2000
|
|
Lau
|
talderen
eztabaidak jaso genituen, euskaraz garatutako bi eta erdarazko bestebi. Jasotako materialean, talde bakoitzaren jardunetik ordu laurden bat transkribatugenuen eta hori da azterketa honetara ekarri duguna.
|
2007
|
|
G8ko Ingurumen ministroek eta azaleratzen ari diren bost herrialdeetakoek (Brasil, Mexiko, Txina, India eta Hego Afrika) biodibertsitateari buruzko eztabaidari klima aldaketaren inguruko eztabaidak duen garrantzi bera eman nahi diote. Horretarako, Potsdam hiri alemanean egin duten bileran, biodibertsitateari buruzko ekimen bat onartu dute, Sigmar Gabriel anfitrioi alemanaren arabera, aditu
|
taldeetatik
eztabaida atera eta iritzi publikora eta gobernuburuen arteko negoziazioetara eramateko. Ekimenaren funtsezko alderdi bat biodibertsitatea suntsitzearen ondorio ekonomikoei buruzko azterlan bat enkargatzea da, klima aldaketari buruzko “Stern txosten” ezagunaren antzekoa.
|
2008
|
|
Artikulu honetako tartera mugatuz, azken urteotan Zaldibian Karmele Etxabek eta biok egindako elkarrizketa,
|
talde
eztabaida edo hiztunekiko hartu emanetan bilduz goazen datuekin nator. Datuek nabarmenak behar dute izan bai irakurlearentzat bai hiztunarentzat, soziolinguistikoki erabilgarriak izan daitezen ikertzailearentzat; alegia, ikertzaileak gai izan behar du datu horiei esker gizarteko arazo eta baliabideek hizkuntza erabilera une eta leku jakin batean nola zeharkatzen duten aztertzeko.
|
|
b. Zuzendaritza
|
taldearen
eztabaidak, funtsean, ideia eta proiektu estrategikoen sustapenari buruzkoak dira batez ere.
|
|
Orain, «eztabaida bideratzeko», hiru txosten politiko idatziak izan dira. «Horiek lagungarriak izanen dira lekuko
|
taldeek
eztabaida dezaten; agian gertatuko da txosten politiko horien batuketa, edo ez».
|
|
Jose Antonio Pastorren ustez, jeltzaleak agerian uzten ari dira hirukoa usteldua dagoela. Ezker Abertzalea legebiltzar
|
taldea
eztabaidaren alde azaldu bada ere, Nekane Erauskin bozeramaileak dio eztabaida ez dela Auzitegi Gorenaren erabakian oinarritu behar.
|
2009
|
|
batetik, Euskal Herri osoko herritar arruntak hartu zituzten kontuan; bestetik, zientzia eta teknologia gaietako ikasle eta ikertzaileak eta giza eta gizarte zientzietako ikasleak, eta, azkenik, zientzia eta teknologiaren arloko adituak. Lehenengo bi
|
taldeekin
eztabaida taldeak eratu zituzten, eta, adituen iritzia, berriz, elkarrizketa bidez jaso zuten.
|
|
Informazio baten tratamendua hainbat komunikabidetan konpara daiteke, edo informazioa zer den eta egunkari batean zer iritzi den bereizten irakats. Egunkariek ere balio dezakete
|
taldean
eztabaidak sortzeko, gai eta albiste desberdinei buruz. Prentsaren bidez, informazioa bilatzeko eta hautatzeko trebetasunak gara ditzakete ikasleek.
|
|
Ezinezkoa zen aste lasai bat izatea. Beti zegoen
|
taldearen inguruan
eztabaida sortzen zuen gairen bat: jokalariren baten lekuz kanpoko adierazpenak batean, agintarien erabaki ulergaitzen bat bestean, giro txarra sustatu gura zuen hedabideren baten ekarpena... astero zegoen zuri gorrien artean egoneza sortzen zuen zerbait.
|
2010
|
|
Baina Euskal Herrian Erregimen Zaharraren nortasun agiri ekonomikorik eta ideologikorik badago, inondik ere, Foruak dira. XVIII. mendearen bigarren erditik aurrera, Foruen alde eta kontra dauden
|
taldeek
eztabaida eta desberdintasun geroz eta ozenagoak izango dituzte. Merkatari eta handiek Foruak garapen ekonomikoaren oztopo bezala ikusten dituzte; aldiz, herri xeheak Foruak elikagaiak merkeago lortzeko bidetzat (Urkiza 1999:
|
|
Ez alferrik —komeni da esatea—, Josep Borrell (PSE) eta Gerardo Galeote (PPE DE) espainiar diputatuak Garapen Batzordeko eta Eskualde Garapeneko presidenteak dira hurrenez hurren, eta Jose Manuel Garda Margallo (PPE DE) Ekonomia eta Moneta Gaietako Batzordeko lehen presidenteordea da. Negoziazio prozesuan izandako presentzia esanguratsu horren erakusle, horra hor Parlamentuaren osoko bilkuran Danuta Hubner austriar komisarioak esandako hitz sentituak, Lurralde Lankidetzako Europar
|
Taldeei buruzko
eztabaida bukatutakoan: " Plazer handia izan da Eskualde Garapeneko Batzordeko presidentea den Galeote jaunarekin lan egitea".
|
2011
|
|
Ikerketa
|
taldeak
eztabaida honetan parte hartu zuten gurasoak zorizko lagina baten bitartez hautatu zituen. Prozedura hauxe izan zen.
|
|
Inkesta erabiliz lortu genituen emaitzak ez eze, eztabaida taldeak egitea erabaki genuen, informazio kualitatiboa lortzea ahalbidetzen duelako. «Eztabaida taldearen helburua da parte hartzaileen aitortzak eragitea, horiengandik ikerketa gaiari buruzko informazio kualitatiboa lortzeko asmoz» (Álvarez Gayou, 2003: 132) 12 Gure lanerako guztiz beharrezkoak eta ezinbestekoak ziren
|
talde
eztabaidak, galdetegietatik eratorritako informazioa osatu, interpretatu eta egiaztatu ahal izateko.
|
2012
|
|
EHNE eta Biolurrek aurkeztutako proposamenak eztabaidatu eta gero, BasHerri talde bakoitzak erabakiko du BasHerri sarearen dinamikan sartu edo ez, konpromisoen dokumentuan aldaketarik proposatzen duen, barne antolaketari buruzko aipamenak, eta abar.
|
Taldeetan
eztabaida egin ondoren, eskualdeka biltzeko konpromisoa hartu zen, otsailaren 24a ipini zen eskualde bakoitzeko taldeak biltzeko epea?. EHNE eta Biolurrek konpromisoa hartu zuten baserritarrek eta herritarrek behar duten prestakuntza lantzeko eta mugimendu honetan lan egiten jarraitzeko.
|
|
Ondoren, Aurore Martin bakean utzi zuten, nolabait erranik. Alta bada, Aieteko Konferentziaren garaia zen, eta
|
taldean
eztabaida berriak sortu ziren bakearen inguruan. Barne eztabaidei eta formazio ikastaroei esker, mugimendua sortzea erabaki genuen:
|
|
Metodo aktiboak:
|
taldearen
eztabaida edo partaidetza behar dute. Kasu batzuetan, esperientzia pertsonalak kontatzeak eraginkorragoak bihurtzen ditu.
|
|
Hala, haien egitekoak truka ditzakete eta hezitzailea hezigaiaren aldetik informazioa jasotzen duena bihur daiteke. Esaterako,
|
talde
eztabaidaren adibidea da.
|
|
Parte hartzaileek gogoko dute beren diagnostiko bera duen norbaitek euren egoeren antzeko ikuspegia izatea.
|
Taldearen
eztabaida animatua da, baina pentsarazi didan zerbait esan du berrogei bat urteko kide batek. –
|
|
Azentudun Eztabaida Txapelketa. Izenak adierazten duen bezala, Andaluziako gazteei eztabaidarako gaitasunak ematen laguntzeaz gain, eskualdearen ezaugarri den azentua eta adierazteko modua saritu nahi dira. UC3M Eztabaida Liga. Gaurkotasuna da bi
|
talderen arteko
eztabaida honen ardatza.’ Aurreko edizioan gai hau aukeratu zen: «Demokraziaren hiru hamarkada, beharrezkoa al da Espainiako Konstituzioa aldatzea?
|
2013
|
|
Eta datuak biltzeko hainbat tresna erabili ditugu: ikasleei betearazitako galde sortak, ikasleei betearazitako hizkuntza egunerokoak, ikasleekin egindako
|
talde
eztabaidak, irakasleekin egindako bakarkako elkarrizketak, ikasleek sare sozialetan elkarren artean modu pribatuan izandako elkarrizketak eta ikasleek ikastetxerako egindako idazlanak.
|
|
Sare sozialen bitartez ikasleen gehiengo zabala (%79, 9) koadrilakoekin komunikatzen da eta horretarako euskara erabiltzen dute gehien gehienek (%80). Ikasleekin egindako
|
talde
eztabaidetan ñabardura gehiagoko informazioa bildu ahal izan dugu, eta hor ere berretsi dute nagusiki euskara erabiltzen dutela sare sozialetan aritzeko baina idatzizko testuinguru informalean gaztelaniak presentzia handiagoa daukala ahozkoan baino, edo agian presentzia handiagoa edukitzea baino zehatzago esanda ikasleek beraiek gaztelania erabiltzen dutenaren kontzientzia handiagoa dutela idatz...
|
|
Ikasleekin egindako
|
talde
eztabaidetan eta irakasleekin egindako banakako elkarrizketetan esan digutenaren arabera, ikasleek erraz bereizten dituzte testuinguruak eta ez daukate arazorik hizkuntza testuinguru batera zein bestera egokitzeko.
|
|
Ikasleekin egindako
|
talde
eztabaidetan ikusi ahal izan dugunez, maila indibidualeko faktoreen artean familiaren jatorria eta etxean jasotzen den input a izan dira ikasle nahiz irakasleek gehien nabarmendu dituztenak. Gure ikerketa eleanitza den testuinguru batetan baina hizkuntza gutxituaren arnas-gune batetan gauzatu da.
|
|
Zuzenketekin oker horiek konpondu dituztela defendatu zuten atzo oposizioko batzarkideek, baina oraindik hutsune asko dituela erantzun zien Idoia Ormazabalek, EH Bilduren izenean. Koalizio independentistako batzarkideek zuzenketen bozketan parte ez hartzea erabaki zuten, beste
|
taldeek
eztabaidarik onartu ez zutelako. Jarrera hori salatu zuten beste taldeek, eta nabarmendu zuten Bilduk ez diela zuzenketarik egin nahi izan zerga arau proposamenei.
|
2014
|
|
Gainerakoak 2014an bukatzea espero du.
|
Taldeari buruzko
eztabaida, ordea, handia da. Oro har, talde unionistek bere lana goraipatzen dute, eta iraganarekiko begiradaren oinarrizko osagaitzat daukate.
|
|
Kultura batzuetan genero identitatearen nahastea dutenei xaman edo aztifuntzioa ematen zaie (Coleman, Colgan eta Gooren, 1992). Gertaera horri buruzko datuak bildu, eta
|
taldean
eztabaida itzazue.
|
2015
|
|
Letra lodietan ez, baina zirrikituetan sartuta errazago litzateke. Euskal gizarteko tradizio politiko nagusien lagun
|
taldeen arteko
eztabaidak horren lekuko. Analisi erabat desberdinak bai, baina baita tarte partekatuak ere, batez ere ideia baten inguruan:
|
|
Dirudienez, Rollin Stones
|
taldeari buruz
eztabaida gogor bat eduki ondoren, Laverda motorrak hartu eta Zappa Club aldera joan omen ziren batzuk.
|
|
|
Taldeek
eztabaida prestatuko dute. Taldeak handiegiak izanez gero, bitan banatu daitezke.
|
|
Ezagun da, adibidez, euskaltaldeon arteko hartu emanaren adierazgarri, Reala eta Athleticeko jokalariek 1976ko partidarenatari an ikurriña eskuetan jendaurrean atera izana, oraindik legeztatzeke zenean. Bestalde, euskalnazio
|
taldearen inguruko
eztabaidak bat egiterik gabeko euskal nazioaren izaeraren lekuko dira.
|
|
Ikasleekin egindako
|
talde
eztabaidetan ikusi ahal izan dugunez, maila indibidualeko faktoreenartean familiaren jatorria eta etxean jasotzen den input a izan dira ikasle nahiz irakasleek gehiennabarmendu dituztenak. Gure ikerketa eleanitza den testuinguru batean baina hizkuntza gutxituarenarnas gune batean gauzatu da.
|
|
Eta datuak biltzeko hainbat tresna erabili ditugu: ikasleei betearazitako galde sortak, ikasleeibetearazitako hizkuntza egunerokoak, ikasleekin egindako
|
talde
eztabaidak, irakasleekin egindakobakarkako elkarrizketak, ikasleek sare sozialetan elkarren artean modu pribatuan izandakoelkarrizketak eta ikasleek ikastetxerako egindako idazlanak.
|
|
Ikasleekin egindako
|
talde
eztabaidetan eta irakasleekin egindako banakako elkarrizketetan esandigutenaren arabera, ikasleek erraz bereizten dituzte testuinguruak eta ez daukate arazorik hizkuntzatestuinguru batera zein bestera egokitzeko.
|
|
Narrazioaren abiadura biñetetan sartzean eztabaida luzeak izan dituzte, biñeten kopuruak, beraien aniztasuna, perspektiba edo adierazpenen ingurukoak.
|
Taldeko
eztabaidak izaten dira guztiak, ekarpen guztiek dute zeresana beraz komikien sortze prozesuan, nahiz eta bakoitzak gero bere arloari ekin. Udakiolaren etxeko sotoa izan dute lantoki; bertako paretetan biñetak itsatsi eta paperaren gainean aldaketak eginez hasi ziren.
|
|
Nola definitu artea? Obra modernoren bati buruz (Duchamp, etc.), hori artea zen ala ez zen
|
taldean
eztabaida sortzen zenoro, gure irakasleak ez dakit zein autoreren obra bat aipatu ohi zuen, berton artearen laurehundik gora definizio omen baitago bilduta. Nola definitu hizkuntza:
|
2016
|
|
Bigarren eta hirugarren faseetan, sortutako tresna eta esku hartzearen dinamikari buruzko balorazioak jasotzeko eta prozesuaren zein baliaDiKomA Proiektua. Hizkuntza ekologiaren Diskurtsoaren bidez Komunitatea Ahalmentzen laguntzeko Proiektua – J. Inazio Marko Juanikorena eta Beatriz Akizu bidearen ebaluazioa egin ahal izateko, bigarren fasean herrietako dinamizatzaileekin
|
talde
eztabaida egituratuak egin ziren interbentzioaren aurretik eta ondoren, interbentzioan parte hartu zuten herritarrei pasa zitzaien eta taldekako balorazio orriak jaso ziren, eta hirugarren fasean, saio espezifikoetako partaide adituekin talde eztabaida egituratuak egin ziren.
|
|
Bigarren eta hirugarren faseetan, sortutako tresna eta esku hartzearen dinamikari buruzko balorazioak jasotzeko eta prozesuaren zein baliaDiKomA Proiektua. ...aguntzeko Proiektua – J. Inazio Marko Juanikorena eta Beatriz Akizu bidearen ebaluazioa egin ahal izateko, bigarren fasean herrietako dinamizatzaileekin talde eztabaida egituratuak egin ziren interbentzioaren aurretik eta ondoren, interbentzioan parte hartu zuten herritarrei pasa zitzaien eta taldekako balorazio orriak jaso ziren, eta hirugarren fasean, saio espezifikoetako partaide adituekin
|
talde
eztabaida egituratuak egin ziren.
|
|
Egin ziren saioak eta horietan parte hartu zuten partaideen kopuruak izan ziren, lehen fasean 33 elkarrizketa eta
|
talde
eztabaida bat, guztira 39 pertsona. Bigarren fasean, lau talde eztabaida 34 partaiderekin interbentzioen aurretik, beste lau talde eztabaida 20 partaiderekin interbentzioen ostean, eta galdetegia interbentzioetan parte hartu zuten 131 herritarrei.
|
|
Egin ziren saioak eta horietan parte hartu zuten partaideen kopuruak izan ziren, lehen fasean 33 elkarrizketa eta talde eztabaida bat, guztira 39 pertsona. Bigarren fasean, lau
|
talde
eztabaida 34 partaiderekin interbentzioen aurretik, beste lau talde eztabaida 20 partaiderekin interbentzioen ostean, eta galdetegia interbentzioetan parte hartu zuten 131 herritarrei. Hirugarren fasean, hiru talde eztabaida 22 partaiderekin.
|
|
Egin ziren saioak eta horietan parte hartu zuten partaideen kopuruak izan ziren, lehen fasean 33 elkarrizketa eta talde eztabaida bat, guztira 39 pertsona. Bigarren fasean, lau talde eztabaida 34 partaiderekin interbentzioen aurretik, beste lau
|
talde
eztabaida 20 partaiderekin interbentzioen ostean, eta galdetegia interbentzioetan parte hartu zuten 131 herritarrei. Hirugarren fasean, hiru talde eztabaida 22 partaiderekin.
|
|
Bigarren fasean, lau talde eztabaida 34 partaiderekin interbentzioen aurretik, beste lau talde eztabaida 20 partaiderekin interbentzioen ostean, eta galdetegia interbentzioetan parte hartu zuten 131 herritarrei. Hirugarren fasean, hiru
|
talde
eztabaida 22 partaiderekin.
|
|
4 Jokoaren baloraziorako
|
talde
eztabaida egituratua egin: argumentuetan hobekuntzak, eraginkortasuna, aplikagarritasuna, moldaketa proposamenak...
|
|
Diskurtsoaren argumentuak (Audio grabaketak). Partaideen balorazio iritziak(
|
Talde
eztabaida egituratua, audioan grabatua).
|
|
2 Baloraziorako
|
talde
eztabaida: helburuen lortze maila, jokoaren apligarritasuna, prozeduraren egokitasuna, bestelako pertzepzioak...
|
|
Jasotako datuak: Partaideen balorazio iritziak(
|
Talde
eztabaida egituratua, audioan grabatua).
|
|
Lehen faseko pertzepzio eta argumentazioen bilketarako hiru itemen inguruan egituratutako elkarrizketak eta
|
talde
eztabaida erabili ziren. Lehen itema, asoziazio askea:
|
|
Moderatzaile batek aurretik proposatu den gai bati buruzko iritziak jasotzen ditu
|
talde
eztabaida gidatu batean. Hots, norbanako baten ordez, gizatalde batek informatzen du teknika honez bidez. Moderatzaile batek gai edo arazo bat proposatu eta gero, beste pertsona batzuek balizko irtenbideak edo informazioa iradokitzen eta proposatzen dute, euren artean hitz egiten duten bitartean.
|
|
b
|
Taldeek
eztabaida prestatuko dute. Taldeak handiegiak izanez gero, bitan banatu daitezke.
|
2017
|
|
kataluniako gazteei egindako inkesta 2002 eta 2007 (kgi02 eta kgi07) eta erabilera linguistikoaren inkesta 2003 (35 urtetik beherakoen emaitzetara mugatuta). elkarrizketak eta eztabaida taldeak lan honetarako egin ziren berariaz: 15
|
taldeko
eztabaida izan ziren, eta 25 elkarrizketa sakon; 16 eta 35 urte bitarteko 102 parte hartzailerekin.
|
|
2 IKERKETARI BURUz: BEHAKETAK, ElKARRIzKETAK,
|
TAlDE
EzTABAIDAK ETA DOKUmEnTAzIOA ikerketa honen xede nagusia nerabeen hizkuntza praktiketara eta diskurtsoetara gerturatzea izan zen genero rol araberako ezberdintasunik ematen ote den esploratzeko. horretarako hiru helburu zehaztu nituen: (1) sozializazio sexistak 12 urteko nerabeen euskararen praktika sozialean duen eragina esploratzea; (2) nerabe horiek bizipenetan eta diskurtsoetan genero rolen araberako hizkuntza ezberdintasunik identifikatzen eta deskribatzen ote duten jasotzea eta (3) hizkuntza ezberdintasun horien nolakotasuna aztertzea eta genero ikuspegi baten bidez ulertzea. ikerketan gazteen perspektiba erdigunean jartzeko ahalegina egin nuen; aktoreen iritzia eta hausnarketatik abiatu nintzen, haurtzaro eta nerabezaroaren antropologiaren planteamendu teoriko metodologikoak erabiliz. antropologian ohikoak diren tekniken bidez nerabeen hizkuntzasozializazioan ematen diren prozesuetara hurbilketa egin nuen, nerabeen praktiken azterketa eginez eta nerabeen hausnarketetatik abiatuz. horretarako, etnografia lanetan ohikoak diren hiru teknika erabili nituen. batetik, behaketa parte hartzailea:
|
|
5.1 nerabeen praktikak: ...definitzeko edo aurkezteko orduan. nerabe horien praktikak laburbildu ditzakegu aisialdiko jarduerek garrantzi handia hartzen dutela esanez. kirola oso presente dago, nahiz eta, mutil eta nesken artean joera ezberdinak nabari diren. nesken artean kirol praktika ohikoa da baina ez da hain orokorra eta kirol espezialitateetan aniztasun handiago dago. lezon, adibidez, honelako elkarrizketa sortu zen
|
talde
eztabaida batean:
|
|
Beti izan da
|
taldeari buruzko
eztabaida bat: " benetako" talde bat zen ala Malcolm McLaren managerraren asmakizuna.
|
|
|
Taldeko
eztabaidak
|
|
|
Taldeko
eztabaidak
|
|
izan da, Cenoz eta Gorter (2011, 2014) ikerlariek garatutakoa, zeinak ikerketan eta irakaskuntzan hizkuntzen ikuspegi holistikoahartzeko beharra azpimarratzen duen. Metodologia berriz, gela etnografian oinarritu da, datuakbehaketa,
|
talde
eztabaida eta galdetegien bidez jasoaz. Informazioa EAEko ikastetxe publiko batekoL.Hko 5 eta 6 mailako ikasleen artean bildu da eta Atlas.ti bidez aztertu.
|
|
Ikerketa honetan hainbat instrumentu erabili da: behaketa, behaketa parte hartzailea, galdetegiak,
|
talde
eztabaidak (urteetan bana) eta gela barneko materiala. Jarraian, bakoitzaren ingurukozertzelada batzuk ematen saiatuko da ikerlaria:
|
|
Lehenik egindako eztabaida taldea 2015 urtean egin zen, eta eskolako antolakuntzajarraituz, ikasleek gelan zuten egitura bera mantentzea erabaki zen. Bigarren urtean, hamahiru ikasleakelkarrekin egin zuten
|
talde
eztabaida. Dena den, bi urteetako eztabaida taldeek eskema bera jarraituzuten:
|
|
gaztelaniako saioan, euskara eta ingelesa hainbat momentutan entzutenziren. Behaketetako eta
|
talde
eztabaidetako informazioa, grabagailuaren eta ikerlariak hartutako notenbidez jaso zen.
|
|
Jasotako informazio guztia, behaketetako eta
|
talde
eztabaidetako grabazio transkribatuak, baitagelako ariketen testuak eta galdetegikoak ere, Atlas.ti programaren bidez sailkatuak izan ziren. Halaere, ikerketa honetan lorturiko datuak edukiz mamitsuak izanda, erabaki zen, eskuz ere informazioaantolatzea, ez baitzen daturik galdu nahi.
|
|
|
Taldeko
eztabaidak Bete laburpen orria
|
2018
|
|
Beraz, adituak larrazken honetan has litezke testu artikulatua idazten, eta 2019ko ekainerako lanak burutuak izateko esperantza dute. Gero, legebiltzarreko
|
taldeen arteko
eztabaida izanen da. Markel Olano Gipuzkoako ahaldun nagusiak, bere aldetik," babes osoa" agertu dio EAJ eta EH Bilduren arteko akordioari, haren ustez, testu horrek erabakitzeko eskubidea instituzionalizatzea bilatzen duelako.
|
|
Ondarroan, euskararen erabilera indartsu dagoen sentipena dute elkarrizketatutako eta
|
talde
eztabaidatan parte hartutako guztiek. [...
|
|
4.3.2
|
Talde
eztabaidak
|
|
|
Talde
eztabaidei dagokienez, herritarren uste eta pertzepzioak ezagutu nahi izan ditugu. Hainbat egoeraren aurrean dituzten portaerak ezagutzea da helburuetako bat, baita haien jarrera, ohitura, eguneroko joera eta horien arrazoiak biltzea ere.
|
|
Erabilerari dagokionez, ostera, oso bestelako pertzepzioa dute batean eta bestean. Ondarroan, euskararen erabilera indartsu dagoen sentipena dute elkarrizketatutako eta
|
talde
eztabaidatan parte hartutako guztiek. Euskaraz hitz egitea joera orokorra dela adierazi dute, normalena hori dela.
|
|
|
Talde
eztabaidetan aipatutako ideiek ere bat egiten dute datu horiekin. Ondarroarren kasuan, adibidez, lagun taldean euskaraz aritzen dira talde eztabaidetan parte hartu duten ia denak; bat izan ezik, azken hori ia euskaldunen perfilekoa baita.
|
|
Talde eztabaidetan aipatutako ideiek ere bat egiten dute datu horiekin. Ondarroarren kasuan, adibidez, lagun taldean euskaraz aritzen dira
|
talde
eztabaidetan parte hartu duten ia denak; bat izan ezik, azken hori ia euskaldunen perfilekoa baita. Erdaldunen bat taldean dagoenean, erdaraz egiten saiatu arren, euskararako joera dutela eta elkarrizketak erdaraz mantentzea kostatu egiten zaiela aitortu dute gehientsuenek, bai gazteen, bai helduen taldean.
|
|
Bermeoren kasuan,
|
talde
eztabaidatan parte hartutako asko euskaltzaleak izan arren, beraien ingurune hurbilenean ere gaztelaniarako joera badagoela esan dute, eta kostatu egiten dela horrelakoetan etengabe euskarari eusten aritzea.
|
|
Jarrerari dagokionez, ondarroarrek euskarari gehiago eusten diote bermeotarrek baino, datuen arabera, lehen hitza euskaraz egiten baitute, batez beste, Ondarroako laginaren %62, 7k eta Bermeokoaren %39, 5ek.
|
Talde
eztabaidetan zein elkarrizketetan ere aipatu dute ondarroarrek, doazen lekura doazela, euskara beraiekin eramaten dutela, eta galdetegiko datuak irudipen horrekin bat egiten du.
|
|
Datu kualitatiboei erreparatuz, Ondarroan turista gutxi joaten den sentsazioa aipatu dute elkarrizketa eta
|
talde
eztabaidetan. Aipatu duten arrazoia turistentzako baliabide falta izan da:
|
|
Taldean ikastea(
|
talde
eztabaidak/ talde lana): % 50
|
|
ZUZENek pozik begiratuko dio DESIri. GARIren
|
taldea
eztabaidan ari da marmarrean (ulertzen ez zaiela).
|
|
Taldearen polarizazioa:
|
talde
eztabaidaren bitartez, talde bateko joera nagusiaren indartzea.
|
2019
|
|
Aukeratutako liburuak gazteleraz irakurriko dituzte; halere,
|
taldeko
eztabaidak euskaraz egiteko asmoa daukate. Azaroaren 29an eztabaidatuko dute lehenengoa, eta urtarrilerako utziko dute bigarrena Americanah.
|
|
Udaberrian dira horretan hastekoak. Banakako elkarrizketak,
|
talde
eztabaidak eta kasu azterketak (hitanoa erabili ez duten herritarrak hika egiten jarriko dituzte eta jarraipena egingo diete) egingo dituzte. Hirugarren fasean, informazio hori guztia bilduta, hitanoa berreskuratzeko Azpeitian zer egingo luketen aztertuko dute eta martxan jartzen ahalegindu ere bai.
|
|
–
|
Taldean
eztabaida asko izaten ditugu gure musika estiloaren kontura. Luigi, eta batez ere Kaiser, oso harcoreak dira.
|
|
Eztabaiden landa ohar pertsonalak.
|
Talde
eztabaiden garapenari buruzko narrazioakbildu dira. Bertan, sentsazio pertsonalak, parte hartzea, parte hartzaileen jarrerak, interakzio motak, saioen helburuen lorpena, etab. jaso dira.
|
|
Gurasoek seme alabekin batera gozatzeko pausoak ematen ari gara. Haiekin eginiko balorazio bileran, datu bilketa egin eta
|
talde
eztabaidak egin genituen. Bestalde, 160tik gora guraso eta seme alaba ezkutaketa jolasen bueltan batu zituen Erle Eguneko familia topaketak.
|
2020
|
|
Ipuin horrek ezin asezko gutiziaren ondorioa erakusten du. Zure gisan esplika ezazu eta
|
taldean
eztabaida ezazue.
|
2021
|
|
2.3
|
Talde
eztabaidak
|
|
Sakoneko elkarrizketak eta
|
talde
eztabaidak bideoz eta audioz grabatu dira, eta, aipatu dugun moduan, jasotako datu guztiak transkribatu egin dira. Transkripzioak analizatzeko elkarrizketetarako zein inkestetarako galdetegiak eraikitzeko erabili ziren kategoria eta azpikategoria berdinak erabili dira horien analisirako, eta, aldi berean, kategoria eta azpikategoria horietatik eratorritako kodeak erabili dira analisian ere.
|
|
Santiago Onaindia ikerketabekaren baitan; beraz, nire esker ona adierazi nahi diet erakunde horiei, lehenik eta behin, literatur ikerketa sustatzeagatik. Bestetik, ikerketarako egindako focus group, elkarrizketa, galdetegi eta
|
talde
eztabaidetan parte hartu duten kide eta erakunde guztiei haien lana eta prestutasuna eskertu nahi nieke, haien ekarpenik gabe lan hau ez litzatekeelako posible izango. Era berean, nire doktorego tesiko zuzendaria den Mondragon Unibertsitateko Idurre Alonso irakasleari eta ikertzaileari eskerrik berezienak egin duen lan zein ekarpen erraldoiagatik, baina, batez ere, eskainitako denbora, aukera eta babesagatik.
|
|
Aezkoa, Garazi, Zaraitzu eta Zuberoako ibarretako herritarrek Irati eta Arbaileta oihanekiko «zer harreman» lehenesten dituzten aztertu dute; horretarako, elkarrizketak eta
|
talde
eztabaidak baliatu dituzte, baita lehentasunak kuantitatiboki ikertu ere. Ibar horietako ehun lagunek baino gehiagok parte hartu dute lanean.
|
|
Aezkoa, Garazi, Zaraitzu eta Zuberoako ibarretako hainbat lagunekin egindako elkarrizketa eta
|
talde
eztabaiden bidez ikusi nahi izan dute ea perfil soziolinguistikoek harremanik ba ote duten natura balioztatzeko moduarekin. Horri begira, naturaren balioak hiru multzotan bereizi dituzte.
|
|
Tipologia bakoitzeko irizpideak betetzen zituzten ikasleak identifikatu eta zerrenda bat osatu genuen guztiekin. Zerrendako ikasle guztiei
|
talde
eztabaidetan parte hartzeko gonbidapena bidali genien emailez eta talde eztabaidaren data eta ordua proposatu genien. Eskaerari erantzun zioten ikasleek hartu zuten parte taldeeztabaidetan:
|
|
Tipologia bakoitzeko irizpideak betetzen zituzten ikasleak identifikatu eta zerrenda bat osatu genuen guztiekin. Zerrendako ikasle guztiei talde eztabaidetan parte hartzeko gonbidapena bidali genien emailez eta
|
talde
eztabaidaren data eta ordua proposatu genien. Eskaerari erantzun zioten ikasleek hartu zuten parte taldeeztabaidetan:
|
|
Eus Ele taldean 9 ikasle, Erd Ele taldean 7 ikasle eta Ele Pas taldean beste 7 ikasle.
|
Talde
eztabaidetan guztira 23 ikaslek hartu zuten parte. Hauek dira hizkuntza profil ezberdinetan parte hartu zuten ikasleen ezaugarriak: Eus Ele taldean 9 ikasleetatik 4 azkoitiarrak dira, 1 eskoriatzarra, 1 oñatiarra, 1 markinarra, 1 gabiriarra eta beste 1 irurarra.
|
|
Fidagarritasuna bermatzeko, erreproduzigarritasun diseinu bat egin dugu, zeinean gutxienez bi behatzaile eta% 85eko adostasuna behar diren (Nieto eta Gonzalez, 2002). Horretarako, ikerketa taldeko bi ikertzailek bakoitzak bere aldetik aztertu dugu
|
talde
eztabaida bat, eta norberak bere kabuz kategorizatu, analisiaren sistematizazioa ziurtatzeko. Lortutako adostasun maila% 88koa izan da.
|
|
Lortutako adostasun maila% 88koa izan da. Kategoriak adostu ondoren, bi ikertzaileek gainerako
|
talde
eztabaiden analisia egin dute analisiak alderatzeko eta kategorizatutako testu zatiak homologatzeko (Creswell, 2009).
|
2022
|
|
Hala ere, Enrique Maia alkatea eta udal gobernu
|
taldea
eztabaida desbideratzeko eta «beste alde batera begiratzeko ahalegina» egiten ari direla salatu du zezenketen aurkako plataformak: «Zezenketen kontra eta horri buruzko eztabaida sustatzearen aldeko proposamenak bidali dituzte herritarrek, baina udalak Entzierroaren Mahaira igorri ditu; hots, zakarrontzira.
|
|
ETB1en Aitziber Garmendia, Nerea Reparaz eta Julen Telleria egongo dira, eta ETB2n, Africa Baeta, Ane Ibarzabal eta Egoitz Txurruka. Nire lagun
|
taldearen
eztabaida apurtzeko aukerarik onena dela uste dut, baina ez didate kasurik egin nahi.
|
|
Lehen ikerketak eskolaren erradiografia bat egiten du; bigarrenak aurrekoa osatzea bilatzea du, eskolako zenbait erronka jasoz; hirugarren ikerketak identitatearen garapena aztertzen du, eta laugarrenak eta azkenak aurreko ikerketen elkarguneak bilatzen ditu, zenbait gako identifikatzeko. Parte hartzaileei dagokienez, lehen eta bigarren ikerketetan hezkuntzako 14 aditu elkarrizketatu dira; hirugarren ikerketan, berriz, 4
|
talde
eztabaidaren bidez, sexu genero disidentziaren kolektiboko 21 kideren berri jaso da; eta laugarren ikerketan ahots denak gurutzatu dira, lana biribildu eta begirada poliedriko bat ehunduz. Kasu azterketen bidez askotariko iritzi eta bizi historiak bildu dira eta, ondoren, Nvivo 12 softwarearekin egindako sistema kategorial baten bidez antolatu da informazioa, eta diskurtsoa osatu.
|
2023
|
|
Aztiker ikerketa taldeko Maitane Barrenetxeak beste esperientzia baten berri eman zuen: herritarren parte hartzea bilatzen duten
|
taldeetan
eztabaida sustatzen eta dinamizatzen aritzen diren teknikariena, hain zuzen ere. «Deliberazioa errazteko» zeregin horretan, Gipuzkoako Herritarren Batzarrean bildutako eskarmentua azaldu zuen, lehen Tolosan (Gipuzkoa) egindako antzeko esperientzia batean oinarri duena.
|
|
Hain zuzen, udaleko
|
taldeen artean
eztabaida eragin zuen Azkoitia Lantzenen aurrekontuak, sozietate publikoaren afera berriro mahai gainean jarriz. EH Bilduren bozeramaile Asier Altunak salatu zuen EAJ" 2006ko proiektua gauzatu nahian" ari dela.
|