Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 445

2000
‎Teoriaz jende arruntak egin zituen apurketak, suteak, bortxakeria itzela eta abar. Gainera atxiloketak gertatu ziren eskandaluak gainezka egin zuenean.
‎Enpresetan erabiltzen diren gai edo substantzia toxikoek 8.500 langileren heriotza eragiten dute urtero Espainian, osagai horiekin edukitako kontaktuak eta horiekiko esposizioak dakartzan gaixotasunen ondorioz, Comisiones Obreras (CCOO) sindikatuak aurkeztu eta Ingurugiroko Agentzia Europarrak (AEMAk) jasotako datuen arabera.Produktu kimiko arriskutsuen erabilerak (eta kanpora askatzeak) badu eraginik baita langileen ugaltzeko gaitasunean ere. Kalkuluen arabera, 70eko hamarkadatik hona gizonezko langileen esperma mililitroko espermatozoideen kopurua ia milioi batean gutxitu da, eta Espainian gauzak horrela jarraituz gero, horrek ia erabateko antzutasuna ekarriko luke berrogeita hamar urte barru.Dena den, jende arruntarentzat eta horien artean gutariko gehienak sartzen gara, arrisku toxikoa, mende amaiera honek uzten duen herentziarik okerrenetako bat, ia ezezaguna da. Merkatu europarrean 70.000 gai toxiko komertzializatzen dira, eta gehienetan, gizaki eta gainerako organismo bizidunentzat landare eta animalientzat dituzten eragin kaltegarriak ez dakizkigu zein diren.
‎Izan ere, miresle asko izan zituen JFK k, zela bere gaztetasunagatik, bigarren mundu gerran agertutako ausardiagatik, antikomunista amorratua izateagatik, estatubatuarrek maite duten famili irudia bere bakezaletasuna bezain ondo saltzen jakin zuelako, zeukan erakarpen magnetikoagatik, edota politiko baten arrakastan telebistak izan dezakeen eraginaz ohartzen aintzindarietakoa izan zelako. Baina jende arrunta bereganatzeaz gain, Ava Gardner edota Marlene Dietrich bezalako emakumeak ere konkistatu zituela... Marilyn Monroeren heriotzarena ez aipatzeagatik.
‎Abangoardiako musika zaila al da jende arruntarentzat?
‎Baina beste arazo batzuk kanpotik etorri dira eta bi motatakoak dira horiek. Alde batetik euskaltzalea ez den edo euskararekin kontakturik ez duen maliziarik gabeko zenbait jende arruntarengan, ezezagunaren aurrean sortzen ohi diren mesfidantza, zalantzak eta uste okerrak agertu dira, eta nahasmen interesaturako eremu ezin hobea bilakatu dira. Bestaldetik badira, ere bai, euskararen presentzia gero eta nabariagorekin kaltetuak edo beldurrez sentitzen diren gizarte sektoreak:
‎Bai gaiz bai estiloz, Euskal Herrian egin izan den ipuingintzatik urrundua," bihotzaren pozaldi bakanen eta larrialdi ugariren gaineko hamaika ipuin" dira egilearen hitzetan, jende arruntaren maitasun nahi, sexu irrika eta bakardade behartuari buruzko maisu lan gazi gozoa. Idazketa lau eta minimalista batean, doinu mantsoan, erretratu soziologikoa egiten duten albo istorioz inguraturik, oso atzean uzten du Non dago Stalin?
2001
‎Jendea izutzen hasi da datorren manipulazio genetikoarekin. Egia esan, kaleko jende arruntak, ez adituak, ezer gutxi daki oraindik gai honi buruz baina ezin da ukatu gero eta handiagotzen ari dela ezinegona eta kezka larria. John Le Carre idazleak idatzitako azken liburua(" El jardinero fiel") irakurri duenak badaki garbi asko zertaz ari naizen:
‎Normalean, VI eta VII. mendeetan batez ere, jende arrunta nekazari munduan kokaturiko nekropolietan lurperatzen zen. Jakina, beste mota bateko hilobiakere bazeuden, baina, oro har, berantiarragoak direla esan daiteke.
‎1984an, sikhek Indira Gandhi hil zutenean, India osoan sikhen kontra asaldatze beldurgarria izan zen. Delhiko jende arruntak kalera irten eta bazterrak odolez zipriztindu zituen.
‎Lehen esan baitut orduko jendearen ustez, nahiz ikasi nahiz ezjakin izan, Cà ¡ novasen bitartez galdu  genituela Foruak eta orduan hain zuzen, ez lehenago. Jauntxoentzat izan zen galgarri galera hura (eta Bilbo Donostietako burgesak ez ziren jauntxoak) eta ez jende arruntarentzat.
‎Ez dira horrenbeste gure artean jende arruntaren eskea (eta gehienok izan gara arruntak arlo honetan) piztu duten irakurgaiak. Gipuzkoan gelditzen naizelarik, Lardizabalen Kondaira2 datorkit gogora, edo Arrueren Brabanteko Jenobeba edo, geroago, G. Muxikaren Pernando Amezketarrarenak.
‎Oso arin garatzen ari diren zientzi arlo horietatik, jende arruntarentzako ezagunena biologia molekularrarena da. XXI. mendean eragin handia izango duen teknologia abiatuko da, geneek organismo bizidunengan duten ezagutzatik datorrena, hots, bioteknologia.
‎Bada, esan dezagun gu lehentasun horiek finkatzen ditugunak garela –une batez pentsakor gelditu zen– Begira, dagoeneko ulertu behar zenuenez, niri, liburu honetan, maila poetikoa dagokit. Jende arruntak mespretxatzen du poesia, ulertu ezinik errealitatearen maila poetikoa dela benetan interesgarria den bakarra... Eta ez, gainera, interesgarri alderdi metafisiko batetik, guztiz alderdi ukigarri eta material batetik baizik.
‎Beste modu batean esanda, zuena bezalako kultura aberats batekoa banintz, ez nukeen segundo bakar bat ere galduko Oximoron Leibnizbarrutiaren pitokeriekin. Eta adi, jendeak, jende arruntak arrazoia ematen dit, egunero ogia erosten duen jende arruntak bizkarra eman dizue, eta jada ez dizue kasurik egiten, den mendrenik ere. Horixe da zuen kondena.
‎Beste modu batean esanda, zuena bezalako kultura aberats batekoa banintz, ez nukeen segundo bakar bat ere galduko Oximoron Leibnizbarrutiaren pitokeriekin. Eta adi, jendeak, jende arruntak arrazoia ematen dit, egunero ogia erosten duen jende arruntak bizkarra eman dizue, eta jada ez dizue kasurik egiten, den mendrenik ere. Horixe da zuen kondena.
‎Hain justu, teloiak ezkutatzen duen atzealde horretan hasten da egiazko bizitza, maila guztietan interesgarria den bizitza. Ministro bat, jende arruntaren aurrean boterearen haragiztatzea dena, oso gauza gutxi baizik ez da, zinez… diskotekako atezaina bezalakoa da, sarrera ordaindu ez duenari pasatzen uzten ez diona. Hori baizik ez…
‎Zoritxarrez, gauzak ez dira hain erabaki errazak. Analisi sinple hori ongi dago jende arruntarentzat, baina zu, Bazofias, sinplekerietatik harantzago zaude. Traidorea, heroia, arketipoak dira, benetan sekula izan ez den mundu ideal bati dagozkion kategoriak.
2002
‎auto bat izan eta neska gazte batekin paseatzea da bere buruko min bakarra. " Jende arruntak ez ditu horrelako gauzak esaten" zioen nire psikiatrak beti, eta egia da; ni alkoholikoen bileretatik liluratuta irteten naiz. Jende arruntarekin aspertu egiten naiz.
‎" Jende arruntak ez ditu horrelako gauzak esaten" zioen nire psikiatrak beti, eta egia da; ni alkoholikoen bileretatik liluratuta irteten naiz. Jende arruntarekin aspertu egiten naiz. Logikoekin ezin da hitz egin:
‎Hori horrela, baserriko emakumeak, ekuzleak, sardina saltzaileak, esnedunak eta ditu gai, eta baita ama umeak eta antzirudiak bere. Itsas aldeak, arrantzu tresnak, azoketako jende arrunta eta horrelakoak bazter ixten, elizbirez eta jaiez ahaztu gabe. (...) Artea arte soil denez, argi jokoa eta aurrez atondutako ikusgaiak helburu ez ebazan emakume hau garregun Magnum argazki artekaritzako argazkilari onenetakoa litzatekeen bene benetako irudi biltzailea dogu".
‎Batzuetan ordea besteentzat film txarra dena, eurentzat onena da, «izan ere askotan horrenbeste efektu daude, argumentua, gidoia edo aktoreak esaten duenaren ildoa galtzen duzula, begirada beste leku batean duzulako" dio Agirrek. Bere lankidearen ustez," jende arruntarentzat askotan odol, munstro eta efektu asko daudenean pelikulak koherentzia galtzen du". Aditu hauentzat aldiz, efektuz jositako filmek inspiraziorako eta ikasteko balio dute.
‎Astronomo jakintsuak egonagatik, gure gizarteko jende arruntak zer ezagutza du astronomiaz?
‎Eta zerbait eskaintzekotan, haserre eta etsiturik egoteko motibo ugari eman digu, horiek bai soberan. Eta askotan politikarien jokaerek, amorrazio eta etsipen giro horren barruan, kaleko jende arrunta gehiago nahasteko balio izan dute, batzuetan egoera surrealista samar bilakatzeraino bihurtzen baitute beren portaera eta ateraldiek. Ekar ditzagun, hamaika adibideren artean, pare bat hona:
‎Baina hemen ere gauzak aldatzen ari dira, beldur naiz, batez ere euskararen ikasketak unibertsitatean sartu direnetik. Unibertsitatearena fenomeno berria da euskal gizartean, unibertsitate publikoarena diot, jende arruntak eskura duen unibertsitatearena. Zu sortu zinenean unibertsitatea gaztea zen, zure gurasoek ikusi zuten nola jarri zen abian, iskanbila askoren artean, orduko gobernuak orduko gobernu bakarra Madrilen zegoen, oroitarazi nahi dizut, eta gure diputazioak frankistez beteak zeuden ez baitzuen aparteko gogorik hemen euskal unibertsitaterik eraiki zedin.
2003
‎Jantziei dagokienez, goitik beherako jantziek 110 euroko prezioa dute. Jantzi hauek lehiaketarako erabiltzen diren arren, jende arruntak ere erabili ohi ditu. Halaber, badira kirol honetarako beste zenbait arropa, galtzak (60 euro inguru), elastikoak (36 euro inguru), zamarrak (90 euro inguru), galtzerdiak (12 euro inguru), eskularruak (30 euro inguru).
‎Erantzun herritarra, Galizian eta Euskal Herrian modelikoa izan da, agintari politikoen erantzun ezean. Eta elkartasuna ere sumatu dugu ondoko herrialdeen partetik, baina jende arruntaren konpromisoak ez du arriskua geldiarazi. Aspaldian ikasi genuen triskantza ekologikoek ez dutela muga eta ertz politikorik errespetatzen.
‎Berehalaxe erantzun du Mayor Orejak esanez betikoa, alegia, Espainiaren batasuna arrisku gorrian dagoela... eta beste norbaitek esanez Madrazori eta Maragalli salaketa jarriko dietela tribunaletan. Kaleko jende arrunta honekin guztiarekin nazkatuta dago aspalditik eta hau gutxi balitz eta postrearen ginga modura politikariak (PP koak bereziki) eskaintzen ari zaizkigun ikuskizun barregarri eta okaztagarria dugu. Badirudi politikariak seko erotu egin direla.
‎Eta oraindik posible zela pentsatzen nuen, ikertzailea burumakur ikusten bainuen. Dozena bat eguneroko zituen mahai gainean, egileek beren borondatez utziak, eta susmagarrien zerrenda labur bat, izaki bakartiak gehienak, barne bizitza lantzeko jendearengandik apartatzen zirenak, irakasleren bat edo beste eta jende arrunta, kanabera bati heldurik itsasoari begira orduak egiten dituztenak (itsasoa zaurientzat sendagai ona delako seguruenik, edo uretara jauzirik ez egiteko?), eta horien artean neure emaztegai izandako neska gazte idazle bat. Neskaren izena irakurri zuenean, algara bat atera zitzaidan.
‎Minutu gordinak pasatzen zituzten isilik elkarri begira eta solasa harilkatzen zenean, barkamenaz, salbamenduaz, konpasioneaz eta urrikiaz mintzo ziren. Korina ez zen baitezpada kristaua, baina edozein jende arrunten grina sailean sartzen ziren kontzeptu  humanoen aztertzea gustatzen zitzaien. Barkamena hitza ahoskatzen zuen aldi oroz, sistematikoki mutikoak Kerguelen komisarioa zeukan gogoan.
‎Gaurko ilegaltasun ekin molde honen arabera? Euskal Herriaren eremuetan bizi diren jende arrunten galderak honakoak daitezke atentatu bat gertatzen denean edo Iparraldean ETA laguntzen duten frantses gazteak (euskaldun borrokalariak) atxilotzen direnean. Beste aldetik, onargarria da, jendeak, abertzaleek barne, beren ontasunen seguritatea eta eguneroko bakea desira  tzea.
‎b) Sendatze praktikak: aztiek edo, kasu batzuetan, jende arruntak egiten dituen superstizio erritualak, Ebanjelioko hitzak erabiliz, eta abar.
‎gaur egun Nafarroan nor izan nahi duenak badaki euskara ahalik eta arrotzen izatea duela lehenbiziko egitekoetarik. Eta mezu hori jende arrunta —ez euskaldun, ez euskaltzale, ez abertzale den gehiengoa— barneratzen ari da. Gure artean ere halako ustea bide egiten hastea baizik ez da falta, Nafarroako Gobernua ren aspaldi honetako erabaki eta neurri guztiek beren zentzua aurkitzeko.
‎zeintzuk dira berezko zientzi ezagupenak?, ezagutzarik ba dago apika zientzi ezagutzaz haratago?, justifika daiteke lortutako zientzi ezagutza guztia?, egiaztagarria da beti ezagutza mota hori?, nola eratzen da zientzi hizkuntza? aurrera egiten du zientziak?, egia lortu nahi du zientziak?, zein da zientzia eta teknologiaren arteko lotura?, nola onartzen du jende arruntak zientzia?
2004
‎Arte museoen helburu garrantzitsuenetako bat kaleko jende arrunta eta arte obraren arteko komunikazioa bideratzea dela esan izan duzu. Kontuan izanik egun, jende askorentzat museoak eguneroko bizimodutik oso urrun dauden eremu ia sakratuak direla, nola lortu liteke aipatu komunikazioa?
‎Alegia, protesta baketsuei bideak ixten zaizkienean, ez dela harritzekoa batzuek bortizkeriara jotzea. «Indiako eskualde askotan jende arrunta harrapatuta dago militanteen bortxaren eta estatuarenaren artean. (...) Gobernuek eta komunikabide handiek pasarazten duten mezua itogarria da eta arriskutsua:
‎Hauek dira Hezkuntza Sailburuordea zela egindako adierazpenak: . Beraz, A eredua ilegala dela esatea juridikoki astakeria da, baina ikuspuntu politikotik ikusita, larria da, jende arrunta kontra jartzeko arriskua duelako, eta gatazka pizten duelako. Ez dakit zer estrategia soziolinguistiko den hori?. 481
‎Hirurehun orrialde inguru dituen idatziaren protagonistak, jende arrunta dira, langileak batik bat. Haien izenak ez dira oso ezagunak; Are gehigo:
‎Eric Hobsbawm, 1917an jaiotako komunista (zein motatakoa?) judu britainiarra edo britainiar judua izanda(?), proletalgoaz eta honen bizimodua aztertzeaz arduratu izan da lan honetan. Jende arruntaz, erresistentzia egiten lagundu izan dutenez, altxatu izan direnez eta jazzaren munduaz (bera zaletu bat da). Zer idatziko zukeen ez balitz 1917an jaio, komunista ez balitz izan, ezta judutarra ere, edo nazionalitatez britainiarra, eta tangoa jazza baino gustokoagoa izan balu?
‎Hala ere, bihotzak mailuka jarraitzen zuen armaren azpian. Nolanahi ere, beldur guztiak gorabehera, ez nuen arrisku arrastorik batere topatu, jende arrunta baizik, ezagun edo senitartekoren bat agurtzera etorritako jendea, musuka ari ziren bikote gazteak, presaka zihoazen negozio gizonak, baimendun soldadu talde alaiak... Europako beste edozein tren geltokitan ikusiko nukeen jende arrunta, alegia.
‎Nolanahi ere, beldur guztiak gorabehera, ez nuen arrisku arrastorik batere topatu, jende arrunta baizik, ezagun edo senitartekoren bat agurtzera etorritako jendea, musuka ari ziren bikote gazteak, presaka zihoazen negozio gizonak, baimendun soldadu talde alaiak... Europako beste edozein tren geltokitan ikusiko nukeen jende arrunta, alegia. Hori bai, uniformeak nonahi ikusten ziren:
‎Jende gutxi zebilen karrikan eta inori ez nion tankera arriskutsurik hartu. Jende arrunta zen, igande goiz euritsu batean. Berehala ohartu nintzen ez nintzela Rue des Archivesen:
‎Hortaz, bere literatura herritarrei eta langileei zuzenduta bazegoen, goi mailako adierazpen sakon, landu, irudi eta sinbolismo konplexuz osaturiko mintzaira poetikoa baino, hizkuntza bizia eta hurbila izan behar zuen, jenderik arruntenarengana gardentasun osoz iristeko modukoa. Hura zuen kezka nagusietako bat.
2005
‎" Telefono aurkitegiaren irakurketa laburra" narrazioan bonba atomikoaz egiten du gogoeta, nola ero batzuen menpe bizi garen. Jende arruntaren egunerokotasuna eta balizko bonba atomikoaren eztanda kontrajartzen ditu. " Espazioko pasionea" n erlijioaren ukitua ezagutu ez duen zibilizazioa, jainkoen beharrik ez duen zibilizazioa asmatzen du.
‎Aztarna arkeologikoen arabera bi ehorzketa modu nagusi daude: alde batetik, jende arruntaren ehorzketa sinpleak, eta bestalde gizarte maila altuagokoena, hildakoaren baliabide eta ohoreen araberakoa. Beraz gizon emakume bikoteen ehorzketaren aztarnarik ez dago (García Huerta, 1995 eta Ruiz & Molinos, 1993).
‎Urtebete erietxe batean eta zer uste duk egin ahal izan duala inork hitaz horrelako ardura hartzeko? Besteak ez zakiat, seguruenik jende arrunta zuan, eta hotelean dauden bi horiek agian ez dituk bezeroak, baina ez al da normala horrelako hotel batean seguritateko jendea ibiltzea?
‎Ondorioz, artearekiko eta, batez ere, teknozientziarekiko gurtzak ordezkatu ditu idazki sakratuak eta errebelazio zuzena. Errealitate transzendente batean nahi badugu benetan sinetsi, mendebaldean behintzat ez gara erlijioaren ateak joka hasten; orain orakulua teknozientzia da —erlijioarena beharbada beste gauza bat da, alegia, sinetsi ‘nahi’arena— Sendagaietan sinet si egiten du jende arruntak; teknozientziaren emaitza gehienetansine tsiegiten du jende gehienak; etorkizuna teknozientziaren esku dagoela da sinesmen arruntenetarikoa gaur. Gauza transzendentalez pentsatu edo hausnartzeko genituen bultzadetariko ugari, lehenak erlijioak bideratutakoak gehienetan, orain bi modu espektakularren bidez zuzentzen dituzte supernaturaltasuna ren ildotik:
‎ez zuen deus erraten. Hargatik, jende arrunt bezain zoriontsuek bezala pentsatu, bizi, ekin, etxea eta familia eraiki nahiko zuen. Baina ezin.
‎Badugu beste egitekorik. Jende arrunten seguritatea bermatzea adibidez.
‎– Ez gara jende arruntak ala?
‎– Aski duk lan egitea, auher madarikatua... ihardesten digutek, soak herraz eta madarikatzez zuri. Ederki bizi eta pentsatzen duten jende arrunt horiek ez ditek sekula ulertuko beren ongizate maila berma dezaketela gu milioika lan mundutik kanporatuak gaudelako! Funtsean, hain ongi bizi direa?
‎Ez naiz zuek bezain euskalduna! Jende arruntetarik naiz eta nahikoa dut gurutze hau bizkarrean eramatearekin, balizko beste sufrikariorik erantsi gabe.
‎Ozuren filmean kamera geldirik zegoen eta pertsonaiak mugitzen ziren kameraren ordez, hori gustatu zitzaien film hartan gehien: jainkoaren begi orojakilea, narratzailea, geldirik zegoen, eta jende arruntak hartzen zuen mugitzeko ardura. Haiek ere halaxe jokatu zuten amarekin:
2006
‎Beraz, nik, gorpuak lurpetik ateratzean zabaldu nahi dudan mezua honakoa da: gerran ez dira soldaduak bakarrik hiltzen, jende arruntena ere hiltzen da. Eta gerrak biztanleria osoari eragiten dio.
‎Kirolean bizi dihardutenek hartzeko diseinatuak daudela( jende arruntarentzat energetikoegi gertatzen dira eta, gainera, kirol produktuetan espezializatutako establezimenduetan ia bakarrik daude salgai), kirol ariketaren ondoren suspertzen eta bertan eginiko gastua konpentsatzen laguntzen dute barratxook.
‎Lehenak erromesaldian joaten pertsonaia aberatsak izan ziren (Frantzia aldeko apezpikuak, printzeak, nobleak, etab.). Horiek, pixkanaka, jende arrunta erakarri zuten. Bideak, iparraldeko erresuma kristauak elkartzen zituen; beraz, botere guneak biltzen zituen.
‎Baina banan banan baztertu behar izan genituen. Etxeetan ez zen ezer falta, biktimak jende arrunta ziren, ez ziren aberatsak eta ez zuten arazorik legearekin. Gaztetan, Hervék bi hilabete eman zituen espetxean, denda batean lapurtzeagatik, baina besteak garbi zeuden.
‎Gotorleku Gorrian badira bi ganbera harrigarri. Horietako batean, Diwan i Am delakoan –audientzia publikoen ganberan–, gotorlekura audientzia eske etorritako jende arruntaren erdian esertzen zen Sha Jahan, gela hartan entzuten zituen bere menekoek ekarritako kexak eta eskakizunak, bertan banatzen zituen eske zetozenen artean laguntzak eta ondasunak, han baretzen zituen aspalditik piztutako liskarrak eta epaitzen zituen hara aurkeztutako hainbat gorabehera eta auzi. Bestean, Diwan i Khas izenekoan, bisita pribatuak errezibitzen zituen Sha Jahan handiak.
‎Han eta hemen erreguka ibili ondoren, Johnek lortu zuen aita gizajoa askatzea; ordurako, ordea, aberats izandako Roland koitaduak bere ondasun guztiak galdu zituen, eta semea –hain sona handiko eta jakintsu ospekoa izandako John Dee distiratsua– susmopean zegoen: jende arruntaren ustez, eta agintari erlijiosoen begi lausotuetan, matematikariek bazuten ahalmen ezkutu bat sorginkeriazkoa... agian deabruak emandako botere magikoak zituzten, beharbada aztiak ziren... Edozein iritzi heresia eta edozein txikikeria kartzelara edo borreroaren oholtzara igotzeko aitzakia zen garai hartan, susmagarria zen oso igarle, konjurugile edo astrologo izatea –eta John gazteak igarletzarako eta astrologiarako grina berezia zuen.
‎Ohorea izango da, seguruenik, balio taula aristokratikoan dauden ongiak laburbiltzen dituen kontzeptua; ohoretsua izatea, buruturiko balentriengatik izen ona eta ospea edukitzea da, jende arruntarengandik bereiztea; ohoretsua izatea, etorkizuneko gizabanakoen oroimenean iraun ahal izatea da32.
‎Enpresari aberats baten seme bakarra, B ren bizitza bera eta errealitatearen arteko bionbo jartze etengabe bat bezalakoa izan zen. Bere bizitzaren baldintzak oso bereziak izan ziren; bakardade iraunkorreko, zelofanezko inguru batean bildurik bizi izan zen beti, jende arrunta hilduratzen duen kezketatik aparte. Berak ez zuen, esaterako, sekula soldata bat irabazi behar izan bizirauteko; aberatsa baitzen jaiotzez, ez zuen kezka ekonomikorik sekula eduki.
‎Berak ez zuen, esaterako, sekula soldata bat irabazi behar izan bizirauteko; aberatsa baitzen jaiotzez, ez zuen kezka ekonomikorik sekula eduki. Ez zuen inoiz eduki tratu handirik beste gizon edo emakumeekin; gazteagotan saiatu zen, bai, zenbait harreman lantzen, jende arruntak kausa deitzen duen horietakoren batean, hutsez, engaiatzen, baina horrek ez zuen luze iraun. Nekagarri zitzaion besteekiko tratua; ez ulertzen ez zituelako gizakia mugiarazten duten motibazioak, ez; nekagarri zitzaion, besterik gabe, emozioa, sentipena, umorea, forma jakin batean bildu behar izatea, egoera zehatz bati erantzun bat eman behar izatea, erantzun horrek beti eskatzen zuelako, ezinbestez, gorputz jarrera bat, esku baten keinua, aurpegiko giharren konposizio bat; eta B, nagi izateaz aparte, ez zen inoiz seguru egoten ematen zuen erantzunaren egokiaz.
‎Damurik gabe. Gero Idahon dagoenik eta zerarik atseginenaz gozatu dugu; langile jende arrunten jarrera abegikor eta zabalaz, alegia. Buseko gidariak lo lekuraino eroan gaitu, bere ohiko bidetik irtenda.
2007
‎Berak koordinatu zituen, iragan abenduan, Irunen egindako Mugaz Haraindiko Zuzenbideari buruzko III. Jardunaldiak. «Lehenengo bi jardunaldietan, adituek baino ez zuten parte hartu, baina konturatu ginen jende askok, jende arruntak, jakin mina agertzen zuela gaiaz». Horregatik, hirugarrenean ateak zabaldu zituzten.
‎Espezializazio maila altuko zentroa izango dela aipatu izan duzu. Jende arruntaren eguneroko bizitzatik urrun geratzeko arriskua eta ondorioz, gutxiengo batentzat baino ez izatea ekar lezake horrek.
‎Arreta Galera eta Hiperaktibitate Nahastea (AGHN) da izendapen akademikoa, medikuen kongresuetan eta liburuetan agertzen dena. Baina jende arruntak hiperaktibitatea esaten dio, besterik gabe. Dela izen luzearekin, dela izen arruntarekin, sindrome horrek jota dauden umeen ezaugarri nagusia etengabe mugitzen egotea da:
‎Izenburuarekin salatu dugu ahoz aho duten Euskal Hiria ez dela jende arruntarentzako; gutxi batzuk aberasteko kontua da. Izenburua osatzeko ideia Jim Thompsonen 1.280 arima liburutik hartu dugu.
‎Zelan lotzen dira pentsalarien eta jende arruntaren adierazpenak. Batzuen ustez ez da hain erraza aberastasuna eta zoriontasuna lotuta daudela esatea, horrelako azterketetan ez dagoelako eragina nondik nora doan jakiteko modurik (hau da, aberastasunak zoriona ematen du ala zoriontsuak direnak gauza gehiago egiteko gai dira?).
‎< popular song> en itzulpena), < Volkssage> (kontadizo bulgareak), < Volkscharakter> eta < Volkswirtschaft> (< national character>, < national economy>). Hau da, < Volk> nazioa izan daiteke, edo bulgoa, jendilajea, edo populua, jendea arrunt, edo herria, edo tribua, edo are Estatua(. Völkerrecht?,. Völkerbund?). Askotan idazlea esanahiaz inseguru ikusten da (nazionala?, popularra?), insegurantzia bera baliabide bat bilakatzen baita literaturan (euskaraz guri zailtasun frankorekin jazotzen zaigunaren moduan).
‎Eguneroko jardunean baitira desberdinak. Herri aginteek ez dute pertsonala enpresa arrunt batekkontratatzen duen bezala kontratatzen, herri aginteetan lanean dagoen funtzionarioa ez dute jende arrunta bezala kanporatzen, ez dituzte kontratatzen zerbitzueta produktuak beste edonork kontratatzen dituen bezala, dirua ez dute bide beretiklortzen, aurrekontuak ezin dituzte era berean antolatu... legedi zabal bat dago herriaginteen funtzionamenduaren atal asko eta asko era berezituan arautzeko. Oraindela gutxi arte, komunikazioaren alorrekoa izan ezik.
‎astronomian, biologian, fisikan... Zulo beltzez, genomaren mapaz, fisio nuklearrez eta abarrez mintzo zaizkigu jende arruntoi, errealitatea nola ikusten dutenazaltzen saiatzen direnean. Gure aitona amonek landutako errealitate berbera da, baina haiek kanpotik ikusten zuten; guk badugu huraxe barrutik aztertzeko aukera.
‎Bankukoak ez diren agenteen arteko kitatzea, gero ere, gauzatu ahal izango da herrialdearen legislazioak ahalbidetzen duen edozein moneta nazionaletan; iraungo duen aukera da. Beraz, jende arruntarentzat ez dago inolako aldaketarik, bere ohiko bankuetarako jendeak zuzen ditzakeen ordainketa aginduen ondorioetan. Halaber, herrialde bereko banku desberdinenarteko kitatzeak ez dira aldatu behar:
‎Bitartean, hainbat gaixotasunekinlotutako (korrelazio maila ezberdinekin hau ere) gene zehatz eta ondo ikertutako batzuk kokatzeko eta pertsona zehatzen baitan agertzen diren ala ezesateko metodoak garatzen joan dira. Horrela, diagnostiko genetikoak egiteko ahalmena izugarri aurreratu da (ez horrenbeste, ordea, horiek interpretatzeko jende arruntak dituen baliabideak), baina terapia genetikoak aplikatzeko aukera batere ez.
‎Oraindik hala, nahiz eta Spock ek hitz eman sei milioi profil, badirudi pertsonaia famatuei buruzko informazioa bilatzea, ez dago argi indizatzaile eraginkorra izango denik edozein internautari buruzko informazioa. Jende arrunta aurkitzeko aukerak Norentzat pertsona anonimoak aurkitzea, agian hobe izango da zerbitzuak erabiltzea Wink, sare sozialak eta bilatzaileak, eta iturria. Bestalde, Whowhere?
‎Orain, gogoa eduki behar du jendeak, ezin dira obligazioz sortu. Sinadura inportanteena ez da herriko idazle famatu hori, jende arruntak ere gauza interesgarriak kontatzen ditu blogetan.
‎Hain zuzen ere, Superportua erdigunea delarik, faraonen garaiak gogora ekartzen dizkigun obra mordoa dagoela martxan, hala nola autobide sare korapilatua, Nerbioi ibaialdeen berreskurapena aberats zahar eta berrien urrezko egoitza heltzezin bihurtzeko, eta halaber inperioetako gorteetako luxuzko zerbitzuak diruditen Guggenheim, Kongresu eta Musika Jauregia, kirol kaiak, golf zelaiak, eta abar? Baina, aldi berean, proiektu honek, egiazki, oso lan gutxi sortuko duela, baino bai ordea miseria eta bazterkeria jende arruntarengan, naturarekiko eraso latz eta gastu izugarriez gain, eta dena, azken finean, multinazional eta bertako jauntxo batzuren onerako. Horrelako basatikeriaren aurrean, ezin gara geratu ezer egin gabe.
‎Heraklitorekin bezala, mundua ezkutatzen da, mundua aurkarien batasun misteriotsua da111 Filosofia baino beherago, herri kulturan hazten ziren enigmaren sustraiak: hitz ilunarekin gozatzen ziren helendar arkaikoak oturuntzetan, hitz ilunaren bidez hezten ziren haurrak112 Oso ohikoa zen garai hartan bi igarle —bi jakintsu, geroago— aurkitzea aurrez aurre jakituria erakusteagatik lehiatzen113; jende arruntaren artean ere: gizonak erronka luzatzen zion gizonari edozein jakintza edukiri buruz erantzun ziezaion114 Egitura agonal (agwn) zaharra dialektika bilakatzen da plazan eta azokan:
‎Estevezek hitz formatatuak aukeratu zituen. Polizien hizkuntza ez baitzen jende arruntena. Ardurenean, izpiritua ere ezberdina zela ziruditan.
2008
‎Urtero festa bat egiten dela bertan. Baina jende arruntarentzat ez da Felice Cascioneren monumentua, Fischia il vento baizik. Hirugarrenean galdetuta ikasi genuen.
‎Eta hor gertatzen den desfase horrek beldur handia ematen dit: asko aurreratzen dugu ekipamendutan eta planteamendu aurrerakoietan, baina gero tartean geratzen zaigu hutsune bat jende arruntak gainditu ezin duena, edo bururatzen ez zaiona gainditzerik baduenik ere.
‎A. Mendizabal. Nire kezka jende arruntarengana begiratuta zegoen gehiago. Eta jende arrunta diodanean edonor esan nahi dut, sortzailegai den edozein.
‎Nire kezka jende arruntarengana begiratuta zegoen gehiago. Eta jende arrunta diodanean edonor esan nahi dut, sortzailegai den edozein. Gu Parisera joaten ginenean, gu ere ez ginen jende normala.
‎Denok ginen sortzailegai, batzuk gehiago garatu dute, besteek gutxixeago. Sortzaile definitu horietaz aparte kezkatzen nauena da jende arruntak erraztasuna edukitzea. Izango da segurtasun problemak daudela, baina eduki behar duzu txartel bat, geroz eta barrera gehiago...
‎Izango da segurtasun problemak daudela, baina eduki behar duzu txartel bat, geroz eta barrera gehiago... Eta orduan jende arrunta, gutako edonor, pixka bat kanpoan geratzen da. Erakusketa jartzen dutenean joango da igual, baina beste salto hori inplikatua dagoen jendearentzako izan behar da.
‎Nola? Artea beste maila batera igoz, arrotz bihurtuz, jende arruntaren eskura ez dagoela iradokiz. Bestalde, guk ikasi genuen garaian, eskolan arteari ez zitzaion batere garrantzirik ematen.
Jende arruntak ez al ditu irizpide horiek sozialki kokatzeko erabiltzen?
‎hizkuntz haniztasuna. Alabainan, horretarako Molière-k latina ezartzen zuen jende erdi ikasien ezpainetan haietaz hobeki trufatzeko; Zuberoako asto lasterretan edo pastoral irri egingarrietan prokuradoreek, abokatek latina dariote, hala nola frantsesa juje, grefier eta uxerrek, biarnesa eta gaztelera ere jende arruntek. Oroit gaiten ere toberetako bertsularia zen Oxaldek kantatzen zuenaz Kanbon:
‎Jendeak interesa badu, bistan da, baina jende arruntak, oro har, badaki ekonomia kontuez?
Jende arruntak, oro har, ez daki ekonomia kontuez
‎Zenbaitek dio oso elkarrengandik oso urrun daudela jende arruntaren iritzia eta kritikariena, baina ni ez nator bat horrekin: oraindik ere bada zinema dastatzen dakien jendea ahogozo onekoak direla esaten dut nik.
‎NARRATOR: (OFF) Horra beste erregina bat, jende arruntaren ukituarekin: Wonder Woman, Andere Miragarria.
‎Euskal hiztegigintzak beste arazo larri bat du: hiztegian agertzen dena edo eus kal hiztunak esan behar lukeena dugu, batetik, eta jende arruntak benetan erabiltzen duena, bestetik. " Parachoques" gaztelaniazko hitza, euskal hiztegien arabera, leun > esan behar dugu, baina herriak paratxokea> esaten du.
‎Jakin, 1972) artikulu antolo giaren hitzaurrean: J. Hiriart Urruty, bere artikulua bidean utizirik, jausten omen zen karrikara eta merkatuko euskaldunen artean murgiltzen zen jende arrunten, ahozko hizkuntzaz, beharriak bete beharrez.
‎Baina ez ziren etxe gabe zeuden bakarrak, jende asko hirien kanpoaldean kanpin dendetan bizi baitzen. Gizartearen gehiengoa astintzen zuten hainbat arazo zeuden, besteak beste, osasun zerbitzuaren narriadura, osasun arazoak sorrarazten zituen kutsadura, segurtasun falta industrian eta familien diru sarreren murriztea, baina konponbidea ez zegoen jende arruntaren esku. Bizi baldintzak II. Mundu Gerratik ez ziren hain txarrak izan, eta garai beretik jendeak ez zuen Estatutik horrelako abandonua pairatu.
‎Gaur egun, gizartearen esparru anitzetan ugariak dira jende arruntaren edo interes taldeen parte hartzearen aldeko ideiak eta mota desberdinetako saiakerak. Duda barik esan genezake, beraz, parte hartzearen erretorika modan egon dela azken hamarkadan politikan edo ekonomian aritzen diren teknikari edo agintarien ahotan.
‎“MySQLk datu baseetan egin zuen PHPk programazio lengoaien bidez egin zuena: jende askorentzat, jende arruntarentzat eskuragarri jarri zituen” MySQLk datu baseetan egin zuen PHPk programazio lengoaien bidez egin zuena: jende askorentzat, jende arruntarentzat, eskuragarri jarri zituen.
‎jende askorentzat, jende arruntarentzat eskuragarri jarri zituen” MySQLk datu baseetan egin zuen PHPk programazio lengoaien bidez egin zuena: jende askorentzat, jende arruntarentzat, eskuragarri jarri zituen. Oracle rekin, ordenagailuaren aurrean eseri, ideiari heltzen saiatu, eta gauza zail asko irakurri, irakurri eta irakurri behar dituzu, baita konfigurazioak ere, eta zerbait egin aurretik datu baseek nola funtzionatzen duten ulertu behar duzu.
‎Ez da hori nire inpresioa. Egunero gaude intelektualekin, ikasleekin, feministekin, jende arruntarekin, eta ez diote halakorik. Guk aniztasun politikoan sinesten dugu; jendeak eskubidea dauka alderdi eta talde berriak eratzeko, baina ez dugu uste kanpotik antola dezaketenik ezer Irango kurduentzat, eta PJAK Turkiako PKK-k sortu eta kontrolatzen du.
‎jende pilarik jasan ezina, jendetza dabilen lekuetan egon ezina. Eta sinetsi (eta, albait, sinetsarazi) ohi du berezia dela bera eta jende arrunta ez bezalakoa, edo artaldetik kanpora sentitzen dela (hots, gainetik), eta holakoxe ipuintxoak. Arrazoi buru edertzaileak besterik ez dira horiek, eta zinez gertatzen dena da pertsonak, denborarekin, ezin jasan dezakeela jende asko egotea eta ia inork ez begiratzea berari lehenago bezala eta lehenagoko begiekin.
2009
‎Filmak ez ditu gai politikoak jorratzen eta kameraren ukitu txiki batzuekin egin dugu. Istorio Energiaz eta zentzumenez gainkargatuta dagoen hiriko jende arruntaren istorio arruntak kontatu nahi nituen.
‎Medikuaren itxarongelan aldizkari denak holako zoriontasunaren atabalariak dira. Pobretxoen zoriontasuna fabrikatzetik bizi da kontsumoko ekonomia; milionarioek klub esklusiboak antolatzen dituzte, euren plazer eta prezio esklusiboak jende arruntaren ezkutuan are sibaritago gozartzeko. Hori dena ez da heriotzan pentsatzen ez delako, heriotzan hain zuzen ere ez gutxi pentsatzen delakoxe baizik, zahardadeko ajeak, bakardadea, gaixoak?, ahaztu gurarik menturaz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
jende 359 (2,36)
Jende 75 (0,49)
jendea 4 (0,03)
jendeak 4 (0,03)
Jendea 1 (0,01)
jendeen buruan 1 (0,01)
jenderik 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
jende arrunt ez 15 (0,10)
jende arrunt egin 10 (0,07)
jende arrunt bezala 9 (0,06)
jende arrunt ere 7 (0,05)
jende arrunt asko 5 (0,03)
jende arrunt historia 5 (0,03)
jende arrunt artean 4 (0,03)
jende arrunt gehien 4 (0,03)
jende arrunt ari 3 (0,02)
jende arrunt baino 3 (0,02)
jende arrunt bera 3 (0,02)
jende arrunt bizitza 3 (0,02)
jende arrunt ikusi 3 (0,02)
jende arrunt iritzi 3 (0,02)
jende arrunt jarri 3 (0,02)
jende arrunt lan 3 (0,02)
jende arrunt seguritate 3 (0,02)
jende arrunt ulertu 3 (0,02)
jende arrunt adierazpen 2 (0,01)
jende arrunt aurkitu 2 (0,01)
jende arrunt azpi 2 (0,01)
jende arrunt bakarrik 2 (0,01)
jende arrunt bat 2 (0,01)
jende arrunt behar 2 (0,01)
jende arrunt bereizi 2 (0,01)
jende arrunt bihotz 2 (0,01)
jende arrunt botere 2 (0,01)
jende arrunt eduki 2 (0,01)
jende arrunt egunerokotasun 2 (0,01)
jende arrunt ehorzketa 2 (0,01)
jende arrunt erabili 2 (0,01)
jende arrunt eraso 2 (0,01)
jende arrunt esan 2 (0,01)
jende arrunt ezin 2 (0,01)
jende arrunt guzti 2 (0,01)
jende arrunt ha 2 (0,01)
jende arrunt hartu 2 (0,01)
jende arrunt interesatu 2 (0,01)
jende arrunt iruditu 2 (0,01)
jende arrunt kale 2 (0,01)
jende arrunt kezka 2 (0,01)
jende arrunt nahastu 2 (0,01)
jende arrunt ni 2 (0,01)
jende arrunt ohiko 2 (0,01)
jende arrunt oilo 2 (0,01)
jende arrunt osatu 2 (0,01)
jende arrunt ukan 2 (0,01)
jende arrunt zer 2 (0,01)
jende arrunt zientzia 2 (0,01)
jende arrunt ala 1 (0,01)
jende arrunt andana 1 (0,01)
jende arrunt anitz 1 (0,01)
jende arrunt antz 1 (0,01)
jende arrunt argi 1 (0,01)
jende arrunt argiki 1 (0,01)
jende arrunt arrazoi 1 (0,01)
jende arrunt arrisku 1 (0,01)
jende arrunt arte 1 (0,01)
jende arrunt arteko 1 (0,01)
jende arrunt asaldatu 1 (0,01)
jende arrunt aspertu 1 (0,01)
jende arrunt atentzio 1 (0,01)
jende arrunt aukeratu 1 (0,01)
jende arrunt aurre 1 (0,01)
jende arrunt ba 1 (0,01)
jende arrunt babes 1 (0,01)
jende arrunt bahitu 1 (0,01)
jende arrunt baizik 1 (0,01)
jende arrunt bake 1 (0,01)
jende arrunt baldintza 1 (0,01)
jende arrunt banandu 1 (0,01)
jende arrunt begiratu 1 (0,01)
jende arrunt beldurpe 1 (0,01)
jende arrunt benetan 1 (0,01)
jende arrunt berdin 1 (0,01)
jende arrunt bereganatu 1 (0,01)
jende arrunt bestela 1 (0,01)
jende arrunt besterik 1 (0,01)
jende arrunt bete 1 (0,01)
jende arrunt betegarri 1 (0,01)
jende arrunt bezain 1 (0,01)
jende arrunt biologia 1 (0,01)
jende arrunt bizimodu 1 (0,01)
jende arrunt bizimolde 1 (0,01)
jende arrunt bizipen 1 (0,01)
jende arrunt bizipoz 1 (0,01)
jende arrunt bizkar 1 (0,01)
jende arrunt bost 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia