Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.858

2000
‎Diru pribatuek hornituko dute orain sona handia izateko bidean jarri duten Juan Zelaia saiakera saria. Pamiela etxearen produktua da, euskaldun jendea buruari hazka jarri nahi duena, ile kalpar azpian pentsamendu edo iritzi, analisi edo proposamenik topatzerik bat ote den jakitera emanen diguna.
‎Lege berri hobe baten proposamenari aupada emanez hasi zuten urtea Nafarroako euskal jendeek . Ekimena oraindik euskaltzaleen esku.
‎Arau berriak datoz, karramarroen moduan atzera egiteko. Urte hasieran iniziatiba harturik zebilen euskal jendea ahal bezala ari da defentsa lanean azken hilabeteotan. Erresistentzian eusteko indarrak biltzen.
‎Bisitaldi horretan erakutsiko dizuete, ziur aski, emanaldiak jendaurrean egiteko gela handia. Hau izango da Xiberoko Botzaren egoitza berriaren ekarpen handienetatik bat, saioak jende aurrean egingo diren gela honek lotura are sendoagoa egingo baitu irratiaren eta haren entzuleen artean. Entzuleak baino gehiago, azken finean, jarduleak, parte hartzaileak nahi eta merezi baititu Xiberoko Botza bezalako irrati batek. j
‎2000 urtea (ikusle gutxi ohi dituen) antzerkia eginez hasi zen euskarazko kulturarentzat, eta Mari Sorgin deituriko lan berria taularatu zuen Taupada taldeak Elgoibarren. Ezin zitzaion egokiago eman hasiera milurtekoari, ezen, metafora arrunt bat paratuz, antzerki, errepresentazio, edo itxuratzea baita maiz gure kulturako jendearen izanaren ezkutune eta babestoki. Bigarren kultur ekitaldia bertsolaritzaren bidetik joan zen Zumaian, omenaldia ongi merezita zuen euskaltzale bati bertso aste osoa eskainiz, bazkaria barne.
‎Honen guztionen isla oraintsura arte izan dugu irakaskuntza ofizialean ere, espainol konkistatzaileek Amerikan zapalduriko herri autoktonoei" nuestra lengua" irakasten zietelako, poz pozik agertuz, horrekin ezkutatu nahirik, antza, aztekek, maiek edo inkek, europar jendeekin harremanik izan baino askoz lehenago, ezin hobeki zekitela mintzatzen, eta kultura original eta zibilizazio miresgarria garatuak zituztela, zeinek bere hizkuntzan adieraziak.
‎Denboraren joan etorrian, politika abagune faboragarriagoak heldu zitzaizkigun, demografi hazkuntzarekin batera. Jendea , bestalde, baserritik hirietaratzen hasi zen, ikastolak sortu eta gizarteak gure herriko kultura eta balioez sentiberatasun handiagoa hartu izan du. Horrek euskara batua ekarri digu, irakaskuntzan, komunikabideetan eta, gaur egun, administrazioan ere gero eta sentitzenago den premiari erantzun nahirik.
‎Sabino Aranak esango zuen bezala: " bere jendeari giharrik sentiberenean min emanez", haien norW Xabier Kintana euskaltzaina eta EHUko Euskararako Kabinete Teknikoko zuzendaria da. tasuna bera mespreziatuz: " Joan zoazen herria zara.
‎Zuk egiten duzun hizkuntza hori, jende euskalduna, euskara hori zurekin batera galtzen ari da: ez du ardura, zure antzera, hark ere galdu beharra duelako; beraz, hil ezazu bera lehenbailehen eta ehortz ezazu ohorez; mintza zaitez espainieraz! 2
‎Logikaz, hasierako premisa egiazkoa balitz, hau da, euskara euskaldunen kultur aurrerapenerako benetako oztopo izanez gero, Unamunok uste zuenez, begien bistan dago haren gomendioa, ikaragarri eta bortitza izanik ere, erabat zuzena zela. Zuzenago eta zintzoagoa, nolanahi ere den, Pfo Barojarena baino, beronek, bilbotarrak bezala, euskaldun eskolatuei euskara alde batera uzteko deia egin arren, ez baitzuen nahi gure hizkuntza baserritarren eta maila apaleko jendeen ezpainetatik gal zedin, horrela herri kantak, bertsoak eta folklorea bederen gorde zitezen. Beraz, Barojak hiritar multzo bi proposatzen zuen Euskal Herrirako:
‎espirala omen da Irigoienen obsesioetako bat liburu honetan. Ez dakigu askoz gehiago Elkarlanean etxeak argitara emango duen liburu honi buruz, jende asko zain daukala beste.
‎Oraingoz, hainbeste entzuten den multimedia kontzeptua (bideoa, irudia eta soinua testuarekin konbinatuta) ez da iritsi egunkarien web orrialdeetara. Hauek, jendeak ikuskatzeko baino irakurtzeko daude pentsatuta.
‎Gerra ondoren Euskal Herriaren giroa nahiko ahula zen; jendea ihes eginda eta beldurrik zegoen; hemen geratu zirenak ez zeukaten larregi egiteko betarik. Orduan bururatu zitzaidan euskal aldizkari soil bat beharrezko genuela.
‎Dena dela, erbesteratuek Iparraldean aurkitu zuten giroa eta harrera ez zen oso ona izan. Iñaki Anasagastik eta Koldo San Sebastianek jende haien tradizionalismoarekin justifikatu dute erantzun hori:
‎IBS Ingalaterran kokatutako unibertsitateko irakasle euskaldun batzuen ekimena da (besteak beste Imanol Galfarsoro eta Kiko Moraiz), eta nazioarteko saretxo bat antolatzen ari dira. Renoko Basque Studies programako jendearekin harreman ona dute, eta Londresko eta Renoko bi foko horien inguruan nazioartean euskal gaien inguruko ikerketa eta eztabaida zabaltzea dute helburu. Diziplinarteko ekimena da osoki:
‎Hasian hasi, ingurukoa oinarri: non jarri eta zertarako erabili (herri, auzo, unibertsitate, ikerketa zentroak...), zer eduki eta nola erabili (liburuak, ikus entzunezkoak, aldizkariak, egunkariak eta bestelako euskarriak) eta norentzat jardun( jende xehea, espezialistak, jendarteko zabala...).
‎(c) Kulturgunea sortu. (d) Jendea erakarri.
‎Liburu horiek sareko liburutegi guztien artean banatzen dira. Horren bitartez, Euskal Autonomia Erkidegoko Liburutegi Sare Nazionala osatzen duten liburutegi publikoak euskaraz argitaratu berri diren lanez hornituko dira, eta jende guztiak euskarazko liburu berriak eskuratzeko modua izango du.
‎Liburueta fondo bildumak garrantzi handikoak dira kultura ondarearen alorrean, gizakiari eta bere inguruari buruzko zehaztasun ugari eskaintzen dituztelako, era ordenatuan jasorik jartzen baitira jendearen erabilgai, herritarrak informatzeko, komunikatzeko eta hezteko xedearekin. Helburu horiek behar bezala lortu nahi baditugu, beharrezkoa da zabalkundea egitea eta bilduma propioak eta kanpokoak kontsultatzeko aukera ematea, eta, horretarako, informazio sistema komun bat eratu behar da teknologia berriek eskaintzen dituzten abantailez ahal den neurrian baliatuz.
‎Etorkizunean, koordinatzaile bat izanen da iparraldeko 14 liburutegiez arduratzeko (bertan dago liburuzain euskaldunen kopuru handiena), eta beste bat Iruñerriko 21 liburutegietarako. Koordinatzaile horiek euskararen normalizazioa lehentasuntzat hartu dute, noski, eta hala izan dadin lortzeko haien esku egonen da proposamen zehatzak egitea( jendearekin euskaraz aritzeko gutxieneko euskara mailak ezartzea, prestakuntza planak, liburutegien seinalizazioa, euskarazko gai zerrendak sartzea, etab.) eta halaxe eginen dutela espero dugu. Erosketa zentralizaturako prozedura, hala Liburutegien Sareak nola Nafarroako Liburutegiak erabiltzeko pentsatua, tresna funtsezkoa da, eta liburutegiek titulu askoren artean (Nafarroako Liburutegi Nagusian urtero sartzen direnak, 10.000 inguru) beraien bilduBiblinleka metarako egokienak hautatu ahal izateko behar bezain malgua.
‎Baina ez da hori bere balio nagusiena. Lizarra inguruko jendea joan egin da erakusketa ikustera, inork esan gabe. Oraindik behintzat, ilusioa ahitu ez zaiolako.
‎Aurtengo lehen hilabeteotan, esate baterako, gogoan dut Bilboko galerista xume batek Jose Lull pintore valentziarrari eskainitako erakusketa, ez pintore valentziarra zoratzeko modua delako —ez niretzat behinik behin—, galeristak erakusketa antolatzerakoan jarritako ilusioa benetan deigarria zelako: erakusketari atera zekizkion etekinek bakarrik esplika ez zezaketen ilusioa (dena esateko, esan dezadan handik hamabost egunera Palomo Linares espainiar toreroaren erakusketa eskegi zuela bere galerian, Marina Dankoren hainbat lanekin batera, eta batzuek ulertzen ez badugu ere, jende ugari hurbildu zitzaiola). Baina edonola ere, ilusio hori behin eta berriro nabaritzen da artearen inguruan gauza apalak egiten saiatzen direnen artean, eta nonbait urrutitik ikusten bada, Lizarrako museo txiki batean gertatzen da hori.
2001
‎Ped ro Esarte Muniain baztandarrak lehenagotik urte osoak emanak ditu artxiboetako agiri zaharretan murgilar i. Na va rra, 1512 1530liburu mamitsuan bildu ditu eta azaldu garai hartako jendeen testigantza ezagutu gabekoak, orduan gertaturikoaz inork zalantzarik bazuen, behin betiko haizatzeko: konkista eta menperaketa izan zen hura, inbasioa eta okupazioa, indarpean makurtu behar izan zuenNa fa rroak.
‎Eztabaida daiteke gero, zer doakion gaurko nafar jendeari konkista ala adostasuneko hitzarmena izateak, baina abiapuntuan gauzak diren moduan jarri behar dira, eta konstatazioa egin.
‎Ibragimov taldearen gidariak antzekotasunak ikusten ditu bere herria ren eta Euskal Herria ren artean: artzainen kantak, jendeen zintzotasuna, ha rreman lasaiak, eta ongi bizitzeko gustua. Kultura bakearen iturria dela dio.
‎Gainera, niri neroni, elkartearen lehendakari beste lau urterako izendatua izan nintzena, aukera ematen zitzaidan dimititzeko eta lehendakariordeari nik oraindik daukadan ardura emateko. Izan ere, horrela eginen dut, sinetsita bainago alde batetik inor ez dela ordeztezina, eta bestetik halaber halako karguak jende desberdinez hornitzea guztiz osasuntsu eta beharre zkoa dela. Hortaz, datorren urtean, martxoan egiteko dugun batzar nagusian, dimisioa aurkeztuko dut eta nire ordez Teresa Irastortza poeta sartuko da, bera delako lehendakariorde aukeratu genuena.
‎indar abertzaleak autogobernutik kentzea, horien tokian indar espainolistak ezartzeko, beren antieuskalduntasuna konstituzionalismo, demokrazia, tolerantzia eta ez dakit nik zenbat adjektibo gehiagorekin apaindurik. Horretarako, gainera, ohiko propagandaz gainera, etorkinak bertoko jendearen aurka jartzeko era guztietako azpijokoak ere erabili zituzten, haiez espainiar kolonoak balira bezala baliatuz, behialako lerrouxismo zitalenarenmaltzurkeria osoaz.
‎Izan ere, Estatu propioa duten nazioetara doazen etorkinek, bertan gelditzeko asmoa dutenean behintzat, hartara moldatzeko eta integratzeko joera garbia erakusten dute eta hizkuntza, ohiturak etab. berenganatzen ahalegintzen dira eskuarki. Hori normala izaten da, adibidez, Estatu Batuetara, Erresuma Batura, Frantzia, Espainia edo Alemaniara joaten direnekin; baina estatu propiorik ez duten nazioetara doazen etorkinek, eta areago metropolitik helduak direnean, maiz bizileku berrietan beren jatorrizko hizkuntzak eta ohiturak mantentzen dituzte, eta sarritan estatuak berak erabiltzen dituzte bertako jendeen homogeneotasun nazionala desegiteko (Frantziak Aljerian eta Kaledonia Berrian, Errusiak estatu baltikoetan, Txinak Tibeten...). Toki horietako hizkuntzak eta kulturak babesik gabe egon direnean, gainera, anitzetan etorkinen kolono funtzioa sendoagoa izaten da, guztiok dakizkigun ondorioekin.
‎Horrela uler daiteke, adibidez, Bizkaiko museoetan, bai eta Enkartazioetan ere, idazki guztiak bizkaieraz ipintzea; Zornotzako jendea alfabetatzeko eta herriko berriak emateko omen den aldikaria Arkalaz izen aberranteaz bataiatzea, bizkaitar gehienek horrek zer esan nahi duen jakin ez arren, guk hori normalean" alkarregaz" esaten dugulako; bizkaieran euskara batuak ere onartzen duen forma bat dagoenean (ditu eta dauz, zituen eta ebazan, kanta tzen eta kantetan), sistematikoki aldenduena eta dialektalena erabiltzea; Ba...
‎Orain bost urte, andorran burutu zen galeuzca batean nioen baliabide berrien eraginez eta, zehatzago, interneten eraginez, nabaria zela zenbait idazleren lanetan eremu zabalagoetara heltzeko ahalegina, ahalegin horretan zehaztasunak galduz eta generalitateak irabaziz. Irakurle potentzialen eremua zabaltzean, lokalismoak baztertzen ziren etaerre fe rente kultural zabalagoak bilatzen ziren jende gehiagok uler zezan. Jatorrizko hizkuntza txikian idazten zen, bai, baina begirada itzulpenean jarrita zegoen.
‎Euskal izaeraren bizi eta hazi beharraz ohartuen direnek kultur lan" apalxko" hauei axola gutxixkoa egiten badiete, nik" folklorezaleak" deitzen ditudan haiek, aldiz, euren eskuetan hartzen dituzte esparru hauek. Zuberoan, euskaltasuna, folklore edo tradizio kontu bat bezala hartzen duten jende hauek Xiberoko Zohardia elkartearen ingu ruan biltzen dira. Lagun hauetatik gehienei —ez guztiei, haatik— dantza, maskarada edo pastorala egileetan euskara dakitenak oso gutxiengoan izatea bost axola zaie.
‎Beheko aldean, jendea erruz. Goikoan, ostera, askoz gutxiago, tramankulu horien isilpekoak ardi galdu batzuen kontu hutsak.
‎Gure arrazak dauku lurra kontserbatu/ Jendea azkar dago, Frantzian aiphatu/ Familia ta lana, Herria maitatu/ Frantzian molde berri, denek apailatu.
‎Eskual herria nola gogor? Laborari eta langile biltzar bereziak azkartuz; erlisionea funski erakutsiz eta ez achaletik; jendeen osagarriaz artha hartuz; eskuara begiratuz eta hedatuz; orori eskualdun izaiteko urgula emanez; gazteriari arbasoen egitateak, jokoak, kantuak erakutsiz(...)(" Etche aintzina" eta" Gauden gu" segidan, in Almanaka, 1943, 10 aleak).
‎Gogoan dut Pako Aristik Sautre la ETBko literatur saioko aurreneko denboraldiko" Solasa" sailari zuzendu zion komentario adeitsua (Gar a, VI): horrela —zioen— ez da (euskarazko) irakurzaletasunik bultzatzen;" jendeari irakurtzeko gogoak kentzeko edo zer ez duen irakurri behar esateko ez zegoela telebista programa bat sortu beharrik". Ez nago ados:
‎Bestalde, erdi hustuta gelditu diren Eastmain eta Opinaca ibaien inguruko jendeak ere guztiz kaltetuta gelditu dira, ezin baitute ohiko arrantza eta ehizarekin segitu.
‎" Esan Europako jendeari zer ikusi duzuen Quebecen!"
‎Esan Europako jendeari zer ikusi duzuen Quebecen!", eskatu zigun John Pashagameskum ek 1999ko irailaren 8an elkarri agur esan genionean, eta horixe da artikulu honen helburua. Quebec hainbat tokitako mugimendu abertzaleen eta hizkuntza biziberritzeko ahaleginen eredu moduan agertu ohi da.
‎James badiako Ontario eta Quebeceko lurretara, Moosonee eta Chisasibi herrietara bereziki. Zuzenean ikusi ahal izan genuen hango egoera eta jendearekin mintzatu. Halaber, material idatzi baliotsuak bildu genituen.
‎Mendira ere joaten ginen. Eta hango baserritar jendearekin hitz egin ere bai. Batean, gogoan dut.
‎Opor egun guzietanumendira. Eta topo egiten genuen jendearekin jloo) i/ Yo pfvp n!_ •" •_ T" ’J „JTT__ 1_ •_ „1_ •_ j •" Xabierren hitz egin. Erdaraz, ordea.
‎Non nahi gazteluren bat edoueliza erromaniko ren bat... Eta jende jatorra.
‎Beno, egia esan, nik lurralde guzietan aurkitu dut jende ona eta gauza asko erakusten dizuna. Nire txolarteetanhistoria piska bat ere ikasten hasi nintzen; eta ia ia bide horretan sartu ere bai.
‎Zer moduzko harrera egiten zien jendeak zure eskariei. Laguntzarik izaten zenuen, ala bakarbakarrik jardun behar izaten zenuen lan horretan?
‎Egun honetako oroipena badut. Meza, bazkaria eta jendearekiko harreman guziak bukatu ondoren, etxera bildu ginen. Lehen esan bezala, parroki ondoan zen gure etxea.
‎Harremanak ere izan nituen hango herri jendearekin . Adibidez, igandero hango bailara batera joaten nintzen meza ematera:
‎Hori, alde batetik. Bestetik, berriz, ni jendearen aurrean kuxkurtu egiten naiz. Ez naiz plaza-gizona, zoko gizona baizik.
‎Berotasun eta bizitasun aldetik galdu egingo dute horrela sermoiek; baina askoz garbiago, zehatzago eta laburrago hitz egingo duzu. Hala, nik nire homilia esaten ari naizela, edo hobeto esateko irakurtzen ari naizela, jendea adi adi ikusten dut.
‎Aitorpenak aitorpen, bestelako kontuak ere sarri entzun behar izan ditu Zavalak urte hauetan guztietan. Herri literatura, izan ere, ez da beti orain bezala balioetsia izan, eta horixe da, hain zuzen, Zavalari galdetu dioguna, ea duela urte batzuk bere inguruko jendeak baliorik ematen al zion haren lanari.
‎artxiboarekin mito bat egin da. Ez da jendeak uste duen bezain ugaria"
‎Nire artxiboarekin mito bat egin da. Ez da jendeak uste duen bezain ugaria. Gauza asko daude oraindik argitara ateratzeko.
‎Argitaratutakoan, Lekuona liburu horretaz baliatu zen bere lan hori egiteko, Basa rriren bertsolari proiektuaizena erantsiz. Lekuonak ondo egin zuen; baina gero jendeak gehiago irakurri eta aitatu du Lekuonaren lana, Basarriren liburua bera baino. Irakur dezatela Lekuonarena; baina gorago joan, iturriraino alegia, eta Basarriren prosa ere irakur dezatela.
‎Horregatik, nirea ez da artxiboa, karpeta pila bat baizik. Holako bilketak pilatu eta gero ordenatzen dira jendearentzat . Artxibo gero bihurtzen dira.
‎Niri gauza bitxia gertatu zait: herri jendea konbentzitzen dut, eta bertso zaharrak esatera eta kantatzera, eta baita idaztera ere ekarri dut. Baina jende eskolatua ez dakit nire esanetara jartzen.
‎herri jendea konbentzitzen dut, eta bertso zaharrak esatera eta kantatzera, eta baita idaztera ere ekarri dut. Baina jende eskolatua ez dakit nire esanetara jartzen. Nire errua izango da.
‎Lehen ere esan dizut kanpoko baserritar eta artzai jendearekin askotan hitz egin dudala. Gustatu ere bai.
‎Gustatu ere bai. Euskal Herriko jende mota horrengan liburu gai asko zegoela ikusi nuen; eta atera ere egin ditut. Era berean, erdal herrietako jende horrengan liburu gairik bazegoela berehalaxe ikusi nuen.
‎Euskal Herriko jende mota horrengan liburu gai asko zegoela ikusi nuen; eta atera ere egin ditut. Era berean, erdal herrietako jende horrengan liburu gairik bazegoela berehalaxe ikusi nuen. Baina euskarazkoekin nahiko lana baneukala eta nire buruari atzeraka tiratzen nion.
‎— Bai; baina zer esango du jendeak ni erdarazko libururik argitaratzen hasten banaiz?
‎— Jendeak esango duenari ez zaiozula kasurik egin. Gauza horiek merezi dute publikatzea eta egin ezazu.
‎Pedro Berrondo jaunari agertu nion nire kezka: erdaraz hasi eta jendeak zer iritziko zion. Eta hark:
‎— Ez egin jendeari kasurik. Hori lan bera da, bi hizkuntzetan egina.
‎Baina hemen ere kontu zelebrea da. Jende asko etortzen zait honela galdetuz: " Halako liburua noizko?
‎Eta Za vala, esan bezala, solas zalea izan. Adineko jendea izan du Zavalak maizenik solaskide, liburu bat osatu nahi duenak zer kontatua duenarengana jo behar baitu beti. Baina Zava lak, liburu ren bat osatzeko norbaitengana jotzen duenean, ez dio hari elkarrizketarik egiten.
‎Talde honen goralpenez jarritako bertso saila saltzen zuen hark. Gu mezetara joan ginenean, gizon hura artean hantxe zegoen, eliz atarian; eta mezetara sartu atera zebilen jendeak , erosi egiten zion papera.
‎Mendian, berriz, nekazari eta artzain askorekin topo egiten genuen, orduan orain baino gehiago, bai Euskal Herrian eta bai atzerrian ere, hemen bizi izan naizen urteetan. Jende horrekin hizketalditxo bat egin gabe ezin utzi. Hizketaldi horiek ere bultzatu ninduten bide honetan sartzera.
‎Hasteko, hilabete besterik pasa ez denean, nabari da dagoeneko jendea bidaiatzeko beldur dela, batetik bestera joan eta gauza eta jende berria ezagutzeko beldur; nabari da, halaber, askatasun zibilen defentsa gero eta zailagoabihu rtzen ari dela, segurtasunaren aitzakian; nabari da oso zaila dela, xehetasun eta txikikeriatan ez bada behintzat, guztien gainetik gailentzen ari den pentsamendu bakarr aren kontrako ahotsek behar bezalako oihartzuna jasotzea. Eta horrek, noski, ez gaitu Akademiaren garaietara itzuliko, ez gaitu Nafarroako Gorterik ilustratuenaren garaietara eramango, ezta Florentziako Berpizkundeko giro oparoraere.
‎Hasteko, hilabete besterik pasa ez denean, nabari da dagoeneko jendea bidaiatzeko beldur dela, batetik bestera joan eta gauza eta jende berria ezagutzeko beldur; nabari da, halaber, askatasun zibilen defentsa gero eta zailagoabihu rtzen ari dela, segurtasunaren aitzakian; nabari da oso zaila dela, xehetasun eta txikikeriatan ez bada behintzat, guztien gainetik gailentzen ari den pentsamendu bakarr aren kontrako ahotsek behar bezalako oihartzuna jasotzea. Eta horrek, noski, ez gaitu Akademiaren garaietara itzuliko, ez gaitu Nafarroako Gorterik ilustratuenaren garaietara eramango, ezta Florentziako Berpizkundeko giro oparoraere.
‎egunaren oihartzuna soilik entzun zen konpromisoa betidanik hartuta dutenengan; edo, beste ikuspuntu batetik begiratuta, kulturalki eta politikoki euskal izate eta nortasunaren alde daudenengan baino ez. Argi eta garbi dago egun horren berri ez duela izan talde horietatik urrun dagoen jende ugariak.
‎Lau urte barru hiritarren %40k izango du Internet eta jendea ordaintzeko gertu ager dadin hiru baldintza behar izango dira: banda zabala, eduki eragingarriak eta komunikazio seguruak.
‎Formazio eskakizuna gero eta handiagoa izango da eta lanpostuaren egonkortasuna gero eta urriagoa. Administrazio Publikoak sekulako zailtasunak izango omen ditu orain arteko funtzionario jendeaz hiritar andana berriaren eskakizunei erantzuteko.
‎Era batez edo bestez jendeak zertxobait badaki inform azio Gizarteaz baina zehatzik ezer gutxi, ordea, EzagutzaGiza rteaz. Are gutxiago Ezagutzaren Kudeaketaz, nahiz eta gai honetaz gero eta jardunaldi gehiago eratu eta han hemenka, udazkeneko perretxikoak bailiren, makinatxo bat gu rupl azar atu.
‎Oso arin garatzen ari diren zientzi arlo horietatik, jende arruntarentzako ezagunena biologia molekularrarena da. XXI. mendean eragin handia izango duen teknologia abiatuko da, geneek organismo bizidunengan duten ezagutzatik datorrena, hots, bioteknologia.
‎Adibide bat diabetesaren tratamenduan erabiltzen den insulina da. Duela gutxi arte, txerrietatiklorturiko insulinaz tratatzen zen jendea . Lehenago tratamendurik ez zeukaten gaixotasunak sendatzeko hainbat eta hainbat medikamentu esperimentatzen ari dira, homologazio definitiboa lor dezaten.
‎Munduko populazioa haziz doan heinean eta jendeak energi baliabide urrietatik ihes egiten duen heinean, XXI. mendean energia nazioarteko egonkortasunerako oso preziatua izango da. Populazio hazkuntzaren estimazio kontserbakorrenak kontuan hartuz ere, argi dago energia renkontserbazioa eta energia berriztagarrien aurrerapen handiak ere ez direla nahikoa izango munduko gizartea sustatzeko.
‎Ez da, gainera, kasu bakarra izan, ez hemen Euskal Herrian, ez guretik kanpo ere. New Yorken —hantxe hasi gara eta— Metropolitan Museum a jendez gainezka ibili da Jackie Kennedy Onassis dela eta. Jacqueline Kennedy:
‎Kasu honetan, soinekoak ez ziren gainera Estatu Batuetako presidente maitatuenaren emazteak egindakoak; berarentzat beste hainbatek eginak bakarrik. Baina Metropolitanoak bere diru sarrerak nola igo diren ikusi du erakusketari esker, artearen kontzeptua baino gehiago, herrialde hartako mitomania erabiliz jendearen sentsazioen katalizadore gisa. Edo, gertuago, Donostian bertan Cristobal Balenciagaren soinekoei ere eskaini zaie erakusketa Kursaalean.
‎Gure artean ere gauza bera gertatzen da: zonalde erdaldunetako jende askok ez du euskararen komunitatearen berririk; eta hau ez da nire uste apala, hainbat ikerketatan agertu zaigun errealitatea baizik. Euskararen agerpena, poliki poliki gero eta ugariagoa bada ere, Euskal Herriko gizartearen indar eta korronte indartsuen eta nagusienetan —botere zein kontrabotere eremuetan— sarri ahaztuta eta baztertuta gelditzen da, oraindik.
‎Gaur egun adiera txarrean bakarrik erabili ohi da. Pentsaera orain baino sozial (ist) agoa zenean, diskriminazioak bazuen dimentsio positiboa, hain zuzen ere gizarteko jende multzo eta kolektibo ahul eta baztertuak babesteko eta promozionatzeko neurrien aldekoa. Demokrazia (soziala) ulertzeko beste modu bat zen.
‎Hor daude euskaldunberrien estatistikak gauza bera frogatuz. Urtero euskararen mundura jende berri asko txertatzen da. Askok nahi dugun neurrikoa ez izanda ere, bistan da soziolinguistikoki euskara integrazio faktore izan dela, eta hala dela:
‎Txarra da kulturgileen profila, txarrak dira baldintzak eta txarrak dira emaitzak. Erreportaje batzuetan islatzen den unibertsoa jendea uxatzeko modukoa da.
‎Bildutakoen artean multzo bat unibertsitateko jendea da: irakasle dira Aurelio Arteta, Mikel Azurmendi, Carlos Martmez Gorriaran, Javier Tajadura, Jose Mana Oses, Javier Horno, Jose Ramon Zabala Urra, Gustavo Bueno.
‎Administrazioak berak ere —gogoan izan Araba eta batez ere Nafarroa— kalte izugarria egin lezake. Egia da, noski, Nafarroan, bertako gobernuaren jarrera negargarria gorabehera, jendeak oraindik euskararen alde segitzen duela, baina beldur naiz, ez ote genukeen hori interpretatu aurreko administrazio euskaltzaleagoen eraginaren inertziazko ondoriotzat —Allirena adibidez—, oraingo gobernatzaileek, iraunez gero, etorkizunean moteldu eta erabat ahul dezaketena.
‎Euskal intelektualei ere konpromiso handiagoa eskatu behar zaie, etengabeko eraso espainolisten ordu beltz honetan, isiltasun edo protesta hutsez gainera, ideia eta hautabide argiak eskaini, salaketa interesatuen faltsukerianaba rmendu, honen guztiaren barnean datzan erdal inperialismoa azaleratu, gureko etxekalteen jokabide kriminal eta galbidezkoa gogorki kondenatu eta euskaldun jendea argudioz hornitu eta arrazoiz arma dezaten, defentsa gabeko ahulezi egoera penagarrian gelditu gabe. Eta beti ere, gogoan izan ageriko etsaiak askoz ere zailago lukeela sua piztea, beste puntako ustezko adiskideak bazterrak gasolinaz blaitzen ez balebiltza.°
‎Horretatik aparte, ez dugu ahaztu behar euskararengalera ez dela azkenengo diktaduraren ondorioa, ezpada duela 500 urte hasitako prozesua, eta gutxi aurreratu badugu ere, erdaldunak hasi direla sumatzen lehenago zeukaten erabateko botere eta kontrola orain ez daukatela. Dagoeneko ezin dutela, lehenago bezala, euskaldun jendea hain erraz iraindu eta mespretxatu, eta beharbada beraien boterea inoiz edo behin zalantzatan jarriko dela.
‎3. Euskararen aldeko eragileen eginkizuna da, epe laburrera eta urgentziazko erantzunak emateko, beren baitan biltzen den jendea aktibatzea eta euskararen aldeko neurrikonkretuetan parte har dezaten dei egitea eta lortzea. Jarrera aktibo hori ekimen ezberdinetan konkretatu liteke, haurrak euskarazko ereduan matrikulatuz, euskara ikasiz, lan munduko euskara planetan arituz, euskararen alde antolatzen diren festa, aldarrikapen eta ekimen ezberd inetan parte hartuz, administrazioan euskaraz egin diezaioten exijituz, euskarazko produktuak hobetsiz eta kontsumituz...
‎Horixe bera, edo antzekoa, gertatu izan da berezko hizkuntza duten beste hainbat herritan ere. Eta neurri batean ez da harritzekoa, jende askok hizkuntzen aniztasunari buruz diktadura garaian indarrean zegoen pentsamoldea ez baitu erabat gainditu. Berrikuntza, alde batetik, auziak azken garaiotan erdietsi duen neurrigabekeria eta sumindura mailan datza.
‎Askorentzat, eta nafar ikuspuntura itzuliz, erabat etsigarria da bigarren mailako hezkuntzarenondorengo jarraipena moztea. Gainera, erabilpen espazio esanguratsuenak (administrazioa, komunikabideak, lan eta en presa esparruak) ia desagertzeraino murrizten badira, jende askotxo, azkenik, inora eramaten ez duen hezkuntzaereduaren baliagarritasuna zalantzan jartzera helduko da.
‎2) Esaten dutenaren kontra, gaur egungo euskal gizartearen elementu bateratzaile inportantea da. Joera politiko oso diferentetako jendea ageri da euskararen alde, nahikoa zabala da bai euskarari! dioen gizarte eremua.
‎Bide honi ekindakoan, modu batera edo bestera gauzatzeko bidea egingo dute, ja rrera aldatu ezean. Araban euskararen gizarte eragileak eta euskara ikasi nahi dutenak ekonomikoki zigortzera jo dute, eta honek, euskalgintzaren lana zailtzeaz gain, ikasi nahi duenak atzera egin dezan laguntzen du. b) Eraso komunikatibo —polizial— judizialaren bidetik, oraingoz ez dute lortu jendea euskararen kontra jar dadin; hor dago, adibide baterako, hitz hauek idazten ari garenean Euskal Herria zeharkatzen ari den Korrikaren arrakasta. Hala ere, euskalgintza ETAren parte markatzeak eragin zuzena izan dezake euskararen aldeko jarrera ekintzetan ez gauzatzeko:
‎Maiz, EEBBetako unibertsitateen eta lanbide elkarteen aurrean merituak eta atsegin egiteko ahalegin guztiak egiten dituzten gestore eta ekonomialariak —baita medikuntza, natur eta giza zientzien arloetako profesional batzuk ere— sar ditzakegu sailkapenean. Bukatzeko, EEBBetako ereduari, baita bere teknologiari ere, jarraitzen dioten komunikabideetako eta prentsako jendea dago. Edozelan ere, denek aldatzen dituzte beren elkarte eta erakundeak, EEBBek beraien bidea markatu baitute.
‎CIAren txostenak globalizazioa definitzen du: ekonomia globalaren sarean modu azkar eta luzean neurririk gabeko informazioaren fluxuak, ideiak, balio kulturalak, kapitala, ondasunak, zerbitzuak eta jendea gidatuko dira: hau da, globalizazioa.
‎Enperadorea aukeratu arte, abokatuek eta komunikabideek hartu dutepa rte berdinketa tekniko eta patetiko batean. Bitartean, jendeak karrika eta etxeetan itxoin du, oihuka edo isilka, komunikabideek eta letraduek berriren bat eman arte. Ta rtehonetan, komunikabideek adierazi dute America Online eta Time Wa rner elkartu direla planetako enpresa mediatiko handienean (letraduek onartu dute monopolio hau," kontsumitzaileen garaipena delako", hitzez hitz).
‎Badirudi aberastasunaren eta errentaren birbanatzea aipatzeak ikara sortzen diola EEBBetako edozein politikariri —eta, are gehiago, karguan dagoen edozein presidenteri— Politikariak beldur dira honetaz mintzatzeaz, botoak ez galtzeko hauteskundeetarako laguntza eman ahal dioten estatubatuar bakarren aurrean: bizitegi auzoetako jendearen aurrean . Beraz, bi alderdien artean aukeratzea gezur zinikoen eta isiltasun ankerraren artean aukeratzea da bukaeran.
‎nazioarteko superaberats kosmopolitak. Kanpo Alderdia bezalakoa izango dira heziketa handiko profesional kosmopolitak, bizitza bapoa eramaten duten profesional kosmopolitak, Lind ek aipatzen duen" goiko klasea", zu eta ni bezalako jendea .
‎Gu bezalako jendearen lana izango da Barne Alderdiak hartutako erabakiak ezusterik gabe eta modu ziur eta eraginkorrean bidean jartzea. Nazioarteko aberats handien interesa izango da gure klasea pozik eta neurri batean oparo mantentzea.
‎Nazioarteko aberats handien interesa izango da gure klasea pozik eta neurri batean oparo mantentzea. Nazio Estatu partikular bakoitzaren klase politikoa izan dela sinesten duen jendea behar dutelako. Proletarioak lasai mantentzeko, superaberatsek jarraituko dute politika nazionala egun batean aldatuko delako ideia zabaltzen.
‎Orain, Die postnazionale Konstellation liburuan" solidaritate zibil mundiala" proposatu digu, globalizazioari aurre egiteko. Baina, zorionez, jendea ez da geratu Habermasen (Rawls, Nozick eta egia formalarenbeste profeten) zain. Intelektual akademikoek beren burutazio atzeratuak bota baino lehenago, benetako solidaritate zibil mundiala eraikitzen hasi da Seattle, Praga, Niza edo, hurbilago, 2001eko urtarrilean Brasilgo Porto Alegre hirian antolatutako lehenengo Munduko Gizarte Foroan.
2002
‎Elkarrizketa batean kontatu zuenez, behin lagun poeta batek esan zion: " Ez hitz egin jendearekin buruan dituzun ideia horiei buruz, lapurtu egingo dizkizute-eta". Eta Txillidak ez zuen hitz egiten, guti komunikatzen zuen.
‎Eta Txillidak ez zuen hitz egiten, guti komunikatzen zuen. Ihes egiten zion jendeari . Burutazioei bi buelta eman eta haiekin eskulturak egin nahi zituen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
jende 509 (3,35)
jendea 430 (2,83)
jendeak 250 (1,65)
jendearen 152 (1,00)
Jende 82 (0,54)
jendeari 80 (0,53)
jendearekin 54 (0,36)
Jendea 48 (0,32)
Jendeak 48 (0,32)
jendeen 22 (0,14)
jendez 17 (0,11)
jendearengana 13 (0,09)
jendearengan 11 (0,07)
jendearentzat 11 (0,07)
Jendeari 10 (0,07)
Jendearen 9 (0,06)
jendeek 9 (0,06)
jendearen aurrean 8 (0,05)
jendek 8 (0,05)
jenderen 8 (0,05)
jenderik 8 (0,05)
jendearekiko 7 (0,05)
jendeaz 6 (0,04)
jenderekin 4 (0,03)
jendearentzako 3 (0,02)
jendeon 3 (0,02)
jenderen artean 3 (0,02)
jenderi 3 (0,02)
jendearen aldetik 2 (0,01)
jendearen kontrako 2 (0,01)
jendearengandik 2 (0,01)
jenderentzat 2 (0,01)
jenteak 2 (0,01)
Jendearekin 1 (0,01)
Jendearen aldetik 1 (0,01)
Jendearengana 1 (0,01)
Jendearentzat 1 (0,01)
Jendeek 1 (0,01)
Jendeen 1 (0,01)
jendean 1 (0,01)
jendearekikoak 1 (0,01)
jendearekin batera 1 (0,01)
jendearen aurka 1 (0,01)
jendearen aurrera 1 (0,01)
jendearen baitan 1 (0,01)
jendearen esku 1 (0,01)
jendearen inguruan 1 (0,01)
jendearena 1 (0,01)
jendearenak 1 (0,01)
jendearenganako 1 (0,01)
jendeekin 1 (0,01)
jendeen alde 1 (0,01)
jendeen artean 1 (0,01)
jendeen arteko 1 (0,01)
jendeen ondoan 1 (0,01)
jendeena 1 (0,01)
jendeengan 1 (0,01)
jendeez 1 (0,01)
jendeok 1 (0,01)
jendera 1 (0,01)
jenderekiko 1 (0,01)
jenderen arteko 1 (0,01)
jendezkoa 1 (0,01)
jentea 1 (0,01)
jentearen 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
jende asko 131 (0,86)
jende ez 45 (0,30)
jende gehiago 41 (0,27)
jende gehien 24 (0,16)
jende xehe 21 (0,14)
jende gutxi 20 (0,13)
jende hori 20 (0,13)
jende ere 18 (0,12)
jende multzo 18 (0,12)
jende guzti 17 (0,11)
jende bera 15 (0,10)
jende euskara 15 (0,10)
jende ezagutu 13 (0,09)
jende bildu 12 (0,08)
jende xume 12 (0,08)
jende arrunt 11 (0,07)
jende artean 11 (0,07)
jende behar 11 (0,07)
jende anitz 10 (0,07)
jende arte 10 (0,07)
jende bat 10 (0,07)
jende egin 10 (0,07)
jende etorri 10 (0,07)
jende gazte 10 (0,07)
jende ikusi 10 (0,07)
jende berri 9 (0,06)
jende erakarri 9 (0,06)
jende nahi 9 (0,06)
jende on 9 (0,06)
jende parte 9 (0,06)
jende andana 8 (0,05)
jende eskatu 8 (0,05)
jende harreman 8 (0,05)
jende ikasi 8 (0,05)
jende talde 8 (0,05)
jende zer 8 (0,05)
jende bete 7 (0,05)
jende egon 7 (0,05)
jende hil 7 (0,05)
jende oso 7 (0,05)
jende pentsatu 7 (0,05)
jende esan 6 (0,04)
jende gu 6 (0,04)
jende hartu 6 (0,04)
jende jakin 6 (0,04)
jende kopuru 6 (0,04)
jende aurre 5 (0,03)
jende beste 5 (0,03)
jende bizi 5 (0,03)
jende elkartu 5 (0,03)
jende erraz 5 (0,03)
jende gero 5 (0,03)
jende gustatu 5 (0,03)
jende iritsi 5 (0,03)
jende joan 5 (0,03)
jende lan 5 (0,03)
jende mobilizatu 5 (0,03)
jende nola 5 (0,03)
jende alfabetatu 4 (0,03)
jende ari 4 (0,03)
jende beti 4 (0,03)
jende elkar 4 (0,03)
jende euskal 4 (0,03)
jende euskaldun 4 (0,03)
jende heldu 4 (0,03)
jende horiek 4 (0,03)
jende interes 4 (0,03)
jende jantzi 4 (0,03)
jende jator 4 (0,03)
jende nahasi 4 (0,03)
jende ni 4 (0,03)
jende ondo 4 (0,03)
jende osatu 4 (0,03)
jende ugari 4 (0,03)
jende ukan 4 (0,03)
jende aitzin 3 (0,02)
jende argi 3 (0,02)
jende arteko 3 (0,02)
jende batu 3 (0,02)
jende bezala 3 (0,02)
jende bizimodu 3 (0,02)
jende bizitza 3 (0,02)
jende desberdin 3 (0,02)
jende diru 3 (0,02)
jende disposizio 3 (0,02)
jende egoera 3 (0,02)
jende eguneroko 3 (0,02)
jende ekarri 3 (0,02)
jende elkarrizketatu 3 (0,02)
Konbinazioak (3 lema)
jende parte hartu 8 (0,05)
jende asko etorri 6 (0,04)
jende behar ukan 6 (0,04)
jende ez egon 6 (0,04)
jende asko egon 5 (0,03)
jende ez jakin 5 (0,03)
jende ez ukan 5 (0,03)
jende asko ari 4 (0,03)
jende asko pentsatu 4 (0,03)
jende gehien iritsi 4 (0,03)
jende nahi ukan 4 (0,03)
jende arte harreman 3 (0,02)
jende asko esan 3 (0,02)
jende asko ez 3 (0,02)
jende asko joan 3 (0,02)
jende gutxi bizi 3 (0,02)
jende multzo handi 3 (0,02)
jende andana bildu 2 (0,01)
jende argi eduki 2 (0,01)
jende artean zein 2 (0,01)
jende asko bizitza 2 (0,01)
jende asko erakarri 2 (0,01)
jende asko ezagutu 2 (0,01)
jende asko harritu 2 (0,01)
jende asko ikusi 2 (0,01)
jende asko jo 2 (0,01)
jende asko laguntza 2 (0,01)
jende asko onartu 2 (0,01)
jende asko ukan 2 (0,01)
jende aurre egin 2 (0,01)
jende bera bizitza 2 (0,01)
jende bete egon 2 (0,01)
jende disposizio errotu 2 (0,01)
jende ere bera 2 (0,01)
jende ere ez 2 (0,01)
jende euskara bizi 2 (0,01)
jende euskara erakarri 2 (0,01)
jende ez eduki 2 (0,01)
jende ezagutu aukera 2 (0,01)
jende gehiago egon 2 (0,01)
jende gehiago ere 2 (0,01)
jende gehiago ikusi 2 (0,01)
jende gehien ez 2 (0,01)
jende gustatu egin 2 (0,01)
jende gutxi dedikatu 2 (0,01)
jende gutxi jakin 2 (0,01)
jende gutxi joan 2 (0,01)
jende guzti euskara 2 (0,01)
jende guzti jakin 2 (0,01)
jende hori ez 2 (0,01)
jende iritsi araubide 2 (0,01)
jende jakin ni 2 (0,01)
jende jator asko 2 (0,01)
jende nahi ez 2 (0,01)
jende nahi orokor 2 (0,01)
jende ni herri 2 (0,01)
jende talde bat 2 (0,01)
jende talde berdintsu 2 (0,01)
jende xehe baita 2 (0,01)
jende xume borroka 2 (0,01)
jende zer ikusi 2 (0,01)
jende aitzin mintzatu 1 (0,01)
jende andana bat 1 (0,01)
jende andana egon 1 (0,01)
jende andana etorri 1 (0,01)
jende andana hori 1 (0,01)
jende andana ikusi 1 (0,01)
jende andana trinkotu 1 (0,01)
jende anitz egon 1 (0,01)
jende anitz etorri 1 (0,01)
jende anitz ez 1 (0,01)
jende anitz ezagutu 1 (0,01)
jende anitz gauza 1 (0,01)
jende anitz ibili 1 (0,01)
jende anitz landu 1 (0,01)
jende anitz uste 1 (0,01)
jende arrunt baino 1 (0,01)
jende arrunt bizipen 1 (0,01)
jende arrunt bizitza 1 (0,01)
jende arrunt ezagun 1 (0,01)
jende arrunt gardentasun 1 (0,01)
jende arrunt hitz 1 (0,01)
jende arrunt lan 1 (0,01)
jende arrunt ni 1 (0,01)
jende arrunt ulertu 1 (0,01)
jende arte antolatu 1 (0,01)
jende arte bai 1 (0,01)
jende arte ere 1 (0,01)
jende arte ibilera 1 (0,01)
jende arte organizazio 1 (0,01)
jende artean buru 1 (0,01)
jende artean egin 1 (0,01)
jende artean elebakartasun 1 (0,01)
jende artean hain 1 (0,01)
jende artean petardo 1 (0,01)
jende artean zeregin 1 (0,01)
jende arteko eztabaida 1 (0,01)
jende arteko hitzartu 1 (0,01)
jende arteko komunikazio 1 (0,01)
jende asko abertzale 1 (0,01)
jende asko aldarrikatu 1 (0,01)
jende asko aldeko 1 (0,01)
jende asko atera 1 (0,01)
jende asko atxilotu 1 (0,01)
jende asko auzolan 1 (0,01)
jende asko beldurrez 1 (0,01)
jende asko bera 1 (0,01)
jende asko bezala 1 (0,01)
jende asko bizi 1 (0,01)
jende asko borondate 1 (0,01)
jende asko disko 1 (0,01)
jende asko eduki 1 (0,01)
jende asko egin 1 (0,01)
jende asko eguneroko 1 (0,01)
jende asko erakunde 1 (0,01)
jende asko ere 1 (0,01)
jende asko esperientzia 1 (0,01)
jende asko etsi 1 (0,01)
jende asko etxe 1 (0,01)
jende asko ezin 1 (0,01)
jende asko gain 1 (0,01)
jende asko geratu 1 (0,01)
jende asko ha 1 (0,01)
jende asko hartu 1 (0,01)
jende asko hasi 1 (0,01)
jende asko heldu 1 (0,01)
jende asko hitz 1 (0,01)
jende asko hizkuntza 1 (0,01)
jende asko hobe 1 (0,01)
jende asko honako 1 (0,01)
jende asko horixe 1 (0,01)
jende asko horrenbeste 1 (0,01)
jende asko ibili 1 (0,01)
jende asko iritsi 1 (0,01)
jende asko iritzi 1 (0,01)
jende asko isildu 1 (0,01)
jende asko jakin 1 (0,01)
jende asko jarrera 1 (0,01)
jende asko jelkide 1 (0,01)
jende asko konturatu 1 (0,01)
jende asko kreditu 1 (0,01)
jende asko leialtasun 1 (0,01)
jende asko marmar 1 (0,01)
jende asko oldartu 1 (0,01)
jende asko paperezko 1 (0,01)
jende asko paratu 1 (0,01)
jende asko parte 1 (0,01)
jende asko praktikatu 1 (0,01)
jende asko proiektu 1 (0,01)
jende asko saio 1 (0,01)
jende asko sentiera 1 (0,01)
jende asko sentitu 1 (0,01)
jende asko sufritu 1 (0,01)
jende asko suntsiketa 1 (0,01)
jende asko talde 1 (0,01)
jende asko topatu 1 (0,01)
jende asko traba 1 (0,01)
jende asko txalotu 1 (0,01)
jende asko txertatu 1 (0,01)
jende asko urte 1 (0,01)
jende asko webgune 1 (0,01)
jende asko zabaldu 1 (0,01)
jende asko zain 1 (0,01)
jende asko zerbait 1 (0,01)
jende aurre aurkeztu 1 (0,01)
jende aurre ez 1 (0,01)
jende aurre irakurketa 1 (0,01)
jende bat beste 1 (0,01)
jende bat erakunde 1 (0,01)
jende bat erregimen 1 (0,01)
jende bat oso 1 (0,01)
jende bat zu 1 (0,01)
jende behar komunikatibo 1 (0,01)
jende bera balio 1 (0,01)
jende bera bizimodu 1 (0,01)
jende bera buru 1 (0,01)
jende bera deitura 1 (0,01)
jende bera erakarri 1 (0,01)
jende bera eskuragarri 1 (0,01)
jende bera esperantza 1 (0,01)
jende bera hiritartasun 1 (0,01)
jende bera hurbildu 1 (0,01)
jende bera identitate 1 (0,01)
jende bera leku 1 (0,01)
jende bera profil 1 (0,01)
jende bera turista 1 (0,01)
jende berri asko 1 (0,01)
jende berri bilatu 1 (0,01)
jende berri eman 1 (0,01)
jende berri erakarri 1 (0,01)
jende berri ezagutu 1 (0,01)
jende berri hori 1 (0,01)
jende berri inguratu 1 (0,01)
jende berri sartu 1 (0,01)
jende beste adierazi 1 (0,01)
jende beste adierazpide 1 (0,01)
jende beste alde 1 (0,01)
jende beste demografia 1 (0,01)
jende beste irudi 1 (0,01)
jende bete aurkitu 1 (0,01)
jende bete euskal 1 (0,01)
jende beti errebolta 1 (0,01)
jende beti oso 1 (0,01)
jende beti prest 1 (0,01)
jende beti zabaldu 1 (0,01)
jende bildu nahi 1 (0,01)
jende bildu segitu 1 (0,01)
jende bizi kontu 1 (0,01)
jende bizimodu pelikula 1 (0,01)
jende bizitza esplotatu 1 (0,01)
jende bizitza estatu 1 (0,01)
jende desberdin batu 1 (0,01)
jende desberdin heldu 1 (0,01)
jende desberdin hornitu 1 (0,01)
jende diru bot 1 (0,01)
jende diru ekarpen 1 (0,01)
jende diru ordaindu 1 (0,01)
jende disposizio kontu 1 (0,01)
jende egoera fisiko 1 (0,01)
jende egoera hobetu 1 (0,01)
jende egon betiko 1 (0,01)
jende egon momentu 1 (0,01)
jende eguneroko borroka 1 (0,01)
jende eguneroko jarrera 1 (0,01)
jende eguneroko oztopo 1 (0,01)
jende ekarri gai 1 (0,01)
jende elkar eragin 1 (0,01)
jende elkar hil 1 (0,01)
jende elkar hurbildu 1 (0,01)
jende elkar igurtzi 1 (0,01)
jende elkarrizketatu behar 1 (0,01)
jende elkartu egin 1 (0,01)
jende elkartu ez 1 (0,01)
jende elkartu gune 1 (0,01)
jende erakarri gaitasun 1 (0,01)
jende erakarri transmititu 1 (0,01)
jende ere adierazi 1 (0,01)
jende ere asko 1 (0,01)
jende ere bai 1 (0,01)
jende ere batu 1 (0,01)
jende ere egon 1 (0,01)
jende ere guzti 1 (0,01)
jende ere horrela 1 (0,01)
jende ere irudi 1 (0,01)
jende erraz asko 1 (0,01)
jende erraz heldu 1 (0,01)
jende erraz ikasi 1 (0,01)
jende erraz jo 1 (0,01)
jende erraz manipulatu 1 (0,01)
jende esan ezan 1 (0,01)
jende esan nor 1 (0,01)
jende eskatu egin 1 (0,01)
jende etorri bat 1 (0,01)
jende etorri hasi 1 (0,01)
jende euskal antzerki 1 (0,01)
jende euskal herri 1 (0,01)
jende euskal mundu 1 (0,01)
jende euskal prentsa 1 (0,01)
jende euskaldun bat 1 (0,01)
jende euskaldun eskolatu 1 (0,01)
jende euskara ari 1 (0,01)
jende euskara aritu 1 (0,01)
jende euskara balio 1 (0,01)
jende euskara erabilera 1 (0,01)
jende euskara ez 1 (0,01)
jende euskara hizkuntza 1 (0,01)
jende euskara ikasi 1 (0,01)
jende euskara jarri 1 (0,01)
jende euskara telebista 1 (0,01)
jende ez aktibo 1 (0,01)
jende ez bilatu 1 (0,01)
jende ez diol 1 (0,01)
jende ezagutu balio 1 (0,01)
jende ezagutu ezan 1 (0,01)
jende ezagutu nahi 1 (0,01)
jende ezagutu plazer 1 (0,01)
jende gazte asko 1 (0,01)
jende gazte berri 1 (0,01)
jende gazte idatzi 1 (0,01)
jende gazte mezu 1 (0,01)
jende gazte topatu 1 (0,01)
jende gehiago ados 1 (0,01)
jende gehiago ari 1 (0,01)
jende gehiago ate 1 (0,01)
jende gehiago atera 1 (0,01)
jende gehiago baldin 1 (0,01)
jende gehiago banatu 1 (0,01)
jende gehiago bizi 1 (0,01)
jende gehiago eduki 1 (0,01)
jende gehiago entzun 1 (0,01)
jende gehiago erabili 1 (0,01)
jende gehiago eskubide 1 (0,01)
jende gehiago ez 1 (0,01)
jende gehiago ezagutu 1 (0,01)
jende gehiago frontoi 1 (0,01)
jende gehiago geratu 1 (0,01)
jende gehiago gerturatu 1 (0,01)
jende gehiago hasi 1 (0,01)
jende gehiago hedatu 1 (0,01)
jende gehiago hil 1 (0,01)
jende gehiago hitz 1 (0,01)
jende gehiago ibili 1 (0,01)
jende gehiago instalatu 1 (0,01)
jende gehiago irakurri 1 (0,01)
jende gehiago islatu 1 (0,01)
jende gehiago jakin 1 (0,01)
jende gehiago jin 1 (0,01)
jende gehiago joan 1 (0,01)
jende gehiago mugitu 1 (0,01)
jende gehiago nahi 1 (0,01)
jende gehiago partekatu 1 (0,01)
jende gehiago saiatu 1 (0,01)
jende gehiago ulertu 1 (0,01)
jende gehiago utzi 1 (0,01)
jende gehien artista 1 (0,01)
jende gehien babes 1 (0,01)
jende gehien bi 1 (0,01)
jende gehien bildu 1 (0,01)
jende gehien erran 1 (0,01)
jende gehien errefuxiatu 1 (0,01)
jende gehien euskara 1 (0,01)
jende gehien gora 1 (0,01)
jende gehien informazio 1 (0,01)
jende gehien jaramon 1 (0,01)
jende gehien lasaigarri 1 (0,01)
jende gehien ondo 1 (0,01)
jende gehien saldu 1 (0,01)
jende gu baino 1 (0,01)
jende gu egon 1 (0,01)
jende gu herri 1 (0,01)
jende gu kanta 1 (0,01)
jende gu pentsatu 1 (0,01)
jende gu proiektu 1 (0,01)
jende gustatu ez 1 (0,01)
jende gutxi arduratu 1 (0,01)
jende gutxi ari 1 (0,01)
jende gutxi defendatu 1 (0,01)
jende gutxi egon 1 (0,01)
jende gutxi ezagutu 1 (0,01)
jende gutxi irakurri 1 (0,01)
jende gutxi sartu 1 (0,01)
jende guzti aldaketa 1 (0,01)
jende guzti ase 1 (0,01)
jende guzti berri 1 (0,01)
jende guzti bizitza 1 (0,01)
jende guzti entzun 1 (0,01)
jende guzti errespetuzko 1 (0,01)
jende guzti etorkin 1 (0,01)
jende guzti ez 1 (0,01)
jende guzti gogo 1 (0,01)
jende guzti ikusi 1 (0,01)
jende guzti metro 1 (0,01)
jende guzti sakabanatu 1 (0,01)
jende guzti salatu 1 (0,01)
jende harreman egon 1 (0,01)
jende harreman guzi 1 (0,01)
jende harreman on 1 (0,01)
jende harreman sozial 1 (0,01)
jende harreman trinkotu 1 (0,01)
jende hartu eman 1 (0,01)
jende heldu euskaldundu 1 (0,01)
jende hil ere 1 (0,01)
jende hori arteko 1 (0,01)
jende hori behar 1 (0,01)
jende hori diskurtso 1 (0,01)
jende hori egokitu 1 (0,01)
jende hori ene 1 (0,01)
jende hori erraz 1 (0,01)
jende hori hizketalditxo 1 (0,01)
jende hori hurbildu 1 (0,01)
jende hori idatzi 1 (0,01)
jende hori kontatu 1 (0,01)
jende hori lagundu 1 (0,01)
jende hori liburu 1 (0,01)
jende hori segurtasun 1 (0,01)
jende hori urtu 1 (0,01)
jende horiek abioi 1 (0,01)
jende horiek hainbat 1 (0,01)
jende horiek iritzi 1 (0,01)
jende ikasi ez 1 (0,01)
jende ikasi gabe 1 (0,01)
jende ikasi ontasun 1 (0,01)
jende ikasi osatu 1 (0,01)
jende ikusi ikasi 1 (0,01)
jende ikusi ohiko 1 (0,01)
jende ikusi ukan 1 (0,01)
jende interes azaldu 1 (0,01)
jende interes bereganatu 1 (0,01)
jende interes ukan 1 (0,01)
jende iritsi bide 1 (0,01)
jende iritsi ezinbesteko 1 (0,01)
jende iritsi nahi 1 (0,01)
jende jakin egin 1 (0,01)
jende jakin nora 1 (0,01)
jende jakin zerbait 1 (0,01)
jende jantzi asko 1 (0,01)
jende jantzi kultu 1 (0,01)
jende jator egon 1 (0,01)
jende joan egin 1 (0,01)
jende joan hasi 1 (0,01)
jende kopuru ere 1 (0,01)
jende kopuru erreparatu 1 (0,01)
jende kopuru handi 1 (0,01)
jende kopuru igo 1 (0,01)
jende kopuru neurtu 1 (0,01)
jende kopuru osatu 1 (0,01)
jende lan deitu 1 (0,01)
jende lan egin 1 (0,01)
jende lan hasi 1 (0,01)
jende mobilizatu bultzatu 1 (0,01)
jende mobilizatu Churchill 1 (0,01)
jende multzo andana 1 (0,01)
jende multzo anonimo 1 (0,01)
jende multzo aurkitu 1 (0,01)
jende multzo bat 1 (0,01)
jende multzo bera 1 (0,01)
jende multzo bertsu 1 (0,01)
jende multzo desberdin 1 (0,01)
jende multzo egin 1 (0,01)
jende multzo gehiengo 1 (0,01)
jende multzo gizendu 1 (0,01)
jende multzo hau 1 (0,01)
jende multzo hori 1 (0,01)
jende multzo kontaktu 1 (0,01)
jende multzo soil 1 (0,01)
jende nahasi ikasgela 1 (0,01)
jende ni begiratu 1 (0,01)
jende ni erdara 1 (0,01)
jende nola bizi 1 (0,01)
jende nola gainditu 1 (0,01)
jende nola gogoratu 1 (0,01)
jende nola irakatsi 1 (0,01)
jende ondo bizi 1 (0,01)
jende ondo hartu 1 (0,01)
jende ondo jakin 1 (0,01)
jende ondo moldatu 1 (0,01)
jende osatu adiskidetasun 1 (0,01)
jende osatu kandidatura 1 (0,01)
jende oso behartu 1 (0,01)
jende oso bihozti 1 (0,01)
jende oso gustu 1 (0,01)
jende oso harreman 1 (0,01)
jende oso ikasi 1 (0,01)
jende oso jator 1 (0,01)
jende oso trebatu 1 (0,01)
jende parte sortu 1 (0,01)
jende pentsatu era 1 (0,01)
jende pentsatu ezan 1 (0,01)
jende talde ere 1 (0,01)
jende talde handi 1 (0,01)
jende ugari bildu 1 (0,01)
jende ugari hitz 1 (0,01)
jende ugari hurbildu 1 (0,01)
jende ukan harreman 1 (0,01)
jende ukan ikur 1 (0,01)
jende ukan kultura 1 (0,01)
jende xehe alde 1 (0,01)
jende xehe benetako 1 (0,01)
jende xehe biziraun 1 (0,01)
jende xehe esku 1 (0,01)
jende xehe euskara 1 (0,01)
jende xehe hizkuntza 1 (0,01)
jende xehe ihes 1 (0,01)
jende xehe ispilu 1 (0,01)
jende xehe jakin 1 (0,01)
jende xehe kontra 1 (0,01)
jende xehe mespretxu 1 (0,01)
jende xehe zuzendu 1 (0,01)
jende xume aldiz 1 (0,01)
jende xume anitz 1 (0,01)
jende xume entzun 1 (0,01)
jende xume itxaropen 1 (0,01)
jende xume kalte 1 (0,01)
jende xume pairatu 1 (0,01)
jende xume ukan 1 (0,01)
jende zer aldatu 1 (0,01)
jende zer ari 1 (0,01)
jende zer esan 1 (0,01)
jende zer igurikatu 1 (0,01)
jende zer iritzi 1 (0,01)
jende zer nahi 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia