2000
|
|
Non daude ofizioz literaturaren azterketa egunez egun egin behar dutenak?
|
Zer
irakasten da unibertsitateetan, eta nola?
|
|
/ zenburuak berak dioenez, Migel Unamunok bere bizitzan zehar euskararekiko izan zuen, edo, hobeki esan, izan zituen jarrerak jorratzeko asmotan natorkizue.
|
Zer
esanik ez, honi buruz lehen ere asko esan eta idatzi da, baina oraindik bazterretan entzun eta irakurri behar izaten ditugunak gogoan izanik, ez dut uste gaizki etorriko zaigunik Bilboko idazle eta filosofo handiak gure hizkuntzaz adierazi zituenak berriz maiseatzea, haiek testuinguru egokian hobeki ulertzeko.
|
|
•
|
Zer
motatako defentsa behar dute?
|
|
|
Zer
egin dezaket udako arratsalde gorri batean eguzkiak nere leihoari beldurra badio eta zu ez bazaude, udak ustekabean neguaren erdian harrapatzen banau derrepentean hostoak isiltzen badira lau kanpai hots entzuten diren bitartean hiru tanta lehor eta epel bat haize hilaren gainetik nora jo dezaket kalean topatuko ez bazaitut gauzak nahiko gaizki ez doazen bitartean tanta epel eskas bat atsoen pauso azkarrak berotzeko nola jakingo dut arbolak bizirik ote dauden soinurik egiten ez badute sirenen hotsa itzaltzeko. gauza ez badira nork esango dit zer gertatzen zaidan lehenengo malkoa oraindik sortu ez denean zeinen eskuak astinduko ditu betazaletan ezkutatu diren kanpaiak non babestuko naiz zure besoak urruti badaude nondik sortuko da elektrizidadea udak baimenik ematen ez badu hiru kanpai ergel eta laugarren bat zeinen arnasak berpiztuko ditu adarrak ni ere uda bihurtu naizenean zer egin dezaket udako usainak sortzen duen izerdi motelak bereganatzen
|
|
|
Zer
entzuten dut adi nagola?
|
|
euskal gaiei buruz idatzitako eta argitaratzen zen guzti guztia biltzea.
|
Zer
esanik ez dago asmo honetan oinarritutako bibliografia honek bere garaian izugarrizko laguntza suposatu zuela (eta oraindik suposatzen duela) ikerlarientzat eta beste edozein interesaturentzat. Beraz, lan honi jarraipena ematea luke.
|
|
|
Zer
nolako Euskal Liburutegi Nazionala, iburutegiak, informazio eta zerbitzugune gune gisa, gero eta garrantzi handiagoa du egungo gizartearen baitan," informazioaren gizartea" deitzen den honetan hain zuzen ere.
|
|
Nolako ote?
|
Zer
ikusten da ba. Hain kontu gutxi, Gerhard Bahr, Legazpiko semea, uniforme nazia jantzita duela, Hitlerren erretratu ofiziala atzean duelarik...
|
|
. 69 zk. (1992), 51 Javier Muguerza: erresistentziaren etika. 71 zk. (1992), 49 Argitaletxeen irizpideak. 93/ 94 zk. (1996), 97 Iritzi bilketa. 93/ 94 zk. (1996), 109 Eliza katolikoa Euskal Herrian Kontzilioaren ondoren. 95 zk. (1996), 88
|
Zer
da Kontseilua? 112 zk. (1999), 15 XXI. mendeko akordioa:
|
|
GARAGORRI, Xabier
|
Zer
da eskola porrota? 46 zk. (1988), 7
|
|
35 zk. (1985), 92 Biolentzia eta beldurra (Orain eta Hemen). 35 zk. (1985), 93
|
Zer
gertatzen da hitzaldiekin (Orain eta Hemen). 35 zk. (1985), 99 ETB:
|
|
" Euskal idazleak gaur". 3 zk. (1977), 98 Azurmendi, J.: "
|
Zer
dugu Orixeren kontra. Zer dugu Orixeren alde".
|
|
" Zer dugu Orixeren kontra.
|
Zer
dugu Orixeren alde".
|
|
4 zk. (1977), 69" Irudi ona" eta laguntza (Orain eta Hemen). 7 zk. (1978), 96
|
Zer
gertatzen da hitzaldiekin (Orain eta Hemen). 35 zk. (1985), 99
|
|
GARAGORRI, Xabier
|
Zer
da eskola porrota? 46 zk. (1988), 7
|
|
ASKOREN ARTEAN
|
Zer
da Kontseilua? 112 zk. (1999), 15 XXI. mendeko akordioa:
|
|
" Euskal idazleak gaur". 3 zk. (1977), 98 Azurmendi, J.: "
|
Zer
dugu Orixeren kontra. Zer dugu Orixeren alde".
|
|
" Zer dugu Orixeren kontra.
|
Zer
dugu Orixeren alde".
|
2001
|
|
Euskararen garapenaren alde dagoen nafar gizartean ez dugu lortu sentimendu hori defendituko duen edo, gutxienez, neutrala izango den alternatiba politikorik Diputazioaren Jauregira eramatea.
|
Zer
pentsatua ematen du horrek. Arrazoiak eta aitzakiak eranitzak izan daitezke, baina EAEn diseinatutako estrategia politikoak Nafarroan zuzen zuzen aplikatu izanak lohi hauek agerrarazi dituela pentsatzea oso zilegi da.
|
|
|
Zer
moduzko harrera egiten zien jendeak zure eskariei. Laguntzarik izaten zenuen, ala bakarbakarrik jardun behar izaten zenuen lan horretan?
|
|
Eta orduan, alboan den Zeru txiki tabernatik gau pasazale batzuk kantuan hasi ziren.
|
Zer
kantatuko eta Ramon Artola tolosar bertso jartzaile oparoaren bertso
|
|
bildu bai baina sekula argitaratu gabeko material mo rdoa eduki behar duzula hor nonbait gordeta.
|
Zer
diozu, artxiboarekin mito bat egin da.
|
|
Lehenago ere aipatu dugu, baina non dago eta zer da, jakin badaiteke, zure artxiboa?
|
Zer
material klase da?
|
|
|
Zer
ordenamendu dauka?
|
|
Orain, berriz, erdarazko narrazioak eta historiak biltzeari ekin diozu.
|
Zer
dela eta. Zer topatu duzu oraingo zeure berriemaile erdaldunengan?
|
|
Zer dela eta?
|
Zer
topatu duzu oraingo zeure berriemaile erdaldunengan?
|
|
Izan, ordea, uste baino eskasagoak dira, tamalez, gaur egun. Lanerako kemena nortasun kontua ere izan liteke, baina gaia zinez maitea behar du izan, hainbeste urtetan etengabe haren jiran jarduteko.
|
Zer
ikusten ote du, bada, aita Zavalak herri literaturan, hartaz horrela maite etalanmintzeko?
|
|
Sei senide zineten, eta lau anaia zaudete gaur egun bizirik.
|
Zer
geratu zaizu gogoan zeure umearotik, etxeko girotik?
|
|
Handik, berriz, Eskolapioetara.
|
Zer
moduzko ikaslea zinen?
|
|
Eguerdian, ordu t’erdiko tartea bazkaltzeko.
|
Zer
moduzko ikaslea nintzen. Estudiatzen nuen, bai, baina leher egin gabe.
|
|
"
|
Zer
ikusi, hura ikasi", dio esaera zaharrak. Zavalaren kasuan, ordea, ez dirudi, orain arte kontatu digunetik behintzat, txikitan etxean bizi izandako giroak kutsatuta hartu zuenik hartu zuen bidea.
|
|
|
Zer
gertatuko zain, Estatu Batuetako erasoen ondorioz Bilbora, Guggenheim era berandu iritsitako erakusketa baten gomendioa: museoaren bilduma iraunkorreko Thannhausser bildumaren aukerak.
|
|
Zuek hau irakurtzerako, memoria eta hemerotekan bakarrik egongo da Italiako jostunaren lana, baina aurtengo udaran, Paris, Milan edo Madrilgo dendetan ez ezik, Guggenheim Bilbao museoaren espazio nagusiak bereak izan ditu.
|
Zer
egiten du jostun baten lanak museoan. Moda (janzkeraren inguruko moda), hori ere artea al da?
|
|
|
Zer
eskain diezaioke EBk euskarari?
|
|
Orain dela zenbait hilabete gutxi arte burtsaren printze berriak ziruditen puntocom enpresa asko eta asko pikutara joan dira bat batean, euforiak gainbehera egin du, are stian modan zegoen Ekonomia Berriaren argi gorri guztiak piztu dira eta zorioneko iraultza maldan behera erori da.
|
Zer
pasatu da. Ba sareak urteak zeramatzala itxuraz hazten eta hazten baina gauza berberetsuak eskaintzen, noizbait loratuko zen publizitatearen zain eta honek lekarkeen etorkizunaren itxaropenetan, eta publizitatea ren porrot egin duenean etorkizuna hutsala bihurtu dela.
|
|
|
Zer
da, ba, euskara batua. Batzuentzat, proiektu politikoa; okerrago dena, ETAk asmatua.
|
|
Askok ez dute zentzu horretanulertu nahi, ordea. Hiztegiko adiera arrunta ematen diote hitzari," normal/ anormal", baita zentzu patologikoa ere.
|
Zer
egiten du orduan hizkuntz normalkuntza ren legeak. Anormala (gutxiengoaren hizkuntza) normal (guztion hizkuntza) bihurtu, eta normala (espainiera) anormalbihu rtu.
|
|
Etxekoak ez daudela errurik gabe. (Errua, zer da errua?)
|
Zer
azterturik eta aldaturik badagoela etxe bueltan ere. Lan hau ez da hooligan baten lana:
|
|
Lehen kapituluan (batez ere) EAEko hezkuntza sistemari buruzko iritzi sorta bildu dugu.
|
Zer
salatzen zaion. Hezkuntza ideologizatua izatea, eta indarkeriaren eta arrazakeriaren sortzaile.
|
|
Hezkuntza ideologizatua izatea, eta indarkeriaren eta arrazakeriaren sortzaile.
|
Zer
proposatzen den. Konpetentziak murriztea, eta hezkuntza sistema eskuz aldatzea.
|
|
lekukoen anonimatoa.
|
Zer
ez da jartzen ustezko solaskide izengabeko horien ahotan! Erreportaje horiek, hau da hirugarren ezaugarria, ez dute ikertzen, informazio berririk ez dute ematen.
|
|
Diskurtso ongi landurikoa baino adierazgarriagoa da askotan testuak bere gordinean ezagutzea, jatorrizko hitz eta tonu propioan.
|
Zer
esaten den garrantzizkoa da, baina nola esaten den ere bai.
|
|
Nire hatzak ETAri biktimak seinalatuko bailizkion.
|
Zer
da hori," konplizitatea", ala are gehiago da. Gaurko lan honegatik ere salakuntza bera egin lezakete.
|
|
|
Zer
egin. Kontseiluak zeregin garrantzitsua du horretan.
|
|
Euskal Herria ren nazio kontzientzia posibilitatzen duten elikagaiak usteldu beharrean daude.
|
Zer
ba?
|
|
|
Zer
da, ordea, une honetan aztoratzen gaituena. Bistan da galdera egiterakoan Hegoaldetik eta Hegoaldeaz ariga rela, Iparraldekoa beste kapitulu batean sartzen dugulako.
|
|
2.
|
Zer
nolako eragina izaten ari da eta izango du horrek guztiak euskalduntze prozesuan, euskararen normalkuntzan, euskarazko irakaskuntzan?
|
|
|
Zer
egin. Errezetarik ez dago seguruenik.
|
|
Elkarbizitza aipatu dut aurretiaz eta horretara ekarrinahi nuke, azkenez ere, nire esatekoa.
|
Zer
ekar diezaioke euskalgintzak gizarte honi. Talde batzuen esku itxietan bada, ezer gutxi.
|
2002
|
|
Hori guztia kontuan hartuta, euskalgintzak bere jarduerari buruz gogoeta egin eta datozen urteotan euskararen normalizazioan jauzi garrantzitsu bat emateko erronka nagusiak zeintzuk diren zehaztea da EuskalgintzarenPlan Estrategikoaren helburua.
|
Zer
aldatu behar dugu, zein urrats berri egin behar dugu, normalizazio prozesua errotik bizkortzeko?
|
|
Zein urratsetan gaude?
|
Zer
ekimen motatan jarri behar ditugu bereziki gure indarra eta kemena. Azken finean, Albe rt Bastardasek jarritako itaunei erantzuteko balioko digu Gurpil horrek.
|
|
|
Zer
eta zertarako irakatsi behar dugu?
|
|
Unibertsitateek goi mailako profesionalak prestatu behar dituzte
|
Zer
eta zertarako irakatsi behar dugu?
|
|
4
|
Zer
egingo Bruselako ULB VUB delakoaz?
|
|
|
Zer
adierazten digu honek. Euskal Herriko zati baten egoera administratiboari dagokionez, Espainiako marko juridikoaren barruan, legalki bideragarria den proiektua dugula Euskal Unibertsitatea, edo, behintzat, euskarazko Unibertsitatea, ez baitira gauza bera.
|
|
|
Zer
nolako
|
|
ghettoa, EHU euskal irakaslez hustutzea...
|
Zer
azpimarratuko zenuke zuk?
|
|
Hain egitate ezberdinak karikatura bakar batekin esplikatutzat emateak ez luke onarpen intelektual minimorik aurkitubeha r.
|
Zer
dute komunean Asia hego ekialdeko Indonesiak eta Bosniak. Edo otomandar inperioaren suntsimendutikso rtutako diktadura militar eta absolutistek eta Mindanaoko moroek edo Indiako minoria musulmanak?
|
|
Galdera berriro ere perspektiba eurozentrista batetik abiatzen da.
|
Zer
da demokrazia eta zer modernitatea?
|
|
frustrazioa, ustez hizkuntza ikasteko zuten gaitasun ezagatik eta euskalduna izateko asmo zapuztuagatik; baita ikasten emandako hamaika ordu eta gastatutako diruen inbertsio ustelagatik ere.
|
Zer
dela-eta, hainbat porrot?
|
|
Gaur egun, aldiz, ikastoletan hezitako euskal internautak batez ere sarearen eskasiaz dira kexu.
|
Zer
pasatu da?
|
2003
|
|
Gaur egun, mendebaldeko Europan bederen, badirudi gizabanako gehien gehienek argi pentsatzen dutela ez direla herri gisa dituzten interesak gerra bidez bilatzearen aldeko, baina, hala ere, oraindik bada indarkeria Euskadin, ez dirudi guztiz bazter utzi denik Irlandakoa, eta Kosovo, Txetxenia eta Palestinakoak ere gure ate ondoan daude.
|
Zer
dio edo zer du esateko antropologiak herri, etnia, nazioko bizipenei buruz. Kontuan hauxe eduki behar dugu:
|
|
1
|
Zer
ezagutzen dugu giza jokabideari buruzegungoegoera azalduko diguna?
|
|
herriak ezin duenean bere kultura eta autogobernua garatu kokatua dagoen Estatuak edo Estatuek eragozten diotelako, nola deitzen zaio horri?
|
Zer
jarrera hartu behar dute nazioarteko erakundeek. Zeintzuk dira herri gisa heldutasunera iritsi nahi duten gizon emakumeek erabil ditzaketen legezko bideak?
|
|
Beharbada bidai literaturen biltegi bat, Euskal Herrira etorri diren idazleena bakarrik izan gabe, horiek bereziki artatuko lituzkeena, mintegiak eta antolatuz.
|
Zer
ikasi asko baitaukagu horiengandik. Esaterako, ikusten ikasi.
|
|
Hara non topatzen dudan, ustekabean, poeta Ischiara heldu eta(" Salutal’ile d’Ischia"), bere bertsoak entzuten dizkiola honek ere neska bati kantatzen(" une voix inconnue/ Qui recite au poete un refrain de ses vers").
|
Zer
, XIX. mendeko poeta zoro frantses hauek, mundu guztiko neskek kantatuak izan nahi al dute. Orduan nire aspaldiko Machadoz oroitu naiz (baina Antonio zen ala Manuel?
|
|
Urrunetik kanta zetorren" esaten da(" Fernher kam Gesang")...
|
Zer
patu ederragorik poesiarentzat, herri xume, naturalaren kanta bilakatzea baino. Lirikaren jatorria herri primitiboetan kanta eta dantza izan da.
|
|
" Nothing of him that doth fade...".
|
Zer
zebiltzan hauek denak —poetak, pintoreak—, sortetxea utzi eta Hegoaldeko bide guztietan zehar bidazti, beren idealen aberria ren bila baino. Etxetik urrun, hemen aurkitu dute beren azkeneko atsedenaren lekua," mundu berrira" ezin arribatuak.
|
|
Eta zer ikustera etortzen gara gu —bidazti, turista— bidazti iragan hauen hilobiari beha isilik egotera?
|
Zer
ikusi dute, ikusi nahi genukeena guk ere. Munduan edonongo gizon emakumeen patuak, aristokraten, haurren, pintore eta poetenak, anonimoenak, bihozkideek lurrean maitekiro sehaskaratuak agur hitz zail minduekin hilarrian, meditazio bertsoekin han hemen, itxaropen opaeskain zailekin, hemen ainguratuak mendeetandenboragabezia ren urdinpean.
|
|
Espainia bilin bolon dabil.
|
Zer
da Europa, gogoetari jarraituz, Hugok, iraganaldian dominatu duten bi Inperio handiak, Turkia eta Espainia, biak lurjota ikusten ditu.
|
|
Haur eta gaztetxoak euskalduntzeko bidegurutzean dagoen familiaren bidea alde batera utzi eta aurrera egin nahi duen hizkuntza politikak zer egin dezake hizkuntzaren transmisio gune naturalena den horri erantzun sendorik eman gabe?
|
Zer
lor daiteke guraso euskaldunak alfabetatu gabe eta erdaldunak euskalduntzeko bidean abiarazi gabe. Zer egin dezake eskolak etxe barruko euskararen aldeko hizkuntza politika alde batera utzita?
|
|
Zer lor daiteke guraso euskaldunak alfabetatu gabe eta erdaldunak euskalduntzeko bidean abiarazi gabe?
|
Zer
egin dezake eskolak etxe barruko euskararen aldeko hizkuntza politika alde batera utzita. Ezer askorik ez.°
|
|
2.
|
Zer
eginik ez dagoela esan nahi al du horrek guztiak. IRALE, euskaltegiak eta gainerako ikasketa elkarteak alferrik al daude hemendik aurrera, irakasmunduari dagokionez?
|
|
Horregatik guztiagatik, egindako ibilbideaz plazaratu beharreko beste galdera bat, hauxe da:
|
Zer
gertatu da urte hauetan erdaldun asko euskara ikastera joan arren, euskal dundu ez daitezen?
|
|
Bada jaitsiera!
|
Zer
adierazten du horrek?
|
|
1.
|
Zer
gertatu da urte hauetan erdaldunak euskara ikastera joan ez daitezen eta euskaldun alfabetatu gabeak alfabetatzera hurbil ez daitezen. Zer aldatu da gure gizartean?
|
|
1. Zer gertatu da urte hauetan erdaldunak euskara ikastera joan ez daitezen eta euskaldun alfabetatu gabeak alfabetatzera hurbil ez daitezen?
|
Zer
aldatu da gure gizartean?
|
|
2. Euskal gizartea euskalduntzea helburu, zer egin behar da?
|
Zer
garrantzi dute eta nola eragin behar dute helduen euskalduntzeak eta alfabetatzeak Euskal Herria euskalduntzeko prozesuan?
|
|
|
Zer
egin dezakegu?
|
|
Artean zuzendari nagusia zenak galdetu zion kontseilariari: "
|
Zer
da, proposamenak egiteko, hobetzeko, edo, besterik gabe, bere horretan onartzeko? ". Lagunak erantzun zion hori zela gobernuaren asmoa.
|
|
|
Zer
esanik ez, euskararen aurkari —aurrejuzku politikoengatik etsai beligerante— direnen posizioak sendotu egiten ditu. Eta ugaritu aurkari aktiboen multzoa.
|
|
2.
|
Zer
iritzi duzu euskalgintzaren alorretik, oro har, neurri ildo horri ematen ari zaion erantzunaz. Egokiak al dira, zure ustez, politika horren aurrean euskaltzaleen aldetik planteatzen diren aterabideak?
|
|
Hori da, niretzat, benetan inportantea.
|
Zer
pentsatzen dugun, zer erraten dugun eta zer egiten dugun nafar euskaldunok. Ez gara nortas unik gabeko gutxiengo bat, ez gara soilik ehuneko ttiki bat (disku rtso politiko ofizialetik aurkeztu nahi gaituzten bezala), ez gara talde pasibo bat, gertatzen denaren aitzinean inolaz erreakzionatzen ez duena.
|
|
Ohikoa izaten jarraitzen du alderdi zein sindikatu horietako batzuen egoitzetara deitu eta telefono hartzaileak gazteleraz hitz egitera behartzea, baita ikastola batzuetan ere.
|
Zer
esanik ez lan hizkuntzari buruz, herri mugimendu abertzaleetan, hainbat ikastoletan, Euskara Zerbitzuko funtzionario askoren artean gaztelania da lan hizkuntza, edo euska ñol kontzientza zuritzailea batzuetan, aurrerakoi itxura negargarrikoa gehienetan.
|
|
Ezerk/ inork ez du erakusten euskaraz komunikatzea derrigorrezkoa denik, herri honetako elebitasunak, gaizki ulertutako elebitasunak, den dena gaztelaniaz edo frantsesez errepikatzera eraman gaituelako.
|
Zer
irakur zitekeen Egun karia n esklusiban (Egunkaria n eta ez beste inon). Ia ezer ez, nahiz eta hamahiru urteko historian primizia sorta bat lortu.
|
|
Egunkaria ren esklusibak ere biharamunean gaztelaniazko periodikoetan agertzen ziren.
|
Zer
entzun daiteke euskarazko irratietan gainerakoetan entzungo ez dena? (informazio munduaz ari naiz, Anjel Alkain, Pello Zabala edo antzeko fenomenoak, zorionez, euskaldunonak bakarrik baitira).
|
|
(informazio munduaz ari naiz, Anjel Alkain, Pello Zabala edo antzeko fenomenoak, zorionez, euskaldunonak bakarrik baitira).
|
Zer
telebistan?
|
|
Jon Alonsok("
|
Zer
egunkari?") zioen:
|
|
|
Zer
dakit. Autoebaluazioa 1 hiruhilabetekoa.
|
|
|
Zer
dakit. Autoebaluazioa 2 hiruhilabetekoa.
|
|
|
Zer
dakit. Autoebaluazioa 3 hiruhilabetekoa.
|
|
|
Zer
duzu, Nuria?. (b/ i).
|
|
|
Zer
egin behar da.../ Que hacemos en caso de.... (e). LARRIALDIEI AURREGITEKO ZUZENDARITZA.
|
|
|
Zer
egin dezaket DBHren ondoren?: batxilergoa, lanbide heziketa, lanbide hastapena, musika, dantza, arte plastikoak eta diseinua, eta hizkuntzak:
|
|
|
Zer
egingo dut?. (i).
|
|
|
Zer
ikusi, hura erosi. HABE// Amutxastegi, Aitor; Arzeluz, Sabin.
|
|
benetan uste al dugu euskararen unibertsoaren aurka esan eta egi (te) n den guztiak ez duela inolako eraginik?
|
Zer
egi (te) n dugu politikoki diskurtso horri aurre egiteko. Isiltasuna ez da soluzio.
|
|
Euskara baztertzaile eta politikoki konnotatu gisa salatu izan denean, euskalgintzan zer egin dugu gure diskurtsoa gaurkotu eta zabaltzeko?
|
Zer
egiten da (dugu) euskararen prestigio soziala bermatzeko eta indartzeko?
|
|
Joño, niri ere esplikazio borobilak asko gustatzen zaizkit.
|
Zer
esanik ez esplikazio horiexek berberak baldin badira The New York Times ek edo The Washington Post ek munduaren etorkizuna esplikatzeko erabiltzen dituztenak. Labadoraren motor estropeatua konpontzeagatik ia 300 euro ordaindu ditut, baina labadoraren motorrarenfabrikatzailea Rolls Royce etxearen filial bat da, eta badakizu Rolls Roycek hegazkinentzako motorrak ere egiten dituela, eta sektore aeronautikoa lur jota dabil Irailaren11z geroztik, beraz horregatik atera zait hain garestia etxeko labadoraren motorra konpontzea.
|
|
Nola geratu bertan pare bat minutuz halako liburu edo ez dakit nongo diskoari begira?
|
Zer
esanik ez, gainera, euria egiten badu. Logistika arazoak, Gerediagakoek egoitza berriari esker konpondu nahi dituzten logistika arazoak, zama astuna dira azokarentzat.
|