Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10.717

2000
‎Ana Maria Moix lankide katalanak kontatu zidan behin epaimahai batean bi ipuin saritu zituztela. Esan zuten: A gizona, B emakumea.
Esan daiteke orduan kantautorearen izendapen hori alboratu nahi duzula?
Esan ohi da komunikabideetan azaltzen ez dena ez dela existitzen. Ekonomikoki munta handiena duen Espainiako literatur sariaren irabazle edo finalista azken urteotan komunikabideekin lotutako norbait izatea ez da kasualitatea:
Esan ohi da komunikabideetan azaltzen ez dena ez dela existitzen. Ekonomikoki munta handiena duen Espainiako literatur sariaren irabazle edo finalista azken urteotan komunikabideekin lotutako norbait izatea ez da kasualitatea:
‎garai berri hauetan eta gauzak zihoazen moduan, edo autoantolatzen gara mugimendu kultural moduan bertsoaren transmisioa eta hedapena ziurtatzeko, edo bestela ez diogu etorkizunari aurre egingo. Esan liteke bertso mundua nahi genuen lekura joan dela, ez dakigu ongi edo gaizki, baina azken 15 urtetan nahi genituen pausoak eman ditugu mugimendu bezala.
Esan dugu bertsolaritzaren apustua izan dela pauso konstziente eta kriterio ekologikoekin aurrera egitea, baina oso garbi edukita bertsolaritza informazioaren gizartean errelebantzia eta garrantzi soziala duen mugimendua dela. Komunikazio zirkuitu alternatibo bat, hedabide bat kasik, gizartean hedabide nagusiek modu beti bakarrean eta beti berean erabiltzen dituzten gaiak hausnartzeko eta haiekin jolas egiteko; aportazio kultural indartsua da.
Esan dudan bezala" Euskaraz Mintza" programa kontestualizatu egin behar da, eta horretarako nola sortu den kontatzea baino hoberik ez dago. Jakina denez gaur egun dena planifikatzen da eta dudarik ez dago dena planifikatu egin behar dela erakunde bakoitzak eta erakunde bakoitzaren barrenean pertsona bakoitzak ere, gure kasuan hizkuntzaren inguruan, zein betebehar eta zein helburuaren atzean egin behar duen lan barneratzeko.
‎" ondo zaindutako idazkera da, aberatsa hitzetan, indartsua efektoetan. Esan behar duena esaten du doi, gehiegizko hornidudarik gabe, eta horrek, askotan, ilundu egiten du esan nahi dena." (El Diario Vasco IV) Gainera, esaldi trinkoen erabilerak hizkuntza zaildu egingo du. Zabalaren ustez," trinkoegi, zorrotzegi, eliptikoegi, neurtuegi, serioegi, hitsegi, itogarriegi, gupidagabeegi irudituko zaio beharbada zenbaiti eleberri honetako prosa, baina aukera bat besterik ez da, beste edozein aukera bezain zilegi izateaz gain, Aranbarrik kontaketaren gaiari eta giroari hamarkadako erresistentzia kulturala ezin hobeto egokitu diona." (Egunkaria XII) Are gehiago, bere aburuz," plano, garai eta kontzientzia" aniztasun hori baita liburu honen lorpenik behinena, batik bat narrazioari ematen dion" indar adierazkor bereziagatik".
‎Testuartekotasunei dagokienez, honakoa aipatu zuen Belmontek: " Esan didate, eta beharbada egia izango da, nire lehenengo zatian Ecoren eragina jaso dudala." (Argia) Izan ere, eleberria idaztean Umberto Ecoren Arrosaren izena irakurtzen ziharduen.
Esan daiteke, narrazioaren denbora eta fikzioarena ia batera dihoaztela nobelan zehar gertaeren kontaketa nahasian suertatu arren. Fikzioaren kontaketa gertatzen den momentuan egiten da.
‎Artikulu horrek, horrela, Europaren izaera naturala ukatzen du eta aldi berean anaikiro elkartasunean bizi ahal izateko era arriskuan jarri. Esan dezatela nor noren menpe egon behar duen, Europa Frantziarena ala Frantzia Europarena. Horregatik, Frantziak aintzat hartzen ez bagaitu, Estrasburgoko Parlamentura jo ezinik ez dugu, eta horretarako biderik egokiena Europako Ombudsmanaren bidez joatea litzaiguke.
Esan dugun bezala, Hego Euskal Herrian jaso daitezkeen telebista seinaleak hartuditugu kontuan, eta audientziaren azterketa egiteko, 14 urtetik gorakoei buruzkoinformazioa erabili dugu.
‎Hitz bitan, berriz ere euskalduna historiaren aurka edo historiatik kanpo ote dabil? Esan dezadan, galdera horiekin guztiekin nire asmoa ez dela burujabetza aldarrikapenen aurka egitea,, gauregungo mundua, esaten diogun atmosfera kulturalean, burujabetza?
Esan daiteke, gizabanakoen eta beren estatuen arteko erlazioa nahikoa erraza izango litzatekeela, barnean soilik gizabanakoen eta estatuen beharrak izango balira.Hala ere, eta nazio estatuaren ideologiaren eraikuntza historikoarekin ikusi dugunez, askotan partaide garrantzitsu bat aurkitzen dugu, gizabanakoen eta taldeenidentitate sozialean funtsezko kokapena lortzeko lehian. Partaide hori, estatu ideologiarako, gonbitik gabeko bazkaltiarra?, gutxiengo egoeran dagoen talde etnikoaizaten da askotan, eta aktore sozialak sortu, eta historia, balioak, ohiturak, hizkuntzaeta abar jasotzen ditu (Gudykunst 1991; Levine & Campbell 1972).
‎Gorputzetik iragaten ez diren psikoterapietan, psikoanalisiari hurbiltzen zaioneskualde batean gabiltza. Esan dezagun subjektuartekotasunaren oinarrizko ezaugarriak indarrean jartzen dituzten psikoterapiak direla. –Bai, aren teknika deitukonukeena eratzen dute.
Esan dugunez, Nathan W. Ackerman ek Familia Terapiaren Institutua sortuzuen 1960an, eta 1971n gertaturiko bere heriotzaren ondoren bere izena emanzitzaion institutuari.
‎Sanz, A. Sarro eta T. Suarez. Esan daiteke, talde honetakokideak izan direla beren formazio mintegi eta argitalpenen bidez espainiarlurraldean Familia Terapia hedatu dutenak, lehendik lanean ari ziren besteprofesional batzuen laguntzaz, nahiz eta hauek bileran izan ez. J.A. Rios, J.L.Linares, W.
Esan ohi da idazle batengandik, intelektuak batengandik, obra dela garrantzizkoena, obra idatzia, gainerakoak ez duela ardura. Hori, intelektualek berek zabaldutako filosofia da, insolidaritatearen aitzakia unibertsala.
Esan dezakegu, beraz, errealitatea mitoarekin batzeko arazoak direnean ere, oztopoa ez dela gaindiezina eta, zalantzak zalantza, aski dela mitoaren egitura eraldatzea eta gertakariari egokitzea. Zergatik tamainako tema?
‎Horrela kokatuak garelarik, nola irudikatu kulturaren bizi prozesua? Esan dezakegu, gure bizitza beraren alderdi mentala delako, bizitzaren arauei jarraikiz bilakatzen doan inguruko errealitatearen eta norberaren nortasunaren arteko elkarrizketaeta elkarrekiko eragina dela.
Esan behar da, Gabriel Aresti-k ere Oargui ko sariketa horietxetan egin zituela bere lehen probak, dirudienez. Txillardegiren egun eta saio berberetan hortaz!?. Hirugarren batzaldira aurkezturiko lanenartean, Etxaide-k Aresti, tar Gabirelen. Pigmalion euskaraz?
‎Martinez Anido desagertzean, indar ezberdineko bi botereen arteko elkarrizketari ekin zitzaion. Esan dugu. Gobernua alde batetik, eta eliz Hierarkia frankistabestetik (hau ere sistemaren barnean, hor barruan leialtasun frankistaren poderioz aurkizitzakeen aliatuekin).
‎Harritzekoa gertatzen da Gasteizko Diozesiarenarduradun hark egindako Gutunak eta predikuetan esanikoak irakurtzea, are gehiagoEuskal Herriko katolikoak gerra anker batean itota zebiltzala jakinda. Esan dezagun, gutxienez, guztiz itsutu zela Lauzurika, gerraren zurrunbiloan. Karlista frankozaleaizan zen osorik, eta Diozesia gerraurreko ildo zentzatuetatik aldendu eta Espainiaberriaren zerbitzuan jarri nahi izan zuen, Seminariotik hasi eta elizbarrutiko antolaeraosoan (Renterfa 1982:
‎Besteak beste. Esan ohi da hizkuntza komunikatzeko dela eta giza jendearenadela hizkuntz gaitasuna. Dena den, ez da beti izan komunikazioa hizkuntzarenalderdirik nagusiena hizkuntzalarientzat.
‎– Esan ohi da, testuinguru eta pentsamolde honetan, haurtzaroan aukera direnak (hizkuntzaren jabekuntza osoan laguntzen duten ekonomiak), nerabezarotikaurrera murriztapen bihurtzen direla. Horregatik da askoz zailago adin batetikaurrera hizkuntza berriak ikastea; eta oso gutxi dira hori erabat lortzen dutenak, batik bat, ahoskeraren atalean.
Esan dugun bezala, orduko hizkuntzalaritzaren jakintza bidean bururik argienakbegiz jo zituen bere argudioak funtsatzeko. Horien esanak eta idatziak zehatz etamehatz aztertu ondoren, hizkuntzaren inguruan aldi hartan, euzkozaleen?
‎Erresumak erabakitzen du hizkuntzenetorkizuna; eta gero eta nabarmenago da hau egia. Hauziaren kakoa hortan datza.(...) Esan dezagun, beraz, oraingoz, eta erresuma hau dan edo hura dan aztertu gabe, erresuma dala hizkuntzen etorkizuna erabakitzen duena? (1966c, 452).
Esan nion izena, baina ez zuen harritu itxurarik egin. Oso ohikoa da gure deituraeskualdean.
‎Iruzkina sortze lana denez gero, ezin daiteke bere egiturari buruzko formula zehatzik eman. Esan dezakegun gauza bakarra ondokoa da: elementu azalgarri eta narratiboak, interpretazioa eta ondorioak dauzkan hitzaldi taxutua da iruzkina.
Esan dugunez, Karrantzako tenperaturak leunak eta gorabehera txikikoak dira oro har (haran hondoko batezbesteko tenperatura 11,71 ºC koa da), baina hala ere, 700 m tik gora tenperatura askoz baxuagoa izaten da (batezbestekoa 8,5 ºC koa, hain zuzen ere). Klima euritsu eta leun honek ahalbidetzen du haranean beti berde dirauten larreak egotea, ganadua larratzeko hain onak direnak alegia.
‎Karrantzako geomorfologia berezia bertako harrien izaeraren ondorio da. Esan dugunez, Kretazeoan, orduan Karrantzako iparraldea izango zen aldean, koralezko arrezifeak zeuden eta hegoaldean, kontinentea. Ibaiek kontinentetik ekarritako material lodiak (hareak) azkar jalkitzen ziren, eta material finak (buztinak) urrunago garraiatzen ziren.
‎Condorcet Lacepède, Pastoret, Romme eta Arbogart ekin batera aipaturiko Batzordeak aginduta, irakaskuntza plan orokor bat egitearen arduraduna zen. Esan daiteke bera izan zela eskola errepublikar laikoaren lehenengo teorikoa.
‎Imprenta y Encuadernaciones de G. Juste; 124 or.), harik eta, Estatuak ardura hau bere gain hartu ez zuen arte, horrela kontrola ziurtatzeko izugarrizko urratsa emanez. Esan daiteke, eta ez dugu uste hau kasualitatea denik, denboran bat etorri zela (XX. mendearen hasiera) eskolatzearen derrigortasunaren alde hartutako neurriekin.
‎Estatuak hartutako konpromisoak, edozein eratan, ez zuen iraun aldaketarik gabe. Esan daiteke 1868 arte oinarrizko printzipioek iraun zutela, baina ordutik aurrera laizismorako joera nabarmena izan zen Estatuaren aldetik, honen eta Elizaren arteko eskola gerra Estatu espainiarreko hezkuntzaren historiaren ardatz nagusienetariko bat izango zelarik.
Esan behar da, halaber, legeak bereizketa nabarmena egin zuela; neskei, ez zegozkien, ikasgaiak teknikoak ikastea; aldiz,, labores propias del sexo?
Esan zidanez, Dingleko atentatuaren egunean ere nirekin jator hitz egin besterik ez zuen nahi. Nahiko tristatuta itzuli zela etorritako bidetik, nire erantzuna ez zitzaiola asko gustatu, zakar jokatu nuela berarekin.
Esan diot nolakoa den nire Irlanda hori, musika zeltaz betetakoa, itsasoa eta lurra musu etengabean elkarren barnean sartzen direnekoa, eta buruan dudan guztia. Bide batez nire gidako azaleko argazkia erakutsi diot, eta esan dit estilo horretako tokiak gorago aurkituko ditudala.
‎Dakidan bakarra da, Ipar Irlandako gazteak drogetatik urrun mantentzeko lan egiten duen talde batekoak direla. Esan zidanez, hango gazteek nahiko bizi baldintza eskasak dituzte, eta horretarako dago talde hori, gazteak beste modu batean entretenitzeko. Helburu horrekin, txangoak antolatzen dituzte, xake txapelketak, futbola, igeriketa...
‎Lehenengo begiratuan baino hurbilago zeuden biak, neskak bere aulkia mutilarenera hurreratu baitzuen, eta aurrez aurre egotetik elkarren ondoan egotera pasatu ziren. Esan zitekeen ia pertsona bakarra zirela.
‎Munduan maite duen bakarra bere ama da, CNN kateko aurkezleetako bat. Esan didanez, hainbeste maite duen amarekin harreman estua dauka: telebista pizten du gauero, eta ordubetez bere amaren aurrean egoten da.
‎Ralph oso urduri zegoen, gero eta gehiago mugara hurbiltzen ari ginen heinean. Esan diot lasaitzeko, furgoneta osteagatik ez digutela isun handiegia jarriko. Eta gainera, aukera geneukala esateko beste bostei egindako txantxa bat baino ez zela hura guztia.
‎Leihatilatik kanpora begiratzen hasi da, azazkalak janez eta ume baten moduan, urduri. Esan diot, mesedez, horrela gauzak zaildu baino ez zituela egingo, militarren susmoak piztu baino ez. Eta egoteko lasai eta normaltasunez emateko dokumentazioa militarrari, aurpegira begiratuz eta, ahal bazen, irribarre batekin.
‎Ralphekin hitz egin dut. Esan diot haurdunaldiarena, eta abortatzearen aukera eman dit. Ederki.
‎Autobusak Connemara atzean utzi zuenean," pikutara Eider, usteldu zaitez behingoz" esan zuen Txemak. Esan egin zuen; ez ozenki, baina alboko bidaiariek burua berarengana jiratzeko moduan bai.
‎Burdinazko hesiaren kontra amildurik, horrela hil zen Eider. Esan zutenez, ohartu ere ez zen egin. Azkarregi zihoan.
‎Halaxe egin ere. Esan al dezaket, beraz, zuhurtasun osoz, huraxe klaustro gotiko bat zenik. Ez al zen hura dena kartoi harri huts hutsa izango?
Esan al dizut behin ere Artolaneko atso zaharrari gertatua, galdetu zidan.
‎Salto batean jaiki, nire ile aldrebesa ispiluratu, eta orduan galdetu zidan Migelek: " Esan al dizut behin ere Artolaneko atso zaharrari gertatua?".
Esan dut, azkenean bota dut... Eta gaur, behinik behin, ez zaigu harremana apurtu eta, egindako erridikulua gorabehera, nik uste baino hobeki egon naiz.
‎Egunkariaren iturrietatik azpimarratzen da kopuru honen% 50 atzerritik egindako deiek osatzen dutela. Esan genezake bada, datu hauen arabera, erreferentzia puntu garrantzitsu batez ari garela gaztelaniaz idatzitako prentsari dagokionean.
‎Orduan urriak ziren komunikabide honen harpidedunak, telebista aparailuetan deskodetzaile bat jarri behar izaten zuten seinalea jaso ahal izateko. Esan dezakegu, bada, duela 20 urte jaiotako kazetaritza elektronikoa telebista kateetan finkatu zela teletestuari esker.
‎Arauak berdinak dira bi lehiakideentzat. Esan daiteke lasterketa berdintasunez burutu dela. Nekez.
‎Liberalak eta bere kritikoak bat badatoz tesi sozialarekin, zertan datza orduan haien arteko desadostasuna? Esan daiteke desakordioa, besteak beste, estatuak jokatu behar duen paperean datzala, hau da, instituzio publikoek zein neurritan esku hartu behar duten gizabanakoen bizimodu onen aukeran4 Beste hitzetan esanda, eta guretzat dagoeneko ezaguna den terminologia erabiliz, bi autore multzo hauen arteko argumentuaren gatazka estatuaren neutraltasunaren auzian kokatzen da: liberalek, oro har, estatuaren neutraltasuna defendatzen duten bitartean, komunitaristak ideia honen aurkariak dira.
‎Ildo horri jarraituz, Euskal Autonomia Erkidegoko liburutegien egoera orokorra aipatu behar da. Esan dezakegu Euskal Autonomia Erkidegoan, 3.000 biztanletik gorako udalerri guztietan liburutegi zerbitzuak eskaintzen direla, 7/ 1990 Legearen 85 atalean adierazitakoari jarraituz. Horrez gain, 3.000 biztanletik beherako udalerrien% 74k ere liburutegi zerbitzuak ditu.
Esan daiteke gauzak ere norbanakoen antzera sailkatu egiten direla. Ondasunak feudalak eta ez feudalak, menpekoak eta askeak ziren.
Esan ohi da, dibortzioaren alde, ezkontzan gozorik ezabatzen dela, horren hautsezintasuna adierazten denean; ezkon lotura gehiegi estutzen bada, argaldu egiten dela; etxeko neke eta lorrak lazgarriak direla, begi bistan osterantzekorik ez denean betierekotasuna baino; elkar ulertzen ez duten senar emazteen bizimodua, modu hautsezinean loturik badaude, galdua dela ondorengotzarako; ohitura onak kolokan...
‎Bedeinka dezagun, beraz, izadia, berorrek eman baitizkigu lerrakera jazarrezinak eta gure bihotza jarri lerrakera horien erregela eta balazta. Esan ohi da klima jakin eta inguruabar zehatzen azpian, poligamia ere onargarriagoa izan daitekeela, beste inguruabar eta klima batzuetan baino. Edonondik begira dakiola ere, herri guztietan suertatzen da hori bateraezina konpromiso baten oinarriekin, konpromiso horretan ematen direlako zer guztiak, gorputz eta arima.
‎Azken hau 1926an Jenatik Vienara aldatu zen, hemen irakasle izendatu baitzuten. Esan dugunez, Zirkulua ez zen itxia eta ez zegoen une bakoitzean partaideak zeintzuk ziren guztiz jakiterik, Edgar Zilselekin gertatu lez, inork ez baitzekien serioski parte hartzen zuenentz. Beste askok, intelektual talde desberdinetan sartuta egon arren, batez ere Reichenbachen Zirkuluan Berlinen, lotura sakonak zituzten, pertsonalak eta teorikoak, Vienakoekin.
‎Beste askok, intelektual talde desberdinetan sartuta egon arren, batez ere Reichenbachen Zirkuluan Berlinen, lotura sakonak zituzten, pertsonalak eta teorikoak, Vienakoekin. Esan daiteke ‘Vienako Zirkulua’ izenak pentsalari horiek guztiak besarkatzera heldu dela, nahiz eta oro har ‘enpirista logiko’ edo ‘positibista logiko’ izenak erabiliz ezagunagoak diren37.
‎Baina aldea, beren jarrera sozio-politikoetan ez ezik, urruntasun filosofikoan ere nabaritzen zitzaien, eta inork ezin izan zuen haiek sekula adiskidetu. Esan behar da, dena den, Neurathen idatzietan Schlicken izena, asko aipatua eta oso objektiboki, beti ongi erabilia agertzen zela. Alabaina, Schlickek ez zion ia aipurik egin Neurathi:
‎Jakina, deskribapen honen irakurketak guregan mina edo gorrotoa edo edozein emozio sortuko luke, edo hori ezagutzean, beste batzuetan halako hilketek sortu duten minaz edota gorrotoaz irakurri genuke, baina gertakariak, gertakariak eta gertakariak besterik ez dira, eta ez etika. Esan behar dut orain, halako zientzia bat balego, etikak benetan zer izan lukeen bururatzean, emaitza nahiko argia iruditzen zaidala. Argia iruditzen zait pentsatu edo esan dezakegun ezer ez litzatekeela izango gauza hori.
‎Te kikara batean galoi bat bota arren, te kikara batek hartzen duen ur neurria baino ez du hartuko te kikarak, eta era berean gure hitzek gertakariak baino ez dituzte adierazten. Esan dut gertakari eta proposizioei dagokienez balio erlatiboa baino ez dagoela, on eta txar erlatiboak bezalakoak, eta beste horrenbeste. Jarraitu baino lehen, utz iezadazue nahiko argia den adibide batekin agertzen.
‎hitz hori gramatikaren aldetik zentzu desberdin askotan erabiltzen dela. Esan zuen, kasu, Jainkoari buruzko eztabaida asko hauxe esanez konpon daitezkeela: " Ez naiz erabiltzen ari hitza halako modutan ezen esan baitezakezu...", eta esanez ere erlijio askok" esaten dutela beste batzuek zentzugabekeriatzat hartzen dituzten gauzek zentzua dutela, eta ez dutela besterik gabe ukatzen beste erlijio batek baieztatutako esaldiren bat"; eta hau argitu zuen esanez jendeak" jainkoa" gizaki baten antzeko zerbaiti erreferentzia eginez erabiltzen baldin badu, orduan" Jainkoak lau beso dauzka" eta" Jainkoak bi beso dauzka" esaldiok zentzua dutela, baina beste batzuek" Jainkoa" halako modutan erabiltzen dutela ezen" Jainkoak besoak ditu" baita zentzugabekeria —" Jainkoak ezin du besorik izan" esango lukete— Era beretsuan," arima" adierazpenari dagokionez, esan zuen batzuetan jendeak halako modutan erabiltzen duela ezen" arima gizaki gaseoso bat da" adierazpenak zentzua baitu, eta batzuetan halako modutan ezen ez baitu zentzurik.
‎alderantziz, lasaiagoa izatea" helburu hutsa" da, eta ez beste helburu baterako bitarteko bat; eta eztabaidatzen dugunean ea kontrabaxuak" balio duen", ez dugula auzi psikologikorik eztabaidatzen, hau da, Fisikan bezalaxe, non ez dugun ere gai psikologikorik eztabaidatzen; egiten saiatzen ari garena kontrabaxua" ideal batera" hurbiltzea dela, kopiatzen saiatzen ari garen ideala gure aurrean izan ez arren; bilatzen duguna erakusteko, gure ustez" erabat egokia" den beste melodia bat seinala genezakeela. Esan zuenez, ikerketa estetikoetan" zergatizko konexioak ez dira interesgarriak, baina Psikologian, aitzitik, hauek besterik ez zaizkigu interesatzen". " Zergatik da ederra hau?" galdetzea ez da zergatizko azalpena eskatzea:
‎" Ezin dut bere handitasuna jasan"; kasu honetan desatsegina da, atsegina izan beharrean. Esan zuen pentsa genezakeela benetan nahiago dugun musika lan bat" ez" dela" deus", nahiago dugun beste baten alboan; eta" Lear Erregea" ikustera joateak ez duela erakusten inolaz ere halako esperientzia atsegina denik: esan zuen, atsegina izanda ere, joate hau" honi buruz esan daitekeen kasik gauzarik ñimiñoena dela".
‎esan zuen, atsegina izanda ere, joate hau" honi buruz esan daitekeen kasik gauzarik ñimiñoena dela". Esan zuen" Kontrabaxu hori gehiegi mugitzen da" bezalako enuntziatu bat ez dela inolaz ere gizakiei buruzko enuntziatua, baizik eta Matematikaren zati bat ematen duela; eta, marrazten dudan aurpegi batez esaten badut" Barre gehiegi egiten du", esaten dela oraindik" ideal" batera gehiago hurbildu litekeela, baina ez oraindik behar bezain atsegina ez denik, eta halako"... Era beretsuan, esan zuen, margolari bat koadro bat hobetzen saiatzen denean, ez da bere buruari buruzko saiakuntza psikologikorik egiten ari, eta ate bati buruz" Gaizki orekatuta dago" esatea, atean gaizki dagoena esatea dela, baina ez zein hunkipen utzi duen.
Esan zuen Estetika arrazoiak ematen saiatzen dela: adibidez, poema bateko leku jakin batean hitz hau beste haren ordez jartzeko, edo musika lan bateko leku jakin batean esaldi musikal hau beste haren ordez jartzeko.
‎" Hau ez da esan nahi dudana". Esan zuen Estetikan arrazoiek" deskribapen erantsien izaera" dutela: adibidez, Brahmsek zer ezan nahi zuen erakutsi ahal diogu norbaiti Brahmsen lan desberdinak erakutsiz edo egungo beste egile batekin erkatuz; eta Estetikak egiten duen guztia da" zure arreta gauza batera zuzentzea"," gauzak elkarrekin jartzea".
‎adibidez, Brahmsek zer ezan nahi zuen erakutsi ahal diogu norbaiti Brahmsen lan desberdinak erakutsiz edo egungo beste egile batekin erkatuz; eta Estetikak egiten duen guztia da" zure arreta gauza batera zuzentzea"," gauzak elkarrekin jartzea". Esan zuen, halako" arrazoiak" ematean, beste norbaitek" norberak ikusten duena ikus dezala" lortzen bada, baina, hala ere, horrek ez badu bestea erakartzen, hau eztabaidaren" amaiera bat" dela; eta berak, Wittgensteinek," funtsean" defendatzen zuena" eztabaida estetikoen eta auzitegietako eztabaiden arteko antzaren ideia" zela, izan ere, auzitegi batea... Esan zuen" arrazoi" mota bera ematen dela bai Etikan, bai Filosofian.
‎Esan zuen, halako" arrazoiak" ematean, beste norbaitek" norberak ikusten duena ikus dezala" lortzen bada, baina, hala ere, horrek ez badu bestea erakartzen, hau eztabaidaren" amaiera bat" dela; eta berak, Wittgensteinek," funtsean" defendatzen zuena" eztabaida estetikoen eta auzitegietako eztabaiden arteko antzaren ideia" zela, izan ere, auzitegi batean, epaitzen den ekintzaren" gorabeherak argitzen" saiatzen da, bukaeran" epailea erakartzeko" itxaropenez. Esan zuen" arrazoi" mota bera ematen dela bai Etikan, bai Filosofian.
‎(1) hutsegitea zela suposatzea" arrazoi" bat —" zioaren" zentzuan— besterik ez zela jendea ekintza jakin bat egitera eramaten zuena —suposatzea" zio bat" zela, eta" hau zio a zela" — Hutsegite mota honen argibide gisa eman zuen Frazerrek magiaz mintzatzean esaten duena, hau da, jende primitiboak norbaiten irudia sastatzean halako pertsonari min eman diola sinesten duela. Esan zuen jende primitiboak ez duela beti" sineskeria sasizientifiko hau", agian batzuetan hala izan arren: oso arrazoi desberdinak izan zitzaketela irudia sastatzeko.
‎Arrazoia hau zela pentsatu izana leporatu zion Frazerri. Esan zuenez, hainbeste zergatik hunkitzen gaituenari buruzko gure harridura ez da txikitzen jaia sortarazi zuten zergatiak emandakoan, baizik eta antzeko beste jaialdi batzuk aurkitzean txikitzen dira: hauek aurkitzeak" natural" bihur lezake, sortarazi zuten zergatiak emateak, ordea, ezin du hori egin.
Esan zuen Darwinek, bere" emozioen adierazpenean", Frazerrek egindakoa bezalako okerra egin zuela honakoa pentsatzean: " gure arbasoek, haserre zeudenean, kosk egin nahi zutela" azalpen nahikoa dela haserre gaudelarik gure hortzak zergatik erakusten ditugun jakin dezagun.
‎" gure arbasoek, haserre zeudenean, kosk egin nahi zutela" azalpen nahikoa dela haserre gaudelarik gure hortzak zergatik erakusten ditugun jakin dezagun. Esan zuenez, esan liteke Darwinengan egokia dena ez direla halako" hipotesiak", baizik eta" sistema batean gertakari guztiak jarri izana" —gertakarion sinopsia egiten lagundu izana—.
‎Freudi dagokionez," txistearen" izaerari buruzko bere ikerlana aztertzeari bi klase oso eskaini zizkion. Esan zuen Freuden ikerlana" ikerketa estetikoa" zela. Esan zuen gai honi buruzko Freuden liburua oso liburu ona zela hutsegite filosofikoak aurkitzeko, eta gauza bera esan litekeela bere lanei buruz orokorrean, kasu askotan galde daitekeelako esaten duena zein neurritan den" hipotesi" bat eta zein neurritan den gertakari bat irudikatzeko modu on bat —auzi honi buruz esan zuen Freud bera ere maiz ez dagoela ziur— Esan zuen, adibidez, Freudek nahaste bat sortu zuela zeure barrearen zergatia jakitearen eta barrea eragiten dizun arrazoia jakitearen artean, hark esaten duena zientzia dela ematen duelako, baina benetan" irudikapen miragarri" bat besterik ez baita.
‎Esan zuen Freuden ikerlana" ikerketa estetikoa" zela. Esan zuen gai honi buruzko Freuden liburua oso liburu ona zela hutsegite filosofikoak aurkitzeko, eta gauza bera esan litekeela bere lanei buruz orokorrean, kasu askotan galde daitekeelako esaten duena zein neurritan den" hipotesi" bat eta zein neurritan den gertakari bat irudikatzeko modu on bat —auzi honi buruz esan zuen Freud bera ere maiz ez dagoela ziur— Esan zuen, adibidez, F... Azken puntu hau ere azaldu zuen hauxe esanez:
‎Esan zuen Freuden ikerlana" ikerketa estetikoa" zela. Esan zuen gai honi buruzko Freuden liburua oso liburu ona zela hutsegite filosofikoak aurkitzeko, eta gauza bera esan litekeela bere lanei buruz orokorrean, kasu askotan galde daitekeelako esaten duena zein neurritan den" hipotesi" bat eta zein neurritan den gertakari bat irudikatzeko modu on bat —auzi honi buruz esan zuen Freud bera ere maiz ez dagoela ziur— Esan zuen, adibidez, Freudek nahaste bat sortu zuela zeure barrearen zergatia jakitearen eta barrea eragiten dizun arrazoia jakitearen artean, hark esaten duena zientzia dela ematen duelako, baina benetan" irudikapen miragarri" bat besterik ez baita. Azken puntu hau ere azaldu zuen hauxe esanez:
‎" Guztiak konparazio bikainak dira, adibidez, puzzle baten eta amets baten arteko konparazioa". (Lehenago esana zuen Estetikaren izaera" konparazio on bat ematea" dela.) Esan zuen zergatiaren eta arrazoiaren arteko nahaste honek Freuden ikasleak" lardaskeria higuingarria" egitera eraman zituela: izan ere, urdaileko minaren zergatiak zein diren esateko erregelek ez bezala, Freudek ez zuela eman metodorik ametsak aztertzeko; dohain berezi bat zuela eta, beraz, batzuetan psikoanalisiaren bidez amets baten arrazoia aurki zezakeela, baina harengandik gehien harritzen duena" ordenatzen duen gertakari fisikoen eremu itzela" dela.
‎Txisteei buruz Freudek esaten duenari dagokionez, lehenik, Freudek bi huts egiten dituela esan zuen, (1) txiste guztiei komuna zaien zerbait dagoela suposatzea, eta (2) suposatutako izaera komun hori" txistearen" esanahia dela suposatzea. Esan zuenez, ez da egia, Freudek uste zuen moduan, txiste guztiek aukera ematen digutenik esplizituki egitea egoki ez litzatekeena disimuluz egiteko, aitzitik," txisteak"," proposizioak" bezala," esanahi ortzadarra" du. Baina uste dut gehien azpimarratu nahi zuen gaia, agian, hauxe zela:
‎Esaldi hau bermatzeko baieztatu zuenez, psikoanalisia arrakastatsua da baldin eta pazientea analistak emandako azalpenarekin ados badago bakarrik. Esan zuen Fisikan ez dagoela ezer halakorik; eta pazienteak onartutakoa ezin duela bere barrearen zergatiari buruzko hipotesi bat izan, baizik eta soilik hura edo bestea zela bere barrea eragiten zuen arrazoia. Azaldu zuenez, ados dagoen pazienteak ez du arrazoi horretaz pentsatzen barre egiten ari den unean bertan, eta" subkontzienteki" horretaz pentsatzen ari zela esateak" ez du ezer esaten barre egiten ari zen unean gertatutakoari buruz".
Esan behar da aipatutako lau liburuak teknikoak direla eta filosofoek eta Wittgensteinengan adituek bakarrik lortuko dutela onura hainbeste liburu eta artikuluren artean.
‎Zorrotza eta fidagarria, 30 urte beterik ere. Esan dezakegu ia liburu zientifikoa dela Habsburgen kulturan sartzeko, bai historia intelektualean, bai historia sozialean. Wittgensteinen bizitza ikasten hasteko, irakurleari labur geratuko zaio, ikerketa estimagarria den arren.
Esan liteke errito hauek ez direla beren batasunetik (haritzaren eta gizakiarenetik) sortu, baizik eta, nolabait, beren banantzetik. Izan ere, adimenaren esnatzea jatorrizko lurraldetik —bizitzaren jatorrizko oinarritik— banantzearekin batera doa.
‎Tiro haietako baten ondoren bestea noiz etorriko zain egoten nintzen balkoian. Esan dezaket balkoietan igaro nuela gerra haren zati handi bat. Nik ez nekien hura benetako gerra zela, balkoitik ikusten nuen zer drama zegoen argazkiaren atzean.
‎Maiatza heldu baino lehen sumatzen zen bazetorrela zerbait. Esan liteke apirilean hasi zela 68ko maiatza. Ikasleek apirilean ekin zieten mobilizazioei.
‎Horrelakoetan ohikoak diren zailtasunak gorabehera, ederki lo egin genuen Araxes ibaiaren ondoan, nik aurretik begiz jotako zelaian, eta Lauaxetak ez zuen bezperakoaren gisako sonanbulismo krisirik izan. Esan zidanez, berpiztu ondoren ez zituen hil aurretik bezain sarri izaten.
‎– Tira, entzuteko prest nago. Esan dizut, ez dut oraindik erabakia hartu.
‎Nik ezezkoari eutsi nion hala ere. Esan nion nahiago nuela menditik ikusi nuena gordetzea gogoan. Zorion baten irudiak ilunabarrean.
‎" Ikusi?", esan zuen harrituta Luzik. " Esan diot", esan zuen Lazarok," ez dabilela hura begi bistan; esan diot. Nahiz ta... zuk igual ikusi duzu?"; gaixtoki esan zuen.
‎" Beldur zen", esan zuen amatxi zaharrak. " Esan zuten", esan zuen Mariak," zera biltzen ibiltzen zela... nola esaten da. Informazioa.
‎" lasai", esan zuen emakumeak," arrasto bat gorabehera". Esan zuen bezala, situazioa behean, ura zela ta, larria behar zuela ulertu zuen Xanek. Eta halaz eta guztiz, Xan pasa eta gero ere, emakumeak fregonarekin bere aztarnak ezabatu zituen.
‎" Zer egiten duzu hemen?", galdetu zion Elik. " Esan didate", balbalkatu zuen Xanek," hemen bizi dela... Henriren anaia".
‎" Hori guk ez dakigu", esan zuen Belek;" baina, ateratzeko garaian, kontu handiz ibiltzeko esan zigun. Esan baitzigun: lagun bat etorriko da bila.
‎" Egun bi zeramaat hemen", esan zuen;" bart Etxartenean izan ninduan... Esan zidatean Henri eta biok han izan zinetela...". Garik ezpainak ertirekita entzuten zion; begiak dizdizka, kontu zahar haiek gogoratzen ariko balitz legez.
‎Izan zuen hark, agian, bere eragina. " Esan didate", esan zuen Elik," Olaben zinelarik, ura sartu dela...". Xanek harrituta begiratu zion.
‎Aspaldi joan zen. Esan zuten... ihes egin zuela. Laguna zenuen?"; Xanek baiezkoa egin zuen; Raissaren begirada kristaletatik hara, euritan galdu zen;" mutil guapoa zen", esan zuen;" haren neska ere oso guapa zen"; haren ezpainetan irriño bat zen; ezaxola irudiz:
2001
‎Alde horretatik hitz onak eta eskerrak besterik ez ditut Jose Luis Padronentzat, nirea gazteleraz jarri duelako, era txukun eta dotorean. Esan didatenez, Literatur Sari Nazionalean, finalista izan baita, goraipatu egin zuten itzulpena bera. Eta ez naiz harritzen, ni ere harrituta bainago.
‎esan dezagun hauteskunde aurretik norekin egingo genukeen itunik eta norekin ez. Esan dezala EAk ez duela PSOErekin akordiorik egingo honek autodeterminazio eskubidea onartu ezik. Ezetz egin?
Esan ohi da produktu biologikoak garestiagoak direla, zer deritzozu honi buruz?
‎Etxebizitza baten alokairua, merkatu librean, duela hilabete batzuk hilean 102.000 pezetakoa zen EAEn, eta 1999an, berriz, 97.000 pezetakoa izan zen. Esan daiteke guztiz ezinezkoa dela hilean 50.000 pezetatik beherako alokairua duen etxebizitza aurkitzea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
esan 10.717 (70,55)
Lehen forma
Esan 10.717 (70,55)
Argitaratzailea
ELKAR 2.328 (15,33)
Open Data Euskadi 2.022 (13,31)
Berria 811 (5,34)
Alberdania 659 (4,34)
Susa 563 (3,71)
Pamiela 456 (3,00)
Goenkale 397 (2,61)
Booktegi 392 (2,58)
UEU 378 (2,49)
Argia 312 (2,05)
Euskaltzaindia - Liburuak 256 (1,69)
Jakin 201 (1,32)
Consumer 186 (1,22)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 157 (1,03)
Karmel Argitaletxea 133 (0,88)
Jakin liburuak 118 (0,78)
ETB serieak 110 (0,72)
Labayru 87 (0,57)
goiena.eus 83 (0,55)
Hitza 82 (0,54)
Uztaro 79 (0,52)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 58 (0,38)
Maiatz liburuak 55 (0,36)
LANEKI 54 (0,36)
ETB marrazki bizidunak 51 (0,34)
Erlea 48 (0,32)
EITB - Sarea 45 (0,30)
Urola kostako GUKA 45 (0,30)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 39 (0,26)
Guaixe 29 (0,19)
Anboto 27 (0,18)
Txintxarri 27 (0,18)
Uztarria 26 (0,17)
Bertsolari aldizkaria 26 (0,17)
hiruka 24 (0,16)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 22 (0,14)
Ikaselkar 22 (0,14)
barren.eus 21 (0,14)
Karmel aldizkaria 19 (0,13)
Kondaira 19 (0,13)
Euskaltzaindia - EHU 18 (0,12)
Euskaltzaindia - Sarea 17 (0,11)
Aldiri 17 (0,11)
Maxixatzen 17 (0,11)
HABE 14 (0,09)
ETB dokumentalak 14 (0,09)
alea.eus 14 (0,09)
aiurri.eus 13 (0,09)
Euskalerria irratia 13 (0,09)
aiaraldea.eus 12 (0,08)
Deustuko Unibertsitatea 10 (0,07)
Zarauzko hitza 10 (0,07)
Karkara 9 (0,06)
Noaua 9 (0,06)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 9 (0,06)
Euskaltzaindia - EITB 9 (0,06)
Osagaiz 8 (0,05)
uriola.eus 7 (0,05)
aikor.eus 5 (0,03)
plaentxia.eus 5 (0,03)
Kresala 4 (0,03)
Sustraia 3 (0,02)
erran.eus 3 (0,02)
Aizu! 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Sabino Arana Kultur Elkargoa 2 (0,01)
AVD-ZEA liburuak 1 (0,01)
Chiloé 1 (0,01)
Herria - Euskal astekaria 1 (0,01)
Amezti 1 (0,01)
Berriketan 1 (0,01)
Euskaltzaindia - Iruñeko Komunikabideak Fundazioa 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
esan ezan 1.346 (8,86)
esan behar 553 (3,64)
esan ohi 207 (1,36)
esan al 104 (0,68)
esan egin 77 (0,51)
esan nahi 36 (0,24)
esan ez 21 (0,14)
esan omen 9 (0,06)
esan ote 9 (0,06)
esan zein 9 (0,06)
esan baino 8 (0,05)
esan baita 5 (0,03)
esan ahal 4 (0,03)
esan besterik 4 (0,03)
esan den 4 (0,03)
esan ze 4 (0,03)
esan balio 3 (0,02)
esan bestela 3 (0,02)
esan esan 3 (0,02)
esan joan 3 (0,02)
esan ala 2 (0,01)
esan erran 2 (0,01)
esan areago 1 (0,01)
esan azaldu 1 (0,01)
esan bederen 1 (0,01)
esan ber 1 (0,01)
esan bide 1 (0,01)
esan deitu 1 (0,01)
esan diada 1 (0,01)
esan dieta 1 (0,01)
esan egia 1 (0,01)
esan egon 1 (0,01)
esan gelditu 1 (0,01)
esan hala 1 (0,01)
esan itzuli 1 (0,01)
esan min 1 (0,01)
esan nondik 1 (0,01)
esan ordu 1 (0,01)
esan saiatu 1 (0,01)
esan ulertu 1 (0,01)
esan zaindu 1 (0,01)
esan zerbait 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
esan behar ukan 115 (0,76)
esan ohi ukan 28 (0,18)
esan ezan ez 24 (0,16)
esan behar esan 18 (0,12)
esan ezan ni 18 (0,12)
esan ezan gauza 16 (0,11)
esan behar nu 15 (0,10)
esan ezan bera 14 (0,09)
esan ezan berori 14 (0,09)
esan ezan argi 13 (0,09)
esan ezan gu 13 (0,09)
esan ezan zer 13 (0,09)
esan ezan nahi 12 (0,08)
esan ezan zerbait 12 (0,08)
esan al ezan 11 (0,07)
esan ezan egia 11 (0,07)
esan ezan euskal 10 (0,07)
esan behar ote 9 (0,06)
esan ezan nola 8 (0,05)
esan ezan zu 8 (0,05)
esan ezan bakar 7 (0,05)
esan ezan beste 7 (0,05)
esan ezan garbi 7 (0,05)
esan ezan hori 7 (0,05)
esan ezan aita 6 (0,04)
esan ezan hitz 6 (0,04)
esan ezan non 6 (0,04)
esan ezan ondoko 6 (0,04)
esan ezan bakarrik 5 (0,03)
esan ezan berriro 5 (0,03)
esan ezan ere 5 (0,03)
esan behar al 4 (0,03)
esan behar baita 4 (0,03)
esan behar den 4 (0,03)
esan behar ez 4 (0,03)
esan besterik ez 4 (0,03)
esan ezan beraz 4 (0,03)
esan ezan bestela 4 (0,03)
esan ezan bi 4 (0,03)
esan ezan bide 4 (0,03)
esan ezan bidenabar 4 (0,03)
esan ezan den 4 (0,03)
esan ezan egun 4 (0,03)
esan ezan euskara 4 (0,03)
esan ezan garai 4 (0,03)
esan ezan gaur 4 (0,03)
esan ezan geu 4 (0,03)
esan ezan guzti 4 (0,03)
esan ezan honako 4 (0,03)
esan ezan lan 4 (0,03)
esan ezan Montaigne 4 (0,03)
esan ezan norbait 4 (0,03)
esan ezan orain 4 (0,03)
esan ezan oro 4 (0,03)
esan baino ez 3 (0,02)
esan baino gehiago 3 (0,02)
esan baita ere 3 (0,02)
esan balio bezala 3 (0,02)
esan ez egia 3 (0,02)
esan ezan baietz 3 (0,02)
esan ezan bat 3 (0,02)
esan ezan beldur 3 (0,02)
esan ezan beti 3 (0,02)
esan ezan emakume 3 (0,02)
esan ezan esaldi 3 (0,02)
esan ezan esan 3 (0,02)
esan ezan ETA 3 (0,02)
esan ezan ezen 3 (0,02)
esan ezan ezer 3 (0,02)
esan ezan gizaki 3 (0,02)
esan ezan haiek 3 (0,02)
esan ezan haur 3 (0,02)
esan ezan hiri 3 (0,02)
esan ezan izen 3 (0,02)
esan ezan kasik 3 (0,02)
esan ezan lagun 3 (0,02)
esan ezan orduan 3 (0,02)
esan ezan ukan 3 (0,02)
esan ezan ze 3 (0,02)
esan ezan zein 3 (0,02)
esan ez berriz 2 (0,01)
esan ezan Araba 2 (0,01)
esan ezan asko 2 (0,01)
esan ezan azken 2 (0,01)
esan ezan ba 2 (0,01)
esan ezan bada 2 (0,01)
esan ezan baita 2 (0,01)
esan ezan behingoz 2 (0,01)
esan ezan bizitza 2 (0,01)
esan ezan Bizkaia 2 (0,01)
esan ezan bukatu 2 (0,01)
esan ezan elkar 2 (0,01)
esan ezan ene 2 (0,01)
esan ezan ezetz 2 (0,01)
esan ezan gai 2 (0,01)
esan ezan hasi 2 (0,01)
esan ezan hasiera 2 (0,01)
esan ezan hau 2 (0,01)
esan ezan hemen 2 (0,01)
esan ezan ia 2 (0,01)
esan ezan idazle 2 (0,01)
esan ezan ikastola 2 (0,01)
esan ezan ikusi 2 (0,01)
esan ezan isiltasun 2 (0,01)
esan ezan jainkotasun 2 (0,01)
esan ezan jaun 2 (0,01)
esan ezan joan 2 (0,01)
esan ezan kultura 2 (0,01)
esan zein irudi 2 (0,01)
esan ala esan 1 (0,01)
esan ala ez 1 (0,01)
esan areago zerraldo 1 (0,01)
esan baino areago 1 (0,01)
esan baino aurpegiratu 1 (0,01)
esan baita garai 1 (0,01)
esan bederen zenbat 1 (0,01)
esan behar baldin 1 (0,01)
esan behar bera 1 (0,01)
esan behar ere 1 (0,01)
esan behar gu 1 (0,01)
esan behar halere 1 (0,01)
esan bestela etxebizitza 1 (0,01)
esan den erne 1 (0,01)
esan den ni 1 (0,01)
esan den prestatu 1 (0,01)
esan diada sorpresa 1 (0,01)
esan egin behar 1 (0,01)
esan egon ur 1 (0,01)
esan erran irrati 1 (0,01)
esan esan pentsatu 1 (0,01)
esan ez behingo 1 (0,01)
esan ez behingoz 1 (0,01)
esan ez gutxi 1 (0,01)
esan ez hi 1 (0,01)
esan ez non 1 (0,01)
esan ez orain 1 (0,01)
esan ez ozen 1 (0,01)
esan ez seguru 1 (0,01)
esan ez zeozer 1 (0,01)
esan ez zerbait 1 (0,01)
esan hala ere 1 (0,01)
esan min egin 1 (0,01)
esan nondik joan 1 (0,01)
esan ohi duda 1 (0,01)
esan ze egin 1 (0,01)
esan ze kilometro 1 (0,01)
esan ze plan 1 (0,01)
esan ze solairu 1 (0,01)
esan zein basamortu 1 (0,01)
esan zein diseinu 1 (0,01)
esan zein osagai 1 (0,01)
esan zein sintoma 1 (0,01)
esan zein taberna 1 (0,01)
esan zein teknika 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia