2000
|
|
gizabanako baten kultur identitateari eustearen eta gizarte zabalagoarekiko (hau da, estatuarekiko) ukipen nahiaren arteko erlazioek identitate erlazioen laueredu sortzen dituzte. Eredu honek identitate sailkapen laukoitza sortzen du, gizarte anitzetan taldeek norbere
|
taldearekiko
identifikazioaren eta gizarte zabalagoarekiko ukipen nahiaren arteko interakzioaren arabera jardun dezaketelako. Lau identitate eredu horien ezaugarri bereizgarriak honako hauek dira:
|
|
batzuk estatuarekinindentifikatzen dira eta beste batzuk estatutik bereizten dira, honela, taldeen kokapen horiek beren talde identitatearen autoestimarako funtsezko funtzioak betetzendituztelarik. Bigarrenean, aldiz, Berry-ren identifikazio estrategiak ikusten saiatukogara, horren ondorioz azalduz ezen berezko hizkuntza duten gutxiengo egoerandauden taldeek identitate estrategiatarako funtsezko tokia beteko dutela gatazka egoeretan, hain zuzen ere, norbere eta beste
|
taldearekiko
identifikazio eta estereotipoetan.
|
|
Gainera, hirutestuinguru kulturalen kategokiak, dimentsio horretan toki desberdinetan kokatzendira: Katalunia eta Euskal Herria eskuinean, hau da, oso
|
talde
identifikazio handiaren eta estatu identifikazio txikiaren ondoan?, eta Andaluzia ezkerraldean, oso talde identifikazio txikiaren eta estatu identifikazio handiaren ondoan?.
|
|
Gainera, hirutestuinguru kulturalen kategokiak, dimentsio horretan toki desberdinetan kokatzendira: Katalunia eta Euskal Herria eskuinean, hau da, oso talde identifikazio handiaren eta estatu identifikazio txikiaren ondoan?, eta Andaluzia ezkerraldean, oso
|
talde
identifikazio txikiaren eta estatu identifikazio handiaren ondoan?.
|
|
Ikus dezakegunez, gutxiengo egoeran dauden
|
taldeekiko
identifikazioak etaestatuarekiko identifikazioak koerlazio positiboa dute elkarren artean Andaluzian, eta negatiboa Katalunian eta Euskal Herrian. Lehenengo kasuan identitate harmoniatsuak dira eta, nolabait esateko,, erkaketa identitatea?
|
2003
|
|
Oro har bertsio librea izanik ere, Vaivenen azken proposamenean badira dramaturgo ingelesaren lanetik zehatz mehatz berreskuratutako pasarteak ere.
|
Taldeak
identifikazioarekin jokatu nahi izan du, ez zuen gizaki arrotzez hitz egin nahi, gehiengoari buruz mintzatzeko gogoa zuten: " Arrazista, homofobo edo sexista direla aitortuko ez luketen gehiengo horretaz".
|
2004
|
|
aitorpen horien argitan, hizkuntza jakite hutsak berekin dakar hizkuntza hori hiztunaren identitate osagarri bihurtzea. Halere, guk dakigunez, erabileran gehien eragiten dutenetako faktorea hizkuntzaren eta hiztunaren arteko
|
talde
identifikazioa izaten da. Zer esanik ez dago, berriz, identifikazio maila hori sendo samarra izango bada, ikasketa akademikoaz haratago dauden baldintzak aldekoak izan behar dituztela bihar etziko belaunaldiek.
|
2006
|
|
• Euskara indartzeko
|
taldeen
identifikazioa eta beren funtzionamendu ezaugarriak ezagutzea.
|
2007
|
|
estatusen diferentzien ondorioak, diferentzia horien egonkortasuna eta legitimitatea, taldea uzteko erabakimena. Oro har, esan dezakegu estatusaltuko
|
taldeek
identifikazio handiagoa eragiten dutela, beheko estatuseko taldeauzteko aukera dagoenean identifikazioa oso eskasa da, hau da, gora mugitzerikdagoenean subjektuak alde batera uzten du estatus gutxiko taldea, kasu batean izanezik, taldeari egotzitako estatus eskas hori bidegabe edo ez zilegi jotzen denean.Kasu horretan identifikazio handia gertatzen da. Bestalde, estatus altuko taldeekgainerako taldeekiko bereizgarritasun handiagoa erakusten dute.
|
|
, (2003): ?
|
Talde
identifikazioa, barne taldearekiko faboritismoa eta hautemandako homogeneotasun maila testuinguru soziopolitiko desberdinetangaratzen ari diren haur eta nerabeengan?, Uztaro, 43, 105
|
|
Ikerketa horiek aztertu dute, gehienbat, Nlren sei alderdiren garapena: norberaren aberriari eta beste herrialdeei buruzko ezagutza; herrialdeekiko sentimenduak eta norberaren aberriarekiko atxikimendua; ikur nazionalen eta haienesanahiaren ezagutza; talde nazionalen inguruko ezagutza, usteak eta estereotipoak; barne talde nazionaleko eta kanpo talde nazionaletako kideekiko sentimenduak, eta autokategorizazioa eta barne
|
taldearekiko
identifikazio subjektiboa.
|
|
13.3.6 Autokategorizazioa eta barne
|
taldearekiko
identifikazio subjektiboa
|
|
Beste hainbeste gertatzen da Tbilisin, non georgieraz ikasten duten haur georgiarrak gehiago identifikatzen baitira georgiar taldearekin errusieraz ikasten duten haurren aldean (Kipiani, 2001). Euskal Herrian, berriz, espainiar eta euskal
|
taldeekiko
identifikazio mailak etxean erabiltzen denhizkuntzaren araberakoak dira. Hala, etxean euskaraz soilik hitz egiten duten haurrakgehiago identifikatzen dira euskal identitatearekin, eta gaztelaniaz hitz egitendutenak, berriz, gehiago espainiar identitatearekin (Reizabal et al., 2002, 2004). Beste hainbeste egiaztatu da Katalunian (Barrett et al., 1999; Vila et al., 1998).
|
|
Aldaketa horren ondorioz, haurrekbarneratzen dituzte beren gizarte taldearen baitan kanpo taldeen aldera daudenjarrera negatiboak. Badira barneratze horretan eragina izan dezaketen hiru aldagai: batetik, barne
|
taldearekiko
identifikazio maila; bestetik, barne taldeko kideenartean zenbateraino zabalduta dauden jarrera negatibo horiek; azkenik, barnetaldeko kideek sentitzen ote duten beren estatusa zein ongizatea arriskuan daudela.
|
|
Identitate sozialaren garapenaren teoriak ez dufenomeno hori azaltzeko gaitasunik, teoria horren arabera adin horretako haurrek, batik bat, barne talde nazionalari erreparatzen baitiote, eta ez kanpo taldeei.Bestetik, 5 urtetik 11 urtera artean apaldu egiten da barne taldearekiko sentimendueneta horri egozten dizkioten ezaugarrien positibotasuna (Barrett eta Short, 1992; Barrett et al., 2003; Buchanan Barrow, 1999, 2001; Lambert eta Klineberg, 1967; Tajfel et al., 1970). Bestalde, zenbaitetan ez da jarrera nazionaletan aldaketarikizaten, adinaren arabera (Lambert eta Klineberg, 1967; Reizabal et al., 2002, 2004). Bestetik, barne
|
taldearekiko
identifikazio mailak barne taldearekiko afektuan dueragina soilik, eta ez barne taldeari egotzitako ezaugarrietan, kanpo taldeekikoafektuan edo kanpo taldeei egotzitako ezaugarrietan (Barrett et al., 2004).
|
2008
|
|
Hurbiltasun sozialaren alderdi horiek guztiek lagundu egiten dute Fishmanek (1989) gutxiengodun taldeen komunitate bizitza deritzona sortzen. Proposatutako ereduan, hizkuntza sozializazioaren hiru alderdi garrantzitsuk osatzen dute hurbiltasun sozialaren osagaia eta hizkuntza erabilerari eta hizkuntza
|
taldearen
identifikazioari laguntzen diote: enkulturazioa, autonomizazio pertsonala eta kontzientziazio soziala (Landry, Allard, Deveau eta Bourgeois, 2005; Landry, Allard eta Deveau, 2007a, argitaratzeko prozesuan).
|
|
– Windowseko
|
taldeen
identifikazioa eta Windows sarerako esportatuko den izena. Sekzio baten hasieran jar daiteke eta ondorengo parametroak talde bakoitzerako zehatz daitezke.
|
2009
|
|
ikurrak nonahi zabaltzen direlarik, identifikaziorako aukerak ere zabaldu egiten dira. Horrela,
|
taldearen
identifikaziorako propio sortuak ez diren egitateak ere (objektuak zein praktikak) berebiziko nortasun ikur bilaka daitezke, areago —geroxeago aipatuko dugun moduan— nortasun emaile nagusi izandako beste eragile batzuk eginkizun horretan ahultzen ari direnean. Futbola, bere ingurumari adierazkor guztiarekin (taldeen koloreak, kamisetak, ereserkiak, espazioak, denborak eta abar) adibide ezin hobea dugu.
|
|
Ikerketa anitzen arabera, gizakiok inklusiora eta ez esklusiora motibaturik gaude (Baumeister eta Leary, 1995; Brewer, 1997; Maslow, 1968; Rosenberg, 1979; William eta Sommer, 1997). Gizartean leku bat edukitzeko desira kontuan izanik, talde minoritarioetako kideek euren
|
taldearekin
identifikazioa handitu egiten dute, jasotako diskriminazio eta aurreiritziei erantzun moduan (Nesdale eta Mak, 2003; Schmitt, Spears eta Branscombe, 2003). Dena dela, talde arteko pertzepzioak ez dira hutsune sozialetan gertatzen (Spears eta Manstead, 1989; Tajfel, 1981); izan ere, testuinguru zabalago batean sortzen diren beste konparazio sozial batzuek baldintzatu zein indartu ditzakete.
|
2010
|
|
lehendabizi, eztabaidetan agertutako ideiak euskadiko biztanleria osora zein punturaino orokortu daitezkeen antzematea, eta, bigarrenez, ideiok zein gizataldeetan diren ohikoagoak zehaztea. helburua ez da izan eztabaidetan agerturiko jarrera denak neurtzea, baizik eta bai baina motakoen artean maizen ageri direnei arreta ipintzea. gainera, galderak zehazterakoan ikerlarien interpretazio edo kontzeptualizazioak erabili ordez partaideen euren adierazpen moduak edo berbalizazioak hartu dira kontuan. euskadiko autonomia elkargoaren 18 eta 55 urte bitarteko 600 lagunek osatu dute ikerketa kuantitatiboaren lagina eta adina, sexu eta eskualde (erdaldunagoa edo elebidunagoa, Inkesta Soziolinguistikoa 2006 lanaren arabera (eusko Jaurlaritza 2008)) aldagaitan gizarte osoaren adierazgarria da. ikerketa kuantitatiboaren emaitza nagusiak ondoko hauek izan dira: ikerketa kualitatiboan agerturiko jarreren, eta batez ere bai bainakoek erakutsitakoen, maiztasuna; jarrera komunak dituzten
|
taldeen
identifikazioa (aldekoagoak, bai bainakoak eta kritikoagoak) eta haien ezaugarri sozialen deskribapena; eta euskararen alde talde horietako bakoitza zer dagoen prest egiteko zehaztapena. erabilitako metodologiaren balorazio orokor bat egiteko, ikerlariek uste dute tipologia osatzeko aurretiaz diseinatutako tipologietatik ez abiatzea, baizik eta datuetatik euretatik; analisiaren maila ezberdinetan...
|
2011
|
|
Desberdindu nahi hori, beraz, familia eta eskola ordezkatuko dituzten gizarte
|
taldeekiko
identifikazioak emango dio gazteari. Eta talde horiek, beti horrela ez bada ere, musikaren inguruan eratzen dira eta horietatik hartuko dituzte baloreak, sinismenak, jokaera ereduak eta, batzuetan, hizkuntza bera ere bai.
|
|
Kataluniakotalde publikoak bestelako bidea hartu zuen, marka bakarreko estrategia barik, ataribakoitzari izaera desberdina eskainiz (telebistaren ataria, irratiarena, gazteena, etab.). Bideratutako ikerketen emaitzak aztertu ostean, beraz, euskal komunikazio taldeakmonomarka edo marka bakarreko modeloa jarraitzea erabaki zuen, hots, EITBmarkaren aldeko apustua egitea. Horrela, une horretatik aurrera Eitb.com izangoda
|
taldearen
identifikazio zeinu nagusia Interneten. Behin erabiltzaileak Eitb.comatarian sarturik, beste eduki guztiak kontsultatzeko aukera izan dute:
|
|
Horrek, taldeak urtero egiten duen erritua egiteko eskaerari ematen dion baimen sinbolikoaz gain, diru kopuru bat ematen du bederatziurren osteko afaria ordaintzeko. Gastu hori nolabait zuritzeko, udalak
|
taldeari
identifikazio fiskalaren zenbakia eskatu dio, eta horren ondorioz sortu da Marijesien Lagunen Elkartea. Eskaera horrek gatazka txiki bat eragin du taldearen barnean, Marijesien sektore batek errituak duen kapital sinbolikoa pilatzeko saiakera bat bezala bizi izan baitu.
|
2012
|
|
3 Artikulu honen ondoreetarako, prozedura zein pertsonaren aurka bideratzen den eta pertsona hori behar bezala zehaztuta gelditu da ebazpen judizialean, nahiz horren zuzeneko identifikazioaren bidez, nahiz egitatea egozten zitzaien antolakunde edo pertsona
|
taldearen barruan
identifikazio hori geroago zehazteko aukera ematen duten datuen bidez.
|
|
Horretaz gain, pentsatzen dugu azalpena lotua egon daitekeela gazteak duen identifikazio beharrarekin. Gazteak
|
taldearekiko
identifikazio beharra du eta uste dugu talde nortasuna Goizuetako hizkeran bertan topatzen dutela. Etxabek bere lanean (2010:
|
2013
|
|
51). Esan nahi baita futbolak, eta telebistaren kontaketak bizitzen duen emozioak eta artegak, futbolaz gaindiko sentipenak, gizartearen norantzari buruzkoak, bideratzea ahalbidetzen duela
|
taldeekin
identifikazioa tarteko dela. Betiere «gu» eta «haiek» alderaketa gainjartzen du narrazioak, eta muturreraino eramaten du norgehiagoka eta identifikazioa nazioen artekoa denean.
|
2015
|
|
Pertsonak norbanako eta aldi berean taldekide ere bagaren aldetik, gizarte maila jakin batekin, jatorri geografiko batekin ala kultura erreferentzia berezi batzuekin identifika genezake fonema baten ahoskera jakin bat eta kasu batzuetan ez da txantxetako edo jolaserako gaia: norberaren baitako ziurtasuna, duintasuna,
|
talde
identifikazioa edo honako edo harako balioak... garrantzi handiko heldulekua baitira pertsonarentzat. Zenbait filologo, hizkuntzalari edo normalizatzailek uste dute honelako gorabeherek belaunaldi bat, bat eta erdi ala gehienez bi iraun ohi dutela eta behin batasuna, estandarizazioa eta normalizazioa erabakiz gero, ahoskera ohiturak biderkatzeko gaitasuna eta ahala duten hedabide, hezkuntza eta administrazioak gizartearen eta geografiaren alderdi gehienetara lerraraziko eta bideratuko dituztela ondotik ahoskera arau estandarizatuak:
|
|
Balizko poeta baten hausnarketak, bere izana eratzen zuen gehiena galdu berri duen pertsonaia poetiko baten gogoetak: familia, etxea, lana, itxaropen politikoak, ideia politikoak ez esateagatik... eta baita giza komunitate nahiz edozein
|
talderekiko
identifikazio sena ere galdu berriak dituen ni baten ariketak. Alegiazko ni haren xehetasunak, poemetan berberetan agertzen zirenak:
|
2019
|
|
Jarrera integratzailea norbanakoarengan
|
talde
identifikazioa eta hizkuntza atxikimendua eragiten duen jarrera dela ikusi da aurreko definizioan. Baina jarrera hori ere baldintzatuko du gizartea elebakarra edo eleaniztuna bada.
|
|
Delituari beldurra eraikitzeko prozesu honetan, mehatxua irudikatzen duen
|
taldearen
identifikazioa elementu garrantzitsu bat da. Fokua aurkari nabarmenaren gainean jartzen denean, beldurraren areagotzea jasangarriagoa bihurtzen da (Bauman, 2017).
|
|
Gainera, txikitasunaren ezaugarriak areagotu egiten dira" giro ona" izateak gizaki askori ematen dion plazeragatik, babes moduko horregatik. Euskara erabiltzeko zioa oso" bihotzezkoa" da maiz,
|
taldearekiko
identifikazioa bilatzen da eta horrek hizkera ez zainduaren ezaugarriak areagotu ditzake.
|
2021
|
|
Ikastola ez zen seme alaben eskola soila, hizkuntzaren gordetze eta berreskuratzeko gunea, taldea bezala Estatuaren erasoaren aurrean aritzeko tokia,
|
talde
identifikapena bultzatzen eta birsortzen zuen eremua, seme alabengandik" hurbilago" sentiarazten zizkien ekintza, eta oro har, egun bakoitzean ordu batzu eskatzen zituen apostua baizik (Fernandez, 1994: 266).
|
2022
|
|
3.2.2 Interes
|
taldeen
identifikazioa
|
|
interes taldeek enpresei eskatzen badiete euskara zerbitzu edo lan hizkuntza izan dadin, enpresek beraien kudeaketa estrategian eta jardueran txertatuko dute euskara. Interes
|
taldeen
identifikazio eta aktibaziorako egon daitezkeen aukera eta argudioez gain, hausnarketa sakonago baterako balio dezaketen hainbat galdera ere jaso dira. • Hitz gakoak:
|
2023
|
|
Gizabanakoen autoestimua haien herri edo nazioei lotuta al dago, bada? Herri edo nazio batek sentimendu bera duten pertsonak biltzen dituen heinean, eta horien nortasun kolektiboak norbanakoaren nortasuna osatzen duen heinean, norbanakoaren autoestimua, besteak beste,
|
taldearekiko
identifikazioaren bidez indartzen da.
|