Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 101

2001
‎Platonek hemendik zenbait ondorio ateratzen ditu. Filosofia eta demokraziaren arteko bateraezintasuna ez ezik, filosofiaren eta jendearen artekoa ere bada: filosofia heriotzari lotuta dago.
‎Barruan, bezperan ez bezalako giro lasaia nagusitzen zen. Kikaren hotsa eta aldizkako irribarreak tartekatzen ziren jendearen arteko hitz aspertuetan. Neu ere irribarre egiten ahalegindu nintzen pare bat aldiz; hala ere, urdaileko ziztada temosoak indar berrituaz erasotzen zidan.
2002
‎Nekazaritzak trukea ekarri zuen hasieran; gero, merkataritza. Jendearen arteko harremanak hazi eta korapilatu egin ziren heinean, informazioa gorde zezaketen dokumentuen beharra agerikoago bilakatu zen; eta dokumentuek, jakina, idatziak behar zuten izan.
2003
‎Nolanahi ere, garai hartatik aurrera bukatutzat eman ei ziren XVIII. mendean guztiz ohikoak izan ziren etxebizitzen arteko eskailera ederrak eta jendearen arteko harremana ahalbideratzen zuten patio zabalak. Eta horrela iritsi gara gaur egunera, auzokoarekin bat egin ahal izateko ia ataririk ez duten etxeetan bizitzera, eskailera zulorik ere ez duten etxe horietan bizitzera.
‎Berezgoak ez du bakarrik nahi, doi aberastasun, doi jende buru, doi lur eremu, doi alaitasun. Nahi du oraino eta, guziz, jende xehea neurri onean argitua, mintzai bat aski jori eta idazleen artaz goratua, jendearen arteko buruzagi argi eta bihozdunak: nahi du, hitz batez, ororen lehia kartsua, ororen odol hotzeko burutzapen bera.
2004
‎botere publikoek benetan informatu dezatela. Gai horretan adituak direnen eta benetan ikuspegi desberdina duten jendearen arteko eztabaida bultza dezatela. Eta gizabanako bakoitzak, berriz, exijitu dezala ezagutza, hor doakigulako bizitza.
‎Euro hiria ekimena, goitik hasita, ez da herrian txertatu. Baina muga ondoko jendearen arteko ezagutza soilaren bidez ere ez da muga gainditu. Hau da, tradizionalki garatu den kontrabandoaren bidez edota Benten inguruetan garatu izan diren harremanek soilik ez dute aski eragiten gizartean, ezta anaitasunezko festek ere.
‎Beste batzuk, hotz dira, eta bakarti. Eraikin horiek jendearen arteko harremanak ere zehazten dituzte.
‎Egoeraren aurkezpen ezkor samarrari jendearen arteko hitz hartze ezkor samar zenbait jarraiki zitzaion. Hizkuntz eskubideak alor guztietan behin eta berriz urratzen dira, eta haien alde borrokatzen diren militanteen ahaleginak ez ditu gizarteak merezi adina aintzat hartzen.
2005
‎Demokraziaz mintzatzen denean, sistema politikoaz besteko gairik ez da aipatzen. Ez dira eztabaidatzen egunero inork aipatu gabe gure bizitzak mugatzen dituzten kontuak, ez ditugu kolokan paratzen afektibitatea edo maitasuna kudeatzeko porrot egin duten manerak, ez zaigu bururatzen jendearen arteko harremanek egokiagoak eta erosoagoak izan luketela, demokrazia autentikoago batean, ez diogu gure buruari galdetzen nori egiten dion mesede gure ekonomia partikularren berri jendaurrean emateko debeku adierazi gabeko horrek, eta isilik segitzen dugu, otzan, gure sekretutxoak gordeta... Dinouart apaizak herritarrok horrela, isilik, egoteko esaten zuen.
‎Igandero gerturatzen zen jendea mezetara eta mezatik irteeran, harreman berriak ezartzeko aukera izaten zen. Alvaro Gastonen aburuz," elizaz gain, bolatokia eta errekako garbilekua ere jendearen arteko loturak sortzeko gune izaten ziren". Orain horrelakorik ez dago, eta badaude, garrantzia galdu dute herriko bizitzan.
‎Hala uste dut. Apaizak jendearen arteko lubakiez jardun zuen. Asko harritu ninduen zerbait esan zuen, ez dut ahaztu:
2006
‎Azken hau ezberdinen arteko akordioa, tradizio politiko ezberdinetatik datorren jendearen arteko koalizioa eta ikuspegi nazional ezberdina daukaten gizon eta emakumeen arteko koalizioa, baina ezkertiarren arteko akordioa.
‎Funtsean, politika horrekin lortu nahi dutena hori da: nekazarien bizi baldintzak hobetzea eta hiriko eta herriko jendearen arteko aldeak desagertzea.
2007
‎Guri jendearen arteko zubiak egitea tokatzen zaigu, gu zubi egileak gara, pontifex. Nik ez daukat zertan esanik, «Euskal Herriak nazio bat izan behar du, edo independentea izan behar du!» Eta arrazoi berarekin ez zaio kardinal bati tokatzen «España una santa apostolica y por la gracia de Dios» esatea, politikoen lana da hori esatea eta erabakitzea.
‎Bestelako ekintza batzuek (ekintza osagarriak) sare horiek zabaltzeko aukera ematen dute, talde ezberdinetako jendearen arteko harremanak sortuz (hau da, sare handiagoak ehuntzea) eta proiektu baten eta talde baten partaide direla sentiaraziz.
‎A. Schleicher Jenako profesoreak linguistika darwinista/ biologista bat eratu du: hizkuntza (Steinthal en aurka) ez da ezer izpirituala, errealitate materiala baizik; haren jatorria ere inolako Volksgeistetan ez dago, ezpada garunaren eta mintzamen organoen egitura jakin batean; hizkuntza ezberdinen azken arrazoia, hortaz, giza jendearen arteko ezberdintasun anatomikoetan datza. Hizkuntza produktu natural bat da; hizkuntzaren zientzia, natur zientzia bat.
2008
‎urte askotan Madrilen bizi ondoren, harrigarria zaio hiri tipietako bizimodua, bertako jendearen arteko harreman mota, denek elkar ezagutze hura. Harrigarria bezain itogarria, bestalde.
‎Italian 70eko hamarkadan izandakoa, hain zuzen ere: «faxismotik datorren gizarte baten eta gizarte justuago baten alde lanean dabilen jendearen arteko borroka». Boterea lortzera hel zitekeen alderdi komunista Italian (PCI), Izquierdoren iritziz, «estoldetako borrokengatik» izan ez balitz, eta gertaera horiek hartu nahi izan ditut abiapuntutzat.
‎Batetik, bereizi egin behar da udal mailako politika eta politika nazionala. Herri mailan errazagoa da ezkerreko jendearen arteko elkarlana, eta udaletara iristeko alderdi txikien ahalmena txikiagoa izaten denez, indar metaketak laguntzen du. Bertzelakoa da izaera nazionalagoa duten instituzioetan bat egitea.
‎Ohikoa den bezala, Tere Recarensek kasualitateaz hitz egiten digu joko dibertigarri baten bidez. Umorea, jolasa, jendearen arteko harreman beroa artistaren lanaren oinarrian egon da beti, baita artistaren egoaren indarra ere. Gogoratzen dut bere jaioterrira helikopteroz iristen zen bideoa eta gurasoekin zuen elkarrizketa etxeko sukaldean ilarrak aletzen zituzten bitartean.
2009
‎Izan ere, abeltzain batzuek ez ei zituzten abereak behar zen moduan jagoten. Sarritan abeltzain berari behin baino sarriago ordaintzea tokatu zen, eta jendearen arteko mesfidantzaren hautsak harrotu ondoren, ermandadeak gainbehera hasi ziren. XX. mendearen bigarren erdian aldendu ziren guztiak.
jendearen arteko harremana ez da inoiz harmoniatsua izan...
‎Hemen gauzak bestelakoak dira, eta ez diot bakarrik hizkuntzagatik. Jendearen arteko harremanak bestelakoak dira. Eta ezagutu ditudan herrialde guztietatik hau da eskulturaren posibilitatea garbien duena.
‎Garai batean autoak markatzen zuen jendearen arteko bizi maila, klasea. Egun, ordea, sistema justu honek denok berdindu gaitu.
‎Ikus dezagun, hasteko, Anje Duhaldek musikatutako Xalbadorren bertso bat. Euskal lurraren eta han bizi den jendearen arteko seme alabatasun loturaz dihardu.
2010
‎Erronka gogorrei au rre egin beharrean garela. Egin eginean ere, eguneroko bizitzan, zori txarrez, jendearen arteko harremanetan geroago eta toki handiagoa egiten ari garelako inguruko erdarei, hots, frantsesari eta gaztelaniari.
‎Eskualde eskalatik ikusita, agintariek eta populazioaren gehiengoak, prozesuaren arriskua hautematen dute, eta hura arautu eta erregulatzeko neurrienalde agertzen dira. Baina eskala lokalean gauzak beste era batera ikusten dira; izanere, udalerri txiki hauetan jendearen arteko harremanak estuak eta aspaldikoakizaten dira, eta arazo hauen aurrean hartzen diren erabakiek sarritan guztiokkonforme uztea bilatzen dute. Tokian tokiko eskalan prozesuak dakartzan arazoenaurrean beste alde batera begiratzeko joera egon da, edota neurrien aplikazioaluzatuz joan izan da ondoren etorriko den udalbatza berriak bere gain hartukodituelakoan.
‎Txirrindula Egunarekin goiz atsegina pasatzea eta Sakanako herriak, txokoak eta bidexkak ezagutzera eman nahi dira, natura bulkatzeaz gain. Eta, bide batez, jendearen arteko erlazioa bulkatu nahi da. " Herri ezberdinetako jendeak hartzen du parte, Sakanakoak eta Sakanatik kanpokoak, eta adin guztietakoak:
‎Ohartu, dueluak aristokraten artean egiten zirela; eta arrifien arteko borroka etengabeak ere maila bereko jendearen artekoak izaten zirela. Espainolen eta moroen arteko harremanean, ostera, irain eta ohore ardurak beste jokabide batzuekin mugitzen ziren, inoren maila soziala aldatzen ez zelako horregatik eta edozein irainek zentzu kolektiboa hartzen zuelako pertsona konkretuari zuzendu arren.
‎—Hobe da berant, ezen ez jagoiti... —sententziatu zuen Marianok, jendearen arteko elkartasunaren gorazarrez.
2011
‎Google+ duela gutxi jarri zuten martxan, baina erabiltzaileen erabateko onarpena lortu du. Gauzak partekatzeko eta jendearen arteko zirkuluak antolatzeko sistema erreferente bilakatu da, eta Facebooken (bere aurkari nagusia) erantzunak izan dituzte Google+ en hainbat ekimenek.
‎Geroago eta konfiantza gutxiago daukat humanitatean, Molly. Giza jendearen arteko lotura eta harremanak izugarriro aldrebestu dira. Kaleetan ezin da lasai ibili, barrualdeetan ere ez.
‎Baina ez zen hori izan polizia Simonen bidean jarri zuena. Martinen etxean, kartoizko kaxetan, hainbat eta hainbat fotokopia eta eskuz idatzitako folioak zeuden, bere alabaren desagertzearen eta herriko jendearen arteko harremanak aipatuz. Jendeari buruz hainbat eta hainbat datu zegoen folio haietan.
‎“Bertako dinamizatzaile den Itsasoren ideia izan zen. Batetik, herri txikietako jendearen arteko harremana bideratzeko beste modu bat eskaintzen du; bestetik, gure eguneroko bizitzan eragina izan dezakeen ekimena”, dio Olgak. Lagun talde bat elkartu eta bakoitzak dauzkan ezagutzak edo abileziak taldekideei eskaintzen dizkie, trukean beste zerbait jasoz.
2012
‎[...] inoiz ez d [ela] izan historia politiko baten subjektu» (Toledo, 2010: 769), edota Xabier Etxanizek aitortzen duenez, «Euskal Herrianeuskara ez d [ela] botere hizkuntza izan; bai hegoaldean bai iparraldean erdara izanda goi mailako jendearen arteko hizkuntza» (Etxaniz, 2010: 833).
‎[...] inoiz ez d [ela] izan historia politiko baten subjektu» (Toledo, 2010: 769), edota Xabier Etxanizek aitortzen duenez, «Euskal Herrianeuskara ez d [ela] botere hizkuntza izan; bai hegoaldean bai iparraldean erdara izanda goi mailako jendearen arteko hizkuntza» (Etxaniz, 2010: 833).
‎Tabernetan eztabaidatu egiten zen, pertsonak komunikatu egiten ziren. Bizimodu horrek jendearen arteko loturak estutzen zituen, eta «gauzak» sortzea ekartzen zuen. Urte horietakoa da, baita ere, drogen sartze masiboa, heroina kasu, eta hauen kontsumoarena, kalean zegoen mugimenduari min handia egin ziona.
‎Organizazioaren baitan dauden korronteez, erabaki sareez eta politikez ohartzea da. Gaitasun hori daukan liderrak badaki nolakoa den boterearen banaketa organizazioaren magalean eta zein diren jendearen arteko harremanak eta indarrean dauden «ezkutuko» arauak eta jokamoldeak.
‎Zeren, bestela, Interneten bluffak ere eguneroko ogi bilakatu dira gizarte aldaketaren aldeko mugimenduetan. Munduko ezagutza eskuragarriagoa dela sareari esker —baina gero denok erabiltzen ditugu wikipedia mesfidagarria, mezu sinple eta laburretako orriak, zurrumurruak, pornoa eta lagunen blogak (azken horiek lehenengo astean bakarrik) —, jendearen arteko komunikazioa askoz errazago dela, mobilizazioak sare sozialen bidez eratzen direla —eta jende asko geratzen da bere etxeko sofan tuiteatzen eta edozein sekta ondo antolatuk manipula dezake deialdi zabal bat, beti egin den moduan, bestalde—.. Hori bai, era ezazu gizarte antolakuntza ñimiñoena, egunkari euskaldunaren lagunak topatzeko, zure herrian harrobia jar ez dezaten, etorkinen alde osasun sareak antolatzeko... eta horretan ere energia aktibista pilo bat joango da taldearen profila, webgunea eta halako mila kontu eratzen.
2013
‎Museoetako prozedurak, legediak? desberdinak dira, baita lankidetza eta jendearen arteko harremana ere. Honek guztiak elikatzen du nik beti jarraitu dudan helburua:
2014
Jendearen arteko jakitatearen transmisioarekin ez da aski, sagartzeek iraupena mugatua baitute, jendeen gisan. Horregatik, txertoak baitezpadakoak dira motaren iraupenerako.
‎Txirrindularitza egunaren helburuak betikoak zirela gaineratu zuen teknikariak. “Eskualdean txirrindularitza bulkatzea da, goiz polita pasatzea lehiaketa asmorik gabeko ibilaldian, gure herriak, kaleak, zubiak, ermitak, landaretza, basoak… ezagutzea, bizikletaz, eta bide batez, Sakanako herri ezberdinetako eta adin ezberdinetako jendearen arteko harremanak bulkatzea. Emakumeak ere animatu nahi ditugu” adierazi du teknikariak.
2015
‎Internet erabiltzailea pasiboa izan beharrean (irakurle edo entzule bakarrik), edukiak sortzen hasten da (bai bere blog edo webgune propioan, edo beste batek sortutako guneetan, adibidez bere iritziak edo bideoak bidaliz). Sare sozialen hedapenak jendearen arteko erlazioa eta partizipazioa bultzatu du.
‎Dudarik gabe, sustatzaileak onuradun ikusten dira azken jarrera horiekin, hiritarra kontsumitzaile otzan moduan ulertzen baitute. Hori ekiditeko, jendearen arteko sareak eta konfiantza sortzea ezinbestekoa da, segurtasunik eza eta beldur sentsazioak aldentzeko. Beharbada, Jane Jacobsen kale begidunak sortzea litzateke modu eraginkorrena:
‎“Baigorriko lehen Kultur astea 1979an egin zen. Musikaz, kantuaz eta dantzaz gain, guretzat kultura bizitzeko moldea zen inportantea, jendearen arteko harremana. Herria bere historiarekin lotu eta agertu nahi genuen halaber” dio Betti Bidartek.
‎Eskola Publikoak laikoa izan behar du guztiona izan dadin, gure burua horretan ordezkatuta ikus dezagun gure sinesmenak kontuan izan gabe, gai hori pribatua baita. Laikotasunak jakintza eta fedea, politika eta erlijioa, eta, estatua eta eliza bereiztea defendatzen du, kontzientzia askatasuna bermatzeko eta sinesmen berberak ez dituen jendearen arteko bizikidetza posible izateko.
‎Alabaina, haren muin logikoa harremana da, jouissance bera konpartitzen duten kideen arteko harremana. Jouissance hura identifikazio grina da, jakina.153 Baina ez da ikono itxi edo estereotipo batzuekiko identifikazioa, elkarrekin ari den jendearen artekoa baizik. Postpornoa bide transfeministatzat jo daiteke, hartan kategoriak identifikazio (elkartze edo bat egiteko) praktiken mendean geratu behar direlako.154
Jendearen arteko trukaketa sistema, herritarren arteko zerbitzu trukatze edota jakitate transmizioaren tokiko plataforma da.
2016
‎Euskarazko zerbitzu eskaintza eratu behar da hor ere, halakorik nahi edo behar duten euskaldunentzat. Goitik beherako plangintza instituzionalak dagoeneko eskaintzen dituen euskarazko eskolatzeeta alfabetatze aukera ugariez gainera421, eta behetik gorako perspektiban seguruenik, euskaldun jendearen arteko harreman sare informalak eratu, zabaldu, indartu eta bizirik mantendu behar dira. Auzo laguntzan oinarrituriko formulazioa dugu, horretarako, hoberena:
‎Irakasle gisa Ricard Salvat katalana etorria zen, baina jende kopurua zuen nabarmentzen gehienik. Bertan Larzabal irakasle ere izan zen, antzerki munduko jendearen arteko loturak frogatuz. Antzerki teknikak ere landu zituzten.
‎Gogoan gorde behar dugu bertsolaritza herriko jendearen arteko arte bat zela, ez zela antzoki ofizialetan agertzen, bigarren mailako arte gisa ikusia zen, bigarren gizarte horren giroko. Horregatik, bertsolariaren goraipatzea ez zen falta egin zuen prediku horretan, ezagutza emateko era bat zen, herriko jende guziaren aurrean, ezagutza eta hobestea.
‎Hirugarrenik, erdara nagusi den eremuetan, euskarazko hiztun taldeak edota harreman sareak eratzea beharrezkoa da, goitik beherako euskarazko eskolatze eta alfabetatze aukera ugarituz eta behetik gora[?] euskaldun jendearen arteko harreman sare informalak eratu, zabaldu, indartu eta bizirik mantenduz (Zalbide, 2016).
‎Dagoeneko hain kritikatuak izan diren zonifikazioa eta espazio libreen zehaztasun espazial falta kasu. Espazio libreak egon badaude, baina haien gehiegizko hedadurak eta tratamendu faltak ez diote jendearen arteko interakzio eta topaketa gune biziak sortzeari bide ematen. Dauden ekipamendu publikoak, bestalde, modu bateratuan egokitzen dira aztergai dugun eremuaren erdiko gunean, bertako jarduera ordutegi jakin batera mugatuta egonda.
‎Zaporeak ekimenak errefuxiatuei elikagaiak eramatea du helburu. Sant Egidioko Komunitateak, berriz, erlijio desberdinetako jendearen arteko elkarrizketak sustatzeaz gain, pobreziaren eta heriotza zigorraren kontrako ekimenak ere bultzatzen ditu. Itsasoko Giza Salbamendua elkartea Europara heldu nahiz Egeo itsasoa zeharkatzen duten iheslariak laguntzeko sortua izan da 2015eko azaroan.
‎Galtzez doa ‘Arima’ hitzarekin ulertzen ginuen gure etxearen, lurraren, elearen eta jendearen arteko hari gorria; lehengoak, oraikoak eta gerokoak lotzen gaituen haria. Hots, euskal izaitearen muina..."
‎Eta gure Johanes, otsaileko bere" Lekorneko lamina" artikuluan, arranguratsu agertzen zitzaigun: " Galtzez doa" Arima" hitzarekin ulertzen ginuen gure etxearen, lurraren, elearen eta jendearen arteko hari gorria; lehengoak, oraikoak eta gerokoak lotzen gaituen haria. Hots, euskal izaitearen muina".
2017
‎Beste hainbeste aipamen kezkagarriekin batera liburu zuriak onartzen du ez direla ondo azaltzen EBren parte izatearen hobariak bertako arkitektura instituzional konplexua ulertzea zaila delako. Bruselako eurokrazia itxia eta jendearen arteko distantzia onartzen da, baina horren zioa ez da komunikazio arazoa baizik eta EBren diseinu instituzionala bera zeina korporazio handien menpekoa den. Izan ere, enpresa handi horien lobbyek elkartearen agenda baldintzatzeko gaitasuna dute.
‎Hizkuntzaren eta jendearen arteko harremanaz mintzatu zaigu. Sistema sozialek hizkuntzetan duten eraginaz, euren arteko indar korrelazioaz eta instituzioen eta elkarte sozialen jarreraz:
‎Espainiar kolonia garaian, hauen aurrekoek jendeztatu zuten lurralde hura. Bertakoen eta agian jatorri arabiarreko jendearen arteko nahasketatik sortutako giza talde berezia osatzen dute.
‎Institutuaren ateak itxita, jaiak kalean jarraitu zuen, tabernetan. Polita izan zen jendearen arteko nahastea. Sua taldekoak etengabe jendearen zorionak jasotzen.
‎Sorginen aurkako epaiketek,, produktiboak ez ziren neurrian?, debekatuta zeuden sexualitate formen zerrenda argigarria eskaintzen dute: homosexualitatea, zaharren eta gazteen arteko sexua, 34 klase desberdinetako jendearen arteko sexua, uzki koitoa, atzetiko koitoa (harreman antzuak zekartzala uste zen), biluztasuna, eta dantzak. Debekatuta zegoen, orobat, sexualitate publiko eta kolektiboa, Erdi Aroan gailendua, hala nola jatorri paganoa zuten udaberriko jaialdietan; XVI. mendean, Europa osoan zehar ospatzen ziren jaialdi haiek.
‎Elizak nahiz laikoek aitortu zuten lege betebeharrak, ageriko zigorrekin, bestelako maila bat izango zuela, aitorle batek iradokitako penitentziarekin alderatuta. Garai hartan, jendearen arteko harremanik intimoenak legelari eta kriminologoen aztergai bihurtu zituzten (Brundage 1987: 578).
‎–Alde batetik, gertuko kontsumoa bultzatzeko, horrekin beti lortzen baita inguruko ekonomiari laguntzea eta kontsumo arduratsua sustatzea, erosten duzuna hurbileko zerbait izaten delako. Eta bestetik, jendearen arteko harremanak beste era batekoak izatea lortzeko, supermerkatu inpertsonal batera joan ordez, harreman zuzena eskaintzen dizun denda txiki batera joaten zarelako?.
‎Gauza immaterialei buruz ari da. . Kultura, jendearen arteko harremanak, belaunaldien arteko harremanak, krisiarekin konturatu gara alderdi horietan dagoela maila batetik gorako bizi kalitatea izateko gakoa?. Gipuzkoako landa eremuko herri gehienetan bezala, beste norabait joaten dira zeraindarrak lanera, industria edo zerbitzuen arloko enpresaren batera.
‎1 Zerk du lehentasuna: ikasgaiek edo jendearen arteko harremanek?
‎" Gregoriok Ospiton i, Barbariarren buruzagiari: zure jendearen arteko inor ez delako Kristaua, horregatik zara zu zure herriko onena: kristaua zarelako.
‎" zergatik ez duzue j aponesez kantatzen? oihukatu zigun Aitzerrotan jendearen arteko batek. Aurretik The Beat eta beste talde batzuk ingelesez kantatu ondoren... eta noski," japonesak ez garelako!" erantzun nion nik". 187
2018
‎Hura festa sortu zena momentu batean. Zalaparta, jendearen arteko komentarioak, planak, ilusioak. Dena batera istant batean.
‎Beste inork ez zekien horren berri. Lagun asko izan zituen beti, urte askoan eutsi izan zien lagunei eta beti izan zituen lagun berriak, oso gazteak batzuetan, oihaneko portuetatik iritsi berrien artekoak, edo baita geroago Turebako jendearen artekoak ere, horietako batzuk kolonia frantsesetako erretiratuak. Eutsi egiten zion jendeari, zeinahi adinetakoari, bere inguruan, zuen buru-argitasunarengatik omen, hain bizia, bere alaitasunarengatik, sekula bazter uzten ez zuen bere naturaltasun paregabearengatik.
‎Kultura desberdinetako jendearen arteko harremanek, kasu askotan, kulturen arteko talkaksor ditzakete, eta, horrelakoetan, harridura, nahasmena, okerrak eta gaizki ulertuak sor daitezke. Baten batek gure espazio pertsonalaedo bizi espazioa, hau da,, gure inguruan libre izatea gustatzen zaigun eremua??
‎Nafarroaren batasuna desegiteak ez zuen eragin Nafarroa askeko eta konkistatuko jendearen arteko loturak etetea. Nafarroako erresumaren eta Gipuzkoaren arteko harremanak ez ziren beti txarrak izan, nahiz eta gipuzkoarrek hainbat aldiz lagundu behar izan zituzten Gaztelako erregeak Nafarroari eraso egiterakoan.
‎Lehen korapiloa egin du batek: Ikerketa eremu guztietan, herrigintzan, akademian zein enpresetan, jendearen arteko sareak sortzen dira, etengabeak dira hartu emanak. Nabar koloreko karpeta mahai erdian jarri, eta FIC taldeko kideek harremanen inguruan eginiko gogoeta berrartu du batek:
2019
‎Eta, besteak beste, jendearen arteko dibertsitatea aldarrikatzen dute: " Dibertsitatea aberastasuna, erakus dezagun gure elkartasuna" (Dibertsitatea).
‎Zergatik ez dio Juliak gertatutakoa kontatu? Hainbesterainoko konfiantza bazegoen, badago bien artean; baina beharbada ez dio denborarik eman, gerra egoerak, gainera, jendearen arteko harremanak zaildu ez ezik, erabat eragotzi ere egiten ditu nahi baino gehiagotan. Noiz alde egin?
‎Ekintza horrek ahalbidetu zuen, hain zuzen, auzoan gai horri buruzko eztabaida plazaratzea. Horren ondoren, jendearen arteko eztabaida publikoa sortu zen.
2020
‎Gau Irekia genuen aurrean. Aurten inoiz baino beharrezkoago genuen, ekitaldiak helburu baititu jendearen arteko harremanak bultzatzea eta auzoetako giza eta gizarte aberastasunaz gozatzeko aukera ematea. Antolatzaileek aurre egin behar izan diete izurriak ekarri dituen oztopo eta eragozpenei; baina, zailtasunak zailtasun, auzoetako jendeak erantzun ederra eman du.
‎Konfinamendu neurrien helburua da jendearen arteko harreman fisikoak mugatzea eta pilaketak eragoztea, horiek baitira koronabirusa hedatzeko biderik eraginkorrenak. Hortaz, irizpide horri jarraitu behar zaio kalera irtetekotan:
‎Idazten ari nintzela sentitu dut hemen bazeudela gako garrantzitsuak bizitza bizigarrirako: kezka soziala, jendearen arteko igurtzia, garaiari lotuta bizitzea, jakitea iritzia ematen, baina aldi berean izatea beti dendako atea zabalik eta ezberdinekin harremantzen jakitea...
‎herriari buelta osoa eman genion errepide nagusitik. Gogorra izan zen, ukitu egiten zen jendearen arteko distantzia, tentsioa, epaia: “Gaur hemen zaude, baina non zeunden orain arte? ”.
‎—Bai, arrazoi duzu, erraten duzuna oso logikoa da. Baina jendearen arteko harremanetan, batzuetan, logika guti da. Konprenitu behar duzue antzerkian ikusi duzuen jujea, haren aitatxi baxenabartarra izanik ere, ez zela euskalduna.
‎Igerilekua olgetarako erabiliko da, ez kirol jardueretarako Udalak jakitera eman duenez, indarrean dauden araudi eta gomendioek uretan ere jendearen arteko distantzia zaintzera behartzen dute; eta horren arabera, igerilekua kirol jarduerarako erabiliz gero, igerilekuko kale bakoitzean pertsona bakarra egon daitekela jakitera eman du udalak. Elorrioko kiroldegiko igerilekuak 25 metro luze ditu, eta 4 kale; horren arabera, igerilekuan 4 lagun baino ezin izango lirateke egon aldi berean.
2021
‎Zehaztu aurretik, soilik proiektu pilotu bat egin nahi izan zen, lau saioz osatua. Dena dela, nola aterako zen bada gaizki bertsoa eta adineko jendearen arteko harremana. Proiektu pilotuaren ondoren, arrakastaren eraginez, saio gehiago antolatu eta formalizatuko zirela erabaki zen.
‎" Horrelako proiektuekin diziplinartekotasun handia behar da, eta hor berriz ere jendearen arteko dinamika behar da, eta ez gainetik beherako eredu bat". (BIR1)
‎Berbak falta zaizkigu pandemia honetan, ikuspuntu diferenteak dauzkan jendearen arteko elkarrizketak hartzen ditugu faltan, hierarkiarik gabekoak, kriminalizatu gabe. Egon badaudelako eta ezinbestekotzat jotzen dugulako horri uko ez egitea gauden egoeratik modu onean irten nahi badugu, erraza ez bada ere.
‎Aunitz errazten dit elikadura aldetik bizitza osasuntsua izateko aukera. Gainera, Bidazin ibiltzen den jendearen arteko harremana hurbilekoa eta konfiantzazkoa da, euskalduna… Aunitzetan denda baino gehiago topalekua ere izaten da.
‎COVID hedapena saihesteko kontingentzia planean jasotako neurriak ezarriko dira, esaterako: gel hidroalkoholikoa egongo da sarreran, jendearen arteko distantzia zainduko da, maskara erabili da, erabilera bakoitzaren ondoren mahaiak desinfektatuko dira… Horiek beteko direla bermatuko du Xaxauk".
‎Bai, Egunean Behinekoek egin ziguten Euskaraldian Behin izenekoa, eta Euskaraldiako lehen astean taldeak antolatu genituen eskualdeka. Euskal Herrian 20 bat talde osatu genituen; horretara jendea sartzen zen, eta Euskaraldian parte hartzen zuen jendearen arteko Egunean Behin lehiaketa egiten zen, hain zuzen ere.
2022
‎Euskarazko zerbitzu eskaintza eratu behar da hor ere, halakorik nahi edo behar duten euskaldunentzat. Goitik beherako plangintza instituzionalak dagoeneko eskaintzen dituen euskarazko eskolatze eta alfabetatze aukera ugariez gainera, eta behetik gorako perspektiban seguruenik, euskaldun jendearen arteko harreman sare informalak eratu, zabaldu, indartu eta bizirik mantendu behar dira."
‎Osasun sailburuaren arabera, jaitsiera hori hiru faktoreren eraginez gertatu da, eta ez proba gutxiago egin direlako: jendearen arteko kontaktua murrizteagatik eta Osakidetzako protokoloak egokitzeagatik alde batetik, eta, bestetik, Sagarduik azaldu duenez, «nabaria» da neurri berriak ezarri zirenetik bi aste pasatu direla, eta eragina izaten ari direla datuetan.
‎Kopuruak aipatuta, jendearen arteko talkek eragiten al dituzte gehienak. Edo norberak min hartzea da ohikoagoa?
‎ELAk ez dio uko egingo ez KPIari, ez soldaten orekatze justuago bati: erosahalmenari eta soldatei ez eusteak jendearen arteko desberdintasuna areagotzea dakarrelako. Soldatak defendatzea ondasuna hobeto banatzea baita.
‎Ordea, hori da filmaren «bizkarrezurra», Fresnedak dioenez. «Pasarteak erakusten baitu zer nolako eraikinak egiten ditugun besteengandik banatzeko, eta guk, aldiz, jendearen arteko loturak berreskuratzea genuen burutan pelikularekin». Gogorarazi duenez, gainera, Bidasoko aireko planoa grabatu aurreko egunean migratzaile bat hilda topatu zuten han.
‎Adin guztietako jendearen arteko elkarbizitzak nahi ditut. Ume, gazte, heldu, zahar.
‎Eta agian ez dago elkartrukerako bitarteko eraginkorragorik, eta kasu horretan nire arazoa litzateke, ez hainbeste dirua, baizik eta beste jende batekin elkartrukatu beharra?. Agian arazoa da diruaren gehiegizko goratzea, gorazarrea, jainkotzea, elkarreraginen erdi erdian jarri izana, eta hartara berreskuratuko nuke fede apur bat jendearen arteko elkarreraginean, eta bilatuko nuke beste modu batekoa?. Bada, seguru, dirua neurriz goiti pilatu duenarekiko halako mesfidantza bat, San Agustin gogoan:
‎Euskal Herrian, ideologiari dagokionez, gureak ez dakit ez ote diren klase ertaineko jendearen arteko polemikatxoak, beste ezer baino gehiago. Baina edozein kasutan, kontzeptu eta gai bertsuez ari gara.
‎Gauza asko nahasten dira: Brasilen lagunak egiteak duen erraztasuna, jendearen arteko lotura, hiritzar hauetan familiarik eza eta bestelako bakardadeak saihesteko moduak, haurraren zaintza, familia funtzioak ordezkatzeko aukerak... ederra. Merezi du behatzea.
2023
‎Izan ere, hilabete luzez jardun dira entseatzen, eta «dena pronto egon dadin» azken ukituak «fintzen» eta «zorrozten» ari direla kontatu du. «Obra honek erakutsiko du nola ziren lehen gauzak Italian, eta baita jendearen arteko harremanak nolakoak ziren ere».
‎Agian soul gorputza duelako, soul gorputza izateak zerbait esan nahi baldin badu, bederen. Agian begirada beltza duelako, bekain beltzen azpian, azal zuria izan arren, edo agian besterik gabe, Inaxiok beti bilatu behar baititu jendearen arteko antzekotasunak, urrunak izan arren, ezinezkoak izan arren, edo asmatuak.
‎—Putiklubetako jendearen arteko kontu garbitze baten itxura du erantzun dio Amaiak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
ELKAR 14 (0,09)
Berria 12 (0,08)
Argia 12 (0,08)
Pamiela 11 (0,07)
UEU 5 (0,03)
Susa 4 (0,03)
Herria - Euskal astekaria 4 (0,03)
Euskaltzaindia - Liburuak 3 (0,02)
Jakin 3 (0,02)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 3 (0,02)
Aldiri 2 (0,01)
Uztaro 2 (0,01)
Guaixe 2 (0,01)
Alberdania 2 (0,01)
Labayru 2 (0,01)
EITB - Sarea 1 (0,01)
goiena.eus 1 (0,01)
LANEKI 1 (0,01)
HABE 1 (0,01)
ETB dokumentalak 1 (0,01)
Karmel aldizkaria 1 (0,01)
Sustraia 1 (0,01)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 1 (0,01)
erran.eus 1 (0,01)
aiurri.eus 1 (0,01)
barren.eus 1 (0,01)
Euskalerria irratia 1 (0,01)
hiruka 1 (0,01)
uriola.eus 1 (0,01)
Jakin liburuak 1 (0,01)
Ikas 1 (0,01)
Anboto 1 (0,01)
Hitza 1 (0,01)
Bertsolari aldizkaria 1 (0,01)
Booktegi 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
jende arteko harreman 33 (0,22)
jende arteko lotura 7 (0,05)
jende arteko distantzia 4 (0,03)
jende arteko elkarrizketa 2 (0,01)
jende arteko ere 2 (0,01)
jende arteko erlazio 2 (0,01)
jende arteko eztabaida 2 (0,01)
jende arteko hari 2 (0,01)
jende arteko sare 2 (0,01)
jende arteko alde 1 (0,01)
jende arteko antzekotasun 1 (0,01)
jende arteko arte 1 (0,01)
jende arteko baizik 1 (0,01)
jende arteko bat 1 (0,01)
jende arteko bizi 1 (0,01)
jende arteko bizikidetza 1 (0,01)
jende arteko buruzagi 1 (0,01)
jende arteko desberdintasun 1 (0,01)
jende arteko dibertsitate 1 (0,01)
jende arteko dinamika 1 (0,01)
jende arteko egun 1 (0,01)
jende arteko elkarbizitza 1 (0,01)
jende arteko elkarlan 1 (0,01)
jende arteko elkarreragin 1 (0,01)
jende arteko elkartasun 1 (0,01)
jende arteko ezagutza 1 (0,01)
jende arteko ezberdintasun 1 (0,01)
jende arteko hitz 1 (0,01)
jende arteko hitzartu 1 (0,01)
jende arteko igurtzi 1 (0,01)
jende arteko inor 1 (0,01)
jende arteko interakzio 1 (0,01)
jende arteko jakitate 1 (0,01)
jende arteko koalizio 1 (0,01)
jende arteko komentario 1 (0,01)
jende arteko komunikazio 1 (0,01)
jende arteko kontaktu 1 (0,01)
jende arteko kontu 1 (0,01)
jende arteko korridore 1 (0,01)
jende arteko lubaki 1 (0,01)
jende arteko mesfidantza 1 (0,01)
jende arteko nahasi 1 (0,01)
jende arteko nahasketa 1 (0,01)
jende arteko polemikatxo 1 (0,01)
jende arteko seme 1 (0,01)
jende arteko sexu 1 (0,01)
jende arteko talka 1 (0,01)
jende arteko trukaketa 1 (0,01)
jende arteko zirkulu 1 (0,01)
jende arteko zubi 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia