2000
|
|
Gaurko musika entzungai jartzeaz batera, euskaldungaiei gure mintzora pasatzeko bidea samurragoa egin dakien. Halaxe,
|
jendea
euskara ikastera animatu dadin, bigarren urtez segidan, Bizkaia eta Gipuzkoako udal euskaltegiek (r) udal euskaltegiaren txokoa» zabaldu dute Joseina Etxeberriaren arratsaldeko saioan, urtarrila eta otsaila bitartean, hain zuzen. Bertara, udal euskaltegiekin nolabaiteko lotura duten edo izan duten pertsona ezagunak gonbidatzen dira astero, euskararen, euskaltegiaren eta bere lanaren inguruko solasaldi gozo bat izatera.
|
2002
|
|
Horretarako balio al du hizkuntza gaitasunaren agiriak? Horretarako bortxatzen dugu administrazioko
|
jendea
euskara ikas dezan. Merezi al du horretan gastatzea dirua?
|
2003
|
|
Edozein kasutan, bidea ez dateke beheranzko joeraren aurrean etsitzea; askoz gutxiago ikasten eta irakasten ari direnei etsiaraztea. Egokiagoa eta zuzenagoa da mugimenduaren eragile izatea,
|
jendeari
euskara ikas dezan eraginez eta ikasten ari direnei euskaraz jarduteko ingurumen jatorren aukera eskainiz.°
|
2004
|
|
" Nazio eraikuntza" bezalako terminoak dekretatzeak edo Udalbiltza bezalako proiektuek »bere lana gutxietsi gabe» ez dute gure lotura sendotuko. Lehenik
|
jendea
euskara ikasi behar duenaz konbentzitu behar dugu. Euskalkiak ondo daude, baina elkar komunikatzeko euskara batuan mintzatu behar dugu.
|
2009
|
|
Gaur egun, 200 ikasle biltzen dira Maizpiden, horietatik 130 barnetegian. Euskal Herri osotik joaten da
|
jendea
euskara ikastera, baina, gehienbat, Gasteiz aldeko ikasleak biltzen dira bertan.
|
2011
|
|
Gu ez gara gai izan behar hori sortzeko. Lehen askoz ere gehiago zegoen
|
jendearen buruan
euskara ikasi beharra, eta badiot, inpresioez ari naiz, azterketarik gabe. Eta irakaskuntzaz landa zer dago?
|
2012
|
|
" Iruñean, esaterako, Udalak ez du bekarik ematen euskalduntzeko", azaldu du Alemanek, eta Nafarroako Gobernuaren laguntza" hutsaren hurrengoa da" gaineratu du. Laguntza faltaz ez ezik, euskarari ematen zaion balioaz kexu da Aleman, izan ere," instituzioetatik ez da euskara baloratu eta ez dute
|
jendea
euskara ikastera bultzatu urteetan, askotan jarrera kontrakoa izan da. Gainera, legea bera ere oztopo da, euskara gune bakarrean baita ofiziala edo koofiziala.
|
|
Gainera, legea bera ere oztopo da, euskara gune bakarrean baita ofiziala edo koofiziala. Horrek ez du
|
jendea
euskara ikastera erakartzen".
|
|
Laburpena. Arratiako hamaika ikastetxeek azken hamabost urteetan hizkuntza normalkuntza proiektuak garatzen dabiltza –eusko Jaurlaritzako ulibarri programaren baitan bertako ikasle
|
jendeak
euskara ikasi ez ezik, auzoan eta kalean euskaraz gehiago egin dezan, eroso eta natural, euskararen normalizazioari ekarpena egin nahirik. horretarako, peter Sengek eraldatze prozesuen azterketarako proposatu duen hamar erronken eredua oinarri eta urtxi Barrenetxeak eredu horren egin duen moldaketaz baliatu da egilea. Funtsa horrekin, Arratiako ikastetxeek elkarlanean eta inguruko kultur eragileen laguntzarekin zer nolako erantzuna ematen ari diren azaldu eta, aldi berean, hausnarketari eta emaitzen balioespenari ekiten zaie.
|
|
Arratia eskualdeko hamaika ikastetxeek azken hamabost urteetan hizkuntza normalkuntza proiektuak garatzen dabiltza. Ikastetxeetako hizkuntza normalkuntza proiektuak hizkuntza plangintza mota bat dira; ez dira sortu gizarte osoko errealitate soziolinguistikoa eraldatzeko xedearekin, bertako ikasle
|
jendeak
euskara ikasi ez ezik, auzoan eta kalean mintzajardun arruntean ere eroso eta natural euskaraz egin dezan baizik.
|
|
Borondateari hizkuntzari baino pisu gehiago ematea eta hizkuntza sinbolozentraltzat jartzea, urteak pasatu ahala, naziotasunerako hizkuntza derrigorrezkoaizatea baino estrategia hobea izan dela euskararen biziraupenerako demostratu da.Zergatik? Nazio esaten diogun subjektu politiko horretako parte sentitzeak behartzenbaitzuen
|
jendea
euskara ikastera eta hizkuntza bultzatzera. Nazioko ateak itxiz gero, nazioko parte ez zenak nekez ikasiko zukeen nazioko sinbolo garrantzitsuena zenhizkuntza.
|
|
Borondateari hizkuntzari baino pisu gehiago ematea eta hizkuntza sinbolozentraltzat jartzea, urteak pasatu ahala, naziotasunerako hizkuntza derrigorrezkoaizatea baino estrategia hobea izan dela euskararen biziraupenerako demostratu da.Zergatik? Nazio esaten diogun subjektu politiko horretako parte sentitzeak behartzenbaitzuen
|
jendea
euskara ikastera eta hizkuntza bultzatzera. Nazioko ateak itxiz gero, nazioko parte ez zenak nekez ikasiko zukeen nazioko sinbolo garrantzitsuena zenhizkuntza.
|
|
• EUSKARA:
|
Jendeak
euskara ikasteko duen interesa zenbatekoa den jakin nahi dute ikastaroak antolatu ala ez erabakitzeko.
|
2014
|
|
Donostian euskarazko antzezlan batekin astebetez bazaude, agian lehenengo bizpahiru egunetan beteko duzu aretoa, baina gaztelaniaz errazago betetzen da, denek dakitelako. Horregatik da garrantzitsua
|
jendeak
euskara ikastea, gero dena joaten delako katean. Eta zein egoeratan zabiltzate euskal aktoreak?
|
2017
|
|
Baina nire auzoa txikia da, eta Karrantzatik Maulerako bidean, herri eta hiri asko daude, zorionez. Meritua ez da erdalduntzat ditugun herrietako
|
jendeak
euskara ikastea; meritua da euskaldun zaharron komentarioak jasatea. Euskara ikasi eta berrogei urtera ere, euskaldun berri deitzen diegu.
|
|
– Kopuru handiko
|
jendeek
euskararen ikasteko ahala izatea,
|
2019
|
|
Euskalgintzan gabiltzan gehienok ere, era honetako motibazioak bultzatuta ari gara. Baina motibazio pragmatikoak ere oso garrantzitsuak dira, batetik, indartu eta balio berria ematen dietelako motibazio integratzaileei, eta, bestetik, hizkuntzara hurbilduko ez litzatekeen hainbat
|
jende
euskara ikasten edo erabiltzen jarri dutelako.
|
2021
|
|
Ganix Larratxe zen irakaslea, beratarra, nafarra; lehenbiziko urtean talde bat zuen, eta bigarrenean osatu genituen hiruzpalau. Madrildik ere etortzen zen
|
jendea
euskara ikastera. Euskaltegi polita zen.
|
2022
|
|
Alde horretatik, hizkuntza politikak kritikatu ditu, Euskal Herrira etorri zenean ez ziotelako euskara ikasteko aukerarik proposatu: «Zer egiten da kanpotik datorren
|
jendeari
euskara ikastea errazteko. Nirekin nahastu egin dira:
|
2023
|
|
EITBren sorrerako helburuetan (2.1 atala) euskal hezkuntza sistema babestea dago, eta horrek, jabekuntza plangintzarekin lotzen du. EITBren sorrerak
|
jendea
euskara ikastera animatu zuen, eta rol aktiboa jokatu du euskararen ezagutza sustatzeko (Larrinaga 2019, 178). Bi arlo dira aipagarriak:
|
|
EITBren sorrerak
|
jendea
euskara ikastera animatu zuen, eta rol aktiboa jokatu du euskararen ezagutza sustatzeko. Bi arlo dira aipagarriak:
|
|
Santa Ageda bezpera, aratusteak, sagardotegirako irteera, bertso afariak edota saioak prestatu, ikasturte amaiera, konpartsa eta Bilboko Aste Nagusia, ikasturte hasiera, Durangoko azoka, Gabon aurreko afariak; eta urte osoan batzarrak, kartelak itsastea, mahai baten bueltan hasten ziren batzarrak eta tabernaz taberna luzatzen zirenak gaia aldatu barik: zer egin
|
jendeak
euskaraz ikas dezan eta egin dezan. Beti dago zerbait gehiago egiteko, beste era batera, aurreko akatsak zuzenduta.
|