Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 5.639

2003
‎Orai delako bi etxek badute ura ausarki, beherean bezala estai guzietan?. Antza, Baigorri eta Donibane-Garaziko laborari-etxe anitzek ezarri zuten. Etxepareren lerroetan jakin dugu, halaber, lehen irratiak 1926an entzun zirela, eta urte berean iritsi behar zela argindarra Alduderaino, baina, hitzarturiko epeak bete ziren arren, enpresak ez zuela argirik eman, eta, okerrago, etxeetaraino heltzeko sariak itsuski emendatu zituela.
2006
‎hori?. Hori ere Goizuetakomotiko gaizto honek, esan behar al du. Ai, hau pena eta pesalonbrea, nerea!
2007
‎Nahi badugu egin ditzaten ganbaretan lege batzu erlijionea fagoratuko eta errespetatuko dituztenac, ez ditzagun eman gure bozac Seroren eta Freren kasatzeko, katichimaren eta othoitzaren eskoletaric khentzeko, aphez -gaien bokazionearen gibelarazteko eta erlijioneko zeremonien trabatzeko legeac ginen dituzten deputatuentzat, Zer den girichtinoen eginbidea bozkatzeko behar orduetan Eskualduna, 1889ko apirilaren, 1a.
‎astekarian erdara sobera kausitzen zuen, erreklama sobera; ez ziron sofri galarrotsak edo zezen-lasterrak aipa zezazten; ez zuen nahi ere besta-buruetako pilota-partidarik aintzinetik aipatzea, fededunak ez zirelakoan josteta horien gatik herriko bezperetarik zeiharkatu behar , La, tte, P.: Euskal> literaturaz... aipatu liburua, 232 or.
‎Erabaki zuten hurrengo urtean Hondarribian elkartzea ere batasun ortogra, korako bideak ezartzeko, alde batetik, eta Fédération> Littéraire> Basque> elkarte literarioa sortzeko, bestetik. Era berean, Piarres Broussain eta Resurreccion Mª Azkue batzarkideek azpimarratu zuten bereizirik sortu behar zirela euskararen ortogra, a estandarizatuko lukeen Akademia eta Federazio literarioa 202.
‎Eskola libroetan erakusle diren Begiralek ez ditzatela ahantz Jaun Aphezpiku ohiak eskuarari buruz eman manamendu bereziak; Gobernuko eskoletakoak orhoit ditela halaber beren erreglamenduko 15-garren artikuluaz. Hunek zuzena emaiten dute eskolan haurreri erakusteko nola itzuli behar den frantsesa eskuaralat eta eskuara frantseserat, Begiraleak, Aintzina, 1934ko azaroa.
‎Telegrama bidali zidan esanez ez zutela aski gazte bildu, ez zela egingo, eta orduan nik eta bat edo hiru baginen ere behar ginuen egin, berotu nituen, eta orduan egin zuten, eta Eiheralarrera joan ginen eta azkenean zortzi edo bederatzi bildu ginen, Xabier Diharcerekin izandako elkarrizketa, Beloke, 1996ko abuztuaren 10a.
‎Barne bat alokatu zuen gazte batzuekin Uztaritzeko karrikan, Aintzina agerkariarentzat. Erran behar da barne hortarat jende frango agertzen zela, gizarteko gauzetan zituzketen dretxoen jakiteko. Jaun Merak zeukan, aldiz:
‎Jaun Merak zeukan, aldiz: ahal bezein guti behar zela Gobernuaren dirutik xahutu, eta ez zela jenderi jakin-arazi behar zer eskubide zuten, zer diru unki zezaketen. Erraiten zuen ederki bizi zirela, zauzkatenekin.
‎Jaun Merak zeukan, aldiz: ahal bezein guti behar zela Gobernuaren dirutik xahutu, eta ez zela jenderi jakin-arazi behar zer eskubide zuten, zer diru unki zezaketen. Erraiten zuen ederki bizi zirela, zauzkatenekin.
‎Ibidem. Kontuan hartu behar da Sabino Arana nazionalista, Azkue eta Miguel de Unamuno aurkeztu zirela Bizkaiko Diputazioak 1888an eraturiko Euskara katedrara, Azkuek jasoz, Kintana, J., Vizcaytik> Bizkaira?... aipatu liburua, 15 -71 orr.
behar dautzuet berehala aitortu ez naizela gei hoinbertze goretsia izaiteko. Ezen, zuen lanetan deus onik egitekotz, lagun bakochak behar lituzke jakin gure Euskal-herriko mintzaira mota guziak.
‎behar dautzuet berehala aitortu ez naizela gei hoinbertze goretsia izaiteko. Ezen, zuen lanetan deus onik egitekotz, lagun bakochak behar lituzke jakin gure Euskal-herriko mintzaira mota guziak. Eta nik erranen dautzuet lañoki ez dakizkatala batere ez Bizkaiako ez Gipuzkoako eskuara bereziak.
‎Semenario handiko istudiantetarik mozkin hoberik athera dugu... osoki zuzen izaiteko, erran behar dugu haatik zonbat sustatu, lehiarazi, lagundu eta eskutik dituen atsiki P. La, tte, beren kide jakitatez nola adinez eta guziz eskuararen amodioz gehienak... Horiek hola, gauden ephe labur P. La, tte apezgei geroztik apeztuaren itzulkuntzari beha.
‎Pettan: Gaizki egilea, hoben gabea izanik ere, ez da gaizki egiterat utzi behar , 1936ko ekaina.
‎Saint-Pierre), 1952, 57 -63 orr. Aphez eskualdun batek behar luken kulturaz, 1952, 75 -84 orr.
‎Liburu berri: . Nere lehen katixima, 1954-9-30 Bat behar direnak ez berex, 1955-1-6 Hazpandar bati arrapostua, 1955-3-24.
‎ez hargatik bethi jakintsuner, da! Ezen erran behar dautzuet neure harritzea irakurtu ditudalarik, Musde Colas, Baionako Lycéeko eskola emaile ezin gehiago jakintsunak ager-arazi idazte batean, hitz haukiek: Situé au milieu des bois... la hameu méritait bien dêtre appelé MONTAGNE noire.
‎Eskuarazko lan berezi batzueri buruz, bertze askok amor egin dutelarik, ez da etsitu Decrept; jarreiki zaio sailari bururaino... zorigaitzez, lan berriari lotzen denak huts eginen du maiz... Laurent Apestéguyk, gure lagunak, jadanik adiarazi ditu hemen, Semetchia delakoaz zuelarik idaztaldia, gure iduriko, zuzenez erran behar zirenak394
‎Constantin eta Heugas eskualdun lerden ginarriak, bat adimenduz chimichta bezain zalhu eta elhe gutiz erasia baten behar den guziez mamitik hausten dakiena; bertzea, entzule zuhur, Ziberoko oiturez argitzen gituena, diren arabera438.
‎Piarres La, tte ados agertu zen Jean Etcheparerekin luzeegiak ziren Pastoralak laburtzeko proposatu zuenean: Behar litezkela jostagailu hoik puska bat laburtu440.
‎1886ko abuztuan Le> Réveil> Basque> kaleratu zuten errepublikazaleek, hauteskundeak hurbil baitzeuden eta euskal herritarren botoak behar baitzituzten . Harrigarria bada ere, astekari horrek Jainkoa, > Familia, > Hontasuna> zuen azpititulu.
‎Harrigarria bada ere, astekari horrek Jainkoa, > Familia, > Hontasuna> zuen azpititulu. Izan ere, Iparraldean pentsamolde eskuindar katolikoa zen nagusi euskal baserritarrengan eta Le> Réveil> Basque> argitalpen errepublikarra boz-emaileei egokitu behar zitzaien , ahal zen neurrian.
‎badut beldurra Dassancek buruan daukan gure bilkuratik egitea, zonbait urthe goiti-beheti, Academiaño bat, Bilbaokoak alabatzat onhar lezakena mendiz hunaindian. Hola behar litakela, ba segur; holako izanen ere dela noizbait, ez dut ene aldetik bederen etsitzen234.
‎Bileretan agertutako iritziei dagokienez, Jean-Pierre Casabonnen ustez talde euskaltzaleak Ipar eta Hegoaldearen arteko batasuna bilatu behar zuen :
‎Egia erran, Sabin da bere idazlanetan sobera garbitzalea eta ez arras gure gostukoa. Bainan aitortu behar dugu hari esker eskuarak ezagutu duela pitz-aldi harrigarriena eta gure idazle multzo eder bat dugula Sabinen sailakoa, La, ttek, P.: Sabin Arana Goiri, Herria, 1965eko abenduaren 2a.
‎Bainan othoi! Euzkereak hitz bat bederen ezar dezala, eta ilhar horiek irakurleak iretsi behar dituen , ala bakharrik miretsi! 486.
‎Euskara estandarra, nkatzeari dagokionez, argi ikusi bazuten ere idatzizko testuek zeregin garrantzitsua zutela, arazoa sortu zen erabaki orduko nork moldatu behar zuen euskara berri hori.
‎Zerbeit egitekotz, ez da nola-nahi egin behar eta Azcue jaunak Euskaltzaindia hala egin duela iduritzen zauku. Nun-eta ez duen bere kaskorat egin!
‎Eta besteak Ybarnegaray eta La Rocque, horien alderat itzuli ziren. Eta hor beste gehientsuenak, ez bakarrik abertzale garbi zirenak, oso gutxi baitziren, heiek ez zuten hortan interesik bainan beste guztiekin behar ziren konpondu; La, tte bat, ez zen, baitezpada, ez doriotista ez larrocquista, baina ez zuen lagunik, bakarrik gelditu zen643.
‎Politikari dagokionez, euskaltzaleak zentralismoaren kontrakoak eta erregionalismoaren aldekoak ziren. Gobernu frantziarraren zentralismoaren kontra, zeren eta herrialdeetako arazoak desberdinak baitziren; zentzugabekeria iruditzen zitzaien euskaltzaleei politiko frantziarrek problema guztiak konpon zitzaten irtenbide berberaz668 Aldiz, erregionalismoaren aldekoak ziren, euren ustez lurralde bakoitzak bilatu behar zuelako tokian tokiko problemen konponbidea. Euskaltzaleen ikuspuntutik, garaiko Gobernu frantsesak batu baino gehiago bateratu egiten zuen, herrialdeen berezitasunak ezabatuz.669
‎Hori zela eta, 1935eko maiatzeko udal-hauteskundeetan sozialistek irabazi zutenean honako hau adierazi zuten etsipenez Aintzina> aldizkarian: damurik aithortu behar dugu zozialistak gure eskualdetan nausitzen ari direla673.
‎Aintzinaren xedeei dagokienez, Pierre Narbaitzek aldizkariak bete behar zituen helburuen berri eman zuen:
‎Argitalpena argitaratzen jarraitzeko Hazparnen bikario zegoen Pierre Lartzabali eskatu zioten Aintzinaren> zuzendari izan zedin. Hala ere, Lartzabalek Aintzinaz arduratzeko nagusien baimena behar zuen ; eta lortzeko eskatu zioten Lartzabali eta gauzak garbi izan zitezen742 aldizkarian argitara zezala artikulu bat, adieraziz aldizkariak ez zuela kutsu abertzale, komunista edo ezkertiarrik. Larzabal prest zegoen delako artikulua egiteko, baina Piarres Xarritton, Marc Legasse eta André Ospital abertzaletasuna ukatuko zuen artikulurik argitaratzearen kontra zeuden743.
‎Ez da posible segitzea. Behar dugu zerbait egin. Zuk segituko duzu baina behar duzu aldatu izenordea, eta eskoletan nota txarrak dituztenak, horiek geldi; Murua, I., aipatu artikulua, 93 or.
‎Behar dugu zerbait egin. Zuk segituko duzu baina behar duzu aldatu izenordea, eta eskoletan nota txarrak dituztenak, horiek geldi; Murua, I., aipatu artikulua, 93 or.
‎Bainan gero Eskual Herria barnean, horrek hemen, Iparraldeko Eskual Herrian, ez zuen horrek aldaketa izugarri bat ekartzen; hemen irakurle berririk gabe berdin segitu zuten aurrekoek, gehien gehienik; zenbait politizatuagoak ziren, zenbaitek nahi zuten berritze hori, baina beste asko.... Lehenago Eskualdun> ean, eta Herrian ere, eskuara izan da lehena, eskuara izatea, eskuaraz hitz egitea, eskuaraz idaztea, eta hori zen lehen, politika baino lehenagoa ere, baina politika ere behar zen , eta orduan behar zen berritu eta hala egin zuen La, ttek, apez komunista deitu zuten eta lehenengo zaharrek, apez komunista La, tte, Emile Larrerekin izandako elkarrizketa, Baiona, 1997ko abuztuaren 12a.
‎Bainan gero Eskual Herria barnean, horrek hemen, Iparraldeko Eskual Herrian, ez zuen horrek aldaketa izugarri bat ekartzen; hemen irakurle berririk gabe berdin segitu zuten aurrekoek, gehien gehienik; zenbait politizatuagoak ziren, zenbaitek nahi zuten berritze hori, baina beste asko.... Lehenago Eskualdun> ean, eta Herrian ere, eskuara izan da lehena, eskuara izatea, eskuaraz hitz egitea, eskuaraz idaztea, eta hori zen lehen, politika baino lehenagoa ere, baina politika ere behar zen, eta orduan behar zen berritu eta hala egin zuen La, ttek, apez komunista deitu zuten eta lehenengo zaharrek, apez komunista La, tte, Emile Larrerekin izandako elkarrizketa, Baiona, 1997ko abuztuaren 12a.
‎Oroitu behar da mementu hartan resistantziako jauntxoek agintzen zutela hemen eta haien artean bazirela oso Elizaren kontra zirenak, bereziki komunistak, eta ez zioten lana erraztu801.
‎Momentu batez, hitz-erdika ari ziren bi gizonen elhetarik, La, tte-k konprenitu zuen Sara-ko norbaitek sortu nahi zuela eskuarazko astekari laiko bat eta ez zutela nehor utzi behar aintzintzerat. / Halere Guillaumie de Hiriart radikala eta Dufos du Rau Lycée-ko erakaslea alde eman zitzaizkon.
‎Norentzat ez dugun boza eman behar , Herria, 1945eko urriaren 11a.
‎La, tte oso gaztea zen Apaizgaitegian sartu zenean eta, ikusirik Apaizgaitegiko apaiz batzuk Action> Françaiseren alde agertu zirela, arrazoietariko bat Léon XIII.aren Errepublika onartzeko aginduari kontrakotasuna agertzea?, baliteke La, ttek jokaera berbera izatea. Kontuan hartu behar da La, tte nahiko ikasle bihurria zela gaztetan (17 urtekin Le> Palmipède> argitalpenean parte hartu zuen, isilean, iruzkin zirikatzaileak sartuz), eta baliteke Françaiseri jarraitzea La, ttek jokaera berritzailetzat hartzea Action.
‎Eskualzaleen Biltzarraren bileretan parte hartu (1928). 1922ko urriaren Gure Herrian ados agertu zen La, tte Jean Etcheparerekin luzeegiak ziren Pastoralak laburtu behar zirela esan zuenean. 1928ko maiatza-ekainaren Gure> Herrian La, ttek Georges Lacomberi eskertu zion eskainitako azalpenak Linguistika alorrean.
‎Hori dela eta, Xarrittonek baieztatu du: La, tte izan dela bere moduan Vichyzale une batean834 Gure ustez, kontuan hartu behar da denboraldi berezia izan zela hura: Bigarren Mundu Gerran zeuden murgildurik eta Arotçarenaren Eskualduna> Vichyko gobernu nazizalearen menpean zegoen; beraz, ezinezkoa zatekeen Vichyko gobernuaren kontrako iritzirik agertzea.
‎Eskualdunan idatzi. 1922ko urriaren Gure> Herrian ados agertu zen La, tte Jean Etcheparerekin luzeegiak ziren Pastoralak laburtu behar zirela esan zuenean. 1928ko maiatza-ekainaren Gure Herrian La, ttek Georges Lacomberi eskertu zion eskainitako azalpenak Linguistika alorrean.
‎(1942-1943). 1922ko urriaren Gure> Herrian ados agertu zen La, tte Jean Etcheparerekin luzeegiak ziren Pastoralak laburtu behar zirela esan zuenean. 1928ko maiatza-ekainaren Gure Herrian La, ttek Georges Lacomberi eskertu zion eskainitako azalpenak Linguistika alorrean.
‎III. Errepublika 1875ean ezartzearekin, areagotu ziren Elizaren ahaleginak arrazionalismo positibistaren kontra; arrazionalismoari aurre egiteaz gain, urte horietan protestantismoaren eragina ere murriztu behar zuen . Hain betebehar neketsua burutzeko Elizaren buruek beharrezko ikusi zuten apaiz gaiak prestakuntza inelektualaz hornitzea.
‎(1942-1943). 1922ko urriaren Gure Herrian ados agertu zen La, tte Jean Etcheparerekin luzeegiak ziren Pastoralak laburtu behar zirela esan zuenean. 1928ko maiatzaekainaren Gure Herrian La, ttek Georges Lacomberi eskertu zion eskainitako azalpenak Linguistika alorrean.
2008
‎Ordea, hori onartuta ere, zertan datza semantika horren izaera? Zein semantikaren araberakoa izan behar da sailkapen hori?
‎Alegia, egiten diren multzoak gorabehera, gerora aztertu behar da multzo horie-tan zein osagai semantikok duen esangura. Azken batean, berak teoria bat planteatzen du baina gero ez dirudi azkeneraino iristen denik.
‎Azpimarratu behar da , halere, Levinen lanean ez dela esplizituki ageri oinarriz-ko egitura horiek zehazteko zehatz-mehatz zertan oinarritzen den. Besterik gabe, oinarrizko egitura hauek zedarritutzat ematen ditu, eta sail bakoitza IS eta PS jakinez
‎Hemen aurkezten dugun lana, duela hamabi bat urte Ixa taldeak hizkuntzalari-tza konputazionalaren alorrean hasi zuen ibilbidearen barruan kokatu behar da .
‎Adibide batera joaz,, iritzi? hitza, izena zein aditza izan daiteke, baina horretaz gain, kontuan hartu behar da zenbait> iritzi> edo iritzi> bat> topatzen dugunean, lehenengoak mugagabearen marka (ez-ageria) daramala, eta, aldiz, bigarrenak, ez; edota iritziak> hitza, Alkatearen> iritziak> rak> harritu> ditu> edo Egunkariek> herritarren> iritziak> plazaratu> dituzte> gisako esaldietan ager daitekeela? ... Orobat, iritzi?
‎Orobat, iritzi? aditza denerako; iritzi> dio> bezalako segida batean, aditza dela esateaz gain, partizipio burutua dela ere esan behar dugu . Horrek esan nahi du, jarri ditugun, iritzi?
‎Ordea, sintaxian aurrera egiteko, hitz batek izan ditzakeen interpretazio haueta-tik guztietatik delako testuinguruari dagokiona hautatu behar da ; alegia, deskribatu-tako interpretazio guztiek eragindako anbiguotasuna desanbiguatu behar da.
‎Ordea, sintaxian aurrera egiteko, hitz batek izan ditzakeen interpretazio haueta-tik guztietatik delako testuinguruari dagokiona hautatu behar da; alegia, deskribatu-tako interpretazio guztiek eragindako anbiguotasuna desanbiguatu behar da .
‎Hitz bitan esateko,, sintaxi partziala? perpausaren, analisi osoa, ri kontrajarria ulertu behar da , perpausaren ulerkuntza osoa lortu gabe, zenbait meka-nismo eta tekniken bidez (Abney 1991, 1997), analisi sintaktiko tradizionalaren infor-mazio-zati erabilgarriak lortzean baitatza; hau da, analisi osoa lortzerik ez dagoene-an, gutxienez, tarteko emaitzak aurkezten dira, eta analisi-aukera anbiguoak modu xeheago eta erabilgarriagoan erakusten dira. Gure taldean, horrelako mekanismoei esker, gai gara perpauseko sintagmak dagokien informazio morfosintaktikoarekin identifikatzeko; eta horiexek baliatu dira, hain zuzen ere, besteak beste, azpikategori-zazioaren azterketan lagungarri izateko (Arriola & Soroa, 1996; Aldezabal et al.
‎Lan hau, orduan, taldeak garatutako bide horiek erabilgarri ditugula, lexikoa sintaxiari begira lantzen hasiko garen unean kokatu behar da . Taldean garatu ditugun tresnek, beraz, batetik, guk azterkizun dugun gaiari buruzko informazioa dute beha-rrezko aurrerapausoak emateko, baina bestetik, baliagarri izango zaizkigu horixe bera lortzeko.
‎Hizkuntzalaritza konputazionalean bezalaxe, hizkuntzalaritza orokorrean ere zalantzarik ez da aditzei buruzko informazio lexikala guztiz beharrezkoa dela, honek esaten baitigu esaldi bat zuzena eta ulergarria izateko aditz batek zein elementu behar dituen inguruan. Hau zehaztea baina, ez da lan erraza; eta horixe erakusten dute orain arte ildo horretan egin diren azterketa desberdinek.
‎Bukatzeko, eta ZAIO motako aditz laguntzailera iraganez, DAren antzera, aditz iragankor datibodunen inpertsonalaren adierazle dela aipatu behar dugu (Behartsuei> ropa> e, > egia> e, > burua> kendu> o?). Jakina, honela-koak ere ez ditugu kontuak hartuko.
‎Absolutiboari. X? marka jartzen diogunean, automatikoki ulertu behar da dela-ko aditzak kasu hori beharrezkoa duela, baina askotan ez dela agertzen elipsi-proze-durak direla tarteko. Hau da,. X?
‎zentzua, kasu hauetan oso jakina da: agertzen ez denean, elipsiaren ondoriotzat ulertu behar da (pro-drop fenomenotzat). Aldiz, elipsia ez den bestelako fenomenoak direnean (Euskaltzaindiak nor-nork sailean zerrendatzen dituen zenbait azpimotetan topatzen ditugunak, hala nola, absolutiboa barik inesiboa agertzen dutenak, nor izuna dutenak, nor agertzen ez dutenak eta zenbait aditz esapideen berezitasunak)???
‎Aditzen semantika kontuan hartzen badugu, mota askotako aditzak ditugu (informazio hori, hain zuzen, hiztegiak eman behar digunez , ez dugu guk hemen kontuan hartuko, aditzen forma edo itxuran eraginik ez duen bitartean). Horietako batzuk inkoatibo dei-tzen ditugu.
‎pentsatuko genukeelarik; adberbiodunaren balio dezentez des-berdina, hortaz. Guk, ordea, horrelakoak albo batera utzi behar ditugu , ez dutelako agerian kasurik erakusten. Horrek esan nahi du, aditz batzuen zilegizko balio batzuk kanpoan geratuko direla.
‎Horretarako, esaldien iturri gisa erabili ez dugun Euskaldunon> Egunkaria-ko corpusa erabiliko dugu. Dena den, aipatu behar dugu , datuek esangura izateko, 10 agerpen baino gehiago dituzten aditzen datuak bakarrik izango ditugu kontuan. Hala, esaldi horietan oinarrituz, guk erabakitako aldi bereko kasu-konbinazioak, aipatu cor-pusean agertu diren edo ez begiratuko dugu.
‎Hau, alde batetik, aditzen artean hautaketa egiteko irizpidea ere izan da nolabait, baina batez ere gure tresna automatikoek, orain-dik unitate lexikal gisa analizatzeko dituzten zailtasunek eraman gaituzte hauek baz-terreratzea. Esan behar dugu , halere, taldean badirela hitz anitzeko unitate lexikalen inguruko azterketak, eta dagoeneko urrats batzuk ere emanak ditugula (Aduriz et al.,
‎Azkenik, esan behar dugu , azterketarako iturri gisa corpusa hartzeak, ondorio garbi bat dakarrela: bertan agertu dena bakarrik aztertuko dugu; alegia, aditz batek corpusean erakutsi dituen erabilerak.
‎Esandakoagatik guztiagatik zalantzatan jarri behar dugu adituek administrazioko hizkerari buruz egiten duten definizioa: beraien ustez, teknolektoa da administrazioko hizkera, eginkizun berezietarako aldaera, adituen arteko komunikaziorako tresna, erabilera-esparru jakina (Administrazioa) eta berezko ezaugarriak (esamoldeak, terminologia...) dituena.
‎Testu, alternatiboak? asmatzen ibili ardurazko zer edo zer adierazi nahi dugunean edo jende askorengana heldu, baina aurretik, benetan behar denean , nekerik hartu ez!
‎Horretan gaude orain Administrazioan. Hitzik sakratuenak, gure hizkeran, gure terminoekin, segurtasun juridikoaren izenean; baina, hitz horiek jendeari ezagutarazi behar dizkiogunean , orduan, zerbaitek aholkatzen digu herritarren hizkerara makurtzeko.
‎Orain arte Administrazioarekin konturen bat hasi nahi zuen edozein herritarrek bulego batera joan, leihatila aurrean jarri eta funtzionarioren laguntzaz bete behar zituen hango inprimaki korapilatsuak. Gauzak, ordea, aldatzen hasi dira, eta abiadura handiz aldatu ere.
‎Horiek horrela izanik, herritarrak bere etxetik eta ordena-gailuaren bidez eskatuko ditu diru-laguntzak, erroldatze-ziurtagiriak edota isunak ez ordaintzeko inprimakiak. Jakina, herritar horrek ez du inor izango aldamenean, zer-nola bete behar duen esateko, eta horregatik, behar-beharrezkoa izango da azalpen argiak eta hizkera kontrolatua (adituek zaindutakoa) erabiltzea.
‎Administrazioaren ohiko etiketa hankaz gora geratu da neurri handi batean, eta horrek ondorioak izan behar ditu nahitaez administrazioko hizkeraren bilakaeran.
‎Garai honetako herritarrak ez ditu berez eta besterik gabe Administrazioaren jardunak onartzen. Zerbait gaizki iruditzen bazaio edo ulertzen ez badu ez da isilik geratzen lehengo moduan; aitzitik, salatu egiten du gaizki egindakoa eta, beharrezkoa denetan, behar den tokira jotzen du auzia argitzeko. Alde horretatik, ondo atondutako idazkiak estrategia onak dira Administrazioarentzat.
‎Hitzaldiaren hasieran esan dugu Euskal Administrazioa dela, gaur egun, euskaraz testu gehien plazaratzen duena, eta, hortaz, erreferentzia bihurtu zaigu hizkuntz korpusa normalizatzeko prozesuan. Bide horretan, adi egon behar dugu geroak zer ekarriko, eta zuzen eta beldurrik gabe begiratu iraultza digitalari. Ezin gara betiko moduan gelditu besteek egingo dutenaren zain:
‎honetan, behintzat, aurrea hartu beharra dago. On bazaigu ala ez bazaigu, hori da etorkizuna, eta horretarako prestatu behar dugu gure euskara zaharra.
‎eta holako batean esan zuen/ ba: zerbait egin behar dut ! zerbait egin behar dut!
‎zerbait egin behar dut! zerbait egin behar dut ! Pentsatu zuen/ pentsatu pentsatu/ (J.M.K.).
‎erdibana eta silepsia izenekoak, biak ahozko hizkuntzaren ezaugarri bikaintzat jotzen baitira. Bi eraikuntzok, bestalde, ez ditugu sakon aztertuko, gure gogoetarekiko behar den heintxoan baino, hau da, ahozko hizkuntza deskribatzeko argitasunik ematen duen neurrian.
‎Eta baldin eta arau urratze larria ez baina nolabaiteko desaraua iruditzen bazaigu, koherentzia sintaktikoaz dugun irizpidea beti ere idatzizko hizkuntzarena delako izan ohi da. Erdibana erabilerak, ahozko hizkuntzaren beraren funtzionaltasun autonomoaren irizpidetik epaitu behar ditugu . Ez dirudi bidezkoa denik idatzizko sintaxiaren lege zorrotzat eta zurrunak ahozkoari aplikatzea.
‎// nere iritziz/ mundu hontan dena sekretua da eo garrantzia duen/ dana o gehiena sekre-tua da// eta jakin egin behar dugu sekretu horiyek geureganatzen da sekretu horiyek asmatzen// eta hoi erakusteko/ hain zuzen ere dena sekretua dela erakusteko nik orain hemen jarriko dizuet/ kanta oso txikiya// seguruasko ba ezagutuko duzuena ez dakit ezagutzen duzuen kanta txiki bat// euskaraz
‎(/) badakit askotan galderekin hastea zuzenean ez dela izaten erraza; orduan, aurrena, gauza txiki bat esango dizuet, 10 minutuz edo gutxiagoz, eta ondoren halako ondorio edo moraleja bat aterako det. Gero zuei utziko dizuet hitza. Nere iritziz mundu honetan dena sekretua da, garrantzia duen/ dena da sekretua; halatan jakin egin behar dugu sekretu horiek asmatzen eta geurega-natzen. Eta horretarako, hots, dena sekretua dela erakusteko nik orain kanta txiki bat jarri-ko dizuet euskaraz; ez dakit ezagutzen duzuen, seguruasko bai.
‎Ahozkoaren zuzenketak lan sintagmatikoa eskatzen du, hots, ardatz sintagmatikoan egiten dira zuzentzea eta errepasoa; idatzizko hizkuntzaren zuzentzea, ostera, lan paradigmatikoa da. Idazleak nahi duen denbora guztia izaten du bere mezua antolatu, behar dituen hitzak aukeratu eta egiturak zuzentzeko, eta, oro har, bere idatzia ondu eta lantzeko, harik eta komunikatu beharreko mezua emateko era egokia aurki-tu arte. Besterik eta bestelakorik gertatzen zaio ahozko hizkuntzaren erabiltzaileari.
‎Ahozkoan, eragozpenaren? atzetik behar du agertu, hura gertatu ondoren. Idatzian, beti ere kutsu ironikoa bereganatzen du, zeren hiztunak beta du hura zuzentzeko.
‎1999). Jainko izenen gehienetan-e> taxuko desinentzia aurkitzen dugu, baita Akiataniako izen askotan ere, hizkuntzaren beraren eta ez latinezko-ae> datibo desinentziaren adierazpena izan behar lukeena .
‎Orain astiro tratatu ezin baldin badut ere, esan behar da antzinako hispaniar hiz-kuntzalaritzan izena duen J. de Hoz-ek iberierari buruzko gogoeta berri arras interes-garriak plazaratu dituela azken urteotan. Hitz gutitan esanda, J. de Hoz-ek ez du uste iberiera iberiar testuak agertzen diren leku guzti guztietan ama hizkuntza zenik.
‎Espinosa eta Usero histo-riagileak (1988) Cidacos ibar goieneko latin epigrafeak aztertzerakoan konturatu ziren bai izenen aldetik, bai marrazki eta formaren aldetik epigrafe horiek multzo berezi bat osatzen zutela, Calagurris inguruko giroarekin Mesetakoarekin baino zer ikusi gehiago zuena. Epigrafia horren berezitasunaren arrazoia ez zen inguruko offi-> > edo lantegi bateko ekarpenean bilatu behar , bertako biztanleen gizarte batasune-an baizik,, en la homogeneidad social y cultural de las (gentes) que las tallaron? (Espinosa, 1989).
‎Identifikatu daitekeen-tar> osagaiak bai akitanierazko ono-mastikan eta bai iberierazkoan ere sartzeko eskubideak ditu. Agirseni> izena bere alde-tik Ascoliko brontzean agertzen diren Agirnes> eta Agerdo> izenekin lotu behar da , dudarik gabe, baina ia ez da hain segurua izen horiek nahitanahiez iberiar leinukoak direnik. Zerrenda horretan agertzen zen ezaugarri ñimiñoa nahi bada baina zeharo esanguratsua-thar> atzizkian adierazten den aspirazioarena da, horrek baskoien hiz-kuntza girora eramaten gaituelako dudarik gabe.
‎Lehenengo izena, hots Sesenco, Antistius-en cognomen> gisa hartu behar dena , edozein euskaldunentzat Lergako Ummesahar> hura bezain ulergarria da. Bai akitaniar onomastikan eta baita Erdi Arokoan ere oso normala den-co> atzizkia aurkitzen dugu hemen zezen> animalia izenari loturik diminutiboa eratzeko asmoz.
‎Latinezko grandis> euskarazko handi-rekin erkatu nahi badu,* grandi aitzinfor-ma batetik abiatu behar du hitz bakoitza azaltzerakoan, proposatuz gainera euskarak bere aurrehistorian hasierako kontsonante multzo guztiak sinplifikatu egin dituela. Hau da, handi-ren aitzin forma* gr-> batez hasten da, eta ez* pr-, >* br-, >* dr-, > tr-, > kr-, > r-, > str-, > edo beste multzo batez, aldamenean lat. grandis> dugulako da, hain zuzen ere.
‎Hau da, handi-ren aitzin forma* gr-> batez hasten da, eta ez* pr-, >* br-, >* dr-, > tr-, > kr-, > r-, > str-, > edo beste multzo batez, aldamenean lat. grandis> dugulako da, hain zuzen ere. Ernout-Meilleten hiztegian irakurtzen dugu lat. grandis> hitzaren etimologia iluna dela, eta behar bada malgutasun apur batekin epaitu behar genituzke hitz ilunak argi-tzeko egiten diren saioak, horren zoroak izan arren. Baina Vennemannek aspalditik indoeuroperaren bitartez ondo baino hobeto azalduta dauden germaniar edo greziar hitzak ere azaldu nahi izan ditu euskararen medioz.
‎Hau da, handi-ren aitzin forma* gr-> batez hasten da, eta ez* pr-, >* br-, >* dr-, > tr-, > kr-, > r-, > str-, > edo beste multzo batez, aldamenean lat. grandis> dugulako da, hain zuzen ere. Ernout-Meilleten hiztegian irakurtzen dugu lat. grandis> hitzaren etimologia iluna dela, eta behar bada malgutasun apur batekin epaitu behar genituzke hitz ilunak argi-tzeko egiten diren saioak, horren zoroak izan arren. Baina Vennemannek aspalditik indoeuroperaren bitartez ondo baino hobeto azalduta dauden germaniar edo greziar hitzak ere azaldu nahi izan ditu euskararen medioz.
‎aitzin euskal erroaren egiturarena, hain zuzen. Esan behar da auzi hau beti izan dela hiz-kuntzalaritza historikoaren alorretarik tradizionaletakoena, hizkuntzalaritza indieuro-parrean bertan, eta zer esanik ez semitikoan, ikus daitekeenez.
‎Lakarra, jatorrizko euskal hitzen egitura aztertu ondoren, TVTV egituraren fal-taz jabetu zen, hau da bide> moduko hitz zaharrak oso urriak zirela eta ez zegoela bate-re arrazoirik* daba,* degi,* bego eta antzeko hitzen falta horrentzat, ez baldin bazi-tzaion behintzat aurreko fase bateko erroari baldintza zehatz batzuk ezartzen. Kontuan harturik monosilaboetan ere ezin zirela hitzak kontsonante leherkariz amaitu, zile-gizko kontsonante bakarrak sonanteak zirelarik, pentsatu izan zuen aitzin euskal erro kanonikoaren egiturak bi baldintza hauek bete behar zituela : a) monosilaboa izan eta b) CV (W) (R) (S) itxurako distribuzioa eduki.
‎Euskal hitz gehienen ezaugarri formalak eta soinuen distribuzioa deskribatuaz gain, etimologia berri batzuren oinarria eman du. Garbi dago monosilaboek ez dutela teoria honetan aparteko arazorik sortzen, baina bisilaboen sorketa nolabait azaldu behar da : aurkitu daiteke, dena dela, prozedura batzuren arrastoa:
‎Bizkaian eta Gipuzkoan ez da aurkikuntza epigrafiko berririk izan, baina interesga-rria da esatea Foruako izkrizioan irakurtzen zen Iviliae> jainkosa izena, nik neuk ere erromatarren aurreko izena konsideratzen nuena, orain J. Velazaren bista fina eta jaki-turiari esker Tutelae> irakurri behar dela. Honekin batera oso arraroa egiten zitzaigun euskal kutsurik gabeko izena ezabatu behar dugu lekukoen artetik.
‎Iturissa> (Poza lizenziadunaren garaitik euskarazko iturriza> ulertu da hemen; dudarik gabe zerrendako euskal izen garbiena, ez bada Iturista> irakurri behar behin-tzat), Pompelon> (eusk. ala iber. -elon?), Biturís> (gal.
‎Toponimiaren arazo hau alderantziz aztertuko bagenu, hau da, Erdi Arotik hasi-ta atzera eginez-oz> atzizkiz amaitzen diren toponimo ugarien arrastoa Antzinatean bilatzea izango balitz gure xedea, oso zaila egingo litzaiguke antzekorik aurkitzea. ...u, berehala konturatuko gara, Rohlfs eta Séguy hizkuntzalariek esan zuten bezala, akitaniera edo antzin aroko eus-kararen eremua adierazten dutela, eta gure tradizio idatziaren hasierarako jadanik eredu ihartu ez produktiboa izateaz gain oinarri lexiko ilunei atxikituta zegoela kon-tuan harturik,-aga, >-eta>, >-za> eta antzeko atzizkiak baino askoz zaharragoa izan behar zuela pentsatu behar dugu nahitanahiez.
‎Toponimiaren arazo hau alderantziz aztertuko bagenu, hau da, Erdi Arotik hasi-ta atzera eginez-oz> atzizkiz amaitzen diren toponimo ugarien arrastoa Antzinatean bilatzea izango balitz gure xedea, oso zaila egingo litzaiguke antzekorik aurkitzea. ...ko gara, Rohlfs eta Séguy hizkuntzalariek esan zuten bezala, akitaniera edo antzin aroko eus-kararen eremua adierazten dutela, eta gure tradizio idatziaren hasierarako jadanik eredu ihartu ez produktiboa izateaz gain oinarri lexiko ilunei atxikituta zegoela kon-tuan harturik,-aga, >-eta>, >-za> eta antzeko atzizkiak baino askoz zaharragoa izan behar zuela pentsatu behar dugu nahitanahiez.
‎Horregatik hain zuzen ere, iruditzen zait Euskal Herriko latindar toponimiari buruzko ikerketa sakon bat behar beharrezkoa dugula erromanizazioaren indarra eta kronologia argiago ager daitezen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
behar 946 (6,23)
behar da 837 (5,51)
behar du 388 (2,55)
behar dugu 297 (1,96)
behar dira 265 (1,74)
behar zen 152 (1,00)
behar dute 141 (0,93)
behar zuen 132 (0,87)
behar dela 119 (0,78)
behar den 117 (0,77)
behar zela 80 (0,53)
behar ditugu 73 (0,48)
behar duela 68 (0,45)
behar ziren 68 (0,45)
behar ditu 67 (0,44)
behar zaio 61 (0,40)
behar duen 60 (0,39)
behar zuten 57 (0,38)
behar diren 55 (0,36)
behar direla 52 (0,34)
behar bada 51 (0,34)
behar zirela 48 (0,32)
behar zituen 46 (0,30)
behar dut 42 (0,28)
behar zuela 42 (0,28)
behar luke 40 (0,26)
behar duzu 33 (0,22)
behar zutela 32 (0,21)
behar dituen 31 (0,20)
behar dugun 31 (0,20)
behar duten 30 (0,20)
behar zituzten 30 (0,20)
behar genuke 28 (0,18)
behar dutela 25 (0,16)
behar dituzte 24 (0,16)
behar dugula 24 (0,16)
behar dio 23 (0,15)
behar baita 20 (0,13)
Behar 19 (0,13)
behar baitu 19 (0,13)
behar denean 18 (0,12)
behar diogu 17 (0,11)
behar genuen 17 (0,11)
behar zitzaiola 17 (0,11)
behar dena 16 (0,11)
behar litzateke 16 (0,11)
behar zaie 16 (0,11)
behar duena 15 (0,10)
behar zitzaion 15 (0,10)
behar ditugun 14 (0,09)
behar lukete 13 (0,09)
behar denik 12 (0,08)
behar ditugula 12 (0,08)
behar lukeen 12 (0,08)
behar zaion 12 (0,08)
behar direnak 11 (0,07)
behar zaiola 11 (0,07)
behar ditut 10 (0,07)
behar dituzten 10 (0,07)
behar genituzke 10 (0,07)
behar lirateke 10 (0,07)
behar zion 10 (0,07)
behar zituela 10 (0,07)
behar zituztela 10 (0,07)
behar dituela 9 (0,06)
behar duguna 9 (0,06)
behar duk 9 (0,06)
behar dutelako 9 (0,06)
behar genuela 9 (0,06)
behar dituzu 8 (0,05)
behar dudala 8 (0,05)
behar duelako 8 (0,05)
behar lukeela 8 (0,05)
BEHAR 7 (0,05)
Behar bada 7 (0,05)
behar badu 7 (0,05)
behar den bezala 7 (0,05)
behar dik 7 (0,05)
behar dituztela 7 (0,05)
behar dudan 7 (0,05)
behar naiz 7 (0,05)
behar nuela 7 (0,05)
behar zaizkie 7 (0,05)
behar zaizkio 7 (0,05)
behar zitzaien 7 (0,05)
behar zuena 7 (0,05)
behar diegu 6 (0,04)
behar duzun 6 (0,04)
behar nuen 6 (0,04)
behar zioten 6 (0,04)
behar zukeen 6 (0,04)
behar badut 5 (0,03)
behar baitira 5 (0,03)
behar baitzuten 5 (0,03)
behar balitz 5 (0,03)
behar delako 5 (0,03)
behar die 5 (0,03)
behar dituenak 5 (0,03)
behar dizkiogu 5 (0,03)
behar duzue 5 (0,03)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
behar izan ez 64 (0,42)
behar izan euskara 38 (0,25)
behar izan ere 36 (0,24)
behar izan esan 31 (0,20)
behar izan kontu 28 (0,18)
behar izan baino 27 (0,18)
behar izan eskola 25 (0,16)
behar izan hori 24 (0,16)
behar izan ote 24 (0,16)
behar izan lan 23 (0,15)
behar izan al 20 (0,13)
behar izan uste izan 20 (0,13)
behar izan adierazi 18 (0,12)
behar izan bera 18 (0,12)
behar izan gu 17 (0,11)
behar izan Euskaltzaindia 14 (0,09)
behar izan euskaldun 14 (0,09)
behar izan hizkuntza 14 (0,09)
behar izan leku 14 (0,09)
behar izan bezain 13 (0,09)
behar izan guzti 13 (0,09)
behar izan idatzi 13 (0,09)
behar izan jakin 13 (0,09)
behar izan beti 12 (0,08)
behar izan erabaki 12 (0,08)
behar izan testu 12 (0,08)
behar izan egin 11 (0,07)
behar izan erran 11 (0,07)
behar izan euskal 11 (0,07)
behar izan ezinbeste 11 (0,07)
behar izan gai 11 (0,07)
behar izan hemen 11 (0,07)
behar izan hitz 11 (0,07)
behar izan nahitaez 11 (0,07)
behar izan hor 10 (0,07)
behar izan lehen 10 (0,07)
behar izan Azkue 9 (0,06)
behar izan bat 9 (0,06)
behar izan gorri 9 (0,06)
behar izan hura 9 (0,06)
behar izan ikasle 9 (0,06)
behar izan literatura 9 (0,06)
behar izan perpaus 9 (0,06)
behar izan zehaztu 9 (0,06)
behar izan baldin 8 (0,05)
behar izan bi 8 (0,05)
behar izan bide 8 (0,05)
behar izan forma 8 (0,05)
behar izan gauza 8 (0,05)
behar izan ikusi 8 (0,05)
behar izan zein 8 (0,05)
behar izan zenbait 8 (0,05)
behar izan aldarrikatu 7 (0,05)
behar izan antzerki 7 (0,05)
behar izan beste 7 (0,05)
behar izan egon 7 (0,05)
behar izan erakutsi 7 (0,05)
behar izan euskara batu 7 (0,05)
behar izan zer 7 (0,05)
behar izan atal 6 (0,04)
behar izan bai 6 (0,04)
behar izan beraz 6 (0,04)
behar izan eman 6 (0,04)
behar izan euskalki 6 (0,04)
behar izan gerla 6 (0,04)
behar izan gizarte 6 (0,04)
behar izan herri 6 (0,04)
behar izan hiztegi 6 (0,04)
behar izan horretarako 6 (0,04)
behar izan ikastola 6 (0,04)
behar izan iruditu 6 (0,04)
behar izan neurri 6 (0,04)
behar izan ordu 6 (0,04)
behar izan osagai 6 (0,04)
behar izan toki 6 (0,04)
behar izan auzi 5 (0,03)
behar izan batzuk 5 (0,03)
behar izan beharrezko 5 (0,03)
behar izan berak 5 (0,03)
behar izan bigarren 5 (0,03)
behar izan defendatu 5 (0,03)
behar izan egitura 5 (0,03)
Konbinazioak (3 lema)
behar izan ez ukan 12 (0,08)
behar izan ez den 6 (0,04)
behar izan baino gehiago 5 (0,03)
behar izan leku egon 5 (0,03)
behar izan gu salbatu 4 (0,03)
behar izan baino irakasle 3 (0,02)
behar izan baino laster 3 (0,02)
behar izan ere ez 3 (0,02)
behar izan euskalki idatzi 3 (0,02)
behar izan hemen ere 3 (0,02)
behar izan hiztegi batu 3 (0,02)
behar izan perpaus hori 3 (0,02)
behar izan aldarrikatu hasi 2 (0,01)
behar izan antzerki idatzi 2 (0,01)
behar izan Azkue euskara 2 (0,01)
behar izan bat nola 2 (0,01)
behar izan beharrezko ukan 2 (0,01)
behar izan bera buru 2 (0,01)
behar izan bezain egoki 2 (0,01)
behar izan bide bilatu 2 (0,01)
behar izan eskola eredu 2 (0,01)
behar izan eskola jardun 2 (0,01)
behar izan euskaldun astekari 2 (0,01)
behar izan Euskaltzaindia aurkeztu 2 (0,01)
behar izan Euskaltzaindia bera 2 (0,01)
behar izan euskara EAE 2 (0,01)
behar izan euskara batu forma 2 (0,01)
behar izan forma egoki 2 (0,01)
behar izan forma horiek 2 (0,01)
behar izan gai hori 2 (0,01)
behar izan gorri egon 2 (0,01)
behar izan hor ez 2 (0,01)
behar izan hori berri 2 (0,01)
behar izan lan hauek 2 (0,01)
behar izan lan hori 2 (0,01)
behar izan neurri guzti 2 (0,01)
behar izan osagai guzti 2 (0,01)
behar izan perpaus osatu 2 (0,01)
behar izan toki gogoeta 2 (0,01)
behar izan uste izan Euskaltzaindia 2 (0,01)
behar izan zenbait aldi 2 (0,01)
behar izan adierazi azalpen 1 (0,01)
behar izan adierazi nahi izan 1 (0,01)
behar izan aldarrikatu nahi izan 1 (0,01)
behar izan antzerki aitzin 1 (0,01)
behar izan antzerki arte 1 (0,01)
behar izan antzerki hori 1 (0,01)
behar izan atal ere 1 (0,01)
behar izan atal hau 1 (0,01)
behar izan auzi hau 1 (0,01)
behar izan auzi hori 1 (0,01)
behar izan Azkue babesle 1 (0,01)
behar izan Azkue bat 1 (0,01)
behar izan Azkue bera 1 (0,01)
behar izan Azkue bilbotar 1 (0,01)
behar izan Azkue euskal 1 (0,01)
behar izan bai bi 1 (0,01)
behar izan bai euskalki 1 (0,01)
behar izan bai hizkuntza 1 (0,01)
behar izan bai hizkuntza orokor 1 (0,01)
behar izan baino aberats 1 (0,01)
behar izan baino barna 1 (0,01)
behar izan baino bi 1 (0,01)
behar izan baino eduki 1 (0,01)
behar izan baino energia 1 (0,01)
behar izan baino errefus 1 (0,01)
behar izan baino gordin 1 (0,01)
behar izan baino haboro 1 (0,01)
behar izan baino huts 1 (0,01)
behar izan baino jaramon 1 (0,01)
behar izan baino lehen 1 (0,01)
behar izan baino letra larri 1 (0,01)
behar izan baino mantso 1 (0,01)
behar izan baino ozen 1 (0,01)
behar izan bat egon 1 (0,01)
behar izan bat erantzun 1 (0,01)
behar izan bat erantzuna eman 1 (0,01)
behar izan batzuk eurak 1 (0,01)
behar izan batzuk lehenetsi 1 (0,01)
behar izan batzuk sinonimo 1 (0,01)
behar izan batzuk tradizio 1 (0,01)
behar izan bera bera 1 (0,01)
behar izan bera biografia 1 (0,01)
behar izan bera enuntziatu 1 (0,01)
behar izan bera esanahi 1 (0,01)
behar izan bera fraide 1 (0,01)
behar izan bera hizkuntza 1 (0,01)
behar izan bera ikusi 1 (0,01)
behar izan bera irazi 1 (0,01)
behar izan bera iruzkin 1 (0,01)
behar izan bera lan 1 (0,01)
behar izan bera liskar 1 (0,01)
behar izan bera osatu 1 (0,01)
behar izan bera titulartasun 1 (0,01)
behar izan bera zehazki 1 (0,01)
behar izan bera zer 1 (0,01)
behar izan berak buru 1 (0,01)
behar izan berak ideia 1 (0,01)
behar izan berak kontzientzia 1 (0,01)
behar izan berak ofizio 1 (0,01)
behar izan beste alor 1 (0,01)
behar izan beste antzerki 1 (0,01)
behar izan beste faktore 1 (0,01)
behar izan beste ideia 1 (0,01)
behar izan beste mendeko 1 (0,01)
behar izan beste modu 1 (0,01)
behar izan beste ohar 1 (0,01)
behar izan beti adjektibo 1 (0,01)
behar izan beti aitzina 1 (0,01)
behar izan beti erabili 1 (0,01)
behar izan beti fidelki 1 (0,01)
behar izan beti orainaldi 1 (0,01)
behar izan bezain bizkor 1 (0,01)
behar izan bezain dezente 1 (0,01)
behar izan bezain ezagun izan 1 (0,01)
behar izan bezain frantses 1 (0,01)
behar izan bezain garbi 1 (0,01)
behar izan bezain garratz 1 (0,01)
behar izan bezain irabiatu 1 (0,01)
behar izan bezain ongi 1 (0,01)
behar izan bezain ongi egin 1 (0,01)
behar izan bezain sendo 1 (0,01)
behar izan bezain txukun 1 (0,01)
behar izan bi eskualde 1 (0,01)
behar izan bi estrategia 1 (0,01)
behar izan bi hizkuntza 1 (0,01)
behar izan bi juntagai 1 (0,01)
behar izan bi kanta 1 (0,01)
behar izan bi muga 1 (0,01)
behar izan bi polo 1 (0,01)
behar izan bi urte 1 (0,01)
behar izan bide argitu 1 (0,01)
behar izan bide hemen 1 (0,01)
behar izan bide interaktibitate 1 (0,01)
behar izan bide onean jarri 1 (0,01)
behar izan bigarren adibide 1 (0,01)
behar izan bigarren atzizki 1 (0,01)
behar izan bigarren elementu 1 (0,01)
behar izan bigarren eskuko 1 (0,01)
behar izan bigarren hurrenkera 1 (0,01)
behar izan egin aleman 1 (0,01)
behar izan egin ez 1 (0,01)
behar izan egin utzi 1 (0,01)
behar izan egitura desberdin 1 (0,01)
behar izan egitura ez 1 (0,01)
behar izan egitura horiek 1 (0,01)
behar izan egitura oso 1 (0,01)
behar izan egon hain 1 (0,01)
behar izan egon material 1 (0,01)
behar izan eman begirale 1 (0,01)
behar izan eman ongailu 1 (0,01)
behar izan erabaki behar izan 1 (0,01)
behar izan erabaki berak 1 (0,01)
behar izan erabaki eskubide 1 (0,01)
behar izan erabaki garrantzitsu 1 (0,01)
behar izan erabaki ordu 1 (0,01)
behar izan erakutsi baizik 1 (0,01)
behar izan erakutsi bat 1 (0,01)
behar izan erakutsi bera 1 (0,01)
behar izan erakutsi Euskaltzaindia 1 (0,01)
behar izan ere argitaratzaile 1 (0,01)
behar izan ere Azkue 1 (0,01)
behar izan ere ba 1 (0,01)
behar izan ere berak 1 (0,01)
behar izan ere buru 1 (0,01)
behar izan ere egon 1 (0,01)
behar izan ere elementu 1 (0,01)
behar izan ere erran 1 (0,01)
behar izan ere forma 1 (0,01)
behar izan ere korsikera 1 (0,01)
behar izan ere Lizardi 1 (0,01)
behar izan ere material 1 (0,01)
behar izan ere zehaztu 1 (0,01)
behar izan erran berak 1 (0,01)
behar izan erran bezala 1 (0,01)
behar izan esan ahal izan 1 (0,01)
behar izan esan bat 1 (0,01)
behar izan esan ez 1 (0,01)
behar izan esan gai izan 1 (0,01)
behar izan eskola bidezko 1 (0,01)
behar izan eskola EAE 1 (0,01)
behar izan eskola gazte-jende 1 (0,01)
behar izan eskola hizkera 1 (0,01)
behar izan eskola hizkuntza 1 (0,01)
behar izan eskola hura 1 (0,01)
behar izan eskola ikasle 1 (0,01)
behar izan eskola lan 1 (0,01)
behar izan eskola publiko 1 (0,01)
behar izan eskola zeregin 1 (0,01)
behar izan euskal antzezlan 1 (0,01)
behar izan euskal curriculum 1 (0,01)
behar izan euskal dimentsio 1 (0,01)
behar izan euskal eremu 1 (0,01)
behar izan euskal gauza 1 (0,01)
behar izan euskal hiriburu 1 (0,01)
behar izan euskal idazle 1 (0,01)
behar izan euskal izendapen 1 (0,01)
behar izan euskal kultu 1 (0,01)
behar izan euskal lurraldetasun 1 (0,01)
behar izan euskaldun aipamen 1 (0,01)
behar izan euskaldun frantses 1 (0,01)
behar izan euskaldun gerla 1 (0,01)
behar izan euskaldun izan nahi 1 (0,01)
behar izan euskaldun poema 1 (0,01)
behar izan euskalki landu 1 (0,01)
behar izan Euskaltzaindia alor 1 (0,01)
behar izan Euskaltzaindia betiko 1 (0,01)
behar izan Euskaltzaindia egitasmo 1 (0,01)
behar izan Euskaltzaindia euskalgintza 1 (0,01)
behar izan Euskaltzaindia euskara batu 1 (0,01)
behar izan Euskaltzaindia iritsi 1 (0,01)
behar izan euskara aipatu 1 (0,01)
behar izan euskara akademia 1 (0,01)
behar izan euskara asko 1 (0,01)
behar izan euskara astekari 1 (0,01)
behar izan euskara batasun 1 (0,01)
behar izan euskara berri 1 (0,01)
behar izan euskara beste 1 (0,01)
behar izan euskara bizi izan 1 (0,01)
behar izan euskara egitasmo 1 (0,01)
behar izan euskara eredu 1 (0,01)
behar izan euskara etorkizun 1 (0,01)
behar izan euskara gorpuztu 1 (0,01)
behar izan euskara hizkuntza 1 (0,01)
behar izan euskara idatzi 1 (0,01)
behar izan euskara ikasi 1 (0,01)
behar izan euskara ikuspegi 1 (0,01)
behar izan euskara jardun 1 (0,01)
behar izan euskara kostu 1 (0,01)
behar izan euskara landu 1 (0,01)
behar izan euskara oinarrizko 1 (0,01)
behar izan euskara sintagma 1 (0,01)
behar izan euskara sorkuntza 1 (0,01)
behar izan euskara testu 1 (0,01)
behar izan euskara batu egin 1 (0,01)
behar izan euskara batu orain arteko 1 (0,01)
behar izan ez aita 1 (0,01)
behar izan ez bereiz 1 (0,01)
behar izan ez guzti 1 (0,01)
behar izan ez jakin 1 (0,01)
behar izan forma analitiko 1 (0,01)
behar izan forma arrunt 1 (0,01)
behar izan forma erabaki 1 (0,01)
behar izan forma mugatu 1 (0,01)
behar izan gai bakoitz 1 (0,01)
behar izan gai hau 1 (0,01)
behar izan gai jabe izan 1 (0,01)
behar izan gai sortu 1 (0,01)
behar izan gauza bakar 1 (0,01)
behar izan gauza bat 1 (0,01)
behar izan gauza bihar 1 (0,01)
behar izan gauza eramaile 1 (0,01)
behar izan gauza guzti 1 (0,01)
behar izan gerla denbora 1 (0,01)
behar izan gerla egin 1 (0,01)
behar izan gerla gauza 1 (0,01)
behar izan gerla irabazi 1 (0,01)
behar izan gerla ordaindu 1 (0,01)
behar izan gerla tresneria 1 (0,01)
behar izan gizarte eskola 1 (0,01)
behar izan gizarte gainerako 1 (0,01)
behar izan gizarte kritika 1 (0,01)
behar izan gizarte on 1 (0,01)
behar izan gorri bat 1 (0,01)
behar izan gorri erakustera eman 1 (0,01)
behar izan gorri segurtamen 1 (0,01)
behar izan gu belarri 1 (0,01)
behar izan gu bihotz 1 (0,01)
behar izan gu buru 1 (0,01)
behar izan gu esfortzu 1 (0,01)
behar izan gu euskara 1 (0,01)
behar izan gu geu 1 (0,01)
behar izan gu gu 1 (0,01)
behar izan gu horiek 1 (0,01)
behar izan gu ideia 1 (0,01)
behar izan gu mundu 1 (0,01)
behar izan gu sala 1 (0,01)
behar izan gu sektore 1 (0,01)
behar izan guzti aipamen 1 (0,01)
behar izan guzti egin 1 (0,01)
behar izan guzti erantzun 1 (0,01)
behar izan guzti mailegu 1 (0,01)
behar izan guzti tratatu 1 (0,01)
behar izan guzti ukan 1 (0,01)
behar izan hemen aipatu 1 (0,01)
behar izan hemen Leizarraga 1 (0,01)
behar izan hemen oso 1 (0,01)
behar izan herri barruko 1 (0,01)
behar izan herri gutxitu 1 (0,01)
behar izan herri hau 1 (0,01)
behar izan herri maila 1 (0,01)
behar izan herri talde 1 (0,01)
behar izan herri zaindu 1 (0,01)
behar izan hitz aukeratu 1 (0,01)
behar izan hitz aurkitu 1 (0,01)
behar izan hitz bakoitz 1 (0,01)
behar izan hitz bildu 1 (0,01)
behar izan hitz detektatu 1 (0,01)
behar izan hitz eman 1 (0,01)
behar izan hitz horiek 1 (0,01)
behar izan hitz ilun 1 (0,01)
behar izan hitz kopuru 1 (0,01)
behar izan hitz mailegu 1 (0,01)
behar izan hizkuntza balio 1 (0,01)
behar izan hizkuntza batu 1 (0,01)
behar izan hizkuntza datu 1 (0,01)
behar izan hizkuntza egoera 1 (0,01)
behar izan hizkuntza estandarizazio 1 (0,01)
behar izan hizkuntza gramatika 1 (0,01)
behar izan hizkuntza gune 1 (0,01)
behar izan hizkuntza hori 1 (0,01)
behar izan hizkuntza jaso 1 (0,01)
behar izan hizkuntza kalitate 1 (0,01)
behar izan hizkuntza kontu 1 (0,01)
behar izan hizkuntza zaindu 1 (0,01)
behar izan hiztegi alor 1 (0,01)
behar izan hiztegi arazo 1 (0,01)
behar izan hiztegi iturri 1 (0,01)
behar izan hor bide 1 (0,01)
behar izan hor zer 1 (0,01)
behar izan hori baimena eman 1 (0,01)
behar izan hori batera 1 (0,01)
behar izan hori bermatzaile 1 (0,01)
behar izan hori buelta eman 1 (0,01)
behar izan hori egiazko 1 (0,01)
behar izan hori erantzukizun 1 (0,01)
behar izan hori ere 1 (0,01)
behar izan hori horrela 1 (0,01)
behar izan hori iraupen 1 (0,01)
behar izan hori jakin 1 (0,01)
behar izan hori lekukotza 1 (0,01)
behar izan hori norbait izan 1 (0,01)
behar izan hori zein 1 (0,01)
behar izan hura aita 1 (0,01)
behar izan hura azaldu 1 (0,01)
behar izan hura azken 1 (0,01)
behar izan hura euskara 1 (0,01)
behar izan hura ez 1 (0,01)
behar izan hura gestio 1 (0,01)
behar izan hura uste 1 (0,01)
behar izan hura zehaztu 1 (0,01)
behar izan ikasle ahozko hizkuntza 1 (0,01)
behar izan ikasle bat 1 (0,01)
behar izan ikasle garapen moral 1 (0,01)
behar izan ikasle ikastola 1 (0,01)
behar izan ikasle kosta 1 (0,01)
behar izan ikastola bakoitz 1 (0,01)
behar izan ikastola eraikin 1 (0,01)
behar izan ikastola guzti 1 (0,01)
behar izan jakin gu 1 (0,01)
behar izan jakin haiek 1 (0,01)
behar izan jakin kontu 1 (0,01)
behar izan jakin mota 1 (0,01)
behar izan jakin nor izan 1 (0,01)
behar izan jakin oldartu 1 (0,01)
behar izan jakin zein 1 (0,01)
behar izan kontu aplikazio 1 (0,01)
behar izan kontu Euskaltzaindia 1 (0,01)
behar izan kontu hartu 1 (0,01)
behar izan kontu hori 1 (0,01)
behar izan kontu jokabide 1 (0,01)
behar izan lan atseden 1 (0,01)
behar izan lan batzuk 1 (0,01)
behar izan lan beste 1 (0,01)
behar izan lan burutu 1 (0,01)
behar izan lan hitzarmen 1 (0,01)
behar izan lan laguntza eman 1 (0,01)
behar izan lan modu berean 1 (0,01)
behar izan lan mundu 1 (0,01)
behar izan lan zehaztu 1 (0,01)
behar izan lehen jazarri 1 (0,01)
behar izan lehen jende 1 (0,01)
behar izan lehen kide 1 (0,01)
behar izan lehen okerrago 1 (0,01)
behar izan leku aurkitu 1 (0,01)
behar izan leku ere 1 (0,01)
behar izan leku iritsi 1 (0,01)
behar izan leku paratu 1 (0,01)
behar izan literatura bat 1 (0,01)
behar izan literatura ez 1 (0,01)
behar izan literatura historia 1 (0,01)
behar izan literatura hori 1 (0,01)
behar izan literatura liburu 1 (0,01)
behar izan literatura mundu 1 (0,01)
behar izan nahitaez administrazio 1 (0,01)
behar izan nahitaez beste 1 (0,01)
behar izan nahitaez gu 1 (0,01)
behar izan neurri hura 1 (0,01)
behar izan neurri kontu egin 1 (0,01)
behar izan ordu aterpe 1 (0,01)
behar izan ordu berri jakin 1 (0,01)
behar izan ordu estu 1 (0,01)
behar izan ordu euskaldun 1 (0,01)
behar izan osagai betiere 1 (0,01)
behar izan osagai ez 1 (0,01)
behar izan osagai horiek 1 (0,01)
behar izan perpaus erlatibo 1 (0,01)
behar izan testu akademiko 1 (0,01)
behar izan testu bakoitz 1 (0,01)
behar izan testu genero 1 (0,01)
behar izan testu ikasi 1 (0,01)
behar izan testu mezu 1 (0,01)
behar izan testu ulergarri 1 (0,01)
behar izan testu zentzu 1 (0,01)
behar izan testu zientifiko 1 (0,01)
behar izan toki ibili 1 (0,01)
behar izan toki jo 1 (0,01)
behar izan toki ukan 1 (0,01)
behar izan uste izan batzuk 1 (0,01)
behar izan uste izan ezan 1 (0,01)
behar izan zehaztu beharrean 1 (0,01)
behar izan zehaztu ezinbesteko 1 (0,01)
behar izan zehaztu hasi 1 (0,01)
behar izan zein aditz 1 (0,01)
behar izan zein gaitasun 1 (0,01)
behar izan zein garai izan 1 (0,01)
behar izan zein herri 1 (0,01)
behar izan zein hizkera 1 (0,01)
behar izan zein su 1 (0,01)
behar izan zenbait aditz 1 (0,01)
behar izan zenbait debeku izan 1 (0,01)
behar izan zenbait esaldi 1 (0,01)
behar izan zenbait hilabete 1 (0,01)
behar izan zenbait ikertzaile 1 (0,01)
behar izan zenbait neurri 1 (0,01)
behar izan zer agindu 1 (0,01)
behar izan zer egin 1 (0,01)
behar izan zer eman 1 (0,01)
behar izan zer esan 1 (0,01)
behar izan zer eskubide 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia