2005
|
|
Bere antropologiaren izaera ulertzailea eta konparatzailea azpimarratzeaz gain, Humboldtek beharrezkoa ikusten du ere berau posible egiten duen giza-ahalmena edo" irudimena" (Embildungskraft) aztertzea. Esan beharra dago, dena den, kontzeptu honek garrantzi handia izan duela filosofiaren historian eta, garai honetan bertan, I. Kantek ere esanahi berezia aitortzen diola ahalmen honi, honek intuizioak antzeman
|
ditzakeen
hainbat elementu batzeko indarra duen neurrian. Antzeko zerbaiten beharrean dago ere haren antropologia konparatua, ze jarduera honek giza-karaktere ezberdinak aztertu nahi ditu, bai, baina hauen konstatazio enpiriko historiko baten eta beraien kontsiderazio filosofiko espekulatibo baten arteko erdibidea bilatuz.
|
2007
|
|
Idazlan honen helburua, orokorrean, euskal hezkuntzari buruzko gogoeta mamitu
|
dezaketen
hainbat elementuren azterketa plazaratzea da, berori batez ere teoria pedagogikotik —eta ez hainbeste irakaskuntzaren praxitik— abiatuko delarik. Euskal Herrian, kasik esan beharrik ere ez dago, hezkuntza gaiak politikoki oso korapilatsuak eta mediatikoki oihartzun handikoak dira, hain zuzen eredu linguistikoen eta euskal curriculumaren inguruko eztabaidek, adibidez, behin eta berriz erakusten diguten bezala.
|
2009
|
|
Eta egia da Muñozen nobelak ez duela sermoirik botatzen ongiaz eta gaizkiaz, eta bere meriturik handienetakoa altxamendua gertatu eta hurrengo hilabeteetan Nafarroan hil ziztuzten hiru milen memoriari gorazarre egitea izan dela, euskal imajinarioan epikarik merezi izan ez duten horiei, hain justu (154). Oroimen leku kontsidera
|
genitzakeen
hainbat elementu eta objeturen inguruan antolatzen da narrazioa, dela Sorollaren koadroa, dela Jesusen lagunarteari egindako argazkia, baina hori bakarrik ez, Donostia berri bat begitantzen zaigu eleberrian, ohiko hiri turistiko edo ederraz oso bestelakoa.
|
2010
|
|
Zehazki, bi aldagairen arteko energia desoreka positiboari erantzuten diote: batetik, kilokaloria moduan energia “sartzea”, elikagaiak kontsumituz, eta, bestetik, “irteera”, energia gastuaren bidez. Hala ere, ekuazio horretan, kasu jakin bakoitzean desoreka hori baldintzatu
|
dezaketen
hainbat elementuk parte hartzen dute. Arazo genetiko, metaboliko, hormonal edo psikologiko konplexuak dira, besteak beste.
|
2015
|
|
Euskal hiztunak ez izan arren, hizkuntza ulertzen dutenak euskarara batzen baditugu, euskaldunok askoz ere leku gehiagotan egingo genuke euskaraz eta euskarak izango luke ikusgarritasun handiagoa. Epe laburrean, emaitza batzuk ikus ditzakegu; epe luzera begira, zientziatik eta akademiatik aprobetxa
|
ditzakegu
hainbat elementu, lagunduko digutenak ondo kudeatzen gai hau.Gipuzkoari aitzindaritza hartzea dagokio euskararen gaian. Euskararen erdigune geografikoan dago Gipuzkoa eta horrek ematen dio abantaila. Horri esker Gipuzkoa da indargune soziolinguistikoa.
|
|
Euskara idatziaren prestigio beherakada hori XVII XVIII. mendeetan gertatua da, baina ez da zaila eszenario bat imajinatzea zeinean gaur egun errepika baitaiteke Beñat Oihartzabalek deskribaturikoaren moduko gainbehera bat. Inboluzio horretarantz bidera
|
gaitzaketen
hainbat elementu garandu ditugu saiakera honetan zehar, hala nola, lexiko deskolokatua, era desberdinetako purismoak, giglikoa, txontaren eta txolarrearen ikuspegien arteko lehia, armairu ez ondo hornituak... eta beste, eman dezagun liburuen prezioak, euskarazkoenak eta erdarazkoenak. Kontuak kontu, ez behin edo birritan, sarritxotan baizik, gure fakultateko autobusean ikusi ditut nire ikasleak euskal lerrokoak, esan gabe doaeuskal liburuen erdarazko itzulpenak irakurtzen.
|