Emaitzak: 5
2009 | ||
Beraz, THSren azpiko mekanismoen inguruan, bai igurikimenek bai babesteko beharrak eragiten dutela ondorioztatzen da ikerkuntzatik. Igurikimeneknahiko dirudite hizkuntzaren erabileran ezberdintasunak sortzeko | talde arteko testuinguruetan. Alde horretatik, hizkuntza soslaiak oinarri kognitiboa du, nahiz etagatazka areagotzen denean motibaziozko prozesuek indarra hartzen duten. | |
2011 | ||
Horrela, Giles, Bourhis eta Taylorrek (1977) bizindar etnolinguistikoaren kontzeptua proposatu zuten (Azurmendi, 2000); kontzeptu horrek tresna bat ematen du | talde arteko testuinguru batean komunitate etnokulturalen indarrari eragiten dioten aldagai sozioestrukturalak aztertzeko. Talde baten bizindar etnolinguistikoa horrela definitzen dute: | |
Talde baten bizindar etnolinguistikoa horrela definitzen dute: | talde arteko testuinguru batean, talde batek portaera berezitua eta identitate kolektiboa izan dezan egiten duena. Hiru dimentsio estruktural bereizten dira: | |
2019 | ||
Babesa eskatzen duten pertsonen etorrera, estereotipoen, aurreiritzien eta emozioen testuinguru batean gertatzen dira, eta emozio horiek, egoera honen aurrean erabakitzen diren politikak eta jarrerak (babesaren aldekoak edo ukatzearen aldekoak) justifikatu eta bideratzen dituzte (Skitka et al., 2006). | Talde arteko testuinguruetan emozioen ikerketa beharrezkoa da (Porat, Halperin eta Tamir, 2016), emozioek paper garrantzitsua jokatzen dutelako gizartearen erregulazioan. Horien funtzioa, klima emozional, atmosfera eta kultura emozional batetik, erlazio eta pertsonen arteko elkarrekintzetan uler daiteke (De Rivera, 1992; Conejero et al., 2004). | |
Hala ere, nahiz eta orain arte ikerketa gehienak | talde arteko testuingururako mehatxuaren ondorio negatiboen informazioa biltzeaz arduratu, duela gutxi haren potentzial positiboa aztertzen hasi dira ere. Hau da, erantzun antisozialak sortzeaz gain, gaur egun bizitzen ari garen krisi humanitarioek erantzun prosozialak sortzeko duten indarra ere ikertzen hasi dira (Carlo et al., 2013). |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
talde | 5 (0,03) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
talde arte | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
talde arte testuinguru | 5 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |