Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 908

2010
‎kezka sozialak, langileak, konpromisoa? Abertzale eta kristau konpromisoa gauza beraren bi alde balira bezala ikusten zituen. 1933an ELA sindikatu kristau abertzalea sortu zenean, sindikatu horretan sartzeko langileei gogoa berotzen saiatzen zen bere artikuluetan.
‎Baina garbizaletasunaren alde ere agertu zen Augustin. Idazleen artean bi joera ziren garai hartan: –mordoilotxoa bada ere?
‎21 urte zituen eta herriak eskertu egin zion ordura arte egindako ahalegina eta, bide batez, haren gogoa piztu nahi zuen etorkizuneko lan handiagoetarako. Euzkeltzale Bazkunak antolatu zuen eta Augustinek idatzitako bi obra antzeztu ziren: Aberrijagaz bizi eta Illobearen indarra.
‎Eguna garaiz atera ahal izateko nekeak ikaragarriak izan ohi ziren. Izan ere, zentsurak gauzak zeharo zaildu zizkien; bestalde, goian aipatutako lagun guztietatik erredakzioan bi lagun besterik ez ziren izaten gehienetan: Augustin Zubikarai eta Eusebio Erkiaga.
‎Umetatik ezagutzen zuten elkar, Saturrarango Seminariotik. Augustinek Deia egunkarian idatzitako hitz hauek jartzen dizkigu autoreak, bien arteko harreman estua adierazten dutenak:
‎Halaxe bukatu zuen Augustinek 36ko gerratea 1941ean. Bi egunerako etxetik aldentzen zelakoan eta lau urte kanpoan ibilita.
‎hiru zutabeen gainean eraikitzen dira orduko euskaldun askoren idealak eta sentipenak: abertzaletasuna eta euskera alde batetik, eta erlijiotasuna bestetik, beste bien sustrai eta arima lez, hau da, abertzaletasuna eta euskerea gizatasun kristau batean oinarrituta.
‎Bere bizitzan 40 bat antzerki idatzi zituan. Oso gazte zela, hogei urtegaz, 1934an, antzerki bi idatziko ditu (Aberriagaz bizi eta Illobearen indarra), eta 1936an beste bat (Itxas lapurrak)?
‎Berpizkunde kultural honetan sakon parte hartu eban euskal nazionalismoak; eta ekintza kulturala eta sozio-politikoa alkarri lotuta egozan, eta alkarren beharrizanean aurkitzen ziran. Augustinek ikuspuntu biak eukazan bere begi bihotzetan. Beretzat kultura eta politika euskeraren zerbitzuan egozan, eta gehiago, euskera zan kulturaren eta nazionalismoaren arima edo sustraia.
‎Iazko urtea, 2009koa, azkenetan zela, kresal usaineko bi liburu eskuratu ahal izan genituen: Augustin Zubikarai, herri euskararen zaindaria() zen bata, Ana Urkizak idatzia eta Augustin Zubikarai.
‎Idazle ondarroar baten ohoragarri haren biografia osatzera datoz herri bereko beste bi idazle: Julen Urkiza eta Ana Urkiza osaba ilobak.
‎Hala gertatzen direla esango nuke. Izan ere, bata eta bestea Ondarroako herriak bideratutako bi proiekturen barruan sortu dira, nahiz eta Anarenak Elkar argitaletxearen bidez argia ikusi eta Julenenak, Ondarroako Udalaren bidez.
‎– Bi biak ondarrutarrak; bitzuok euskararen mundura etorriak, itsas lurrun eta turrunen artean, dio Andres Urrutia euskaltzainburuak Ana Urkizak idatzitako Augustinen biografia liburuaren atarikoan.
‎–Bi biak ondarrutarrak; bitzuok euskararen mundura etorriak, itsas lurrun eta turrunen artean, dio Andres Urrutia euskaltzainburuak Ana Urkizak idatzitako Augustinen biografia liburuaren atarikoan.
‎dio Andres Urrutia euskaltzainburuak Ana Urkizak idatzitako Augustinen biografia liburuaren atarikoan. Bi bi horiek, jakina, Augustin Zubikarai bera eta Ana Urkiza dira kasu honetan. Nik bi horien izenei hirugarren bat gehituko diet:
‎dio Andres Urrutia euskaltzainburuak Ana Urkizak idatzitako Augustinen biografia liburuaren atarikoan. Bi bi horiek, jakina, Augustin Zubikarai bera eta Ana Urkiza dira kasu honetan. Nik bi horien izenei hirugarren bat gehituko diet:
‎Bi bi horiek, jakina, Augustin Zubikarai bera eta Ana Urkiza dira kasu honetan. Nik bi horien izenei hirugarren bat gehituko diet: Julen Urkizarena.
‎Biografiaren egileak eta Augustinen testuen prestatzaileak bi liburuetan bildutakotik, nik ere aletxo batzuk bildu nahi nituzke, zuri, irakurle horri, eskaintzeko.
‎Etxetik zekarren erlijiotasuna ere. Bi aldetakoak ziren fede bizikoak eta finak. Augustinen amaren aldetiko osabak abadeak ziren eta aita ere oso eliztarra zenez, ume umetatik ikasi zuen Augustinek elizakoak zirela eguneko lehen betekizunak.
‎Esaterako, Eusko Ikaskuntzaren eta Euskaltzaindiaren sorrera. Bi erakunde horiekin kontrastean bezala, hau dio ondoren: Hala ere, eta oraindik 1918an, eskoletan, ume euskaldunen mihiak mututzeko eraztun salatariak erabiltzen ziren.Urte horretan, 1918an, Kirikiñok Abarrak liburua idatzi zuen, herriak egunero erabili ohi zuen euskaran idatzia.
‎Eta haren bizitzaren oinarri izango ziren bost zutabeak seinalatu ondoren, haren biografoak hau dio: Garai honetan, bi zaletasun handi deskubrituko eta biziko zituen: liburuak eta itsasoa.
‎liburuak eta itsasoa. Gerora bihurtuko zen idazlearen iturri agortezinak biak ala biak. Batak ezagutza eskainiko zion eta besteak inspirazioa.
‎liburuak eta itsasoa. Gerora bihurtuko zen idazlearen iturri agortezinak biak ala biak . Batak ezagutza eskainiko zion eta besteak inspirazioa.
‎Filosofiarekin egin zuen topo, pentsamendua eraikitzen laguntzeko tresnarekin. Bien bitartean, hoztu egin zitzaion apaiz izateko gogoa. Hala ere, gaixoalditik ongi sendatu gabe oraindik, Gasteizko Seminariora joan zen, garai hartako araudi zorrotzak ez baitzion uzten ikasketak etxetik jarraitzen.
‎Gainerako idazleek ere, esaterako, garai hartako olerkariek, begi onez ikusten zuten Lauaxeta: Lauaxetak, Kirikiñoren aldean, bi aldaketa nabarmen ekarri zituen: idazleei arreta handiagoa eskaintzea, eta sabindar eskolaren idazkera nagusitzea.
‎2.2. Espainiako Audiencia Nacional delakoan bizi izandako sentipen garrantzitsu bi
‎Eta azken punturaino pasa baino lehen galdera batzuk: epaia gure alde baldin bada, gu bostok libre uzten bagaituzte, zer erantzukizun izango dute elkarte bi hauek etorkizunean. Gure bidaia gastuak eta abar ordainduko al dizkigute?
‎Zorionez pixka bat beranduago eskuburdinak kendu eta eskuak aurrealdean ipintzen utzi zidaten. Eroso etorri nintzen 4 g.z.ekin, atzealdeko eserlekuan biren artean eserita. Elkarrizketa luzea egin genuen (4 ordukoa?) nire ondoan zetozen bi g.z.ek eta hirurok.
‎Eroso etorri nintzen 4 g.z.ekin, atzealdeko eserlekuan biren artean eserita. Elkarrizketa luzea egin genuen (4 ordukoa?) nire ondoan zetozen bi g.z.ek eta hirurok. Burua altxata baina estalita, bidea ikus ez nezan.
‎Manta bana hartu eta oheko 2 izkinatan jarri gintuzten: batzuetan biak eserita, besteetan bat zutik paretara begira eta bestea ohe gainean etzanda, e.a. Bera ezarrita ikusi eta neu zutunik egoteak enbidia pixka bat sortzen zuen nire baitan: zergatik bera bai eta ni ez?
‎Beti goian, ez gure ziegetan noski! Lo geunden Xabier eta biok ohe bakarraren gainean, bakoitza zati erdia edo hartuz (makur makur eginda, baina ondo). Ateko danbatekoak eragindako sustoa gainetik kendu ezinik eraman ninduten pasilo batzuetan barrena, gela hotz batera.
‎Gela batera pasa eta aulki batean eserarazi ninduten, g.z. batek ordenagailua eta inprimagailua prestatzen zituen bitartean. Geroxeago beste g.z. bat? biak gazteak: 30/ 35 urte ingurukoak?
Bi egoera berri ezagutu nituen: 1/ batetik, ziegara etorri ziren bila, atea goxo goxo jo eta ireki, eta gora eraman ninduten betiko moduan (hitzik esateke, burumakur eta begiak itxita, nahi zuten lekuan utzi bitartean).
‎Oso tonu oneko elkarrizketa izan zen, begietara so eginez, normaltasunez egoera oso anormalean. Bera ere kristau izanik, gu bion zeregina pertsonei laguntzea zela bota zidan, bakoitzak bere erara: berak, adibidez, trafikoa zuzenduz, pateretako jendea bizirik jasoz e.a. Galdera bakarra egin nion:
‎–EUSKO GUDARIAK? jo zuen txistuz bitan eta kantuz behin).
‎Beranduago, 2006 urtean, fiskal berriak (Carballok) kasua artxibatzea eskatu zuen, gure kontrako froga sendorik ez zegoela argudiatuz. Del Olmo epaile instruktorea, guardia zibilak eta berriki aipatu bi elkarteak izan dira gure kontrako protagonismoa guztiz berenganatu dutenak.
‎2003 urteko urrian gertatu zen: orduan Del Olmo instrukzio epaileak sumarioa edo auzi nagusia bitan banatu zuen eta 2007.ean bultzada erabakigarria eman zion, 3 lagun gehiago inputatuz eta auzi hau epaiketa bidean jarriz.
‎senideen babesa eta bere neska lagunarena ere baitauzka. Jainkoak bedeinka ditzala bi lagun hauek!
‎Honelaxe dio Haritschelharrek (Euskera,, 690 or.. Selon la opinion assez commune à Barcus, cette poésie serait d. Etchahun. Madame Poussard (91 ans en 1959) petite fille de Jean Topet, le frère d. Etchahun, nous l, a affirmé et bien d, autres soutienent la même opinion. Cette chanson est désignée à Barcus sus le titre de. Arengaraiko primaren khantoria?.
‎bat. Aldizkarietako bi eredu interesgarrienak Gure Herria 1925, nº 11, Constantin medikuaren eredua, eta Gure Herria 1928, nº 2.
‎4. Sallaberrik, ordea, ez dio Etxahun zenik biltzailea, nahiz eta Etxahuni beste kantu biren (. Ofizialenak, eta. Belhaudiko bortian?
‎Hona hitz bitan gure frogabidearen argudioetako batzuk. Kanta Etxahunen garaikoa da; kantaren estiloak ere, apur bat zehatzago esanez, XVIII mendeko herri lirikakoa izateaz gainera badu Etxahunen bihotz oldarra.
‎Ahaire zahar huntan bi breset berririkalagrantziareki khantatü nahi tit.Bihotza libratürik phena orotarik, Desir nian maitia beitüt gogatürik.
‎Puntu honetan Chambrako eredua jatorrizko grafian jarriko dugu eta mami zein azalaren iruzkin laburra egingo dugu. Konparagai erabiliko ditugun gainerako bi ereduak Haritschelhar (hemendik aurrera Hts.) eta KKK liburukoak izango dira.
‎Ahayre cahar hountan bi breset beririqAlagrançiareky khantatu nahititbihoxa Libraturiq Phena orotariqDezir nian maitia beitut Gogaturiq
‎Lehen ahapaldi hau sarrerakoa dugu. . Ahaire zahar huntan bi breset berririk, hasiera klitxetu edo, ihartu?
‎Etxahunek badu beste sarrera bat antzekoa: ahaide delezius huntan bi berset tit khantatü. –Ahaire/ ahaide?
‎hitzak doinua adierazi nahi du. Bi berset/ bresetkhantatü egitura egina dugu, batez ere Etxahunen khantoreetan aukitzen duguna. Gurean bresetmetatesisduna agertzen da, besteetan berset.
‎Gure eredua desberdin da beste kontu batzuetan. Hona konparagai bi ereduak KKK: Muthilak ere goxo amoros direnoeta Hts Mutilak ere trende amoros direno.
‎5. Sallaberriren eredua oso osorik bi ahapaldi gehiago dituela
‎Salaberriren liburuan eten puntuek kantua luzeagoa dela adierazi nahi dute. Bestela esan, puntu suspentsiboak kantaren azkenean edo kantaren beste bi ahapaldiren artean, batez ere zentsura adierazteko dira, itxurak direnez11 Gure ustez, ordea,
‎Sallaberrik berak argitaratzeko prestatua zuen eskuidatzian bi ahapaldi berri datoz, gure atal honetan 8 eta 9 zenbakiak eman dizkiogunak. Bi ahapaldi hauek ez ditugu inongo lekutan ikusi argitaraturik.
‎Sallaberrik berak argitaratzeko prestatua zuen eskuidatzian bi ahapaldi berri datoz, gure atal honetan 8 eta 9 zenbakiak eman dizkiogunak. Bi ahapaldi hauek ez ditugu inongo lekutan ikusi argitaraturik. Gaurko begietatik ikusirik zentsura jartze hori ulergaitz egiten zaigu.
‎Gaurko begietatik ikusirik zentsura jartze hori ulergaitz egiten zaigu. Zergatik dira bi ahapaldiok zentsuragarri. Behin ahapaldi ezkutatuak ezagutu ondoren zail egiten zaigu ulertzea.
‎Behin ahapaldi ezkutatuak ezagutu ondoren zail egiten zaigu ulertzea. Herri metafora bidezko bi ahapaldi dira eskuidatzian datozenak. Bestela esan, amodio baten frutua den umea aipatzen dute metafora bidez. Bi ahapaldi hauek duten tonua kontuan harturik, ez ote da froga handiago bat khantorea Etxahunena dela baieztatzeko?
‎Herri metafora bidezko bi ahapaldi dira eskuidatzian datozenak. Bestela esan, amodio baten frutua den umea aipatzen dute metafora bidez. Bi ahapaldi hauek duten tonua kontuan harturik, ez ote da froga handiago bat khantorea Etxahunena dela baieztatzeko. Guk halaxe uste dugu.
‎Ahaire zahar huntan bi berset berririkAlagrantziareki khantatü nahi tit; Bihotza libratürik phena orotarik, Desir nian maitia beitüt gogatürik.
‎14. Ez dago oso garbi hasierako ümi delakoa, hots, lehen u? horren gainean bi puntuak jarri dituela, gaineko lerroko, g, kontsonantearen beheak ez baitu uzten argi?
‎–Zaldi churi bat badit zure zerbütchüko, Zük plazer düzünian biak juaiteko.Etchekuer errezü dolorez adio, Ützüliren etzira mentüraz haboro.
‎Kantuko gainerako ahapaldi guzti guztiak Sallaberriren liburuan bezalaxe daude transkribaturik. Bosgarren ahapaldian, ostera, eskuidatzian aukera bi ematen ditu: Gure Jinko Jaonak badu pietate/ Zelüko Jinko Jaonak badü pietate.
Bi ahapaldi berriek zer esan nahi ote dute. Egin dezagun ulertze saiakera bat.
‎Eman dezagun, kasurako, Aita Donostiak bildu eta argitara zuen. Urso xuri? (GH, 1928, VIII, 6) kantuko azken bi ahapaldiak:
‎Ahapaldi bi hauetako lehenean artzain bat galdu duen arkazte edo antxuaren gainean doloretan dagoela dio. Artzain hori, bortü goretakoa?
‎Goragoko puntuan jarri digutun bi ahapaldiez gainera, badago besterik ere eskuidatzian. Marginalia bezala, letra txikiago batez goragoko puntuan jarritako ahapaldiez gainera, beste ahapaldi batzuk ere agertzen dira.
‎Ez litzateke, galdürik? bi aldiz errepikatuko. Etxahunen obran agertzen den ideia berriro dator hemen, ni bezain tristerik ez dago munduan?.
‎Laugarren ahapaldiak ez du zerikusi handirik Hts 14 ahapaldiarekin. Zentzuaren aldetik bietan agertzen da zaldia. Eta zaldiak bere bizkarrean pertsonaia hartu eta urrundu egingo du zoritxarraren gertalekutik.
‎Nik behintzat behin baino gehiagotan galdetu diot neure buruari zein ote zen alderdi ezkutatua, zein ote zen ilargiaren alde iluna eta estaria? Salaberriren beraren paperetatik bi ahapaldi berri eta beste lauren aldaerak ekarri ditugu hona. Gure asmo nagusia testuak fidel eskaintzea izan da, gerora era bateko edo besteko ikerketa saio eta lanak egin ahal izateko.
‎Pasa den martxoaren 5ean ekitaldi akademiko ludiko berezia ospatu zen Euskal Herriko Unibertsitatearen Leioako campusean, 1979 ikasturtean Zientzia Fakultatean abiaturiko euskarazko irakaskuntza ofizialaren hogeita hamar urteak ospatzeko, jai giro ederrean. Jaialdia bi ataletan banaturik egon zen: lehenik, giro ludikoan, zuhaitzak landatu ziren bertako Arboretumean, eta ondoren, giro serioagoan, ekitaldi akademiko ofiziala egin zen Areto Nagusian.
‎Iparragirre ezagunaz gain, Argentinan bertan bizi eta hil zen Pello Mari Otaño bertsolari zizurkildarra. Aurtengo maiatzaren zazpian beteko dira ehun urte Argentinan hil zela, eta gure ospakizuna eta bi hilabetera hain zuzen ere ospatuko dute Zizurkilen bere heriotzaren mendeurrena. Otañok bere jaioterriko haritza eta bizilekuko onbua hartu zituen gaitzat. Amerikako panpetan?
‎Baina, egiaz, ezin daiteke turismo gogoz ibili. Diranak dirala bidaldiko orduak eta galdutako gauak, hara heltzean, prest eta zoli egon behar da eta euren programa trinkoa bete, gelditu barik, batzarrak, ospakizunak, alkarrizketak, erabagiak, batetik bestera, hilabete, bi nahiz hiru jarraian. Holan be, osasunak lagundu ezkero, bizikizun pozgarria eta atsegina da:
‎Rosario, Jose Bizente, Jose Mari eta Arantxa. Lanean berrogeita bi urte eman eta gero, 1981ean jubilatu zen Arrasate herriaren omena samurkiro jasorik. Handik gutxira, Basarri handiak honela agurtzen zuen kalezain bertsolaria Donostiako egunkari bateko bere bordatxotik:
‎Berrogei ta bi urte egi, ikArrasateko kalezai, atsedentzeko, Joxe Manuel, badala uste det garai.Lan eta kezkak utzi dituzu, bizi zaite orain lasai, zu guztiz ondo portatu zera, eta herria ere bai.
‎Aldizkari honetako irakurle bertsozaleak ondo dakienez, iaz, urte hasierarekin batera utzi gintuen Aita Antonio Zavala bertso biltzaile eta kultur ekintzaile nekaezinak. Urtarrilak bi zeuzkalarik, Xabierreko kanpaien hots metalikoak neguko hotza ere dardarazi zuen, bertakotuta zegoen tolosarraren heriotza adieraztean.
‎Izor daitezen ta egia adi, bide ene harrabots.Tobera, gaueta, turuta, zingarrots eta galarrotsNori kanta behar gau honetan pasa dezaten lots. Hiri alua! Barka gaixuei, egurra gaiztoei, txotx! Maltzur eta faltsuei kantua eta bi sos.
‎Eta atzetik gabatxo eta gallego orok gaiztoki:« Me non, le Pays Basque n, est pas avec lui? »Eta gainera« Il n, a pas la mayori»8« Ke si, el pueblo vasco quiere l, autonomi?. Onbre, bizi gara en demokrazi... Y Navarra nunca dira ke si.?. Ostia euskaldunek darraite gorri eta xuri.... Puten, Jainkotzat hartu dute errege Louis?. Nomejodas9, idolotzat Bi gol, Juan Karl eta Xofi!?
‎Liburu honen luze zabalean eta proposaturiko tesia bultzatzeko asmoz, aliziaizenez bataiatu duen hizkuntza paraleloa asmatu du. Telebistan ere, urrats zenbait eman ditu, Maite Barnetxe hil zenean, Xabier beste bi lagunekin batera, France 3 telebistarako. Hemendik, eta. Gure egunak?
‎Badaude bi hitz Lapurdiko baztandar honen izate eta nortasuna laburbiltzeko: euskalduna eta artista.
‎Bost urte zituelarik, ama haurdun gelditu zen hirugarren aldiz. Baina patu txarrak eraman zituen, bai bera, eta bai barruan zeramatzan bi neskatilak, bi urte lehenago hildako beste neskatilaren herio bideari jarraiki. Heriotza hauek izugarri kolpatu zuten Xabier eta eragin handia izan dute bai bere izakeran eta baita bere bizimoduan ere.
‎Bost urte zituelarik, ama haurdun gelditu zen hirugarren aldiz. Baina patu txarrak eraman zituen, bai bera, eta bai barruan zeramatzan bi neskatilak, bi urte lehenago hildako beste neskatilaren herio bideari jarraiki. Heriotza hauek izugarri kolpatu zuten Xabier eta eragin handia izan dute bai bere izakeran eta baita bere bizimoduan ere.
‎Ibilaldi pertsonal berezi honek errotik markatu zuen gizona. Alde batetik, betidanik izan da mugaren bi aldeetan, naturaltasun osoz, bizi izan den euskalduna. Iparraldean Iparraldekoa izan da eta Hegoaldean Hegoaldekoa.
‎Horietako asko Maiatz en eta Hatsaren Poesia n kaleratu ditu. 2007an, lehen aipatu dudan Oroitzirriakliburu zirraragarria kaleratu zuen Maiatz en eskutik, eta 2008an bi liburu eman zituen argitara: Hiriaargitaletxearenbidez kaleratutakoBizil eta oldar olerki liburu autobiografikoa eta Elkar en bidez plazaratu zuen Izotzetik izaneraizeneko erdi saiakera erdi eleberri estetiko esperimentala.
‎Euretariko hamasei gipuzkoarrak ziren: Alkain, Basarri, Erauskin, Etxeberria, kortatxo, Lexo, Lujanbio, Mintegi, Nekezabal, Sorozabal, Telleritxiki, Txapel, Txirrita, k. Zabaleta, J. Zabaleta, eta Zepai; bi ipartarrak: Larralde eta Matxin; eta, gainontzekoak, beste bi, bizkaitarrak:
‎Alkain, Basarri, Erauskin, Etxeberria, kortatxo, Lexo, Lujanbio, Mintegi, Nekezabal, Sorozabal, Telleritxiki, Txapel, Txirrita, k. Zabaleta, J. Zabaleta, eta Zepai; bi ipartarrak: Larralde eta Matxin; eta, gainontzekoak, beste bi , bizkaitarrak: Abarrategi eta Uriarte.
‎–Aien esakera zorrotz eta barregarriak! Aien alkarri ziri sartzeak!? 17 Hamahiruna bertso kantatu ostean, txapelketa eguerdiko ordu bietan amaitu zen. Hiru orduko lehia biziak asetuta utzi zituen Poxpolin antzokira hurbildutako euskaltzaleak.
‎Jeneralean, papel saltzen zebiltzanak, geienak eztarri onekoak izaten ziran; bestela ez baitu balio. (...) Besoak, biak motzak zituan bizkaitar onek; esku muturretik moztuak. Jaten ez nuan beiñere ikusi; ez dakit nola manejatzen zan; ba, a dirua ederki kontatzen zuan.
‎Arrobi batean lan egiten zuan. Bañan, egun batez, desgaraiean lertu zan tiro batek bi eskuak kendu zizkion. Geroztik, bizi-modua nolabait ere ateratzearren, bertso-paper saltzeari ekin zion, erriz erri Euskalerri guzian barrena ibilliaz.
‎Besamotzak amarna xentimo saltzen zituan paperak. Noizean bein, biak alkarrekin saiatzen ziran bertso-paper saltzen, eliz atarietan, plazetan eta olakoetan, kantari asita? 32.
‎Bertsolariya35aldizkarira jotzen badugu, urduliztarraren bertso sorta bi aurkituko ditugu: –Oraingo neskatxari?
‎–Oraingo neskatxari? (Abarrategi' k jarriyak) 36eta. Neskatxa ederra nago ta...? (Abarrategi' k jarriyak) 37 Bertsolariyaaldizkariekin egin zen bilduma liburuaren aurkibidean hirugarren sorta bat agertzen da Abarrategi sinadurarekin(. Praixku artzaya abeslari?), baina aipatutako bietan ez bezala, ez da Mancoezizena agertzen; bai, ostera, Soraluze' tik ailea.
‎Bertsolariyaaldizkariko bertsopaper bietan neskatxak dira protagonista, eta gaia tratatzean nahiko ikuspuntu klasikoa darabil Abarrategik. Gipuzkeraz daude idatzita, oso hizkuntza herrikoian.
‎Lehenengo sortak 15 kopla (7/ 6a/ 10/ 6a) ditu; bigarren sortan, aldiz, bederatzi puntuko 12 bertso darabiltza, eta zehatzago idatzita daude. Kasu bietan , amaieretan erosle posibleari zuzentzen zaio, erosteko gonbitea luzaturik: lehenengoan:
‎Bera izan da ohore hori lortu duen lehenengo andrazkoa. Barakaldotik Donostiara egingo dugu jauzi, txapelketa nagusiak diamantezko ezteiak ospatzen dituen honetan, eta txapelketaren inguruko zertzelada batzuk eman eta gero, bertan egon ziren bizkaitar bertsolari biengana joko dugu, gorazarre txiki bat egiteko asmoz.
‎–Mesede egitearren, [bertsopaperak] Besamotzabertso saltzalleari ere ematen omen zizkion, bai, an bere izenik gabe eta arenean edo argitaratzeko eman ere? 43 Izan ere, badago nolabaiteko paralelismoa Erauskin eta Abarrategiren artean: bitzuek hiruna bertsopaper opetsi zizkioten P. Uzkuduni; eta, izenburuei bagagozkie, bitxia da ikustea Erauskinen sorta batek eta Abarrategiren sorta bik ia ia titulu bera daukatela44 Lankidetzaren bat egongo zen bien artean. Urduliztarraren bertso (paper) edota argibide berriak agertuz gero, agian, posible litzateke galderok erantzutea.
‎–Mesede egitearren, [bertsopaperak] Besamotzabertso saltzalleari ere ematen omen zizkion, bai, an bere izenik gabe eta arenean edo argitaratzeko eman ere? 43 Izan ere, badago nolabaiteko paralelismoa Erauskin eta Abarrategiren artean: bitzuek hiruna bertsopaper opetsi zizkioten P. Uzkuduni; eta, izenburuei bagagozkie, bitxia da ikustea Erauskinen sorta batek eta Abarrategiren sorta bik ia ia titulu bera daukatela44 Lankidetzaren bat egongo zen bien artean –Urduliztarraren bertso (paper) edota argibide berriak agertuz gero, agian, posible litzateke galderok erantzutea.
‎–Esteban Uriarte Etxebarria Utarre?, in Askoren artean: Arratiako idazle aitzindarien antologia, Artea, 2005, 529 Liburu biok aportazio benetan interesgarriak dira Arratiako Parnasoaberatsa ezagutu ahal izateko.
‎–Uriarteren bat bateko bertsogintzatik, emoitza urria geratu jaku. Kepa Enbeita Urretxindorragaz askotan ibiltzen zela dinoe sasoiko lekukotzek, baina haren bat bateko bertsorik, guk dakigula, bat edo bi besterik ez jaku heldu? 54 Hurrengo lerroetan ahalegintxoa egingo dugu bertsolaria bere testuinguruan kokatzen eta, ahal den neurrian, haren bertso ibilbidea zehazten.
‎Lehenengo lekukotza Basilio Pujana() Zeanuriko bertsolariak damaigu: . Nik lenengoz entzun neutsien bertsolariek izan ziren Esteban Uriarte Dimakoa semez, ezkondu eta gero Bermeon bizi zana, eta kepa Enbeita, Zeanuriko plazan, agostuko Andra Mari jaietan 1927an edo holan uste dot? 55 Urretxindor biek –Muxikakoak eta Bermeokoak? 56eginiko saioa gogoangarria izan zen Pujanarentzat, eta beren beregi goraipatzen du Utarre: –Uriarte bera bertsolari ona zan?.
‎–Aguazilak pregoia jo eban tanborreruagaz: Arratsaldeko lauretan egongo dira bertsolariak, Esteban Uriarte eta Faustino Etxebarria, biak erri onetako semeak. Bata zarra eta bestea gaztea, Esteban orain Bermeon bizi da
‎Gazte estimatzen dotzure etorrera, biok erri batekota biok batera.Poztu egin nazelanoia esatera, ta nik dodan indarrazuri emotera.
‎Gazte estimatzen dotzure etorrera, biok erri batekota biok batera.Poztu egin nazelanoia esatera, ta nik dodan indarrazuri emotera.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
bi 542 (3,57)
Bi 93 (0,61)
biak 91 (0,60)
bietan 25 (0,16)
bien 24 (0,16)
biok 23 (0,15)
biek 14 (0,09)
bitan 11 (0,07)
Biak 9 (0,06)
Bien 8 (0,05)
Biok 5 (0,03)
bik 5 (0,03)
biri 5 (0,03)
biz 5 (0,03)
bion 4 (0,03)
birekin 4 (0,03)
biren 4 (0,03)
bien artean 3 (0,02)
bien arteko 3 (0,02)
bion artean 3 (0,02)
Biek 2 (0,01)
Bietatik 2 (0,01)
Bion 2 (0,01)
bienak 2 (0,01)
bientzat 2 (0,01)
bietarako 2 (0,01)
bietatik 2 (0,01)
biotan 2 (0,01)
biren artean 2 (0,01)
BI 1 (0,01)
Biona 1 (0,01)
biei 1 (0,01)
bien ondora 1 (0,01)
biengana 1 (0,01)
bietako 1 (0,01)
biokandik 1 (0,01)
biotatik 1 (0,01)
bitara 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
bi urte 34 (0,22)
bi herri 17 (0,11)
bi ahapaldi 12 (0,08)
bi aldiz 12 (0,08)
bi alde 11 (0,07)
bi liburu 11 (0,07)
bi egun 10 (0,07)
bi hilabete 10 (0,07)
bi horiek 9 (0,06)
bi bat 8 (0,05)
bi egin 8 (0,05)
bi elkar 8 (0,05)
bi zati 8 (0,05)
bi bitarte 7 (0,05)
bi kantu 7 (0,05)
bi bertset 6 (0,04)
bi eduki 6 (0,04)
bi gauza 6 (0,04)
bi hauek 6 (0,04)
bi lan 6 (0,04)
bi milioi 6 (0,04)
bi baino 5 (0,03)
bi bi 5 (0,03)
bi erakunde 5 (0,03)
bi ere 5 (0,03)
bi hamarkada 5 (0,03)
bi helburu 5 (0,03)
bi mila 5 (0,03)
bi talde 5 (0,03)
bi txori 5 (0,03)
bi aipatu 4 (0,03)
bi esku 4 (0,03)
bi hil 4 (0,03)
bi hiztegi 4 (0,03)
bi joan 4 (0,03)
bi lagun 4 (0,03)
bi seme 4 (0,03)
bi testu 4 (0,03)
bi Bizkaia 3 (0,02)
bi agertu 3 (0,02)
bi bertso 3 (0,02)
bi besterik 3 (0,02)
bi disko 3 (0,02)
bi egon 3 (0,02)
bi ekarri 3 (0,02)
bi elkarte 3 (0,02)
bi eredu 3 (0,02)
bi gerla 3 (0,02)
bi gutun 3 (0,02)
bi haiek 3 (0,02)
bi heren 3 (0,02)
bi hitz 3 (0,02)
bi idatzi 3 (0,02)
bi irrati 3 (0,02)
bi iturri 3 (0,02)
bi joera 3 (0,02)
bi kaier 3 (0,02)
bi kide 3 (0,02)
bi langile 3 (0,02)
bi liburuki 3 (0,02)
bi mundu 3 (0,02)
bi obra 3 (0,02)
bi oso 3 (0,02)
bi otoitz 3 (0,02)
bi tobera 3 (0,02)
bi zuzenbide 3 (0,02)
bi ahizpa 2 (0,01)
bi aholkulari 2 (0,01)
bi aita 2 (0,01)
bi ala 2 (0,01)
bi alaba 2 (0,01)
bi alkar 2 (0,01)
bi anaia 2 (0,01)
bi ardatz 2 (0,01)
bi arima 2 (0,01)
bi auzotasun 2 (0,01)
bi begi 2 (0,01)
bi bertsio 2 (0,01)
bi bider 2 (0,01)
bi bizi 2 (0,01)
bi buru 2 (0,01)
bi dantza 2 (0,01)
bi emakume 2 (0,01)
bi eman 2 (0,01)
bi era 2 (0,01)
bi eremu 2 (0,01)
bi eseri 2 (0,01)
bi eskola 2 (0,01)
bi esperientzia 2 (0,01)
bi euskaldun 2 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
bi baino ez 4 (0,03)
bi seme alaba 4 (0,03)
bi urte geroago 4 (0,03)
bi ahapaldi berri 3 (0,02)
bi ahapaldi hauek 3 (0,02)
bi besterik ez 3 (0,02)
bi gauza hauek 3 (0,02)
bi gerla handi 3 (0,02)
bi hamarkada horiek 3 (0,02)
bi lan egin 3 (0,02)
bi langile baino 3 (0,02)
bi milioi euro 3 (0,02)
bi ala bi 2 (0,01)
bi aldiz errepikatu 2 (0,01)
bi aldiz esan 2 (0,01)
bi Bizkaia foru 2 (0,01)
bi elkarte hauek 2 (0,01)
bi herri hauek 2 (0,01)
bi hitz ordena 2 (0,01)
bi kantu hauek 2 (0,01)
bi liburu argitaratu 2 (0,01)
bi urte behin 2 (0,01)
bi zati nagusi 2 (0,01)
bi zuzenbide zibil 2 (0,01)
bi agertu omen 1 (0,01)
bi ahapaldi gehiago 1 (0,01)
bi ahapaldi zentsuragarri 1 (0,01)
bi ahizpa horiek 1 (0,01)
bi aholkulari haiek 1 (0,01)
bi aholkulari horiek 1 (0,01)
bi aita Lino 1 (0,01)
bi alaba bakarrik 1 (0,01)
bi alde diozesiar 1 (0,01)
bi alde eraso 1 (0,01)
bi alde fede 1 (0,01)
bi alde finkatu 1 (0,01)
bi alde hil 1 (0,01)
bi alde politiko 1 (0,01)
bi aldiz agertu 1 (0,01)
bi aldiz egon 1 (0,01)
bi aldiz galdetu 1 (0,01)
bi aldiz ikasi 1 (0,01)
bi aldiz ito 1 (0,01)
bi aldiz pentsatu 1 (0,01)
bi aldiz soilik 1 (0,01)
bi alkar behar 1 (0,01)
bi alkar saiatu 1 (0,01)
bi anaia arrasto 1 (0,01)
bi anaia nagusi 1 (0,01)
bi ardatz horiek 1 (0,01)
bi ardatz nagusi 1 (0,01)
bi arima ezberdin 1 (0,01)
bi arima talka 1 (0,01)
bi auzotasun egon 1 (0,01)
bi baino gehiago 1 (0,01)
bi bat bakarrik 1 (0,01)
bi bat bildu 1 (0,01)
bi bat etorri 1 (0,01)
bi bat hondatu 1 (0,01)
bi bat soka 1 (0,01)
bi begi hurbildu 1 (0,01)
bi bertsio luze 1 (0,01)
bi bertso eder 1 (0,01)
bi bertso oi 1 (0,01)
bi bi horiek 1 (0,01)
bi bi ondarroar 1 (0,01)
bi bi osatu 1 (0,01)
bi bider ageri 1 (0,01)
bi bider ezkondu 1 (0,01)
bi bitarte gu 1 (0,01)
bi bitarte guzti 1 (0,01)
bi bitarte Santos 1 (0,01)
bi Bizkaia Ezkerraldea 1 (0,01)
bi buru sartu 1 (0,01)
bi buru triskatu 1 (0,01)
bi dantza jo 1 (0,01)
bi eduki bera 1 (0,01)
bi egin buruzko 1 (0,01)
bi egin ohi 1 (0,01)
bi egun behin 1 (0,01)
bi egun egon 1 (0,01)
bi egun etxe 1 (0,01)
bi egun ha 1 (0,01)
bi egun hauek 1 (0,01)
bi ekarri handi 1 (0,01)
bi elkar Azkoitia 1 (0,01)
bi elkar jarraian 1 (0,01)
bi elkar joan 1 (0,01)
bi elkar osatu 1 (0,01)
bi emakume hazpandar 1 (0,01)
bi era didaktiko 1 (0,01)
bi era gatazka 1 (0,01)
bi erakunde egin 1 (0,01)
bi erakunde eremu 1 (0,01)
bi erakunde horiek 1 (0,01)
bi erakunde lotu 1 (0,01)
bi ere eliza 1 (0,01)
bi ere ez 1 (0,01)
bi ere ospetsu 1 (0,01)
bi ere ukan 1 (0,01)
bi ere zertzelada 1 (0,01)
bi eredu Haritschelhar 1 (0,01)
bi eredu interesgarri 1 (0,01)
bi eremu desarrazoi 1 (0,01)
bi eremu horiek 1 (0,01)
bi eskola barik 1 (0,01)
bi eskola hauek 1 (0,01)
bi esku hartz 1 (0,01)
bi esku ibili 1 (0,01)
bi esku kendu 1 (0,01)
bi esku txalotu 1 (0,01)
bi esperientzia hauek 1 (0,01)
bi esperientzia islatu 1 (0,01)
bi gauza ere 1 (0,01)
bi gauza etorri 1 (0,01)
bi gauza irakatsi 1 (0,01)
bi gutun alde 1 (0,01)
bi gutun idatzi 1 (0,01)
bi haiek bat 1 (0,01)
bi haiek hauek 1 (0,01)
bi hamarkada atzeratu 1 (0,01)
bi hamarkada iparralde 1 (0,01)
bi hauek etorkizun 1 (0,01)
bi hauek Euskaltzaindia 1 (0,01)
bi hauek euskara 1 (0,01)
bi hauek ez 1 (0,01)
bi hauek lehen 1 (0,01)
bi hauek maila 1 (0,01)
bi helburu bete 1 (0,01)
bi helburu eder 1 (0,01)
bi helburu ere 1 (0,01)
bi helburu nagusi 1 (0,01)
bi heren gozamen 1 (0,01)
bi herri bera 1 (0,01)
bi herri bizitza 1 (0,01)
bi herri bonbardaketa 1 (0,01)
bi herri kohesio 1 (0,01)
bi herri on 1 (0,01)
bi herri ondare 1 (0,01)
bi herri zira 1 (0,01)
bi hil horiek 1 (0,01)
bi hil utzi 1 (0,01)
bi hilabete baino 1 (0,01)
bi hilabete baizik 1 (0,01)
bi hilabete behar 1 (0,01)
bi hilabete epe 1 (0,01)
bi hilabete hain 1 (0,01)
bi hilabete luze 1 (0,01)
bi hilabete Zornotza 1 (0,01)
bi hitz Lapurdi 1 (0,01)
bi hiztegi aztertu 1 (0,01)
bi hiztegi elebidun 1 (0,01)
bi hiztegi erabilgarri 1 (0,01)
bi hiztegi horiek 1 (0,01)
bi horiek ageri 1 (0,01)
bi horiek baldintzatu 1 (0,01)
bi horiek bat 1 (0,01)
bi horiek berak 1 (0,01)
bi horiek eratu 1 (0,01)
bi horiek izen 1 (0,01)
bi horiek nekez 1 (0,01)
bi horiek oso 1 (0,01)
bi idatzi zitu 1 (0,01)
bi iturri erabili 1 (0,01)
bi iturri ikusi 1 (0,01)
bi joera gizarte 1 (0,01)
bi joera nagusi 1 (0,01)
bi kaier jarri 1 (0,01)
bi kaier tolestu 1 (0,01)
bi kaier zahar 1 (0,01)
bi kantu aldatu 1 (0,01)
bi kantu arrakasta 1 (0,01)
bi kantu berri 1 (0,01)
bi kantu horiek 1 (0,01)
bi kantu sinadura 1 (0,01)
bi kide fusilatu 1 (0,01)
bi kide izendatu 1 (0,01)
bi lagun besterik 1 (0,01)
bi lagun ezkutatu 1 (0,01)
bi lagun hauek 1 (0,01)
bi liburu aurkezpen 1 (0,01)
bi liburu behintzat 1 (0,01)
bi liburu bildu 1 (0,01)
bi liburu eman 1 (0,01)
bi liburu eskuratu 1 (0,01)
bi liburu gehiago 1 (0,01)
bi liburu kaleratu 1 (0,01)
bi liburu nagusi 1 (0,01)
bi liburuki banatu 1 (0,01)
bi liburuki bera 1 (0,01)
bi liburuki eskaini 1 (0,01)
bi mila eliza 1 (0,01)
bi mila nobizio 1 (0,01)
bi mila orrialde 1 (0,01)
bi mila urte 1 (0,01)
bi milioi gazte 1 (0,01)
bi milioi munstro 1 (0,01)
bi mundu horiek 1 (0,01)
bi obra antzeztu 1 (0,01)
bi obra horiek 1 (0,01)
bi oso ausart 1 (0,01)
bi oso maite 1 (0,01)
bi oso on 1 (0,01)
bi otoitz hauek 1 (0,01)
bi otoitz hunkigarri 1 (0,01)
bi otoitz zirraragarri 1 (0,01)
bi talde aritu 1 (0,01)
bi talde banatu 1 (0,01)
bi talde ez 1 (0,01)
bi talde horiek 1 (0,01)
bi talde kide 1 (0,01)
bi testu aipatu 1 (0,01)
bi testu eder 1 (0,01)
bi testu irakurri 1 (0,01)
bi tobera gehiago 1 (0,01)
bi tobera idatzi 1 (0,01)
bi txori ekaitz 1 (0,01)
bi urte argitaratu 1 (0,01)
bi urte aurre 1 (0,01)
bi urte bete 1 (0,01)
bi urte bost 1 (0,01)
bi urte egia 1 (0,01)
bi urte egin 1 (0,01)
bi urte eman 1 (0,01)
bi urte erretreta 1 (0,01)
bi urte euskal 1 (0,01)
bi urte hauek 1 (0,01)
bi urte idatzi 1 (0,01)
bi urte ikasi 1 (0,01)
bi urte lan 1 (0,01)
bi urte lau 1 (0,01)
bi urte lehenago 1 (0,01)
bi urte leku 1 (0,01)
bi urte luze 1 (0,01)
bi urte oso 1 (0,01)
bi urte ukan 1 (0,01)
bi urte zelan 1 (0,01)
bi zati banatu 1 (0,01)
bi zati bereizi 1 (0,01)
bi zati hauek 1 (0,01)
bi zati osatu 1 (0,01)
bi zuzenbide daga 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia