Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 3.467

2000
‎Irrati emandegi handi eta txikien arteko muga argiago marraztuta dago Nafarroan, bertan hiru irratiren artean eskuratzen baitute entzuleriaren ehuneko 65,1 Aipaturikohirurek emititzen duten programazioaren zatirik handiena Madrilen buruturikoa da.Irratigintza lokala egon badagoen arren, ez du entzule kopuru handirik eskuratzen.
‎gaztelaniazko albistegiak euskarazkoak baino joera handiagoa duEspainiako gertaeren berri emateko. Aldea ez da handiegia, baina joera bat erakustendu (esanguratsua, bestalde, bi albistegien artean ia erabateko parekotasuna egon litzatekeela kontuan hartuta, bata bestearen itzulpen izaki).
‎Oraindik ez dago, zentzu honetan, prentsaren etaikus entzunezkoen arteko gurutzaketa nabarmenik. Dena den, egon badaude interesgurutzatuak, irratian izandako Hachette en sarrera adibidez, baina oraindik nahikoabereizita daude prentsa taldeak eta ikus entzunezko enpresa taldeak. Kontzentrazioagehiago gertatu da industrian eta, bereziki, ikus entzunezkoan.
‎Arrakastatsuagoa izan zen telebistarakoegin zuen dibertsifikazioa, Tele kapitalaren %25 erosi baitzuen. Nahiz eta gutxiengoko posizioan egon –Berlusconi italiarraren Mediaset taldeak %40 du, eraginhandia izan du azken urteotako gestioan.
‎Telekomunikazioetatik dator, preseski, Espainiar Estatuko hirugarren talde nagusia, Telefonica alegia. Europako Batasunak hartutako telekomunikazioen liberalizaziorako ildotik, Telefonica, Espainiar Estatuko telefonoaren monopolioa zeukan konpainia, pribatu izatera igarotzearekin batera, izugarrizko nazioarteko eta multimedia arloko hedapen prozesu batean murgilduta egon da. Horren ondorioz, eta EspainiarEstatuari dagokiolarik, Antena orotariko telebista pribatu estatala eta Via Digitalsatelite bidezko telebista digitala menderatzen ditu.
‎Irratian, berriz, Estatu mailako kateen nagusitasunaren aurrean Euskal Herrikoirratiek ez dute jakin bertakotasunari leku bat egiten, Herri Irratiaren (OM lizentziakDonostia, Gasteiz eta Bilbon eta FMkoak Donostian, Loiolan eta Bilbon) edo NervionGorbea (bi FMko lizentzia Bilbon eta Gasteizen) taldeen salbuespenekin. Aipatutakohoriek alde batera utzita, ez da gaitasunik egon sare edo programazio bereziturikeratzeko; eta beste guztiak, independenteak zein El Correo ren Telebasconia irrati taldea barne, kanpoko programazioen menpe geratu dira. Horien ondoan, berriro ere, ekimen soziala garatu da, irrati libreen sare zabal batean oinarrituta.
‎Horrela, Artezarauaren ardatza teknologia berriakzirela eta (kablea, satelitea,..) Europako Batasunaren Estatuen arteko emisioenmarko juridikoa antolatzea bazen ere, errealitatean askoz irispen handiagokoaraua bihurtu zen azkenean, zeren Estatu Batuen aurrean europar ikus entzunezko produkzioa babesteko neurriak finkatu baitzuen, zerbitzu publikokoideien ildotik publizitatea mugatzen zutenak, kopuruan eta modalitatean (pelikulen barnean, adibidez)?. Hain zuzen ere, publizitate tarteak handitzekopresio komertzialak egon dira, neurri handi batean, Artezarauaren eraldaketaren atzetik.
‎Baina ikus entzunezko sistemak eratu eta antolatzeko ahalmenaren aldetik, Autonomia Estatutuen arabera, Erkidegotik Erkidegora diferentziak egon badira ere, autonomien harmonizazioarekin lehenengo eta telekomunikazioen liberalizazioarekingero, desberdintasun horiek leuntzen joan dira praktikan (GRETEL 2000, vol I: 465).
‎Xedapen garran tzitsuak dira, halaber, sozietateei dagozkienak etakontzentrazioarekin eta nazioarteko tzearekin zerikusia dutenak. Alde honetatik, bazkide bakar batek ezin du kapitalaren %49 baino gehiago bere esku izan, eta informatzera behartuta dago parte hartze esan guratsua izatea dakarren edozein operazioz39.Atzerritar bazkideen (Europako Batasu netik kanpokoak, alegia) esku egon daitekeenkapital zatia, bestalde, ezin da %25etik gorakoa izan.
‎Herri bat baino gehiago da egoera horretan bizi dena, hots, besteek ezarritakomugak hertsiegi dituena, bere bere propioak gura dituena, besteak beste bera izateko, besteen artean burua zutik egon ahal izateko baino ez bada ere. Herri bat bainogehiago da munduan bere mapa identitario ezaguturik ez duena eta besteekinposatutako mapa ikasi beharra duena.
‎Horren bitartez, nolaprentsaren irakurleak hala ikus entzunezkoen audientziak, egunero egunero, iakonturatu gabe, begien aurrean du, presente, errealitate politikoaren mapa sinbolikoa: eguraldi mapek, trumoiak non izango diren iragartzeaz batera, non horiek norenakdiren ere esaten baitute. Irrikitan egon ohi da ikusle irakurlea eguraldi iragarpenak zeresango duten jakiteko eta, nolabait adieraztearren, egunero egunero eskatzen diohedabideari mapa hori emateko; agian, politikoki erabakitako eguraldi mapa batsozializatzen eta ezartzen ari direla sumatu gabe.
‎Argitu dezagun, hala ere, modan egon arren, burujabetasunaren gaia ez delainteresgarria modan dagoelako bakarrik. Euskal txokora modak nortzuek eta zertarako ekartzen dituzten jakinik, modan egotea ez da kasu gehienetan batere seinaleona izaten.
‎XIX. mendean zehar eman ziren Afrika eta Amerikaren deskolonizazio prozesuetan ere nazionalismoak betebehar zentrala jokatu zuen. Momentu historiko horienartean nolabaiteko kontrajarritasuna agerian egon arren, frantses iraultzan eta Kubako askatasun gudan erabilitako argudiaketa nazionalistek antzekotasun handiagoak dauzkate desberdintasunak baino. Zabalo-k honela azaldu du arazoa:
‎Jite honen jatorria filosofia politikoan dago, akademian ere zuzenbidearenfilosofia hortxe kokatuta egon delako. Baina, filosofiaren historian eman diren bestejiteekin gertatu zen bezala, bere eraginak alor filosofiko horren mugak gainditu ditueta beste esparru batzuetara zabaldu da.
‎Euskal Herrian ere konstituzionalismoak orain arte ia urratu gabe egon denbidea irekitzen du abertzaleontzat. Nazionalismoa erronka berrietarako berregituratu behar bada eta erronka zaharretarako bere burua indartu behar badu, hortxe daukaaukera bat (ez bakarra, noski).
‎Aregehiago, kontzeptu hauen kasuan, sortu zireneko kontestua kontuan harturik, Europako mendebaldea eta garaia medio, guztiz dokumenta daitezke horien sorrera eta bilakaera. Honek beste edozerk baino gehiago salatzen ditu interes faltahorren atzean egon daitezkeen arrazoiak. Bestetik, eta hauxe da Brubaker en aburuz egoera ulertzeko bigarren argudioa, estatua egituraketa territorialtzat jo izan daorain arte, partaidetza albo batera utzita erabat.
‎Lasterasko baina, estatuaren eskumen eta betebehar bilakatu zen biztanlegoaren nondiknorakoen berri sistematikoki jasotzea, eta informazio jakin bat emango zuten dokumentuak jaulki eta zabaltzea, eta, azkenik, horiek egitera derrigortzea: besteak beste, aipatutako jaiotza agiria eta pasaportea, nortasun agiria, familia liburua eta abar.Ordutik aurrera, eginkizun hori estatuaren esku egon da, dokumentuak estatuek bermatu dituztelarik, baita nazioarte mailan onetsi ere, baliokide kontsideratuz.
‎eta nazioaren, unitate kulturaltzat hartuta? artekoloturarik ez zuen halabeharrez egon behar; bi elementu horien konbinazioa kontzepziobakar batean azaltzea, estatu nazioaren historiako ondorengo etaparen ezaugarri esanguratsuena izan zen.
‎Ez da egon behar kontraesanik, beraz, norberaren eta gizartearen libertateenartean (L' existencialisme est un humanisme; 1946an). Mendebaldeko hizkuntzagehienetan ez bezala, euskaraz gure etxea edo gure ama esaten dugu, aditzen lehenengo pertsona erabiltzean pluralaren eta singularraren adierak batuz.
‎Mendebaldeko hizkuntzagehienetan ez bezala, euskaraz gure etxea edo gure ama esaten dugu, aditzen lehenengo pertsona erabiltzean pluralaren eta singularraren adierak batuz. Ildo berekoadugu Sartre, erdian egon den pentsalaria (Gilles Deleuze-k zioenez, behintzat).
‎Nazio gisa ez digute geure buruaren jabe izaten uzten8 Izan ere, magrebiarrenegoera Parisen arazo etnikoa bada, Argeliako borroka antikolonialista gatazkanazionala izan zen, herri jakin batek lurraldearen burujabetasuna aldarrikatu zuenetik. Era berean, Espainian ijitoekiko arazo etniko kulturalak egon daitezke; bainaeuskaldunekin, berriz, gatazka nazionala dago, eta ez besterik.
‎Zer da, bada, gutxiengo egoeran dagoen taldea? Erantzuna erraza ez bada ere, printzipioz nolabaiteko akordioa egon daiteke talde batek biziberritzeko duenborondate kolektiboa dela esatean: hau da, nolabaiteko esfortzu kolektiboa, aldezaurreko arbasoen eta etorkizuneko aspirazioen arteko jarraipena adierazten duena (Weinreich 1986).
‎Berez, beren burua desberdin (hizkuntza, erlijio, etnia, eta abar tartean direla) ikusten duten taldeak soilik inplikatzen dira beren ezaugarri funtsezkoak babesten, estatu bateko herritar gisa integratuak egon zein egon ez.
‎Berez, beren burua desberdin (hizkuntza, erlijio, etnia, eta abar tartean direla) ikusten duten taldeak soilik inplikatzen dira beren ezaugarri funtsezkoak babesten, estatu bateko herritar gisa integratuak egon zein egon ez.
‎Hizkuntzaren alorrean kokatuz gero, Norvegiak bere gaintasuna lortzeko, Danimarkatik bereiztea zen helburua. Ez Suediatik, nahiz politikoki 1905anStockholm en menpean egon , eta ez Kopenhage-ren menpe.
‎Azalpena historikoa da. Norvegia 417 urtez egon zen Danimarkaren menpean(), eta, kulturaren aldetik, eragin nagusia Danimarkatik zetorkion, ezSuediatik (Suediaren menpean tartean egon zen 91 urtez, eta autonomiahandiz).
‎Azalpena historikoa da. Norvegia 417 urtez egon zen Danimarkaren menpean(), eta, kulturaren aldetik, eragin nagusia Danimarkatik zetorkion, ezSuediatik (Suediaren menpean tartean egon zen 91 urtez, eta autonomiahandiz).
‎1815ekoabuztuaren 6ko. Rigsakf delako suediar konstituzioa, Bernadotte Mariskalarenbultzadari zor zaio. Horretara, Stockholm-eko lege nagusiak 1844 urtera arteErrege egon zen biarnotar militarrari dagozkio.
‎Gertakarien ondorioz Oskar II.a hogeita hamahiru urtez egon zen. ErresumaBatuetako, errege (Suedian eta Norvegian, beraz):
‎Eta hor, nik uste, Europa eraikitzearen prozesua guztiz kontuan hartu beharreko datua da. Horrek aldaketak ekarriko ditu, ziur, nahiz eta nihaurez ados egon prozesu horieramaten ari den moldearekin. Gero eta gehiago, orain arte estatuen mailanfinkatzen ziren konpetentzia ekonomikoak Europanfinkatuko dira.
‎– Beste maila batean, profesionalek ere errebindikatu dute euskal selekzioa (JosebaEtxebarriaren kasua, adibidez), nahiz eta bidea itxita egon . Alternatiba ez da,, Espainiako selekzioari uko egitea.
‎Gaur egun, benetako aukera historikoa dugu erronka horri heltzeko. ...rte pasatu ditu Euskal Herriak etengabeautodeterminazio eskubidea aldarrikatzen, eta zentzu horretan bereziki azpimarratubehar da ezker abertzaleak jorratutako lana, urte askotan bakarrik aritu delako autodeterminazio eskubidea era duin eta koherentean aldarrikatzen, orain gurekin batera gauza bera aldarrikatzen ari diren horiek Euskal Herriaren hitza mugatzen zuenmarko batean etengabe murgildurik egon ziren bitartean, Euskal Herriaren kalterako denbora galtzen. Edozein kasutan, gaur indar abertzaleak denak hein berean esaten ari gara Euskal Herriak baduela erabakitzeko ahalmenik.
‎Batzar horren helburuak hauexek izan lirateke: prozesu hori bururainoeramatea eta Euskal Herriarentzat zein euskal herritar sentitzen diren guztientzatmarko berri bat diseinatzea, kontuan hartuz bai Udalbiltza, bai HerrialdeenGanbera, baita egon daitezkeen eta gaur egun dauden beste erakundeak, hauek erezeregin bat bete dutelako?, eta baita eragile politiko, sozial eta sindikalakere, denen artean eta ahalik eta parte hartze zabalenarekin marko berri hori eraikitzeko.
‎Hor dago gaur egungo gatazka gainditzeko gakoa.Eskubidea lortzeko, gure ustez, gaur egungo arazo nagusia Gobernu espainiarrarenjarrera da. Izan ere, eskubidea lortzeko, negoziazio politikoa egon behar da, etanegoziazio politiko horrek abertzaleen arteko akordioa eskatzen du, Gobernu espainiarrari planteamendu bateratua egin diezaiogun. Negoziazio politiko horretanabertzaleen arteko akordioa islatzen bada, Gobernu espainiarrak onartu egin du planteamendu hori:
‎Lacan-ek italieraz planteatzen duen. Che vuoi?? galdera formulatzen den gunean, goiko zirkuituan, beharrezkoa da analista ez dadin sostenga inolako aurretikoerantzunetan, hau da, inolako aurreiritziren mirabe izatea ezinezkoa dakion.Eragiketa analitikoa bera baino goragoko inolako helbururen zerbitzutan ezin daiteke egon . Analistaren gogoaren zerbitzutan egon daiteke soilik.
‎galdera formulatzen den gunean, goiko zirkuituan, beharrezkoa da analista ez dadin sostenga inolako aurretikoerantzunetan, hau da, inolako aurreiritziren mirabe izatea ezinezkoa dakion.Eragiketa analitikoa bera baino goragoko inolako helbururen zerbitzutan ezin daiteke egon. Analistaren gogoaren zerbitzutan egon daiteke soilik. Inolako diskurtsoerakundeturen edo inolako identifikazio sozialen egile ezin daiteke izan.
‎Konfidentzia hau bi eratara bakarrik altxa daiteke: edo psikoanalistak altxatzen du, bera ere konfidentziala den superbisioaren esparruan, edo bere analisia burututzat ematen duen subjektu batek, bertan ikasitakoapsikoanalistez eta beste psikoanalizatzailez osatutako kolektibo bati helarazten dio.Praktika modura psikoanalisia den horretatik ondorioztatzen da ezen, analista batanalista izatearen bermea, konfidentzia hori ebaluatzeko gune izan daitekeen komunitate batek bakarrik erakar dezakeela. Hori da gure aldetik Eskola deritzoguna.Zenbat eta zabalagoak izan bere oinarriak, hainbat eta gehiago onartu nahi zaiogaiari buruzko ezagutza baten ustea, nahiz eta hor ere berme absoluturik egon ez.
‎Tentsioberdina lot liteke negar egiteko gogoarekin, eta horrek gurasoen haserre edo errefusa ekar ote dezakeen beldurrarekin. Tentsioek askotariko esanahiak dituzte, etahaien jatorrian konpondu gabeko zenbait gatazka emozional egon daitezke.
‎Galarazi egiten dute kanporako mugimendua, kanporatzea bera, jendearengana eta mundura zabaltzea. Eta alderantziz, mugitzeko eta gauzak egiteko gaitasunean egon daitekeen edozein asaldura gatazka emozionalaren seinaleada. Terapia bioenergetikoan, mugimenduen kalitatea bi ikuspuntutatik aztertzen da: naturaltasuna eta kontrola.
‎Naturaltasuna norberaren adierazpenaren araberakoa da. Pertsona bat zenbat etabiziago egon , hainbat eta naturalagoak dira haren mugimenduak. Gorputza espresiboa da berez, eta haren tonizitatea etengabe ari da aldatzen barne sentipen etasentimenduak adieraztearren.
‎eta gero kontrakoa, zugan gustukoa dudana hauxe da...?. Miatu nahi denaren arabera aldagai asko egon daitezke (onarpena ukapena, dominantzia sumisioa, e.a.,). –Sentimentu honekin gera zaitezke??:
‎Liburu hau bereziki ametsen lanketan oinarritzen da. Ametseiburuzko tailerretatik ateratako kasetak erabili zituen horretarako, Esalen goInstitutuan egon zen bitartean().
‎Beti argia balego, norberak ez luke argia biziko. Argi iluneko erritmoakpresent egon behar du. Eskuinik gabe ez dago ezkerrik.
‎bereizi gabeko niaren masa. Eskala honek ez du esanahi patologiko zuzenik, nahiz eta eskalan zenbat eta beherago egon , hau da, ezberdintasun maila zenbat etabaxuagoa izan, gizabanakoak hainbat eta zaurgarriagoak izaten diren tentsioekiko, eta sintomen ebazpena hainbat eta zailagoa bihurtzen den. Familia nuklearreangertatzen da kementsuen bereizi gabeko ni kolektibo familiarra, zeinak osatzendute gizabanakoen selfaren zati handiagoa edo txikiagoa zurga baitezake.
‎Urte hauetan zehar azpian gorderik egon den eztabaida handia, psikoanalisiarekiko jarraipen lerroa defendatzen zutenen eta haustura osoarenaldekoen artekoa izan da; azken hauen arabera, teorizazio sistemikoek gizajokaeraren azalpenerako paradigma berria eratzen dute, besteak baztertzen dituena.Eztabaida konplexua izan da, sarritan gertatu da, eta oraindik ez da desagertuFamilia Terapiaren eremuan. Eztabaida hau hobeto ulertzeko, honako haugogoratu behar da, alegia, Familia Terapia Psikoanalisitik sortu zela, honek EstatuBatuetako establishment delakoa ordezkatzen zuela, eta komunikazioarenteorikoek teoria sozial berriak aplikatu zituztela terapia lanean.
‎1983an Familia Terapiak bere aurkezpen ofiziala egin zuen eremu psikiatrikoespainiarrean, Neuropsikiatriako Elkarte Espainiarraren XIV KongresuanParadigma Sistemikoa eta Familia Terapia ponentzia (Suarez eta Rogero, 1983) aurkeztu zuenean. Ordudanik, Familia Terapia beti presente egon da, bai testuingurupsikiatrikoan, bai testuinguru psikologikoan, modu sekundarioan bada ere.
‎sortzen da, eta bularra emateko garaiko beharrak sortutako barne tentsio displazenteroaren lehen eta hurrengo asetasunetatik buruan gordeta geratutako erregistroa da. Asetasunak sortutako objektuaren irudia buruan erregistratuta geratzen da aukeran, bertan egon ezean haluzinazioa sor dezakeelarik; gainera, asetzeko, edozein objektu aurkitzera bideratuko du.
‎Subjektu batek bertan joka ditzakeen antzeko rolen errepikapenen bidez, terapia taldeek egoera hauek argi ikustea ahalbidetzen dute. Adibidez, ikus daiteke (eta hau neurri handiagoan edo txikiagoan unibertsala dela esan genezake), esperientzia eta eraso latzen biktima moduan kexatu eta ager daitekeela pertsonabat, agerian eta bere ustez, horretarako arrazoi justifikagarririk egon ez arren. Halaere, ezin da konturatu besteekiko duen jarrerak, berarekiko portaera hotzak edoerasokorrak erakartzen dituela; beraz, azkenean egoera errepikatu egiten da, etaberriro ere ingurunearen, bidegabeko erasoaren?
‎Honetan ere, talde egoerak aldaketa batzuk moldatu behar izan ditu. Hala, subjektu baten ez da derrigorrezkoa saioa betetzeko; eta subjektu batisilik egon daiteke saio batean eta hala ere bertan hitz egiten denaz onuratu.
‎Txillardegi azkeneko 40 urteotan euskararen inguruko gertaera adierazgarrienetanaurrean edo atzean, baina beti murgilean egon izan den pertsona da. Gaur egun, euskararenak eta euskaldunonak ulertzeko ezinbesteko erreferentzia.
‎iritsi baino lehentxoago izan genuen geure belaunaldikoek haren izenarenlehen erreferentzia, mitiko samarra zena, zer esanik ez, gure lagunak ordurako eginazuena nahikoa eta sobera baitzen bere izena betikotzeko, ez baitzuen alferrik parte hartuizan Euskal Herriaren historiako bidegurutze nagusienetakoan, ene ustez, nagusienaedo erabakiorrena izan dena?, alegia, XX. mendeko erdialdean abiatu zen euskalmugimendu askatzaile berriaren ekimen sortzailean. Ekintzaile gutxi batzuk izan zirenlurrikara hura eragin zutenak; han egon zen bera. Aski niretzat.
‎Euskaldunok galbidera behartu nahi gaituen kontsentsutik aparte egon da betiTxillardegi, galbidea arropa demokratikoaren itxuraz jantzi nahi izan denean ere.Natural natural eta ozen aldarrikatu du disentsua. Beraren ibilbide luzearen ikuspegiaaurrean dugula, erraz uler daiteke Txillardegi gure gaur egungo gizartean inposatunahi diguten kontsentsuaren antipodetan egotea.
‎Hitz batez, etena ekarri du, eta aurreko egoerarekiko etena aldarrikatu du, eten horretan parte hartzera deituz. Zer esanik ez, horimingarri gertatzen zaie, teorian egoerarekin konforme egon ez arren praktikan egoerahorretan eroso bizi direnei, nola edo hala sisteman integraturik daudenei. Eta horrekekarri du bazterketa ofiziala; baina, aldi berean, horrek sortu du askorengan berelanagatiko eta ibilbide osoagatiko estimua.
‎txipiroia bere tintabeltzean! Urduri egon nintzen, lehendabiziko aldiz ikusten bainuen nire harridurako, eta beste zerbait ekarri zidaten. Ez dago burgoi eta harro egotekorik, baina hara geldituzaidan oroitzapena, beste guztiak itzaltzen dituela zoritxarrez, ahalkearen ondoriozduda barik!
‎Lehergai ttiki bataurkitu omen zioten: 18 hilabetez egon beharra zen Iruñeko presondegian, auzi batedukiz bitartean. Pentsa zer eskandalua Hazparnen!
‎Datorkidan beste irudi bat Txillardegi aita da: seme alabekiko harrotasuna, etaJoseba barruan egon zeneko sufrikario jasanezina, berak bizi izandako gabezia etaezbehar guztiak baino jasanezinagoa.
‎Geroago (ez aurrean, lehen bertsioan bezala) jo zuten leihoan etaagertu zen fraileen erretratua. Biharamunean bota zuten seme frailea komentutik, etagero sastre egon zen Laudion* Marcos hura (Arana 1996, 157).
‎Eulaliren ama basoan egon zen ikatz egosten eta gure gizona ikusi zuen ardieiadituten ea zein zen lodien, hura eroateko. Andrak egin zion:
‎leihoan hiru fraileren erretratuak urten zuenean «sustatu eta uleak holanlaztuta: egon bere ezin zirean etzean bere, eta derrigor egon behar eudien». Esperientziabizitu horiek gertakariaren egia bermatzen dute, nahiz ez lekukoek eta ez guk ere ezdugun jakingo zer izan zen egunkari agerpen hura.
‎Egin eutsien hilbegiran auzoak bildurik egozala, lamina sartu zangiltza zulotik, intxaurkusku batetik estalgi ederra atera eta hartaz estali hilaren gorpuaeta ohea. Hango emakumeek estalgia eskuratu nahi eudien, eta untzekaz josi oheari; baina gorpua eroateko orduan, josita egon zein ez egon, erraz batu euan oihalaneskatilak eta atzera, intxaur azalean sartu».
‎Egin eutsien hilbegiran auzoak bildurik egozala, lamina sartu zangiltza zulotik, intxaurkusku batetik estalgi ederra atera eta hartaz estali hilaren gorpuaeta ohea. Hango emakumeek estalgia eskuratu nahi eudien, eta untzekaz josi oheari; baina gorpua eroateko orduan, josita egon zein ez egon , erraz batu euan oihalaneskatilak eta atzera, intxaur azalean sartu».
‎Eta kasik seguru da, haren amak bazuela laminaren estalgiaren berri, bai eta katu sorgin zaurituena ere. Izanere, kontalari ospetsua izan zen Benita Handi, horregatik ezaguna auzoan, bilobek ongigogoratzen dutenez; eta haren ahizpa Juanak ere, Araneko hilbegiran egon zen izeko, kondaira piloa bazekien. da haiek ziotela mitoa gertakariari egokitu.
‎Euskararen aldeko herri mugimenduaren ezinbestekoaz ez du Txillardegik inoizzalantzarik izan; eta horixe eratzen, antolatzen eta bultzatzen saiatu da. Jakin besterikez dago, EHEren sorreran Txillardegi egon zela eragile eta, ideologo, nagusietako, etaEKBren sorreran ere partaidetza bizia eta erabakigarria izan zuela7 Beti egon da euskararenaldeko herri mugimenduan buru belarri inplikatuta.
‎Jakin besterikez dago, EHEren sorreran Txillardegi egon zela eragile eta, ideologo? nagusietako, etaEKBren sorreran ere partaidetza bizia eta erabakigarria izan zuela7 Beti egon da euskararenaldeko herri mugimenduan buru belarri inplikatuta. Horren izenean kritikatu du, baita ere, erakunde publikoen zenbait jokabide politiko, mugimendu hori makaltzera datorrena:. Harrokeriak puztutako erraldoikerien truke ekimen herrikoi apalak suntsitu nahia, zinez, sinetsi ezina da?
‎Euskal genomaren kasuan ere sorpresak ekar litzake ikerkuntzak, aipatutakoprogramaren lan horiek ekarri dituztenen parekoak: . Sorpresa batzuk ekarri ditu.Esaterako, 22 kromosomotan identifikaturiko gene bat legamietan eta gizakietan iaberdina da, nahiz eta legamiak eta gizakiak ebolutiboki nahiko urrun egon ; honek genehonen garrantzi biologikoa agerian jartzen du, eta gene honetan gertaturikoaldaketarik txikienak ondorio larriak izan ditzakeela suposarazten digu? (Ibid.).
‎Bide honetatik jarrai dezaket hainbat zita ekartzen, han eta hemen irizpideakastero ateratzen dira-eta; baina uste dut aski dela gaiaren gaurkotasuna adierazteko.Euskal Herrian kultura eta balioei buruzko hausnarketa sakona, zabala eta bizkorradenok bultzatu behar dugulakoan nago, gure kultura eta nortasuna etorkizunerantzbideratzeko. Euskal genoma kulturala biziaraziz lan egiten duten zelulak badira, nahizeta egitarau zehatz baten barnean ez egon .
‎Sistema legitimatzen duena, gizabanakoarennahimena omen baita; baina hori kontrolatzen eta ezabatzen ahalegintzen da sistemabera! (Alderdi politikoak, hasieran luzaro debekatuak egon direnak mendebalekodemokrazietan, nahimen indibidual librearekin elkartezinak zirelako, orain nahimenbanako horiek ordena txukun batean, hots, kontrolpean bideratzeko tresnak baizik ezdira)... Kierkegaard-ek besteentzat uzten du, garai modernoan gaiztoa deitoratzea (Garoa-ren antzera); berak oraingo garai honen txepela deitoratzen du, gaiztoa izatekoere ez omen baitu kemenik.
‎Eta zer da existitzea, existentzia? Konplikazio handiegietan ez sartzeko, existentzialistek berek existentzia nola ulertzen duten ikusteko, irakurgai egokia dukeguUnamuno ren Vida de Don Quijote y Sancho delakoaren prologoa(. El sepulcro deDon Quijote?), autore horren ohiko sarkasmoarekin bulgaritate nagusiaren aurka.Gehien gehiengoaren existentzia, hau da, bizitzea, mundura etorri eta hortxe egoteada, egon , joatea tokatzen zaien arte?, estas pobres muchedumbres ordenadas y traaquilas que nacen, comen, duermen, se reproducen y mueren? 5?, ezer egin gabe mundua aldatzeko edo hobetzeko, urdailarena baino bestelako buruhausterik eta kezkarikgabe, utopiarik gabe, espirituarekin borrokarik izan gabe. –^Pero existen?
‎Laburbilduz. Apurtzaileen traiektoriaren hasieran errefusa egon ohi da, jasangaitza egiten den zapalkuntza espazioaren errefusa. Folklorekeriak, karlismoak (36an, arazorik gabe frankista bihurtua, bestalde), elizakeriak, euskalkien defendatzaileekagertutako garbizalekeria antzuak, eta, oro har, espazio espainolak menperatutakoarloetan euskaldunok erakutsitako jarrera makurrek sutan ipini zuten Txillardegi.
‎Errefusaren ondoren, bigarren momentuan, enuntziatu askatzailea egon ohi da.Txillardegiren kasuan nazio askapenaren aldekoa. Enuntziatu hau hutsaren gaineaneginda dago, eta hutsune hori sentitu egiten da, bakardade eta angustia modura.
‎Arana Goiriren Foruak, esan dugu jada, ez dira foru probintzial zaharrenbatuketa, komunitate historikotik omen datorren eta eternitaterantz proiektatzen denespiritua baizik. Beti dago jarraipenaren ideia elementu objektibatuan; nahiz etahaustura ere egon den, azkenean batasuna nagusitzen da. Kant-en idealismo formalalitzateke hau, historian zehar izakietan gauzatuz doan ideiarena, alegia.
‎Grabaketarako eskuko grabagailu arrunta erabili genuen eta hiztunen aurreanagerian egon zen.
‎– Komunikazioan espreski eta zuzenean oinarritutako euskararekiko ikerketarik ezdago, ezta unibertsitate mailan ere, nahiz eta komunikazioarekin lotzen direnikasgaiak eta titulazioak egon , gezurra badirudi ere. Zeharka gutxienez, ordea, kontuan hartu da.
‎–Belatxe, an e halako e, harrobi zahar bat dago, eta han Belatxen, orain beleak hemendabiltza, baina lehenago belea hemen gutxi ikusten zen, beleak han egoten ziren, beno, hori izan da sasoia, Solluben ardia eta ganadu asko egon denean, beleak ona etorribeharrik ez du eduki, ze bertan edukitzen dute jaten eta, bada orain Solluben ez dagoezer, hara Belatxera joan, guztiz arrisku handia egon !, baina guztizko arriskua, inoiz joannaiz, eskola galduta ere, bele habiak egoten ziren han, ezta?, eta huraxe habia hartzeko?
‎Bere goberna moldeetan oso berea izanik ere, susma daiteke Lauzurikak konfiantzako elizgizon minenen artean kontsultarik egin eta erantzunik jaso zuela. Gasteizkoeliz artxiboan egon daiteke horretaz argibiderik, artzipreste eta parrokia artxiboetan, eta, nork daki, agian Lauzurikaren artxibo pertsonalean. Bego hori, oraingoz, horretan.
‎Puntu hauen ondoren zetorren agiri honen mami politiko pastorala (martxoaren13tik aurrera indarrean egon behar zuena: 8 art.), eta hitzez hitz honela zioen:
‎– Praktikaren kontrolerako ez zen deus antolatzen, tradizioz edo egoerasoziolinguistiko euskaldunagoz indarrean egon zitezkeen hizkuntz ohiturei erebide utziz.
‎Ministroak gogorarazi zuen, Gobernuaren arauetan euskarazko predikua, otoitzaketa jendaurreko ekitaldiak, denak, zeudela debekatuta (preces y predicaciones y entoda clase de actos publicos). Gotzainak baliozko ezer iradoki izan balu, onartzekoprest ere egon zitekeela esan ondoren, gogor eraso zion eliz agintariarenari:
‎bezala definitzehori, eta zein garbiki iritzi zion, Gotzainaren bidetik joz gero, hizkuntz kontrolikgabeko egoera onartuko zela Elizako bizitzan. Berriro ere kontrolak Ordena PublikokoOrdezkariaren eskuetan egon behar zuela azpimarratu zuen Ministroak.
‎Ministroak berretsi egin zuen bere gobernu kontrola etazirrikitu gutxi utzi zion pastoraltzan hizkuntzak libreki erabiltzeari. Ministroa beldurzen egoera soziolinguistikoak egitarau politikoa desbideratuko ote zion, bainaGotzainak ezin zitezkeen egon ados ezarri nahi zen gobernu prozedurarekin. Bestebideren bat bilatu zen.
‎Hori guztia gorabehera, egon zen Atotxan hamarkada oso beteko predikari ibilaldia egokiro bete zuenik (J. Lasa), eta etorri ziren ahots berriak ere, beharbada, arrazoi guztiz?
‎Mintzaira horiek, beren muganaturaletan? egon behar zuten: eskola edo administraziotik kanpo, kultura idatziseriorik gabe, gaztelaniari eskubidezkoa omen zuen nagusitasunaren garapenamozteke, modernitaterako lekuz kanpoko irrika barik...
‎17). Gobernu gisako hau 1938ko otsailaren 1eraino egon zen indarrean, eta data honetan antolatu zuten Franco renlehenengo Gobernua.
‎Eta zer egin zuen, Gotzain arauakalbora utziz, Ministroaren esanetara ibili zirenekin? (Donostian, bederen, halakofranko egon baitzen).
‎Erran gabe doa, karlismoaren euskaltzaletasunaren historia oso bat egitekodaukagula oraindik, baina egon da alde hau zerbait aztertu duenik ere (e. b., Garmendia 1984: 425).
‎– Sintesian erabiliko diren unitateen ezaugarri prosodikoek definituta egon behardute. Sintesia egiteko unean, unitate egokiak aukeratzen dira eta ir tengo denseinalearen ezaugarriak adierazitakoenei egokitzeko aldaketa prosodikoakegiten dira horien gainean.
‎– Eten gehienak adierazirik egon ziren. Era berean, sarri askotan, esatariaktestuaren komei ez ziren jaramonik egiten, ondoko taulan erakusten den bezala:
‎Euskara beste edozein hizkuntzaren antzera teknologiatik hurbil egon daiteke, etateknologia euskaraz ere helduko zaie euskal hiztunei. Ahoskerari buruzko gomendioargien multzo batek aparatu teknologikoen hizkuntza kalitatearen hobekuntza baino ezdu ekarriko.
‎–Administrazioari dagokio, hortaz, hiritar guztion hizkuntz eskubideak lehenbailehen bermatzea, geure eguneroko harremanetan gizabanakook, diskriminatzengaituztenen aurrean, legea eskuan, nora jo izan dezagun, oraingo babesik gabekoegoeratik atera gaitezen. Eta luzaroegi geldi egon gara?.
‎Gure izaeraz duda mudatan dagoen euskaldunak honakoa jakin luke: baldin eta kulturaren izaera bereizlerik balego (eta egon badago) eta komunitatepolitikoak objektu edo errepresentazioen bidez identifikatu edo ordezkatzeko joerabalego (eta hau ere badago), ezin liteke gauzatu fenomeno komunikatibo hau kasupartikular batean honela eta beste kasu partikular batean hala. Kulturaren izaerabereizlea eta komunikazio mekanismoak zerbait izango badira, unibertsalak izangodira, europar kulturaren testuinguruan behinik behin.
‎Hasteko, eta arestian adierazi dugunez, musika fenomeno oso konplexua da etaharen burutzapen akustikoa fenomenoaren ardatza baldin bada ere, hori ez da alderdiesanguratsuena2 Ekimen musikalean gauzatzen diren sentieren artean kode akustikoarekin erlazionatzen direnek osotasunaren zati bat osatzen dute beste batzuekin, kidetasun sentimenduarekin erlazionatzen dena, alegia. Izan ere, adierazpen musikalbaten eraginpean hunkituak izateko, aldez aurretik baldintza egokiak sorraraztendituen kidetasun sozialaren sentimenak egon behar du gure baitan. Kontzertu bat, iaberdina da musikaren nolakotasuna?
‎Eta, oker ez banagobehintzat, adigai teorikoen eta eskarmentu enpirikoen arteko elkar osatze hori, berebilakaera soziolinguistikoan barrena, ez da gehiago desagertuko. Arrazoibideareneuskarri, gertakari soziolinguistikoen informazio zehatza lagun izango du beti.Datuaren argibidea, gertaeraren egiaztapena, gure antzera munduan egon diren etadauden herri menderatuetan jazotakoa euskalgintzaren eta aberrigintzaren zerbitzuetanjartzeko.
‎Gero, botere kontuaketa, Estatu auziak eta, hori gure egoerari omen dagokio. Izan ala egon ; izaera ala egoera.Izatezkoa (hizkuntza) ala axalekoa (boterea). Honelako irizpideak darabiltza hainbatekeuskararen zoriari buruz pentsatzen diharduenean.
‎Orobat konparaketa adierazgarria gertatzen da gorputza/ ilintia inguma esperantzaren norabidean paratzea. Ilintia errauspean ezkutaturik egon ohi da (supeko sekretuan), eta, bere irudira gauak gorputza gordetzen du ingumaren sinbolopean. Hurrengopasarteak V. Aleixandre baten poetika formalaren sinboliko luzea islatzen digu:
‎Kontuan hartu beharra dago, azken hogei urteotan (biok batera heziketa zereginetan ibili garen haietan) pedagogiaren mundua etsipenak jota egon dela. Funtsezkoakizan zaizkigun egileek (Basil Bernstein, Michael Apple edo Pierre Bourdieu eta JeanClaude Passeron1) irakaskuntzak indarrean zegoen gizarte mota iraunarazteko besterikez zuela balio zioten.
‎Pentsatzeko da, orduan, ea Euskaldunok munduari egin diezaiokegun ekarpena, harrapakaritzako zibilizazioa? kriminaladela salatu eta Europan bertan harrapakaria izan ez zen beste zibilizaziorik egon zelaaldarrikatzea ez ote dugun izango. Adibidez, Europa Zaharreko. Gimbutas enmintzaira erabiliz?
‎bi monetak produktu baten forma hutsaren (M?) eta forma betearen (M??) antzekoak dira. Kontu unitateak ezin dira ordainketetan egon ; eta ordainketa unitateen indar askatzailea ez datorkie jendearen konfiantzatik, oraingoz maizentzuten den moduan, objektiboki beraiek edukitzen duten produktutik baizik.
‎Heriotzaren aurrean deus ez balitz edo benetako ez balitz bezala jokatzen du gizaki arruntak; eta, hari bizkar emanez, lehenbailehenjotzen du telebistara, egunkarietara, eguneroko amorru unatura, heriotza ahantzinahian. Alabaina, filosofoak jakituria erdietsi nahi badeza, ezerezari aurrez aurrebegiratu dio, haren alboan egon . Heriotzaren bitartez aditzera ematen denezerezari buruz hausnartzeko gaitasunean nabari da, hain zuzen ere, espiritua adierazten duen jakintsu guztiz adituaren kemena.
‎Ordura arte nafar gorriarekin sorgortu samarra egon banintzen ere, berehalasuspertu nintzen eta itzulera haren xehetasunak galdetu. Bai, nik uste nuen AitaMorlans huraxe zen, urte askoan Ameriketan misioetan ibili ostean kaputxinoekSalbatoren daukaten komentura bueltan zetorrena.
‎Honezkero ahaztuta ere bai, orduko gehienak.Baina gauza jakingarri asko ditu komentu honek, bai. Gu kaputxinoak bertara etorribaino lehen ere, tenplarioen ospitalea egon ote zen aipatzen dute, Santiago bideanzihoazen erromesentzat eta; elizaren egitura ere, jakinaren gainean egongo zara ez delaedonolakoa: oso gutxi dira inguru honetan gurutze greziar eran eginak, lau besoberdinekin...
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
egon 3.467 (22,82)
Lehen forma
egon 3.467 (22,82)
Argitaratzailea
UEU 3.467 (22,82)
Konbinazioak (2 lema)
egon behar 464 (3,05)
egon egon 160 (1,05)
egon ohi 107 (0,70)
egon ez 68 (0,45)
egon ere 26 (0,17)
egon nahi 21 (0,14)
egon ahal 19 (0,13)
egon ezean 16 (0,11)
egon beharrean 12 (0,08)
egon ar 10 (0,07)
egon gabe 7 (0,05)
egon ala 6 (0,04)
egon al 4 (0,03)
egon ezin 4 (0,03)
egon baino 3 (0,02)
egon barik 3 (0,02)
egon bera 3 (0,02)
egon euskal 3 (0,02)
egon ote 3 (0,02)
egon aditz 2 (0,01)
egon autorregulazio 2 (0,01)
egon ba 2 (0,01)
egon baina 2 (0,01)
egon beharreko 2 (0,01)
egon beharrik 2 (0,01)
egon denbora 2 (0,01)
egon erakunde 2 (0,01)
egon gura 2 (0,01)
egon hedabide 2 (0,01)
egon hizkuntza 2 (0,01)
egon hor 2 (0,01)
egon leku 2 (0,01)
egon perpaus 2 (0,01)
egon su 2 (0,01)
egon zein 2 (0,01)
egon Espainia 1 (0,01)
egon GKE 1 (0,01)
egon Uruguai 1 (0,01)
egon XX. 1 (0,01)
egon adimen 1 (0,01)
egon adin 1 (0,01)
egon ados 1 (0,01)
egon aginte 1 (0,01)
egon ahala 1 (0,01)
egon aldiz 1 (0,01)
egon arrisku 1 (0,01)
egon arte 1 (0,01)
egon aspaldian 1 (0,01)
egon baimen 1 (0,01)
egon bake 1 (0,01)
egon baldin 1 (0,01)
egon benetan 1 (0,01)
egon bereziki 1 (0,01)
egon bertsolari 1 (0,01)
egon da.edukiak 1 (0,01)
egon droga 1 (0,01)
egon egin 1 (0,01)
egon ei 1 (0,01)
egon emakumezko 1 (0,01)
egon eragin 1 (0,01)
egon eraman 1 (0,01)
egon errepublika 1 (0,01)
egon erro 1 (0,01)
egon esan 1 (0,01)
egon etxe 1 (0,01)
egon ezan 1 (0,01)
egon ezkero 1 (0,01)
egon ezta 1 (0,01)
egon eztabaida 1 (0,01)
egon filosofia 1 (0,01)
egon futbol 1 (0,01)
egon galdegai 1 (0,01)
egon gauza 1 (0,01)
egon geldi 1 (0,01)
egon guzti 1 (0,01)
egon herri 1 (0,01)
egon herrialde 1 (0,01)
egon homofobia 1 (0,01)
egon horrelako 1 (0,01)
egon hortxe 1 (0,01)
egon in 1 (0,01)
egon independentzia 1 (0,01)
egon informazio 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
egon behar ukan 219 (1,44)
egon ez arren 20 (0,13)
egon nahi ukan 13 (0,09)
egon egon beste 6 (0,04)
egon ala ez 5 (0,03)
egon behar ez 5 (0,03)
egon ohi delako 4 (0,03)
egon behar egon 3 (0,02)
egon egon arrazoi 3 (0,02)
egon egon egiturazko 3 (0,02)
egon egon nolabaiteko 3 (0,02)
egon egon onartu 3 (0,02)
egon ere ez 3 (0,02)
egon ohi den 3 (0,02)
egon autorregulazio organo 2 (0,01)
egon behar delako 2 (0,01)
egon behar eduki 2 (0,01)
egon beharrik ez 2 (0,01)
egon bera gain 2 (0,01)
egon egon alderdi 2 (0,01)
egon egon ere 2 (0,01)
egon egon hau 2 (0,01)
egon egon herri 2 (0,01)
egon egon industria 2 (0,01)
egon egon jarduera 2 (0,01)
egon egon Mendebalde 2 (0,01)
egon ez ar 2 (0,01)
egon ez den 2 (0,01)
egon ez egon 2 (0,01)
egon hedabide egin 2 (0,01)
egon leku perpaus 2 (0,01)
egon adimen jarrera 1 (0,01)
egon adin zahar 1 (0,01)
egon aditz erabili 1 (0,01)
egon aditz gehiago 1 (0,01)
egon ados ezarri 1 (0,01)
egon ahal ukan 1 (0,01)
egon ala atze 1 (0,01)
egon ba al 1 (0,01)
egon ba egon 1 (0,01)
egon baimen eskuratu 1 (0,01)
egon baina ezin 1 (0,01)
egon baino lehen 1 (0,01)
egon baino lehenagoko 1 (0,01)
egon baino lehenagotik 1 (0,01)
egon bake justizia 1 (0,01)
egon behar aitzakia 1 (0,01)
egon behar antitrust 1 (0,01)
egon behar baita 1 (0,01)
egon behar berak 1 (0,01)
egon behar beraz 1 (0,01)
egon behar desberdintasun 1 (0,01)
egon behar direlako 1 (0,01)
egon behar eragin 1 (0,01)
egon behar esan 1 (0,01)
egon behar gabe 1 (0,01)
egon behar hurrengo 1 (0,01)
egon behar ikusi 1 (0,01)
egon behar kontraesan 1 (0,01)
egon behar kontrol 1 (0,01)
egon behar lotu 1 (0,01)
egon behar nu 1 (0,01)
egon behar ote 1 (0,01)
egon behar teoria 1 (0,01)
egon beharrean istilu 1 (0,01)
egon beharrean kontinentaltasun 1 (0,01)
egon beharrean sektore 1 (0,01)
egon beharreko grabitate 1 (0,01)
egon beharreko zerbitzari 1 (0,01)
egon benetan ibaiertz 1 (0,01)
egon bera barneko 1 (0,01)
egon bertsolari ohiko 1 (0,01)
egon da.edukiak ekoitzi 1 (0,01)
egon denbora lerro 1 (0,01)
egon droga eraginpean 1 (0,01)
egon egin gestio 1 (0,01)
egon egon ahaztu 1 (0,01)
egon egon Araba 1 (0,01)
egon egon arau 1 (0,01)
egon egon arrasto 1 (0,01)
egon egon azpimarratu 1 (0,01)
egon egon baina 1 (0,01)
egon egon baliabide 1 (0,01)
egon egon banaketa 1 (0,01)
egon egon bera 1 (0,01)
egon egon bertako 1 (0,01)
egon egon ekonomia 1 (0,01)
egon egon erabili 1 (0,01)
egon egon errealitate 1 (0,01)
egon egon esan 1 (0,01)
egon egon eskaintza 1 (0,01)
egon egon estatutu 1 (0,01)
egon egon Euskadi 1 (0,01)
egon egon ez 1 (0,01)
egon egon ezagutza 1 (0,01)
egon egon ezaugarri 1 (0,01)
egon egon ezer 1 (0,01)
egon egon gai 1 (0,01)
egon egon gailu 1 (0,01)
egon egon garrantzi 1 (0,01)
egon egon gutxi 1 (0,01)
egon egon hainbat 1 (0,01)
egon egon hiru 1 (0,01)
egon egon hitz 1 (0,01)
egon egon hizkuntza 1 (0,01)
egon egon hori 1 (0,01)
egon egon hutsune 1 (0,01)
egon egon ideia 1 (0,01)
egon egon ikusi 1 (0,01)
egon egon inflazio 1 (0,01)
egon egon iruditu 1 (0,01)
egon egon kanpoko 1 (0,01)
egon egon kategoria 1 (0,01)
egon egon kontu 1 (0,01)
egon egon kutsu 1 (0,01)
egon egon lan 1 (0,01)
egon egon Landa 1 (0,01)
egon egon lantalde 1 (0,01)
egon egon logika 1 (0,01)
egon egon lurralde 1 (0,01)
egon egon Martzilla 1 (0,01)
egon egon musika 1 (0,01)
egon egon nazioarteko 1 (0,01)
egon egon objektu 1 (0,01)
egon egon oinarrizko 1 (0,01)
egon egon oraindik 1 (0,01)
egon egon osagai 1 (0,01)
egon egon oztopo 1 (0,01)
egon egon sektore 1 (0,01)
egon egon sexu 1 (0,01)
egon egon sinesmen 1 (0,01)
egon egon sinetsarazi 1 (0,01)
egon egon ukaezin 1 (0,01)
egon egon utzi 1 (0,01)
egon egon zehaztu 1 (0,01)
egon egon zer 1 (0,01)
egon egon zientifiko 1 (0,01)
egon eragin truke 1 (0,01)
egon ere min 1 (0,01)
egon errepublika erregimen 1 (0,01)
egon erro kasu 1 (0,01)
egon Espainia gerra 1 (0,01)
egon etxe eraiki 1 (0,01)
egon euskal gizarte 1 (0,01)
egon euskal mundu 1 (0,01)
egon ez bada 1 (0,01)
egon ez jakin 1 (0,01)
egon ezean gauza 1 (0,01)
egon ezean gertatu 1 (0,01)
egon ezean haluzinazio 1 (0,01)
egon ezta kanpo 1 (0,01)
egon filosofia bakarrik 1 (0,01)
egon gabe bera 1 (0,01)
egon gabe laidotu 1 (0,01)
egon GKE en 1 (0,01)
egon gura baldin 1 (0,01)
egon gura ukan 1 (0,01)
egon guzti lasai 1 (0,01)
egon herri bera 1 (0,01)
egon herrialde herrialde 1 (0,01)
egon hor egon 1 (0,01)
egon horrelako zigilu 1 (0,01)
egon hortxe egon 1 (0,01)
egon informazio zein 1 (0,01)
egon nahi baldin 1 (0,01)
egon nahi ez 1 (0,01)
egon ohi baita 1 (0,01)
egon ohi direlako 1 (0,01)
egon ohi ukan 1 (0,01)
egon su arrasto 1 (0,01)
egon su itzali 1 (0,01)
egon Uruguai erronda 1 (0,01)
egon XX. mende 1 (0,01)
egon zein egon 1 (0,01)
egon zein ez 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia