Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 2.589

2008
‎Nahiz eta zentsoreak, ziur asko arrazoi faltarik gabe eta ondoren izango zuen irakurketa politikoa aurreikusi gabe, Quousque tandem?! obran inolako tendentzia politiko arriskutsurik ikusi ez, berehala izugarrizko oihartzuna izan zuen euskal gizartean, batez ere garai hartan sortzen ari ziren talde politiko abertzale eta ezkertiarretan. Horren zergatia erraz suma daiteke:
‎Hamarkada horretan, nazioarteko testuinguru artistikoan, arteari, edo zuzenago, arte abstraktuari kutsu espiritual nabarmena ematen zioten artistak aurki ditzakegu, hala nola Mark Rothko, Giacometti, Barnett Newman, Ad Reinhardt, Clyfford Still edo Jackson Pollock, batzuk esatearren. Oteiza ere talde horretan koka dezakegu dudarik gabe. Beraien jardueran ezberdintasun nabarmenak izan arren, artista horien guztien lehen artelanek mundu mitikoen eragin zuzena daukate.
‎Laburtutako egitateei begira aurrikusgarria zen moduan, arlo politikoa ez da gatazka honetatik kanpo geratu eta hasieran aurrera eramandako ekimenak, gobernuaren kontrol funtzioaren barnean, zenbait talde parlamentariok (Talde Popularra eta Mistoa) aurkeztutako ekimen isolatuak izan baziren ere5, gerora Proposamen ez legegile bati bide ematera iritsi ziren6 Kongresuko Kanpo Politikako Komisioaren baitan aho batez onartutako Proposamen ez legegile honek:
‎Laburtutako egitateei begira aurrikusgarria zen moduan, arlo politikoa ez da gatazka honetatik kanpo geratu eta hasieran aurrera eramandako ekimenak, gobernuaren kontrol funtzioaren barnean, zenbait talde parlamentariok( Talde Popularra eta Mistoa) aurkeztutako ekimen isolatuak izan baziren ere5, gerora Proposamen ez legegile bati bide ematera iritsi ziren6 Kongresuko Kanpo Politikako Komisioaren baitan aho batez onartutako Proposamen ez legegile honek:
‎16 Ekimen hauen nondik norakoa ikusita, hemen defendatutako ondorioa oinarritzeko egitate nabarmenena dugu Talde Parlamentario Popularrak aurrera eramandako ekimen sorta, non Uruguaiko herritarren aldeko jarrera argi bat ikus daitekeen baina jarrera horren islarik ezin izan zen modu berean aurkitu Talde Popularreko kideak Gobernuan izandako aurreko legealdietan.
‎16 Ekimen hauen nondik norakoa ikusita, hemen defendatutako ondorioa oinarritzeko egitate nabarmenena dugu Talde Parlamentario Popularrak aurrera eramandako ekimen sorta, non Uruguaiko herritarren aldeko jarrera argi bat ikus daitekeen baina jarrera horren islarik ezin izan zen modu berean aurkitu Talde Popularreko kideak Gobernuan izandako aurreko legealdietan.
‎Mintzamena 2 (MINTZA 2). Bukatzeko, rol jokoa egin dugu seina laguneko bi talde ezberdinetan ikasturte bakoitzean. 1Hren araberako taldekatzea prestatu dugu.
‎Ingelesa ikasteko eredu goiztiarrari jarraitu dioten ikasleek emaitza kaskarragoak lortu dituzte ingelesez gaitasun komunikatiboaren osagaietan. Nabarmentzekoa da hiru ikasturte gehiagotan ingelesa ikasten aritutakoek, beste taldekoek baino emaitza okerragoak lortu dituztela. Hala ere, aldagai indibidualek pisu handia dute beste hizkuntzetako emaitzei begiratuz gero, askotan emaitza kaskarragoa lortzen baitute 5 urterekin hasitakoek.
‎Alegia, ingelesez egindako hiru ariketetan, MINTZA 3, MINTZA 4 eta IDAZ 4 deiturikoetan, 5 urterekin hasitakoek okerrago adierazi dituzte ariketen asmo komunikatiboak: MINTZA 3an talde honetako askok uko egiten diote argazkian agertzen diren pertsonen kokalekua deskribatzeari, adibidez; MINTZA 4an, etengabeko laguntza eskeek eta zuzentasun arazoek ekintza gaitasunaren ikuspegitik onargarriak ez diren testuak sorrarazten dituzte; IDAZ 4 ariketan ere gauza bera gertatzen da. Aldea, beraz, kontuan hartzeko modukoa da.
‎Anaforen erabilerari dagokionez, esan daiteke, batetik, 8 urterekin hasitakoen taldekoek anafora gutxiago erabili dituztela euskarazko IDAZ 1 ariketan; bestetik, 5 urterekin hasitakoen taldekoek besteek baino gehiago erabiltzen dituztela, bestelako, anaforak deitu ditugunak, hots, izen+ erakusle hurrenkerak.
‎Anaforen erabilerari dagokionez, esan daiteke, batetik, 8 urterekin hasitakoen taldekoek anafora gutxiago erabili dituztela euskarazko IDAZ 1 ariketan; bestetik, 5 urterekin hasitakoen taldekoek besteek baino gehiago erabiltzen dituztela, bestelako, anaforak deitu ditugunak, hots, izen+ erakusle hurrenkerak.
‎Aditzari erreparatuta, 5 urterekin hasitakoek narrazioaren ezaugarria den adizki burutua desegoki eman dute euskaraz (MINTZA 1); gainera, beharrizana bortitzago adierazi dute gaztelaniazko argudiozko eskutitzetan eta baita euskarazko rol jokoetan ere (MINTZA 2). Ingelesezko ariketetan okerragoak izan dira talde honetakoak, beste hizkuntzen eragin handiagoa izateaz gain, jokatu gabeko aditzen bitartez esaldi benetan traketsak osatu baitituzte. 8 urterekin hasitakoen taldekoei buruz honako alderdiak azpimarratu genituzke:
‎Ingelesezko ariketetan okerragoak izan dira talde honetakoak, beste hizkuntzen eragin handiagoa izateaz gain, jokatu gabeko aditzen bitartez esaldi benetan traketsak osatu baitituzte. 8 urterekin hasitakoen taldekoei buruz honako alderdiak azpimarratu genituzke: batetik, testu estatikoagoak sortu dituzte euskarazko IDAZ 1 ariketan eta, gainera, aditz denborak gehiago nahastu dituzte gaztelaniazko MINTZA 1 ariketan.
‎Ingelesez akats morfologiko gehiago, testu izaera ez duten zenbait lan, berba ulergaitzak eta ortografia akats gehiago topatu ditugu 5 urterekin hasitakoen taldekideen artean. 8 urterekin hasitakoen taldekoek euskarazko MINTZA 2 ariketan akats morfologiko gehiago egin dituzte, baina kontuan hartu genuke hauen jarduna aberatsagoa dela oro har.
‎Gaur egun, gizartearen esparru anitzetan ugariak dira jende arruntaren edo interes taldeen parte hartzearen aldeko ideiak eta mota desberdinetako saiakerak. Duda barik esan genezake, beraz, parte hartzearen erretorika modan egon dela azken hamarkadan politikan edo ekonomian aritzen diren teknikari edo agintarien ahotan.
‎gaur eguneko belaunaldien beharrak asetzen dituen garapena, etorkizuneko belaunaldiek euren behar propioak ase ditzaten baldintzatu barik. Definizioan parte hartzearen garrantzia zuzenean antzematen ez bada ere, garapen jasangarriaren inguruko nazioarteko hitzarmen askotan arreta eskaintzen zaio, bereziki ingurumenaren babesa inplikatzen duten helburuak lortzeko estrategiak inplementatzeko garrantzitsua delako hainbat puntu kritikotan pertsona eta talde ororen inplikazioa. Batetik ingurumenaren jasangarritasunak exijitzen dituen eraldaketengatik dator kezka, zeren egungo eredu nagusitik eredu jasangarri batera iragateak eraldaketa ekonomiko, politiko instituzional eta kultural handiak eragingo bailituzke eta, beraz, bide hori, botere publikoen eta gizartearen interes anitzen arteko birdoiketa etengabea eta ikasketa prozesu jarraitua izango litzateke, zeina aktore ezberdinen parte hartzearen bidez gauzatu ezean, ezinezkoa litzatekeen (Font eta Subirats, 2001).
‎Batetik ingurumenaren jasangarritasunak exijitzen dituen eraldaketengatik dator kezka, zeren egungo eredu nagusitik eredu jasangarri batera iragateak eraldaketa ekonomiko, politiko instituzional eta kultural handiak eragingo bailituzke eta, beraz, bide hori, botere publikoen eta gizartearen interes anitzen arteko birdoiketa etengabea eta ikasketa prozesu jarraitua izango litzateke, zeina aktore ezberdinen parte hartzearen bidez gauzatu ezean, ezinezkoa litzatekeen (Font eta Subirats, 2001). Bestetik, ildo beretik baina egiturazko taldeen arteko harremanetan bainoago jarrera mikroetan zentraturik, Olaizola eta Álvarez-ek (2003) diote ezen mundu jasangarri batek egungo eredu nagusian kokatzen den pertsona bakoitzaren aldaketa eskatzen duela, ostera produkzio eta kontsumo ereduak alda daitezen; horrek balio aldaketa dakar eta, beraz, herritarren inplikazioa eta parte hartzea premiazkoa da bizitza ereduak aldatu ahal izateko. Testuinguru honetan gatazka suposatzen duen problematikaren definizioa zaila izaten da batzuetan, eta, ondorioz, tokiko komunitatearen inplikazioa garrantzitsua da, bai arazoa ondo ulertzeko, bai konponbide propioak identifikatu ahal izateko, eta bai erabakitako ekintzen eraginkortasuna bermatzeko (ibid.).
‎Taulan proposatzen den molde eraldatzailean parte hartzea aldi berean da tresna eta helburu, kontua da tresna hori erabiltzeko modua desberdina dela 2 edo 4 kasuan. Azken horretan, herriaren parte hartzeak helburu gisa esan nahi du botere ekonomiko, politiko edo kulturala ez dagoela talde edo elite konkretu baten menpe (Kaufman, 1997). Bestalde, parte hartzea eraldaketarako tresna moduan, aurretiaz baztertuta egon direnen ahotsa eta antolaketarako gaitasunak garatzeko bidea da, gehiengoak beren beharrak eta nahiak identifikatu, adierazi eta ase ditzan, arazo sozialak konpontzeko zuzenki lagunduz.
‎Lehenik, boterea sistema itxi baten barruan ondasun eskas eta finitu bat bezala ikusten duten gatazkaren ikusmoldearen teorikoak daude. Kasu honetan boterea zero batura suposatzen duen jokoa da, indibiduo edo talde batek izan dezakeen boterea ezin du beste batek aldi beran izan, batek irabazten duena besteen kontura da, eta horrexegatik banaketa gatazka gisa aurkezten da.
‎Bigarrenik, adostasunaren ikusmoldearen teorikoak daude, beraiek boterea etengabe heda daitekeela uste dute pertsonen abilezia balitz bezala, botereak gaitasun baten antza hartzen duelarik. Zentzu honetan indibiduo edo talde batek botere gehiago izateak ez du zertan beste baten kalterako izan, ez baitago hasierako botere dotazio mugaturik, eta gizarteak botere gehiago sor baitezake helburu komunak bilatu eta legitimatzen dituen heinean.
‎Helburu konkretuak lortzeko gaitasun eta abilezien garapen gisa uler dezakegu. Talde desberdinek helburu komunak bilatzen dituzten heinean etengabean handitu daiteke botere mota hau, eta, beraz, ikusmolde kontsentsuzalearekin identifika dezakegu.
‎Elkarren boterea eta barne boterea. Bi hauek lotuta egon daitezke norberaren kontzientzia hartzera zuzenduta dauden neurrian; lehenengoan, talde dinamika eta helburu bilaketa garrantzizkoa da, eta, bigarrenean, norberaren balioaren zentzua indartzea. Hauek ere ikusmolde kontsentsuzalearen baitan koka ditzakegu.
‎Zentzu berdinean Mohan eta Stokke autoreek (2000) enpoderamendu kontzeptuaren bi erabilera mota aurkezten dituzte. Egungo ikuspegi neoliberal batetik, goitik beherako estrategia batez hitz egin daiteke, instituzioak eraginkorragoak izan daitezen aurrez definituta dauden jende talde konkretuak garapen prozesuan barneratzen direlarik. Ildo horretatik, enpoderamendua buruaskiagoa izatean datza, estatuaren zerbitzuen beharra murrizteari begira, estatuaren esku hartzearen murrizketa estrategia bati jarraiki.
‎Parte hartzeko espazioak nola, nork, zergatik eta zertarako sortzen edo betetzen diren jakitea funtsezkoa da beraz. Dena den, bi espazio mota hauen arteko muga ezin da zorrotzegia izan, bien arteko desberdintasuna ez baita soilik nork betetzen dituen, baizik eta bertan adosten diren estrategiek existitzen diren botere egiturak desafiatzen dituzten ala ez (Miraftab, 2004); zentzu horretan talde berdinek barruan eta kanpoan aldi berean egotea erabaki dezakete.
‎Lehenik, Rahnema k (1993) planteatzen du ezen talde batek (agentzia emaile bat, kasu) beste talde bat (landa inguruko jende txiroak osatutako elkarte bat, adibidez) enpoderatu dezakeela pentsatzen duenean, lehenak inplizituki onartzen du bigarrenak ez duela inongo botererik, eta ez hori bakarrik, baizik eta lehenak bigarrena enpoderatua izan dadin giltza baduela. Horrek, jakina, lehena nagusitasun puntu batean uzten du, eta bigarrena mendeko.
‎Lehenik, Rahnema k (1993) planteatzen du ezen talde batek (agentzia emaile bat, kasu) beste talde bat (landa inguruko jende txiroak osatutako elkarte bat, adibidez) enpoderatu dezakeela pentsatzen duenean, lehenak inplizituki onartzen du bigarrenak ez duela inongo botererik, eta ez hori bakarrik, baizik eta lehenak bigarrena enpoderatua izan dadin giltza baduela. Horrek, jakina, lehena nagusitasun puntu batean uzten du, eta bigarrena mendeko.
‎inpaktuaren tamaina edo indarra kodearen ondorioa da eta kode bakar bat ez, kode asko ditugu eta gainera elkar joka ari diren kodeak: batzuek besteek baino maila eta balio handiagoa dute gizartean (edo gizarte talde batentzat).
‎Euskal Herrian berrikuntza edo ordezkapen onomastikoa euskarazko izenak baliatuz egin da gehienbat. Talde arteko bereizketaren logikak eta talde barneko identifikazioaren edo homogenizatzearen logikak, biek ala biek, bultzatu dute, euskalduntze onomastiko hori?. Erreferentzi taldea, bistan da, Euskal Herria izan da.
‎izena jendarteko identitate baten erreferente izatea. Izenaren bidez izendunaren taldea zein den agertzeak izen horren erabileraz eta balioaz asko esango digu. Izen batzuek izena hautatu duenaren ideologia zein den dioskute, beste batzuek erlijio fedea zein den, edo hizkuntza, edo talde etnikoa, edo nazioa, edo familia...
‎Izenaren bidez izendunaren taldea zein den agertzeak izen horren erabileraz eta balioaz asko esango digu. Izen batzuek izena hautatu duenaren ideologia zein den dioskute, beste batzuek erlijio fedea zein den, edo hizkuntza, edo talde etnikoa, edo nazioa, edo familia...
‎Izendatze kodea nolako eskuragarria den; horra gakoa. Eta badira talde kode mugatuak eta talde kode zabalak, oso mugatuak eta oso zabalak ere bai. Zer dioskute Jessica edo Yerai izenek?
‎Izendatze kodea nolako eskuragarria den; horra gakoa. Eta badira talde kode mugatuak eta talde kode zabalak, oso mugatuak eta oso zabalak ere bai. Zer dioskute Jessica edo Yerai izenek?
‎Alderdi linguistikoa alde batera utzita, gizarte zientzietan ere denetarik ikertu da: herri izenak eta izen ofizialak aurka jartzen dituzten botere harremanak, edo talde estatusaren eta norberaren izenaren arteko loturak, edo izenen modak eta tradizioak, edo izen espezializatuak, hots, lanbide eta jarduera zenbaiti lotutako izenak, edo izenak norberaren izaeran edo autoeragingarritasunaren pertzepzioan ukan dezakeen eragina...
‎Beraiek berritu eta goitik behera hedatzen zuten berrikuntza. Mendeko taldeak eta klaseak, berriz, kontserbadoreagoak eta aldagaitzagoak ziren. Ezarian boteretsuen, ondare sinbolikoak?
‎etiketatzen dute, baina aldi berean eginkizun identitarioa betetzen dute: euskal talde kategoria edo labela ezartzea.
‎Gustuak, irizpide eta arau estetikoak gizarte anizkunetan anitz badira ere, hainbat ezaugarri estetiko orokor seinalatu ahal ditugu izengintzan: izen bikoitz edo hirukoitzak murriztu dira oso, izen laburrak eta ozenak nahiago ditugu nonbait, bokal talde batzuk nonahi agertzen dira (adibidez,/ ai/ izen andana ikaragarrian topatuko dugu: Haizea, Araitz, Unai, Maider, Alaitz eta abar euskal jatorriko izenetan; Haimar, Sarai, Yeray, eta beste asko erdal jatorrikoetan;/ ier/ edo/ er/ taldeak arrakasta handia du bukaera gisa:
‎izen bikoitz edo hirukoitzak murriztu dira oso, izen laburrak eta ozenak nahiago ditugu nonbait, bokal talde batzuk nonahi agertzen dira (adibidez,/ ai/ izen andana ikaragarrian topatuko dugu: Haizea, Araitz, Unai, Maider, Alaitz eta abar euskal jatorriko izenetan; Haimar, Sarai, Yeray, eta beste asko erdal jatorrikoetan;/ ier/ edo/ er/ taldeak arrakasta handia du bukaera gisa: Asier, Xabier, Oier, Iker, Maider, Ander...) Bestalde, Amaia eta Aitor izen literario eta aitzindarien arrakasta ama eta aita hitzekin duten antzari zor dakioke.
‎Aspaldian, hortaz, erakunde eta talde arau zorrotzek gobernatzen zuten izendatzea. Gaur, ostera, hainbat merkatutan zatikaturik dagoen moda objektua da izena.
‎Euskal Herrian berrikuntza edo ordezkapen onomastikoa euskarazko izenak baliatuz egin da gehienbat. Talde arteko bereizketaren logikak eta talde barneko identifikazioaren edo homogenizatzearen logikak, biek ala biek, bultzatu dute, euskalduntze onomastiko hori?. Erreferentzi taldea, bistan da, Euskal Herria izan da.
‎Talde arteko bereizketaren logikak eta talde barneko identifikazioaren edo homogenizatzearen logikak, biek ala biek, bultzatu dute, euskalduntze onomastiko hori?. Erreferentzi taldea , bistan da, Euskal Herria izan da. Euskal Herriarekiko atxikimendua erakusteko modu bizia eta erreza izan da euskal izenen hautua.
‎Ezin ahaztu ikerketa haietan Mauss (1960), Evans Pritchard (1971) edo Lévi Strauss (1964). Lan horiek izendatze praktiken eta pertsonaren talde barneko estatusaren arteko loturak aski ikertu dituzte; batez ere, izendatzearen eta pasaera erritualen artekoak (jaiotzak, helduarora pasatzeko erritualek, talde bereizi batera sartzeko errituek, ezkontzek, heriotzak berak ere, guztiek dute bataio bereizgarri bat lagun). Bestalde, izendatzea eta izendatzen duen subjektua botere harremanen eta jendarteko hierarkien erakusle dira:
‎Ezin ahaztu ikerketa haietan Mauss (1960), Evans Pritchard (1971) edo Lévi Strauss (1964). Lan horiek izendatze praktiken eta pertsonaren talde barneko estatusaren arteko loturak aski ikertu dituzte; batez ere, izendatzearen eta pasaera erritualen artekoak (jaiotzak, helduarora pasatzeko erritualek, talde bereizi batera sartzeko errituek, ezkontzek, heriotzak berak ere, guztiek dute bataio bereizgarri bat lagun). Bestalde, izendatzea eta izendatzen duen subjektua botere harremanen eta jendarteko hierarkien erakusle dira:
‎Baina aldi berean, izen batzuk hautatuz eta erabiliz, bestetzuk ahaztuz eta zokoratuz, jendeak jendartea egituratzen du, hau da, izendatzea jendartea egituratzeko jarduera bihurtzen du. Horrez gain, izendatze praktikek gizarte taldeen arteko bereizketak eta aldeak indartzen dituzte. Bourdieu k azaldu legez, talde horiek, zeinek bere habitusari jarraituz, interpretazio kode eta irizpide ezberdinak erabiliz, balio?
‎Horrez gain, izendatze praktikek gizarte taldeen arteko bereizketak eta aldeak indartzen dituzte. Bourdieu k azaldu legez, talde horiek, zeinek bere habitusari jarraituz, interpretazio kode eta irizpide ezberdinak erabiliz, balio, ezberdinak onesten dituzte.
‎Aste bi geroago, 1888.eko maiatzaren 25ean Eskualduna astekariak Donibane Lohizuneko udal kontseilu berriaren osaketa damaigu8, eta, beraz, Albert Goienetxeren izendapenaren albistea, alkate gisa. Hori dela-eta, gazte talde batek jai alaitsua antolatu zuen; zenbait gorabeheraren ostetik azken momentuan Hendaiako musikariek hartu zuten parte, Klement Hapeten ardurapean.
‎Horretarako beharrezkoa da enpresan barrena ezagutza banatu eta barreiatzeko mekanismoak garatzea: bilerak, txostenak, enpresa barneko heziketa programak, bisitak, lanpostuak txandakatzeko programak, talde multidiziplinarrak sortzea, etab.
‎d. Enpresako pertsonek eta taldeek ezagutza behin eta berriro erabiltzeko mekanismoak ezartzea9.
‎Esan liteke, oro har, ezagutzaren etsairik handienetarikoak arau eta metodo zurrunak direla, zurruntasun horrek pertsonen eta taldeen sormena eta prestutasuna itotzen baititu. Lidergo faktoreak badu zeresana ildo horretan.
‎Sozializazio prozesuak ezagutza indibiduala, norbanakoarena? ezagutza kolektibo? taldearena –bihurtzen du (bereziki garrantzitsua izanik balio eta jarreren transmisioan).
‎Diziplina anitzeko taldeak
‎proposatzen du: hots, talde bizkorrak, aldakorrak, malguak, hierarkiaz haragokoak, edonon saretan eratuak12.
‎2 Lidergo faktoreak berrikuntzaren atala sustatu behar du, horretarako proiektu talde handi nahiz txikiak eratuz eta, oro har, berrikuntzan arituko diren taldeak berez berez eta libreki sortuko diren giroa bultzatuz.
‎2 Lidergo faktoreak berrikuntzaren atala sustatu behar du, horretarako proiektu talde handi nahiz txikiak eratuz eta, oro har, berrikuntzan arituko diren taldeak berez berez eta libreki sortuko diren giroa bultzatuz.
‎Proiektu taldeok sustatu behar dira ideia berriak, merkatuari so eginda edota enpresaren barnean garatutako ideia berritzaileak, lantzeko helburuarekin.
‎Proiektu horiek ez dira hierarkiaren menpekoak: talde jakin batenak dira14 Azken emaitza argi eta garbia da: antolakuntza inteligente edo adimentsua, etengabe ikasten duena.
‎14 Proiektu horietako bakoitza talde txiki bati dagokio; taldeak bere estrategia propioa lantzen du eta, laguntza behar izanez gero, enpresako beste kideengana (zuzendariengana ere bai) jotzen du, sare modura.
‎14 Proiektu horietako bakoitza talde txiki bati dagokio; taldeak bere estrategia propioa lantzen du eta, laguntza behar izanez gero, enpresako beste kideengana (zuzendariengana ere bai) jotzen du, sare modura.
‎3 Enpresako zuzendaritza taldearen (lidergo faktorearen) eginbeharrik garrantzitsuena, ziur asko, giro aproposa sortzea da talde autoantolatu eta autoarautuek egitura burokratikoen lekua har dezaten. Horretarako, ezinbestekoa da lidergo faktore eraginkor baten lana, antolakuntza kultura kudeatuko duena; printzipio, balio eta sinbolo jakin batzuekin pertsona guztien batasun kultural indartsu bat lortuko duena; eta denok partekatutako bisio batekin pertsona oro noranzko berean gidatzeko gai dena.
‎3 Enpresako zuzendaritza taldearen (lidergo faktorearen) eginbeharrik garrantzitsuena, ziur asko, giro aproposa sortzea da talde autoantolatu eta autoarautuek egitura burokratikoen lekua har dezaten. Horretarako, ezinbestekoa da lidergo faktore eraginkor baten lana, antolakuntza kultura kudeatuko duena; printzipio, balio eta sinbolo jakin batzuekin pertsona guztien batasun kultural indartsu bat lortuko duena; eta denok partekatutako bisio batekin pertsona oro noranzko berean gidatzeko gai dena.
‎( Taldeak )
TALDE AUTOANTOLATUAK ZUZENDARITZA
TALDEA (lidergo faktorea)
‎Hainbait ikerlan enpirikok aditzera eman dutenez, ingurunea aldakorra eta dinamikoa denean, enpresaren jatorria edo naziotasuna zein den axola gabe, enpresaren baitan talde autoantolatuen presentzia handia bada, horrek enpresaren lehiatzeko gaitasunari modu onuragarrian eta biziki eragiten dio.
‎Azaleratzen ari den antolaketa eredu berrian, enpresako zuzendaritza taldeak giro aproposa sortu behar du enpresaren baitan talde autoantolatuak behin eta berriro eratu eta garatu daitezen eta ingurunearekin harremana izan dezaten, horixe baita giltzarri nagusia kanpo zein barneko konplexutasunekin era adimentsuan tratatzeko16 Baina horrek ez dakar jarduera enpresarialaren desplazamendu edo nahasketarik; kultura indartsu batek, printzipio eta balio bateratu batzuk muinean... argitasuna eta gidaritza eskaintzen dizkie eguneroko zereginei.
‎Azaleratzen ari den antolaketa eredu berrian, enpresako zuzendaritza taldeak giro aproposa sortu behar du enpresaren baitan talde autoantolatuak behin eta berriro eratu eta garatu daitezen eta ingurunearekin harremana izan dezaten, horixe baita giltzarri nagusia kanpo zein barneko konplexutasunekin era adimentsuan tratatzeko16 Baina horrek ez dakar jarduera enpresarialaren desplazamendu edo nahasketarik; kultura indartsu batek, printzipio eta balio bateratu batzuk muinean sustraituta dauzkanak, argitasuna eta gidaritza eskaintzen dizkie eguneroko zereginei.
‎b. Zuzendaritza taldearen eztabaidak, funtsean, ideia eta proiektu estrategikoen sustapenari buruzkoak dira batez ere.
‎c. Oinarrizko unitate autogestionatu eta talde autoantolatuei dagokie ideia berriak sortu eta garatzea (eurena da ekimena), bai zeregin arrunten atalean baita berrikuntzaren atalean ere.
‎15 Autoantolaketaz mintzo gara jendeak, berez berez eta borondatez, taldeak edo koalizioak sortzen dituenean arazo bati edo ustekabeko gertaera bati aurre egiteko, ideia edo helburu batekin. Talde edo koalizio horiek berezkoa dute aldakor, mugikor eta elastikoak izatea, baita ingurumari konplexuetara egokitzeko malguak izatea ere.
‎15 Autoantolaketaz mintzo gara jendeak, berez berez eta borondatez, taldeak edo koalizioak sortzen dituenean arazo bati edo ustekabeko gertaera bati aurre egiteko, ideia edo helburu batekin. Talde edo koalizio horiek berezkoa dute aldakor, mugikor eta elastikoak izatea, baita ingurumari konplexuetara egokitzeko malguak izatea ere. Autoantolaketak ez du nahitaez hierarkia oro ezabatzen; gehienetan enpresako hierarkiak berak eskaintzen ditu beharrezkoak diren giroa, baliabideak eta asmoak, talde autoantolatuak eratu daitezen.
‎Talde edo koalizio horiek berezkoa dute aldakor, mugikor eta elastikoak izatea, baita ingurumari konplexuetara egokitzeko malguak izatea ere. Autoantolaketak ez du nahitaez hierarkia oro ezabatzen; gehienetan enpresako hierarkiak berak eskaintzen ditu beharrezkoak diren giroa, baliabideak eta asmoak, talde autoantolatuak eratu daitezen.
‎gaitasuna, motibazioa eta erantzukizuna. Heldutasun maila altu hori lortu ezean, talde autoantolaturik ez dago sortzerik, ezta komeni ere (Hersey eta Blanchard en ereduak dioen moduan).
‎d. Zuzendaritza taldeak zehazten ditu lehentasunak eta proiektuentzako baliabideen banaketa, betiere unean uneko premia eta aukeren arabera. Aukerak somatu eta gorpuztu ahala, baliabideak proiektu jakin batzuetara bideratuko dira, proiektuok aurrera eramanez aukerok ustiatzeko; hortaz, ez da aldez aurretik proiektuen lehentasun edo hierarkia planik egiten.
‎4 Prozesuen kudeaketa eta talde lanerako sistemak, pertsonen garapena indartzen eta ezagutza indibidualetik ezagutza kolektibo errentagarrirako urratsa bizkortzen dutenak.
‎5 Lidergo eraginkorra, taldearen batasun eta motibaziorako elementu katalizatzailea dena, eta taldekide guztien, bisio, bateratua, ingurunearekiko elkarreragina eta berrikuntza zein etengabeko aldaketa sustatzen dituena.
TALDEAK ETA PROZESUAK
‎Nire iritziz, kalitateari lotutako tresna eta teknika batzuek goraldi eta beheraldi nabarmenak izan dituzte, aipatu modekin argi eta garbi erlazionatu daitezkeenak. Kalitate zirkuluek, adibidez, oihartzun handia izan zuten laurogeiko hamarkadaren erdialde eta bukaera aldera; gaur egun ez dira aintzat hartzen, baina, kalitatea hobetzeko taldeak ez al dira, hein handi batean, kalitate zirkuluak. Batzuek esango dute ez direla gauza bera, baina nire ustez oso antzeko egiturak dira, neurri handian.
‎Nire iritziz, kudeaketa kontzeptuak ez dira modu mimetikoan ezarri behar, kudeaketa modei jarraitzeagatik edo interes taldeen presioagatik. Aitzitik, enpresak hobetzeko ikuspegi pragmatiko eta inkrementala behar da, kudeaketa jarduerak egoera eta toki bakoitzeko arau kultural eta muga ekonomiko eta sozialetara egokitu behar dira.
‎235 lagun geratzen zaizkigu. Non hil ziren argitzen ez bada ere, (Urduñan hildako soldadu baten kasuan bakarrik aipatzen da non hil zen), logikoa da pentsatzea Legutio inguruan hil zirela; 29 marokoarrez gain29, askoren kasuan gainera, Flandes, España, San Marcial edota Bailén taldeetakoak zirela zehazten baitu liburuak. Gasteizko Seminarioan instalatutako odol ospitaleak, bestetik, gainezka egin zuen (urtarrilean zenbait zauritu hil egin ziren) eta autoritate militarrek instalazioen ahalmena handitzea eskatu zuten eta 1.200 ohe ezartzera heldu ziren (Saenz Del Castillo, 2005:
‎40 Abenduan berrantolatu zen Osasun Zerbitzua batailoi bakoitzak zituen mediku taldeez gain , higiene dispensarioak sortu ziren. (Muñoz Rivero, 1996).
‎Euskal Armada batailoetan antolatuta egoteak, goi mailako loturak alboratuz, ez zuen asko lagundu, erasotzen ari ziren taldeen arteko komunikazioa eragotzi baitzuen (Amilibia, 1977: 116).
‎Gudarien esperientzia falta ere elementu garrantzitsua izan zen, Legutio izan zelako beraien lehen eta azkeneko eraso garrantzitsua. San Juan komandanteak azpimarratu zuenez, ez da nahikoa plantilla batzuk osatzea eta gizonak taldeetan biltzea armada bat edukitzeko. Armada prestatu egin behar zen eta ekintza txikietan erabili boluntarioak, eta derrigorrez joandakoak, benetako soldadu bihurtzeko.
‎58). Behe mailako ofizial eta ofizialorde askok inongo prestakuntza militarrik ez izatea, eta talde horiek dira, hain zuzen, armada ororen bizkarrezurra, ere horren ondorio zen. Espainiako kuota sistemak (ordaintzea soldaduska laburra egiteko) eragotzi egiten zuen klase ertaineko gazteak konplementoko ofizial eta ofizialorde izatea (Beldarrain dugu salbuespen eskasetako bat).
‎Espainiako kuota sistemak (ordaintzea soldaduska laburra egiteko) eragotzi egiten zuen klase ertaineko gazteak konplementoko ofizial eta ofizialorde izatea (Beldarrain dugu salbuespen eskasetako bat). Esperientziadun sarjenturik gabe, soldadu arruntak ez dira talde bat osatzeko gai, eta hiltegirako okela bilakatzen dira.
‎Bide horretan, nabarmena da Euskal Armadari buruzko lan guztiek duten hutsuneetako bat: 1936ko urriaren 16an Jaurlaritzaren Guda Zaingoak 1932, 1933, 1934 eta 1935eko kinten mobilizazioa agindu zuenean hirurogeita hamabi orduko epea ezarriz, sailaren esku utzi zen gudariak zein guda taldetara joango ziren. Praktikan, ordea, deitutako gazteek, nahi izan zuten ideologietako batailoetan integratu ziren.
‎Egia da Mola jeneralak Madril utzi eta Burgosera etorri zela, baina bera bakarrik, eta ez dirudi Solchaga k eskatutako laguntza Espainiako hiriburua inguratzen zuten tropetatik sortu zenik. Madril hartzea zen matxinatuen helburu nagusia eta bertan erabili zuten beren armadaren talderik onenak.
‎Legutioko Guardia Zibilaren koartelaren ondoan dago karlistek jarritako oroigarria, baina horrek 1937ko martxoko erasoaldia du erreferentzia nagusia63 Galtzaileek jarrera desberdinak izan zituzten. Nik dakidala, ezkerreko taldeek (anarkistek, komunistek, sozialistek edo errepublikazaleek) ez dute inoiz ospatu Legutioko erasoaldiaren urteurrenik. Bi arrazoi daude, nire ustez, jarrera hori ulertzeko.
‎Bi arrazoi daude, nire ustez, jarrera hori ulertzeko. Lehena, gerran eta gerraostean jasotako errepresioak asko ahuldu zituela talde horiek, bai kide kopuruari dagokionez (bizirik geratu ziren asko gainera ez ziren itzuli Euskal Herrira), baita erakundeen sendotasunari dagokionez ere. Frankoren heriotzaren ondoren indartsu atera ziren sozialistek eta komunistek ez zuten gerra gogoratzeko asmorik, trantsizio politikoak eskatzen omen zuen adiskidetze politikaren ondorioz.
‎Abertzaleen kasuan, jarrera desberdina izan zen, ez hainbeste biktima papera aldarrikatu nahi zutelako, zenbait egilek ikerketa gutxi eginda arinkeriaz esaten duten moduan64, baizik eta gerra ostean egitura sendoagoak mantendu zituztelako eta gerrako urteek pisu nabarmena izan zutelako egituratze horretan65 Legutiori dagokionez, jeltzale talde batek 1964 inguruan hilarri bat jarri zuen Larragotiko basoan erasoaldian hildakoen alde, «Ire azkatasunaren alde jiarduen 1936 1937» esaldiarekin eta mezak ospatu zituzten isilean hurrengo urteetan. Franco hil ondoren Itxarkundia batailoiko jeltzaleak 1977ko urrian bertan bildu ziren eta beste hilarri bat jarri zuten gerra ostean eraikitako urtegiaren ondoan.
‎Era horretan, uztailaren 20an Gasteizi eraso egiteko, militarrez, asalto guardiez eta milizianoz osatuta eta Vidal Munarriz teniente koronelaren aginduetara zegoen zutabea antolatu zen. Talde hori uztailaren 24an heldu zen Legutiora, eta topo egin zuten bertara heldu berriak ziren tropa nazionalekin. Zauriturik utzi ez zuen tiroketa luze baten ondoren, errepublikazaleak Otxandion eta Ubidean babestu ziren eta matxinatuak Gasteizen.
‎Edonola ere, Burgoseko San Marcial errejimentuko historialean emandako datuen arabera, talde horretako konpainia bat baino gehiago aritu ziren euskal frontean borrokan. Irailaren 20an 2 batailoiak Eskoriatza inguruan hartu zituen posizioak, ziur aski Alonso Vega-ren agintepean; urriaren 5ean 4 batailoiko hiru konpainia Legutiora abiatu ziren.
‎Horren guztiaren inplikazioetako bat da gentrifikazio prozesuak bizi dituzten auzoetan gertatutako giza taldeen mugimendua. Hau da, auzo deprimituan bizi ziren klase baxuak eta gizarte egoera ahuleko taldeak bertatik desplazatuak izango dira, eta horien ordez klase altuagoko jendearen trasbasea egingo da. Prozesu hauen adierazgarri lokala, Bilboko kasuan, Bilbao la Vieja auzoan aurki dezakegu18.
‎Artikulu honetan Etxebarriko eta Bolibarko hizkeretan gertatzen ari den hizkuntza bariazioa neurtu nahi da. EUDIA ikerketa taldeak esku artean duen Euskal atlas sozio geolinguistikoa3 da beronen sorleku eta arrazoia4 EHHA deritzon proiektua5 du aitzindari. Proiektu hori Euskal Herri osoan gauzatzen ari bada ere, artikulu honetan aipaturiko herri bietara mugatuko gara.
‎Aurrekoetxeak eginiko ikerketen ondorioek erakusten dute nolako eragina duten estandarrek hizkera jakin batzuetan. EUDIA ikerketa taldearen proiektuan aztertu nahi dena ere hori da, baina euskal eremu guztia aintzat harturik, hau da, estandarraren zantzuak hain nabari eta indartsuak ote diren Euskal Herriko gainerako herrietan ere. Euskararen atlas soziolinguistiko dialektologikoa ikerketa proiektuaren atal bat da, beraz, ikerketa artikulu hau, aztertzen ditugun herri bietara mugatuko dena.
‎Euskararen atlas sozio geolinguistikoa deritzo EUDIA ikerketa taldea Euskal Herrian egiten ari den ikerketa proiektuari. Proiektu horrek aldagarritasun geolinguistikoaz gain aldagarritasun soziolinguistikoa ere aztertzen du, horrela, azken berrogeita hamar urteetan hizkera bakoitzaren aldagarritasuna, hizkuntza estandarrak gure euskalkietan izan duen eragina zenbaterainokoa izan den neurtuko da, eta berdintze joera bizia edo motela den adieraziko digu.
‎Emigratzearen oinarrizko arrazoia ekonomikoa da latinoamerikarrentzat, hala ere, familiarekin berriro biltzea bigarren motibazioa da beraientzat. Magrebeko eta Ekialdeko Europako emakume taldeetan , bi motibazio nagusi daude, alde batetik ekonomikoa, eta bestetik, familiarra. Emakumeen artean, prestakuntza, babes politikoa edo bestelako arrazoiak, gutxitan agertzen dira, X2 (8)= 47,40; p= 0,000.
‎Hiru jatorrietako taldeetan oso antzekoa da harreman maila, bai hemen dauden herrikideekin, bai beren herrialdean daudenekin, baita bertakoekin ere. Beren herriko pertsonekin harreman maila, gutxi ertaina?
‎Gregorio-k (1997) bi konzeptu deskribatuz, talde domestikoa eta gizarte sareak, migrazioa azaldu eta genero ikuspuntua barneratzen duen eredu bat proposatzen du. Lehenengo kontzeptuarekin ikusarazi nahi du, bai gizonek eta bai emakumeek, familiaren iraupena segurtatzen dutela, eta horren ondorioz, edozein pertsona izan daitekeela hautagai etorkina izateko eta taldearen beharrak asebetetzeko.
‎Gregorio-k (1997) bi konzeptu deskribatuz, talde domestikoa eta gizarte sareak, migrazioa azaldu eta genero ikuspuntua barneratzen duen eredu bat proposatzen du. Lehenengo kontzeptuarekin ikusarazi nahi du, bai gizonek eta bai emakumeek, familiaren iraupena segurtatzen dutela, eta horren ondorioz, edozein pertsona izan daitekeela hautagai etorkina izateko eta taldearen beharrak asebetetzeko. Bestaldetik gizarte sareak jatorrizko herrialdean dauden pertsona ezagunek eta jomuga den gizartean daudenek osatzen dituzte, eta etorkinek duten babesa irudikatzen dute.
‎Bestaldetik gizarte sareak jatorrizko herrialdean dauden pertsona ezagunek eta jomuga den gizartean daudenek osatzen dituzte, eta etorkinek duten babesa irudikatzen dute. Talde horien laguntza eta ezaugarriak erabakigarriak izaten dira etorkin bihurtzen den gizona edo emakumea aukeratzeko.
‎Immigrazioa gertatzen denean, bi taldeko emakumeak etxeak mantentzeaz arduratzen dira jatorrizko gizartean, baina gauzak aldatzen dira jomuga den herrialdera ailegatzen direnean. Latinoamerikan, emakumearen rola ezinbestekoa da eta leku-aldaketarekin garrantzi hori mantendu edota areagotzen da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
talde 830 (5,46)
taldeak 295 (1,94)
taldea 230 (1,51)
taldearen 130 (0,86)
taldeko 130 (0,86)
taldean 127 (0,84)
Talde 106 (0,70)
taldeen 87 (0,57)
taldeek 71 (0,47)
Taldea 58 (0,38)
taldeetan 57 (0,38)
Taldeak 39 (0,26)
Taldearen 37 (0,24)
taldeetako 25 (0,16)
taldetan 24 (0,16)
taldeen arteko 21 (0,14)
taldekoak 21 (0,14)
taldeen artean 20 (0,13)
taldeei 19 (0,13)
taldekoek 18 (0,12)
taldearekin 17 (0,11)
Taldeko 16 (0,11)
taldeari 16 (0,11)
taldek 14 (0,09)
taldeekin 12 (0,08)
Taldeen 9 (0,06)
taldetik 9 (0,06)
Taldean 7 (0,05)
taldearekiko 6 (0,04)
taldeentzat 6 (0,04)
taldearena 5 (0,03)
taldeetara 5 (0,03)
talderik 5 (0,03)
taldeekiko 4 (0,03)
taldeen arabera 4 (0,03)
Taldearena 3 (0,02)
Taldeen arteko 3 (0,02)
taldearen arabera 3 (0,02)
taldearen barruan 3 (0,02)
taldeengana 3 (0,02)
taldeok 3 (0,02)
taldera 3 (0,02)
talderen 3 (0,02)
talderen artean 3 (0,02)
taldetara 3 (0,02)
TALDE 2 (0,01)
Taldearekin 2 (0,01)
Taldearentzat 2 (0,01)
taldearekin batera 2 (0,01)
taldearen barnean 2 (0,01)
taldearen gainean 2 (0,01)
taldearen inguruan 2 (0,01)
taldearenak 2 (0,01)
taldearentzat 2 (0,01)
taldeen bitartez 2 (0,01)
taldeetatik 2 (0,01)
taldekoa 2 (0,01)
taldekoei 2 (0,01)
taldekoen 2 (0,01)
taldekoentzat 2 (0,01)
talderekin 2 (0,01)
taldetako 2 (0,01)
TALDEA 1 (0,01)
TALDEAK 1 (0,01)
Taldeari 1 (0,01)
Taldeari buruz 1 (0,01)
Taldeetan 1 (0,01)
Taldekoa 1 (0,01)
Taldekoak 1 (0,01)
Taldekook 1 (0,01)
Talderik 1 (0,01)
Taldetik 1 (0,01)
Taldez 1 (0,01)
taldearen alde 1 (0,01)
taldearen aldeko 1 (0,01)
taldearen atzean 1 (0,01)
taldearen baitakoa 1 (0,01)
taldearen bidez 1 (0,01)
taldearen gaineko 1 (0,01)
taldeari buruz 1 (0,01)
taldeaz 1 (0,01)
taldeei buruz 1 (0,01)
taldeekin batera 1 (0,01)
taldeen aldetik 1 (0,01)
taldeen aurrean 1 (0,01)
taldeen bidez 1 (0,01)
taldeen inguruan 1 (0,01)
taldeen kontrako 1 (0,01)
taldeentzako 1 (0,01)
taldeetakoak 1 (0,01)
taldeetakoek 1 (0,01)
taldeez 1 (0,01)
taldeez gain 1 (0,01)
taldekoei buruz 1 (0,01)
taldekoekin batera 1 (0,01)
taldekoetan 1 (0,01)
taldeon 1 (0,01)
taldeon arteko 1 (0,01)
taldeotako 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
talde bat 122 (0,80)
talde lan 52 (0,34)
talde kide 48 (0,32)
talde hori 44 (0,29)
talde bakoitz 38 (0,25)
talde baino 34 (0,22)
talde esperimental 32 (0,21)
talde horiek 30 (0,20)
talde egin 27 (0,18)
talde hau 27 (0,18)
talde kultural 27 (0,18)
talde arte 26 (0,17)
talde guzti 23 (0,15)
talde oso 20 (0,13)
talde sozial 19 (0,13)
talde aldagai 18 (0,12)
talde sortu 18 (0,12)
talde ikasle 16 (0,11)
talde bera 14 (0,09)
talde egon 14 (0,09)
talde ere 14 (0,09)
talde ez 14 (0,09)
talde nortasun 13 (0,09)
talde ezberdin 12 (0,08)
talde feminista 12 (0,08)
talde sailkatu 12 (0,08)
talde desberdin 11 (0,07)
talde euskara 11 (0,07)
talde konparatu 11 (0,07)
talde multimedia 11 (0,07)
talde parte 11 (0,07)
talde bi 10 (0,07)
talde izaera 10 (0,07)
talde minoritario 10 (0,07)
talde osatu 10 (0,07)
talde sentimendu 10 (0,07)
talde txiki 10 (0,07)
talde zein 10 (0,07)
talde irakurketa 9 (0,06)
talde batzuk 8 (0,05)
talde bereizi 8 (0,05)
talde erantzun 8 (0,05)
talde eztabaida 8 (0,05)
talde handi 8 (0,05)
talde koordinatzaile 8 (0,05)
talde nagusi 8 (0,05)
talde ordezkari 8 (0,05)
talde parapolizial 8 (0,05)
talde politiko 8 (0,05)
talde subjektu 8 (0,05)
talde alderatu 7 (0,05)
talde antolatu 7 (0,05)
talde armatu 7 (0,05)
talde autoantolatu 7 (0,05)
talde beste 7 (0,05)
talde emaitza 7 (0,05)
talde erabaki 7 (0,05)
talde jakin 7 (0,05)
talde ukan 7 (0,05)
talde banatu 6 (0,04)
talde bikote 6 (0,04)
talde ezberdintasun 6 (0,04)
talde hartu 6 (0,04)
talde hedabide 6 (0,04)
talde identifikazio 6 (0,04)
talde % 5 (0,03)
talde agertu 5 (0,03)
talde alde 5 (0,03)
talde anitz 5 (0,03)
talde bildu 5 (0,03)
talde ezaugarri 5 (0,03)
talde heterogeneo 5 (0,03)
talde hurbileko 5 (0,03)
talde ikusi 5 (0,03)
talde joan 5 (0,03)
talde kontrol 5 (0,03)
talde aritu 4 (0,03)
talde arteko 4 (0,03)
talde batasun 4 (0,03)
talde binaka 4 (0,03)
talde botere 4 (0,03)
talde desberdintasun 4 (0,03)
talde eman 4 (0,03)
talde eraiki 4 (0,03)
talde erakunde 4 (0,03)
talde eratu 4 (0,03)
talde erdi 4 (0,03)
talde esanguratsuki 4 (0,03)
talde espiritu 4 (0,03)
Konbinazioak (3 lema)
talde lan egin 9 (0,06)
talde parte hartu 8 (0,05)
talde bat kide 6 (0,04)
talde bat sortu 6 (0,04)
talde zein kirol 6 (0,04)
talde erantzun zuzen 5 (0,03)
talde hurbileko ingurune 5 (0,03)
talde jakin bat 5 (0,03)
talde kontrol talde 5 (0,03)
talde kultural bakoitz 5 (0,03)
talde multimedia bat 5 (0,03)
talde binaka konparatu 4 (0,03)
talde esperimental kontrol 4 (0,03)
talde irakurketa egin 4 (0,03)
talde irakurketa hori 4 (0,03)
talde txiki bat 4 (0,03)
talde alde esanguratsu 3 (0,02)
talde arte harreman 3 (0,02)
talde arte jarrera 3 (0,02)
talde arteko interakzio 3 (0,02)
talde baino emaitza 3 (0,02)
talde baino gehiago 3 (0,02)
talde bat beste 3 (0,02)
talde bat egoera 3 (0,02)
talde bat sorrera 3 (0,02)
talde bera lan 3 (0,02)
talde bi botila 3 (0,02)
talde bikote ondoren 3 (0,02)
talde esperimental subjektu 3 (0,02)
talde ez egon 3 (0,02)
talde ezberdintasun esanguratsu 3 (0,02)
talde ikasle % 3 (0,02)
talde kide guzi 3 (0,02)
talde kide puntuazio 3 (0,02)
talde kultural ezberdin 3 (0,02)
talde kultural ukan 3 (0,02)
talde oso bat 3 (0,02)
talde aldagai esanguratsu 2 (0,01)
talde alde ez 2 (0,01)
talde armatu kide 2 (0,01)
talde arte bereizketa 2 (0,01)
talde arte erlazio 2 (0,01)
talde arte testuinguru 2 (0,01)
talde baino erantzun 2 (0,01)
talde bakoitz bera 2 (0,01)
talde bakoitz botila 2 (0,01)
talde bakoitz kontsumitu 2 (0,01)
talde banatu ezan 2 (0,01)
talde bat bilatu 2 (0,01)
talde bat eduki 2 (0,01)
talde bat ere 2 (0,01)
talde bat osatu 2 (0,01)
talde bera buru 2 (0,01)
talde bera egon 2 (0,01)
talde beste kide 2 (0,01)
talde bikote egin 2 (0,01)
talde botere landu 2 (0,01)
talde desberdin utzi 2 (0,01)
talde egon desberdintasun 2 (0,01)
talde erabaki atzeratu 2 (0,01)
talde eraiki sekuentzia 2 (0,01)
talde erdi a 2 (0,01)
talde esanguratsuki gehiago 2 (0,01)
talde esperimental parte 2 (0,01)
talde euskara jarrera 2 (0,01)
talde ezaugarri bereizgarri 2 (0,01)
talde ezberdin berak 2 (0,01)
talde ezberdintasun ikusi 2 (0,01)
talde feminista emakume 2 (0,01)
talde guzti a 2 (0,01)
talde guzti hazkunde 2 (0,01)
talde guzti kontsumo 2 (0,01)
talde guzti oso 2 (0,01)
talde hedabide lortu 2 (0,01)
talde hori euskara 2 (0,01)
talde kide bat 2 (0,01)
talde kide guzti 2 (0,01)
talde kide hautatu 2 (0,01)
talde konparatu gutxi 2 (0,01)
talde koordinatzaile lidergo 2 (0,01)
talde lan bat 2 (0,01)
talde lan handi 2 (0,01)
talde lan joera 2 (0,01)
talde lan sustatu 2 (0,01)
talde minoritario bat 2 (0,01)
talde multimedia berri 2 (0,01)
talde oso txiki 2 (0,01)
talde parapolizial zein 2 (0,01)
talde parte hartzaile 2 (0,01)
talde sortu baino 2 (0,01)
talde sozial bat 2 (0,01)
talde sozial ekintza 2 (0,01)
talde subjektu ez 2 (0,01)
talde aldagai aurkitu 1 (0,01)
talde aldagai estatistikoki 1 (0,01)
talde aldagai neurri 1 (0,01)
talde anitz egin 1 (0,01)
talde anitz ere 1 (0,01)
talde anitz estatu 1 (0,01)
talde anitz kide 1 (0,01)
talde anitz lotura 1 (0,01)
talde antolatu agertu 1 (0,01)
talde aritu aukera 1 (0,01)
talde armatu egin 1 (0,01)
talde armatu mugimendu 1 (0,01)
talde armatu pixkanaka 1 (0,01)
talde arte alde 1 (0,01)
talde arte biziki 1 (0,01)
talde arte elkarrekintza 1 (0,01)
talde arte emozio 1 (0,01)
talde arte esperientzia 1 (0,01)
talde arte etsaitasun 1 (0,01)
talde arte gatazka 1 (0,01)
talde arte gertaera 1 (0,01)
talde arte irudikapen 1 (0,01)
talde arte kontaktu 1 (0,01)
talde arte mehatxu 1 (0,01)
talde arte pertzepzio 1 (0,01)
talde arteko joko 1 (0,01)
talde autoantolatu behin 1 (0,01)
talde autoantolatu egon 1 (0,01)
talde autoantolatu eratu 1 (0,01)
talde autoantolatu ez 1 (0,01)
talde autoantolatu presentzia 1 (0,01)
talde autoantolatu zuzendaritza 1 (0,01)
talde baino altu 1 (0,01)
talde baino are 1 (0,01)
talde baino aurreazalpen 1 (0,01)
talde baino baxu 1 (0,01)
talde baino eraginkor 1 (0,01)
talde baino esanguratsuki 1 (0,01)
talde baino giro 1 (0,01)
talde baino gutxi 1 (0,01)
talde baino higuin 1 (0,01)
talde baino ikaskuntza 1 (0,01)
talde baino jarrera 1 (0,01)
talde baino kontsumo 1 (0,01)
talde baino maila 1 (0,01)
talde baino tasa 1 (0,01)
talde bakoitz a 1 (0,01)
talde bakoitz aparteko 1 (0,01)
talde bakoitz baldintza 1 (0,01)
talde bakoitz bi 1 (0,01)
talde bakoitz dinamizatu 1 (0,01)
talde bakoitz egokitu 1 (0,01)
talde bakoitz egon 1 (0,01)
talde bakoitz eredu 1 (0,01)
talde bakoitz errepikatu 1 (0,01)
talde bakoitz ezaugarri 1 (0,01)
talde bakoitz froga 1 (0,01)
talde bakoitz gogoratu 1 (0,01)
talde bakoitz gu 1 (0,01)
talde bakoitz hiru 1 (0,01)
talde bakoitz identifikatu 1 (0,01)
talde bakoitz ikasle 1 (0,01)
talde bakoitz irabazle 1 (0,01)
talde bakoitz irizpide 1 (0,01)
talde bakoitz kolore 1 (0,01)
talde bakoitz pertsona 1 (0,01)
talde bakoitz profil 1 (0,01)
talde bakoitz subjektu 1 (0,01)
talde bakoitz testigantza 1 (0,01)
talde bakoitz ukan 1 (0,01)
talde bakoitz zer 1 (0,01)
talde bat adostasun 1 (0,01)
talde bat ageri 1 (0,01)
talde bat aginte 1 (0,01)
talde bat aldarrikapen 1 (0,01)
talde bat aritu 1 (0,01)
talde bat azaldu 1 (0,01)
talde bat aztertu 1 (0,01)
talde bat baino 1 (0,01)
talde bat baizik 1 (0,01)
talde bat besteko 1 (0,01)
talde bat bildu 1 (0,01)
talde bat bizimodu 1 (0,01)
talde bat bortxatu 1 (0,01)
talde bat botere 1 (0,01)
talde bat bultzada 1 (0,01)
talde bat denbora 1 (0,01)
talde bat diseinatu 1 (0,01)
talde bat egin 1 (0,01)
talde bat egitasmo 1 (0,01)
talde bat egotzi 1 (0,01)
talde bat EHU 1 (0,01)
talde bat ekin 1 (0,01)
talde bat emaitza 1 (0,01)
talde bat eman 1 (0,01)
talde bat erdaldun 1 (0,01)
talde bat eskaini 1 (0,01)
talde bat eskutik 1 (0,01)
talde bat euskaldun 1 (0,01)
talde bat gaur 1 (0,01)
talde bat Goenkale 1 (0,01)
talde bat heldu 1 (0,01)
talde bat herri 1 (0,01)
talde bat iritzi 1 (0,01)
talde bat jai 1 (0,01)
talde bat jarduera 1 (0,01)
talde bat jarraitu 1 (0,01)
talde bat jaso 1 (0,01)
talde bat joera 1 (0,01)
talde bat koka 1 (0,01)
talde bat komunikabide 1 (0,01)
talde bat konparatu 1 (0,01)
talde bat konpromiso 1 (0,01)
talde bat lan 1 (0,01)
talde bat lankidetza 1 (0,01)
talde bat lehen 1 (0,01)
talde bat lekualdaketa 1 (0,01)
talde bat neurtu 1 (0,01)
talde bat parte 1 (0,01)
talde bat partekatu 1 (0,01)
talde bat ukan 1 (0,01)
talde bat zalantza 1 (0,01)
talde bat zientzia 1 (0,01)
talde bat zuzendu 1 (0,01)
talde batasun ekimen 1 (0,01)
talde batasun harmoniko 1 (0,01)
talde batzuk alderatu 1 (0,01)
talde batzuk ere 1 (0,01)
talde batzuk gertatu 1 (0,01)
talde batzuk kriminalizatu 1 (0,01)
talde batzuk nonahi 1 (0,01)
talde bera desplazatu 1 (0,01)
talde bera estrategia 1 (0,01)
talde bera ikerketa 1 (0,01)
talde bera kontakizun 1 (0,01)
talde bera neska 1 (0,01)
talde bera osotasun 1 (0,01)
talde bereizi bat 1 (0,01)
talde bereizi nahi 1 (0,01)
talde beste baino 1 (0,01)
talde beste bat 1 (0,01)
talde beste haur 1 (0,01)
talde beste talde 1 (0,01)
talde bi baino 1 (0,01)
talde bi banatu 1 (0,01)
talde bi bilakaera 1 (0,01)
talde bi ikertzaile 1 (0,01)
talde bi inor 1 (0,01)
talde bi prozesu 1 (0,01)
talde bildu armada 1 (0,01)
talde bildu autore 1 (0,01)
talde bildu uste 1 (0,01)
talde botere bihurtu 1 (0,01)
talde botere irabazi 1 (0,01)
talde desberdin aldarri 1 (0,01)
talde desberdin banatu 1 (0,01)
talde desberdin helburu 1 (0,01)
talde desberdin identifikatu 1 (0,01)
talde desberdin iritzi 1 (0,01)
talde desberdin klasifikatu 1 (0,01)
talde desberdin kontu 1 (0,01)
talde desberdintasun adierazi 1 (0,01)
talde desberdintasun aztertu 1 (0,01)
talde desberdintasun esanguratsu 1 (0,01)
talde desberdintasun ikusi 1 (0,01)
talde egin aurrerapen 1 (0,01)
talde egin bezala 1 (0,01)
talde egin elkarrizketa 1 (0,01)
talde egin erabaki 1 (0,01)
talde egin ikerketa 1 (0,01)
talde egin inkesta 1 (0,01)
talde egin sekuentzia 1 (0,01)
talde egin sustatu 1 (0,01)
talde egon etengabeko 1 (0,01)
talde egon ikasturte 1 (0,01)
talde egon leku 1 (0,01)
talde emaitza guzti 1 (0,01)
talde emaitza islatu 1 (0,01)
talde emaitza negatibo 1 (0,01)
talde emaitza txar 1 (0,01)
talde eman erantzun 1 (0,01)
talde erabaki betebehar 1 (0,01)
talde erakunde aldaketa 1 (0,01)
talde erakunde berrikuntza 1 (0,01)
talde erakunde ere 1 (0,01)
talde erakunde mota 1 (0,01)
talde erantzun behar 1 (0,01)
talde erantzun egin 1 (0,01)
talde ere bereganatu 1 (0,01)
talde ere desberdin 1 (0,01)
talde ere desberdintasun 1 (0,01)
talde ere erabili 1 (0,01)
talde ere ez 1 (0,01)
talde ere kontziente 1 (0,01)
talde ere salatu 1 (0,01)
talde ere sortu 1 (0,01)
talde ere sustraitu 1 (0,01)
talde esanguratsuki emaitza 1 (0,01)
talde esperimental arratoi 1 (0,01)
talde esperimental arte 1 (0,01)
talde esperimental aurre 1 (0,01)
talde esperimental bat 1 (0,01)
talde esperimental bihotz 1 (0,01)
talde esperimental bilakaera 1 (0,01)
talde esperimental egin 1 (0,01)
talde esperimental kaiola 1 (0,01)
talde esperimental lehenengo 1 (0,01)
talde esperimental sakarina 1 (0,01)
talde espiritu gehiegizko 1 (0,01)
talde espiritu hauspotu 1 (0,01)
talde espiritu indartu 1 (0,01)
talde euskara antipoda 1 (0,01)
talde euskara egin 1 (0,01)
talde euskara erabilera 1 (0,01)
talde euskara hautu 1 (0,01)
talde euskara mintz 1 (0,01)
talde euskara normalizazio 1 (0,01)
talde euskara testu 1 (0,01)
talde euskara zuzendu 1 (0,01)
talde ez al 1 (0,01)
talde ez esan 1 (0,01)
talde ez ukan 1 (0,01)
talde ezaugarri aztertu 1 (0,01)
talde ezberdin a 1 (0,01)
talde ezberdin askatasun 1 (0,01)
talde ezberdin aztertu 1 (0,01)
talde ezberdin balio 1 (0,01)
talde ezberdin batasun 1 (0,01)
talde ezberdin egon 1 (0,01)
talde ezberdin era 1 (0,01)
talde ezberdin ikasturte 1 (0,01)
talde ezberdin ongi 1 (0,01)
talde ezberdintasun aztertu 1 (0,01)
talde eztabaida analisi 1 (0,01)
talde eztabaida bat 1 (0,01)
talde eztabaida data 1 (0,01)
talde eztabaida guztira 1 (0,01)
talde eztabaida parte 1 (0,01)
talde feminista agentzia 1 (0,01)
talde feminista bai 1 (0,01)
talde feminista ekarpen 1 (0,01)
talde feminista ere 1 (0,01)
talde feminista gehikuntza 1 (0,01)
talde feminista militatu 1 (0,01)
talde feminista multzo 1 (0,01)
talde feminista nabarmendu 1 (0,01)
talde guzti atera 1 (0,01)
talde guzti aurkitu 1 (0,01)
talde guzti erabili 1 (0,01)
talde guzti Espainia 1 (0,01)
talde guzti gertatu 1 (0,01)
talde guzti independente 1 (0,01)
talde guzti informazio 1 (0,01)
talde guzti irudi 1 (0,01)
talde guzti zapore 1 (0,01)
talde guzti zoriondu 1 (0,01)
talde handi adierazi 1 (0,01)
talde handi bat 1 (0,01)
talde handi eduki 1 (0,01)
talde handi multzokatu 1 (0,01)
talde handi nahiz 1 (0,01)
talde handi osatu 1 (0,01)
talde hartu bide 1 (0,01)
talde hartu eman 1 (0,01)
talde hartu ezan 1 (0,01)
talde hau aburu 1 (0,01)
talde hau alde 1 (0,01)
talde hau argi 1 (0,01)
talde hau asko 1 (0,01)
talde hau barn 1 (0,01)
talde hau bi 1 (0,01)
talde hau egon 1 (0,01)
talde hau ere 1 (0,01)
talde hau eusko 1 (0,01)
talde hau ezaugarri 1 (0,01)
talde hau galde 1 (0,01)
talde hau gertu 1 (0,01)
talde hau kide 1 (0,01)
talde hau oso 1 (0,01)
talde hau sartu 1 (0,01)
talde hau sortu 1 (0,01)
talde hau Teresa 1 (0,01)
talde hau UPV/EHU 1 (0,01)
talde hau Uztaro 1 (0,01)
talde hau xede 1 (0,01)
talde hedabide plural 1 (0,01)
talde heterogeneo laguntza 1 (0,01)
talde heterogeneo osatu 1 (0,01)
talde hori Argentina 1 (0,01)
talde hori batu 1 (0,01)
talde hori berezitasun 1 (0,01)
talde hori berri 1 (0,01)
talde hori bilgune 1 (0,01)
talde hori eduki 1 (0,01)
talde hori ekitaldi 1 (0,01)
talde hori emozio 1 (0,01)
talde hori eraginkortasun 1 (0,01)
talde hori ere 1 (0,01)
talde hori ez 1 (0,01)
talde hori gai 1 (0,01)
talde hori gain 1 (0,01)
talde hori gainontzeko 1 (0,01)
talde hori gehiegizko 1 (0,01)
talde hori gutxietsi 1 (0,01)
talde hori ikasle 1 (0,01)
talde hori jabe 1 (0,01)
talde hori jokaera 1 (0,01)
talde hori kide 1 (0,01)
talde hori koka 1 (0,01)
talde hori kokatu 1 (0,01)
talde hori konpainia 1 (0,01)
talde hori konturatu 1 (0,01)
talde hori kritika 1 (0,01)
talde hori laguntza 1 (0,01)
talde hori lege 1 (0,01)
talde hori nahasi 1 (0,01)
talde hori neandertal 1 (0,01)
talde hori nortasun 1 (0,01)
talde hori pertsona 1 (0,01)
talde hori saio 1 (0,01)
talde hori soilik 1 (0,01)
talde hori trans 1 (0,01)
talde hori uztail 1 (0,01)
talde hori zenbait 1 (0,01)
talde hori zuzendu 1 (0,01)
talde horiek alde 1 (0,01)
talde horiek arrakasta 1 (0,01)
talde horiek babestu 1 (0,01)
talde horiek bakar 1 (0,01)
talde horiek bat 1 (0,01)
talde horiek eduki 1 (0,01)
talde horiek elkar 1 (0,01)
talde horiek emakume 1 (0,01)
talde horiek enfrentamendu 1 (0,01)
talde horiek erakunde 1 (0,01)
talde horiek ere 1 (0,01)
talde horiek funtsezko 1 (0,01)
talde horiek hartu 1 (0,01)
talde horiek identifikatu 1 (0,01)
talde horiek ikerketa 1 (0,01)
talde horiek jokabide 1 (0,01)
talde horiek laguntza 1 (0,01)
talde horiek nahiko 1 (0,01)
talde horiek nazio 1 (0,01)
talde horiek nerabe 1 (0,01)
talde horiek nola 1 (0,01)
talde horiek osatu 1 (0,01)
talde horiek parte 1 (0,01)
talde horiek ukan 1 (0,01)
talde identifikazio behar 1 (0,01)
talde identifikazio bultzatu 1 (0,01)
talde identifikazio elementu 1 (0,01)
talde identifikazio fiskal 1 (0,01)
talde identifikazio handitu 1 (0,01)
talde identifikazio tarteko 1 (0,01)
talde ikasle baino 1 (0,01)
talde ikasle euskal 1 (0,01)
talde ikasle euskaldun 1 (0,01)
talde ikasle euskara 1 (0,01)
talde ikasle gehiengo 1 (0,01)
talde ikasle kontu 1 (0,01)
talde ikasle modu 1 (0,01)
talde ikasle testuinguru 1 (0,01)
talde ikusi ezan 1 (0,01)
talde irakurketa on 1 (0,01)
talde izaera garapen 1 (0,01)
talde izaera garatu 1 (0,01)
talde izaera gozatu 1 (0,01)
talde izaera handitu 1 (0,01)
talde izaera hori 1 (0,01)
talde izaera indar 1 (0,01)
talde izaera itzal 1 (0,01)
talde izaera lehentasun 1 (0,01)
talde izaera sustatu 1 (0,01)
talde jakin batzuetan 1 (0,01)
talde kide aburu 1 (0,01)
talde kide ahaldundu 1 (0,01)
talde kide berak 1 (0,01)
talde kide bezala 1 (0,01)
talde kide egokitu 1 (0,01)
talde kide euskara 1 (0,01)
talde kide gisa 1 (0,01)
talde kide iritzi 1 (0,01)
talde kide item 1 (0,01)
talde kide joera 1 (0,01)
talde kide komunikazio 1 (0,01)
talde kide modu 1 (0,01)
talde kide nabarmen 1 (0,01)
talde kide nahiago izan 1 (0,01)
talde kide parte 1 (0,01)
talde kide rol 1 (0,01)
talde kide sentitu 1 (0,01)
talde kide ukan 1 (0,01)
talde konparatu euskara 1 (0,01)
talde koordinatzaile eginkizun 1 (0,01)
talde koordinatzaile kontu 1 (0,01)
talde koordinatzaile prozesu 1 (0,01)
talde koordinatzaile talde 1 (0,01)
talde kultural atxiki 1 (0,01)
talde kultural baino 1 (0,01)
talde kultural egon 1 (0,01)
talde kultural elkarbizitza 1 (0,01)
talde kultural errealitate 1 (0,01)
talde kultural ezaugarri 1 (0,01)
talde kultural ezkondu 1 (0,01)
talde kultural harreman 1 (0,01)
talde kultural ikertu 1 (0,01)
talde kultural kontu 1 (0,01)
talde kultural kontzepzio 1 (0,01)
talde kultural metafora 1 (0,01)
talde kultural multzo 1 (0,01)
talde kultural nagusi 1 (0,01)
talde kultural zein 1 (0,01)
talde lan aritu 1 (0,01)
talde lan azken 1 (0,01)
talde lan bazkide 1 (0,01)
talde lan beste 1 (0,01)
talde lan bidezko 1 (0,01)
talde lan egon 1 (0,01)
talde lan etorri 1 (0,01)
talde lan gaitasun 1 (0,01)
talde lan garrantzi 1 (0,01)
talde lan hasi 1 (0,01)
talde lan hasiera 1 (0,01)
talde lan jardun 1 (0,01)
talde lan kalte 1 (0,01)
talde lan komunikazio 1 (0,01)
talde lan lehenetsi 1 (0,01)
talde lan nondik 1 (0,01)
talde lan ondorio 1 (0,01)
talde lan sistema 1 (0,01)
talde lan trebatu 1 (0,01)
talde lan tresna 1 (0,01)
talde lan zentzu 1 (0,01)
talde minoritario eduki 1 (0,01)
talde minoritario ere 1 (0,01)
talde minoritario kide 1 (0,01)
talde minoritario modu 1 (0,01)
talde minoritario testuinguru 1 (0,01)
talde minoritario zehatz 1 (0,01)
talde minoritario zuzendu 1 (0,01)
talde multimedia hori 1 (0,01)
talde multimedia ikerlan 1 (0,01)
talde nagusi azpi 1 (0,01)
talde nagusi banandu 1 (0,01)
talde nagusi banatu 1 (0,01)
talde nagusi hori 1 (0,01)
talde nagusi identitate 1 (0,01)
talde nagusi multzokatu 1 (0,01)
talde nortasun adierazle 1 (0,01)
talde nortasun berezi 1 (0,01)
talde nortasun berretsi 1 (0,01)
talde nortasun eredu 1 (0,01)
talde nortasun ezaugarri 1 (0,01)
talde nortasun Goizueta 1 (0,01)
talde nortasun haragitu 1 (0,01)
talde nortasun isla 1 (0,01)
talde nortasun ordezkari 1 (0,01)
talde nortasun oso 1 (0,01)
talde nortasun sortu 1 (0,01)
talde nortasun zein 1 (0,01)
talde ordezkari bakar 1 (0,01)
talde ordezkari bana 1 (0,01)
talde ordezkari ere 1 (0,01)
talde ordezkari ez 1 (0,01)
talde ordezkari gisara 1 (0,01)
talde osatu ordu 1 (0,01)
talde oso % 1 (0,01)
talde oso antzeko 1 (0,01)
talde oso begira 1 (0,01)
talde oso berreraikitze 1 (0,01)
talde oso herstura 1 (0,01)
talde oso heterogeneo 1 (0,01)
talde oso komunikazio 1 (0,01)
talde oso kontu 1 (0,01)
talde oso murriztu 1 (0,01)
talde oso plural 1 (0,01)
talde oso zalantza 1 (0,01)
talde parapolizial ere 1 (0,01)
talde parapolizial hainbat 1 (0,01)
talde parapolizial jarduera 1 (0,01)
talde parapolizial kide 1 (0,01)
talde parapolizial komando 1 (0,01)
talde parte sentitu 1 (0,01)
talde politiko abertzale 1 (0,01)
talde politiko arte 1 (0,01)
talde politiko eraikuntza 1 (0,01)
talde politiko ezberdin 1 (0,01)
talde politiko sortu 1 (0,01)
talde sailkatu aintzat 1 (0,01)
talde sailkatu teknika 1 (0,01)
talde sentimendu asko 1 (0,01)
talde sentimendu barne 1 (0,01)
talde sentimendu elikatu 1 (0,01)
talde sentimendu eratu 1 (0,01)
talde sentimendu garapen 1 (0,01)
talde sentimendu indar 1 (0,01)
talde sentimendu pisu 1 (0,01)
talde sentimendu presentzia 1 (0,01)
talde sortu egin 1 (0,01)
talde sozial antolatu 1 (0,01)
talde sozial arte 1 (0,01)
talde sozial egon 1 (0,01)
talde sozial herrikoi 1 (0,01)
talde sozial inguru 1 (0,01)
talde sozial inguruko 1 (0,01)
talde sozial jakin 1 (0,01)
talde sozial klasifikatu 1 (0,01)
talde sozial modu 1 (0,01)
talde sozial objektu 1 (0,01)
talde sozial zehatz 1 (0,01)
talde subjektu a 1 (0,01)
talde subjektu baino 1 (0,01)
talde subjektu bera 1 (0,01)
talde subjektu erantzun 1 (0,01)
talde subjektu erdi 1 (0,01)
talde subjektu kontsumitu 1 (0,01)
talde txiki antolatu 1 (0,01)
talde txiki bildu 1 (0,01)
talde txiki saio 1 (0,01)
talde txiki zuzendu 1 (0,01)
talde ukan aurrekontu 1 (0,01)
talde ukan bilakaera 1 (0,01)
talde ukan erronka 1 (0,01)
talde ukan harreman 1 (0,01)
talde ukan lotura 1 (0,01)
talde zein banakako 1 (0,01)
talde zein familia 1 (0,01)
talde zein komunitate 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia