Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 790

2000
‎Turismoaren arazoa ere oso puntuala da, izan ere kontutan izan behar dugu, Aralar edo Urkiola bezalako tokietara, lehen ere, parke izendatu aurretik jendea bertara joaten zela. Agian kasurik deigarriena, Valderejokoa izango da.
‎Orduak joan ziren, orduak eta orduak, eta azken ordu bat ere bai. Patio gotikoan jendeak bere hartan zirauen itxura batean, gure aitorpenak entzuteko irrikaz. Eta, itxura batean esan dut, alegia ez naiz gehiegi ausartu egoera nola zegoen azaltzeko garaian, baina egia esan, egoera txit aldatuta zegoen harmailetan, guk, gonbidatuok, ezikusiarena egiten biziki saiatu ginen arren.
‎Handik gertu zegoen plazako banku batean patxadaz eserita, ertzain autoko txoferrak begiratu egin ziola ekarri zuen gogora; gero Juntetxeko sarrerako ertzainarekin mintzatu zela; eta, azkenik, liburu dendako saltzaileak berak eskatutako egunkaria eman ziola. Jendeak bera ikusi eta entzun egiten zuen beraz. Ez zen ingurua ikusi, entzun, usaindu eta sentitu baino ezin zuen espiritu bakartu eta hutsal bat.
2001
‎Aipaturiko helburu horiek guztiek betetzeko, Aula del Mar elkartearen proiektu nagusia Gure Zita transformazioa da eta horretan dihardute Bermeoko Astilleros de Bermeo ontzi oletan. " Sinplea da, itsasorekin zer ikusia duen oro jendeari helarazi nahi baldin badiogu, egokiena jendea bertara eramatea da", dio Prietok. Itsaso zabalera gerturatze hori Gure Zitaren bitartez egingo dutela gauza nabaria den arren, oraindik ez dute ordea zehaztu zenbatekoa izango den era horretako bidaia edo txango baten prezioa.
‎Kanpotik so eginda, AB ezker abertzalean kokatu izan da orain arte, baina ABk ez du inoiz bere izaera politikoa ezker abertzalean formalki kokatu. Batasunan ari garen ABko jendeak bere burua formalki ezker abertzalearen egitura batean ikusten ez dugunez, prozesuan parte hartu dugu eta Batasunako kideak gara. ABk orain arte izan duen definizio ezak ez du Batasunean sartzeko pauso hau erraztu beharbada.
‎Adineko pertsonak gizartean txertaturik bizi, bere ongizatean eragin zuzena duten politiken taiuera eta aplikazioan aktiboki esku hartu eta belaunaldi gazteagoetako jendearekin bere ezagutza eta trebeziak jorratzeko aukera izan behar du.
‎Gehiegizkoa dirudien arretaz aztertzen du zerumuga, nahiz eta tarteka, jarrera aldatu gabe, begirada gertuko puntuetan ipintzen duen. Udaberriko lehen eguzki izpien epelean paseatzen dabilen jendea bere aurretik nola igarotzen den, adibidez. Begiradarekin jarraitzen ditu ibiltariak orduan, antsikabe, automatikoki ia; eta nahigabe bezala, lepoaren mugimendua pare bat segundo gehiago luzatuz, bere ezkerrean dagoen neska koadrila zelatatzen du zeharka.
‎Ez dago etxerik egiteko tokirik, ez dago jendeak bere burua garbitzeko edo edateko urik, ez dago ibiltzeko lekurik, arnasa hartzeko eguratsa ere eskas da.
‎Aukerako gona neurtzaileak baditugu, aukerakoak eta ugariak, beste zereginik gabeak, horretarako apropos jarriak. Jendeari bere lo nagian iraunarazteko ez dugu kritikaren beharrik: gerok gara horretarako aski eta gehiegi.
2002
‎Lapurdi eta Ipar Euskal Herri osoan elizak eta hilerriak bata bestearen alboan egon ohi dira. Beraz, jendeak bere hildakoak gertu mantentzen ditu, herriaren erdian, ez Hegoaldean askotan gertatzen den bezala, ahalik eta urrunen. Barrualdean XVII. mendeko erretaula urreztatua dugu, eta zurezko zutabek eutsitako hiru galeria.
‎Proportzioan Madrilgo Euskal Etxeak askoz bazkide gehiago ditu, han integratzea zailagoa delako. Hemen errazagoa da jendeak bere bizitza egitea.
‎«(...) Ondo dago Gasteizko Artium hau zabaltzea, baina gero jendea bertara hurbiltzen ez bada? (...) Zaila da oso artearen gestioa, are zailagoa arte garaikidearen kasuan, eta oraindik askoz ere zailagoa arte garaikidea, a priori horretan interes gehiegirik ez duen gizartearekin uztartu behar denean gestio horren emaitza nagusia lortzeko.
‎Izkutuan gorde zezakeen Aranzabalek medikuaren diagnostikoa, baina minbiziaren tabuari adarretatik heldu eta dagoeneko irabazi dio lehen bataila. Ba omen zuen kezka, exhibizionistatzat hartu ote zezakeen jendeak bere erabakia. Sustatu.com eko tertuliakideen lehen erantzun uholdeak kendu dio beldurra eta kronikarekin segitzeko indarra eman.
‎Eta hori kolonialisten garaietatik: «hemen, frantsesek bidenabar, amazigh jendeak bere ohitura eta egitura tradizionalak baimendu zituzten. Ziurrenik, nekazal lur eta herrietan nagusi zirelako».
‎' Garrantzitsuena ez da alderdi politiko jakin batean sartzea, baizik eta lankidetza sustatzea politikan, sindikatuetan edo beste eremutan. Dibertsitatearen baloreak gustatzen zaizkit, jendea bere jarreraren erantzule bihurtzen duen dibertsitatearena. Afganistango gerra, aldiz, dibertsitatearen aurka dago, baina bestela badirudi ere, jarrera horrek ez du etorkizunik".
‎Azpiegituren hobetzeak jendeari bertan bizitzeko ahalmena ematen dio, nahiz lana hirian egin.
‎Bestetik, hasieratik garbi geratu zen euskara bakarrik erabiliko genuela eta gure hizkuntza normaltzeko bide bat izango zela. Jendeak bere herriko informazio guztia euskaraz jaso zezan17.
‎Hauteskunde prozesuetan jendeak bere botoa alda dezake sondeoen emaitzen arabera, beti baita errazago irabaziko dutenekin bat egitea balizko galtzaileekin baino.
‎Ikerketa horrek argitu zuenez, jendeak bere maila kulturalaren arabera erosten zuen egunkaria eta entzuten zuen irratia. Irratiak egunkariekiko jarrera ona zutenen irrikia pizten zuen eta horiek egunkaria erosten zuten; besteengan ez zuen eraginik irratiak.
‎Hain zuzen ere, aurpegian, besoetan eta hanketan gantza nabarmen galtzea da; edo, aitzitik, garondoan, bularretan eta gerrian gehiegi metatzea. Hain nabarmena den aldaketa fisiko hori tragedia bihurtzen da hiesa duen gaixoarentzat; izan ere, pertsona hori ez da seguruago sentitzen gizartean, jendeak bere gaixotasunaz ohartzeko beldur baita. Askotan tratamendu psikologikoak behar izaten dira.
‎Badira ere, toki guztietan bezala, aukera horretaz baliatzen direnak xarmanki urte batzuen galtzeko lanera joan gabe, munduan ez baita biztanlerik orotan aingeru denik, ez saindurik, orotan saindu denik. Administrazioa, bere aldetik, estu estu dago jendeak bere umeak euskal eskoletan matrikulatzen dituelako, sare publikoan gertatzen da hau bereziki, eta alde batetik irakasleak sobran (erdaldunak) eta bestetik irakasle euskaldunen beharrean daudela ikusten duelako, goizeko bederatzietan zerrendak mahai gainean jartzen diren bezain laster. Nola konpondu hori?
‎Bainugela nazkagarria zen, dutxak aldiz perretxikoak hazteko guztiz egokiak, eta gela nagusiko usainak Jaungoikoak Testamentu Zaharrean jaurtikitako"... eta ogia zure kopetako izerdiaz irabaziko duzu" hura gogorarazten zidan. Kuxidadea nagusi zen arren, jendea bere jantziak txukun mantentzen saiatzen zen, eta han hemenka lehortzen esekitako arropak zeharkatu ezineko amarauna osatzen zuen ohatzeen arteko pasabideetan. Besterik ezean, eta gau bakarra izango zela jakinda, han utzi genituen gure motxilak.
‎Kanab Estatu Batuetako hegoaldeko herri nekazari girokoa zen, eguzkitsua, zapala, isila eta lasaia. Herrira sartu ginenean apenas zebilen jenderik bere kale garbi zabaletan. Laster aurkitu genuen lo egiteko lekua:
2003
‎Argentinako medikuadiskide batek Santa Fen apiril honen azken egunetan gertatua aipatu zidan bere mailean. " Arratsaldeko seietan arazorik ez zegoela esan zuen Gobernuak, eta goizaldean jendea bere etxe barruetan ito zen. 24 hildako aipatu dituzte agintariek, baina Onura Gabeko Erakundeek mila aipatzen dituzte.
‎Demoek aldarrikapen politikoak ezagutaraziz batera, jendeak bere nahia adieraz dezala nahi dute, baita gizartearen nahi hori errespetatua izan dadila. Beren ekintzetan sinboloak erabiltzen dituzte, baita ironia eta umorea ere, ekintzok beren ideiak helarazteko bitartekoak izaki.
‎Montaignek erraten zuenez, botereari ez zaio jendearengandik urrun izatea komeni eta jendearentzako boterea urrun izatea ez da ez goxo eta ez egokia. Jendeak bere inguruan botere publikoak nahi ditu. Europa gizarte bakar bilakatuko da etorkizunean, lege berak izanen dira denentzat, baina estatuek ere azkarrak izan dute.
‎Hiri bakoitzak bere erreferentzia arkitektonikoa bilatzen du gainerakoetatik fisikoki bereizteko, baina historiak adierazten digu sinboloek denbora igarotzea eskatzen dutela jendeak bere bizitzan onartu ditzan eta erreferente bilaka daitezen.
‎alternatiba izateak ez du garrantzirik gaur eguneko UEU barruan; dirudienez, bertako jendea beraren ahulezia handiaz ohartu da, eta ideia hori ahaztu du. Hala ere, momentu honetan alternatibaren eta unibertsitate paraleloaren leloak, UEUren garapena eihartu nahi luketenen ahoetan entzun daitezke soilik, UEUri bide normalak mozten zaizkiolarik, hau da, UEU bazterturik.
‎Malagako Unibertsitateko Psikologia Fakultateko dekanoak, Alfredo Fierrok, adierazten duenez, “bizitza nahi ez den edo nahi ez den lan batekin irabazi behar dutenak” dira, batez ere. Hain zuzen, Pedro García Standby giza baliabideen enpresako zuzendariak nabarmendu duenez, urte horretan jasotzen dituzte enplegu eskaera gehien, eta “dibortzio eta banantze gehiago daude” azpimarratu du, garai horretan baitu jendeak bere bizitzari buruz hausnartzeko astirik. Gainera, “batzuetan, oporraldiak ez du energiak leheneratzen laguntzen, baizik eta laneko errutinetatik distantzia kritikoa hartzen”.
‎Neurri horiek, Ingurumen sailburuaren arabera, “neurri horiek lagungarriak dira, neurri handi batean, garraio pribatuak eragiten dituen kutsadura eta zarata murrizteko”. “Autobusa erabiltzen duen jendeak bere autoa erabiltzen duenak baino %70 gutxiago kutsatzen du”, esan zuen. Ingurumen ministroak esan zuen ospakizun horiek erabilgarriak direla jendea kontzientziatzeko eta guztiei bizi kalitatea hobetzen lagunduko dieten garraiobide iraunkorragoak erabiltzen hasteko.
‎Lotsa apur bat ematen zion Matiasi jendeak berari buruz hitz egiten zuenean, eta hitz beste egiten ahalegintzen zen beti. Baina ezin zienez sukaldeko ahotsei ezer esan, eskailera igotzen hasi zen, gelarako; izan ere, eskailerak igotzea da hitz beste egiteko erarik egokienetakoa, baldin eta ibilera dotore eta sotilez igotzen badira; alegia, eskumako hanka ezkerrekoaren atzetik, edo alderantziz.
‎–Beltzez jantzi ohi zen uda eta negu, laburregi geratzen zitzaion traje batekin, eta bi eskuak poltsikoetan, ukondoak atzean zituela ibili ohi zen jendeari arretarik jarri gabe, esaldiren bat ezpainetan zuela, drama txiki baten antzezpena entseatzen ari den aktore baten moduan. Gizon segaila zen, edonon nabarmentzeko modukoa, eta begiratu hutsarekin egin zezakeen jendeak bere arazoen zerrenda. Gehienek bazekiten, inori galdetu beharrik gabe ere, idazlea zela.
‎Baina oraingoan 70 lan bildu dituzte, eta jendeari gustatzen zaizkion erakusketa horietakoa antolatu dute. Beharbada ez ditu Madrilen Tizianorenak sortuko dituen jende ilarak eragingo, baina zalantzarik ez museo baten betebehar garrantzitsuena jendea bertara hurbiltzea dela. Eta hori behintzat lortuko dute Bartolome Bermejo eta beste hainbaten lanekin.
Jendeari bere diru nahia kritikatuz gero
2004
‎" Erakusleiho oso bat jarri dugu bere gauzekin, batzuk oso zaharrak dira, gainera ez genuen halakorik lortzea espero". Zenbaitetan, ez baita samurra izan jendeak bere mendiko materiala uztea: " Askori erreparoa ematen zion etxean ondo gordeta zuen hori lagatzea, ederki zainduko genien hitza behar zuten, horretan Euskal Museoaren babesa izan dut", diosku Yanizek.
‎Horretarako, abildadez Europara hurbildu behar litzateke. Baina hori lortuko da, erakundeek kultura gehiago badute eta jendeak bere eskariak dibertsifikatzen baditu bakarrik.
‎Orduan ez ziren isun horiek pagatzen: sekulako mobilizazio popularra zegoen eta nola pagatuko zenuen isun bat, protestaldietan jendea bere bizia arriskatzen ari zenean. Desobedientzia zibila esango genioke gaur egun horri.
Jendeari bere bizitzan zer den garrantzitsua edo oso garrantzitsua galdetuta, aisia laugarren postuan agertzen da.
‎Egia esan, ordura arte ez zen oso ohikoa izan apaizgoari lotuta ez zegoen jendeak bere esku izan zezala ikasketetan aurrera egiteko aukera, are gehiago norbait ez bazen goi mailako klaseko kidea. Baina erreforma protestanteari erantzuteko eliza katolikoak jasan zuen zenbait aldaketarekin batera, ikastea sekularizatzen hasi zen eta honek jakintzaren ateak ireki zizkion jende mota berri bati, elizaren zerbitzu hutsaz gain buruan beste kezka batzuk zituena.
‎Jexus Marirena ez zen ageri. Jendeak bereak hartu eta alde egiten zuen. Azkenean Jexus Mariren poltsa agertu zen goma beltzezko errezel artetik, eta itxoin gabe hartu zuen.
‎" Baina zoritxarrez ez duk guk amestu genuena. Jendea bere zortzikotan zebilek. Bost axola Euskal Herriaren askapena, bost axola presoak.
‎mugako jendea bera da.
2005
‎«g» hori da. Jendeak berean segitzen du.
‎Haserretu egiten garela gero harroak gu, askok jaramonik ere egiten ez digutelako eta beste aukera batzuk egiten dituztelako arinagoak eta askoz txarragoak noski, gure ustez. Eta okerragoa dena, jendea bera kritikatzera ere ausartzen garela, zer ikusi, entzun edo irakurri behar duten geuk erabaki behar bagenu legez. Hori agintekeria ez bada, esateko neuk zer.
‎Basoerdi batzuk hartzera omen zihoan lagunekin, grisak plaza okupatu eta parte zaharrera peloteroekin egin zutenean. Pim, pam, pum batean ari omen ziren jendeak bere burua non sartu ez zekielarik. Edozein soto eskaratza ihesbide, hura ez iritsi izana izan zuen hobena, manifa jada bukatua baitzen.
‎Lehen aldikoz hautetsi asko mugimendu sozial batean biltzen ari da, nagusiarenganako itzulikatu dira" ez gira ados" erraiteko. Gainera, sekula mugitzen ez zen jendeak bere desadostasuna agertu du. Errate baterako, Barthelemy Agerre kontseilari nagusiak Ainhize Monjolesen proiektua aurkeztu zuenean 100 jendek oztopatu zioten bilkura egitea.
‎Asko dago, leku guztietan bezala. Zu Zinemaldira joaten zara eta beti jende bera ikusten duzu, gauza bera estreinaldietan. Ni Madrilen bizi izan naiz eta beti ikusten zenuen jende bera estreinaldietan.
‎Zu Zinemaldira joaten zara eta beti jende bera ikusten duzu, gauza bera estreinaldietan. Ni Madrilen bizi izan naiz eta beti ikusten zenuen jende bera estreinaldietan. Ni lan egiten nuen pelikuletara baino ez nintzen joaten.
‎Telebista parera itzuli orduko, Antena El Diario de Patricia ematen ari dira. Talk showa da, hots, jendeak bere arazoen berri ematen duen saio horietako bat. Gaurko gaia, itxuraz, hautsitako familiak dira:
‎Gormandiza maiseatuz, jendeak bere bizipideak xahutzen dituela eta, dio
‎Euskal literatura txikia da, herri txiki bat da eta eskaintzak ere murritzak dira eta erakarmen handiagoa daukate zabor literaturak, zinetik eta telebistatik datorren literatura txar baina arrakastatsuak. Jendeak bere kabuz, askatasunez aukeratu ahal duenean beste gauza batzuk aukeratzen ditu.
‎proiektuari, zimenduak jarri eta bizkarrak elkartuz gora altxatzeko? deritzonari jendeak bere babesa emateko.
‎Egoera honi aurre egiteko, Mundurat sortu zen duela urte batzuk gune alternatibo askea eratzeko asmotan, non ez zeudekeen ez enpresari ez bezerorik, non Interneten erabilera ez zegokeen ordaindutako kantitateari mugatuta, non jendeak bere iritzia emango zukeen erabaki guneetan...
‎baita indarkeria guztien aurka ere. Baina argi eta garbi adierazi behar dugu, gu ez garela izan ilegalizazio horren erantzule eta, are gehiago, iruditzen zaigu ezker abertzaleko jendeak bere barrurantz ere begiratu
‎Han egon zen lauzpabost hilabeteetan, Frantziako armadak, KGBren ikas lerro nagusiak baliatuz jende galdu horientzat kudeatzen zuen ekintza psikologikoaren harat honaten ikertzeko astia ukan zuen: lehenik gizakia desintegratu behar zen, isolamendu egoera sortu, gosea, egarria eta umiliazio etengabea landuz, jendea bere girotik bereizi, buruzagi bekaitz eta kanpotik manatuek engainatu gaituzte erratera heltzeko gisan; bigarrenik gizaki hura hartzaile plantan jartzen zen, kolpe psikologikoak emanez, jendartearen aurkako krimak haiatzen zituztelako kontzientzia txarra garatuz eta konplizeenganako herio gaztiguaren mehatxua hedatuz. Bertan hasten zen endoktrinatze sail berria, Frantziak zergatik oldartuak borrokatzen zituen sakon, fermu eta zabal irakatsiz, psikologikoki berregituratu talde azkarra osatuz eta azkenik, barnetik heziak izan ondoan, batzuetan nehoiz etortzen ez zen askatasunaren parpaila begien menean inarrosten zitzaien.
‎Dirua gutxitan aurkitzen zuten. Jendeak berarekin eramaten du azalera atxikirik, dirua da hemen jendearen bigarren azala, Abdul, esana zion aspaldi bere buruari.
‎Oso adierazgarria da. Garai berrien ikur dira jendeak bere etxeko hormak margotzeko aukeratzen dituen koloreak. Ez zaizue iruditzen?
2006
‎Iaz zabaldu zuten lehenengoz Durangoko udalean, kulturaren alorreko ekoizleei zuzenduriko beka, diru-laguntza. ...urkeztu ziren orduan, eta aste honetan diruz lagundutako iazko asmo haiek zertan zehaztu diren ikusi ahal izan dugu.6 000 euro ingurukoa izan zen iaz diru-laguntzaren zenbatekoa, eta aurkeztutako zazpi proiektuen artetik bi aukeratu zituzten, eta erdi bana jaso zuten beka.Batetik, Txelu Angoitia argazkilariak 3.000 euro inguruko diru laguntza baliatuta, bidaia argazkiak atera zituen zuri beltzean, jendea bere egunerokotasunean irudikatuz. Beste herrialde batzuetako jendearen irudiek osatzen duten bilduma egin du.
‎Bidean, Etxebertzeko Borda jartzen duten seinaleak jarraitu behar ditugu. Jatetxe sonatua da eta batez ere amuarraina jatera gerturatu ohi da jendea bertara. Autoa aparkalekuan utziko dugu.
‎Hori uste du pertsona ekintzaileei buruzko Global Entrepreneurship Monitor nazioarteko azterketaren baitan EAEri dagokion ikerketa zuzendu duen Iñaki Peña Deustuko Unibertsitateko irakasleak (ikus bukaerako koadroa). Bere hitzetan, herrialde pobre askotan, jendeak bere burua behartua ikusten du enpresak sortzera; beharra da beraien motibazioa. Hemengo ekonomiagatik, aldiz, ez ditugu balore edo behar horiek, jendea ondo bizi da, eroso, eta ez du arriskurik hartu nahi, are gutxiago dirua arriskatu behar badu eta astean ordu pila sartu behar baditu.
‎Horiez gainera, azterturiko parke gehienek ez daukate, jolasean sartu aurretik, ekipajea edo objektu pertsonalak gordetzeko kontsigna zerbitzurik; horren erruz, jendeak bere gauzak elkar gainka pilaturik utzi behar izaten ditu, inolako zaintzarik gabe.
‎Youtube.com eko moda berria: urtebetez, egunero argazki bat edo gehiago egiten dio jendeak bere buruari eta, azkenean, foto muntaia batean elkartzen ditu, epe horretan pertsonak nozitu duen bilakaera fisikoa ikusteko.
‎Ideien historiak zeharo alderantzizkoa frogatzendu: eztabaida librerik izan ez denean jendeak bere usteen oinarriak ahaztuditu, eta ez bakarrik usteen oinarria, usteen esanahia ere ahaztutzen da eta, azkenerako, usteak ganorarik gabeko agindutara laburbiltzen dira, errepikaren errepikaz atxeki arren mamirik gabeko oskol hutsak bilakatu arte.
‎Menéame n kakontze asko dago. Txat moduko bat jarri nuen Fisgonen, eta jendeak bere iruzkinak jartzen ditu albisteen artean. Kritikatzen den giroa sortzen da, baina zurrumurru handia dago.
‎Gu oso hasierako filantropia prozesuan gaude oraindik. AEBn, GKE gehienek beren filantropoen izenak, benetako emaileenak, zerrendatzen dituzte beren memorietan, eta hori pentsaezina litzateke, jendeak bere nortasuna gorde nahi duelako. Beraz, filantropia kontzeptu guztiz desberdin batetik abiatzen gara.
‎Talde bat sortuz gero, bertze baliabide bat izanen litzateke, egoera berean dauden pertsonekin solastuz arintzen baikara. Dueloa bizitzen duzunean, zure inguruko jendeak bere bizitza segitzen du, baina zu hor gelditzen zara, momentu txar batean eta ez dakizu nondik gan. Horrelako talde batek lasaitasuna ematen dizu, ulertzen zaituen horrenbertze jende baitago.
‎Larrocaren bisitaldia dela-eta, Getxoko Komikiaren Aretoak bere karreraren atzera begirako erakusketa antolatu du, bere gaur egungo lanen lagin oparo batez lagundua. Gainera, “Newuniversal”en aurkezpenean, ilustratzaileak berak jendeari bere azken lanaren sormen prozesu zaila azalduko dio, eta mundu mailako aurkezpeneko irudi argitaratu gabekoak erakutsiko ditu. Aurkezpen horretan Marvel Comicsen babesa jaso du.
‎Hasierako zalantza eta susmo gaizto guztiak, ordea, jendeak berak uxatu zituen. Neronek ere bai, haiekin batera.
‎Tristea zen aitortzea –eta batez ere tristea zen guk aitortzea–, baina lider bat behar genuen. Jendeak, masak, ia mundu honetakoa joko ez zuen norbait; jendeak bere ohiko frustrazioetatik kanpo eta bere beldur arrunten gainetik sumatuko zuen pertsona bat, bi urrats aurrerago zegoela ematen zuen norbait.
2007
‎«Iparraldean abertzale ez den publikoak, guztiz frantsesa den publikoak, gozatzen du euskal kantua. Hau ez da ikusten Hegoaldean(...) Iparraldean, eskoletan eta gazteentzako, euskal musika izan liteke tradizionala edo rocka oso ongi ikusia dago; eta hemen, Hegoaldean, ez hainbeste(...) Han jendeak bere sarrera ordaintzen du kontzertu bat ikusteko. Aldiz, hemen, kasik dena, euskaraz den guztia diruz lagundua da, eta horrek ez du xarma berdina.
‎Baina nik uste dut errealitatean gauzak ez direla horrela. Kultura bizitzen duen jendeak bere bihotzean eta bere imajinarioan dauka Ruper bat edo Negu Gorriak bat, baina baita Rolling Stones edo beste edozer ere. Eta horiek nahasian daude.
‎Polita izaten da abesti berri batek sortu eta grabatzen denetik egiten duen bidea ikustea: nola hazten diren batzuk beste batzuk burugogor jartzen diren bitartean; nola jendeak bere egiten dituen zuk esandakoak eta zirrara modukoa sentitzen ahal duzun, nahiz eta aldi berean zeure bakarrik izateari uzten dioten hein batean…
‎Ondoren, epaiketaren hasierarekin bat, presio mediatikoa dator eta, azkenik, epaia. Beste auzi ospetsu askotan errepikatu den eskema da, eta badira salbuespenak, baina zigor sare horrek normalean beti harrapatzen du jendea bere baitan.
‎Adibidez, kamiseta bat etxean inprimatzeko aukera izatea. AEBetan esaterako, jendeak bere zapatilak pertsonalizatzen ditu eta Nike etxeak hori egiteko aukera eskaintzen du.
‎Elvis hil zen urterako aldatzen hasita zeuden gauzak. Etorkin jendeak bere herrira alde egiten jarraitzen zuen uda oro, baina belaunaldien arteko borrokaiturri bihurturik zegoen ordurako urteroko txango hori: gurasoek joan nahi zuten, nola ez ba, baina seme alabek ez.
‎–Indiatik dator dena, zeharo den dena?, idatzi zion F. Schlegel-ek L. Tieck i mendearen hasieran (1803). Sanskritoaren aurkikuntzak eragin duen entusiasmoan, Indiatik etorriak ikusten ziren Europan hizkuntzak, mitoak, erlijioak, batez ere jendeak berak, zelta eta germaniar prestuak, bertoko herri preindoeuropar kiskilak azpiratu dituztenak eta zibilizazio nobleak eraiki. Linguistikatik harago,, indomania?
‎Bera emakume txiki, lodi eta bular handia da, esan bezala, eta ni gizonezko kankailu, bakailaoa baino flakoagoa eta hausporik gabea. Elisak ez dio jendeari begiratzen, hortik honakoa da nire kroketa puska, eta molestagarri zaio jendeak berari begiratzea; are gehiago jendeak inbidiaz begiratzea eta ez miresmenez, esklabo batek sultanari begiratuko liokeen modura.
‎Gero, urteekin, ohitzen joan da, gauzek hobera egin dutela ikusi du. Noizbait oporretara joan denean, jendeak bera ezagutu duela konturatu da eta orain egindako lanaz harro dago. Upategiaren izenari eutsi diogu eta pozik dago.
‎Gero, urteekin, ohitzen joan da, gauzek hobera egin dutela ikusi du. Noizbait oporretara joan denean, jendeak bera ezagutu duela konturatu da eta orain egindako lanaz harro dago. Upategiaren izenari eutsi diogu eta pozik dago.
‎Lehiaketara aurkeztu ziren gazten arteko onena aukeratzeko orduan, jendeak berak izan zituen ahotsa eta botoa, bisitarien esku gelditu baitzen irabazlea aukeratzea. Horrelako kasuetan egin ohi denez, euro bateko ordainketa sinbolikoaren truke, orritxo bat banatu zuten jendartean, gazta baloratzeko orduan gogoan izan beharreko ohiko ezaugarriak jendeak ikas zitzan.
‎Urtean bitan biltzen dira eta helburuak jartzen dituzte. Jendea bere arduradunarekin hitz egiteko biltzen da baina ez dute eguneroko lanaz hitz egiten.Enpresa proiektuaren proiekzioaz baizik.
‎Kulturgintzaez dago adierazlean, ezta adierazlearen ekoizpenean ere, kulturgintza adierazleeizentzua eta esanahia ematea baita, hots, adierazleei adiera bat edo beste ezartzea.Adierazte lan horren helburu nagusia bereiztea da, edo hobe esan, bereizkuntzalortzea. Kulturgintzaren bitartez jendeak bere burua bereizten du, besteengandikbereizi. Gizarte tradizionaletan, bereizkuntza ez omen da nahita bilatzen denzerbait, baina gizarte moderno eta postmodernoetan bereizkuntza gogotik bilatzenda.
Jendeak bere euskalduntasuna zelan argudiatzen eta kontatzen zuen, zelanbizi zuen aztertuta, aurretik aletu ditugun gai berberak aurkitu nituen: prentsan, irratian, kaleko elkarrizketa arruntetan, berariaz egindakoetan...
‎–Itzarkunde? horretan jendea bere identitatea galtzen ari zela ohartu da. Arriskuan egon da.
‎Irudien talka horrez gain, jendeak bere hautemateetan aldaketen garai batezaugarritzen duten kontsiderazioak jasotzen ditu. Alde batetik, kontuan hartzendira zientzia politiketan emaniko aldaketak:
‎Zenbait ikertzailek honako hau proposatu dute: jende askok identitatesoziala erabiltzen duela autoestimua handitzeko (ikus, adibidez, Tajfel eta Turner, 1986; Hogg eta Abrams, 1988) Hala, jendeak bere nazio taldearen ezaugarri positiboak azpimarratu, eta negatiboak baztertu edo ahaztu ohi ditu. Hala, azpimarratuegiten dira nazio harrotasuna eta antzeko emozio positiboak sorrarazten dituztengertakariak; nazio lotsa sorrarazten duten gertakariei, berriz, ez zaie erreparatzen.Pertsonak bere burua talde horretako kidetzat duenez, prozesu horri esker, pertsonak autoestimu handia lortzen du.
‎Diru horrekin, dio, malariaren aurkako tratamendua eman ziezaiekeela 11 milioi haur afrikarrei. “Garrantzitsuena ez da nola kontrolatzen ditugun hobeto gure mugak, ez eta zer egin genezakeen jendea bere sorterria uztera behartuta ez egoteko. Garrantzitsuena migrazio politikak identifikatzea eta aplikatzea da, pobrezian bizi direnei mesede egiteko eta harrera herrialdeetako gizartearentzat onuragarriak izan daitezen”, dio Ariane Arpa Intermón erakundeko zuzendari nagusiak.
‎Muga horien artean honako hauek aipatzen dituzte: horrelako prozesuek ezin dute garbiketa etnikoa ekarri eta ezin diote jendeari bere hiritartasunaz gabetu, ezta giza eskubideak bortxatu ere. Beste muga bat honako hau litzateke:
‎oinetakoek jendea bere soinera daramate:
Jendeak berak, ni heien adinean nintzen baino gazteagoak dituk. Berrikitan, ene lantegiko erretretadun batzar batetan izan nauk eta harritu nauk ikustearekin zer ñiñiak hartzen dituzten orain langile gisa!
2008
‎kaleetan mugimendua izan dadila. Ez plaza batean zerbait dagoelako jendea bertara hurbiltzea, baizik iharduera hori jendearengana eraman nahi dugu. Larunbatean bertan, txupin jaurtiketaren ondoren kale antzerkia izango da," El pisito" lanak etxebizitzaren arazoa parodiatzen du.
‎ingeles? italiar?) ezkerraren barrikadetako bat dela, jendeak bere bizitza pribatuan ezkerreko dela adierazteko modu bat. Baina hala da?
‎Euskal Herri galdua misterio izena eta grafia erdaldunarekin idealizaturik geratzen da poemaren tonu malenkoniatsua azpimarratuz jendeak bere ihardunean beste kultura bateko (hil ala bizi, berdin da) izenak ahoskatzean ukitu arraro batekin egiten duela onarturik misterio hitza gehiegizkoa iruditzen zait.
Jendeak bere desadostasuna adieraztea normala da, eskubide osoa du. Lan taldea eratu zenean, inon aldaketak behar baziren, horiek aztertzea nahi nuela esan nuen.
‎Bere arrakasta hori maila askotakoa izan da: Bilbok bere itxura aldatu du erabat, sustatzaile izan da Bilbo urbanistikoki aldatzeko; hiriaren autoirudian gertatu den aldaketa ere izugarria da, jendeak bere hiriari buruz zeukan ikuspegia; ongi atera zaie eta hori ez zegoen argi hasieran. Munduan kokatzea ere ekarri dio, lehen Bilbo ez zen ezaguna.
‎Aurrena etxekoa konpontzen hasi behar dugu. Denok, baina bereziki ezker abertzaleko jendeak berak ETAri eskatu behar dio, modu eraginkorrean, bere jardun garratza geldi dezan.
jende beraren turrada.
‎Nahiz eta saiatu taldeak sortzen edo independentzia hartzen, azkenean horietara jendea erakartzea da zaila. Jende berak bukatzen dugu hiru gauzetan. Hernaniko Kronikarekin egon zen zalantza zenbateraino aldendu eta gerturatu.
‎Hizkuntza ofizial bat baino gehiago duten komunitateetan, legeen bidez arautzen eta zigortzen da erabilera Maila teorikoan bai, gutxienez Baina, legeetatik haratago, badaude zenbait faktore herritarrei, hainbat gizartetestuingurutan, hizkuntza baten edo bestearen alde eginarazteko Hizkuntza bat hizkuntza hori ezagutzen dutenekin komunikatzeko tresna da, jakina. Baina hizkuntzaren ezaugarri nagusia horixe den arren, hizkuntza bat ez da tresna soila, jendeak bere nortasuna adierazteko erabiltzen duen funtsezko moduetako bat ere bai baita (Adell 2003).
‎8 Hedabideak: " beti jende berari ematen diotelako lehentasuna eta atentzioa".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
jendeak 367 (2,42)
jendea 192 (1,26)
jende 67 (0,44)
Jendeak 51 (0,34)
Jendea 41 (0,27)
jendeari 34 (0,22)
Jende 6 (0,04)
jendek 5 (0,03)
Jendeari 4 (0,03)
jenteak 3 (0,02)
jendearekiko 2 (0,01)
jendearekin 2 (0,01)
jendearen 2 (0,01)
jendeei 2 (0,01)
jendeek 2 (0,01)
jentea 2 (0,01)
Jendek 1 (0,01)
jendearen aurrean 1 (0,01)
jendearen gainean 1 (0,01)
jendearengan 1 (0,01)
jenderen aurrean 1 (0,01)
jenderentzat 1 (0,01)
jenderik 1 (0,01)
jendiak 1 (0,01)
Argitaratzailea
ELKAR 134 (0,88)
Argia 94 (0,62)
Berria 74 (0,49)
Pamiela 57 (0,38)
Susa 44 (0,29)
Open Data Euskadi 31 (0,20)
Herria - Euskal astekaria 30 (0,20)
Alberdania 28 (0,18)
Booktegi 21 (0,14)
UEU 20 (0,13)
Maiatz liburuak 20 (0,13)
Consumer 19 (0,13)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 18 (0,12)
Jakin 15 (0,10)
Urola kostako GUKA 15 (0,10)
Euskaltzaindia - Liburuak 13 (0,09)
Hitza 13 (0,09)
Uztaro 12 (0,08)
Uztarria 9 (0,06)
LANEKI 8 (0,05)
EITB - Sarea 7 (0,05)
aiurri.eus 7 (0,05)
Labayru 7 (0,05)
goiena.eus 6 (0,04)
erran.eus 6 (0,04)
Guaixe 6 (0,04)
hiruka 6 (0,04)
ETB dokumentalak 5 (0,03)
Goenkale 5 (0,03)
Sustraia 5 (0,03)
aiaraldea.eus 5 (0,03)
Euskaltzaindia - EHU 4 (0,03)
HABE 4 (0,03)
Ikas 4 (0,03)
Txintxarri 4 (0,03)
Bertsolari aldizkaria 4 (0,03)
Erlea 3 (0,02)
Anboto 3 (0,02)
Aizu! 2 (0,01)
Aldiri 2 (0,01)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 2 (0,01)
alea.eus 2 (0,01)
Euskalerria irratia 2 (0,01)
Zarauzko hitza 2 (0,01)
Jakin liburuak 2 (0,01)
ETB serieak 1 (0,01)
Karmel aldizkaria 1 (0,01)
Kondaira 1 (0,01)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 1 (0,01)
aikor.eus 1 (0,01)
barren.eus 1 (0,01)
Maxixatzen 1 (0,01)
Noaua 1 (0,01)
uriola.eus 1 (0,01)
Euskaltzaindia - Iruñeko Komunikabideak Fundazioa 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
jende bera buru 62 (0,41)
jende bera bizitza 20 (0,13)
jende bera etxe 17 (0,11)
jende bera kabu 16 (0,11)
jende bera egin 14 (0,09)
jende bera egon 10 (0,07)
jende bera kasa 8 (0,05)
jende bera ere 7 (0,05)
jende bera hartu 7 (0,05)
jende bera hitz 7 (0,05)
jende bera ikusi 7 (0,05)
jende bera iritzi 7 (0,05)
jende bera bizi 6 (0,04)
jende bera eguneroko 6 (0,04)
jende bera joan 6 (0,04)
jende bera on 6 (0,04)
jende bera ukan 6 (0,04)
jende bera denbora 5 (0,03)
jende bera hurbildu 5 (0,03)
jende bera ideia 5 (0,03)
jende bera lan 5 (0,03)
jende bera leku 5 (0,03)
jende bera nortasun 5 (0,03)
jende bera artean 4 (0,03)
jende bera auto 4 (0,03)
jende bera bera 4 (0,03)
jende bera borondate 4 (0,03)
jende bera boto 4 (0,03)
jende bera eskubide 4 (0,03)
jende bera ezagutu 4 (0,03)
jende bera herri 4 (0,03)
jende bera identitate 4 (0,03)
jende bera pasatu 4 (0,03)
jende bera arazo 3 (0,02)
jende bera aurpegi 3 (0,02)
jende bera begira 3 (0,02)
jende bera bihotz 3 (0,02)
jende bera bildu 3 (0,02)
jende bera diru 3 (0,02)
jende bera elkartu 3 (0,02)
jende bera eraman 3 (0,02)
jende bera garai 3 (0,02)
jende bera gauza 3 (0,02)
jende bera gehien 3 (0,02)
jende bera harreman 3 (0,02)
jende bera inguru 3 (0,02)
jende bera interes 3 (0,02)
jende bera itxura 3 (0,02)
jende bera komunitate 3 (0,02)
jende bera kultura 3 (0,02)
jende bera moduko 3 (0,02)
jende bera nahi 3 (0,02)
jende bera ohiko 3 (0,02)
jende bera parte 3 (0,02)
jende bera pentsatu 3 (0,02)
jende bera uste 3 (0,02)
jende bera amorru 2 (0,01)
jende bera argazki 2 (0,01)
jende bera argitasun 2 (0,01)
jende bera arte 2 (0,01)
jende bera azken 2 (0,01)
jende bera babes 2 (0,01)
jende bera barre 2 (0,01)
jende bera begiratu 2 (0,01)
jende bera behar 2 (0,01)
jende bera bertso 2 (0,01)
jende bera bidaia 2 (0,01)
jende bera bizimodu 2 (0,01)
jende bera bizipen 2 (0,01)
jende bera desadostasun 2 (0,01)
jende bera egoera 2 (0,01)
jende bera egunerokotasun 2 (0,01)
jende bera elkartasun 2 (0,01)
jende bera erabaki 2 (0,01)
jende bera erakarri 2 (0,01)
jende bera erosi 2 (0,01)
jende bera eskari 2 (0,01)
jende bera etorkizun 2 (0,01)
jende bera ez 2 (0,01)
jende bera ezagutza 2 (0,01)
jende bera geratu 2 (0,01)
jende bera gerturatu 2 (0,01)
jende bera gorputz 2 (0,01)
jende bera harta 2 (0,01)
jende bera hil 2 (0,01)
jende bera hizkuntza 2 (0,01)
jende bera hori 2 (0,01)
jende bera ibili 2 (0,01)
jende bera izen 2 (0,01)
jende bera kausa 2 (0,01)
jende bera lur 2 (0,01)
jende bera lurralde 2 (0,01)
jende bera mamu 2 (0,01)
jende bera marka 2 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia