2010
|
|
KKK an bere denboran beita errota egileeta Hts bere denbora dizü errota egile.
|
Esan
dezagun er (r) otahitza hemen, gurpila, dela.
|
|
|
Esan
dezakegu bertso zaletasunaren hazia familian bertan topatu zuela Arriolak; izan ere, osaba zuen Itziarko Jose Antonio Soraso Unanue. Zubeltzu, bertsolari ezaguna.
|
|
jaiak, kultur ekintzak, omenaldiak, herritar ezkonduen urrezko ezteiak, jubilatuen inguruko ospakizunak, herrian gertatutako aldaketa sozialak, familiari eta senideei eginiko bertso sortak...
|
Esan
dezakegu Jose Manuel Arriolak XX. mendearen bigarren parteko Arrasate herriaren historia apal bat idatzi digula, bihar etziko arrasatearrek euren herria nolakoa zen ikusi ahal izan dezaten. Lekuonak Nekez bada ereliburuan zioskunez:
|
|
Uriarteren beste bertso bat ere gogoratzen du Faustino Etxebarriak.
|
Esan
liteke saio horretan Uriartek pozarren ikusi zuela Dima herrian bertsolaritzaren katea ez zela eten, Faustino gazteak eroan zezakeela jarraipenaren lekukoa Arratian:
|
|
Nire bizitzako ibilbidean eragin handia izan duten hainbat balio ere jaso nituen bertan; auzolanean edo talde lanean jarduten, trukean ezer eskatu gabe beharrizanean denari laguntzen, ingurua eta natura maitatzen, luzaroan isilean egoten, pertsona nagusiei begirunea izaten, uzta oparo jasotzeko eskuzabalez ereiten, ondasunak tentuz eta neurriz erabiltzen, eta beste hainbat gauza eder. kristau bizitza ere bertan jaso nuen, etxean, elizan eta auzoan.
|
Esan
dudan moduan, berez berez?.
|
|
Matxinen beste bertso sorta garrantzitsu bat 14ko Gerla Handiari buruzkoa da.
|
Esan
dugunez, bera bertan egon zen, baina gerraren gaineko jarrera eta ikuspuntua askoz ere kriti koagoa da orduko ipartar gehienena baino. Henri Duhauk zera zioskun bertso sorta honetaz 1988an:
|
2011
|
|
Biblia barruko liburu batean batuta ageri zaizkigula.
|
Esan
den moduan bertako atal garrantzitsua osatzen dute. Hainbatean Testamentu Zahar osoaren laburpena edo eskaintzen digu.
|
|
|
Esan
dudan legez, Lino Akesolok. Iratzederrek, musika eta guzti kantatzeko argitaratutako. Salmoak?
|
2012
|
|
|
Esan
dugu principium individuationis kausa materialean dagoela, baina arima kausa formala bada gehiago, nola Jainkoarentzat kausa formalaren ezagutza unibertsala posible den, garbi dago hori, orduan, ariman, hil eta gero, bada principium individuationis ere ageri, nahiz eta hori kausa materialaren gainean kokatzen dugun, hiltzean usteltzen eta hauts bihurtzen den gure materiazkotasunean. Eta arima, hiltzean, separatu egiten da kausa materialetik, zeina usteldu egiten den, hautsa bihurtu.
|
2013
|
|
–
|
Esan
dezagun Jainkotasuna diamante argi argi bat bezala dela, mundu osoa baino askoz ere handiagoa, edota ispilua dela, arimaren beste ikuskari horretaz esan nuenaren antzera; baina era askoz ere goragokoa delako, adierazten jakingo ez nukeena; eta egiten dugun guztia diamante horretan ikusten da, guztia bere barruan hartzen duena izanik, handitasun honetatik kanpo ez baitago ezer. Izugarria iruditu zitzaidan hain une laburrean hainbeste gauza batera ikustea diamante argi honetan, eta oso samingarria, gogora etortzen zaidan bakoitzean, argitasunezko garbitasun hartan, hain gauza itsusiak irudikatzen zirela ikustea, esaterako, nire bekatuak.
|
2014
|
|
Iritzi hori zabaldu da.
|
Esan
dezagun, gutxienez, final ederra izan dela, goi mailakoa, orekatsua; onena izan ez bada ere, bai onenetakoa. Gauzak pixka bat pausatzen utzita, beharbada, ez da izango entzuleen oroimenean itsatsiko den bertsorik, final honetako ia bidaia osoa goitik eta gailurretik izan zelako.
|
|
Juan Zaragueta oriotarra (Donostia,? 1974), Madrilen katedraduna izan zena, eta Jose Ignazio Alkorta zornotzarra Bartzelonan(? 1983), biak ere eliz ikasketak Gasteizko Seminarioan egindakoak eta praxiari begiragoko filosofia landu zutenak, hain zuzen Zaraguetak soziologia eta psikologian eta Alkortak Etika eta Soziologiako bere katedratik.
|
Esan
dezadan Ferrater en Filosofia hiztegian topa daitekeela Zaragueta15.
|
|
Apaiz sekularrei buruz ezer gutxi jakiten da, normalean, eta liburu honetan milaka albiste daude esku eskueran.
|
Esan
dugu 3.003 biografia direla aurkeztutakoak, eta horietako 426 euskal hegoldetarrak dira, hau da, XX. mende horretan Hegoaldean izandako mila batzuen arteko 426 hautatu (gotzainak zenbatu gabe, eta erlijiosoak jaso barik).
|
|
|
Esan
dut hiztegia Espainiatik idatzita dagoela, beraz ez Euskal Herriko berariazko begira puntuetatik, baina, ikusi dugunaren arabera, esan daiteke gure zenbait berezitasun historiko aintzakotzat hartu dituela autoreak (Gasteizko Seminarioarenak edo gerrakoak batik bat).
|
|
|
Esan
dugunez, Aita Soloetak liburuki bi agindu zizkigun bere Curso Primero del Idioma Basko eskola gramatikaren hitzaurrean. Badirudi, bigarren liburukia ez zela argitaratu liburu formatuarekin, baina Soloetak Uruguai Argentinetako aldizkarietan argitaratutako artikulu eta kolaborazioei erreparatzen badiegu, konturatuko gara, Bigarren Curso horrek oso osorik ez dakigu, baina zati handi batek ba La Baskonia aldizkarian ikusi zuela argia.
|
|
Horregatik ez dugu hemen bere curriculumik zabalduko.
|
Esan
dezagun baina ahozkotasuna duela lan arlo maiteenetakoa. Eta hainbat perla eder bildu eta landu dizkigu ezin konta ahala artikulu ederretan, edota euskal herrietan nahiz erbestekoetan eginak dituen hitzaldietan.
|
|
Honela, oso nekaturik, Jainkoari gomendatzen ari nintzela, Haren Maiestatea kontsolatzen eta adorea ematen hasi zitzaidan.
|
Esan
zidan hemen ikusiko nuela Ordena erlijiosoak fundatu zituzten santuek igaro zutena; nik pentsa nezakeena baino jazarpen handiagoa nuela oraindik pasatzeko; guk ez emateko haiei garrantzirik? (Bizitza 32, 14)
|
2015
|
|
Hona hemen, esaterako, hiru lau argibide sinple eta errazak ulertzeko: ?
|
Esan
dezagun bat egitea honela izan daitekeela: argizarizko bi kandela bezala, bata bestearekin oso osoan biltzen direnak, argi guztia bat izateraino, edota metxa eta argia eta argizaria bat izateraino; baina gero ongi bereiz daitezke bata eta bestea, eta bi kandeletan geratzen dira, edota argizarizko bi metxatan.
|
2016
|
|
Hemen ere historia eta legenda nahasten zaizkigu, jentil arokoa eta kristau arokoa.
|
Esan
dezagun lehenik, tradizio hau, Europa iparraldean eta erdialdean izan zela iraganean errotuen eta handik zabaldu zela gainerako herrietara. Jatorria iragan urrunean galtzen dela diote, baina historian dokumentaturik eta gaur egun ezagutzen eta irudikatzen dugun eran azken mendeetakoa izan behar duela.
|