Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 62

2001
‎Kanpotik so eginda, AB ezker abertzalean kokatu izan da orain arte, baina ABk ez du inoiz bere izaera politikoa ezker abertzalean formalki kokatu. Batasunan ari garen ABko jendeak bere burua formalki ezker abertzalearen egitura batean ikusten ez dugunez, prozesuan parte hartu dugu eta Batasunako kideak gara. ABk orain arte izan duen definizio ezak ez du Batasunean sartzeko pauso hau erraztu beharbada.
‎Ez dago etxerik egiteko tokirik, ez dago jendeak bere burua garbitzeko edo edateko urik, ez dago ibiltzeko lekurik, arnasa hartzeko eguratsa ere eskas da.
2005
‎Basoerdi batzuk hartzera omen zihoan lagunekin, grisak plaza okupatu eta parte zaharrera peloteroekin egin zutenean. Pim, pam, pum batean ari omen ziren jendeak bere burua non sartu ez zekielarik. Edozein soto eskaratza ihesbide, hura ez iritsi izana izan zuen hobena, manifa jada bukatua baitzen.
2006
‎Hori uste du pertsona ekintzaileei buruzko Global Entrepreneurship Monitor nazioarteko azterketaren baitan EAEri dagokion ikerketa zuzendu duen Iñaki Peña Deustuko Unibertsitateko irakasleak (ikus bukaerako koadroa). Bere hitzetan, herrialde pobre askotan, jendeak bere burua behartua ikusten du enpresak sortzera; beharra da beraien motibazioa. Hemengo ekonomiagatik, aldiz, ez ditugu balore edo behar horiek, jendea ondo bizi da, eroso, eta ez du arriskurik hartu nahi, are gutxiago dirua arriskatu behar badu eta astean ordu pila sartu behar baditu.
‎Youtube.com eko moda berria: urtebetez, egunero argazki bat edo gehiago egiten dio jendeak bere buruari eta, azkenean, foto muntaia batean elkartzen ditu, epe horretan pertsonak nozitu duen bilakaera fisikoa ikusteko.
2007
‎Kulturgintzaez dago adierazlean, ezta adierazlearen ekoizpenean ere, kulturgintza adierazleeizentzua eta esanahia ematea baita, hots, adierazleei adiera bat edo beste ezartzea.Adierazte lan horren helburu nagusia bereiztea da, edo hobe esan, bereizkuntzalortzea. Kulturgintzaren bitartez jendeak bere burua bereizten du, besteengandikbereizi. Gizarte tradizionaletan, bereizkuntza ez omen da nahita bilatzen denzerbait, baina gizarte moderno eta postmodernoetan bereizkuntza gogotik bilatzenda.
2008
‎Agerikoa da gaurko jendarte bizitzaren ikuskizun publikoan eta norberaren bizitzan jatorri ezberdineko estrategien arteko zeingehiagoka. Estrategia batzuk taktika anonimoetatik agertu eta haietara itzuliko dira, horien bidez jendeak bere buruaren gain hartzen du, ez osotasun unibertsal antzera agertzeko (ideologien eginkizuna da hori), baizik eta haren ekintza eremuari dagokion osotasuna bereganatzeko, alegia, ekintza eremu horretan subjektu gisa agertu da jendea eta eremuaren osotasunarekin identifikatzen da, hots, nagusitasun partzial hori lortuz subjektu eragile izan nahi du.
‎Berrizaletasun horri dagokionez, Arantzazu garrantzitsuena da, dudarik gabe. Euskal Herriko jendeak bere burua ikusten du Arantzazun. Artista moduan, beste gauza interesgarri asko daude, esaterako, kutxa metafisikoak eta laborategia.
2009
‎Afrikan urte askoan ibili naiz eta han jendea lastozko beren etxeen kanpoaldean irrika ikusten nuen, hemen baino gehiago. Era berean, han eman nuen denbora guztian bitan baino ez dut ikusi jendea bere buruaz beste egiten. Horietako bat Mercedes autoa zuen emazte bat izan zen.
‎Sexu jolasa menu oso bat da, eta sarketa plater bat baino ez. Hemen ikusten dugu oso gutxitan betetzen dela gizarte ereduak dioena, eta, eredua zalantzan jarri beharrean, jendeak bere burua jartzen du zalantzan. Hortik datoz erruduntasun konplexu eta frustrazio ugari.
‎Ez dugu egingo laborategiko saio bat. Asmoa programa dibertigarri bat egitea da, non jendeak bere burua identifikatuta ikusiko duen. Handik aurrerakoa ikusteko dago.
2010
Jendeak bere burua bilatuko du Interneten, denok baitugu alde egonarzizista hori eta zera galdetuko du ene, hori al da edozeinek bilaketa egiten duenean nitaz izango duen irudia. Hori agertzea nahi ote dut?
‎euskarak behar adinbateko indar izango ote duen (hiztun kopuruz, harreman sareen zabal iraunkorraz eta eguneroko jardun gune nagusien sendoaz), bere buruari eutsi eta, belaunez belaun transmitituz, espazio fisiko zein soziofuntzional jakinetan hiztun elkarte osasuntsu baten eguneroko adierazpide izaten jarraitzeko. Hori da galdera nagusia, hizkuntzen gizarte dimentsioaren gainean zientzi arauz informaturik dagoen aditu eta arduradun jendeak bere buruari lehenik eta behin egin ohi diona. Aldian behingo zentso emaitzak gorabehera, euskaltzaleen ekimen ohargarriak eta egungo lege markoak (EAEkoak bereziki) eskaintzen duen babes laguntza instituzionala kontuan izanik ere, gure hizkuntza zaharraren iraupena da benetan ikuskizun dagoena:
‎musikaria, poeta, nobelista, bideo artista berlindarra, egunkari bateko zutabegilea. Egia bada idaztea (idaztea, adibidez) limonada prestatzea bezain ekintza duina eta humanoa dela, bezain ezdeusa eta aspergarria dela (gehitzen dut nik), zergatik hainbesteko zalaparta. Nik susmoa dut, gainera, idatz kontuek gizarte errealean garrantzia galtzen duten bitartean, eta heinean, idazle jendeak bere burua nabarmenago eta ageriago jartzen duela. Idatzitakoa saldu beharrean, zerbait saldu behar bada, norberaren burua saldu balitz bezala.
‎Hagatik zatitu zuten Matalasen gorputza, Xiberoako bidegurutze bakoitzean puska bat eskegirik, jendeak jakin zezan herririk ez zela," herria" mamu txarra baizik ez zela eta menditar laborariok Frantziako erregearen subditoak baizik ez zirela. Herria, jendeak bere burua gobernatzeko eskubidea duelako ideia sinple hori ere, ez da naturatik datorren zerbait.1268 Menderik mende eta mila borrokatan defenditu behar izan da.
2011
‎Era berean, fresko mantendu nahi nuke. Nire ardura bakarra gizartean gertatzen ari dena pertsonaien bidez adieraztea da, jendeak bere burua ikus lezakeen istorioak kontatzea... eta, ahal bada, zerbait aldaraztea. Baina rol eta pertsonaia horietako gauza garrantzitsuena ez naiz ni, baizik eta istorioak proposatzen duen bidaia.
‎Nik ez dut uste gauza guztietarako psikologoak behar direnik, autonomoak izan behar dugu, baina gaur egun jendeak psikologoak lagungarriak izan gaitezkeela uste du. Egia da, izan zela garai bat jendea bere burua ezagutzera etortzen zena, gaur egun hori ez da gertatzen, gaur egun jendea gaizki sentitzen delako etortzen da. Baina uste dut gertuago sentitzen gaituztela.
‎Australian azeri hegalariak daude, saguzar frutajale handiak. Han eroritako edo amarik gabe geratu den kume bat aurkitzen dutenean, jendeak bere burua eskaintzen du animalia hori hazteko adin bat izan arte, eta gero askatzeko. Umeentzat babysitter ak dauden bezala, saguzarrarentzat batsitter ak daude.
‎Batak zioen gauez basoan herejeak larrutan aritzen zirela, bertze batek jabegorik ez zutela onartzen eta lapurtu ere berdin egin zezaketela propietatea haintzat hartzen ez bazuten. Bertze batek errepublika libre bat eraiki nahi zutela zioen, jendeak bere burua gobernatzeko, erregearekiko eta handikiekiko begiramenik gabe. Isilik zeudenak ugari ziren, eta malko batzuk ere igartzen ziren begi mutuetarik isuriak.
‎Estatuek burujabetzaren ohiko ezaugarri nagusiak (txanpona, botere militarra?) alde batera utzi dituzte Europan, baina ez beste nazio izaera hauek: . Estatuek betiko burujabetasunari datxezkio hizkuntzaren eta sinbolo etnokulturalen politikari dagokionez, zeren eta elementu horietan identifikatzen baitu jendeak bere burua. (?) Katalanek zer nahi duten balekite, batzuetan ez baitirudi, kulturaz, sinboloez eta hizkuntzaz maizago hitz egingo lukete, eta gutxiago diru eta fiskalitate balantzen kontuez?.
2012
‎Sekulako dibortzioa dago bakoitzaren sentsazioen eta errealitatearen artean. Praktika bat grabatu eta jendeak bere burua ikusten duenean, harrituta geratzen da, gehien gehienek uste baino hobeto egiten dute. Nire lana jendearen konfiantza, autoestimua eta sinesmena piztea da, ez jaungoikoak direla pentsa dezaten, euren maila eman dezaten baizik.
‎Telebistatik denak dirudi hamaika alditan ikusitako film hori. New Yorken bertan zeuden askok eta askok ere hori esan dute, eta soilik jendeak bere burua leihoetatik botatzen zuela ikusi zutenean konturatu zirela benetan gertatzen ari zen zerbait zela.
‎Eta hauexek dira, hain zuzen ere: ...n joan (esan erabaki latz hori ezartzea beharrezkoa dela, baina aurrerago jarriko dela martxan); bost) hitz egin jendeari adin gutxikoa bailitzan; sei) alde emozionala erabili, hausnarketa eta alde arrazionala baino; zazpi) publikoa ignorantzian eta mediokritatean mantendu beti; zortzi) ohitu jendea onar dezan mediokritate hori; bederatzi) jendearen erruduntasuna indartu; eta hamar) jendea ezagutu jendeak bere burua ezagutzen duena baino gehiago. Horra hor zerrenda osoa, estrategia hori erabiliz lortzen dute erakundeek eta talde indartsuek jendea manipulatzea.
‎$ Ikuspegi herrikoian atentatuak duten esanahi ezkorragatik (hainbeste biktima inozente edo indiskriminatua denean, eta oraingo kinka ideologikoan, jendeak bere burua biktimarekin identifikatzen du, eta ez ideia handi baten izenean okertzen den aktibistarekin. Biktima inozenteen ildotik, aipa frantses interesak:
2013
‎Suizidioek pisu handia izan dute PPren erabakian. Penagarria da jendeak bere buruaz beste egin behar izatea lege proposamen bat onartu ahal izateko. Guk Amaia Egañaren kasua ezagutu genuen lehenik [iazko azaroan bere burua leihotik bota zuen, Barakaldon, Bizkaian].
‎Frantzia paisaia eta lekuko berezitasun fisikoen bilgune bat bezala aurkeztuz, «aberri txiki» bakoitzeko jendeak bere burua ordezkatua ikusten bide zuen Frantziaren aurkezpen horretan, eta bakoitza bere berezitasunean aipatuz, denak multzo beraren parte sentiarazteko lan handia egin zuten frantses nazioaren eraikuntzaren sustatzaileek. «Aberri txiki» horiek guztiak «aberri handi eta bakar» baten parte ziren.
‎Dotorea zen, baina ez Eider deseroso sentitzeko adinakoa. Badut begia jendeak bere buruari baimentzen dion luxu mailari antzemateko. Errazio txiki eta esperimentalak ematen zituzten, baina ardoa norberak zerbitzatzen zuen.
2014
‎Gauza batzuk gogoratzen ditut, hala ere. Gerra bukatu eta segituan, ikusita nago jendea bere burua hiltzen, trenera botatzen. Gogoratzen dut, gizon bat, eta nola gelditu ziren haren antiojoak… Tren geltokia gure etxetik bertara zegoen.
‎Taldea egonkortu zen, eskaera batzuk ere heldu taldean sartzeko. Antzerki arrakasta zer den ez dakit oraino ere, baina hori, jendeak bere burua proposatzen duelarik enetzat marka da. Gero bekatuaren usaina zitekeen ere, andereño batzuek beren 10 urteko ikasleei erran zieten ez joateko, ez zela haiendako egina, iparralde hau bere usaiako pleguetan zegoen.
2015
‎talde eraketa, kohesioa, eragina edota polarizazioa). Turneren ustez, jendeak bere burua hiru mailako kategoriatan sailkatzen du: pertsona artekoa, talde artekoa eta espezie artekoa.
‎Erakutsi, lotsa barik erakutsi behar da, horrela izanarazten dugu erreala, zenbat eta arizale gehiago orduan eta errealagoa praktikatzen den hura; hartarako, ordea, ondo josi behar zaio erakutsi nahi denari euskarri ematen dion sarea. Anomalietan funtsezkoa eta ezinbestekoa da agentzia, hots, eragintza sarean jendeak bere burua subjektu ikus dezala, eta ez eskaintzen zaion izate bikario baten kontsumitzaile. Lotura eta atxikimendu psikologikoak ematen dio sareari gu esateko gaitasuna.
‎Egile izateko duintasuna obra konkretuetan gauzatu behar da. Hala, asmazio eta berrikuntzetan, bereizkuntza eta anomalietan, topatu ohi dute jendeek bere burua izanarazteko duintasunaren gauzapena. Inposizioetatik libre ari direnean.
‎Antropologikoki baietz esango nuke: jendeak bere burua osatu behar baitu, eta osatze hura hobetzea da. Baina irakurketa soziologikoa egin banu, kontrakoa esango nuke gaurko gizartearen joeraz.
2016
Jendeak bere burua hiltzen jarraitzen du egun, orain milaka urte egiten zuen motibo berberengatik.
‎" Ilusio eta inplikazio falta ikusten dut, jendeak bere buruarengan eta komunitatean gauzak aldatzeko sinismen faltarekin lotua". Izar Mendiguren (1988, Laudio) ikasle mugimenduan hasi zen 16 urterekin.
‎2014ko irailean ekin zioten informazioa hedatzeko webguneari eta azaroan, berriz, saltokia jarri zuten abian. Azaldu digutenez, herritarrek kontzientzia hartzea dute helburu eta jendeak bere burua babesteko neurriak har ditzala. " Kalitatezko produktu osasungarriak lortzeko egiten dugun esfortzua ez bakarrik dirutan alferrikakoa da, jaki horiek hutsean ontziratzuz, plastikozko ontzietan prestatuz edo tupper eta antzekoetan gordez kutsatu egiten baititugu".
Jendea bere buruaz errukitzen da. Eta pena sentitzen du.
‎Publikoak ez du hain xuxen dena beti ulertzen antzerkian. Bada ainitz gauza hor, bada euskararen maila galdu duela biziki, baina horrengatik jendeak bere burua euskaldun daukala, orduan jendea aroaz mintzo da euskaraz, eta gainerateko guzia egiten du frantsesez, eta joaten da antzerkira, nahi luke ulertu, pretenditzen du euskaraz bada ulertu behar duela, problema da bi orenez ez garela aroaz mintzatzen ahal, orduan ez du ulertzen, ez du segitzen. Gainera Euskaraz emaiten ditugu frantsesez bizi diren egoera batzuk, oraino guttiago ulertzen, jendeak biltzen du kaskoaren gainerat ez dela euskalduna, mezu hori subliminala da.
2018
‎plazera eta asetasuna Irudia: ileishanna Aste bat edo bi igaro orduko, jendeak bere burua engainatzeko duen maiztasunaren neurriko neurri bat da, argi eta garbi. Horregatik, psikologia programa askoren helburu nagusietako bat kontzienteki jatea da.
‎Praxia, finean, bizitza eta bizi balioa sortzea da. Praxiaren bidez, jendeak bere burua, bere singulartasuna garatzeaz eta zentzumenez gozatzeaz gain, besteen banakotasuna eta giza espeziearen izana materializatzen du. Hori dena ekoizpen libre eta kontzientean.
‎1870era arte, ez zegoen nazio sentimendurik, jendeak bere burua Frantziako subjektutzat bazeukan ere, biziki abstraktua zitzaion; ez zuten ikusten komunitate bereko kide zirela. Hori aldatu zen errepideekin, burdin-bideekin, eskolarekin, merkatuarekin, soldaduskarekin, gerlekin, merkantzien joan etorriekin, prentsa idatziarekin eta abar.
‎Begiratu, ikusi: zein nazkagarria izaten den jendearengan ikustea, jendea bere buruarengandik apartatzearren galtzen dela. Horretarako hitz egiten da hainbeste?"
2019
‎Bi florinekin ez zen lortzen Rudolf enperadorearen garaian florin erdi kosta zena. Jendea bere buruari galdezka zebilen, zer atarramentu aterako ote zen egoera hartatik. Brouzari, aldiz, lehen baino errazago egiten zitzaion otordu bat edo ogi xerra gurineztatu bat eskuratzea, nola eta bizi izandako edo asmatutako istorioak kontatuz, gai harturik Rudolf II.a, haren gortea eta zerbitzariak.
jendea bere burua
2020
‎Iduriz, Elaiak erran zion neska bikaina zela haserre ez zelarik, eta bertze batzuek ere gauza bera pentsatzen zuketela, ikasgelako mutiko batek harekin ibili nahi baitzuen... Elaiari esker, jendeak bere burua interesgarri eta adimentsu sentitzen zuen... Eta hamabost urte baizik ez genituen oraino...
2021
‎Sobera maiz entzuten da" Gaur egun jendeak bere buruari soilik pentsatzen du"," Baizik bere interesen axola du"," Internet horrekin ez da gehiago harreman sendorik"," Elkarteetako boluntarioak ezin aurkituak dira"... Holako iritzi negatibo franko sortzen dira gure gogamen zaharkitu eta etsituetan.
‎Hezkuntza da gako nagusia, sexuari lotutako ikastaroetan asexualitateaz ere hitz egitea, besteak beste saihesteko horrela sentitzen den jendeak bere burua arrarotzat hartzea. LGBTI+ kolektiboak ere hauspo handiagoa eman ligukeela uste dut, oso baztertuta gaude kolektiboaren barruan.
‎Zerbait desberdina gure ingurune bisualean. Hazi bat, jendeak bere burua galdezka dezan.
‎Gai honi buruz martxoan hemen berean idatzi nuen artikuluan, disidentzia sentimentalak bikote harremanei zentralitate afektiboa kentzearekin hasi lukeela esaten nuen. Nioenaren agerikotasunagatik beharbada, harritu egin ninduen jendeak bere burua interpelatuago sentitu ez izanak, baina hori izan zen irakurleek helarazi zizkidaten feedback batzuetatik atera nuen ondorioa: jendeak uste du bikote formatua idealizatzen duen ideologia erromantikoa gainditua dagoela, gure moduko jende aurrerakoi eta (post) modernoari bederen ez digula eragiten, eta jadanik ez direla garai bateko printzipio zaharkituak gure bizitza afektiboaren gidariak.
‎Esan nahi dut: nolatan dagoen gero hainbeste jende bere burua antifaxistatzat daukana. ■Hona hemen bat!
‎Ikuspegi herrikoian, atentatu anitzek badute esanahi ezkorragoa. Hainbeste biktima inozente edo indiskriminatu denean, eta oraingo kinka ideologikoan, jendeak bere burua biktimarekin identifikatzen du, eta ez ideia handi baten izenean okertzen den aktibistarekin.
‎Aurreiritzi eta zalantzei ere aurre egin behar izan zieten, Jaso Ruiz de Alegriak, ikastolako lehenengo zuzendariak, oroitzen duenez: " Jendeak bere buruari galdetzen zion ea bertan zer erakusten genien gure seme alabei. Baina ikastola bat baino ez zen, hizkuntza berreskuratzeko osagarri garrantzitsuarekin" (Amestoy, 2010:
2022
‎Ezin dira egon 32 segundo argazki aurpegiarekin». Bi gauza horien ondorioz jendeak bere burua «arraro» ikusten duela dio Kuadrak.
‎Askotan galdetzen dio jendeak bere buruari, etorkizunera begira erantzunak bilatzeko asmoz: «Eta bihar zer?».
2023
‎Bien arteko oreka ez dagoenean oreka berreskuratuko da jarrerak aldatuz: " jendeak bere burua zuritzeko behar duena sinesten du". (Apodaka, 2004:
‎Alacanterako biletea ordainduta neukan, ez dakit, Aurrezki Kutxako zerbait, eta niri bost axola hau edo bestea; eta gero Pepek, nire koinatuak, esan zidan hemen Valdemarren bazegoela amildegi bat non jendeak bere buruaz beste egiten zuen; eta zorionekoa ni hoan etorri naizelako zuk primerako ideia eman didazulako. Orain hiltzaile falangista bikain bat aurkitu behar dut, Timoteo jauna laguntzeko prest ez badago.
‎Batzuek badu urteak sentitzen dituztela eta besoak lokartzen zaizkiela gauaz”. Horretan ere heziketa bat bada egiteko, osteopatak dioenez, jendeak bere burua arta dezan: “Adin batera heltzean piesago bilakatzen baita, bestela”.
‎Britaniar egonarri ospetsua jantzi duten anekdotetako bat da. Lasaitasun estoikoa eta autokontrola, Translatek «goiko ezpain zurruna» itzuli duen keinu hori... mitoa baino ez da, nola ez, maila batetik gorako britaniar jendeak bere buruaz harro sentitzeko garatutakoa, bi mende ere bete ez dituena. Eleberriek (Le Carré!) eta filmek inkatu dute gure burmuinetan britaniar izateko modu hori, Mediterraneoko kostaldean edota futbol zelaietan dakusaguna gorabehera.
‎Gure kasuan bezala estatua bahitua dieten herrietan ez ezik, are finkatuta dauden estatuetan ere, jendeak bere buruarengan, besteengan edo bere liderrengan konfiantzarik ez duenean, herri duintasuna galtzen da eta herri hori nazio zapuztua da. Gizarteak bilauei agintzen uzten badie, gizarte hori galbidean sartzen da.
‎Ezaugarri bereizgarri eta nortasun zeinuen multzoa, geure burua ezagutzeko eta besteekin bizitzeko eta pentsatzeko modu bat partekatzeko aukera ematen digutenak. UNESCOk 1982ko adierazpenean baieztatzen duen bezala, kulturaren bidez jendeak bere burua adierazten du, bere buruaz jabetu, amaitu gabeko proiektu gisa aitortzen du, bere burua zalantzan jartzen du, esanahi berriak bilatu eta gainditzen dituzten lanak sortzen dituzte. Beraz, horrela ulertutako kulturak dimentsio politiko garrantzitsua du, komunitatea eta bizikidetza eraikitzea, askotan ikusezina, baina ezinbestekoa dena kontuan hartzea aldaketa soziala sustatu nahi badugu.
‎Barkatu. Jendeak bere buruari galdetzen dio prest ote gauden gure lehen presidente gay izateko.
Jendeak bere burua zaindu luke, ezta?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia