Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 124

2002
‎Hainbat arrazoi direla medio familia ingurunetik bereiz bizi diren bi anaiaren historiaren inguruan garatzen da haria. Beren bizitzan zenbait hiri ezagutu zituzten, adibidez Iruñea, Tutera edo Toledo, baina batez ere Lizarra, Erdi Aroan euskaldunak, frantsesak, gaztelarrak, juduak, musulmanak, ijitoak eta beste etnia zein kultura askotako jendea elkarrekin bizi zen hiri liluragarria. Ahots narratiboen txandakatzea, eskultura, fresko edo grabatu erromanikoen deskribapen laburrak, erritmo narratibo bizia... horra liburu honen irakurketa atsegin egiten duten zenbait ezaugarri.
‎Ibarben familia askok zeukaten ez bakarrik aberatsek, baita behargin jatorrikoek ere, sarritan udaldia kostaldeko herriren batean igarotzeko ohitura. Gainera Ibarbeko jendeak elkarrekin ibiltzeko joera handia eduki, eta herri batzuetan benetako koloniak osatzen zituen. Eta hala, baziren bi koadrila zuten lagunak, bata Ibarben eta bestea kostaldean, biak ala biak gazte ibarbearrez osatuak.
‎/ Esaten dutenez/ aurrerabidea/ elkar jan horretan/ oinarritu da mendetan zehar", kantatzen zuen, ironia karga handiaz, Ruper Ordorikak). Euskararekin edo euskararik gabe, jendeak elkarrekin komunikatzen jarraituko du, zailtasun gehiagorekin edo gutxiagorekin, aurrerantzean ere. Jendeak jende izateari eusten dion bitartean, behintzat.
2004
‎Kontrako prozesua egin nahi badugu inportantea da jendeen arteko elkar ezagutza garatzea. Hizkuntza komunikazio tresna izatea nahitaezko da.
‎Baina elkarren arteko komunikazioa bermatzeko hizkuntza bera izatea bezain inportantea da egitura zabal bat izatea, duguna baino zabalagoa. Jendeak elkar ezagutzeko eguneroko ekimenak behar ditu, ekimen sinbolikoak tarteko. Muga gainditu beharra dago eta muga gainditzeko, batez ere, politikoki pentsatu behar dugu.
‎Argumentu aldetik oso nobela sinplea delako, ez da ezer gertatzen, baina era berean jendeak elkarri istorio asko kontatzen dizkio, eta horrek sortu zuen erregistro diferente asko egotea bertan. Saiatu nintzen nobelan agertzen Gernikako bonbardeoa ezagutu zuen zahar batek nola kontatzen duen gertaera hori, edo junkie batek psikologoaren aurrean nola hitz egiten duen, edo gazte nerabe batek maitasunaz nola hitz egin nahi dion bere neskari...
‎Opor bezperatan gaudenez, honako galdera luzatzen dio jendeak elkarri: «Nora zoazte oporretan?».
‎Teoriak balio du, baina ekintzak behar dira, jendeak elkar ezagutu behar du, lagunak egin behar ditu, bata bestearen seme alabek bidaiak egin behar dituzte, hemendik hara, euskaldunak han nola bizi diren ikusteko, eta hemendik kanpo euskaldun izatea zer den ikasteko. Euskaldun izatea ez dago lurraldeari lotuta.
‎Txit adierazgarria da, bai, zenbait euskaltzaleren jokabide hori, Jose Angel Irigaraik orain gogoraraziko digun moduan: . Izkuntza bat ez da jendeek elkar aditzeko bitarteko bat bakarrik, batzuk batzutan eta batzuei beha interesaturik erran ohi duten bezala. Izkuntza kulturaren sustrai eta errorik nagusienetakoa da, gizadiaren ezaugarri berezia, eta kultura munduari buruz kontzientzia den ber gizakien bizitzeko zentzu sakona; zentzu eta gisa berean adierazpena, kondairan zehar beste giza arloekin batera bakarka eta gizarte mailan trabaturik datorrena?. 27
‎Martinet hots handitako hizkuntzalariak ongi dio, frantsesaz ari delarik: " Frantsesa, beste edozer baiño lehenago, frantsesez mintzo diran jendeak alkar aditzeko eta hartu emanetan jartzeko balio duen tresna da". Horra kakoa.
‎Dena begietara ez begiratzeagatik. Aliziak haren koadrilako jendeak elkarri begietara so egiten ez ziola ohartarazi izana errebelazio baten gisakoa iruditu zitzaion. Koadrilako harremanak hobetzeari buruz, ez ziren ari bada iraultza egin nahian?, ez ote zen iraultza banakoaren arteko hartu emanak hobetzea?, iruzkinak egiten hasten zenean ñoñostiar izenondoari psikollogo abizenak segitzen zion, Harakinen ahotik batez ere.
2005
‎Aurkezpen honekin amaitzeko eta puntu bakoitzaren azterketari ekin aurretik, ez nuke aurrera jarraitu nahi ezinbestekoak diren eskerrak eman gabe. Lehenik, legitimotasun osoz emakumezkoak gizonezkoekin batera berdintasunean Alardeanparte hartzeko eskubide osoa dutela aldarrikatuz lehen urratsa eman zuten emakume eta gizonei, beren ekimenari esker gure gizarteko beste injustizia bat agerianutzi dutelako eta gizon emakumeen arteko bizikidetza justua helburu, inoiz elkarezagutuko ez lukeen jendea elkar ezagutzea eta biltzea posible egin dutelako (emakume, tradizionalistek, ere beren esker ona adierazi lukete; izan ere, inoizez bezala, Alardearen aitzakian biltzeko eta antolatzeko aukera izan baitute, etahori bai dela aurrerapauso historikoa!).
‎Harkaizpeko kiputzen artean entzuten ez dudan geure euskara moldea entzuten dut berriro: jendea elkarri" txo" ka deika, eta belu, eta afrontu, eta jorraixak, eta ardau baltza, eta azau... eta Allikenera eramaten naute.
‎Begia kameraren zuloan, gogoetari lotu zitzaion Graxi: bai horixe zen, jendeek elkarrekin hitz egitea xerkatzen zuten eta aldi berean eskapatzen ziren, hitz egitea baino gehiago desiratzen bailuten, hala nola gatazka, eztabaida, erasialdia emateko aukera, belaunaldiz belaunaldi landu gorrotoa, beraien buruarekiko norbait zirela egiaztatzearren. Euskaldunak izpiritua beti alha zuen:
‎Zakua fermuki zatxikala, entzuna zuen nonbait Baiona ohoinez betea zela. Pannecautik sartu zen hiriaren bihotzera; jendea elkarri oihuka zebilen, hizkuntzak eta keinuak nahasiz. Abiadura lasterrean pasatzean, autoek espaloi hegiak inarrosten zituzten.
2006
‎Polonia hartako jendeak elkarrengana lotzen zituzten indarrak, ordea, zeharo ahulduak zeuden XVIII. mendearen amaieran eta XIX.aren hasieran. Hala ere, Rufin Piotrowskiren etxean Polonia Handiaren ametsa ez zen inoiz ezabatu.
2007
‎Hona etortzen naizenean, euria ala ateri izan, beti egoten dira umeak jolasean. Eta jendea elkarrekin hitz egiten. Eta hori ez dut askotan ikusten beste diseinu tradizionalagoetan.
‎nominalismo estrategikoa sorbide egokia izan daiteke euskal herritartasunzabal eta orohartzaile bat aldarrikazteko(, integratzailea?,, konexionista?), EuskalHerrian bizi den oro euskal herritarra dela aldarrikatu ahal dugu, multikulturalismoa? geure eginez (Euskal Herria ere bada gizarte modernoa non jatorri eta jiteezberdineko jendea elkarrekin bizi ahal den eskubide berdinekin); arazoa da nominalismo estrategiko hau inori (subalternoari) bere errealitate (alegiazkoa, nonbait) ukatzeko tresna bihurtzen denean. Orduan, norbera hutsaren irudikapena erabiltzenda subordinatuaren, esentzialismoa?
2008
‎Xabier Estebanen (GBLHI) hitzetan, Orexa herri txikia da, eta horrek esperientzia berriak abiaraztea errazten du, proiektuaren dimentsioari dagokionez; jendeak elkar ezagutzen du, eta, oro har, harremana ona da, eta ideiak eta esperientziak trukatzeko aukera dago; politikoki egonkorra da, eta, beraz, udalaren konpromisoa epe luzekoa izan daiteke, eta ez unean uneko egoera politikoen araberakoa; eta, gainera, Orexakoa eredu moduan erabili da beste herrietara zabaltzeko, bereziki Gipuzkoan antzeko ezaugarriak dituen herri asko baitago, baina baita beste l...
‎Eta ez niri hitz egin Napoleon Handiaren eta Alexander Are Handiagoaren handitasunaz, zeren, orain nire esku baleude, biak fusilatuko bainituzke. Nola bidal daiteke jendea elkar hiltzera, milaka eta milioika gizon zahar eta gazte, neska beltz xarmant batzuekin guztia konpon daitekeenean?
‎Eta pentsatu nuen horixe izan nahi nuela. Lan egingo nuela jendeak elkar ulertzeko, elkarrekin lotzeko. Hori egiten dugu antzezleek, ezta?
‎Gauza asko lor daitezke eta lortu ditugu. Administrazioaren makina ikaragarria da, baina protesten harira inoiz baino biziago dago auzoa; jendea elkar ezagutzen ari da, eta gizarte harremanak estutzen ari dira. Galtzen den borroka bakarra hasten ez dena da.
‎Euforiaren argazkiak ere irudizko lekukotasunak erruz iritsi zaizkigu periferiara: jendea kalean, jendea pozez betea, jendea algaraka, jendea banderaz inguratuta, jendea elkarri besarkatuta, jendea negarrez, jendea musuka homosexualik ere ikusi dugu publikoki maitasuna adierazten... Hedabide guztietan eman digute pozaren irudia, zorion perfektuaren irudia.
‎Eta ez niri hitz egin Napoleon Handiaren eta Alexander Are Handiagoaren handitasunaz, zeren, orain nire esku baleude, biak fusilatuko bainituzke. Nola bidal daiteke jendea elkar hiltzera, milaka eta milioika gizon zahar eta gazte... neska beltz xarmant batzuekin guztia konpon daitekeenean. Diplomaziak ere beste bide bat hartu behar baitzuen aspaldidanik, bakearen bidea jorratuz eta ez gerrarena!
‎Enpresariak pozik omen daude azterketaren emaitzekin, zeren konturatu baitira gazte iritsi berriek balio interesgarriak dakartzatela: sekulako gogoa dute euren balioa frogatzeko, denetan ikusten dute lehia, zenbat eta gehiago jokatu, areagotu egiten zaie enpresarekiko interesa, ahalmen handia dute datu asko kudeatzeko, sari handiak espero dituzte, ekarpenaren araberakoak, heroiak izan nahi dute, eta inporta zaie enpresaren ikuskera, jendearekin elkar eragiteak kitzikatzen ditu, taldean sinesten dute, eta prest daude arriskuak hartzeko.
2009
‎Garapen Kontseiluaren historiako lehen zatia ilusio handiz bizi izan dugu anitzek: lan metodoak lantzea, sektore ezberdineko eta iritzi ezberdineko jendeak elkarrekin lan egitea, gai" debekaturik" ez izatea. Horiek guztiak elementu dinamiko eta interesgarriak ziren.
‎Baina herri baten askatzeko badira egin beharreko lanak. Etsaien kontra ari behar da, hori bai, baina behar da barnean ere baldintzak prestatu jendeak elkarrekin bizitzeko maneran.
Jendea elkarrengandik urrundu edo elkarrengana hurbildu daiteke etxeetan, gatazkak sortu eta gaindituko dira, baina dena amaituko da kafe bat, garagardo bat, Cola Cao bat hartuz edo txokolate izozkia janez, azken hau pelikula eta telesail angloetatik hartutako ohitura goxoa; ai, globalizazioa!. Hau guztia, Katixa Agirrek proposatutako etxeetan, behintzat, bai.
Jendeak elkarrekin egindako beharrak amaitzean ere, gehienetan, jatordua egiten zen. Gariak jo, txerria hil, bideak konpondu... ostean batzen ziren elkarrekin jateko.
‎Nagusia berarekin ezkontzera behartu omen zuen, bestela jendeari elkarrekin edukitako sexu harremanak salatuko zizkiola eta.
‎Niri ez hurbildu berriro horrela, aditu? Ez diat nahi jendeak elkarrekin ikusterik.
‎Maila kolektiboan, kohesio elementu gisa erabili izan diramaiz: sufritzeak jendea elkarrengana biltzea, harremanak estutzea ekartzen duenheinean. Norbanako bakoitzak sufrimendua bere moduan bizi badu ere, sufrimendu partekatuaren sentimenduak jendea bilarazteko gaitasuna du, muga batzuenbaitan betiere.
Jendeak elkarren berri gehiago jakin nahi du eta herri mailako aldizkariak ederto betelezake behar hori. Besteak beste herriko plaza bihurtu daitekeelako, iritzi guztiakbiltzen dituen plaza.
‎Izatekotan igogailua da, ikasleen porlanezko eraikuntza merkean, bizilagunak elkarri begiratzera behartzen dituena. Sarreran egiten zaigu amenazu, solairu bakoitzean geratzera, sei minutuan dela jendea elkarrekin egotera kondenatua, lekuaren metro karratu justukoan. Eta intimitatearen bilguneari garrantzia emateko edo, bada pertsonaia bat, handik pasatzen direnak behatzen dituena urrutitik zainduaz, garbi mantenduaz.
‎Agian arrazoia zuen Alain Soral soziologoak Parisetik Baionara alde egin zuenean: ezin da independentea izan jendeak elkar ezagutzen duen lekuan. Nola izan zorrotza, nola baztertu autokonplazentzia, gutxi bagara, elkar sarri ikusten badugu, nola sortu gurinik gabeko miresmena.
‎Kanta ibilgailu gisa hartuta Euskal Herrian eta Herrialde Katalanetan zehar egin dugun bidaia hau ezin zen amaitu jendeak elkarri kantatu dizkion kantei buruz hitz egin gabe.
2010
‎Aldarria sinplea da: norbaitek bidaiatzeko gogoa badauka ez dadila etxean geratu eta ondoren bere bidaia jendearekin elkar bana dezala.
‎Zein txarrak ziren, batez ere zibilak. Jendeak elkar hiltzen zuela, baina interesagatik, lapurreta egiteko.
2011
‎Bestetik, jendeak elkarrekin musika eta bideoak konpartitzeko sareek baino arrakasta handiagoa dute, gaur egun, zuzeneko deskargako zerbitzuek, hala nola Megaupload edo Rapidshare. Jendeak zerbitzari horietara igotzen ditu edukiak, eta, beste batzuek, berauetatik jaitsi.
‎Baina agian iritsia zen lehenago; agian urte berrian geunden eta asko ez ziren oraindik ohartu. Larunbatean, lagun uholde bat elkarrekin oinez gindoazela Bilboko kaleetatik, jendeak elkarri begietara begiratzen ziola iruditu zitzaidan. Eta begiek, gezurrik esaten ez dakiten kanika berbati horiek, hala esaten ziotela batzuek besteei:
2012
‎Xirikatzen, Azkoitiko Kultur Mahaiak antolatu du, eta helburua garbi azaldu du Itziar Eliasek, bertako kideak: " Kultur arloko jendeak elkar ezagutzea, eta haien lanei herrian oihartzuna ematea". Astea" hasiera baino ez" dela nabarmendu du Eliasek.
‎Xirikatzen, Azkoitiko Kultur Mahaiak antolatu du, eta helburua garbi azaldu du Itziar Eliasek, bertako kideak: " Kultur arloko jendeak elkar ezagutzea, eta haien lanei herrian oihartzuna ematea".
‎Lehen, interesa bazegoen, baina orain, aukera hori ematen dute. Jendea elkarrekin jotzeko batzen da, eta lehia dago. Hori oso ona da.
‎Bizimodu propioa bilatzen eta eraikitzen ari den jendea ezagutu dut, eta begirada bakoitzarekin kaxoietan gordetako ilusioa eta sentsualitatea piztu zait. Xiberoan jendea barreiatuta bizi da, ni mendi punta honetan, zu beste hartan, baina plan irekiak egiten dira, jendeak elkar gonbidatzen du, eta gaualdi horietan beti bada sorpresarik. Han non hiririk ez den, han sentitu ditut gertuen besteen ametsak.
‎Batetik, hiriak direlako jende gehienak biltzen dituzten biziguneak, baina beste alde garrantzitsuago batetik, hiri bizimodua delako guztiz nagusi euskal lurralde guztietan. Beraz, hasieran aipatzen nituen bizimoduetan bizi den jendea da jende euskalduna, haietan biziarazten du, edo ez, euskara. habitatari dagokionez, euskarak hor izan du indargune bat. elkartzen, batzen eta auzotasuna lantzen jendeak elkar ezagutu eta lagunarteko sareak atondu ahal direlako, elkarteeta talde itsaso horretan goxoago bizi izan da euskara (nahiz eta askotan, sinbolo hutsa izan). okerrago du pasabideen hirian. han, fragmentazioan, atomizazioan eta kontsumo harreman joankorretan, euskara galdu egiten da. Arrazoi bakarra dago horretarako:
‎hirietako jendea elkarrekin bizi da. Musulmanak eta
‎Txintik ez da entzuten orain, egoera lehertu aurreko isiltasun urduria, Norari iruditutakoaren arabera, baina inork ez du ezer esan, jendea elkarri begira dago, harik eta Zuriarrainek erantzun duen arte.
2013
‎Bigarrena, bizi berria naiz. Izugarrizko euriteak zetozela eta, errekak eta jendeak elkarrekin bizitzeko nola antolatu diren ondoen ikusten den gure bailaretako batera joan nintzen. Basaburu Txikiara.
‎Determinismoak, mekanizismoak eta materialismoak kriki kraka eragiten zidaten arren, Althusser ek marxismo ezberdin bat irakatsi zidan, jendartea ulertzeko balio zidan marxismo bat. Kristau gisa jendeak elkar maite zuen gizarte solidarioa nuen amets, eta marxismoak, berekoikeria eta lehiakortasuna sustatzeko partez, pertsonen arteko maitasuna errazten zuen egitura berri baten beharraz ohartarazi ninduen. Bestalde, Althusser i zor diot klasikoak ikertzeko metodoa.
‎Aniztasunak eta jendeak elkar hartuta egindako bideak berotu eta argitu du 18 Korrikaren bidea Araban. Egun gehiena herrialde horretan egin zuen lasterketak atzo, eta etenik gabeko babesa izan zuen.
Jendea elkarren gainka bazterreratu zen, bulkaka eta zanpaka harturik jadanik bazterrean zirenak. Batzuen eta bertzeen artean harresitua, zaldizkoak nire paretik iragan ziren, tarrapatan.
‎EH11kolore hasi besterik ez da egin, eta harrera ona izan duela aitortu behar; aurrerantzean egiten eta eragiten jarraitu du gure gizartean dauden jatorri askotako jendeak elkarrengana hurbiltzen, zubiak eraikitzen eta elkarrekin etorkizuna eraikitzen. Behar hori are garbiago ikusten da azken urteotan hain gogor astindu gaituen eta oraindik ere astintzen gaituen krisiak ezarri dizkigun baldintzen argitan.
Jendea elkarrekin borroka egiten hasten da.
‎Telebistan agertzen da jendea elkarrekin doa medikura, elkarrekin jaten dute baina gehienak bakarrik daude.
2014
‎Egia esan, orain arte dokumentalari buruz ikusi eta entzun ditudan ondorioak, erantzunak, nahiko positiboak izan dira. Gertatutako anekdota hunkigarriak gelditu zaizkit buruan, eta horrek itxaropena ematen dit, jendeak elkar ulertzeko eta bakea lortzeko bidean jarrai dezan. Denbora da horrelako gatazka bat guztiz desagertzeko, baina egin daiteke, eta behar beharrezkoa da.
‎Geroztik badakit badela diferentzia handia bertso ona eta sekulako bertsoaren artean. Lehen, hau zen jendeek elkarri kontatzen zutenak. Kantatzen zena, gogoetan eta back ground popularrean egoten zen.
‎Ni ados naiz ikuspegi pertsonala eta beste posmodernitate guzien aitzinatzeko baina gero asumitu behar da. Ez du kentzen jendeek elkarrekin bizi behar dutela, politika sistema bat eskatuko dela hiriaren kudeatzeko, eskola bat, esanahi zabalean, gure gazteriaren formatzeko, haurrek kontaktuan nahi dute, haurrean garrantzitsuak edo funtsezkoak zaizkien gauzekin kontaktuan. Eta dantza holako zerbait dago Zuberoan.
‎Aurkezten du, beraz ez dugu dekodatzeko lanik batere. Junta rola egiten dute etxeko andere ostaler on guziek, jendeak elkarri aurkezten, naturaltasuna eta egiatasuna ematen dio rolari. Ostatuan ezena errexak dira, zuzendari guti behar dute, eskarniatzaile on bat ongi ateratzeko.
jendea elkarren ondoan biziko gara
‎Toki seguru bat non jendeak elkarri ipurdia zulatzen dauden bideoak argitara ditzaketen.
Jendea elkarri begira ikusi baino ez duzue hoberik egiteko?
2015
‎Urteetan Euskalerria irratiak bete izan du lan hori, topagunearena. Orain bistan da teknologia berriek biderkatzen dituztela aukerak, jendeak elkarren berri izan dezan eta komunikazioa bi norabideetan heda dadin. Iruditzen zitzaigun halako plaza bat irekitzea garrantzitsua zela, eta, gainera, horretarako masa kritikoa bazela.
‎Hernandezen esanetan, gaztetxeak aukera asko ematen dizkie, elkartzeko" askatasun handia" ematen die, eta hori da aurtengo egitarauan ekintza asko ez sartzearen arrazoi nagusia. " Aurreko bi urteetan igarri dugu jendeak elkarrekin egoteko denbora askorik ez zuela izaten, eta horrelako topaketak kontuak esateko eta esperientziak partekatzeko ere badira".
‎Horrenbeste baneki nik! Baina ematen du atzo baino hobeto gaudela, jendeak elkarrekin hitz egiten du, aurrez aurre. Oihuka akaso, baina bada zerbait.
‎–Izugarria da oraindik ere jendeak elkar hiltzeko gogoa izatea. Izugarria.
‎Beharbada, Jane Jacobsen kale begidunak sortzea litzateke modu eraginkorrena: tokian tokiko biztanleen aniztasuna sustatuz (jatorri, adin, maila ekonomiko, jarduera eta interes ezberdinetakoak, alegia) etao kmunitate izaera bultzatzen duten negozioak suspertuz, ondo lotutako etohesioa ka duen inguru batean, jendeak elkar ezagutzen duen toki batean, espazio publikoak berak segurtasuna bermatzen duelako. Etorkizuneko erronka litzateke egoera hori, gizartea hain kontrolpean izango ez duena?
Jendeok elkar egiten dugu, inor ez da soilik bere baitan, beti izaten baikara besterentzako eta besterekin batera, norberaren izatea besteen baitan da, zuzenago esan: norberaren baita besterekiko harremanetan dago.
‎Inposizioetatik libre ari direnean. Nazio estatu eta gizarte homogeneoen paradigma politiko modernoak esan ohi digunaren kontrara, berdintasuna ez da Identitatea, berdintasuna jendeak elkarren duin (pareko), elkarren partzuer, eta bere buruz jardutea da. Anomaliak duintasun fabrikak dira; haietan aritzen, haiek izaten duintasuna eta agentzia lantzeko egokiera dugu.
‎Esanak esan (eta aurrerago itzuliko dira gai horiek) praktiketan eta metapraktiketan, haiek bereizterik egon eta ez egon, gu garen egitura sozialak eratu, atondu eta mamitzen ditugu. Gu izateko moduak direnez, izanarazten gaituzten egiturak dira, jendeok elkarri josita gaude haietan, elkar egiten dugulako haietan. Horregatik, azpimarratu eta argi utzi nahi dut identifikazioa metapraktikatzat hartuagatik ere, guztiz praktikoa dela.
‎jario eragabea, amorfoa, omen da. Eta horrez gain, jendartean, jendeek elkarren engainuetan eraikitzen dituzten egiturek ez dute babesten, ez dute irmotzen eta finkatzen euskal Zera. Gehienetan anomalia da, fededunek berariazko ahaleginez iraunarazi behar duten izate anomaloa.
‎une jakin batean, hainbatek elkarri aitortuko diote gutasun bat eta hala elkar ezagutu identitate komun batean," gu, herritarrok"," gu, lagunartea" edo antzekorik sentituz, ahots kolektiboa, hots, biltzailea eratzen dute" herria" edo" lagunartea" zehazteko darabilten ezaugarriaren inguruan. Sare lako elkarrizketa batean endredaturiko jendeek elkarri sostengua emanez, eta harremanetan agertutako indar berezi batez, aktore kolektiboa ernatuko dute. Hala ere, beraiek dira, ez beste inor edo beste ezer, baina beste era batean jarduten, beste era batera ari baitira euren burua kategorizatzen.
‎8 Erabili eskularruak, ez eman eskurik bahituari eskularrurik gabe. Bakteria, germen eta enparau gehienak jendeak elkarri eskua ematetik kutsatzen dira. Askoz lagun gutxiago hilko lirateke elkarri eskua emateko ohiturari utziko bagenio.
‎Donibane Lohizune eta Ziburuko hautetsi abertzaleak elgarretaratu dira xutik ezarri beharrez zerbitzu berri bat jendek elgar lagun dezaten. Zerbitzu trukaketa batzu dira gisa hortan sustatzen.
2016
‎Baina jakin nahi nuke, gure pastoraletan bezala, greko eta turko horien atzean nor ezkutatzen den benetan. Zeren eta inpresioa dut, egun, bi jendeok elkar ulertzeko gai direla, baina hasten direnean elkarrekin mintzaira bat adosten, beste norbait etortzen dela eta hitzak trukatzen dizkiela, segitu dezaten elkar ulertu gabe, Mediterraneoaren ertz horretan
‎«Obamaren narratiba hasieratik zegoen lotuta Obama ikuskizunaren ideiari. Politikari mota berri bat eraikitzen ari zen, kolore, adin, eskualde eta joera politiko desberdinetako jendea elkar zezakeena», uste du Douglas Kellnerek, Kaliforniako Unibertsitateko ikerlariak. Obamaren irudi publikoaren bilakaera aztertu zuen haren lehenbiziko kanpainan.
‎Oraingoan ez dut zoria alde ukan. Jende gaztea dabil honat harat, eskolako zakuekin bizkarrean edo aldean, motoak ere nonahitik igarotzen dira, eta jendea elkarrekin mintzatzen ari da, inguruan gertatzen ari denaz axolagabe. Aturri ibaia egun trankil da, emari etengabean.
‎Berrogeita hamarren bat lagun agertu ziren, gehienak tripiarekin pasatu samarrak, eta giroa berotuz joan zen. Jendea elkarri botilak botatzen hasi zen eta zaurituak egon ziren. Batzuek lurrean zerraldo bukatu zuten.
‎Maitasun erotikoa edo fantasia erotikoa baino ez zuten ezagutzen. Benetako maitasuna soilik hasten da jendea elkarrekin bizitzen hasten denean.
‎Azkenean, 05:45ean taxi bat hartzea lortu genuen, aurrez lotu genuelako, eta zorionekoak gu, goizeko 6etako autobusa hartzeko nahiko komeria izango genituelako, kontuan izanik autobus geltokian pilatutako jendetza. Pasa omen da dagoen autobus bakarrean sartu ahal izateko jendea elkarri bultzaka borrokan hasi eta autobus gidariak ertzainei deitu behar izana.
‎Hemen ere diagnostiko bipila. Lehenik merkatu eguna egokitzea, hunentzat aterbe handi baten beharra, jendek elgar topa dezaten tokiak sortzea, parke edo baratzeak garatuz, tokiko ekoizpenen saltegi sistema baten sortzea Bastidan denaren parekoa. Hortako laborariak zerrendatuak izan diten eskatzen ere da, bakotxari emaiteko bere ekoizpenaren saltzeko ahala bertan.
2017
‎Herriko beste taldeentzako adibide bat da. Ikusi egin behar da belaunaldi ezberdinetako jendeak elkarri nola laguntzen dion", azpimarratu du. Lagun asko egin, eta sentimendu asko ditu oraindik.
‎neska eta mutil, jatorria dena delakoa, adinak nahastuta... Elkarbizitza lantzeko tresna aproposa da kirola, harremanik ez duen jendea elkarrekin aritzeko aitzakia, eta hori guztia jorratzen ahalegintzen naiz, ez dadila egon mutilik esango duenik" nik ez dut neska batekin jolastu nai"".
‎Muga hiru lau kilometrora baizik ez dago zuzenean. Hogei urte honetan nik ere bizi izan ditut zibilak eta ETAko jendea elkarrekin kukumikuka zebiltzaneko garaiak. Asmatuko zuen Martinek zerk berotzen zidan burua, galdegin gabe jaulki baitzidan:
‎Ez dira hiztunak. Ez dute jendearen aurrean elkar ukitzen. Baina arratsaldeak batak bestearen aldamenean igarotzen dituzte, isilean.
‎Anaiak holako eta antzeko berriketekin lagundu ninduen eskaileretan behera jantokiraino, sartu eta pentsatu nuen hiri honetara heldu nintzenetik sekula ez nuela honenbeste jende elkarrekin ikusi. Gorbata zuzena zuzendu nuen.
‎1 Auzoko jendeak elkarri lagundu behar dio.
‎Sukaldean jardun bitartean, zerbeza batzuk ireki eta lagunekin hizketan egotera. Jakiak prestatzen, ohikoa da koadrila edo jenerazio ezberdinetako jendea elkarri laguntzen ikustea. Jan ere halaxe egiten da, lasai, kontuak esanez.
‎Nik ez dakit fitsik. Harritua naiz eta okaztatua jendeek elkar hiltzen baitute ezagutzen ez duten zerbaitentzat. Nehor ez da berriz etorri hor gainetik errateko Mahoma dela egiazko jainkoa, edo Jesukristo dela egiazko jainkoa...
‎Denek ikusi nahi zuten Suchet jenerala, Nafarroko gaizkileak betiko uxatuko zituena, bandoek iragarri bezala. Erriberritarrak eta inguruko herrietako jendea elkarren ondoan paratzen ziren, neguko hotzetik babesteko eta jeneralaren izena aipatze soilak ematen zien izua aienatzeko. Adin, itxura, mota eta maila guztiko jendea errepidearen alde banatan frantsesen aiduru zegoen.
2018
‎Garrantzitsua da leku bat izatea eta halako liburuak egotea. Jendeak elkar ezagutzeko lekua izan daiteke. Uste dut gero eta gehiago sustatu behar dugula pentsamendu kritikoa.
‎Erronka hori gainditu genuen eta bi ideia barneratu genituen: sentsibilitate politiko ezberdinetako jendeak elkarrekin pausoak emateko gaitasuna eta elkarrekin lan eginda eragiteko aukera zenbaterainokoa zen. Giza kate arrakastatsu harekin eskemak apurtzen hasi ginen.
‎Alegia, norbera bezalakoa den jendearekin elkar bizitzea ez dela jende horren izaeraz jabetu nahia.
‎bigarrenetan, tximiniatik sartzen dira laminak emakumeen apairuetara; lehenetan, tximiniatik jalgitzen dira emakumeak laminen dantzaldietara. Harreman sozialetako ordaritza eta erreziprozitatea agertzen dira laminek eta jendeek elkarri egiten dizkioten bisita horietan.
‎Baina, bat batean, berba jarioak eten egiten ziren, bafleetatik zetorren doinu batek ahoak isildu eta aurpegiak alaitzen zituen, jendeak elkar seinalatzen zuen, konplizitate begiradekin, zuk ere badakizu zein abesti den hau ezta. David Bowie, Radiofutura, Rolling Stones.
2019
‎Une hartan erregeak ahots indartsua goratu zuen, Guk, hemen, munduko ipurdi honetan bizi izanagatik, laudorio handiak entzun ditugu zuei buruz, entzun dugu indar handiko gizonak zaretela, eta armekin izan litekeen trebeenak zaretela, eta ez dugu zalantzan jartzen, zuen gorpuzkera sendoak ikustea aski, eta gerra egiteko trebeziari dagokionez, gauza erlijiozkoetan nola profanoetan egin dituzuen ekintzen kontaketak dioenaz fio gara. ...ainketa sinbolikoarena hitz egiteko modu bat baizik ez da izan, nik esan nahi nuena zen gure nazioaren etorkizuna bermatzeko oso komenigarria litzaigukeela hirian dauden ondasunak oro guretzat gordetzea, burutazio hau ez da inor harritzeko modukoa izango, baina egia hutsa da honako hau esaten edo egunen batean esango duen esaera, Pobrearentzako laguntzarik onena pobrearena da, tira, mintzatuz gero jendeak elkar ulertzen du, zuek esan zenbat kobratu nahi duzuen zerbitzuaren truke, eta ondoren ikusiko dugu prezioa adostu ahal dugun, nahiz eta, nire ahotik mintzo den egiaren izenean, esan behar dudan ezen nire arrazoiak baditudala pentsatzeko adostasunik lortu gabe ere, gu geu bakarrik mairuak garaitzeko eta hiria hartzeko gauza izango garela, Santaremen orain hiru hilabete egin genuen bezala, zurubi...
‎Abestiaren ondoren, jendeak elkarri eskua ematen dion unean zeuden. Martinenak izerdituta zeuden.
‎Hasieran hunkigarria zen. Munduari egin ahal zion onuraz harro ama, alabak jendeari elkarren artean ulertzen laguntzea zuela helburu azaldu ohi zien auzokideei; neskaren bene benetako arrazoia plazera zela jakin izan balu erakutsiko zukeen harrotasun berberaz, ziurrenik. Helduak konforme uzteko egokiago zirudien aitzakiaren atzean ezkutatzen zuen berak, ordea, hitz berrien soinu, doinu, formekiko grina.
‎Komun diogunean, komun den hartaz ez baina, jendeak elkarrekin egiten duenaz ari gara.
2020
‎Beste ibilgailuetako jendeak elkarri begiratu zioten erretolika haren zergatia ezin ulertuz. Azkenean, haietako bizpahiru lagun hurbilen zegoen Encarnitarengana hurbildu eta galde egin zioten:
‎Geroago etorri zen idatzizko komunikazioa, zeinak, komunikatzeaz gain, ezagutza gordetzeko ahalmena ere baduen. Hizketa da jendea elkarrekin komunikatzeko bitarteko naturalena, baina pertsonok ordenagailuekin komunikatzeko erabili izan dugun bidea idatzizkoa da: aginduak, programazioa eta testuak teklatuan idatziz sartzen dizkiogu, eta hark pantailako testuak baliatzen ditu emaitzak ikusarazteko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
jendeak 50 (0,33)
jendea 31 (0,20)
Jendeak 9 (0,06)
jendeek 9 (0,06)
Jendea 7 (0,05)
jendearekin 3 (0,02)
JENDEA 2 (0,01)
jendeari 2 (0,01)
jendek 2 (0,01)
jendeok 2 (0,01)
Jendeok 1 (0,01)
jende 1 (0,01)
jendearen aurrean 1 (0,01)
jendearengan 1 (0,01)
jendeen artean 1 (0,01)
jendeen arteko 1 (0,01)
jenteak 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
jende elkar ezagutu 16 (0,11)
jende elkar bizi 9 (0,06)
jende elkar ulertu 7 (0,05)
jende elkar hil 5 (0,03)
jende elkar egin 4 (0,03)
jende elkar lagundu 4 (0,03)
jende elkar begira 3 (0,02)
jende elkar hitz 3 (0,02)
jende elkar aditu 2 (0,01)
jende elkar begietaratu 2 (0,01)
jende elkar berri 2 (0,01)
jende elkar besarkatu 2 (0,01)
jende elkar egon 2 (0,01)
jende elkar esku 2 (0,01)
jende elkar hurbildu 2 (0,01)
jende elkar ibili 2 (0,01)
jende elkar ikusi 2 (0,01)
jende elkar komunikatu 2 (0,01)
jende elkar ukitu 2 (0,01)
jende elkar agurtu 1 (0,01)
jende elkar aritu 1 (0,01)
jende elkar aurkeztu 1 (0,01)
jende elkar banatu 1 (0,01)
jende elkar begiratu 1 (0,01)
jende Elkar behar 1 (0,01)
jende elkar bide 1 (0,01)
jende elkar bildu 1 (0,01)
jende elkar bizkar 1 (0,01)
jende elkar borroka 1 (0,01)
jende elkar botila 1 (0,01)
jende elkar bultzaka 1 (0,01)
jende elkar duin 1 (0,01)
jende elkar eduki 1 (0,01)
jende elkar engainu 1 (0,01)
jende elkar eragin 1 (0,01)
jende elkar ezagutza 1 (0,01)
jende elkar gainka 1 (0,01)
jende elkar gelditu 1 (0,01)
jende elkar gonbidatu 1 (0,01)
jende elkar hartu 1 (0,01)
jende elkar hein 1 (0,01)
jende elkar heldu 1 (0,01)
jende elkar igurtzi 1 (0,01)
jende elkar ipurdi 1 (0,01)
jende elkar istorio 1 (0,01)
jende elkar jo 1 (0,01)
jende elkar joan 1 (0,01)
jende elkar josi 1 (0,01)
jende elkar kantatu 1 (0,01)
jende elkar kontatu 1 (0,01)
jende elkar kukumikuka 1 (0,01)
jende elkar lan 1 (0,01)
jende elkar lotu 1 (0,01)
jende elkar maite 1 (0,01)
jende elkar mintzatu 1 (0,01)
jende elkar musika 1 (0,01)
jende elkar nola 1 (0,01)
jende elkar oihuka 1 (0,01)
jende elkar ostiaka 1 (0,01)
jende elkar paratu 1 (0,01)
jende elkar pauso 1 (0,01)
jende elkar seinalatu 1 (0,01)
jende elkar sorbalda 1 (0,01)
jende elkar sostengu 1 (0,01)
jende elkar topa 1 (0,01)
jende elkar urrundu 1 (0,01)
jende elkar zu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia