Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 4.305

2000
‎Araban motelago ari dira lanean. Momentuz Gasteizko gune batean bakarrik aurki ditzakegu edukiontzi hauek. Ekainean ipini zituzten 40 lehenak.
‎Kantu ezagunak dira denak, eta Goio Garaialdek gehien entzun izan diren bertsioak mantendu ditu. Euskal kantutegi zaharreko doinuak (hala nola, «Triste bizi naiz eta», «Begiak parrez parre», «Maitetxu itsasoan dago», «Egun da Santi Mamiña», «Itsas mutila», «Katalintxu» edo «Aitorren hizkuntz zaharra») aurki ditzakegu diskoan, erdarazko beste kantu klasiko batzuen artean («Cuando sali de Cuba», «Los niños del Pireo», «Marina», «Cuando sale el comboy de Santa Fe» eta «Adios en el corazon», besteak beste). Hau da Goio Garaialderen lehen diskoa, eta orain artean ez du kantu propiorik asmatu, beti jo izan baititu lagunartean eskatu izan dizkioten kantuak.
‎Erritmo eta eguraldi beroen bila bagabiltza, Tenerife omen da egokiena. 50.000 pezetarekin astebeteko hotela eta hegazkina lor ditzakegu . Gehiengoak aukera honi heltzen dio, agentzian esan digutenez.
‎Literotura bilduma iritsi arte bi hauek izan dira euskal literatura erotikoaren zerrenda laburra osatu dutenak. Orain, beste lau gehitu ditzakegu eta berriak ere aurki etorriko dira. Gora doa beraz, euskal literatura lizuna ez zen zaila, baina.
‎dira, eta epeletan epelena den Bizkaian, limoiondo eta laranjondoen artean goza ditzakegu ale ederrenak.
‎topa ditzakegu . Igokarien artean endolaharra(
‎Hala ere, ez dute dagoen garo dena moztu eta pilatu, oraindik ere iratze asko baitago zelaietan usteltzen. Biluzik dauden meta ardatzak ere topa ditzakegu bidean. Baina ez dakit biluztasun hau zergatik den, jadanik iratzea erabilia izan delako edo oraindik bildu ez delako.
‎Komunikabideetan eta publikoan gehiegi hitz egiten dugu eta elkarren artean gutxi; deskalifikaziorako joera handia dago. Bidea leuntzeko zerbait aurkeztu eta hori atzerapausotzat jo... guk ere esan ditzakegu EHri buruzko antzerakoak, baina nora goaz horrela. Batak besteari errua botatzearena frogatutako formula da, eta horrek ez du deus konpontzen.
‎Clifden hiriburutik makina bat txango antola ditzakegu , adibidez Sky Road zoragarrian zehar ibiltzea, edo ardiz betetako mendixkaren bat igotzea, edota gida turistikoetan azaltzen ez diren errepide txikietatik galtzea. Gozatu ederra hartuko dugu, euririk egiten ez badu behintzat.
‎Ukitzeko aquariumean jendeak eta bereziki umeek kaltegabeko itsas espezieak uki ditzakete (itsas izarrak, bertoko marrazotxoak, katu-arrainak...). Mikromundu aquariumean, berriz, bi bideokamerek eta monitoreak lagunduta, gure begiz ikusteko txikiegiak diren espezieak beha ditzakegu . Gaikako aquariumean, itsasuge tropikalak, arrain arriskutsu eta pozoitsuak, arrezifeetako arrainak, bertokoak eta beste hainbat espezieez goza dezakegu.
‎Elizaldean bertan Esteban Donea Enparantzaren (fija zaitezte iturrian) inguruko kaleetatik paseo atsegina burutu daiteke, bertan dagoen XVII.eko Udaletxea (arkupeak eta haraneko armarri bi), San Esteban eliza (visigotikoa lehenbizi, erromanikoa gero eta gotikoa gaur egun) eta San Joan Bataiatzailearen Basilika Ospitalea (XVI. mendea) bisitatu ostean. Iturriotz auzoan Ozentzio baseliza eta Dorre Etxe gotikoa azpimarra ditzakegu , eta Gurutze auzoan aldiz, Irungo mugan dagoen Andrearriaga hilarriaren kopia (orijinala Donostiako San Telmon dago).
‎Gurutze latindar oinplanoaren barrualdean, gurutzeriako sabaia izardunak ikus ditzakegu , organo erromantiko eder bat eta batez ere guztiaren erdian den erretaula nagusi errokokoa, XVIII. mendekoa.
‎Durango Elorrio errepidean eskuinera, segituan Atxondoko bailara idilikoaren kartela ikusiko dugu eta 1,5 kilometro barru udalerri zoragarri honen erdigunean sartuko gara, Apatamonasterion alegia. Bertan San Pedro parrokia eta jauregi dorretxea bisita ditzakegu .
‎Herriko auzuneak zeharkatzen dituen kale errepidea 10 kilometro ingurukoa da, bertakoen esanetan Ataun" Europako herririk luzeena" bihurtuz. San Martinen, elizaz gain, Iturriko plazaren inguruko eraikinak (XVI. XVII. mendekoak) aipa ditzakegu ; Murkoondon berriz, Sara, Joxe Miel Barandiaranen etxea.
‎Hemendik hurbil, Loinatz auzoan San Martin basilika eta Andra Mariaren baseliza ikusgai ditugu. Azkenik, erdialdean Andre Maria Zeruratuaren parrokia, San Martin plaza eta bertako udaletxea aipa ditzakegu .
‎Jaitsieran, alde batetik Txindoki bera eta bestetik bailaran zehar sakabanatutako baserri multzoa ikusiko dugu. Pernando Amezketarra pertsonaia bitxiaren jaioterrian Jauregi Etxea, San Bartolome eliza (dorre ederra) eta San Martin baseliza ikus ditzakegu .
‎Aurreko herritik bezala, hemendik ere errege galtzada igarotzen zen, kale errepidearen alboetako etxeek frogatu moduan. Eraikinen artean San Pedro Parrokia (aurrealde barrokoa) eta Ganuza edo Gaztañadui jauregiak aipa ditzakegu .
‎Artikulu honetan dioenez, Bernardo Atxagak argitaratu zuen poema liburua da oraingo euskal poesiaren mugarri nagusia, baina Sarrionandiak 1985eko Ni ez naiz hemengoa liburuan bildu omen zituen hobekienik poesia berri honen oinarri teorikoak. Sarrera gisako batez azal ditzakegu bada, Jon Kortazarren ustez poeta multzo berri honek dituen oinarri teorikoak eta euren ezaugarri orokorrak.
‎Garai honetako gertakizunetan batik bat bi espazio bereiz daitezke (Argentina eta Euskal Herria), eta hauetako bakoitzean gertatzen direnak garai batekin hertsiki uztarturik daude. Honela, Ameriketako pasarteak gutxi gorabehera 1925 urtean koka ditzakegu (urte honen aipua egiten baitu), eta Euskal Herrikoak, berriz, Francoren garaitik gaur egun arteko epean. Ondorioz, askotan denbora espazioaren aipamenaren bidez egituratu dezakegu.
‎Teknikari bagagozkio, molde anitzeko testuak aurki ditzakegu : elkarrizketak, irakas metodoak, galde erantzun gisara eraturiko irakasaldiak, hiztegiak...
‎Hain zuzen ere, pertsonaia batek erabaki bat hartu aurretik izandako zalantzak eta beldurrak dira eleberri honen ardatza. Zehazki, umezurtz geratu den mutil baten gomutak aurki ditzakegu . Gurasoen heriotza dela-eta, bere patrimonioa salmentan jartzea erabaki du.
‎Honela, bost narraziotan zehar trenbidearen eraikuntzak herrira dakartzan aldaketak kontatzen dizkigu. Narrazioan tartekaturik hamabi poema ere aurki ditzakegu . Poema hauek narrazioen osagarri dira, hauekin lotura estua baitute;" metafora iradogarriak gustatzen zaizkit, eta kasu honetan narrazioak poema ulertzen laguntzen du." (Argia 1561)
‎Bestalde, denboraren iragaiteak dakartzan aldaketak ere azpimarratzen ditu. Hauei buruzko erreferentziak batik bat azken ipuinean aurki ditzakegu . Izan ere, Gasteizen bizi diren biztanleak aldaketaz hain garbi ohartzen ez badira ere, denbora dezente kanpoan igaro duenarentzat aldaketak izugarriak dira.
‎Pagoetako parkean basozain ibilitako Antxon Gomezek ipuinbilduma honetan basapiztiak dakartza mintzagai. Liburu hau osatzen duten sei ipuinetan zazpi animalia ezberdin topa ditzakegu . Ipuin bakoitzeko animalia jakin baten inguruko ohiturak aurkezten badizkigu ere, bada ipuin guztietan ageri den animalia bat:
‎Gainera, azken ipuinean pertsonaiek izenburuez nahiz idazleaz hitz egingo dute. Hortaz, metaliteraturaz gain hainbat iruzkin metanarratibo ere aurki ditzakegu hainbat pasartetan.
‎Harkaitz Canoren ipuingintzan bi alderdi bereiz ditzakegu : batetik, Goizean behin irratsaiorako prestaturiko lanen bi bilketa ditugu:
‎Lasartearrak ipuin oso laburrak ere idatzi dituela aipatu dugu. Hauetan ildo honetako ipuinetan aurki daitezkeen ezaugarriak ikus ditzakegu : izenburuaren garrantzia; denbora eta espazioaren zehazgabetasuna; ironiaren erabilera; amaieraren garrantzia, ezustea eta zentzugabekeriaren bidez sentsazio bereziak sortaraziz; erreferentzia literarioen erabilera;...
‎Estiloari begiratuz, eleberrigintzaz mintzatzean aipaturiko ezaugarri berak aurki ditzakegu : metaforak, irudiak,...
‎Batzuetan oso ipuin motzak eskaini dizkigu, eta beste batzuetan bere eleberrigintzaren ildoko ipuinak osatu ditu. Azken hauetan bere eleberrigintzari buruz hitz egitean aipaturiko ezaugarriak aurki ditzakegu .
‎Mota guztietako testuak aurki ditzakegu : gogoetak, deskribapenak, narrazioak,... aniztasuna nabarmentzen da:
‎Honela, belaunaldien loturen inguruko narrazio edo gogoeta ugari aurki daitezke. Denborarekin lot ditzakegu arestian aipaturiko tristura eta melankonia: baita beldurra ere; izan ere, denboraren joana kontrolatu ezinaren aurrean sortzen den ikara azpimarratzen da.
‎Bestalde, askotan ezusteak aurki ditzakegu ipuinetan. Gainera," badu Lukurenaren antzik ipuin beltzen tradizioari dagokionean." (Jakin 106)
‎Ipuin hauetan, bestalde, maila narratibo desberdinak ikus ditzakegu . Rakel Beaumont ipuinean, Albertek Rakelen koaderno bat aurkitzen du eta beraz, hau irakurtzean narratzaile homodiegetikoa (Rakel) narratario intradiegetikoari zuzenean mintzatzen zaio:
‎iraganari oraina erantsiz. Beraz, oraina eta iragana bata bestearekin harilkaturik ikus ditzakegu . Izan ere, askotan iraganetik ihesi eta etorkizun berri baten bila dabiltzan pertsonaiak aurkezten zaizkigu:
‎Gai hauetaz gain, droga eta sexuari ere askotan erreferentzia egiten zaie. Are gehiago, heriotzaren zantzuak topa ditzakegu ipuin askotan. Izan ere, itsasoa ilusio eta desiraz betea egoteaz gain, batzuetan heriotzarekin ere pareka baitezakegu.
‎Hortaz, aurreko ipuinetako hainbat gai berragertzen dira. Izan ere, ipuin hauetan ere heriotzaren zantzuak non nahi ikus ditzakegu : HIESA, birusa,...
‎1930eko gertaeren berri narratzaile estradiegetiko batek emango digu; 1960koez, ostera, narratzaile autodiegetiko batek. Gainera, fokalizazio aldakorra eta ahots aniztasuna batik bat bigarren plano honetan aurki ditzakegu .
‎Narratzaileak batik bat kanpo fokalizazioa hautatu du hauen berri emateko: eta noski, pertsonaia hauen hizketa zuzena, aipaturiko zeharkako estilo librearen bidez. Hortaz, bi maila narratibo bereiz ditzakegu ; batetik, narratzaile estradiegetikoak hirugarren pertsonaren bidez giroari buruzko xehetasunak eskaintzen dizkigu; bestetik, pertsonaiek hitza hartzen dute elkarrizketetan: kasu honetan, narratzaile intradiegetikoa izango genuke.
‎Bere gainerako lanak aintzat hartuz gero, bere narrazioetan behin eta berriro errepikatzen diren elementuak ikus ditzakegu eleberri honetan ere: itsasoa, uhartea, arrantzaleak, portua,...
‎Beraz, Aizuko iruzkingileak Mujikaren obraz hitz egitean aipatzen zituen ezaugarriak, jada bere lehen eleberrian bertan aurki ditzakegu : " bere obran alde kontraesankorrak, paisaien testuinguru magikoa eta bizitzaren ildo sakona dira ezaugarri nabarmenenak" (Aizu!
‎Eleberri honetan ere gerrate baten testuratzea eta plano ezberdinen erabilera ikus ditzakegu :
‎Fidel. Hartara, maila narratibo ezberdinak ikus ditzakegu plano bakoitzean: batetik, narratzaile intradiegetiko heterodiegetiko batek kontatzen dizkigu kanposantuko gertaerak; bestetik, narratzaile autodiegetikoak beste bi planoko gertaeren berri emango digu:
‎Narrazioaren egiturari dagokionez, bestalde, pertsonaia nagusiaren gogoetok bi ardatzetan bil ditzakegu : batetik, editore eta zentsoaren arteko harremana; bestetik, idazlearen beraren nortasun eta arazo pertsonalak:
‎Bestalde, prolepsiak ez ditu sarritan erabili: batik bat, hasieran bere buruaz beste egitera dihoala iragartzen duenean ikus ditzakegu . Hortaz, barne prolepsiak dira gehienak, lehen mailako narrazioaren denboraren barruan kokatzen dira-eta.
‎Hortaz, barne prolepsiak dira gehienak, lehen mailako narrazioaren denboraren barruan kokatzen dira-eta. Hala ere, zenbaitetan kanpo prolepsiak ere topa ditzakegu : esaterako, Julenek bere heriotzaren ondorengo egoerak irudikatzen dituenean, Inesen gogoetak irudikatzean, kasu (19).
‎Pasaia Blues eleberrian, ordea, honako bi plano hauek bereiz ditzakegu : batetik, erakunde armatu baten inguruko ikerketa bere gain duen ertzainen taldea; bestetik, erakunde armatu bateko kideen arteko harremanak.
‎Errealitate honi fantasia erantsiz ipuin bilduma osatu du. Hamaika ipuin hauetaz gain, bi olerki topa ditzakegu ; bat hasieran, bestea bukaeran.
‎Hori da bide zuzena giza eskubideak guztiontzat onartzean. Gogoa eta nahia ezin ditzakegu utzi paper soilean idatzirik, erabilera da beharrezkoena. Bestela, eibartarrok isekaz erabili ohi dugun esaldia gogoratu:
‎MikeCormack ek ondo dioen legez, hizkuntzarik gabe ez litzateke existituko eremu publikorik8 Hartara, gizarte batean populazio osoak ezagutzen duen hizkuntza bat badago, hizkuntza hori estatuak era hegemonikoan erabiltzen duelarik, eta beste hizkuntza batbadago, populazioaren zati batek soilik (elebidunak) erabiltzen duena, gizarteko kideguztiek parte hartzen duten eremu publikoa aurkituko dugu, batetik, eta beste eremupubliko txikiago bat, non elebidunek soilik har dezaketen parte, bestetik. Beraz, euskalkasuan, hiru eremu publiko ezberdin bereiz ditzakegu gutxienez: bi hegemonikoak, bakoitza lurralde batean eta hizkuntza batean (espainola eta frantsesa); eta besteagutxiengotua, zeina euskaraz garatzen baita, eta bere ahalmena lurralde osoa hartzeaizan litekeelarik.
‎Mamen Peiro ren sailkapenean, eta emisio esparruari dagokionez, Estatu osora zabaltzen direntelebista kanalak eta kanal autonomikoak hartu dira kontuan. Tipologia bera Baskongadetara aplikatuz, nagusitasuna helburu (Tele, ETB2, TVE eta Antena) dutenez gain, ETB1 eta TVE koka ditzakegu –bigarren kanal, gisara, eta hortik aurrera telebista lokalak.
‎Horixe da 1 grafikoan ikus dezakeguna. Grafiko honen arabera, bi egunkari mota bereiz ditzakegu , Hego Euskal Herrian argitaratzen direnen artean. Batzuek izaera nazionala dute, hots Euskal Herri osora hedatzen dira?
‎Galdera honentzako erantzunbiribilik ez dugun arren, interesgarria da ordea egunkariok islatzen duten EuskalHerria nolakoa den behatzea. Hortik ondorio batzuk atera ditzakegu hedabide batzueketa besteek euskal erreferentzia eremua eraikitzean edo desegituratzean izan dezaketenzereginaz.
‎Frantziar iraultzaren seme alaba bizkitzat har ditzakegu askatasun nazionalaeta citizenak* sinbolizatzen duen askatasun demokratikoa (ethnos eta demos). Autore zenbaitek, lotura hau onartu arren, citizenship delakoa eta identitate nazionalaren artean konexio kontzeptuala dagoenik ukatu dute, lehenengo kontzeptuarenalde egitearren (Habermas 1990: 623).
‎Franco hil ostekoak dira ezagutzen diren lehen saioak. Hain zuzen ere, partikularrek eskuz egindako ale bakan batzuez gain (Euskaldunon Egunkaria,), dokumentu baten zabalkundea helburu izan duten zenbait kanpaina aipa ditzakegu . 1989an Iruñean ezker abertzaleak ospatutako Aberri Egunean zabaldu zenberriz ere Euskal Herriko pasaportea, tamainaz eta itxuraz beste pasaporteen neurrieta egite bertsukoa, gorria, eta azalean Euskal Herriko mapa zuela, izar gorri batekin.Urtebete beranduago, eta berriz ere Aberri Egunean, Euskal Herritartasun Agiriakaleratu zen; itxuraz Carte d, identite frantsesaren ereduari jarraituz, hiru ataletantolesten zen agiria.
‎Era honetan, norbanakoa nazionalitatea ematen dion nazioaren partaide sentiaraztea da estatuaren helburua; eta partaidetza horren adierazle, nortasun agiri edo pasaporte jakinbat izango du. Prozesu honetan, bi alor bereiz ditzakegu : alor subjektiboa, norbanakoaren atxekipen sentimendua kontuan hartuz, eta alor objektibo modura har dezakeguna, norbanakoak egitura politiko juridiko batekin duen lotura, hots, lotura juridikoa.
‎Mugaldean, hau da Euskal Herria bi estaturen artean banatzen den eremuan, aipatutako nazionalitate bikoitzen kasu ugari aurki ditzakegu . Kopuru zehatzak ematea oso zaila baldin bada ere, batik bat kasu gehienetan bi nazionalitateak atxiki edota beste bat eskatzea norberaren erabakia delako, kasuaren arabera, nahiko ohikoakdira Lapurdi eta Nafarroa banatzen dituen mugaldean.
‎Merkatunazionalen sorreran, (gainerako faktore politiko, ekonomiko eta sozialekin batera, noski) monetak duen funtzio, zenbatzaileak? (monetari esker, produktuak gehi etaaldera ditzakegu zenbakiak bailiren) berezko dimentsioa eman dio burujabetasunmodernoari.
‎Bestela, biharbertan Euskal Herri osoan autodeterminazio eskubidea martxan jartzen badugu, Iparraldean galdu egingo genuke, Nafarroan ere bai; eta Erkidego Autonomikoanirabazi egingo genuke, baina Araba hortxe geldituko litzateke. Planteamendu politak egin ditzakegu , guztiontzat eta abar; baina paretaren kontra jo behar badugu, zertarako balioko lukete. Beraz, azter dezagun nola dagoen Euskal Herria eta, horrenarabera, egin dezagun planteamendua.
‎Erretroflektatzen ditugunak, nagusiki, sentimendu ezkorrak dira, eta zentzuhonetan, autozigortze mekanismoa da: zapaldu ninduenarekin haserretu ordez, leku hartan egotea aurpegiratzen diot neure buruari, zapalketei lotuta egoteagatik.Somatizazioak ere erretroflexio moduan uler ditzakegu , zeren inguruneari erantzunordez, gorputzari ezarririko kalteak baitira: ni deprimi naiteke, eta urdaileko ultzerabat garatu, etengabe kaltetzen nauen egoera horri aurre egin ordez.
‎Ikuspuntu existentzialista den heinean, ez dusoilik bezeroaren sintomatologia eta karakterearen egitura jorratzen; aitzitik, gizakiaren existentzia osoa ere kontuan hartzen du, beti ere bere printzipioeijarraituz. Existentzia oso hori eta bere problematika ametsetan aurki ditzakegu , horietan gure existentziako mezu garrantzitsuak agertzen direlako. Ametsetan, egoera gatazkatsuen mezuak, hutsuneak, beharrak, betegabeko egoerak etanortasunaren zati desintegratuak azaltzen dira.
‎Beraz, lau atxikimendu mota bereizi dituzte, norberaren eta besteen irudiapositiboa ala negatiboa den kontuan harturik; irudian ikus ditzakegu :
‎Zer esanik ez, horrez gain, Txillardegiren beste hainbat euskarazko lan azter ditzakegu , ekimen positibo eta esnatzaileak, guztien begien bistan daudenak. Nork ezdaki arlo askotan bide urratzaile izan dela, hala nola nobelagintzan, gramatika gaietan, fonetikan, euskararen ahoskeraren problematikan, intonazioaren garrantziaren azterketan, linguistika eta matematikaren arteko erlazioan, soziolinguistikan (zenbat informazio ez ote digun eman, herri gutxiengotuen arazo linguistikoez, diglosiaz etaabarrez)...
‎Zergatik tamainako tema? Hipotesiak egin ditzakegu .* Teofilori buruzko susmoak eta harekin biziriko esperientziak nahiko durduzagarri etabortitzak ziratekeen auzoentzat, sinbolo azkar baten bidez adierazteko beharra sentizezaten. Mitoak eskaintzen zuen bidea baliatu ahal izateko egin behar ziren aldaketekez diote irudiari eraginkortasuna galarazten, kasu hartan bederen.
‎Giza genomaren kasuankromosomak deitzen dira eta Euskal Herriko kultura propioaren kasuan, eusko kulturgaiak deitzen ditut nik. Genomaren antzaz lagundurik asma ditzakegu euskal gaiak, bakoitza bere hamaika mila datuz osaturik, kromosomak bezalaxe, kate batean loturik.
‎Ekonomia du oinarrizko lege, eta hitzbatez esan daitekeena ez da esaten perpaus oso batez. Deixiak jadanik jakina denaetengabe errepikatu beharra eragozten digu, eta idatzizkoan ez bezala, keinuak etabaliabide paralinguistikoen laguntzaz mezu trinko eta laburrak sor ditzakegu , esatebaterako.
‎Eten edo isiluneen arteko tonu aldaketak, tonu altu eta baxuen bidez, ondoko erahonetara transkriba ditzakegu :
‎Komentuak bazituen bere sermolariak, etxean ez ezik inguruko eta probintziakoherrietara euskaraz mintzatzera joan ohi zirenak. Predikari euskaldun hauen arteaneman ditzakegu A. Mitxelena Nagusia, J. M. Bengoa debarra, J. A. Amundarainorendaindarra, J. Lasa matximentarra, eta besterik. Etxe horretako prediku lanarenkoantifikazioa eginda dago:
‎Katehorretan begi bakoitzak, soinuaren identifikatzaileaz gain, ezaugarri prosodikoenmultzo bat ere badauka; hauek sintetizagailuak egokiro erabilita jaulkiko dutebihurgailuaren sarrerako testuan dagoen mezuari dagokion seinale akustikoa. Berefuntzioen garapenean aldi batzuk bereiz ditzakegu :
‎izenordaina eta, zuen? aditza ezin bereiz ditzakegu ; badaude, halaber, hauen antzeko beste kasu asko, zeinetan testuaren etiketatu morfosin taktikoaedukitzea guztiz erabilgarria izango litzatekeen.
‎Kasu ezberdinak izan daitezke, zalantzarik gabe. Hala ere, alde batetikera honetako galderak testuinguru soziologiko jakin baten lekukoak dira (komunitatepolitiko baten zapalketa eta ukapenaren lekukoak, alegia); bestetik, ordea, kulturaz etakultura inguruan gertatzen diren komunikazio fenomeno eta errepresentazio motaezberdinen interpretazio okerren ondoriotzat jo ditzakegu .
‎harremanetan, sortu izan diren gatazketatik, historikoki Estatuek hiru krimen mota nagusi asmatu dituztela deritzot: lehenengoangenozidioa eta Herrien txikizioa sar ditzakegu ; bigarrenean, Herrien desjabetzepolitikoa, instituzioen ordezkapena eta kolonizazioa; hirugarrenean, Herrien ustiaketa.
‎Orain arte aipatu ez dugun beste ustiaketa bat naturarena da. Naturaren ustiaketaren barnean sailka ditzakegu ustiaketa teknologikoa eta demografia neurrigabea ere.Horrela, ustiaketa mota guztiak kontzeptu batean bildu nahi izanez gero, egokiagoderitzot, ustiaketa kapitalista, baino, harrapakaritza?
‎Arturo Merayo k egiten duen bezala, generoak sailkatzeko orduan, sei parametro erabil ditzakegu : alde batetik, egintzak, egintzak eta aburuak, eta aburuak, hau da, generoen tratamenduan egintza edo gertakarien berri ematea edo aburuak tartekatzea kontuan harturik; eta beste alde batetik, bakarrizketa eta elkarrizketa generoak ala genero mistoak direnak.
‎Dena den, irratian, hizlariaren ahotsak elementu pertsonal eta bereizgarri baten funtzioa betetzendu. Ahotsari esker, irakurketan enfasiak, etenaldiak eta erritmo aldaketak egin ditzakegu . Ahotsaren barruan elementu paralinguistikoak ere aurki ditzakegu.
‎Ahotsari esker, irakurketan enfasiak, etenaldiak eta erritmo aldaketak egin ditzakegu. Ahotsaren barruan elementu paralinguistikoak ere aurki ditzakegu .
‎Lehenbizikoetan, elkarrizketatuak bere iritzia azaltzen du; bigarrenetan, galdetegia erabili ordez hizketaren bidez datu pertsonalak lortzea da xedea, pertsonaia elkarrizketatua hobeto ezagutzeko, bere psikologia edo izaera agerian uzteko. Bestalde, elkarrizketak hiru motatan sailka ditzakegu , Muñoz eta Gil autoreek (1986) egiten duten bezala:
‎Eskuarki, irratsaio entretenigarrietan eta mistoetan izaten du kabida. Pertsonaia elkarrizketa hauen artean bi talde egin ditzakegu : pertsonalitatekoak eta deklaraziodunak.
‎esaten denaz jabetu (ezentzun egin badu ere, ongi aditu du), ulertu. Horren arabera, adialdia eta entzunaldia bereiz ditzakegu :
‎Irratiak hedabide pobrea izaten dirau, hedabide pobrea telebista eta prentsa izkiriatuarekin erkatuz gero; eta honek eragiten du ikerkuntza bazterturik egotea. Salbuespen modura, irrati estatal pribatuek noiz behinka egiten dituzten saioak aipa ditzakegu , nahiz eta sarritan irratilariak kasu horietan interes politikoen lagun agertzen diren, benetako ikerkuntza landu ordean.
‎1 Askotan mekanikoki irakurtzen duguna, bestela irakurtzeko, beste intentzio bat emateko, testuan ebakiak egin ditzakegu , horrela irakurtzea komeni zaiguneko esaldiak hobeto esateko. Hau egiteko honako marra hauek erabil ditzekegu:
‎3 Kopuruen biribiltze hori, esan bezala, 3 zifra baino gehiago dituzten zenbakiekin gertatzen da. Hori egiteko orduan, honako esamolde hauek erabil ditzakegu :
‎Irratian osagarri gisa topatzen ditugun elementuak musika, hitzak, isiluneak eta hots positiboak (komunikatzeko helburuarekin erabiltzen direnak) dira; horiez gainera, hots negatiboak ere topa ditzakegu (trabatzeko xedez erabiltzen direnak).
‎Sail honetan, generadore eta sintetizagailu berriek sortutako hotsak (musika konkretua) ere sartu ahal ditugu. Hots hauek guztiak hiru sailetan bana ditzakegu : mimesi naturalen bidezko hotsak, mimesi artifizialen bidezkoak eta mimesi mistokoak.
‎Iturriei dagokienez, ondoko bereizketa hauek egin ditzakegu :
‎Honen azpian estugune bat dago, zeinean goiko ahots kordak dauden. Beheraxeago beste bi toles gehiago, bata bestetik oso hurbil, beheko ahots kordak deitzen direnak, hiru ertzeko zulo baten mugakide (glotisa). Artikulazio organoak3.3 GIZA AHOTSAREN TIPOLOGIAGiza ahotsaren tipologian sei mota desberdin topa ditzakegu : Baxua: gizonezkoen ahots grabea.Baritonoa:
‎Sasiek haltzadiko soilguneak inbaditzen dituzte. Sahatsak kolonizatzaile trebeak direnez, erreka ertz eta uharte harritsuetan ikus ditzakegu hauen multzoak. Orri handiko landare belarkarak ere ohikoak dira:
‎Landare komunitateen kontserbazioari dagokionez, Karrantzako haranean Zalama mendiak aipamen berezia merezi du. Egiazki, 1.336 m ko mendi honen gailurraren inguruan komunitate arras interesgarriak topa ditzakegu , hango baldintza goi menditarrek Pirinioetan eta Kantabriar mendikatean arruntagoak diren hainbat landareren agerpena ahalbidetzen baitute.
‎Zohikaztegietakoaz gainera, Zalamaren hozpelean Euskal Autonomia Erkidegoan oso arraroak diren hainbat espezie topa ditzakegu . Hauetako gehienak harkaitz silizeoen artean hazten dira, eta megaforbioen komunitatea osatzen dute.
‎dagoen Prieto de Ahedoren jauregiak esaterako. Horrez gain, Villapaternaren jauregia (La Laman), Anguloren jauregia (Manzaneda de Biañezen), Portillo jauregia (El Callejon), Limpiaseko Kondearen jauregia (San Estebanen) eta beste hainbat aurki ditzakegu Karrantzan.
‎Ez diguzu, bada, erran ezen han ere badirela indiarrak, hemen dituzuen horiek bezalakoak eta oraino kutsatu gabe daudenak? Eta bertze iritzi batzuk ere jaso ditzakegu han, beharbada, Utopiari buruz...
‎Liberalek" bizimodu edota bizitza onaren ikuskera" esaten dutenean, gizabanakoek hausnarketa sakon baten ondorioz bizimodu batekin duten konpromisoa adierazi nahi dute. Gure gizarteetan, eguneroko esperientzian bizimodu onen aniztasuna islatzen dituzten honako adibide hauek aipa ditzakegu : kontenplaziozko bizitzan murgilduta dagoen filosofoak bizimodu onaren ikuskera bat dauka, baina baita ere zerbeza kaxa bat eskura duelarik asteko hainbat egunetan telebista aurrean amaigabeko orduak ematen dituen futbolzale amorratuak; bizimodu on batek irudimen sexual ezberdinen adierazpenak, homosexual izaerakoak barne, errespetatu lituzkeela sostengatzen dute batzuek, beste batzuek, aldiz, bizimodu on bakarra sexuak espezie ugaltzea helburu duena dela sinesten duten bitartean; pertsona batzuen arabera, opera kantagintzaren adierazpenik bikainena den bitartean, beste batzuentzat hip hop a edota bakailaoa izango litzateke.
‎Euzko Enda, Euzko Deya, Ge rn ikaeta Euzko Gogoa. Hauetan, lehen eskuko informazio iturri aberatsa eta balio handiko testimonioak eta lanak aurki ditzakegu , nahiz eta oraindik gutxi baloratuta eta aztertuta izan. Dena dela, Franco hil ondoren, horietatik lehen etapako Euzko Deya eta Gernika berrargitaratu direla esan beharra dago.
‎Biblioteka baten eginkizunak, ene aburuz, ezin daitezke besterik gabe moldatu, biblioteka horrek duen ingurukoa bazter utzita. Hartara, biblioteka mota anitz zehaztu ditzakegu , batera edo bestera: herriko biblioteka, auzo biblioteka, unibertsitate biblioteka, ikerketa berezietarako biblioteka, biblioteka nazionala...
‎Bestalde, liburutegi digitalaren zerbitzuak irakaskuntza eta ikerketa mundura egokitu ditzakegu , komunikazio sareek irakaskuntza eta ikaslearen arteko elkargune bat osa dezaten eta dokumentu digitalen diseinu, konstrukzio eta difusiorako medio bat bihur daitezen.
‎• Direktorioetan ondorengoak aipa ditzakegu : http://www.ucm.es/BUCM /byb/05.htm: Madrilgo Unibertsitate Complutenseko Bibliotekonomia eta Dokumentazio Eskolak arlo tematikoetan sailkatuak dauden aukeratutako loturen bilduma. http://www.nlc bnc.ca /ifla/II/doc.htm:
‎Madrilgo Unibertsitate Complutenseko Bibliotekonomia eta Dokumentazio Eskolak arlo tematikoetan sailkatuak dauden aukeratutako loturen bilduma. http://www.nlc bnc.ca /ifla/II/doc.htm: IFLA erakundearen webgune honetan bostehun bat lotura aurki ditzakegu . Aipagarria da artikulu elektronikoen atala. http://www.bib.ub.es/bub /www5/5bd6.htm:
‎Hona iritsita, aztertu beharra dago Internetek zein aukera ematen dizkion informazio kudeatzaileari. Nola labur ditzakegu gure eguneroko lanak sare honetan. Gure lanaren helburu nagusia, interesgarria eta kalitatezkoa den ezagueradun informazioa sortu eta integratzea da, beti ere erabiltzailearekiko interaktibitatea pizteko bitartekoa izango delarik, webguneak etengabe eguneratu eta dinamizatuko direlarik, eta, beti ere komunikazio egoki baten mesedetan, erabiltzaileak identifikatuak izango direlarik.
‎Fondoaren katalogazioari buruz, dokumentu tradizionalekin lan egiterakoan bi egoera aurki ditzakegu .
‎Sasirrazionalismoaren arriskua, zientzi praktikan erabakia enuntziatu multzo batek ordezka dezakeela —zientziaren logikari esker, nolabait esatearren— posible dela uste denean agertzen da baita ere. Hau, adibidez, ondorioztatze logiko eta matematiko hutsen loturen esparruan da posible; esparru honetan, kontraesanak bilatu eta ondorioak ateratzen dituzten automatatzat har ditzakegu ikertzaileak.129
‎Interpretazio batzuen ustez, lehenengoa gertatu da; beste batzuk, aldiz, bigarrenaren alde gaude. Izan ere, Vienako Zirkuluaren ideia asko egungo filosofiaren baitan ikus ditzakegu eta, orobat, Zirkuluaren ekarpenak neurri juxtuagoan kokatzea lortzen ari diren hainbat berrirakurketa zabaltzen ari dira. Honek guztiak beharbada balioko du, termino kontraesankorretan esanda, Zirkulu irekiaz mintzatzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ezan 4.305 (28,34)
Lehen forma
Argitaratzailea
Consumer 798 (5,25)
UEU 506 (3,33)
LANEKI 352 (2,32)
Argia 253 (1,67)
ELKAR 251 (1,65)
Berria 231 (1,52)
Euskaltzaindia - Liburuak 208 (1,37)
Jakin 137 (0,90)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 131 (0,86)
Open Data Euskadi 131 (0,86)
Uztaro 123 (0,81)
Pamiela 108 (0,71)
Labayru 84 (0,55)
Alberdania 75 (0,49)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 65 (0,43)
Jakin liburuak 63 (0,41)
EITB - Sarea 59 (0,39)
Ikaselkar 55 (0,36)
Susa 53 (0,35)
Booktegi 45 (0,30)
Kondaira 44 (0,29)
Osagaiz 42 (0,28)
Aldiri 31 (0,20)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 25 (0,16)
Sustraia 23 (0,15)
Deustuko Unibertsitatea 21 (0,14)
ETB dokumentalak 19 (0,13)
uriola.eus 18 (0,12)
Noaua 17 (0,11)
Hitza 17 (0,11)
Guaixe 16 (0,11)
Maiatz liburuak 16 (0,11)
Herria - Euskal astekaria 16 (0,11)
Bertsolari aldizkaria 15 (0,10)
Euskaltzaindia - EHU 14 (0,09)
goiena.eus 14 (0,09)
Erlea 14 (0,09)
Karmel aldizkaria 14 (0,09)
aiaraldea.eus 14 (0,09)
hiruka 14 (0,09)
Urola kostako GUKA 13 (0,09)
ETB serieak 12 (0,08)
Goenkale 11 (0,07)
alea.eus 11 (0,07)
Txintxarri 11 (0,07)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 10 (0,07)
aiurri.eus 9 (0,06)
Euskalerria irratia 8 (0,05)
Anboto 8 (0,05)
erran.eus 7 (0,05)
Zarauzko hitza 7 (0,05)
Uztarria 6 (0,04)
Karkara 6 (0,04)
Maxixatzen 6 (0,04)
Ikas 6 (0,04)
Karmel Argitaletxea 5 (0,03)
HABE 5 (0,03)
plaentxia.eus 5 (0,03)
ETB marrazki bizidunak 4 (0,03)
Kresala 4 (0,03)
aikor.eus 4 (0,03)
barren.eus 4 (0,03)
Euskaltzaindia - Iruñeko Komunikabideak Fundazioa 3 (0,02)
Euskaltzaindia - Sarea 2 (0,01)
Orain 2 (0,01)
Euskaltzaindia - EITB 2 (0,01)
Aizu! 1 (0,01)
EITB - Argitalpenak 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
ezan gu 47 (0,31)
ezan euskal 20 (0,13)
ezan bertan 15 (0,10)
ezan beste 15 (0,10)
ezan euskara 14 (0,09)
ezan bera 12 (0,08)
ezan bi 12 (0,08)
ezan merkatu 12 (0,08)
ezan zenbait 11 (0,07)
ezan adibide 9 (0,06)
ezan hainbat 9 (0,06)
ezan hori 8 (0,05)
ezan azken 7 (0,05)
ezan etxe 7 (0,05)
ezan gaur 7 (0,05)
ezan geu 7 (0,05)
ezan gizarte 7 (0,05)
ezan ere 6 (0,04)
ezan gauza 6 (0,04)
ezan haiek 6 (0,04)
ezan herritar 6 (0,04)
ezan sare 6 (0,04)
ezan baina 5 (0,03)
ezan bat 5 (0,03)
ezan begi 5 (0,03)
ezan egungo 5 (0,03)
ezan gogo 5 (0,03)
ezan han 5 (0,03)
ezan mundu 5 (0,03)
ezan orain 5 (0,03)
ezan adibidez 4 (0,03)
ezan adjektibo 4 (0,03)
ezan agian 4 (0,03)
ezan argazki 4 (0,03)
ezan aste 4 (0,03)
ezan berdin 4 (0,03)
ezan egin 4 (0,03)
ezan egun 4 (0,03)
ezan emakume 4 (0,03)
ezan eskola 4 (0,03)
ezan hauek 4 (0,03)
ezan hiru 4 (0,03)
ezan hizpide 4 (0,03)
ezan horiek 4 (0,03)
ezan horrelako 4 (0,03)
ezan horretarako 4 (0,03)
ezan kontuan 4 (0,03)
ezan mahai 4 (0,03)
ezan oraindik 4 (0,03)
ezan osagai 4 (0,03)
ezan perpaus 4 (0,03)
ezan Internet 3 (0,02)
ezan aditz 3 (0,02)
ezan aipatu 3 (0,02)
ezan albiste 3 (0,02)
ezan aldaketa 3 (0,02)
ezan alde 3 (0,02)
ezan animalia 3 (0,02)
ezan antzeko 3 (0,02)
ezan arrisku 3 (0,02)
ezan artikulu 3 (0,02)
ezan askatasun 3 (0,02)
ezan aurreko 3 (0,02)
ezan bakarrik 3 (0,02)
ezan den 3 (0,02)
ezan edota 3 (0,02)
ezan egitarau 3 (0,02)
ezan egitura 3 (0,02)
ezan elementu 3 (0,02)
ezan elikagai 3 (0,02)
ezan elkar 3 (0,02)
ezan enpresa 3 (0,02)
ezan erantzun 3 (0,02)
ezan errezeta 3 (0,02)
ezan eztabaida 3 (0,02)
ezan gizaki 3 (0,02)
ezan goiko 3 (0,02)
ezan guzti 3 (0,02)
ezan halako 3 (0,02)
ezan hasiera 3 (0,02)
ezan hemen 3 (0,02)
ezan herrialde 3 (0,02)
ezan historia 3 (0,02)
ezan hizkuntza 3 (0,02)
ezan hona 3 (0,02)
Konbinazioak (3 lema)
ezan euskal Herria 4 (0,03)
ezan gu eguneroko 4 (0,03)
ezan adibide gisa 3 (0,02)
ezan alde bat 3 (0,02)
ezan arrisku lan 3 (0,02)
ezan aste hau 3 (0,02)
ezan berdin berdin 3 (0,02)
ezan euskal prosa 3 (0,02)
ezan gaur egun 3 (0,02)
ezan mahai gainean 3 (0,02)
ezan adibide batzuk 2 (0,01)
ezan adjektibo dvandva 2 (0,01)
ezan bat ere 2 (0,01)
ezan beste beste 2 (0,01)
ezan beste hainbat 2 (0,01)
ezan eskola batzuetan 2 (0,01)
ezan euskal eskola 2 (0,01)
ezan euskal toponimo 2 (0,01)
ezan euskara mespretxu 2 (0,01)
ezan euskara normalizazio 2 (0,01)
ezan geu buru 2 (0,01)
ezan gu bizimodu 2 (0,01)
ezan gu etxe 2 (0,01)
ezan hori justifikatu 2 (0,01)
ezan perpaus osagarri 2 (0,01)
ezan sare sozial 2 (0,01)
ezan zenbait gauza 2 (0,01)
ezan adibide gehiago 1 (0,01)
ezan adibide modu 1 (0,01)
ezan aditz laguntzaile 1 (0,01)
ezan adjektibo esanahi 1 (0,01)
ezan adjektibo kategoria 1 (0,01)
ezan agian opa 1 (0,01)
ezan aipatu berri 1 (0,01)
ezan aipatu konexio 1 (0,01)
ezan aipatu utzi 1 (0,01)
ezan albiste bat 1 (0,01)
ezan albiste ordutegi 1 (0,01)
ezan aldaketa global 1 (0,01)
ezan animalia hibernatzaile 1 (0,01)
ezan antzeko ideia 1 (0,01)
ezan antzeko situazio 1 (0,01)
ezan antzeko xede 1 (0,01)
ezan argazki bat 1 (0,01)
ezan artikulu hau 1 (0,01)
ezan artikulu horiek 1 (0,01)
ezan artikulu izen 1 (0,01)
ezan askatasun indibidual 1 (0,01)
ezan aste estreinaldi 1 (0,01)
ezan aurreko definizio 1 (0,01)
ezan aurreko hiru 1 (0,01)
ezan aurreko taula 1 (0,01)
ezan azken aldi 1 (0,01)
ezan azken bolada 1 (0,01)
ezan azken elementu 1 (0,01)
ezan azken hamabost 1 (0,01)
ezan azken jo 1 (0,01)
ezan azken urte 1 (0,01)
ezan baina energia 1 (0,01)
ezan baina guzti 1 (0,01)
ezan baina horiek 1 (0,01)
ezan baina misio 1 (0,01)
ezan bat batzuk 1 (0,01)
ezan begi itxi 1 (0,01)
ezan begi matematika 1 (0,01)
ezan begi ukan 1 (0,01)
ezan bera aho 1 (0,01)
ezan bera azken 1 (0,01)
ezan bera eduki 1 (0,01)
ezan bera harreman 1 (0,01)
ezan bera idazlan 1 (0,01)
ezan bera jolas 1 (0,01)
ezan bera laguntza 1 (0,01)
ezan bera lan 1 (0,01)
ezan bera poema 1 (0,01)
ezan bera zirrikitu 1 (0,01)
ezan bertan azaldu 1 (0,01)
ezan beste adibide 1 (0,01)
ezan beste ahaztu 1 (0,01)
ezan beste batzuk 1 (0,01)
ezan beste bi 1 (0,01)
ezan beste erabilera 1 (0,01)
ezan beste eszena 1 (0,01)
ezan beste hauek 1 (0,01)
ezan beste hiru 1 (0,01)
ezan beste mundu 1 (0,01)
ezan beste toki 1 (0,01)
ezan bi alde 1 (0,01)
ezan bi atzizki 1 (0,01)
ezan bi egoera 1 (0,01)
ezan bi hizkuntza 1 (0,01)
ezan bi ikastetxe 1 (0,01)
ezan bi ikerketa 1 (0,01)
ezan bi irudi 1 (0,01)
ezan bi klase 1 (0,01)
ezan bi kontzeptu 1 (0,01)
ezan bi lan 1 (0,01)
ezan bi proiektu 1 (0,01)
ezan bi trukatu 1 (0,01)
ezan den elkar 1 (0,01)
ezan den hemen 1 (0,01)
ezan den xeheki 1 (0,01)
ezan edota beste 1 (0,01)
ezan edota Biblia 1 (0,01)
ezan edota haiek 1 (0,01)
ezan egin ari 1 (0,01)
ezan egitarau aurreikusi 1 (0,01)
ezan egitarau berezi 1 (0,01)
ezan egitura n. 1 (0,01)
ezan egun hartu 1 (0,01)
ezan egun hiruzpalau 1 (0,01)
ezan egun konkretu 1 (0,01)
ezan egun ukan 1 (0,01)
ezan egungo alternatiba 1 (0,01)
ezan egungo euskaldun 1 (0,01)
ezan egungo hainbat 1 (0,01)
ezan egungo teknologia 1 (0,01)
ezan egungo testu 1 (0,01)
ezan elementu kimiko 1 (0,01)
ezan elementu zehaztu 1 (0,01)
ezan elikagai ekilore 1 (0,01)
ezan elikagai ezaugarri 1 (0,01)
ezan elikagai talde 1 (0,01)
ezan elkar ikusi 1 (0,01)
ezan elkar osagarri 1 (0,01)
ezan emakume presidente 1 (0,01)
ezan emakume soldadu 1 (0,01)
ezan emakume zuri 1 (0,01)
ezan enpresa bat 1 (0,01)
ezan enpresa eman 1 (0,01)
ezan erantzun batzuk 1 (0,01)
ezan erantzun gisa 1 (0,01)
ezan ere ahantzi 1 (0,01)
ezan errezeta arindu 1 (0,01)
ezan errezeta hau 1 (0,01)
ezan errezeta tradizional 1 (0,01)
ezan eskola arraza 1 (0,01)
ezan eskola barru 1 (0,01)
ezan etxe fresko 1 (0,01)
ezan etxe jakin 1 (0,01)
ezan etxe patriarkatu 1 (0,01)
ezan euskal ekoizpen 1 (0,01)
ezan euskal gai 1 (0,01)
ezan euskal herri 1 (0,01)
ezan euskal izengoiti 1 (0,01)
ezan euskal kultura 1 (0,01)
ezan euskal kulturgintza 1 (0,01)
ezan euskal pizkunde 1 (0,01)
ezan euskal testu 1 (0,01)
ezan euskara arnasgune 1 (0,01)
ezan euskara asignazio 1 (0,01)
ezan euskara batu 1 (0,01)
ezan euskara birformulatzaile 1 (0,01)
ezan euskara estandar 1 (0,01)
ezan euskara historiografia 1 (0,01)
ezan euskara irakaskuntza 1 (0,01)
ezan euskara soziolinguistika 1 (0,01)
ezan eztabaida arazo 1 (0,01)
ezan eztabaida hori 1 (0,01)
ezan gaur egungo 1 (0,01)
ezan gaur hemen 1 (0,01)
ezan gauza bakoitz 1 (0,01)
ezan gauza batzuk 1 (0,01)
ezan gauza fokal 1 (0,01)
ezan gauza gaizki 1 (0,01)
ezan gauza polit 1 (0,01)
ezan geu barru 1 (0,01)
ezan geu izaera 1 (0,01)
ezan geu sekretu 1 (0,01)
ezan gizaki asmo 1 (0,01)
ezan gizarte asmo 1 (0,01)
ezan gizarte borondate 1 (0,01)
ezan gizarte heterogeneotasun 1 (0,01)
ezan gizarte protesta 1 (0,01)
ezan gizarte zerbitzu 1 (0,01)
ezan gizarte zibil 1 (0,01)
ezan gizarte zientzia 1 (0,01)
ezan gogo gizon 1 (0,01)
ezan gogo hartu 1 (0,01)
ezan goiko alde 1 (0,01)
ezan goiko hitz 1 (0,01)
ezan goiko izen 1 (0,01)
ezan gu abenturatxo 1 (0,01)
ezan gu amets 1 (0,01)
ezan gu argazkilari 1 (0,01)
ezan gu aukerako 1 (0,01)
ezan gu corpus 1 (0,01)
ezan gu denda 1 (0,01)
ezan gu diru 1 (0,01)
ezan gu erronka 1 (0,01)
ezan gu eskakizun 1 (0,01)
ezan gu espektakulu 1 (0,01)
ezan gu gauza 1 (0,01)
ezan gu Gernika 1 (0,01)
ezan gu gordeleku 1 (0,01)
ezan gu gustuko 1 (0,01)
ezan gu harreman 1 (0,01)
ezan gu haurreko 1 (0,01)
ezan gu herrialde 1 (0,01)
ezan gu hiri 1 (0,01)
ezan gu historia 1 (0,01)
ezan gu hizkuntza 1 (0,01)
ezan gu ikasle 1 (0,01)
ezan gu ikerketa 1 (0,01)
ezan gu informazio 1 (0,01)
ezan gu interes 1 (0,01)
ezan gu jardunbide 1 (0,01)
ezan gu jarrera 1 (0,01)
ezan gu katu 1 (0,01)
ezan gu on 1 (0,01)
ezan gu ordainagiri 1 (0,01)
ezan gu proiektu 1 (0,01)
ezan gu sare 1 (0,01)
ezan gu solaskide 1 (0,01)
ezan gu txakur 1 (0,01)
ezan guzti ere 1 (0,01)
ezan guzti zuzendu 1 (0,01)
ezan haiek analisi 1 (0,01)
ezan haiek dorretxe 1 (0,01)
ezan haiek ekokokapen 1 (0,01)
ezan haiek izen 1 (0,01)
ezan haiek mugikortasun 1 (0,01)
ezan haiek zenbait 1 (0,01)
ezan hainbat arrazoi 1 (0,01)
ezan hainbat elementu 1 (0,01)
ezan hainbat gauza 1 (0,01)
ezan hainbat iturri 1 (0,01)
ezan hainbat kirolari 1 (0,01)
ezan hainbat material 1 (0,01)
ezan hainbat pasarte 1 (0,01)
ezan hainbat toki 1 (0,01)
ezan halako adierazpen 1 (0,01)
ezan halako Espainia 1 (0,01)
ezan hasiera aipatu 1 (0,01)
ezan hasiera prozesu 1 (0,01)
ezan hauek bisita 1 (0,01)
ezan hauek itxura 1 (0,01)
ezan hauek multzo 1 (0,01)
ezan hemen ere 1 (0,01)
ezan herrialde bakoitz 1 (0,01)
ezan herrialde batzuk 1 (0,01)
ezan herrialde ordezkari 1 (0,01)
ezan herritar auzolan 1 (0,01)
ezan herritar hainbeste 1 (0,01)
ezan hiru ordain 1 (0,01)
ezan hiru ordu 1 (0,01)
ezan historia handi 1 (0,01)
ezan hizkuntza asmazio 1 (0,01)
ezan hizkuntza ekosistema 1 (0,01)
ezan hizpide ekarri 1 (0,01)
ezan hizpide ukan 1 (0,01)
ezan hori arrasto 1 (0,01)
ezan hori ondorioz 1 (0,01)
ezan hori zergati 1 (0,01)
ezan horrelako argi 1 (0,01)
ezan horrelako egitasmo 1 (0,01)
ezan horrelako museo 1 (0,01)
ezan Internet egin 1 (0,01)
ezan Internet ez 1 (0,01)
ezan mundu osasun 1 (0,01)
ezan mundu primitibo 1 (0,01)
ezan mundu zabal 1 (0,01)
ezan orain arratoi 1 (0,01)
ezan orain arte 1 (0,01)
ezan orain erlijio 1 (0,01)
ezan orain hiru 1 (0,01)
ezan oraindik ere 1 (0,01)
ezan oraindik hain 1 (0,01)
ezan oraindik zer 1 (0,01)
ezan osagai gehiago 1 (0,01)
ezan osagai horiek 1 (0,01)
ezan osagai nagusi 1 (0,01)
ezan perpaus bera 1 (0,01)
ezan perpaus hauek 1 (0,01)
ezan sare bera 1 (0,01)
ezan sare entzungai 1 (0,01)
ezan sare zabaldu 1 (0,01)
ezan zenbait aipamen 1 (0,01)
ezan zenbait artikulu 1 (0,01)
ezan zenbait hitz 1 (0,01)
ezan zenbait kasu 1 (0,01)
ezan zenbait komunikabide 1 (0,01)
ezan zenbait neurri 1 (0,01)
ezan zenbait probintzia 1 (0,01)
ezan zenbait truko 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia