Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 198

2000
‎zenbat eta zaharrago, hainbat eta irrati mota honetarako atxikimendu handiagoa dago (Díaz Nosty, 1998, 192). Eguneroko audientziari gagozkiola eta entzuleen adina kontuan hartuta, Euskal Autonomi Erkidegoan ez dago diferentzia handirik adin taldeen artean. 1998 urtean, esaterako, audientzia portzentaia horizontalean emanda, 36 adin taldean %61ekoa da, gero 21 urte bitarteko taldea dator puntu bat gutxiagorekin (%60) eta azken postuan zaharren adin taldea (65+) dugu, %48ko portzentaiarekin (CIES, 1999, 6).
2001
‎Euskararen azterketan beharrezkoa da diziplina askoren ikusmirak erabiltzea, alderdi berezi ezberdinak azaltzeko baliagarriagoak izango direlako. Adibidez, euskararen eta euskaldunen gaur egungo egoerak nolakoak diren ikusita, badirudiikusmira politikoa, soziologikoa eta soziolinguistikoa jarraitzea ezinbestekoa dela, bai euskararen eta espainiera edo frantsesa hizkuntzen artean, baita euskalduntaldearen eta erdaldun taldearen artean ere, distantziak oso handiak direlako. Agianhorregatik, soziologoak izan dira orain gutxi arte euskara gehien aztertu dutenikertzaileak.
2002
‎Gauzak horrela, inork pentsa dezake konpondu direla arazoak eta ezinikusiak. Azkenean onartu dela berdintasunak eta desberdintasunak norbanakoen arteko eta talde arteko harremanak direla. Bizikidetza demokratikoa emango da.
2003
‎Egun berean hasi eta hilaren 6ra arte Arrosan azkenekoz egingo da Euskal Herria Zuzenean. 26 musika taldeen artean, Oskorri, Sorkun eta Skunk talde euskaldunak bertaratuko dira. Bestalde, uztailaren 11n hasi eta abuztuaren 2a arte luzatuko den Pirineos Sur jaialdiak 5.000 ikusle euskaldun espero ditu, nahiz eta ez duen euskal artistarik egitarauan.
‎Pneumonia atipikoaren kasuek adierazi zuen OMEk osasun zerbitzuak eten ditzakete, baita prebentzio neurriak eta ikerketa garestiak ere. Hori dela eta, Nazio Batuen Agentziak lehentasunezko txertoa jartzea gomendatzen die arrisku handiko taldeen artean dauden pertsonei, hala nola, adinekoei, immunitate sistema ahuldua duten gaixoei eta azpiko gaixotasun kronikoak dituztenei, bai eta populazio zaurgarri horiekin harreman estua duten medikuei ere. Gomendio horien bidez, arrisku handiko talde horietako kasuen kopurua murriztu nahi da bereziki; izan ere, talde horien eraginak pneumonia eta bestelako gaitz larriak eragiten ditu maiz.
2004
‎Gure aldetik, beste pauso bat emanik, demokrazia kontzeptuaren arlo semantikora igaro nahi genuke, balio hauek elkarrekiko osagarri ez badira, ezer gutxi direnez gero. Hizkuntza taldeen arteko elkarbizitza modu zuzen batean eratuko bada, egia esan, batzuen eta besteen eskubideak ez dira askatasun metafisikoaren zeru goietan mamituko, infernutik gehiago duen euskal lurralde honetan baino.
‎Paradoxaren zentzugabekeria gertatzen zaigu elebitasunaren irizpide pertsonalean: itxuraz, bi hizkuntza taldeen arteko berdintasun oreka lortu nahi dela dirudi ele bitan bizitzeko aukera legez ezarrita, baina hizkuntza komunitate gailenduaren estatus erabilera ezertan aldatu gabe. Azkarrak dira benetan elebitasunaren izenean elebakartasuna eragiten duten hauek!
‎Hain zuzen, hizkuntza bakoitzak bere balio pragmatikoa eta soziala bere eraginkortasun mailan itsatsirik darama, eta, ondorioz, balio horren irizpideak izango dira hizkuntzen arteko erabilera arauak eta ohiturak alde batera edo bestera lerraraziko dituztenak. Nahimen hutsez zernahi erdiets dezakegulako usteak arnasa laburra du hizkuntza taldeen arteko harremanak kudeatzeko garaian.
‎Ezetz esango nuke nik. Bi hizkuntza taldeen artean dagoen elebitasun diglosikoaren leizea hemen ageri zaigu bere gordintasun guztian: batetik, bere bizitza informatibo eta kultural osoa erdara hutsean mamitu ezinik ez daukan erdal herritarren giza multzoa daukagu, eta, bestetik, euskarazko iturri idatzi horiek ia ezertarako erabiltzen ez dituen euskal herritarren taldea.
‎aztertu, ulertu eta legitimatu behar dugun egoera gatazkatsua. Hizkuntza taldeen arteko interesek kontrakarrean dihardutenean, hizkuntzen arteko orekarik ez dagoenean, aniztasun linguistikoaren eta kulturalaren aldeko hautua egin behar dugu, eta hautu horretan, euskaldunok eskubide osoa daukagu besteek eskueran duten egokiera eskuratzeko: hots, norbere herrian eta lurraldean norberaren hizkuntzaren eta kulturaren arabera.
‎Ni baiezkoan nago. Hizkuntza taldeen arteko botere harremanak, ordea, talde horien gizarte eta nazio antolamenduaren esparru guztietan ari dira etengabe boterezko hizkuntza sareak egiten eta desegiten. Bateko, hizkuntza baten gizarte legitimitatea egiten; besteko, berriz, bigarren mintzairaren zilegitasuna desegiten.
‎Aipatu berri dugun bezalako bitxikeriak salbu, orokorrean oso zaila da giza talde desberdinetan denboran zehar dirauten ezaugarriak zein diren jaki­ tea. Hautemandako herentziazko ezaugarri guztietan ageri dena da, gizabana­ koen arteko desberdintasunak garrantzitsuagoak direla arraza taldeen artekoak baino. Zaila da arraza definitzea, zaila den bezala arrazak bereiztea, estatisti­ ken maiztasunean kontuan hartu beharreko ezaugarriak asko direlako.
2005
‎Noiz hasi zen talde arteko komunikazio prozesuak aztertzen?
2006
‎Azaroaren 17a arte hamalau antzezlan ikusi ahal izango dira. Madrilgo Replica antzerki taldeak Alguien volo sobre el nido del cuco antzeztuko du, Koreako Ye Gam taldeak arte martzialen antzerkia eskainiko du Jump lanean, Txalo taldeak Arte eskainiko du... Urriaren 12tik 15era umoreari eskainitako zikloa izango da kalean propio jarritako karpan.
‎Azaroaren 17a arte hamalau antzezlan ikusi ahal izango dira. Madrilgo Replica antzerki taldeak Alguien volo sobre el nido del cuco antzeztuko du, Koreako Ye Gam taldeak arte martzialen antzerkia eskainiko du Jump lanean, Txalo taldeak Arte eskainiko du... Urriaren 12tik 15era umoreari eskainitako zikloa izango da kalean propio jarritako karpan.
‎Horrela adin talde bakoitzari dagokion are gehiago, egoera okertzen denean gure errua dela esaten digute eta" etxeko ohizko hizkuntzaren (euskara) erabilera tasa beha daiteke. Honek ez du adierazten hiztun jakin batek zenbatetan egiten duen euskaraz, baizik eta adin taldekoen artean ehuneko zenbatek aitortzen duen euskaraz egiten duela. Dena den, lehen bezala honetan ere euskaldungoa bitan bana daiteke.
Talde arteko harremanak
2007
‎Hain zuzen ere, baliapen orokorra %4, 2tik %3, 6era igaro da, ondoren %5, 1an kokatzeko. Alabaina, ezberdintasun nabariak daude adin taldeen artean, zeren haurrek eta adinduek joera bera jarraitzen badute, helduek aurkakoa erakusten dute. Izan ere, 1997tik 2001era %3, 3tik %4, 5era igo ostean, %4ra beheratzen dira lau urte beranduago.
‎Eta gazteen izaera bestelakoagoa da oraindik zeren, lehen lau urteetan zeharo gailendu ondoren, %1, 6tik %5, 1era igoz, geroztik antzeko mailan mantentzen da (%5, 2). Datu horien irakurketa fidagarri bat egitea zaila da, gora-beherak handiak izateaz gain, joera kontraesangarriak ageri baitira, bai adin taldeen artean, bai adin talde bakoitzean.
‎Lehenengoa pertsona arteko poloari dagokio, horbideragarriak omen dira norberaren konponbideak. Baina talde arteko poloantaldeka ibili behar da.
Talde artekoa: Taldeestereotipoak eta taldedinamikak
‎Alderdi motibazionalaketa alderdi kognitiboak bateratzen dituen teoria hau nortasun positiboaren beharrean oinarritzen da. Pertsonok ba omen dugu nortasun positiboa izan beharraeta gizarte taldeen arteko konparazioetatik aterako dugu. Beraz, talde artekobereizkuntza eta norberaren taldearen aldekotasunaren eragilea, norberarenbereizgarritasun positiboa?
‎Teoriaren hurrengo urratsa gizarte estratifikatuen azterketa izan zen. Tajfel ekplazaratutako eredu baten arabera gizarte aldakuntza eta talde arteko gatazka elkarri lotuta daude51 Elkarrekintzak bi mutur hauen artean kokatu ahal dira: pertsonaarteko mutur edo poloan, bestea?
‎pertsonaarteko mutur edo poloan, bestea? pertsona izango da, hau da, haren ezaugarri pertsonalen arabera hartu eta jokatuko dugu; talde arteko poloan, berriz, talde ezberdinetako kideen arteko harremanak gertatzen dira,, bestea, beste taldeko kidea daeta taldearen ezaugarriak gailentzen dira:
‎– Klase eta talde arteko kultur jarduerak eta eguneroko bizitza: talde etamota askotako jendeek osatzen dute, gizartea?
‎Behar hori kontuan izanik, gizarte edukia duen ezagutzaren garapenaaztertzeko irudikapen sozialen teoria (Moscovici, 1973) erabili izan dute zenbaitikertzailek (ikus III. kapitulua). Teoria horren jarraitzaileen ustez, ikuspegiahartzea, kausa egoztea eta halako teoriak oinarritzat hartzen dituzten ikerketekgizabanakoaren barruan gertatzen diren prozesuei erreparatzen diete,, talde barneko zein talde arteko harremanak alde batera utzita.Harreman horiek duten garrantzia kontuan izanik, horiek aztertzeko beharraazpimarratzen dute (Kruglanski, 2001).
‎Gainera, oinarri afrikarra zabaldu du Ghanan. NBEko agentziak espero du lankidetza handiagoa egongo dela hondamendi guneetara joaten diren laguntza taldeen artean, NBEkoak izan ala ez, ahaleginak bikoiztea eta nahastea saihesteko. Hala ere, Brindisi izango da IEPren larrialdi eragiketetarako munduko oinarria, programaren laguntza biltegiratu eta bidaltzeaz gain, NBEren beste agentzia batzuentzako salgaiak ere bilduko ditu, hala nola Osasunaren Mundu Erakundearena, Irish Aid bezalako gobernu agentziena eta gobernuz kanpoko taldeena.
2008
‎kultura, hizkuntza eta abar; 2) mailak: identitate pertsonala edo pertsonen artean eraikitzen dena, soziala edo talde artean eraikitzen dena, nazionala edo nazio artekoa eta abar; 3) eta motak; identitate sozialean, adibidez, etnikoa edo etnia artekoa, linguistikoa edo hizkuntza artekoa eta abar.
‎estatus baxua duen gutxietsitako hizkuntza talde bateko kide izateak ahuldu egin dezake gutxiengoak hizkuntza komunitate berezitu gisa jarraitzeko duen nahi kolektiboa, eta azkenean hizkuntza asimilazioa ekar dezake. Estatus baxuko hizkuntza komunitate bateko kide izateak nortasun sozial negatiboa ekar dezake, eta hizkuntza taldeen arteko estatus bereizgarritasunak betikotu egin daitezke hizkuntzako estereotipoen eta aurreiritzien bidez (Bourhis eta Maass, 2005; Ryan, Giles eta Sebastian, 1982).
‎. Horrez gain, adin taldeen arteko konparazioak egin zituen eta horietan agertzen ziren aldeak garapenaren adierazletzat hartu zituen. Hala, garapenari zeharkako metodologia (ikus 15 gaia) aplikatu zion lehen psikologotzat hartu izan da.
‎Hitz egitean, elkarren jarraian ahoskatzen ditugu hitz taldeak. Idazten dugunean, hitzen artean uzten ditugun tarteak ez datoz bat hitz egitean hitz taldeen artean uzten ditugun denbora tarteekin. Beharrezkoa da idazten jakitea hitzei mugak jartzen jakiteko.
‎Euskal Herrian berrikuntza edo ordezkapen onomastikoa euskarazko izenak baliatuz egin da gehienbat. Talde arteko bereizketaren logikak eta talde barneko identifikazioaren edo homogenizatzearen logikak, biek ala biek, bultzatu dute, euskalduntze onomastiko hori?. Erreferentzi taldea, bistan da, Euskal Herria izan da.
‎Baina aldi berean, izen batzuk hautatuz eta erabiliz, bestetzuk ahaztuz eta zokoratuz, jendeak jendartea egituratzen du, hau da, izendatzea jendartea egituratzeko jarduera bihurtzen du. Horrez gain, izendatze praktikek gizarte taldeen arteko bereizketak eta aldeak indartzen dituzte. Bourdieu k azaldu legez, talde horiek, zeinek bere habitusari jarraituz, interpretazio kode eta irizpide ezberdinak erabiliz, balio?
‎Txosten hori Europako Batzordeak gaur egun izapidetzen duen telekomunikazioen gaineko Europako legediaren erreforma multzoaren barruan kokatzen da. Testuak eztabaida piztu du internauta elkarteen eta legebiltzar taldeen artean, Sareko askatasuna mehatxatzen zuela eta erabiltzaileen ordenagailuetatik ateratzen den informazioa kontrolatzea ahalbidetuko lukeela uste baitu, legezkoa den ala ez ikusteko. Europarlamentariek erabaki dute telekomunikazioen sektorean datuak babesteko Europako legeria komunikazio sare pribatuei aplikatzea, eta ez soilik sare publikoei, Facebook, Myspace eta antzeko sare sozialen zerbitzarietan bildutako informazioa ere barne har dezan.
‎Kontzertua 20:00etan hasiko da eta gonbidapenak dagoeneko agortuta daude. " Getxo Sound jaialdia beste aurrerapauso bat da Getxoko Kultur Etxearen eta bertako taldeen arteko lankidetzan", Imanol Landa alkateak berak eta tokiko teknikariak joan den astean emandako prentsaurrekoan adierazi zutenez. 90eko hamarkadan hasi zen lankidetza hori, Getxoko talde errolda sortuta.
2009
‎Baina pentsa ezazu, oraintxe esan dizudan bezala? pentsa ezazu, bai, ihes egiten duzula eta, Tasio eta bere taldearen artera azaldu beharrean, etsaiaren aldera azaltzen zarela, de Guatemala a Guatepeor, zure amak esaten duen bezala, orduan bai, fusilatu egingo baitzaituzte.
‎Beraz, komunikazio prozesuan erabilitako hizkuntzaren abstrakzio mailabereizketarako estrategia da. Talde arteko hizkuntza soslaia aurreiritziaren neurribihurtzen da, sotila edo ezkutua?, zeinak taldeei buruzko estereotipoak sortuedota mantentzen laguntzen baitu.
‎Hautemandako gaitasuna taldearen estatusetik dator; hautemandako atsegintasuna, berriz, talde arteko lehiaren vs lankidetzaren eskutik dator. Alegia, estatushandiko taldeak konpetenteagotzat jotzen dira estatus baxukoak baino; era berean, taldeen artean harreman lehiakorra, elkarren mendekotasun negatiboa?
Talde arteko hizkuntza soslaiaren lerrotik hainbat ikerketak aztertu du hizkuntzaren erabilera genero estereotipoen arloan (Fiedler, Semin eta Finkenauer, 1993; Guerin, 1994; Wigboldus, Spears, eta Semin, 2005). Emaitzetan, hizkuntzaren erabileran ezberdintasunak agertu dira genero estereotipoen arabera, teoriak aurreikusten duen moduan.
‎Oro har, ikerketa hauetako hipotesiek talde arteko eta igurikimen hizkuntzasoslaiarekin lotutako ikerkuntzak egiaztatu duenarekin bat egiten zuten (Maass, 1999), hemen, generoen arteko harremanetan aztertuz. Alegia, estereotipoarekinbat egiten zuten egoerak estereotipoaren aurka egiten zutenak baino abstraktuagodeskribatuko zirela espero zen.
‎Laneko testuinguruan talde arteko hizkuntza soslaia islatzen zuten efektuakagertu ziren norberaren taldearen kasuan. Alde batetik, norberaren taldearenportaera positiboa (X= 2,04) negatiboa (X= 1,76) baino abstraktuago deskribatuzen laneko testuinguruan.
‎Beste taldearen kasuan ez zen horrelako erabilerarik eman. Talde arteko hizkuntza soslaia testatu denean, inguruarenbaldintzen eragina frogatu da, talde arteko gatazkak hizkuntza soslaia areagotzenduela, hain zuzen (berrikuspenerako ikus Maass, 1999). Emakumeen eta gizonenarteko harremanak egunerokoak eta elkarren mendekotasun maila garaikoakizanda, zaila da talde arteko harremanak lehiakorrak izatea (Glick eta Fiske, 1999). Alde horretatik, generoen arteko harremanak testuinguru ontzat jo daitezke, taldearteko hizkuntza soslaia, bere osotasunean behintzat, agertzeko nahikorik ez izanik (Wigboldus eta beste, 2005).
‎Beste taldearen kasuan ez zen horrelako erabilerarik eman. Talde arteko hizkuntza soslaia testatu denean, inguruarenbaldintzen eragina frogatu da, talde arteko gatazkak hizkuntza soslaia areagotzenduela, hain zuzen (berrikuspenerako ikus Maass, 1999). Emakumeen eta gizonenarteko harremanak egunerokoak eta elkarren mendekotasun maila garaikoakizanda, zaila da talde arteko harremanak lehiakorrak izatea (Glick eta Fiske, 1999). Alde horretatik, generoen arteko harremanak testuinguru ontzat jo daitezke, taldearteko hizkuntza soslaia, bere osotasunean behintzat, agertzeko nahikorik ez izanik (Wigboldus eta beste, 2005).
‎Talde arteko hizkuntza soslaia testatu denean, inguruarenbaldintzen eragina frogatu da, talde arteko gatazkak hizkuntza soslaia areagotzenduela, hain zuzen (berrikuspenerako ikus Maass, 1999). Emakumeen eta gizonenarteko harremanak egunerokoak eta elkarren mendekotasun maila garaikoakizanda, zaila da talde arteko harremanak lehiakorrak izatea (Glick eta Fiske, 1999). Alde horretatik, generoen arteko harremanak testuinguru ontzat jo daitezke, taldearteko hizkuntza soslaia, bere osotasunean behintzat, agertzeko nahikorik ez izanik (Wigboldus eta beste, 2005).
‎Lantestuinguruko portaera positiboak negatiboak baino abstraktuago deskribatzeannorberaren taldearen identitatea babestea lortzen da (Tajfel eta Turner, 1979). Etxeko testuingurua, berriz, pertsona arteko harreman hurbilekin lotzen da. Eremupribatuan emakumeen eta gizonen arteko elkarrekintzak, talde arteko mailan lankidetzakoak izanik, ez dute norberaren identitate soziala babesteko motiborik ematen. Horrek elkarrekintza positibo edo negatibo zehatzak hizkuntzaren abstrakziomaila berdintsuan adieraztea dakar.
‎Bestalde, hizkuntzaren erabileraren eta anbibalentzia handiko sexismoaren (Glick eta Fiske, 1996) arteko harremana aztertu da. Hizkuntzaren erabilerak, estereotipoak iraunarazteko eta talde arteko harremanak erregulatzeko elementuabada, jarrera sexistekin harremana izango zuela espero zen. Halere, erabilitako hizkuntzaren abstrakzio mailak ez du anbibalentzia handiko sexismoarekiko harremanenpiriko argirik azaldu.
‎dimentsioek markatu dutegeneroei buruzko estereotipoen edukia (Eagly eta Mladinic, 1994; Glick eta Fiske, 1999; Spence eta Helmreich, 1972). Hautemandako gaitasuna taldearen estatusakagintzen du; hautemandako atsegintasuna, berriz, talde arteko lehiaren edo lankidetzaren eskutik dator (Glick eta Fiske, 1999). Generoen arteko harremanetakoeremura eramanda, emakumeen eta gizonen arteko harremanak egunerokoak diraeta, baldintza historikoei so eginez, talde estatusean ezberdintasun handiak etaegonkorrak izateagatik bereizten dira.
‎Generoen arteko harremanetakoeremura eramanda, emakumeen eta gizonen arteko harremanak egunerokoak diraeta, baldintza historikoei so eginez, talde estatusean ezberdintasun handiak etaegonkorrak izateagatik bereizten dira. Estatusean horrelako ezberdintasun egonkorrek, legitimotzat hartuta (Tajfel eta Turner, 1979), ez dute talde arteko jarreralehiakorrik sortzen (Glick eta Fiske, 1999). Beraz, sistema egonkorretan agertzendiren baldintza sozial hauek elkarren mendekotasun kooperatibo maila handikotalde arteko harremana bultzatzen dute, harreman esplotatzailea izan arren.
‎9.1.1 Talde arteko hizkuntza soslaia
Talde arteko hizkuntza soslaia (THS) (Maass, Salvi, Arcuri eta Semin, 1989) ikerketa lerroak hizkuntzaren erabileraren bidez estereotipo eta aurreiritzien igortzea eta iraunaraztea aztertzen du (Maass eta Arcuri, 1992, 1996). Izan ere, taldearteko hizkuntza soslaiari buruzko ikerkuntzak baieztatu duenez, estereotipatzearekiko adierazgarriak diren gertaerak komunikatzeko hizkuntza era estrategikoanerabiltzen da.
‎Horrela, gertaera bat deskribatzeko hautatzen den hizkuntzak gertaera horriburuzko interpretazioa baldintzatzen du eta talde arteko harremanei eragiten die.Talde arteko hizkuntza soslaia nork bere taldearen alde egiteko eta beste taldearenaurkako diskriminazioa agertzeko era bat da, komunikazio prozesuan erabilitakohizkuntzak estereotipoak eta aurreiritziak mantentzen laguntzen duena.
‎THS azaltzen duten mekanismo kognitiboak eta motibaziozkoak aztertuz, Wigboldus ek (Wigboldus, Semin eta Spears, 2000) talde arteko hizkuntza soslaiaeta igurikimen hizkuntza soslaia (IHS) elkarren artean bereiztea proposatu zuen, motibaziozko oinarriaren edo oinarri kognitiboaren lehentasuna azpimarratzearren, hurrenez hurren.
‎Beraz, THSren azpiko mekanismoen inguruan, bai igurikimenek bai babesteko beharrak eragiten dutela ondorioztatzen da ikerkuntzatik. Igurikimeneknahiko dirudite hizkuntzaren erabileran ezberdintasunak sortzeko talde arteko testuinguruetan. Alde horretatik, hizkuntza soslaiak oinarri kognitiboa du, nahiz etagatazka areagotzen denean motibaziozko prozesuek indarra hartzen duten.
‎Alde horretatik, hizkuntza soslaiak oinarri kognitiboa du, nahiz etagatazka areagotzen denean motibaziozko prozesuek indarra hartzen duten. Izan ere, talde arteko gatazka edo lehia egotea soslaia areagotzeko baldintza egokiak direlaegiaztatu da (Franco eta Maass, 1996; Maass eta beste, 1989, 1994; Valencia etaGil de Montes, 1997).
‎THS testuinguru anitzetan aztertu izan da (Maass, 1999), hala nola alderdi etaerakunde politikoetan, kirolzaleen artean, sorleku ezberdinetako herritarren artean, komunikabideetan edo generoaren arloan. Era berean, hizkuntza anitzetan, euskara, ingelesa, alemana, frantsesa, italiera, nederlandera, gaztelania, greziera?, talde arteko mailan zein pertsona arteko testuinguruetan, metodologia esperimentalaren nahiz ez esperimentalaren bidez eta hizkuntza neurtzeko prozeduraezberdinak erabiliz, galdera itxiak eta irekiak, egiaztatua izan da hizkuntzarenerabilera estrategikoa (berrikuspenerako ikus. Maass, 1999).
‎Egiaz, Estatu Batuen bizitza politikoa, beste herri guztietako bizitza politikoa bezala? presio taldeen arteko borrokak eta helburuek zehazten dute» (Von Mises, 2006).
‎Hala ere, pertsona horiek askotan talde arteko harreman asimetrikoekin, finkapen neurri murriztaileekin eta harrera gizartearen jokabide xenofoboekin topatzen dira; horrek populazio immigrantea euren jatorri eta identitate kulturalari eta tradizioei gogor eustera bultzatzen du, beraz, zatiketa sozialerako arriskua argia da (García Rodríguez, 2007).
‎Europako herrialde ezberdinetan talde arteko eta hierarkia etnikoen lehentasunen inguruan egindako ikerketek (ikusi, adibidez, Hagendoorn, 1993; Pettigrew eta Meertens, 1995; Sabatier eta Berry, 1996) taldeen onarpenean ezberdintasunak erakutsi dituzte, betiere jatorri kultural, etniko eta erlijiosoaren arabera (Dijker, 1987; Nesdale eta Mak, 2003; Van Oudenhoven eta Eisses, 1998). Oro har, nahiz eta herrialdearen arabera aldatu egiten den, Europatik zein herrialde garatuetatik datozen taldeak onartuagoak izaten dira; Asia eta Latinoamerikatik datozenek hierarkiako erdiko kokalekua hartzen dute, eta aintzat gutxien hartzen direnen artean Magrebeko eta ijitoen populazioak izaten dira (Navas eta Cuadrado, 2003).
‎Gizartean leku bat edukitzeko desira kontuan izanik, talde minoritarioetako kideek euren taldearekin identifikazioa handitu egiten dute, jasotako diskriminazio eta aurreiritziei erantzun moduan (Nesdale eta Mak, 2003; Schmitt, Spears eta Branscombe, 2003). Dena dela, talde arteko pertzepzioak ez dira hutsune sozialetan gertatzen (Spears eta Manstead, 1989; Tajfel, 1981); izan ere, testuinguru zabalago batean sortzen diren beste konparazio sozial batzuek baldintzatu zein indartu ditzakete. Zentzu horretan, emigranteek beste talde minoritarioez daukaten pertzepzioa ez dago sortzen den testuinguru soziokulturalean isolaturik, eta egoeran parte hartzen duten norberaren eta gainerako taldearen arteko jokoa islatu egiten du (Cuadrado, Molero, Navas eta García, 2003).
‎Aniztasuna baloratzeak esan nahi du instituzioek eta komunitateko kideek beren ezberdintasun eta berdintasunen onuren berri edukitzea, eta jatorri anitzeko pertsona eta taldeen arteko erlazio jasangarriak eraikitzea. Esparru honetan burutu diren ikerketek erakutsi dutenez, talde arteko harremanen hobekuntzara zuzenduriko programak (populazio emigrantea vs autoktonoa) gizarte esku hartzeen inplementaziorako erreferente onak dira.
‎beren kultura, hizkuntza, eta abar. Laburbilduz, maila ezberdinetan lan egin (norbanako, erlazional, sozio komunitario) eta komunitatea indartuko duten talde arteko irudikapen positiboak indartzea, denboran zehar mantenduko diren elkarreragin egoeren eta bi aldeetatik babesa bermatzen duten egoeren alde jokatuz.
‎" Atseginezko" ekografiatzat hartzen da, gurasoei semearen aurpegia eta mugimenduak xehetasun gehiagorekin ikusteko aukera ematen baitie. A gripea baztertzea, bidezkoa bada bakarrik A gripea, H1N1 birusak sortua, neguko gaixotasunen izar mediatiko bihurtu da, batez ere Munduko Osasun Erakundeak (OME) ohartarazi zuenetik haurdun daudenak infekzio biriko horren arrisku taldeen artean zeudela eta gripearen aurkako txertoa hartu behar zutela. Baina horrek ez du aldaketarik ekarri haurdunaldiko proben protokoloan.
‎Afrikandugu egitasmoa aurkeztea da ekimenaren helburu nagusietako bat, hemengo eta hango gizarte taldeen arteko lankidetzarako senidetza bultzatzeko.
‎Filmak iraultza, maitasuna eta familia elkartzen ditu, eta protagonista nagusiak gizarte taldeen arteko ezberdintasun sozialaz ohartzen diren bi ahizpa dira. Zuzendariak 1970eko hamarkadako gazteria italiarraren irudia islatu du.
‎Gonbidatu bereziena, Sydney Chamber Choir izango da, lehen aldiz hartuko baitu parte Tolosako lehiaketan Australiako koru batek,, urterik urte ahalegin handia egin dugu Australiatik talderen bat ekartzeko, guretzat erronka izan da, eta aurten lortu dugu?, adierazi du Ana Arretxe Tolosako Ekinbide Etxeko arduradunak. Eta hutsunerik handiena etxeko taldeen artean egongo da, Euskal Herriko abesbatzarik ez baita lehiatuko aurten: –Oso zaila da urtero euskal talde bat izatea; maila handiko lehiaketa da, konpetentzia ikaragarria dago, eta lan handia eskatzen baitio talde bati?.
‎–Bai, badakit. Baina pentsa ezazu, oraintxe esan dizudan bezala... pentsa ezazu, bai, ihes egiten duzula eta, Tasio eta bere taldearen artera azaldu beharrean, etsaiaren aldera azaltzen zarela, de Guatemala a Guatepeor, zure amak esaten duen bezala... orduan bai, fusilatu egingo baitzaituzte. Hemen, aldiz, seguru gaude, zaintzaileek gu ez hiltzeko aginduak baitituzte, nahiz eta jende alu honekin ez dagoen inola ere fidatzerik...
‎Bourdieuk esaten duen bezala, hemen ezkutatutako gizarte bortizkerian sartzen gara; arau menderatzailea ez da partekatua, inposatua baizik, biolentzia sinbolikoaren bitartez. Gizarte taldeen arteko harremanak ez dira baketsuak, baizik eta boteretsuen eta ahulen arteko etengabeko lehia da, autore horren ikuspuntutik.
2010
‎Bertako komunikabideek isilarazi egin nahi dute herrialdearen errealitate gogorra, baina isilpeko drama horrek nabarmen uzten du gizarte taldeen arteko aldeak gero eta handiagoak direla: aberatsak aberatsagoak, pobreak zapalduagoak.
2011
‎Eraikinaren obra amaituta, udala eta musika taldeen arteko hitzarmena lantzea falta da orain.
‎Eraikinaren obra amaituta, udala eta musika taldeen arteko hitzarmena lantzea falta da orain.
‎" Ez dago irizpide jakin bat. Agendan diren emanaldiak bildu eta nabarmentzen joaten gara, beti ere oreka mantenduz, herrialde, areto edota musika taldeen artean, garrantzia eman gabe zenbat ikusle batuko diren". Agenda osatu edo elikatzeko modu diferenteak dituzte, ataria" gune ireki bat bezala irudikatzen" dutelako.
‎• Azkenik esan gazteen erabilera mailak haurrenarekiko duen aldea nabarmen handitu dela, baina beherantz. Hau da, ume izateari uzten diotenean askok euskara erabiltzen jarraituko dute baina beste askok ez, bi adin taldeen artean nolabaiteko etena sortuz. Izan ere, adin honetan gazteak zein giza taldetan integratu erabakitzen duen moduan, harreman berri horietan zein hizkuntza erabili ere hautatu egingo du.
‎Horrela, Giles, Bourhis eta Taylorrek (1977) bizindar etnolinguistikoaren kontzeptua proposatu zuten (Azurmendi, 2000); kontzeptu horrek tresna bat ematen du talde arteko testuinguru batean komunitate etnokulturalen indarrari eragiten dioten aldagai sozioestrukturalak aztertzeko. Talde baten bizindar etnolinguistikoa horrela definitzen dute:
‎Talde baten bizindar etnolinguistikoa horrela definitzen dute: talde arteko testuinguru batean, talde batek portaera berezitua eta identitate kolektiboa izan dezan egiten duena. Hiru dimentsio estruktural bereizten dira:
2012
‎Nire ezagun antibilbotar batek, hauen euskara ezagutza faltari iseka egiteko, zioen han Maitetxu mia zortzikoa euskaraz ari direlakoan abesten dutela. Horren harira komeni da aipatzea lehen mailako euskal futbol taldeen artean himnoa jatorriz euskaraz duen bakarra Athletic dela. Alaves eta Osasuna taldeek gaztelaniaz dituzte:
‎Laburpena. zumarraga eta urretxu herrietan euskararen ezagutzak gora egin arren erabilerak behera egin du auzo ezberdinetako kaleetan, adin taldeen artean, baita haurren presentziaren arabera ere. oro har, 2001 eta 2005eko %22tik %18, 9ra jaitsi da 2009an. Artikulu honetan erabilera indarberritzko proposapen desberdin batzuk egiten dira, arnasguneak kontuan hartuz, lagunartea, auzo hurbila eta eguneroko kale bizitza eragiteko. helburu nagusia ditugun baliabideak kontuan hartuz kalean entzuten den euskararen erabilera handitzea da. horretarako, Joshua Fishmanen teoria ezaguna (reversing Language Shift) lagungarri izanen zaigu.
‎2010eko maiatzean aurkeztu ziren 2009ko neurketen datuak. Bertan nabarmentzekoa da euskararen erabileran jaitsiera erabilerari zegokionez. ezagutzak gora egin arren erabilerak behera egin du bai herrietako auzo ezberdinetan, bai erdialdean, adin taldeen artean, baita haurren presentziaren arabera ere. oro har, 2001 eta 2005eko %22tik, 2009ko %18, 9ra. Jaitsiera gainera era berezian antzeman da gazteen artean. honek, euskara zerbitzuetan gabiltzanoi, hainbat galdera sortarazi zizkigun euskara zerbitzuetatik burutzen ari garen lana egokia al da?
‎Ezagutzak gora egin arren erabilerak behera egin du bai herrietako auzo ezberdinetan, bai erdialdean, adin taldeen artean, baita haurren presentziaren arabera ere. hainbat galdera sortarazi zizkigun Euskara Zerbitzuetatik burutzen ari garen lana egokia al da?
‎Nolanahi ere, marka baten eta bere xede taldeen arteko harremana ahalik eta estuena eta emankorrena izan dadin edozein bide ikertzeko eta esperimentatzeko prest dagoen eremuan, konbentzituta gaude ekarpen baliagarria egin dezakeela gure ikerketak. Are gehiago globalizazioaren
‎6 Haur Hezkuntza eta Lehen Hezkuntzako lehenengo zikloa ematen duten ikastetxeek koordinazio mekanismoak ezarriko dituzte irakasle taldeen artean.
‎Merkatuen logikari lotuta dauden estatuetako gizarte taldeen arteko lotura gisanazioa eratzeko aukera ukatzen dutenean «merkatu» horiek, nazio sozialaeraikitzeko aukera sortzen da estaturik gabeko herrietan.
‎Lehenik eta behin, garrantzitsua da paziente guztien antsietatea eta depresioa baloratzea, biek lagundu baitezakete sexu jarduera aldatzen. Hipertentsio arteriala duten gizonen% 66k erekzio disfuntzioa du Funtsezko beste alderdi bat da pazienteak arrisku txikiko edo arrisku handiko taldeen artean bereiztea. Lehenengo multzoan honako hauek daude:
2013
‎Hau da, egunean, zerbait geroz eta gehiago gertatzen ari zaiguna gurean, Euskararekiko gehien bat, gure zori onerako: 1) bai elkarteartean, 2) elkarte+ erakunde artean, 3) erakunde artean, 4) erakunde+ erdierakunde artean, 5) erdi erakunde artean, 6) erdi erakinde+ elkarte artean,..., 7) guzti hauek eta pertsona edo talde artean ere.
‎Hau da, egunean, zerbait geroz eta gehiago gertatzen ari zaiguna gurean, Euskararekiko gehien bat, gure zori onerako: 1) bai elkarteartean, 2) elkarte+ erakunde artean, 3) erakunde artean, 4) erakunde+ erdierakunde artean, 5) erdi erakunde artean, 6) erdierakinde+ elkarte artean,..., 7) guzti hauek eta pertsona edo talde artean ere.
‎Nahiz eta AMIA eredua (Ahuleziak, Mehatxuak, Indar-guneak, Aukerak) sortua den lan munduko organizazioetan eragiteko, baliagarria da ere analisi eta aplikazio maila guztietan (gehienbat Psikologia Soziala diziplinatik begiratuta): pertsona+ pertsona artea, taldea+ talde artea, elkarte sozialak, instituzio ofizialak edo erakundeak, erdi erakundeak (erdi sozialak+ erdi ofizialak),... Horregatik, nahiz eta pertsona mailan orain gehiago kokatu, bestelako analisi eta aplikazio mailentzako ere baliagarria da AMIA eredua; baliagarriaz gain, beharrezkoa ere, gora eta behera beraien artean lotura eginez, artekotasuna erabiliz.
‎— Talde artea: konplexua da gehienetan, askotan beraien arteko posizio ezberdinetan kokatzen direlako, bata gehiago dominatzailea eta bestea gehiago menpekoa gertatuz; honako artekotasuna sortu ohi da helburu batzuekiko ere, beraien arteko erkaketa erabiliz, harreman positiboak hala negatiboak edukiz, arteko berdintasuna nekez erabiliz bai/ ez, arteko inposizioa eginez bai/ ez, adostasuna lortu nahian bai/ ez, komunikazioak eta pertsuasioa eraginkorrak erabiliz bai/ ez; eman ohi dira ere beraien artean honako fenomenoak:
‎" artalde" izenekoa (babez gabetasun ikasia: sinistuz+ onartuz+ obedituz+...), menpeko taldean," ardi beltza" izenekoa (talde barnekoren bat (zuk) etsaia (k) kontsideratzea eta taldetik botatzea, menpeko taldean ere gehienetan, eta gehienbat talde arteko egoera oso gatazkatsua denean)... (Bourhis et al. 1996), Kasu honetan, izan daiteke:
‎(Bourhis et al. 1996), Kasu honetan, izan daiteke: 1) edo Euskararen aldeko talde artea, orduan indartsuagoak eta efizienteagoak gertatuko dira beren ekintzak, edo 2) alderantziz, talde bat Euskararen aldekoa izatea eta bestea kontrakoa izatea.
‎Ez dago ia alderik sexu batetik bestera eta adin taldeen artean, baina erkidegoei dagokienez, Extremadurakoek balioa aitortzen diote jatorriaren informazioari ere (han galdekatu ditugunen %19k, hain zuzen).
‎Aldeak, dena den, handiagoak dira adin taldeen artean: 35 urtetik gorakoen artean, %83k izan dute gaizki ulerturen bat, eta 18 eta 34 urte artekoetan, %75ek.
‎Europako Parlamentuaren hizkuntza gutxituei buruzko talde artekoan parte hartu zuen atzo, azaroaren 21ean, Euskaltzaindiak, Estrasburgon. Parlamentuaren osoko bileraren baitan egin zen talde artekoaren bileran aritu ziren, Akademiaren izenean, Andres Urrutia euskaltzainburua eta Xarles Videgain buruordea.
‎Europako Parlamentuaren hizkuntza gutxituei buruzko talde artekoan parte hartu zuen atzo, azaroaren 21ean, Euskaltzaindiak, Estrasburgon. Parlamentuaren osoko bileraren baitan egin zen talde artekoaren bileran aritu ziren, Akademiaren izenean, Andres Urrutia euskaltzainburua eta Xarles Videgain buruordea.
‎intermuscularis, intermusculare: gihar arteko, bereziki gorputz adarretan gihar arteko edo gihar talde arteko lokarri ehunezko trenkadak (Septum intermusculare).
‎Ligako lehen bi partidak irabazi dituen talde bakarra daEskualdeko futbol taldeen artean, Lesakako Beti Gaztek eman du berririk onena. Izan ere, sekula lortu ez zuena lortu du bi lehenbiziko jardunaldietan:
‎Eskualdeko futbol taldeen artean, Lesakako Beti Gaztek eman du berririk onena. Izan ere, sekula lortu ez zuena lortu du bi lehenbiziko jardunaldietan:
‎erakusketan bada taldearen urteetan zeharreko argitalpen lana jasotzen duen irakurketa gunea. Helburu didaktikoak dituen artearen historiari buruzko ikuspuntu feminista daukaten argitalpen didaktikoak dira lan hauek.Guerrilla Girls en taldea arte eremuan Eurak, “Arte munduaren kontzientzia” bezala definitzen duten Guerrilla Girls taldearen lana, praktika artistiko feministetan inflexio puntua da bi arrazoirengatik.Lehenak, sexu desberdintasunaren produkzio eta erreprodukzio arazoaren “enkoadratze” zabalak, arte feministan garatzen ari ziren estrategiekiko diskurtsoaren biraketarekin dauka zerikusia. Eta horrekin... Arte alorrean eta beste zenbaitetan ere emakumeak bizi duen errealitatea islatzen duen estatistikaren hizkuntza erabiltzen dute, gizarte demokratikoen esanetan jarraitu nahi dituzten helburuekin, batez ere berdintasunari dagozkienekin kontrastatu, eta promes horiek lortzerakoan izandako porrota agerian jartzeko.
‎Bi laukietan agertzen den moduan, bereziki bi jauzi jaso dira inkestaren emaitzetan. Alde batetik, gela barrutik gela kanpora jauzi handi bat dago; bestetik, bi adin taldeen artean ere antzeko jauzia jasotzen da. Aldeak benetan deigarriak dira.
‎Orokorrean, badirudi LHM4koek gelako formaltasuna gehiago errespetatzen dutela DBH2koek baino, bereziki lagunekin hitz egiten dutenean; irakasleekin hitz egiteko momentuan, aldiz, aldeak ez dira hain handiak. LMH4koen gelaren eta jolaslekuaren arteko jauzia bi adin taldeen artean gela barruan dagoen jauzia bezalakoa da. Gure aburuz, gelaren formaltasunaren irudiarekin lotuta dago jauzia (ikaskideekin gelan burutzen diren hizkuntza erabilerei dagokienez, interakzioa irakasleak antolatutako ekintza bati lotuta dagoen edo ikasleen arteko interakzio informala den ezberdintzea interesgarria izango litzateke).
2014
‎Bigarren ediziotik bi urte igaro dira, eta, hasieratik jaialdiaren produkzio lanetan diharduen Kimetz Zenitagoiaren berbetan, helburu berberak mantentzen ditu: “Durangaldeko musika taldeen arteko harremana sendotzea, eta eskualdeko publikoari taldeak ezagutaraztea”. Oso ezagunak diren kanten bertsioen jaia aukera ederra da hori lortzeko.
‎Aurreko ataleko mapari begiratu eta taldeekin arteko ehunka igurtzi bultza daitezke, eta horrela sortutako txinparta horietatik su koxkorrak sortuko lirateke. Zumaian hori eragiteko bi berogailu nagusi ikusten ditut, gainerakoak gutxietsi gabe, beste... herri askotan ere motor izan daitezkeenak:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
taldeen 103 (0,68)
talde 72 (0,47)
Talde 10 (0,07)
taldeak 3 (0,02)
taldearen 3 (0,02)
taldea 2 (0,01)
taldera 2 (0,01)
taldeekin 1 (0,01)
taldekoen 1 (0,01)
talderen 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
talde arte harreman 15 (0,10)
talde arte hizkuntza 7 (0,05)
talde arte gatazka 6 (0,04)
talde arte ere 5 (0,03)
talde arte lehia 5 (0,03)
talde arte testuinguru 5 (0,03)
talde arte egon 4 (0,03)
talde arte konparazio 4 (0,03)
talde arte alde 3 (0,02)
talde arte botere 3 (0,02)
talde arte desberdintasun 3 (0,02)
talde arte egoki 3 (0,02)
talde arte hitzarmen 3 (0,02)
talde arte jarrera 3 (0,02)
talde arte lankidetza 3 (0,02)
talde arte maila 3 (0,02)
talde arte partida 3 (0,02)
talde arte azaldu 2 (0,01)
talde arte bereizketa 2 (0,01)
talde arte elkarbizitza 2 (0,01)
talde arte erlazio 2 (0,01)
talde arte komunikazio 2 (0,01)
talde arte kontaktu 2 (0,01)
talde arte adostasun 1 (0,01)
talde arte aurkitu 1 (0,01)
talde arte baino 1 (0,01)
talde arte behar 1 (0,01)
talde arte berdintasun 1 (0,01)
talde arte bereizi 1 (0,01)
talde arte berezitasun 1 (0,01)
talde arte berriro 1 (0,01)
talde arte bilera 1 (0,01)
talde arte biziki 1 (0,01)
talde arte borroka 1 (0,01)
talde arte dema 1 (0,01)
talde arte egin 1 (0,01)
talde arte egoera 1 (0,01)
talde arte ehuneko 1 (0,01)
talde arte ehunka 1 (0,01)
talde arte EKE 1 (0,01)
talde arte elkarrekintza 1 (0,01)
talde arte emaitza 1 (0,01)
talde arte emozio 1 (0,01)
talde arte en 1 (0,01)
talde arte erabaki 1 (0,01)
talde arte erabilera 1 (0,01)
talde arte eraiki 1 (0,01)
talde arte eratu 1 (0,01)
talde arte erdi 1 (0,01)
talde arte eremu 1 (0,01)
talde arte eskailera 1 (0,01)
talde arte eskaini 1 (0,01)
talde arte esperientzia 1 (0,01)
talde arte estatus 1 (0,01)
talde arte etsaitasun 1 (0,01)
talde arte ezberdintasun 1 (0,01)
talde arte futbol 1 (0,01)
talde arte gel 1 (0,01)
talde arte gertaera 1 (0,01)
talde arte gertatu 1 (0,01)
talde arte hidrogeno 1 (0,01)
talde arte hierarkia 1 (0,01)
talde arte himno 1 (0,01)
talde arte homogeneotasun 1 (0,01)
talde arte indartsu 1 (0,01)
talde arte informazio 1 (0,01)
talde arte interes 1 (0,01)
talde arte irudikapen 1 (0,01)
talde arte kultura 1 (0,01)
talde arte lokarri 1 (0,01)
talde arte lotura 1 (0,01)
talde arte martzial 1 (0,01)
talde arte mehatxu 1 (0,01)
talde arte mesfidantza 1 (0,01)
talde arte minimizatu 1 (0,01)
talde arte musika 1 (0,01)
talde arte nolabaiteko 1 (0,01)
talde arte norgehiagoka 1 (0,01)
talde arte parte 1 (0,01)
talde arte pertzepzio 1 (0,01)
talde arte polo 1 (0,01)
talde arte utzi 1 (0,01)
talde arte xake 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia