2002
|
|
Proportzioan Madrilgo Euskal Etxeak askoz bazkide gehiago ditu, han integratzea zailagoa delako. Hemen errazagoa da
|
jendeak
bere bizitza egitea.
|
2003
|
|
Hiri bakoitzak bere erreferentzia arkitektonikoa bilatzen du gainerakoetatik fisikoki bereizteko, baina historiak adierazten digu sinboloek denbora igarotzea eskatzen dutela
|
jendeak
bere bizitzan onartu ditzan eta erreferente bilaka daitezen.
|
|
Malagako Unibertsitateko Psikologia Fakultateko dekanoak, Alfredo Fierrok, adierazten duenez, “bizitza nahi ez den edo nahi ez den lan batekin irabazi behar dutenak” dira, batez ere. Hain zuzen, Pedro García Standby giza baliabideen enpresako zuzendariak nabarmendu duenez, urte horretan jasotzen dituzte enplegu eskaera gehien, eta “dibortzio eta banantze gehiago daude” azpimarratu du, garai horretan baitu
|
jendeak
bere bizitzari buruz hausnartzeko astirik. Gainera, “batzuetan, oporraldiak ez du energiak leheneratzen laguntzen, baizik eta laneko errutinetatik distantzia kritikoa hartzen”.
|
2004
|
|
|
Jendeari
bere bizitzan zer den garrantzitsua edo oso garrantzitsua galdetuta, aisia laugarren postuan agertzen da.
|
2006
|
|
Talde bat sortuz gero, bertze baliabide bat izanen litzateke, egoera berean dauden pertsonekin solastuz arintzen baikara. Dueloa bizitzen duzunean, zure inguruko
|
jendeak
bere bizitza segitzen du, baina zu hor gelditzen zara, momentu txar batean eta ez dakizu nondik gan. Horrelako talde batek lasaitasuna ematen dizu, ulertzen zaituen horrenbertze jende baitago.
|
2008
|
|
ingeles? italiar?) ezkerraren barrikadetako bat dela,
|
jendeak
bere bizitza pribatuan ezkerreko dela adierazteko modu bat. Baina hala da?
|
2011
|
|
Patxi Lopezek adierazi duenez, Euskadiko kaleetan ez dago terroristen aldeko kartelen arrastorik; horren ordez, irmotasun demokratikoa dago. Era berean, bere hitzaldia politika duintzeko erabili du,
|
jendeak
bere bizitzaren inguruan erabakiak hartzeko duen tresna zintzoa dela esanda.
|
2012
|
|
Heteronomia, beraz, titulartasuna lagatzea da:
|
jendeak
bere bizitza egiteari uko egitea, besteren batek egiten, arautzen edo gidatzen duelakoan. Ez da aparteko egoera bat, alderantziz, humanitatearen ohiko egoera omen da.
|
|
Autonomia mugagabeko eskumena barik, heteronomiaren mugak gainditzeko ahalegina da, ezarritakoaren lotura hautsi eta nork bere oldez hastea. Hortaz, autonomia
|
jendeak
bere bizitza antolatzeko eskumena eta ahalmena duela sinestetik hasten den prozesu bat da, askatze proiektu bat. Beharbada ez da inoiz burutuko, ez du zertan bete, eginahalean baita.
|
|
Bai... hori izan da nire apustu historikoa. Euskal Herrian ere badira jende autonomoak, sinesten dutenak borroka egin behar dutela kapitalaren kontra, larderiaren kontra, eta alderdirik gabe,
|
jendeak
bere bizitza eta bere iraultza organizatzen dituelarik. Haien problema nagusia zera da, kale eta fabriketan ez dela praktika autonomorik, edo guztiz marginala dela.
|
2015
|
|
Gregek familia “ arrunta” du eta hiru anaietan erdikoa da. Amak aholkatzen dio egunerokoa idaztea, handitan ospetsu egiten denean, ez dadin ibili
|
jendeari
bere bizitza azaltzen behin eta berriro. Hasieran, ideiari ez deritzo ondo, baina egunak aurrera joan ahala zaletu egiten da, eta egun guztietan gertatzen zaiona eta sentitzen duena idazten du.
|
2019
|
|
Asko gustatzen zait bakarrik filmatzea. Filmatzen dudanean, ikusezina izatea bilatzen dut,
|
jendeak
bere bizitzarekin aurrera darraien bitartean. Behaketan aritzen naiz:
|
|
Erromantizismoa, ezin da ukatu, kultur tresna boteretsua da, bizitzari berotasuna emateko bereziki erabilgarria. Hori baino gehiago,
|
jendeak
bere bizitzaren atalik intentsoenak maitasunarekin lotu ohi ditu, norberaren ibilbidean egon daitezkeen bestelako bizipen guztiak bigarren mailan kokatuz. Ideologia erromantikoa elikatzeko beste bide bat.
|
|
Afganistango pastun emakumeek kantatzen dituzten landay poemak edo emakume beduinoek sortzen eta erreziErromantizismoa kultur tresna boteretsua da, bizitzari berotasuna emateko bereziki erabilgarria.
|
Jendeak
bere bizitzaren atalik intentsoenak maitasunarekin lotu ohi ditu tatzen dituzten maitasun poemak horren adibide bi izango lirateke. Landay ak erritmo bizia duten poema labur eta bortitzak dira, errimarekin edo gabe.
|
2020
|
|
Abenturara etorri ginen, eta horrela gaude, alaiki esaten genuen dirua arazo handiena baldin bada arazorik ez dagoela, zeren badaramatzagu euro eta dolar asko gastatuta, eta horietako asko alperrik ere. Katastrofea gertuago dagoela giroan sumatzen da, baina
|
jendeak
bere bizitza egiten du, zer egingo du ba. Badirudi eutsi ezinezko olatu erraldoi bat hiriaren gainera erortzekoa dela...
|
|
Eta nolakoa da galdetzen dudanean, nolakoa da, nolakoa da benetan esan nahi dut. Ez nola kontatzen duen maite dudan
|
jendeak
bere bizitza sexuala, ez nola kontatzen didan niri, ez nola kontatzen dion bere buruari. Nolakoak dira beren ezkutuko ametsak, nolakoak dira beraiek, inork ikusten ez dituenean.
|
2021
|
|
Bai... autonomia hori izan da nire apustu historikoa. Euskal Herrian ere badira jende autonomoak, sinesten dutenak borroka egin behar dutela kapitalaren kontra, larderiaren kontra, eta alderdirik gabe,
|
jendeak
bere bizitza eta bere iraultza organizatzen dituelarik. Haien problema nagusia zera da, kale eta fabriketan ez dela praktika autonomorik, edo guztiz marginala dela.
|
2022
|
|
Azken urteetan konturatu naiz oinarrizko errentak, eta orokorrean babes sozialak, harreman handia duela osasun mentalarekin. Izan ere, diru sarrera bermatua izatea edo gutxieneko segurtasun ekonomikoa izatea beharrezkoa da
|
jendeak
bere bizitza nahi duen moduan garatzeko.
|
|
KoopFabrikatik sustatzen dugu ekintzailetza sozial kooperatiboa
|
jendeak
bere bizitzak modu autoeratu eta kolektiboan antolatzeko. Lana erdigunean egotea eta lanaren burujabetza praktikatzea inportantea da.
|
|
Elkarrizketatzaileek narratiba bat eskatu zuten(" zure bizitzaren kontakizuna"). Harremanak eraiki zituzten praktiketan jarri genuen guk fokua, hots,
|
jendeak
bere bizitzako ingurune desberdinetan egiaz egin zuen horretan. Erakundeen arteko trantsizio uneak (esaterako, institutura sartzea) baliatu genituen memoriaren akuilutzat; baina orobat galdegin genituen familia edo lantokia bezalako instituzioen baitako harremanen inguruko azalpenak.
|