2008
|
|
Taldearen barruko bizindarra handitzen duten pertzepzio itxuraldatzeak gertatzen dira hizkuntza taldeek beren taldearen bizindarra puzten dutenean eta beste taldeen bizindarra gutxiesten dutenean. Normalean atsegingarria izaten da norberaren hizkuntza
|
taldea
hurbileko ingurunean dituen beste hizkuntza taldeak baino egoera hobean dagoela pentsatzea. Bizindarraren pertzepzioari buruzko desadostasunak, berriz, honako kasu hauetan gertatzen dira:
|
2022
|
|
Azterlan honen xedea aztertzea zen ea ETEak gai diren jokabide berritzaileak sustatzeko kultura berritzaile eta parte hartzailearen, lidergo eraldatzailearen eta berrikuntza taldeen sorreraren bidez. Horretarako, neurri kuantitatiboak zein kualitatiboak eta informazio iturri desberdinak (berrikuntza
|
taldearen
hurbileko ingurunea, berrikuntza taldeko kideak eta horien koordinatzaileak) erabili dira. Horrek ekarpen argia egiten dio arlo horretako literaturari; izan ere, azterketa hainbat ikuspegitatik egitean, aberastu egiten du ETE etan gertatzen denaren ezagutza eta ulermena, haien barruko jokabide sortzaileak indartzeko.
|
|
Berrikuntza
|
taldeen
hurbileko ingurunea (berrikuntza taldeko kideak izan gabe, harreman zuzena duten erakundeko langileak dira) ebaluatzeko, 83 pertsonaren datuak bildu ziren: % 57,5 emakumeak (k= 48), batez besteko adina 43,55 urte zutenak (dt= 10.03); horietatik% 79k goi mailako ikasketak zituzten (n= 64),% 4,9k batxilergoa edo idazkaritza (n= 4),% 7,4k erdi mailako ikasketa teknikoak (n= 6) eta% 8,6k lehen mailako ikasketak (n= 7).
|
|
3.1
|
Taldearen
hurbileko ingurunearen emaitzak
|
|
1 taulak azterlanaren aldagaien emaitza deskribatzaileak erakusten ditu, korrelazioen analisien emaitzekin batera. Jokabide berritzailearen eta
|
taldearen
hurbileko ingurunearen aldagaien arteko korrelazioei dagokienez, handiena berrikuntzara bideratutako kulturari dagokio (r=. 34, p. 01), eta ondoren, erabakiak hartzeko prozesuan parte hartzeari (r=. 27, p. 05). Bestalde, berrikuntzara bideratutako kulturaren eta erabakiak hartzean parte hartzearen arteko korrelazioa positiboa eta esanguratsua da (r=. 35, p. 01). Emaitza horiek iradokitzen dute ku... Lidergo eraldatzaileari dagokionez, ez da harreman esanguratsurik ikusten inguruneko gainerako aldagaiekin.
|
|
Berrikuntza ETEak garatzeko funtsezko faktorea denez (Krishnan eta Scullion, 2017), azterlan honen helburu nagusia ETE etan jokabide berritzailea errazten eta zailtzen duten faktoreen eragina ikertzea da, berrikuntza taldeak eta hauen ingurunea denboran zehar aztertuz. Zehazki, ETE etan kultura berritzaile eta eta berrikuntza
|
taldeen
hurbileko ingurunean lidergo eraldatzailea izateak langileen jokabide berritzailea sustatuko duen aztertzen da. Bestalde, taldearen koordinatzailearen lidergo eraldatzaileak, eta egiten diren ekintzen plangintzak, gainerako kideek talde lanaren hasierako eta ixterako fasean duten jokabide berritzaileari nola eragiten dion ikertzen da.
|