2012
|
|
Barnera bidaian jardute psikikoak, borondatearekin identifikatzen ditugun gobernua eta kontrola, jendartetik norberaren egosferara garraiatu ziren. Garraio hari hezkuntza, diziplina, trebakuntza, zibilizatzea eta beste izen asko eman arren, hitz gutxitan, egoerak direnak direla ere, jokatze irmo eta iraunkor bat izateko,
|
jendeak
disposizio psikiko pertsonalez bere burua betetzea baino ez da. Pertsonalitatea izatea huraxe baitzen.
|
2015
|
|
Habitus eta habitat, zioen Bourdieuk, bat eta bera izan ohi dira jendarte egonkor eta barne bereizketarik gabekoetan. Halakoetan, antza denez,
|
jendeak
disposizio praktikoekin berdindu behar du bere burua, ez du hautatzerik, eta disposizio psikikoek bat egiten omen dute dispositibo sozialekin.225 Hizkuntza bakarreko komunitateetan mintzaira atmosfera da: normaltasun oro hartzailea, mintzairazko atmosfera babeslea, egiturazko semiosfera...
|
|
Hori izan omen da diziplina egitarau guztien maxima. Hitz gutxitan, eraldatze eta berritze ororen hazia eta garabidea errepikatze zaildua da, horrela bereganatzen ditu
|
jendeak
disposizio hobeak, alegia, gaitasun eta ahalmen bereziagoak, handiagoak, jasoagoak Sloterdijkek kirolzale amateurren kasua goraipatzen du, zeren horiek erakusten digute" ariketetan zailtzen diren jendeen planetan" bizi garela.90 Mundu horren psikodinamika, beraz, bere buruaren gain makurtzen den arizalearena da, bere burua proiektu gisa ulertu ahal izateko munduaren eta bizitzaren jario...
|
|
Baina, hala ere, identitate antzeko zerbait izatera heltzen den jarduera zirkuluetan, bizi harremanetan, berezkoa du zentzua: arizaleek bere egiten dituzte euskara eta euskaraz hitz egitea, ez dute zentzu erantsirik behar, euskara aldi berean baita
|
jendeen
disposizioa eta jendarte dispositiboa. Horixe da Egitura izatea, horixe da Identitatea izatea.
|
|
Babes eta bultzada ideologikorik gabe, askotan" politikoa" deritzogun hura izan gabe, ez dago euskal Zera izaterik. Euskara ez da, berbarako,
|
jendeen
disposizioen eta jendarteko dispositiboen arteko konkurrentzia, aldiz, euskaraz egiten den gehienetan, aipatu ditudan abaro horietatik at, erabakiz zein engaiamenduz egiten da. Egiturak erdaraz egiten du, erdaraz egin dezagun egituratzen gaitu.
|
2018
|
|
Materia sozial ezarria destituitzea eta bestelakoak instituitzea ez da goizetik gauera egin daitekeen sorginkeria. Iraultza, erabateko eraldaketa den aldetik, jendarteko dispositiboetan eta
|
jendearen
disposizioetan errotu behar da. Egia da askotan iraultzak bi esanahi desberdin dituela:
|
|
Materia sozial ezarria destituitzea eta bestelakoak instituitzea ez da goizetik gauera egin daitekeen sorginkeria. Iraultza jendarteko dispositiboetan eta
|
jendearen
disposizioetan errotu behar da gainetik kenduta jendarte komuna (herria, publikoa...) askatuko delakoan; baina, bestetan, jendarte berri bat eratzea da, kasu horretan geure burua eta geure arteko harremanak eta haiek antolatzeko erak, jarrerak, arau sozialak eta abar irauli genituzke. Konstituzio eredua eta instituzio eredua deitu ahal diegu hurrenez hurren:
|
|
Utopia klasikoetatik (eta hainbat distopia moderno eta postmodernotatik ere bai) gutxienez bi joera errefusatu behar ditugu. Bata, isolamenduz eta sistema sozialen egiturak eta
|
jendeen
disposizioak kontuan hartu gabe beteko ziren saio esperimentalen boluntarismo magikoa. Bestea, bisio transzendenteen ingeniaritza sozial zurrun eta zorrotza.
|