2013
|
|
5 Mireiari adierazi diozu azaldu beharrekoa, eta berak honela erantzun dizu: " Nik lehendik ere idatzi izan ditut deskribapenak, baina, tira, orain, hobeto
|
egiten
ikasiko dut. Eta, bloga dela eta, nik ez dut inoiz blog era ezer igo, baina irakasleak irakatsiko digu!".
|
|
a) Zer ikastetxerekin
|
egingo
duzu elkartrukea. Zergatik?
|
|
Behin hori erabakita, zuetako bakoitzari ikastetxe eta gela jakin horrekin harremana izatea egokituko zaizue. Taldeka jarrita, formulatu hautaketa
|
egiteko
hiru irizpide. Talde handian kontrastatu ondoren, finkatu behin betiko irizpideak irakaslearen laguntzaz.
|
|
Euskal Herriko ikastetxe batekin
|
egingo
duzue informazio trukea. Beraz, euskaraz hitz egingo duzue, edozeinekin delarik ere.
|
|
Euskal Herriko ikastetxe batekin egingo duzue informazio trukea. Beraz, euskaraz hitz
|
egingo
duzue, edozeinekin delarik ere. Euskara batuaz aritzen bazarete, ez duzue elkar ulertzeko arazorik izango, hizkuntzari dagokionez, behintzat.
|
|
Taldeka, hautatu duzuen kantua ikasiko duzue. Prest zaudetenean, gelan abestuko duzue, zuen gelakideen aurrean, eta grabatu
|
egingo
duzue. Grabazioa egiteko, audio editorea erabiliko duzue.
|
|
Prest zaudetenean, gelan abestuko duzue, zuen gelakideen aurrean, eta grabatu egingo duzue. Grabazioa
|
egiteko
, audio editorea erabiliko duzue. Hona hemen horretarako instrukzioak:
|
|
2 Grabatzeko, botoi gorrian klik
|
egin
.
|
|
1 Hasteko, zure datuak eta zure truke kidearenak jasoko dituen fitxa
|
egingo
duzu. Lehenik, zure datuak idatziko dituzu:
|
|
Euskal Herriko beste lurralde bateko kideekin harremanetan jartzean, elkarrekiko begirunea adierazteko, ondo legoke bestearen euskalkiko hitz edo esapide batzuk esateko saiakera
|
egitea
.
|
|
Egun on
|
dagizula
. Ez horregatik.
|
|
On
|
egin
dagizula.
|
|
On egin
|
dagizula
.
|
|
2 Talde bakoitzak
|
egindakoa
talde handian partekatuko duzue, eta denon artean zuzenketak egingo dituzue.
|
|
2 Talde bakoitzak egindakoa talde handian partekatuko duzue, eta denon artean zuzenketak
|
egingo
dituzue.
|
|
2 Esapideak idatzi
|
egin
dituzue, baina nola ahoskatzen dira. Gelakide guztien artean, esapide horiek grabatu egingo dituzue.
|
|
2 Esapideak idatzi egin dituzue, baina nola ahoskatzen dira? Gelakide guztien artean, esapide horiek grabatu
|
egingo
dituzue. Kontuan hartu ondo ahoskatzea, erritmoa zaintzea, intonazioa& Grabazioan garbi adierazi behar dituzue honako datu hauek:
|
|
Hartu emanetan eta informazioa trukatzen dugunean, begirunez jokatzea garrantzitsua dela esan dugu. Horrez gain, elkarri galderak
|
egiten
dizkiogu etengabe. Galderak, gainera, ez dira gauza solteak izaten normalean; galdera batek erantzuna dakar, sarri haren ondoren beste galdera bat dator& eta horrela jarrai daiteke, elkarri galderak eginez, adreilu bat beste baten gainean jarriz bezala, elkarren zeregin komunikatiboa amaitutzat ematen den arte.
|
|
Horrez gain, elkarri galderak egiten dizkiogu etengabe. Galderak, gainera, ez dira gauza solteak izaten normalean; galdera batek erantzuna dakar, sarri haren ondoren beste galdera bat dator& eta horrela jarrai daiteke, elkarri galderak
|
eginez
, adreilu bat beste baten gainean jarriz bezala, elkarren zeregin komunikatiboa amaitutzat ematen den arte. Jakina, solaskideek trukatzen dituzten galdera erantzunen artean, lotura eta ordena logikoa egon behar da.
|
|
1 Maialenek eta Peruk txatean jardun dute, eta hainbat galdera sortu dira beren elkarrizketan. Baina kontuz, galderak eta erantzunak nahastu
|
egin
dira! Nola berrantolatuko zenuke elkarrizketa, koherentea izan dadin?
|
|
A ia ere ageri. Kirola
|
egiteko
ekipatuta zegok ala ingurukoren batera joan diat?
|
|
B Eskalada
|
egiten
dinat, kiroldegiko rokodromoan
|
|
Eskalada
|
egiteko
–Igande goize E tan izaten dinat horretarako eta
|
|
Egoera batean informazio bat behar dugunean edo daturen bat falta zaigunean
|
egin
ohi ditugu galderak; hau da, galderek informazio helburu bat izaten dute.
|
|
3 helburua. Ikastetxetik irtendakoan, zer
|
egin
erabakitzen ari zaretela, Andonik proposamen bat egin du, eta Kepa urduri jarri da. Andoniren proposamenarekiko Keparen iritzia jakin nahi duzu.
|
|
3 helburua. Ikastetxetik irtendakoan, zer egin erabakitzen ari zaretela, Andonik proposamen bat
|
egin
du, eta Kepa urduri jarri da. Andoniren proposamenarekiko Keparen iritzia jakin nahi duzu.
|
|
a. Kepa, urduritu
|
egin
zara. Ez zaude ados berak esan duenarekin?
|
|
Peio eta Rakel Parisera joan dira seme alabekin. Egunean zehar zer
|
egin
planifikatzeko, turismo agentziara joan dira.
|
|
b. Kaixo! Zer
|
egin
daiteke Parisen 10 eta 6 urteko haurrekin?
|
|
Elkartruke batera joan aurretik, badira eskuratu beharreko hainbat informazio, esate baterako, maletan zer sartu behar duzun jakiteko, hartuko zaituen familiaren etxean zer aurkituko duzun aurreikusteko, edota zenbat diru eramango duzun erabakitzeko. Hori guztia jakiteko, zer galdera
|
egingo
zenuke?
|
|
2 Bidaia
|
egingo
dugun garaian, zenbat euri egin ohi du zuen eskualdean?
|
|
2 Bidaia egingo dugun garaian, zenbat euri
|
egin
ohi du zuen eskualdean?
|
|
5
|
Egingo
ditugun ekintzen artean, zer kirol egitea aurreikusi duzue?
|
|
5 Egingo ditugun ekintzen artean, zer kirol
|
egitea
aurreikusi duzue?
|
|
8 Zein da batez besteko tenperatura zuen eskualdean, bidaia
|
egingo
dugun garaian?
|
|
2 Galdera horiez gain, idatz itzazu zure truke kideari
|
egingo
zenizkiokeen beste bost galdera, zuk duzun bestelako informazio behar bat asetzeko.
|
|
Ikusi dugun bezala, galderak helburuarekiko egokia izan behar du. Horretaz gainera, nori
|
egiten
zaion galdera ere garrantzitsua da, erantzun egokia jaso nahi badugu.
|
|
1 Berria egunkariko webgunean, hiru pertsonaia ezagunen elkarrizketa digitalak argitaratu dira irakurleek
|
egindako
galderekin. Gorka Urbizu, Mikel Aiestaran eta Ainhoa Moiua dira pertsonaiak.
|
|
Gorka Urbizu, Mikel Aiestaran eta Ainhoa Moiua dira pertsonaiak. Baina hirurei
|
egindako
galderak nahastu egin dira; beraz, zure lana izango da galdera bakoitza zein pertsonaiari dagokion esatea.
|
|
Gorka Urbizu, Mikel Aiestaran eta Ainhoa Moiua dira pertsonaiak. Baina hirurei egindako galderak nahastu
|
egin
dira; beraz, zure lana izango da galdera bakoitza zein pertsonaiari dagokion esatea.
|
|
Zea Mays musika taldearen" Negua joan da ta" kantuaren itzulpena
|
egin
du, eta Korrikaren mezua irakurri zuen amaiera ekitaldian.
|
|
3 Egun on. Garai batean, kanta dezente
|
egin
zenituzten errima askotako letrekin, ia ia rap estiloa ziruditenak: " Betiko leloaren betiko leloa"," Biziraun"," Libre"," Soberan"...
|
|
8 Asteburu honetan taberna batean kanta jarrita, gazte kuadrilla handi bat ikusi dut kantuan eta zuk bideoan
|
egiten
dituzun keinuak zehatz errepikatzen. Zer gogoeta eragiten dizu horrek?
|
|
1 Entzun ezazu elkarrizketa, eta erantzun: zein da idazleari
|
egiten
dioten elkarrizketaren helburua. Aukeratu erantzun egokia:
|
|
a) Nork
|
egiten
ditu galderak?
|
|
b) Kazetariak
|
eginiko
galderek ba al dute loturarik elkarrizketaren komunikazio asmoarekin. Eta entzuleek eginikoek?
|
|
b) Kazetariak eginiko galderek ba al dute loturarik elkarrizketaren komunikazio asmoarekin? Eta entzuleek
|
eginikoek
–Zergatik?
|
|
b) Zer deritzozue zuzeneko deia
|
egiten
dutenek euskalkiekiko duten jarrerari?
|
|
Ikasi dugu, halaber, behar dugun erantzuna jasotzeko, pertsona egokiari galdetu behar zaiola. Bi baldintza horiek betetzen ditu Xabier Payari aspalditxo
|
egindako
elkarrizketak.
|
|
Eta, bat batean, esatea gradu hori niri eman didatela edota nik irabazi dudala... Urtetan
|
egindako
lanaren emaitza da, baina ez nik egindakoarena bakarrik; nigatik egin dutena eskertzeko modua ere bada. Eta aurrera jarraitzeko akuilua.
|
|
Eta, bat batean, esatea gradu hori niri eman didatela edota nik irabazi dudala... Urtetan egindako lanaren emaitza da, baina ez nik
|
egindakoarena
bakarrik; nigatik egin dutena eskertzeko modua ere bada. Eta aurrera jarraitzeko akuilua.
|
|
Eta, bat batean, esatea gradu hori niri eman didatela edota nik irabazi dudala... Urtetan egindako lanaren emaitza da, baina ez nik egindakoarena bakarrik; nigatik
|
egin
dutena eskertzeko modua ere bada. Eta aurrera jarraitzeko akuilua.
|
|
Flautarekin ere zazpigarren mailara arte. Quebecera joandakoan, utzi
|
egin
nituen. Dantza ere, zoritxarrez, utzi egin behar izan nuen, musikarengatik.
|
|
Quebecera joandakoan, utzi egin nituen. Dantza ere, zoritxarrez, utzi
|
egin
behar izan nuen, musikarengatik. Mila saltsatan ibiltzea gustatzen zait.
|
|
Orain, antzerki munduan sartu naiz apur bat: Ama, quiero ser lehendakari obra idatzi du Aizpea Goenagak, eta horko kanten letrak
|
egin
ditut. Bremengo musikarien obra bat, italieraz errimatua, euskarara itzuli diot Gasteizko talde bati.
|
|
Karga handiegiak hartzen ditut. Eta estresatu
|
egiten
naiz. Estres hori gero transmititu egiten dut, eta ez zait gustatzen, jendeak erreta nagoela pentsa dezakeelako.
|
|
Eta estresatu egiten naiz. Estres hori gero transmititu
|
egiten
dut, eta ez zait gustatzen, jendeak erreta nagoela pentsa dezakeelako. Kirolaren kontu hori ere badago.
|
|
" Mens sana in corpore sano" bete gura dut. Kirola
|
egin
dudanean on egin dit. Asko laguntzen dit gauzak ondo banatzen eta zehazten.
|
|
" Mens sana in corpore sano" bete gura dut. Kirola egin dudanean on
|
egin
dit. Asko laguntzen dit gauzak ondo banatzen eta zehazten.
|
|
Quebeceko urteak asko aldatu zidan bizimodua; kirol asko
|
egin
nuen, bizimodu ordenatua nuen& Ez dakit noiz, baina ihesalditxoren bat egin nahi nuke. Musikari ere heldu nahi nioke; orain ere, etxera haserre heltzen naizenean, pianoaren aurrean jartzen naiz.
|
|
Quebeceko urteak asko aldatu zidan bizimodua; kirol asko egin nuen, bizimodu ordenatua nuen& Ez dakit noiz, baina ihesalditxoren bat
|
egin
nahi nuke. Musikari ere heldu nahi nioke; orain ere, etxera haserre heltzen naizenean, pianoaren aurrean jartzen naiz.
|
|
Galderak
|
egitean
, askotan erabiltzen ditugu NOR, NORI, NON, ZENBAT& eta horien gisako hitzak; horiei galdetzaile deitzen diegu. Galdetzailea galderan zer informazio eskatzen den zehazteko erabiltzen den elementua da.
|
|
3
|
egingo
zenioke opari berezi bat?
|
|
Hona hemen galdera erantzun gehiago. Galderak osorik daude, erantzunak, aldiz, osatu
|
egin
behar dira.
|
|
a) Zure herriko zer leku bisitatu behar genuke, derrigorrez, bertan
|
egingo
dugun egonaldian zehar?
|
|
Aurreko jardueran hitzen arteko loturak
|
egiten
jardun duzu. Oraingoan, esaldi zatiak lotu behar dituzu.
|
|
Bai galderak
|
egitean
, bai erantzunak ematean, esaldi zentzudunak eta zuzenak erabili dituzu. Beraz, horretan trebatzen jarraituko duzu jarduera honetan.
|
|
a) Nork
|
egin
du hau?
|
|
Arrasateko
|
egin
dute. lehengusuak lehengusuek
|
|
h) Nori
|
egin
diozu mesedea?
|
|
..
|
egin
diot mesedea. ikaskideari ikaskideei
|
|
1 Galdera
|
egin
baino lehen, garbi izango dut zein den behar dudan; hau da ez ditut galderak nolanahi egingo.
|
|
1 Galdera egin baino lehen, garbi izango dut zein den behar dudan; hau da ez ditut galderak nolanahi
|
egingo
.
|
|
2 Ondoren, behar dudan informazioa eskuratzeko, hau da, erantzun egokia jasotzeko, erantzuna
|
egin
erabaki dut.
|
|
5 Hori guztia, galdera nik
|
egiten
dudanean; baina, galdera beste norbaitek egiten didanean, nolakoa izango da erantzuna. Bada, erantzunak beti egon du baitan; hau da, galderaren eta erantzunaren artean lotura eta ordena logikoa egon behar da.
|
|
5 Hori guztia, galdera nik egiten dudanean; baina, galdera beste norbaitek
|
egiten
didanean, nolakoa izango da erantzuna. Bada, erantzunak beti egon du baitan; hau da, galderaren eta erantzunaren artean lotura eta ordena logikoa egon behar da.
|
|
Bada, erantzunak beti egon du baitan; hau da, galderaren eta erantzunaren artean lotura eta ordena logikoa egon behar da. Gainera, aurrez aurrekoa bada, zaindu
|
egin
behar da nola erantzun agurrari, etab.
|
|
Lehenengo osagai honetan, informazioa eskatzeko eta emateko galdera erantzun zuzenak eta egokiak formulatzen ikasten aritu zara. Baina, aurrera
|
egin
baino lehen, egin ezazu eten bat bidean, eta azter ezazu zure ikasketa prozesua.
|
|
Lehenengo osagai honetan, informazioa eskatzeko eta emateko galdera erantzun zuzenak eta egokiak formulatzen ikasten aritu zara. Baina, aurrera egin baino lehen,
|
egin
ezazu eten bat bidean, eta azter ezazu zure ikasketa prozesua.
|
|
1 Unitatearen lehenengo jardueran, elkartrukearen helburuen zerrenda osatu zenuten, eta txantiloi batean jaso zenuten. Orain, txantiloi hura berreskuratu
|
egingo
duzue.
|
|
a) Idatzi zenituzten helburuen artean, aukera itzazue bi edo hiru; esate baterako," toki eta herri berriak ezagutzeko"," lagun berriak
|
egiteko
" eta" beste hizkera bat ezagutzeko" helburuak.
|
|
nformazioa trukatzea ez da galderak
|
egitera
mugatzen. Galderei erantzutean, informazioa eman ere egin behar da.
|
|
nformazioa trukatzea ez da galderak egitera mugatzen. Galderei erantzutean, informazioa eman ere
|
egin
behar da. Galderen erantzunak oso laburrak izan daitezke (bai, ez&), esaldi bakarrekoak& Beste batzuetan, berriz, galderak azalpen luze bateko erantzuna eskatzen du:
|
|
Zure elkartrukerako, halako galderei taxuz erantzuten jakitea komeni zaizu. Hasteko, atal honetan, pertsonen deskribapenak
|
egiten
ikasiko duzu.
|
|
IKASKETAK LANBIDEA ZALETASUNAK IZAERA
|
EGINDAKO
LANAK
|
|
Horretarako, berriz irakurri duzu elkarrizketa, baina, oraingoan, irakurketa sakonago bat
|
egingo
dugu.
|
|
Jarduera honetan bost testu jaso ditugu; bakoitzean, pertsonaia baten deskribapena
|
egiten
da.
|
|
b) Zein testutan
|
egiten
da ezaugarri fisikoen aipamena. Zeinetan izaerarekin lotutako ezaugarriak?
|
|
4 Pertsona bati kritika negatiboa
|
egitea
.
|
|
Musikari oparoa da. Gehienbat umeentzako musika
|
egin
izan du bere ibilbide guztian, eta horietako asko herri kantu bilakatu dira. Hezkuntzaren esparruan ere, kantuen bitartez, irakasteko eredu bat sortu du.
|
|
leku deskribapenak
|
egiten
jakitea?
|
|
informazio beharraren araberako galderak
|
egin
baditut.
|
|
Bi informazio mota erabil dezakegu pertsona baten deskribapena egiten dugunean: batetik, ikusi duzun bezala, ezaugarri fisikoen eta izaeraren deskribapena
|
egin
daiteke; bestetik, haren ekintzen eta jokamoldearen berri eman daiteke.
|
|
1 Zenbait aldizkaritan, geure burua ezagutzen lagunduko diguten galdetegiak proposatzen dizkigute: " esan iezadazu zer
|
egiten
duzun, eta esango dizut nolakoa zaren" esaten digute. Halako batetik jaso ditugu hemen deskribatzen diren jarrerak eta horiei lotutako adjektiboak.
|
|
a) Zaila da zuri aurre
|
egitea
; izan ere, ideiak garbi dituzunean, ez duzu erraz amore ematen, zeureari eusten diozu etengabe.
|
|
c) Sarritan egoten zara egoera zail eta arriskutsuen aurrean, eta, horietan, ez duzu inoiz atzera
|
egiten
.
|
|
f) Kosta
|
egiten
zaizu hankak lurrean ipintzea eta errealitatea den bezala onartzea.
|
|
duela alde
|
egin
du.
|
|
da. Izan ere,
|
egiten
da. e) Jadanikezduanaiaezagutzen.Ameriketatikitzulidenetik, denaberarentzatgordetzendu;
|
|
1 Seiko taldetan
|
egingo
duzue jarduera. Sei kideak hiru bikotetan banatuko zarete, eta lehiaketa egingo duzue:
|