2007
|
|
212 Makinaz idatzitako beste orri solte baten lehenengo
|
bi
ahapaldiak daude. Bertan honela dator:
|
2009
|
|
Bertso eta ahapaldiei dagokienez: Mikel Laboaren diskoko kantaren hitza launa bertsoko
|
bi
ahapalditan banatua dago, eta bertsoek hemezortzina silaba dituzte, bigarrenak eta seigarrenak izan ezik; azken horiek hemeretzina dituzte.
|
|
Egañaren testuak egitura bera du, baina beste era batera dago banatua: zortzina bertsoko
|
bi
ahapaldi, bertsoak 10 eta 9, 10 eta 8 silaba dituztela. Hala, Egañak bi bertsotan kantatzen duena Letek batean kantatzen du.
|
2010
|
|
5. Sallaberriren eredua oso osorik
|
bi
ahapaldi gehiago dituela
|
|
Salaberriren liburuan eten puntuek kantua luzeagoa dela adierazi nahi dute. Bestela esan, puntu suspentsiboak kantaren azkenean edo kantaren beste
|
bi
ahapaldiren artean, batez ere zentsura adierazteko dira, itxurak direnez11 Gure ustez, ordea,
|
|
Sallaberrik berak argitaratzeko prestatua zuen eskuidatzian
|
bi
ahapaldi berri datoz, gure atal honetan 8 eta 9 zenbakiak eman dizkiogunak. Bi ahapaldi hauek ez ditugu inongo lekutan ikusi argitaraturik.
|
|
Sallaberrik berak argitaratzeko prestatua zuen eskuidatzian bi ahapaldi berri datoz, gure atal honetan 8 eta 9 zenbakiak eman dizkiogunak.
|
Bi
ahapaldi hauek ez ditugu inongo lekutan ikusi argitaraturik. Gaurko begietatik ikusirik zentsura jartze hori ulergaitz egiten zaigu.
|
|
Gaurko begietatik ikusirik zentsura jartze hori ulergaitz egiten zaigu. Zergatik dira
|
bi
ahapaldiok zentsuragarri. Behin ahapaldi ezkutatuak ezagutu ondoren zail egiten zaigu ulertzea.
|
|
Behin ahapaldi ezkutatuak ezagutu ondoren zail egiten zaigu ulertzea. Herri metafora bidezko
|
bi
ahapaldi dira eskuidatzian datozenak. Bestela esan, amodio baten frutua den umea aipatzen dute metafora bidez. Bi ahapaldi hauek duten tonua kontuan harturik, ez ote da froga handiago bat khantorea Etxahunena dela baieztatzeko?
|
|
Herri metafora bidezko bi ahapaldi dira eskuidatzian datozenak. Bestela esan, amodio baten frutua den umea aipatzen dute metafora bidez.
|
Bi
ahapaldi hauek duten tonua kontuan harturik, ez ote da froga handiago bat khantorea Etxahunena dela baieztatzeko. Guk halaxe uste dugu.
|
|
|
Bi
ahapaldi berriek zer esan nahi ote dute. Egin dezagun ulertze saiakera bat.
|
|
Eman dezagun, kasurako, Aita Donostiak bildu eta argitara zuen. Urso xuri? (GH, 1928, VIII, 6) kantuko azken
|
bi
ahapaldiak:
|
|
Goragoko puntuan jarri digutun
|
bi
ahapaldiez gainera, badago besterik ere eskuidatzian. Marginalia bezala, letra txikiago batez goragoko puntuan jarritako ahapaldiez gainera, beste ahapaldi batzuk ere agertzen dira.
|
|
Nik behintzat behin baino gehiagotan galdetu diot neure buruari zein ote zen alderdi ezkutatua, zein ote zen ilargiaren alde iluna eta estaria? Salaberriren beraren paperetatik
|
bi
ahapaldi berri eta beste lauren aldaerak ekarri ditugu hona. Gure asmo nagusia testuak fidel eskaintzea izan da, gerora era bateko edo besteko ikerketa saio eta lanak egin ahal izateko.
|
2011
|
|
Taldetik aurreratuta, bakarlariak koplaren lehenengo
|
bi
ahapaldiak abesten ditu eta jarraian taldeak koplaren gainerako bi ahapaldi osatuz4, denak zutunik jarri eta Santa Klara komenturantz abiatzen dira. Ibiltzen diren bitartean, bakarlariak, beti taldetik aurreratuta, kopla bakoitzaren lehenengo bi ahapaldiak abesten ditu eta taldeak erantzun egiten dio.
|
|
Taldetik aurreratuta, bakarlariak koplaren lehenengo bi ahapaldiak abesten ditu eta jarraian taldeak koplaren gainerako
|
bi
ahapaldi osatuz4, denak zutunik jarri eta Santa Klara komenturantz abiatzen dira. Ibiltzen diren bitartean, bakarlariak, beti taldetik aurreratuta, kopla bakoitzaren lehenengo bi ahapaldiak abesten ditu eta taldeak erantzun egiten dio.
|
|
Taldetik aurreratuta, bakarlariak koplaren lehenengo bi ahapaldiak abesten ditu eta jarraian taldeak koplaren gainerako bi ahapaldi osatuz4, denak zutunik jarri eta Santa Klara komenturantz abiatzen dira. Ibiltzen diren bitartean, bakarlariak, beti taldetik aurreratuta, kopla bakoitzaren lehenengo
|
bi
ahapaldiak abesten ditu eta taldeak erantzun egiten dio. Horrela, erlojuen orratzen noranzkoaren aurka, Gernikako kaleetan zehar ibiliko dira, herriko gainerako elizak bisitatuz.
|
|
Hasieran, Andra Mari elizan egiten den moduan, herrian dauden beste elizetan eta Kristoren irudia duten kaperetan (Santa Klara, Josefinak, Kaltzada zaharren egoitza, Mesedetako konbentua, San Frantzisko eta karmeliten San Fidel Ikastolan) taldea gelditu egiten da eta belaunikatuz agurraren koplaren lehen
|
bi
ahapaldiak abesten dituzte: «Sakramentu Santu Jauna...».
|
2012
|
|
Bera arteagarra izanik, hau da, Gernika ondokoa, hiri honen bonbardatzea berariazko eran bizi izan zuen; triskantza eta sarraski izugarri haren lekuko zuzena izatea egokitu baitzitzaion;. Gernika' ko triskantza gogoratuz? olerkian kontatzen du zertzelada ugariz eta batez ere sentimendu biziz; ondorengo
|
bi
ahapaldi hauei erreparatu diet batez ere, indar handiz azpimarratzen dutelako olerkariaren lekukotasuna: Beren joan etorrizko jardunketa luzez/ Egazkiñak an ibili ziran bai, jota ke,/ Gau ongarri, babesgarria etorri zan arte/ An ibili ziran gogor eriotza erei, ez/ Ta, nasai asko goitik guri egiten barre.
|
2013
|
|
XV. mendearen erdialdean, Gebaran bizi zen komunitate judua euskalduna zen. Jasotako eskuizkribuan hileta batean abestu ziren koplak agertzen dira; hona koplen letraren
|
bi
ahapaldi (Breñas eta Otsoa, 2002):
|
2015
|
|
Iz. Hamalau lerroko poesia lana, lau lerroko
|
bi
ahapaldiz eta hiruko beste biz osatua, inguruko literaturetan oso erabilia. Ik. SONETO.
|
|
iz. Hamalau lerroko poesia lana, lau lerroko
|
bi
ahapaldiz eta hiruko beste biz osatua, inguruko literaturetan oso erabilia. Ik. HAMALAUDUN.
|
|
Artzainen arteko elkarrizketak. Azken
|
bi
ahapaldiak autografo gordetzen dira Florentziako (Italia) moja karmeldarren monasterioan.
|
2016
|
|
Altzai eta Mendikotako jauna zen Pedro Irigarai Casenave, eta Aintzile eta Ipartze jauregietako nagusiaren alaba zen Gabriela Loitegi Zaro, 1633 eko uztailaren 8an ezkondu omen ziren, eztei egunean berean senar berriaren maitale ohi jeloskorrak igorritako lore sorta pozoitu bati usaindurik gizona hil zela. Salaberrirengandik jasoak ditugun adibideak lau ahapaldikoak dira, gutiz gehienetan ezagutzen direnak, Karrikabururenean ostera
|
bi
ahapaldi besterik ez duen beste bat dugu, ezezagunagoa den honako hau apika:
|
2017
|
|
Lehenbizikoa molde idatzikoa da: Kepa Junkeraren agindupean letra jarritako Herriaren zati izeneko abestiaren
|
bi
ahapaldi, bere bizipenetan oinarrituta. Ez da zehazki bertso moldea (silaba kopurua berezia du), baina erraz sumatzen zaizkio neurtitzen ohiko ezaugarriak.
|
|
Hona Berrogainek gai horri lotuta idatzitako
|
bi
ahapaldi:
|
|
lurraldetasun ikuspegia hain modu zinezkoan gorpuztea. Izan ere, nabari da ez dela gidoian azken momentuan txertaturiko
|
bi
ahapaldiren kontua. Pertsonaia bati ekialdeko euskalkian hitz egiten uztea, edo arehitz eginaraztea.
|
2020
|
|
Poemak bederatzi silabako lerroekin osaturiko
|
bi
ahapaldi ditu jatorrizkoan; Leteren abestiak, berriz, lau ahapaldi eta estribilloa. Luzatze bitxi hori oso erraz esplikatzen da:
|
|
Luzatze bitxi hori oso erraz esplikatzen da:
|
bi
ahapaldi ez daude Paveseren poeman, Letek gehituak dira, Paveseren beste poema batean. In the morning you always come back, eta berak Pavesez zuen ikuspegian oinarrituta.
|
2022
|
|
Iparraldeko kostakoa dugu" Brodatzen ari nintzen" hasten den balada tristea. Bertsio baten
|
bi
ahapaldiren hitzak: " Broderia utzi eta/ joaiten naiz amarengana,/ eian utzi ren nin duien/ itsaso bazterrerat,/ itsaso bazterrerat eta/ bersu heien entzuterat.
|
|
zenez, Etxahuni aitortza ukatu zion Musde Tirazek. Honek, orduan, apaizen kontrako bigarren round bat bota zuen, ondorengo
|
bi
ahapaldiak biltzen dituena:
|