Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.067

2000
‎Bada, guk nahiago genuke jende horrek hitz egingo balu eta ez horrenbeste Ibarretxe eta Imaz modukoek. Azken hauek ezin dira prozesuaren ardatzean izan, oinarriak egungo Espainiako markoan finkaturik dituztelako, oso oinarri hutsal eta ahuletan.
‎Herra bat gordetzen dut Mauleko jende handikiarekilako. Jende hori, burgesia ttipia funtsean, egun pastoralaren alde agertzen da, gartsua eta fidela, baina orduan ez. Ni hiriburura ikastera joan nintzen garaian ez zen halakorik bederen.
‎Kontzertuetako publiko ofiziala berehala bereizten da jazkeragatik, batez ere emakumeak ez nuen ezagutzen. Jende hori kontzertu gutxitara joango zela uste dut. Musikazale autoproklamatzen dena interpreteen zalea izaten da.
‎—Auskalo, zeren eta betidanik nahastu izan baihaiz hi jende horrekin... —egotzi zion aitak.
‎Hango unibertsitate giroa, jendetsua eta bizia, oso kilikagarria egin zait. Eta jende horrekiko, ikasgaiekiko sentitu dut. Mary Land  ford ttikia eta arrunta iruditu zait; mundua, ordea, arrunt handia.
‎Zer axola niri zientzia, jende hori egon, badago, bai, eta kitulis. Ezin dugu errealitate hori ezkutatu.
2001
‎Zuk sentitzen duzunean gai zara jendeari transmititzeko, jendeak hori jaso egiten du. Bost urte pasa dira Negu Gorriaken azken kontzertua eman genuenetik, eta datorren kontzerturako entseatzeko konpaktua jarri nuenean oilo ipurdia jarri zitzaidan," Hitz egin" kantuarekin.
‎Informatiboak eta kirola mantenduz, beste guztiek bezala. Baina" tele-zaborra" esaten den erako programa batzuk ditugu, eta antza denez jendeak hori eskatzen duenez, beste programa guztiak pixka bat baztertuta gelditzen dira: goizean goiz edo gaueko 1:00etatik aurrera jartzen dituzte, nahita ere ezin ikusteko moduan...
‎Bai batak zein besteak, dena den, argi uzten dute tratamendu guztiak medikuen gainbegiratuaz egiten direla, eta helburua ez dela inolaz ere medikuntza orokorra ordezkatzea, laguntzea baizik: " Hemen ez dugu inor engainatzen dio Ana Valeronek hau ez da Lourdes-eko ura eta guk ez dugu miraririk egiten, badaude osatu ezin ditugun gaixotasunak, baina oinazea arin dezakegu, eta hori ez da gutxi; jendea horren kontziente da, eta sinesgaitz datorrelako edo joaterakoan oso pozik uzten gaitu".
‎Hurrengo egunean gerran zeuden! Beraz, jende hori ez zen konturatzen gerra bat zetorrenik. Horrek esan nahi du gerrak ez duela abisatzen.
‎Ez badute ETA konbentzitzen, jarrera hori hartu behar dute behintzat, bestela, mundu horretan jende askok beste jarrera hartuko du. Gu ez gara Euskal Herriko ezker bakarra, eta ezkerreko jende horrekin lan egiteko prest gaude eta egongo gara, baina ETArekiko jarrera garbi harturik. Herri honek ez du borroka armatuaren bidez bere burua askatzea nahi, hori gero eta garbiago dago ezker abertzalearen inguruan.
‎Horrela kasik perfekzioa erdietsi dute: jendea manipulatzen dute baina jende hori ez da jabetu ere egiten manipulazio horretaz. Engainatu eta dirua erruz poltsikoratu.
‎Eta gero badago basamortuan nomada gisa bizi izan den jende asko. Jende horrek denak kanpamenduan bizitza berri bati ekin dio, denek arau batzuk errespetatuz. Umeei txertoa jarri behar zaie derrigor eta eskolara bidali behar dira.
‎Jendeak hasieratik estropadak irabazi nahi ditu, eta ezin da hasieratik topean hasi. Jendea horregatik berehala hasten da kritikatzen, ez du ikusten kirol puntua lortzeko eraman behar den eboluzioa, ez du onartu nahi. Azalduta ere, datorren urtean berdin ibiliko da kritikatzen».
‎Estrategia arrazional/ enpirikoa: ebidentziak erakusten dituzte informazioarenbidez, jendeak horren arabera aldaketa gauzatuko duelakoan.
‎Izan ere, ukiezina edo, solemnea edo bihurtzen duen tragedia puntu batez jantzia sumatzen du Tasiok Arantxa. Telebistan tarteka agertzen den bosniar edo afrikar jende hori bezala. Beren saminean bakean lagatzea baino eskatzen ez duten bizirauleak.
‎‘Sektore erradikalak beti izango dira, ’ dio gazteleraz, ‘baina jende hori ez balitz bezala egin behar dira gauzak.’
‎Liburuetan, hitzen ordez, irudiak ageri dira eta teatroan, hitzen ordez, ikuskari harrigarriak... eta zangoak. Jendeak horretara omen du joera. Ez da, bada, harritzeko gure artean ere zinemak, begi festa merkeen horrek, gero eta zale gehiago izatea.
‎Bada, honetan ere ez da beterik agertzen Barojaren neurria. Jendea erruz, inurria bezala, dabil bere nobeletan, baina jende hori ez da gehienetan itzal pila besterik. Aipatzen dira, zer edo zer esaten zaigu haiei buruz, eta ezerezak jaten ditu.
‎Eta jende horrek, aho batez, atseginak, ederrak, eliza baten sarrerako egokiak aurkitzen zituen Oteizaren irudiak. Irudi horiek berberak dira, oroitzen bazarete, hain traketsak, baldanak eta desegokiak, duela zenbait urte, iruditzen zitzaizkigunak askotxori.
‎Holakoak nahiz halakoak, baziren, izan, zein ahulago zein sendoago. Eta gure jendeak, erabat hartzen badugu, gogoko, guztiz gogoko, zituen, eta ez zegoen jende hori bertan behera uzteko prest bere baitarik. Puntu hau berriz ukitu dut bereziki eta luzaroago.
‎Euskal Herriko jende mota horrengan liburu gai asko zegoela ikusi nuen; eta atera ere egin ditut. Era berean, erdal herrietako jende horrengan liburu gairik bazegoela berehalaxe ikusi nuen. Baina euskarazkoekin nahiko lana baneukala eta nire buruari atzeraka tiratzen nion.
‎Mendian, berriz, nekazari eta artzain askorekin topo egiten genuen, orduan orain baino gehiago, bai Euskal Herrian eta bai atzerrian ere, hemen bizi izan naizen urteetan. Jende horrekin hizketalditxo bat egin gabe ezin utzi. Hizketaldi horiek ere bultzatu ninduten bide honetan sartzera.
‎Oximoron, Oximoron! Txistuak, oihuak entzun ziren, ukabilak, ukabil itxi eta mehatxukorrak airean ikusten ziren, eta are, jende horrek, Guebokinder buru zutela, goizeko buffet etik disimuluz ebatsitako fruitu aleak hasi ziren erortzen nire inguruan. Aski da!
‎– Jende horrekin tratu egin zuela esan nahi duk?
‎Jende mordo bat jaitsi zela, bai. Jende horren tartean inoiz baino lasaiago jaitsi nintzela ere bai. Orduan bizkarrezurreko azkurarik ez nuen sentitu, baina zentzumen guzti guztiak erne nituen.
2002
‎Horiek denak kontuan edukitzekoak dira. Eta jendea irakurtzera jarri nahi badugu, jende horren zaletasun eta beharkizun guzti horietaz liburuak sortu eta sortu egin behar ditugu(...) (II)
‎Garatu zen errepresioa bidegabekeria bat iruditu zait, estatuak delitutzat jo zituen ekimenak ez ziren batere kaltegarriak. Gainera, uste dut jende hori bakearen ideiarekin konprometitutako jendea dela. Desobedientzia zibil horrek ez du soilik planteatu subiranotasunaren ideia eraikuntza nazionalaren ikuspuntutik, baizik eta eraikuntza sozial baten ikuspuntutik.
‎Hori dogma asko haustea da ENAMen barruan, baina hori da desobedientzia zibilaren egiteko bat. Eta, zentzu horretan, Garzonek kartzelaratu zituen pertsonei nire atxikimendua luzatzen diet, jende horrek, ideia eta ildo horretatik, desobedientzia zibila garatu nahi duelako, benetako desobedientzialariak dira. Bere kriminalizatze saioa Espainiako justiziaren ekimen lotsagarrienetako bat izan da.
‎Kantuan aipatzen diren pertsonaiak Ingalaterran nire lehenengo lagunak izan zirenak dira, winoak, egunero tabernetara joan eta mozkortu egiten diren pertsonak. Jende horrek istorio oso bitxiak kontatzen zituen. John zen bat, marinela, boxeadorea eta kontrabandista izandakoa, ezagutu nuenean teilatuak konpontzeaz bizi zela uste dut.
‎Bertzalde, eskualdeka lan egiteko proposamena egin digute egileek. Ez da aukera txarra baldin eta horretan buru belarri aritzeko jenderik bada (Deba ibarreko hainbat herritan Nafarroako Baztanen edo Bortzerrietan adina jende bizi da) eta jende horrek esku artean dugun gai honen berri izateaz gain, zuzen eta egoki lantzeko bideak markatzen badira.
‎Beti izaten da norbait edo ezkondu berria, edo istripua izan duena, edo ehizean ikaragarriren bat pasatu zaiona... Eta beste zer esanik ez daukagunean, jende horrengana jotzen da beti. Betiko arrazoietan eta topikoetan erortzeko arriskua egoten da.
‎Maiatzaren 13an nire ingurunean detektatu nuen EAJ eta EA bozkatu behar zuen jendea, eta gainera hala aitortu zidaten. Orain ere jo dut jende horrengana zer iritzi duten jakiteko, eta EAJrekin izugarri haserre daudela ikusi dut. Horrez gain, komunikabideetan agertutako zenbait adierazle ere badira.
‎Izan ere sukalderaiño ura iritxiko den ala ez begiratu gabe etxeak egin eta etxeak egin ari dira bazter guztietan. Etxeak egin eta jendea ekarri baino lehen begiratu litzake, jende horrek nola bizi behar duen eta non lan egin duen. Baina etzaio begiratu eta orain dira komeriak».
‎GUILLAN: Nik irakurle gazteen artean zailtasunak antzematen ditut, gazteek zailtasunak dituzte hizkuntza literario horretara hurbiltzeko, jerga, argota edo bestelako baliabideak erdaratik jasotzen eta erabiltzen dira, eta nahiz euskaraz izan badauden, ez dira aski ezagutzen edota ezagutzen badira ere ez dira erabiltzen, faktore hori askotan traba izaten da jende hori euskal literaturara ekartzeko.
‎Aldiz, kazetari berak, bere grabagailua lagun, galdetu izan balio jende horri berari ia prest dagoen berogailua jaisteko, neguan, batez beste, etxean bi gradu gutxiagoko tenperatura edukitzeko, demagun, ia segurua da jende gehienak ez ozen eta biribil batez erantzungo liokeela. Eta jende horri eginiko galdera balitz ia prest dauden, esaterako, kotxea txandaka erabiltzeko astean behin, edo batere kotxerik eduki gabe bizitzeko, orduan ezezko erantzuna ia emango lukete.
‎Aldiz, kazetari berak, bere grabagailua lagun, galdetu izan balio jende horri berari ia prest dagoen berogailua jaisteko, neguan, batez beste, etxean bi gradu gutxiagoko tenperatura edukitzeko, demagun, ia segurua da jende gehienak ez ozen eta biribil batez erantzungo liokeela. Eta jende horri eginiko galdera balitz ia prest dauden, esaterako, kotxea txandaka erabiltzeko astean behin, edo batere kotxerik eduki gabe bizitzeko, orduan ezezko erantzuna ia emango lukete.
‎Ume asko gelditu dira bizi osoan frustratuta, bere etxean denak musikariak zirelako eta bera etxeko tuntuna bezala hartzen zutelako. Nirekin musika ikasi du jende horrek, kantatu eta flauta jo ere bai.
‎Hil  tzailearen eta haren mundua ere ikaragarria gertatu zaizu brastakoan. Atzo arte nekerik gabe irensten zenituen beste jende horrek bere ekintzak zuritzeko erabiltzen dituen argumentuak. Beti urruti egon zara batzuengandik, urrutiratzen hasita zaude besteengandik.
2003
‎Oro har, erabileraren eskasia ikusten dut arazo. Izan ere, jakingo bagenu 30 urte inguru duen jende horrek, bere heziketa euskaraz izan dutenak edozein izanda ere beren ama hizkuntza, beren seme alabei ama hizkuntza gisa euskara irakatsiko dietela, urrats izugarria izango genuke ziurtaturik. Baina nola jakin hori horrela izango dela?
‎Eta ikuspegia ez ezik, jendearen balioak, sinesmenak... Nire lanari dagokionez, zein izen erabili behar dut jende hori izendatzeko? " Euskaltzaleak"?
‎Bestalde, administrazioaren lana litzateke, informazioa zabaltzea aktibitate fisikoaren onurari buruz, prebentzioari buruz, kirola praktikatzera bideratzen duten proiektuei buruz... Batez ere kirola praktikatzea zaila daukan jendea horretara bultzatzeko. Eta bide hori hartzen duen jendeak, egin dezala kirola garantia batzuekin.
‎Normalki txapelketan tematika serioa gehiago agertzen da, eta diskurtsoaren barruan arrazoiketak pisu gehiago hartzen du, eta hori be lantzera jotzen dugu. Jendea horren zain dago, eta hori demostratzeko leku bakarrenetakoa da. Jendeak uste du «segurola»ra jotzen dugula, baina guretzat aukera bakarrenetako bat da bertso luzeak botatzeko.
‎Aipatu dugun kultura politiko horrekin topo egiten du. Fenomeno bitxia da, ezen egungo estatu ereduaren aldeko sutsuenek badakite eskualdeko botereen gaurkotze ahalik eta azkarrena egin behar dela, baina badakite ere, gaurkotzearen beraren ondorioz erabakiaren aurkako altxamendua etor daitekeela, beren jende fidelaren altxamendua gainera, jende horrek ez baitu deszentralizazioa onartzen. Frantses logikak horrela funtzionatzen du, Frantziak jendearen mentalitate aldaketa behar du ordea, eta horretan ezintasun ikaragarria dauka.
‎sektoreak ez ote du jakin erosle potentzial horiek bereganatzen? Gaztelera asko espabilatu da eta jende hori irabazi egin ote du. Bestetik euskaraz ateratzen diren guztiek gutxi edo gehiago diru publikoaren babesa dute.
‎Hautetsi bakarrek egoera honen berri dute, auzapez edo kontseilari orokor izatera iristen baitira beren ideia abertzaleak kasik aipatu gabe, soilik gehiengo zapalduaren antzera euskaldun izanez. Batek galda lezake jende hori anbizionez bete oportunista ala azterketa politikoa zimiztaren ziztuan egin duen minoria bat den. Ase dira, menturaz, euskaldunetarik haratagoko munduaren deabru  tzeaz.
‎Victor Hugo poeta ez da subjektu bakandu bat, objektuari buruz buru, kanpotik beha, subjektu/ objektu oposizio kartesiarrean: bera Biarritz, Pasaia diren natura eta jende horretan urtu egiten da, horiekin identifikatzen da; natura hori da Victor Hugoren mintzoan mintzo dena, Hugoren kanta kantatzen duena. Hugo herrien ahotsa da.
‎Eurak ez omen nazionalista eta ez daude eroso, ez dute euren lekua topatzen honetan guztian, ez ei du euskalgintzak asmatu beste alde hori erakartzen. Dabilenari okerrak topatzen baino, ze egin duzue, bada, zuek zuen aldeko jende hori hurbiltzeko. Zertan ibili zarete urteotan, asmatu ez omen duen euskalgintza horren askan deseroso?
2004
‎Horren oihartzunak eta distirak gainontzeko guztia itzalean uzten du. Baina, Tourraz gain, badago ziklismoa, eta jendea horretaz ohartzeaz gain komunikabideek hori islatzen jakin behar dute. Onerako edo txarrerako, komunikabideek dute zerbait ona edo txarra izatearen erruaren edo eraginaren erantzukizun handia.
‎Hori da ikusten dudan arazorik handiena. Bestela, ongi antolatuz gero, jende hori ere prest egoten da argazkitan ateratzeko.
‎Ezaguturik ibar horietan bertako euskara nolakoa zen jakiteko dagoen grina, neure hiztegi eta ikasliburu hauen bidez jende horren eskuetan materiala jartzea da, bereziki, nik egin nahi dudana, badakidan arren material honek erabilera filologikoa ere baduela.
‎Bada liburua maltzurra dela esan duenik ere. Jende horren iritziz maltzurra da esaten duelako sentsibilitate apur bat duenak ez duela lekurik herrian eta ihes egin beharrean dagoela. Nik ez dut uste horrela denik.
‎–Ondorioz, euskararen alde gauden galdetzeak ez du zentzurik, euskara gu garelako; hizkuntzaren garapena gure garapena bera da. Beraz, euskarari eraso egiten diotenean guri egiten digute eraso, euskara baztertzen dutenean gu baztertzen gaituzte; jendeak horretaz ohartu behar du?. 153
‎–Erdara ere hemengoa da. . Ez dakizu ongi, maisu, ze laineza hartu duten zure esan horrekin, zerak... beste jende horrek, Etxape honetako Bestekoek. Harro harro eginda ez dabiltza ba!
‎Lehen lehenago, agur, neska politika? eta horrelakoak ikasten zituen jende horrek euskaraz, eta orain berriz badirudi, erdara ere hemengoa da, dela mihirik zikindu gabe euskaraz esateko prest dauden gauza bakarra (hori bai:
‎Horiek esanda, Ludger Mees en akuilua, euskaldun fundamentaliston ipurmasailera dator zuzen zuzen: . Bai baitago zenbait jende euskara sakralizatu egiten duena eta jende horrek hitz egiten du euskara pertsona balitz bezala, gizakia balitz bezala, eta, behin eta berriro euskararen eskubideekin gora eta behera aritzen dira?. 250
‎Hau zen orduko erradiografia. Bistan da, bertako jendeaz ari garenean, jende hori zein alderditan kokatzen den.
‎Laxaro Azkunek honela esan zuen: “Euzkitze albistegi ofizial bateko aurkezlea zen, eta gero bertsolari plazetan; jendeak hori ez zuen ezkontzen, eta Xabier erre egin zen”. Hala al da?
‎–Azkenean, maitemindu egiten haiz jende horrekin, argazkietako jendearekin. Asmatzen dizkiek izen abizenak, asmatzen diek dena.
‎–Igual. Ontzat hartzen badugu jende hori jende txikia dela.
‎Hori pentsatu du jendeak: ezin direla euren aldaretik edozelan joan, ezin dutela agur esan buztana makurtuta, behar den moduan gogoratuak izateko beharra dutela, eta azken oroigarria utzi nahi izan dutela kalea apur bat odolduz, jakin nahirik edo jende hori, barru barruan, esaten duten bezain gorria den edo zer. Eta bai, nahiko gorria da jendea barrutik.
Jendeak hori esaten du, baina inork ez daki benetan aliaturik datorren eta, baldin badatoz, hain bonba harrigarriak ote dituzten, etsaia nor den bereizten dakitenak. Eta, beraz, bonbek ez badute bereizten faxisten, ezkertiarren eta Michelangeloren eskultura baten artean, orduan ezin da jakin etsaia etxean dagoen ala kanpotik datorren, ala biak diren etsaiak eta bietako inori ez zaion asko inporta bonbetatik ihesi ibili duen jendea.
‎—Zeozer bada —komentatu zuen. Baina, berriro ere, bere burua beste norabaitera joan zitzaion, eta isildu egin zen— Oso jende gaiztoa, errotako jende hori —hasi zen gero, buruan zein pentsamendu zerabiltzan erakutsiz— Gaiztoak hortzaundiak, eta askozaz ere gaiztoagoa beste zahar hori, antiaju berdeekikoa. Nire barruko ahotsak berak, den borrokazalearekin, zahar horrengandik apartatzeko esaten dit.
‎—Ez zait iruditzen, lagun. Nire ustez arroza eta beste antzeko jakiak mendiko jende horrek eramaten ditu zaldietan kargatuta. Mendian izango da noski janari premia, batez ere orain, negu gorrian gaudela.
‎—Begira errotako jende hori —esan nion La Vacheri.
‎—Hori da hitz egin beharra jende horrena —esan nion La Vacheri. Artean bagenuen elkar ulertzeko modua.
2005
‎Alorrean alorreko jendea ohartarazi, kontzientziatu eta persuaditu da aurrena. Hurrena, jende hori hezi egin da, eta horrek bere denbora behar du. Bide luzea geratzen zaigu, beraz, baina guztion ahalegina norabide berean baldin badoa, seguru nago bidea bera gozagarri gertatuko zaigula.
‎Ez izateko beste hogei urtez beste irudi bat, itzal edota bahitu hori. Pertsona, berak ikusten duena da, dituen lagunak, harreman naturalak beste jende horrekin egiten dira. Orain beste batzuk ikusten ditut, baina ez ditut haiek ahaztuan, eta gustura besarkatuko nituzke orduko lagunak.
‎Harritu ere egiten naiz jende hori dena horrelako gauzak esaten entzunda. " Arrakastaz hil" esamoldea entzun duzu inoiz?
‎Lortu nahi dugun guzti guztia ezin eskuratzearren zerbait erabat galarazte horrek psikologian dena ala ezer ez mekanismoa deritzona pertsona askotxoren frustrazio eta etsipenaren arrazoia argi asko agertzen du: jende horrek, pisua galtzea edo pisu osasuntsuan mantentzea den helburura iristeko bidean erraztasun baino eragozpen eta oztopo gehiago ikusten ditu.
‎Norbaiten aburuz, baliteke egun lanean dabilen eta pentsioa ordaintzen ari den jende horri erretiro garaietan zor zaiona pagatzeko adina dirurik ez egotea.
‎Gizaki ausartak dira, ekimen handikoak, langileak, eta hona horretaraxe etorri dira, lan egitera eta familiaren euskarri izatera; hori egin daiteke gaur egun, ez ahantzi, lan merkatuan toki zabala dagoelako jende horrentzat, hau da, harrera egiten dien herrialdeak inmigrantearen presentzia nahitaezkoa du.
‎Azoka ekologikoetan parte hartzen dut, ez soilik ahuntz produktuak eskaintzeko. Mota guztietako produktu ekologikoak eskaintzen dira gaur egungo azoketan, eta nire ustez etorkizuna hortik doa, jendea horren garrantziaz jabetzen hasi da. Ea ba, nekazari ekologikoak ugaritzen diren eta ea piska bat laguntzen digutenâ? ¦
‎Batetik, har dezadan jende horren diskurtsoa soilik termino positiboetan: garbi dago gaur eta hemen intelek tual ez nazionalista izatea konpromiso etiko sartreanoaren bariante bat besterik ez dela, hots, herriarekin (edo gizar tearekin beraien terminotan esateko) intelektual gisa konpromiso etiko bat hartzea.
2006
‎Liburu dendak gune handiak dira gaur egun, eta momentuko gauzak saltzen dituzte. Ematen du jendeari hori gustatzen zaiola eta, joan ere, haraxe joaten da jendea.
‎Eta konturatzen nintzen belarrimotz, mantxurriano, eta ez dakit zer horiek entzuterakoan, beste guztien artean nire familiarengatik ere ari zirela. Eta beti iruditu zait injustu, begirada arinegia egin zaiola jende horri, inork ez duela interesik erakutsi jende hori ezagutzeko. Bestalde, barruko motibazioei dagokienez, 1997ko Euskal Herriko Bertsolari Txapelketan finalera iritsi nintzenean, bat batean sentitu nuen bizi ziklo bat ixten zela hor, nirea eta nire familiarena.
‎Eta konturatzen nintzen belarrimotz, mantxurriano, eta ez dakit zer horiek entzuterakoan, beste guztien artean nire familiarengatik ere ari zirela. Eta beti iruditu zait injustu, begirada arinegia egin zaiola jende horri, inork ez duela interesik erakutsi jende hori ezagutzeko. Bestalde, barruko motibazioei dagokienez, 1997ko Euskal Herriko Bertsolari Txapelketan finalera iritsi nintzenean, bat batean sentitu nuen bizi ziklo bat ixten zela hor, nirea eta nire familiarena.
‎Parisen egindako agerraldiren batean bizi izan dut egoera hori, kamera ondo eramana zen, nire burua pantailan ikusten nuen aldi berean... Baina guk kontatzean teknika ahazten dugu, guk irudimena lantzen eta helarazten saiatu behar dugu, jendeak hori sentitu behar du. Efektuak ere bai, baina trabarik egin gabe.
‎Askoz ere alaiagoak dira, kanporakoiagoak, gizarteko zati azken batean. Eta nik uste hemen ere aukera bat ematen baldin bazaie, ikusten badute gizarteak onartzen dituela, jende horrek gizarte honi zer eskaini handia duela, elkartasun balore aldetik, alaitasunetik, asko jantziko lukete gure kalea. Etxean bezala sentituko balira guretzat festa bat litzateke haiek hemen gurekin izatea.
‎Azokara urtero erromesaldian doan bezeroa dago. Zoritxarrez, mundu oste hori urtean zehar ez da liburu denda batera hurbildu ere egiten, jende horrek ez dauka Azokan erakusten duen liburuarekiko afana. Liburua eskuetan hartu, erabili, eta bere kontzientzia nolabait zuritzen du.
‎Badakit irakurlegoari ahalegin bateskatzen diodala, idaztea nekeza egin zaidan bezala irakurleari nekeza egingo zaiolairakurtzea. (...) Badakit ez diodala liburua eskaini eta atsedena proposatzen, etaestimatzen dut jende hori, pentsamendua deskantsuan eta alferkerian utzi beharrean, erraza egingo ez zaion liburu bat zabaldu duelako.
‎Eztabaida hau ez da ia harritu, errealitate hori aldatzeko zer aukera politiko hartu genituzkeen hausnartu behar da. Gustatuko litzaidake jendeak hori bere gain hartzea gizarte segurantzak, langabezia aseguruak, osasun publikoak, hezkuntza publikoak… Bestea ongintza pixka bat da. Politika publikoak behar dira, Espainian ditugun berdintasun eskubide berak behartsuagoak diren beste herrialde batzuetan, hala nola Marokon, bete ahal izateko.
‎Baina ez da bertsolaria izatea bakarrik; plazandrea edo plazagizona ere izan behar zara eta, jakin behar duzu jendeak ez antzematen zuri zein egoeratan zauden. Azken finen zu hara zoaz jende horren nahia kunplitzera eta ezin duzu ibili zure penak kontatzen!
‎Hori izan zen gehienbat, bertso eskolak egiten ari diren lanari omenaldi txiki bat. Azkenean bertsolaritza ez dela bakarrik BECen kantatu zuten 8 bertsolarien eredua, baizik eta badaudela hor bertso eskolak, ume pilo bat Euskal Herriko lurralde guztietan, jendeari hori erakusteko. Eta egon ziren txaloekin, nik uste jendeak badakiela hor zerbait badagola egosten!
‎Baina zergatik gertatzen da hori? Zergatik jende hori ez da gauza bestetarako. Eta kasik ezin dugu sinetsi erantzuna:
‎Horregatik ez naiz joaten ni: auskalo zer pentsatuko luketen batzordean, jende horrekin nahasten hasi izan banintz; latzak entzun nituzkeen. Edo agian ez, baina esamesak egongo ziren, ez izan dudarik, eta hori okerragoa da; badakizu ez ditudala jasaten.
‎Euskaldunok ospakizun eta ekitaldi oro jatekoekin nahiz edatekoekin laguntzeko ohitura dugu, eta euskararen ingurukoak ez dira salbuespen. Ekitaldi jendetsuen azalpen bakarra ez den arren, ezin ukatu ukitu gastronomikoak ere laguntzen duela jende hori biltzen.
2007
‎Igone Etxebarriak ezintasuna daukan jendearentzat gauzak eskuragarri jartzeak duen garrantzia aipatu du, baina «gu ezin gara heldu jende horrengana. Ez dakigu itsuen premiak zeintzuk diren, horregatik jotzen dugu ONCEra, beraiek esango digute zer premia dauden».
‎IRAko liderrak ezagutzea lortu genuen, batez ere lider lokalak. Beraiekin afaltzeko ohitura hartu genuen, eta konturatu ginen jende horrekin hitz egitea posible zela, arrazoiz jokatzeko prest zeudela. Azkenean dozena bat estrategia ezberdin eta hogei urte behar izan genituen, baina lortu genuen bakea.
‎Jende askok oreka hori oso normal lortzen du. Behar bada, jende horri falta zaiona bide horretan jarraitzeko laguntzak dira.
‎Baina aldi berean, jende" normalarekin" lana egiteko borondatea edukiko zuena, espezialitate batean mugitzen den jendea eta espezialitate horretatik kanpo mugitzen denaren arteko harremanak onerako direla sinetsita. Uste dugu jende" normalaren" eragina, jende hori aktibatzea lortzen badugu, oso eraginkorra dela, bai oro har proiekturako, bai kulturaren egoerarako eta baita jardun konkretuetarako ere. Gauza horiek guztiak garbi xamar genituen hasieratik.
‎Guk esaten dugunean jendearenganako lan hori egin behar dugula eta plaza bat izan behar dugula, esaten ari gara inguratu behar ditugula kultur gai batzuk jendearengana. Baina jende horrek badu bere kultura propioa, beste arlo batzuetan. Jende batek, adibidez, arteari buruz ez daki ezer, baina jakingo du kontabilitatea eramaten, josten, plastikoa egiten, autobusak egiten edo medizinaz.
‎Baina 1990eko hamarkadatik aurrera hasi zitzaien bidea errazten, batik bat Transexualia bezalako taldeei esker. Gizartean jendea horretaz hizketan hasi zen, eta telebistan ere bai. Kazetariek baliatu egin zuten gaia eta amarillismo handia ekarri zuten, programa merkezurretako gai bihurtu ziren, eta telebistara eramaten zituzten transexual prototipiko eta folklorikoenak.
‎Datu hau oso ikusgarria iduritu zait. Egia da esaterako hain zuzen ere beste herrialdeetatik heldu den jende hori askotan kalean errazago ikusten dela etxean telebistari so dagoen euskalduna baino, baina ziurrenera poltsikuko soziologia egiten hasteko arriskuan erortzen ari naiz eta jarrai dezadan beste alde batetik.
‎Gaztelaniazko filologia egin dau, eta eskoletan eta behar egin izan dau. Sao Paulora etorri da behar bila, baina, antza, nahikoa gatxa da, ama hizkuntza gaztelaniaz dauan jenteak horretan egiten dau behar ta. Neska alai eta umoretsua da, hile osoak lanik topau barik igarotea gogor egiten jakon arren.
‎Erosteko erabaki horrek zuregan horrelako edo bestelako eragina izango du eta jende horrengan beste horrelakoa izan du.
‎Jakina denez, mendebaldeko gizarteotan kontsumitzen dugun zuntz gutxi (eskas) horrek lotura hertsia du osasun arazo eta gaixotasun arazo larri batzuekin (idorreria, kolesterol altua, koloneko minbizia?) baina jendeak horren ongi ez dakiena da pertsona heldu batek egunean gutxienez 25 do 30 gramo zuntz hartu behar dituela.
‎Roberrek arrazoia ematen zion orduan: . Zer egingo duk ba aldeano jende horrekin. Horiek ez zekitek ezta ipurdia paperarekin garbitzen ere?.
‎tales son los ilustrados. La Ilustración ha consistido en la traición espiritual por la que un reducido grupo de españoles ha dejado de serlo para convertirse en europeo y, sobre todo, en francés? 478 Ilustratu jende hori, una raza de gente?,, una casta de impíos, malapartatua da479;, impíos, deístas, filósofos, libertinos, indiferentes, naturalistas, reformados, son unos nombres sinónimos?, eta, son en realidad, de verdad, una multitud de hombres bestiales sin alguna piedad natural ni sobrenatural?
‎Jende helduak gazte jendea globalizazioaren aurka ikusten du eta, badirudi, hori eta horrenbestez, erdi txoratzen daudela gazte jendea globalizazioari oldartuzaiolako edo. Nik neure aldetik jakin nahi nuke gazte jende horren identitate kezkakzertan diren, zinez: alegia, globalizazioaren aurkako jarrera hori zerk eragindakoaden.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
jende 685 (4,51)
Jende 158 (1,04)
jendeak 81 (0,53)
jendea 67 (0,44)
Jendeak 27 (0,18)
jendeari 19 (0,13)
Jendea 10 (0,07)
jendek 3 (0,02)
JENDE 2 (0,01)
Jendeari 2 (0,01)
Jendeendako 2 (0,01)
jendeek 2 (0,01)
jenteak 2 (0,01)
Jendearen aurrean 1 (0,01)
jendearen aurrean 1 (0,01)
jendearengandik 1 (0,01)
jendearentzat 1 (0,01)
jendeaz 1 (0,01)
jenderik 1 (0,01)
jentea 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
jende hori ez 72 (0,47)
jende hori egin 20 (0,13)
jende hori bera 19 (0,13)
jende hori esan 11 (0,07)
jende hori ere 10 (0,07)
jende hori ikusi 10 (0,07)
jende hori nahi 9 (0,06)
jende hori oso 9 (0,06)
jende hori artean 8 (0,05)
jende hori lan 8 (0,05)
jende hori egon 7 (0,05)
jende hori zer 7 (0,05)
jende hori beste 6 (0,04)
jende hori lagundu 6 (0,04)
jende hori bildu 5 (0,03)
jende hori bizi 5 (0,03)
jende hori erakutsi 5 (0,03)
jende hori eskatu 5 (0,03)
jende hori euskara 5 (0,03)
jende hori ezagutu 5 (0,03)
jende hori fidatu 5 (0,03)
jende hori gu 5 (0,03)
jende hori guzi 5 (0,03)
jende hori hitz 5 (0,03)
jende hori jabetu 5 (0,03)
jende hori ulertu 5 (0,03)
jende hori aitzinean 4 (0,03)
jende hori baino 4 (0,03)
jende hori bidaiatu 4 (0,03)
jende hori den 4 (0,03)
jende hori ezin 4 (0,03)
jende hori gustatu 4 (0,03)
jende hori hor 4 (0,03)
jende hori ni 4 (0,03)
jende hori nola 4 (0,03)
jende hori pentsatu 4 (0,03)
jende hori sartu 4 (0,03)
jende hori sinetsi 4 (0,03)
jende hori uste 4 (0,03)
jende hori baizik 3 (0,02)
jende hori behar 3 (0,02)
jende hori beti 3 (0,02)
jende hori bila 3 (0,02)
jende hori borroka 3 (0,02)
jende hori diru 3 (0,02)
jende hori eduki 3 (0,02)
jende hori entzun 3 (0,02)
jende hori erdi 3 (0,02)
jende hori esku 3 (0,02)
jende hori etxe 3 (0,02)
jende hori gertatu 3 (0,02)
jende hori hizketa 3 (0,02)
jende hori hizkuntza 3 (0,02)
jende hori identitate 3 (0,02)
jende hori irakurri 3 (0,02)
jende hori iritsi 3 (0,02)
jende hori jarraitu 3 (0,02)
jende hori jaso 3 (0,02)
jende hori jo 3 (0,02)
jende hori joan 3 (0,02)
jende hori mundu 3 (0,02)
jende hori ohartu 3 (0,02)
jende hori sentitu 3 (0,02)
jende hori ukan 3 (0,02)
jende hori zu 3 (0,02)
jende hori aberri 2 (0,01)
jende hori aipatu 2 (0,01)
jende hori aitortu 2 (0,01)
jende hori aitzin 2 (0,01)
jende hori animatu 2 (0,01)
jende hori ari 2 (0,01)
jende hori arrisku 2 (0,01)
jende hori asko 2 (0,01)
jende hori atze 2 (0,01)
jende hori aurkitu 2 (0,01)
jende hori baina 2 (0,01)
jende hori bakarrik 2 (0,01)
jende hori bake 2 (0,01)
jende hori baloratu 2 (0,01)
jende hori begira 2 (0,01)
jende hori berri 2 (0,01)
jende hori bide 2 (0,01)
jende hori bideratu 2 (0,01)
jende hori Bilbo 2 (0,01)
jende hori bizitza 2 (0,01)
jende hori borrokatu 2 (0,01)
jende hori botere 2 (0,01)
jende hori bultzatu 2 (0,01)
jende hori dagoeneko 2 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia