Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 342

2000
‎Axola zitzaidana arazo demografikoa zen, izenburuan agertzen diren faktoreek jendearengan zuten eragina. Apokalipsisen oinarritu naiz eta laugarren zaldia, heriotzaren aulkian, zergak jarri ditut, gure historiaren balizko alde idilikoa baztertuz.
‎maiz izan dira borroka latzak, mapetako marrak harago edo honago eraman edo ekartzeagatik. Lurraren eta lurraldearen gainetik dagoen kontzeptu politiko eta sozial garrantzitsua da lurraldetasuna.Lurraldetasunak medio fisikoarekin harreman zuzena duen arren, batez ere, eremufisiko batean bizi den jendearekin du harreman zuzena: jende talde horrek kolektibitate bateko partaide sentitzearen sentsazioarekin, argiro esanda.
‎...en, Baionan ez zela odolik isuri, ez bertako gobernariak —Orthezko bizkondea zenak— eta ez herritarrek ere erreginaren manua bete ez zutelako, eta erran liteke ezen baionarrek gau hartan erakutsi spiritu franko eta liberal hark gehiago ukitzen zuela jaun Marcelen bihotza, eta gehiago erakartzen ere zuela, erlijione eta pentsu diferentetako kideen arteko liskarrek baino, eta hargatik zen, jendearekin zuen tratuaz denaz bezainbatean, atsegin eta etorkor, malgu eta manaiukor.
‎Baina Pedro argia eta berezia zuan eta ez zegoan bertzeei beha, bere buruari baizik. Eta aitari bere asmoen berri emaiten zioan, pintorea izan nahi zuela eta pintorea izan nahi zuela, eta aitak beti berdin ihardesten zioan, letratua izan behar zuela eta letratua izan behar zuela, letratuarena pintorearena baino ofizio duinagoa zelako, ikusi bertzerik ez zegoan pintorearen ofizioak jendearen baitan zuen estimu eskasa. Baina Pedrok orduan erraiten zioan:
2001
‎Gertatzen da zenbaitetan, lur azal honetan, arras zorigaitzeko nabaritzen dugula geure burua, Piarres Lafittek behin, axolagabezia osoz salatzen zituen" minduri herratsu goibel horietarik" bihurtzeraino. Gertatzen da berdinki, euskaldunak izanagatik Piarres jendeak gaituzu! uda betean hotza zainetan darigula.
‎Ordurako, kasuan jarraitzeko jendeak zituen arrazoi altruistekin nazkatzen hasia nintzen. Zergatik ez zituen inork aipatzen formulak eman zitzakeen botere eta dirutza ikaragarria?
2002
‎Hendaian aurkitu dugu «Teck», Parisekoa izatez eta graffitiak egiten 1987an hasi zen «idazlea». «Teck»en esanetan, Iparraldean «mugimendu berria da oso», bertako jendea duela hiru bat urte hasi baitzen margotzen. Orain gutxira arte aerosolak lortzea oso zaila zen eta biziki zaleak izanik Bordele, Pau edota Toulousera bidaiatzen zutenek eskuratzen zituzten.
‎Espainiako mojak, serorak eta kofradeak ere baztertuko ditugu. Dudarik gabe, eskuinak eta ordenuko jendeek badute jaidura ederra erligio katolikoa eta behinolako ohitura karpetobetonikoak goresteko; mairuen aurkako jarrera arrazistak salatzeko beste estakuru bat eman dute. Bale.
‎Inpostorerik handienak dituk. Maskara askorekin agertzen den jendea duk, eta beren bizitzan ere ez dituk normalak(...)».
‎Nik uste jendeak baduela nolabait zine klasikoarekiko gose nabari bat. Lehen telebistan zine mota hau ikusteko aukera bazegoen, baina jada ez da apenas existitzen.
‎Baina joan, eta konturatzen zara ez dela hainbesteko aldea. Mendiak oso handiak dira, arriskuak ere bai, baina gehiago da jendeak duen irudia, eta guk ematen dioguna, berez dena baino. Behe kanpamenduan jende ezberdina ezagutu, eta hor sortu zitzaizkidan aukerak 1999an Everestera joateko proiektu batean sartzeko.
Jendeak dituen sinesmenen eta portaeren arabera garatzen dira kulturak, eta sinesmen eta portaera horiek, jakina, elkarri komunikatu beharrekoak dira. Etxearen diseinua, diruaren sistema, janarien ohiturak... pentsaezinak dira, norberak zer pentsatzen duen eta zelan sentitzen duen azaltzeko beharrezkoa den truke komunikatibo barik.
‎Gehienetan, nor bere arazoez arduratzen da, bizitzaren irakurketa ostrazistan; albisteek, ostera, gainerako jendeagaz batera zerbait sentitzeko aukera ematen dute, jendearekin batera erkidegoa eratzen ari garen sentsazioa. Foro bat eratzen dute albisteek; horiei esker, jendeak badu zerbait komunari buruz. Albisteek identitate kolektiboak eratzen laguntzen dute, albisteek herritarra gizartean integratzen duten heinean.
2003
‎Alta, garaipen kolektiboarenganako fedea higatzen da. Denborak aldatu dira, eta jendeak badu ideiaz aldatzeko eskubidea. Jendeak badu zenbat soportatzen ahal duen berak bakarrik erabakitzeko eskubidea.
‎Denborak aldatu dira, eta jendeak badu ideiaz aldatzeko eskubidea. Jendeak badu zenbat soportatzen ahal duen berak bakarrik erabakitzeko eskubidea. Horiek eskubide indibidual eta kenezinak dira.
‎Don Quijote eta Pio Baroja. Ingeles, frantses eta gaztelau jendeaz dituen eritziak ere idazlearenekin bat datoz. Euren jarrerak, pentsamoldea eta ezaugarri asko zehatz ematen dira.
‎Eguraldiaz jendeak duen pertzepzioa, eguraldia ulertzeko modua bera, osodesberdina da, nork berea. Subjektibitatea nagusi.
2004
‎Zenbat jende duzue erregistratuta egun?
‎bere teoria estetikoarcn lan gorena, hutchesoniar kutsukoa; filosoñaren ikuspuntutik begiratuta, ordea, askozsakonagoa da. Humeren teoria da XVIII, mendeko gustuari buruzko teoriarik hoberena.Aipatu testu horretan helburu nagusi bat zuen, hau da, gustuaren inguruan sorturiko desadostasunak jendeak dituen ezaugarri akzidentaiek eragindakoak direla frogatzea. Hori zelaeta. abiapuntu gisa tesi cszeptiko bat proposatu zucn ondoren hura bertan bebera utzdaitekeeia erakutsi nahian.
‎(3) Artearen ezaugarri emozionalak nahi zituen azaldu artearen teoriak, batez ereartearen garrantzi soziologikoa erakusteko, hau da, jendearengan duen eragina.
‎Zenbait euskalkitan gertatzen diren neutralizazioak direla ta, berez desberdin diren hitzak, nahastu egin daitezke euskalki batetik bestera pasatzean; eta jendeak badu honen kontzientzia: " erhi", [eri]," eri" bezalaxe; edo" atso" eta" atzo", biak [aco].
‎Gaur ez du begiratu. Behin ere ez da gogoratu, gaur, jendea zuenik alboan edo pelikula bat ikusten ari zenik, hain egon da bertan sartuta. Eta pelikulak aurrera egin du eta pasatu da ordu eta piku, eta Luca ez da konturatu, ez Luca ez inor, atea zabaldu dela ilunetan, justu aktoreetako batek, poliziaz inguratuta, esan duenean:
‎Prentsan harrera ona izan zuen eta Donostiara ekartzea pentsatu genuen, Victoria Eugeniara, leku mitikoa zen eta. CATeko jendearekin bagenuen harremana.
2005
‎Beste alorra eskolarena da, edo baita unibertsitatearena ere. Katalana badago eskoletan eta unibertsitatean, nahiz eta ez izan beste mundukoa, baina horrek jendearengan badu nolabaiteko eragina. Unibertsitatean hainbat irakasgai katalanez aurkituko ditu ikasleak.
‎Har ezazu 1800 urtea, zer zen Euskal Herria? Baziren Hegoaldean lau probintziak, eta horiek orotara 500.000 jende bazituzten, eta hemen beharbada 200.000 bat, edo gutiago. Hegoaldean %20 bat bazen euskara ez zekienik, gelditzen ziren 400.000 euskaldun, hemendik eman dezagun 150.000 euskaldun, beraz bien artean 550.000 Orain 700.000 gara.
‎Bai, eta agian kulturak berak eta horren inguruan lan egiten duen jendeak du errua. Kulturak badu zerbait prestigiotsuaren kutsua, baina askotan horregatik jende asko baztertzen da.
‎Informazio gaiak nola aukeratzen diren, istorioaren zeinelementu jakin azpimarratu, behar? diren, aipatu beharreko elkarrizketa eta deklarazioak, testuarekin batera datozen argazkiak, testuaren aurkezpen orokorra eta, azkenik, editorialak berak hartutako erabakiak alda ditzakete komunikazioareningurunea eta krisiari buruz jendeak duen ikuspegia eta, ziur asko, norabidea etaamaiera ere. Zentzu horretan eta R.
‎Gero, egun pare bat libre hartu nituen, eta mugaz bestaldera joan nintzen, psikiatra egoki baten bila; ezker mugimenduko jendearekin nituen harremanak baliatu nahi nituen, ea erbestetik itzulitakoek argibideren bat ematen zidaten, betiere esan gabe zertarako behar nuen informazio hura.
2006
‎bai pentsamendu aldetik, bai nortasun eta bai izaera aldetik. Lan erritmoaren eraginez, astirik izan ez delako erabat adostu gabe zegoen funtzionamenduan lan egiteko jarri duten borondatea jarri izana, eta lortu duguna lortu izana, balio handiko jendea dugulako izan da. Eta gure proiektua gurea delako ere bai, eta norbanakoaren aurretik jartzen dutelako elkartearen proiektua bertako langileek.
‎Musikaren ezagutzarik gabe abesti onak ondu izan direla badakigu, baina horrek esan nahi duena hauxe da soilki: zenbait jendek baduela barruan musikarako sena, melodiekiko arnasa sortzaile bat gero belarrietan ongi itsatsia gera daitekeena. Baina, jakina, edonork pentsa dezakeen bezela, ahalmen hori, bere hutsean, oso mugatua da, eta are mugatuagoa musika tresnarik menperatzen ez baduzu, musika tresnek ematen baitute, neurri haundi batean, harmoniarako bidea.
‎Azkeneko urteetan, behi eroen eritasunak edo, berrikiago, hegaztien gripeak, eragina izan zezaketen harategien sektorean, baina Javier Pinak aipatu digunez, «guk ez dugu somatu. Jendeak badu konfidantza gurekin eta gure produktuarekin».
2007
‎Lagunartean joera politiko guztietako jendea duenaren kasua aipatu duzu. Horra nire galdera:
‎Euskara jakiteak identitateari nabarmen eragiten dio, eragile hau gai da espainiar etaeuskal kulturetan jendeak dituen ezagutza, identifikazioa eta partaidetza esanguratsuki aldarazteko(...) zer da euskal kultura. Izan ere, ez omen da gauza bera bitaldeentzat (euskaldun/ erdaldun taldeentzat) 3.
‎Itsasoa hain da handi leku horietan non hedoietarik dilindan dela duen iduri; hegoaldera joanez bada bertze uharte handi bat Dondia deritzana. Hango jendeek badute usaia bat berezia. Han denek denak jaten dituzte:
Jendeak bazuen egunean egunekoarekin bizitzeko bezainbat, edo horrela ematen zuen bedere, baina gutiziak zilegi izaten ahal dira batzuetan, eta kubatarrak, eskean baino lehen, nahiago zuen, segurik, azpilanetan saiatu. Gezurrak, azken batean, joko gehiago ematen zuen jolaserako, eta turista jendea, edonongoa izanik ere, beti egonen zen hirugarren munduarekin zorretan.
2008
‎Hori aldatu da alor guztietan. Jendeak baditu ohitura batzuk, behar batzuk, ase beharreko minimo batzuk, ezin direnak kantatzearen poderioz berdindu. Jendearentzako gaur kanta polit bat ematea ez da aski, behar duzu parafernalia oso bat, ebidenteak diren gauzengatik...
‎Aldagai soziolinguistikoek hedabideen kontsumoan izan dezaketen eragina aztertzen jarraituz, honako galdera sortu zaigu: zer harreman egon daiteke euskarazko hedabideen kontsumoaren eta, oro har, euskaraz egiteko jendeak duen ohituraren artean?
‎Eremu euskaldunetan euskararen ezagutzaren balorazioa %10 gehiago hartuko dute kontuan eta %6 gehiago eremu mistoan, beti ere lanpostuak jendearekin duen harreman mailaren arabera.
‎–gero, Reginak entzuteko moduan, gehitu zuen?: Baina euskaraz badaki, eta ez zaigu gaizki etorriko zerbitzuan euskaraz dakien norbait, hemengo jendearekin ditugun harremanak arintzeko, oporretan gutxienez, eta, begirada Reginaren begietan iltzatzen zituela, esan zion?: Datorren urtean, beraz, zatoz, eta?
‎Habitus delakoa atondura batzuen multzo sistemikoa da, hau da, modu jakin batean sentitzeko, pentsatzeko eta ekiteko jendeak dituen aurreatondurak, joerak edo jauginak. Gizarteratu ahala barneratu ditugu, geure egin ditugu eta neurri batean edo bestean egonkortu.
‎Merkatu azterketak egiten dituzten enpresek interpretazio zerbitzuak behar izaten dituzte batzuetan. Espainian produktu bat merkaturatu nahi duen enpresa frantses batek, adibidez, probak egin ditzake bere produktuak Espainiako jendearengan duen onarpena aztertzeko, Bernar ek dioenez. Taldeko proba batean, produktu hori probatzen duten gizabanakoen erreakzioa ikusten da, eta interpreteak enpresaburu frantsesaren erreakzioak eta iruzkinak deskribatuko lituzke.
‎Garapen jasangarria edo iraungarria eta Tokiko Agenda 21eri buruz gazte jendeak duen ezagutza ere baxua da: %12, 2k ezagutzen du eta %86, 5k ez.
‎Garapen jasangarria edo iraungarria eta Tokiko Agenda 21eri buruz gazte jendeak duen ezagutza ere baxua da: %12, 2k ezagutzen du eta %86, 5k ez.
‎Herriz herri eta eskualdez eskualde txarangarekiko jendeak duen jarrera aldatu egiten dela diote Pello Irizar eta Mikel Olano txarangako kideek. «Festez gain, bestelako ekitaldietara ere joaten gara.
‎Bere xedea hori ez zen arren, bidezidorrez iritsitako sona gogo onez hartzen duela onartu du. Jendea du gustuko, esker oneko jendea. Horregatik ari da ahalegin hori egiten, Donostiako Parte Zaharra, pintxo giroz josia nahi duelako; merkea eta kalitate onekoa bada, hobe.
‎«Hedabideek ezin dute asmatu zer gertatuko den. Jendeak du azken hitza», azaldu du Mofazek.
‎Aitarekin edo aitonarekin ikusten ditu, eta eurak dira hutsak zuzentzen dizkiotenak. «Asko dakite haiek, zorionez afizio handiko jendea dut alboan». Mikel Olazabalen (Areso, Nafarroa, 1986) bilakaerari eta urtebetean eginiko bideari erreparatuta, aholku onak direla esan daiteke.
‎–gero, Reginak entzuteko moduan, gehitu zuen–: Baina euskaraz badaki, eta ez zaigu gaizki etorriko zerbitzuan euskaraz dakien norbait, hemengo jendearekin ditugun harremanak arintzeko, oporretan gutxienez –eta, begirada Reginaren begietan iltzatzen zituela, esan zion–: Datorren urtean, beraz, zatoz, eta...
2009
‎Gehienak neskak dira, Leire, Amaia... Kadete mailan ere, gogo asko duten jendea dugu, Esteban, Mario eta iazko infantil batzuk ere lehian egongo dira eta alebinetan ere talde ona dago." BidaiakInguruko lehiaketez gain, LOKEko judokek bidaiatzeko aukera izango dute aurten. " Urrian Leire Zubizarreta Palermora doa Hondarribiko taldearekin taldekako lehiaketa batean parte hartzera.
‎Ez dira kasu ikusgarriak, baina txiki askok erre egiten dute langilea, etengabeko markaketa sufritzen dute, beti gainean. Gazteak kontratatu ohi dituzte eta jendeak dituen beharrez aprobetxatzen dira, baldintzak gogortzeko", dio Alonsok.
‎Itomena dakar bigarren eszenak, jendea dut inguruan nonahi. Nolatan ez zara gure saioa grabatzera etorri?
‎Loraldian dugu katalanez egiten den pop musika. Ugari ekoizten da, ahobateko kritika onak jasotzen ditu eta, garrantzitsuena dena, jendea du atzetik. 2000 urtearen bueltan izan zuen hasiera boom honek eta izen propio bati lotua etorri zen, Antonia Font talde mallorcarra.
‎Liburu horretan gaualdi batean koplari baten saioan suertatu zela dio idazleak, eta koplari horrek hain etorri onekoa izan behar zuen, non koplak entzuten pozez gainezka egon omen ziren inguruko guztiak. Beste pasarte batean dio Bizkaiko herria guztiz poesia zalea dela, beste euskal lurraldeetakoen antzera, eta deigarria dela dio, irakurtzen ez idazten jakin barik ere, kantuak bat batean sortzeko hango jendeak duen trebetasuna, jakintsuenak ere harritzeko bestean. Elkarren artean nork hobeto eta gehiago kantatuko lehian ibiltzen direla dio.
‎Ez pentsa. Jendeak badu irizpidea Euskalmeten lana baloratzeko eta epaitzeko. Meteorologian elementu asko daude, batetik objektiboak, Euskalmetek bere neurketekin egiten dituenak eta badakigu horrek asmatzeko aukera asko ematen duela.
‎Kanpoan edo kanpotarrekiko harremanetan, berriz, ez zen hobeto sentitzen: ...beti iristen zen memento bat, zeinean solasaldia eten egiten baitzen; egoera normalean ez zen ezer gertatuko, baina, zegoèn egoeran egonda, orbetarrek, sekretismo zurrunean itxi gabe, lagunen eta hurbileko jendearen artean zabaldu zuten, modurik diskretu bezain interesatuenean, Benjamin Maria, fotofobia ezohiko batek astinduta, itsutzeko arriskuan zegoelako berria?, isilune haiek, gauza jakina da jendeak duen abilezia, susmo txikienik ere ez dagoen lekuan susmoak sortzekoa, aurreko hitz jario guztiak baino adierazgarriagoak egiten zitzaizkion; areago:
‎Urteekin zorroztu egiten da mesfidantza. Herdoildu egiten da jendearengan duzun konfiantza.
‎Ezagutza faltak ere neurri handi batean anbiguotasuna dakar(% 46 esanguratsu batek ez du bere posizioa argitzen): jendeak badu interesa (eta informazioa nahi duela eransten du), baina posizio bat hartzeko eta sendotzeko informaziorik ez duela zehazten du. Gatazkan dauden aldeek ezagutza tekniko, kezka gune eta bizitza eredu desberdinen talka bat erakusten dute.
‎Bigarren kasu horretan, «informazioa sozializatzeko porrota» oraindik eta bistakoagoa gerta liteke. Izan ere, baliteke informaziorik ez dutela erantzun dutenen artean egotea jende bat ondo informatua dagoena, soilik ezezkoa erantzun duela Eusko Jaurlaritzaren iturriei begira (Elkarlaneko jendeak badu azpiegiturari buruzko informazio kritikoa, baina ez, agian, instituzionala).
‎Iritziei buruzko galdeketan ikus liteke jendeak baduela kezkatzen duten gaiei buruzko informazioa eskuratzeko joera bat. Galdeketan ikus daitekeenez, jendearen kezka nagusiak hauek dira:
‎Neurri berean, azpiegitura bat «efizientea» izateko ere, bizitza eredu bat egokitu behar da. Jendeak badu aukera teknologiak modu demokratikoan gestionatzeko (azpiegiturek «berez» ez gaituzte determinatzen), baina gestio demokratikoaren faltan herritarrek halabeharrez egokitu behar dute «testuingurura». Gaiok eztabaidatzeko, ikus:
‎Beste tokirik ez eta horrela bildu beharra zegoen. Gazte jendeak bazuen halako kezka bizi bat, burutazio guztiak modu kolektibo eta alternatiboan egiteko. Baina horretarako biltoki propioa behar zen.
‎Aljerian jendeak dituen arazoez gain, beste bat gehitzen zaio Kabilian: gorde behar dugun nortasunarena.
‎Kritikengatik diot, batzuek zituzten espektatibengatik... Nik ez nuen sentitzen, baina badirudi jendeak bazuela gosea. Ikasi dut beharbada ez dudala hainbeste itxaron behar helduentzako liburu batetik bestera publikatu gabe.
‎93 min. R21 informazio irratiak Irakera bidaliko ditu bere bi berriemaile onenak. Hango gatazkaren eta bizirik irauteko jendeak dituen zailtasunen kontakizun beroak egingo dituzte, eta laster milioika entzule eurenganatuko dituzte. Ondorioz, gatibu hartzen dituzten egunean, Frantziako gizartea mobilizatu egingo da haiek aska ditzaten.
‎Eraikinen arkitektoa omentzean, Jean Grenet Baionako auzapez eta diputatua honela mintzatu da: Gutxietxia den gune horretaz jendeak duen begirada aldatu, auzoa ez dadin gehiago baztertua izan eta argiki modernitateari eta berrikuntzari lotua izan dadin, hori dute xede. Hitzaldi, erakusketa, inkesta, erreportaje eta beste.
‎Anbulatorio eta osasun etxeetan nabarmen igo dira estresak eragindako arazoak krisi ekonomikoa abiatu zenetik. Egoera zailaren ondorioz jendeak duen segurtasun falta da patologia horien jatorria.
‎Lan arloan bizi duten diskriminazioak, gizartean oro har bizi duten diskriminazioak bezala, bere horretan diruela gogorarazi du. . Gu ezin gara ikusezinak izan; aldaketa batzuk egin behar ditugu, eta jendearekin dugun tratua aldatzen da?.
‎Daniel Velezek, adibidez, jendeak ditu beti argazkitan. –Jendeak ditut maite?.
‎Daniel Velezek, adibidez, jendeak ditu beti argazkitan. ? Jendeak ditut maite?. Begien aitzinean duen bizia eszenografo bezala begiratzen balu bezala.
‎Erritmo kutxa zerabilten, Ingalaterrako pop aren eta tekno pop aren estetikak eta soinuak (The Cure, New Order, Joy Division, The Smiths...) eraginik. . Pop aren inguruan jendeak zituen aurreiritziak azaltzeko anekdota polit bat gertatu zitzaigun behin. Bateria jotzen zuen bat etorri zitzaigun eta zera esan:
‎Istripu ezberdinak direla medio bizkarrezur muinean traumatismo larriak jazotakoen kolektibo txiki bateko partaide gara. Ezinezkoa da Euskal Herrian bizkarrezur muineko lesioa zenbat jendek duen zehazki jakitea, baina, datu ofizialetara joz gero, Elkarte Autonomoan min hartutako 60 kasu berri inguru zenbatzen omen ditu Osakidetzak urtero; beraz, azken hamarkadan 600 inguru izatera irits gaitezkeela pentsatu behar da.
‎Filmak Hego Amerikan hainbat jendek duen ETAren irudi idealizatua ere erakusten du. Harritu egin ninduen, eta pentsarazi ere bai, borroka armatuaren inguruko iritzia aldatu egin delako, azaldu zuen zuzendariak Zinemaldian.
‎Kaleko jendea du helburu, eta jendaurreko ekitaldi irekian aurkeztuko du Stock 13 liburua Edorta Jimenezek. Eta era berezian, liburuak eskatzen duen eran.
‎Ez da rol erraza. Jendeak badu haren izaeraren irudi bat, eta ondo egin ezean, oso ageriko gelditzen da.
‎Kanpoan edo kanpotarrekiko harremanetan, berriz, ez zen hobeto sentitzen: ...n memento bat, zeinean solasaldia eten egiten baitzen; egoera normalean ez zen ezer gertatuko, baina, zegoèn egoeran egonda –orbetarrek, sekretismo zurrunean itxi gabe, lagunen eta hurbileko jendearen artean zabaldu zuten, modurik diskretu bezain interesatuenean, Benjamin Maria, fotofobia ezohiko batek astinduta, itsutzeko arriskuan zegoelako berria–, isilune haiek –gauza jakina da jendeak duen abilezia, susmo txikienik ere ez dagoen lekuan susmoak sortzekoa– aurreko hitz jario guztiak baino adierazgarriagoak egiten zitzaizkion; areago: batzuek eta besteek ordura arte esandako hitzak ez zitzaizkion iruditzen Nazariori mozorro bat baizik, guztiek gogoan zutèn –gogoan behar zutèn– susmoaren –galderaren– estalgarri:
2010
‎AZPko langileen arloan, Eusko Jaurlaritzako 86/ 1997 dekretuari egokitutako helburuak ezarri ziren eta hizkuntza eskakizuna egiaztatua zuen langileen portzentaiak %40ra iritsi behar zen. Baita ere, unibertsitateko zerbitzu eta unitateak jendearekin duten harremanaren arabera (A, B, C, D) sailkatzen dira. Sailkapen hau tokian tokiko derrigortasun datak ezartzeko erabili izan da.
‎(Vicente Mariño eta lópez rabadán, 2009: 24) gure kasura ekarrita, euskararen framingek audientziengan duten eragina ezagutzea ahalbidetuko luke ikerlerro horrek; baita, ur sakonagoetan murgilduz gero, jendeak dituen euskaragatik mobilizatzeko —alde zein kontra— jarrera aktiboen gakoak ezagutzea ere. horrek, interbentzio eraginkor batentzako bideak irekiko lizkiguke. aipatutako lau fluxu horiek ez ezik, beste informazio eta eragin jario edo fluxu batzuk ere egon badaude (irudian marra etenez jasota), hiru agenda moten artean eta elkarri eraginez: komunikabideen agenda, agenda (eta iritzi) publikoa eta agenda politikoa, hain zuzen. adibidez, komunikabideen agendak agenda publikoan eta agenda politikoan eragiten du (Cohen, 1963), eta jakina da alderantzizko eragina ere gertatzen dela intentsitate arinagoan. beste horren beste esan daiteke agenda publikoa eta agenda politikoaren artean dagoen bi norabideko eraginaz. dena den, lerro hauen xedetik kanpo gelditzen dira harreman horiek.
‎Diazen ustez, garrantzitsua da erakustea hemen sortzen den teknologia eta puntakotzat jotzen diren beste herrialde batzuetakoa (Europaren iparraldea, Ameriketako Estatu Batuak...) parekoak direla, eta inguruko jendeak baduela halako gauzak egiteko ahalmena. Horrekin, zientziarekiko eta teknologiarekiko piztu eta bokazioak sustatu nahi dituzte.
‎Hezkuntzaren kalitatea hobetzeaz ari bagara, eta horretaz ari gara noski, irakasleen hizkuntza kalitatea hobetzeko bideak berariaz zaindu eta zabaldu behar dira. Euskaraz irakatsi behar duen irakasle jendeak baditu, alde batetik, beste edozein irakas sistematako profesionalek dituzten hobekuntza beharrak. Beharrizan berberak edo antzekoak:
‎GERMAN. Konfiantzako jendea duk ekarriko dudana. Urteak zeramatzatek guretzat lanean.
‎emisio digitalerako baimena edo emakida eskatu dugu, eta komunikazio publikoa beste edonolako sistemaz egiteko, baldin eta baimenen beharrik balitz, eta horri buruzko erabakia Nafar Gobernuaren eskumenean balego, horretarako, zer gerta ere, aldez aurreko eskaera formala egin dugu.Iragan diren 25 urte luzeotan, Nafarroako Gobernuak behin eta berriro ukatu dio Euskalerria Irratiari emititzeko eskubidearen aitorpena. Nahiz eta egitasmoa guztiz arrazoizkoa izan; aukerak ugari izan dituen arren; ezin konta ahala izan diren arren ebazpenak eta adierazpenak, epaitegien sententziak, erakundeen aginduak eta gomendioak. Hoiei gu [E1] ztiei entzungor egin die Nafarroako Gobernuak.Horra galdera airean nork bere iritzia ager ahal izan dezan: Euskalerria Irratiarekiko duen portaera, Nafarroako Gobernuak oro har euskararekin eta euskal jendearekin duen jokaeraren adibide huts ote da, ala zerbait berezia, salbuespenekoa. Mintza gaitezen.Iruñean 2010eko maiatzak 24
‎" Jakin behar duzue zerga horiek lege islamikoaren kontrakoak direla, lege horren arabera gobernatzen dutenek ez dute fedeak agintzen duena baino zerga gehiago ezarri behar. Herriko jendeak duen ehun dukatetik 2 eta erdi baizik ezin ditu gobernuak hartu. Eta soroak dituztenek, uztaren ehuneko 10 ordaindu behar dute.
2011
‎Egia erran, goxo da. Jendeak badu plazera nirekin aritzeko eta mintzatzeko.Errugbia hainbeste aipatuz, ez dizu enbeiarik pizten berriz ere egun batez entrenatzaile gisa aritzeko. Ez dut sobera pentsatu, baina ni orain izugarri ontsa naiz. Emaztearekin eta haurrekin egoteko denbora badut.
‎Rapa Nui uhartea Txileko kostaldetik 3.800 kilometrora dago, Ozeano Barearen erdian, hain zuzen ere, eta jendea duen uharterik isolatuena da. 2.000 kilometroko erradioan ez da inor bizi.
‎Leihoak, lau aste izango ditun garbitzen ez dituela; hala ere, dena utzi eta hanka, etxean horrenbeste lan egonda. Ez zegon, halakoekin ez zegon, beharrean zaildu gabeko jendea dun; baina has hadi, gaur egun, euskaldun baten bila etxeko lanetan laguntzeko: ez dun alerik topatuko.
‎Juankruz harrituta. Berak uste beste guztientzat sekretuak zirela bere ametsak, eta hara non lagunaren hitzek adierazi inguruko jendeak bazuela haien berri. Eta, gainera, denek zekitela postu hura ez zela berarentzat izango.
‎Belaunaldi oso bat hazi da diglosiaren miseriaz hitz egiten, esan du. Hori horrela, haren ustez, diglosiari buruz jendeak duen ustea ez da zuzena, ez beti, eta pentsatzen dut badela garaia honetaz hitz egiteko, batez ere ondorioak oso inportanteak baitira.
‎Egoera hori azaltzeko, GKEak Alec Baldwinen “Anbizioaren prezioa” filmaren zati baten parodia egiten duen film labur bat kaleratu du. Ekimen hori “HAZI” kanpainaren barruan dago, lur transakzioei buruzko txosten batean eta horiek munduan pobrezian bizi den jendearengan duten eraginari buruzkoan. Erakunde humanitarioak azaldu duenez, eskari berriak lur eremu handiak ustiatzeko lizentzien salmenta, errentamendua edo kontzesioa bultzatu du azken hamarkadan, milaka kilometrotara bizi diren pertsonentzat behar adina janari ekoizteko, bioerregaien kuotak betetzeko edo lurrarekin espekulatzeko eta irabaziak erraz lortzeko.
‎Akitzeko, arazo sozialen aitzinean “irtenbide polizialaren aldeko joera beldugarria eta salagarria” ikusten ari da Ezker Abertzalea eta horren adibidetzat jartzen ditu “etorkinen jazarpena, disidentzia sozialaren kamera bidezko kontrol orokorra…” Eta, orain, dio idatziak, “adineko jendeek dituzten beharrak artatu edo atenditzeko, laguntza eta zerbitzu berriak eskaini beharrean edo gizarte langile gehiago kontratatu beharrean… Polizia gehiago! ”. Gizarte arloko lanetan aritzeko jende prestatu anitz badagoela gogoratu du Ezker Abertzaleak, “gehienak, hori bai, langabeziko zerrendetan.
‎Euskal Herria da ziur asko mundu mailan olerki inprobisatuaren gainean kultura aberatsena duen herria. Adin guztietako jendeak du gustuko bertsolaritza, gazteak dira bertsolari asko, eta aldiz ez dago errapa euskaraz egiten duen talderik. Agian ez da entzulearen errua, baizik eta igorlearena.
‎" Azokara joaten ez den jendeak du bere esku baserri mundua aurrera ateratzea", dio argi Xabier Artola ekoizle azkoitiarrak. Izan ere, orain azoka
‎Orain, guk orain 40 urte?" guk" esatean esan nahi dut nire belaunaldiak?, gure aurrekoek eta 60ko hamarkadako eta 70eko hamarkadako jendeek zuten eta genuen egarri eta anbizio intelektuala eta mundua ulertu nahia eta pentsaera batean egituratu nahia, munduarekiko gure ikuspegia eta ikusteko manera... Hori uste dut desagertu dela.
‎Horrek min handia eman izan dit, eta euskal gizartearekin mesfidati bizi izan naiz arlo askotan. Hemen jendeak baditu usadio onak, gizatasun handikoak, baina baita txarrak ere. Gorrotorik ez diot inoiz izan Euskal Herriari, baina deitorapen edo distantzia apur bat bai aldizka.
‎Bizkaitarrak ere etortzen ziren, Azpillaga eta Lopategi eta abar. Orduan, ni harrituta egoten nintzen gizon haiek beren kantu soilarekin jendearengan zuten itzalarekin, harrituta egoten nintzen, zer nolako itzala zuten eta zer nolako arretaz entzuten zien jendeak, eta zer nolako autoritatearekin mintzatzen ziren.
‎Eremu jakin batean euskaraz ari direnak" Euskel erria" dira, Araban Perez Lazarragakoak XVI. mendean esaten duen eran, eta 1803an J.P. Astarloak Bilbon bertso jakin batzuetan. Euskaraz komunikatzen eta bizi den jendea dugu, beraz. Baina lurraldean ez ezik, itsasoan ere izan daiteke euskal herri delako hori.
‎" Segurtasuna" emateko lege bermea dutenek ahalmen ekonomiko eta politiko izugarria dute beren aurrekontuak babesteko. Hedabide, artista eta aditu konplizeek laguntza gehiago ematen diete haien ahaleginei, Terrorearen aurrean jendeak duen beldurra handituz beren karrerak egiteko gero. Nabarmenki, nik dakidala, gure liburuak ez zuen zientzia politikoetako aldizkari bakar baten aipamenik ere merezi izan (bereziki zorrotzak ginen diziplina horren kritiketan).
‎Eta astearen amaieran 16.000 Haren izen deituren sarrera kopurua, Antartikoko fitoplanktona bezala, egunetik egunera gutxitzen ari zen. Sarrera gehienek, gainera, berarena bezalako izena edo abizena zuen jendearekin zuten zerikusirik. Belaustegi, bada, saretik desagertzen ari zen erremediorik gabe.
2012
‎85 margolan: horien erdiak argitaragabeak gaur egun arte, eta besteak, berriz, azkenekoz jendearen aurrean duela ehun urte baino gehiago erakutsitakoak. Guineak «lengoaia berriekin» esperimentatu zuela nabarmendu zuen Mikel Lertxundi erakusketako komisarioak, atzo egindako aurkezpenean.
‎Ez da kasualitatea. Musikarekiko zaletasuna aspaldikoa da hemen, urtetako jardunak fruituak ematen ditu, eta horrez gain garrantzitsua da jendeak duen jarrera. Urte asko daramatzan jendeak jakin du sartzen diren talde eta musikari berriak modu naturalean hartzen, goitik eta harrokeriarekin begiratu gabe.
‎Euskal Herrian arraro sentitzen zarete edo jendeari zuen musika ulergarri zaio eta maite du?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
jendeak 147 (0,97)
jendea 61 (0,40)
Jendeak 26 (0,17)
jende 19 (0,13)
jendearekin 18 (0,12)
jendek 18 (0,12)
jendearengan 13 (0,09)
jendeek 10 (0,07)
Jendea 5 (0,03)
jenderekin 3 (0,02)
jendearen aurrean 2 (0,01)
jendeari 2 (0,01)
jendeari buruz 2 (0,01)
JENDEA 1 (0,01)
Jendearekiko 1 (0,01)
Jendearekin 1 (0,01)
Jendek 1 (0,01)
jendearen aldetik 1 (0,01)
jendearen baitan 1 (0,01)
jendearen gainean 1 (0,01)
jendeaz 1 (0,01)
jendeen aldean 1 (0,01)
jendeen ondokoek 1 (0,01)
jendeengan 1 (0,01)
jendeetakoak 1 (0,01)
jendeok 1 (0,01)
jendetzat 1 (0,01)
jendia 1 (0,01)
jenteak 1 (0,01)
Argitaratzailea
Berria 56 (0,37)
Argia 38 (0,25)
Herria - Euskal astekaria 35 (0,23)
ELKAR 34 (0,22)
Open Data Euskadi 19 (0,13)
Susa 15 (0,10)
Pamiela 15 (0,10)
Alberdania 11 (0,07)
Maiatz liburuak 11 (0,07)
UEU 10 (0,07)
Hitza 9 (0,06)
Euskaltzaindia - Liburuak 8 (0,05)
Booktegi 8 (0,05)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 7 (0,05)
Consumer 6 (0,04)
Uztaro 6 (0,04)
erran.eus 6 (0,04)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 5 (0,03)
goiena.eus 4 (0,03)
Jakin 4 (0,03)
Uztarria 4 (0,03)
Labayru 3 (0,02)
Anboto 3 (0,02)
EITB - Sarea 2 (0,01)
Goenkale 2 (0,01)
aiaraldea.eus 2 (0,01)
alea.eus 2 (0,01)
Euskalerria irratia 2 (0,01)
Karkara 2 (0,01)
Jakin liburuak 2 (0,01)
Txintxarri 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Sarea 1 (0,01)
Euskaltzaindia - EHU 1 (0,01)
Erlea 1 (0,01)
aiurri.eus 1 (0,01)
Guaixe 1 (0,01)
Noaua 1 (0,01)
Zarauzko hitza 1 (0,01)
Ikas 1 (0,01)
Bertsolari aldizkaria 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
jende ukan harreman 16 (0,11)
jende ukan eragin 7 (0,05)
jende ukan gogo 7 (0,05)
jende ukan behar 6 (0,04)
jende ukan bera 6 (0,04)
jende ukan beldur 5 (0,03)
jende ukan ideia 5 (0,03)
jende ukan inguruan 5 (0,03)
jende ukan interes 5 (0,03)
jende ukan ohitura 5 (0,03)
jende ukan arrangura 4 (0,03)
jende ukan aukera 4 (0,03)
jende ukan erantzun 4 (0,03)
jende ukan ezagutza 4 (0,03)
jende ukan konfiantza 4 (0,03)
jende ukan botere 3 (0,02)
jende ukan ezan 3 (0,02)
jende ukan gustuko 3 (0,02)
jende ukan halako 3 (0,02)
jende ukan ikuspegi 3 (0,02)
jende ukan jarrera 3 (0,02)
jende ukan nolabaiteko 3 (0,02)
jende ukan uste 3 (0,02)
jende ukan abilezia 2 (0,01)
jende ukan arazo 2 (0,01)
jende ukan atzetik 2 (0,01)
jende ukan berak 2 (0,01)
jende ukan bihotz 2 (0,01)
jende ukan bildu 2 (0,01)
jende ukan ehun 2 (0,01)
jende ukan euskara 2 (0,01)
jende ukan gai 2 (0,01)
jende ukan galdu 2 (0,01)
jende ukan gu 2 (0,01)
jende ukan haiek 2 (0,01)
jende ukan hura 2 (0,01)
jende ukan ikur 2 (0,01)
jende ukan irudi 2 (0,01)
jende ukan itzal 2 (0,01)
jende ukan kale 2 (0,01)
jende ukan sinesmen 2 (0,01)
jende ukan tratu 2 (0,01)
jende ukan zalantza 2 (0,01)
jende ukan abesbatza 1 (0,01)
jende ukan AGB 1 (0,01)
jende ukan ahal 1 (0,01)
jende ukan ahalmen 1 (0,01)
jende ukan albo 1 (0,01)
jende ukan alboan 1 (0,01)
jende ukan alegia 1 (0,01)
jende ukan arau 1 (0,01)
jende ukan ardura 1 (0,01)
jende ukan argazki 1 (0,01)
jende ukan arrazoi 1 (0,01)
jende ukan aski 1 (0,01)
jende ukan asmo 1 (0,01)
jende ukan aterpe 1 (0,01)
jende ukan atxikimendu 1 (0,01)
jende ukan aurreatondura 1 (0,01)
jende ukan aurreiritzi 1 (0,01)
jende ukan azken 1 (0,01)
jende ukan azpiegitura 1 (0,01)
jende ukan azti 1 (0,01)
jende ukan babes 1 (0,01)
jende ukan barru 1 (0,01)
jende ukan begirada 1 (0,01)
jende ukan berehala 1 (0,01)
jende ukan berekoitasun 1 (0,01)
jende ukan beste 1 (0,01)
jende ukan besterik 1 (0,01)
jende ukan beti 1 (0,01)
jende ukan bilatu 1 (0,01)
jende ukan Bizkaia 1 (0,01)
jende ukan biztanleria 1 (0,01)
jende ukan bonu 1 (0,01)
jende ukan egun 1 (0,01)
jende ukan egunero 1 (0,01)
jende ukan ekarri 1 (0,01)
jende ukan ekinbide 1 (0,01)
jende ukan Elbira 1 (0,01)
jende ukan ere 1 (0,01)
jende ukan erregistratu 1 (0,01)
jende ukan errespetu 1 (0,01)
jende ukan erru 1 (0,01)
jende ukan eskubide 1 (0,01)
jende ukan ETA 1 (0,01)
jende ukan Europa 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia