Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 83

2000
‎Eskakizun hauek autoritateak" ekintza positiboa" delako neurri multzo bat onartzera eraman ditzakete. Oro har, ekintza hauek, historia, etorkin etniko zein sozial, genero, erlijio edota talde kultural batekoa izateagatik beraien buruak antzinatik bazterturik ikusi dituzten gizabanakoak gizartearen patu kolektiboan benetan parte har dezaten dute helburutzat. Beste hitzetan esanda, gizartekideak hiritartasunaren idealera hurbildu daitezen kontsideratu behar zaie, ez indibiduo abstraktuak, isolatuak bezala, baizik eta giza talde ezberdinekin lotura estuak dituzten indibiduoak bezala.
‎Aipagarria den umiliazioaren ezaugarri bat bere izaera kutsagarria da. Gizaki jakin bat jokabide umiliagarriaren biktima zuzena ez bada ere, biktimekin identifikatzen ahal da, adibidez talde kultural bereko kideak direlako. Esate baterako, bere ikasketa guztiak hizkuntza gutxiagotuan burutu dituzten ikasleak unibertsitatera iristen direnean eta han ezin dutenean beraien hizkuntzan estudiatzen segitu (demagun legediak eskubide hori errekonozitzen duela), orduan ikasle horiek umiliaturik sentitzeko arrazoi sendoak dituzte.
‎Xede hori abiapuntutzat hartuta, estatuak esku hartu luke gizabanako guztien autodeterminazioa praktikan bermatzeko, eta ez soilik dagoeneko merkatu soziokulturalaren aldetik babesturik dagoen talde kulturaletako kideena. Autore hauen ustez, esparru politiko beraren barruan eta elkarren ondoan edota elkarrekin nahastuta bizi diren talde kulturaletako kideek (beste hitzetan esanda, multinazionalak diren estatuetako edota multikulturalak diren gizarteetako kideek) eskubidea daukate beraien kulturek botere publikoaren babesa izan dezaten6.
‎• Zeintzuk dira babesa merezi duten talde kultural horiek?
‎331) 5 Komunitaristek, hala nola perfekzionistak diren liberalek (Raz, Kymlicka), aitzitik, bizimodu onaren horizonteak ematen dizkigun ingurune kulturala babestu beharreko ondarea dela argudiatzen dute, gizabanakoa benetan autodetermina dadin nahi badugu, behintzat. Xede hori abiapuntutzat hartuta, estatuak esku hartu luke gizabanako guztien autodeterminazioa praktikan bermatzeko, eta ez soilik dagoeneko merkatu soziokulturalaren aldetik babesturik dagoen talde kulturaletako kideena. Autore hauen ustez, esparru politiko beraren barruan eta elkarren ondoan edota elkarrekin nahastuta bizi diren talde kulturaletako kideek (beste hitzetan esanda, multinazionalak diren estatuetako edota multikulturalak diren gizarteetako kideek) eskubidea daukate beraien kulturek botere publikoaren babesa izan dezaten6.
2002
‎Gauza bera modu desberdinez esan ahal izatea da estiloaren ekarpen nagusia. Estilo aldakuntzak talde kulturalak eta sozialak markatzen ditu, estiloak taldea bera ere karakterizatzen duelarik.
‎Montrealgo metroan jarritako iragarkiak kontuan hartuta, esate baterako, minoria kulturalak agertu ere ez ziren egin 1989 urtean: 136 iragarkitatik, bakar batean ikusi zen talde kultural gutxitu bat.
‎Historiaren joan etorrian, harreman zuzena egon da beti bizimoduaren eta sinismenen artean. Nekazaritza, merkataritza eta industria bera oso modu desberdinez bizi izan dira talde kultural bakoitzean. Nekazaritzaren garapena, merkataritzaren antolaketa eta industriaren kontzeptzioa lotuta egon dira garaian garaiko eta tokian tokiko kontzeptualizazio filosofiko erlijiosoekin.
2003
‎Izan ere, astelehen arratsaldean bertan, ekitaldi hunkigarri batek mukuru bete zuen Bartzelonako Pi eliza, hiriko frankismoaren kontrako erresistentziaren sinbolo bizietako bat. Aldarean, mahai bat; haren inguruan, berriz, kazetarien eta abokatuen erakundeetako ordezkariak, talde kulturaletakoak eta Salvador Cardus bezalako intelektual ospetsuak. Ertz batean, Joan Smith kazetari ingelesaren irudia nabarmentzen zen, hots, nazioarteko PEN Clubeko buruarena.
2006
‎Familia mikrosistemaren barne ez dauden interakzioak hartzenditu barne, baina eguneroko bizimoduaren zatia ere direnak (adib.: familia zabalarekiko erlazioa, talde kulturalekiko erlazioa.)
‎Komunitate horiek (direnak direla: nazioak, herri indigenak... oro har, talde kultural bezala izendatzen dira) euren aldarria azaldu eta justifikatu behar dute, eta baldintza jakin batzuk betetzen badituzte soilik esan ahal izango dugu sezesio eskubidea gauzatzeko nor badirela. Ondorioz, berezko autodeterminazio eskubiderik edo sezesiorako eskubide primariorik existitzen denik ukatzen dute joera honetako autoreek.
2007
‎1943ko apirilaren 27an talde desberdinetako ordezkariak bildu ziren Ustaritzen elkarte berri bat sortzeko785 asmoz, Eugène Goyhenechek Jean Duboscqi proposaturik786 Berrehun bat gaztek entzun zituzten Jean Pierre Urricarriet, Léon Leon, Pierre Lartzabal eta Louis Dassancen hitzak eta ordezkaturiko talde kulturalen ekintzen berriak787.
‎Baina Soubeleten Eskualdunaren> buruzagitzatik Arotçarenarenganako aldaketa hartan Piarres La, ttek hainbat ekintza burutu zituen: 1933an Begiraleak emakumezko talde kulturala sortu zuen; eta 1934an hasiera eman zien Menditarrak eskaut moduko taldeei, Euskalzaleak mugimenduari eta Aintzina> hilabetekariari.
‎1934 Begiraleak> emakumezko talde kulturala sortu du.
‎Eta ez da burutuespazio publiko horren kultur sekularizazioa: kultur aniztasuna ez da eremu publiko estatalen ezaugarri argia eta den apurrean ere ez da onartzen elkartze librea.Estatu batek ere ez dio inongo talde kultural edo soziali estatutik bereizteko eskubidea aitortzen. Zeren izenean egon behar dugu, jarraitu behar dugu elkarrekin. Nazioaren izenean:
‎Etnografia, antropologoek maiz erabiltzen duten ikerketa metodoa da eta osoerabilgarria da kultura baten balioek, ezagutzek, sinesmenek eta antzeko gizarteezagutzek kultura horretan garatzen diren gizabanakoengan duten eraginaikertzeko. Talde kultural baten ikerketa zuzen eta zorrotzean datza metodo hori, eta, horretarako, ikertzailea aztertu nahi duen kulturan bizi izaten da denbora batez.Denbora horretan, informazioa jasotzen du behaketa naturalaren, elkarrizketareneta antzeko tekniken bidez.
‎Abesteak ekarpen handia egiten deutse etortzen diranei, izan be, abesteaz ganera, teknika bokala be lantzen dogu eta erlaxatzen ikasten dogu, besteak beste. Eboluzino itzela izan da 20 urte honeetan, baina jenteak jarraitzen dau oso motibatuta etortzen; osterantzean, talde kultural batek ez luke hainbeste denbora iraungo.
2008
‎H1erabiltzea eta auzokideekin eta komunitate taldeko beste kide batzuekin harremanak H1 hizkuntzan izatea maiz kultura autonomiaren eta talde bizindarraren oinarria dela. Osagai horri" hurbiltasun sozial" izena eman diogu. dituzten gutxiengo nazionalek (esaterako, Kanadako jatorrizko biztanleen taldeak eta bi herrialde fundatzaileak) eskubide gehiago izango lituzkete autogobernua lortzeko eta, hortaz, kultura autonomia eta babes instituzional handiagoa lortzeko, azken urteetako immigrazioaren ondorioz sortu diren beste talde kultural batzuk baino. Gutxiengo nazionalek autogobernua lortzeko eskubidea dute; immigranteen komunitateek, berriz, gizarteratzeko eskubidea dute.
‎beren hedapenagatik, ideiak erakutsi eta zabaltzeko ere balio zuten, eta herritar xumearenganaino hainbat mezu interesatu pasarazteko tresna eroso bilakatu ziren. Eta halaxe izan zen, adibidez, Leizarragaren Eliza kalbindarrarentzat bezala katolikoarentzat, nahiz talde kultural edo poli tikoentzat.
‎Gizarte multikulturaletan bizi gara, oraindik». Talde kultural bakoitzak bere lekua du gizarte multikulturaletan, baina talde horien arteko elkar osatzea, dependentzia, balioen trukea... oraindik ez direla lortu dio Sorianok.
2009
‎Ondorengo lanak immigrazioaren eta gutxiengo kulturalen irudikapen dinamiken ikasketetan aurreratzea du helburu, talde kultural ezberdinez osaturik dagoen lagin batean oinarrituta (Magreb, Latinoamerika eta Ekialdeko Europa). Hitzen asoziazio librearen bitartez, Euskal Autonomia Erkidegora immigratu duten pertsonek beren talde kulturalari buruz zein beste gutxiengo kulturalei buruz dituzten irudikapenak aztertzen dira.
‎Ondorengo lanak immigrazioaren eta gutxiengo kulturalen irudikapen dinamiken ikasketetan aurreratzea du helburu, talde kultural ezberdinez osaturik dagoen lagin batean oinarrituta (Magreb, Latinoamerika eta Ekialdeko Europa). Hitzen asoziazio librearen bitartez, Euskal Autonomia Erkidegora immigratu duten pertsonek beren talde kulturalari buruz zein beste gutxiengo kulturalei buruz dituzten irudikapenak aztertzen dira. Lortutako emaitzen artean, latinoamerikarrei dagozkien adostasun orokorrek beren jatorriari, izaera latinoari eta ezaugarri positiboei erreferentzia egiten diete; Magrebeko taldeen ezjakintasuna eta anbibalentzia azpimarratu egiten da; eta Ekialdeko Europakoan, berriz ere ezjakintasuna, baina oraingoan gertutasun pertzepzioari eta jende onaren irudiari lotuta.
‎Lortutako emaitzen artean, latinoamerikarrei dagozkien adostasun orokorrek beren jatorriari, izaera latinoari eta ezaugarri positiboei erreferentzia egiten diete; Magrebeko taldeen ezjakintasuna eta anbibalentzia azpimarratu egiten da; eta Ekialdeko Europakoan, berriz ere ezjakintasuna, baina oraingoan gertutasun pertzepzioari eta jende onaren irudiari lotuta. Populazio immigrantearen profil psikosozialen sistematizazioa egiteak ahalbidetuko digu talde kultural ezberdinetan eta errealitate psikosozial eta komunitarioarekin kontrastean dauden irudikapenen sustraiak ezagutzea.
‎Ikerketa honetan parte hartu duten etorkinak (N= 282) Euskal Autonomia Erkidegoan bizi dira eta hiru talde kultural nagusi ordezkatzen dituzte, Magrebeko (n= 104;% 36,8), Latinoamerikako (n= 142;% 50,4) eta Ekialdeko Europako (n= 36;% 12,8) jatorria dutenak. Horietatik,% 73,7 emakumeak dira eta% 26,3 gizonak, eta batez besteko adina 34,45 (d.t.= 10,03) urtekoa da.
‎Ondoren, norbanakoen arteko mailan azaltzen diren talde kulturalen inguruko kontzepzioen aldaketen analisian sakontzeko, erantzun tipologien existentzian miatu zen, subjektuen korrespondetzia eta klasifikazio hierarkikoen analisien bidez. Metodo honek norbanakoek eragindako taldeak osatzen ditu euren erantzunen antzekotasunaren arabera.
‎Bukatzeko, talde kultural bakoitzean irudikapenak nola finkatzen diren ezagutzeko asmoz, gutxiengo bakoitzak bere buruari buruz duen pertzepzioa ikertu genuen, berriz ere ezaugarri prototipikoen irizpidea erabiliz. Hauek emandako hitzen% 50 osatzen dute.
‎Populazio latinoamerikarrak bere talde kulturalari buruz duen pertzepzioari dagokionez, adostatutako irudiak men egiten die ondorengoei: hegoamerikarrak (13), langileak (11), alaiak (11), dantza (9), herrikideak (9), jaia (7), ondo (6), onak (6) eta irekiak (6).
‎Populazio magrebtarrak bere talde kulturalari buruz duen pertzepzioari dagokionez, adostatutako irudiek men egiten diete ondorengoei: ondo (9), onak eta gaiztoak (7), gustukoak ditut (5), denak berdinak (4), etorkinak (4), erlijioa (4), justizia eza (4), arabiarrak (3), konfiantza eza (3), ezberdinak (3), marokoarrak (3) eta beharra (3).
‎Ekialdeko Europako populazioak bere talde kulturalari buruz duen pertzepzioari dagokionez, aipatutako irudiek men egiten diete ondorengoei: Europa (1), ondo (1), denak berdinak (1), hotzak (1), lagunak (1), errumaniarrak (1), immigranteak (1), ezaugarri kulturalak (1), pertsonak (1), ezer ez (1), justizia eza (1).
‎Euskal Autonomia Erkidegoan dauden talde kulturalen errealitate psikosozial eta komunitarioa zein den jakiteko, jarraian modu labur batean aurkeztuko ditugu haien egoera aurremigratorio eta postmigratorioen zenbait ezaugarri.
‎Hiru talde kulturalen artean ezkonduen eta ezkongabeen portzentajea gehiengoa da, nahiz eta Ekialdeko Europako populazioan bananduta dauden pertsonen portzentajea gailentzen den. Familia egoerari dagokionez, bikotea daukaten pertsonen% 75 bere bikotekidearekin batera dago, eta seme alabak dauzkatenen erdiak elkarrekin daude (lehengusuak, lehengusinak eta anai arrebak).
‎Lortutako emaitzek ahalbidetzen dute immigrazio eta gutxiengo kulturaletako protagonisten pertzepzioa barneratzen duen ikuspegi bat sortzea. Gainera, talde kultural bakoitzaren berezitasunak ikuspuntu gisa edukitzea bermatzen dute, baita iritzi publikoak dituen irudi eta irudikapenekiko alternatiboak diren iritziak ikustea ere.
Talde kulturalei dagozkien bereizgarri estereotipikoen balorazioak talde beren ebaluazio orokorrarekin bat egiten du, immigrante magrebtarrei balorazio txarreneko bereizgarriak eman zaizkielarik. Arestian aipatu den moduan, populazio horretan ikuspegi anbibalenteak eta ezjakintasuna gailendu egiten dira.
‎Hala ere, puntuazioak ebaki puntutik gertu agertzen dira. Talde kulturalak kontuan hartzean, ikusten da taldeekiko adierazitako aurriritzirik ez dagoela, baina alde ezkutuari dagokionez, magrebtar populazioarekiko aurreiritzi gehiago agertu egiten dira.
‎Estereotipoei dagokienez, Magrebeko eta Latinoamerikako taldeei buruz deskribapen zehatzagoa egiten da, beren kategoria sozialen irudikapen kognitibo konplexuago bat islatuz. Aitzitik, talde kulturalen multzoak Ekialdeko Europako taldea deskribatzeko zailtasun handienak topatu ditu.
Talde kultural bakoitzean Irudikapen hauek zein puntutaraino sustraiak botatzen dituzten jakiteko, gutxiengo bakoitzak bere buruari buruz duen pertzepzioa ikertu genuen. Alde batetik, diskurtso menderatzailea erreproduzitzen duten narratiben elaborazioa aztertzen da.
‎Oro har, talde kultural bakoitzari loturiko ezaugarriak eta ikertutako gutxiengoen identitateak koherenteak dira beren egoera psikosozialari buruz dakigunarekin.
‎– Latinoamerikar populazioak oinarrizko beharrak aseturik ditu, modu zabal batean emozio positiboak eta ziurtasun falta sentitzen ditu, integrazio jarrerak eta gainerako talde kulturalek baino babes eta kontaktu sare gehiago ditu.
‎Ikuspuntu honen arabera, beharrezkoa izaten da lurralde zehatz batean dauden talde kulturalen eta elkarbizitza baketsu eta sortzailea bultzatuko duen giza aniztasunaren balorazio eraginkorra egitea. Aniztasuna baloratzeak esan nahi du instituzioek eta komunitateko kideek beren ezberdintasun eta berdintasunen onuren berri edukitzea, eta jatorri anitzeko pertsona eta taldeen arteko erlazio jasangarriak eraikitzea.
‎Interesgarria litzateke talde kultural ezberdinetako kideak norbanako moduan ezagutzea, elkarrekin komunean daukatena ezagutuz, eta beste taldeen alderdi positiboak ezagutzeko aukera emango luketen aktibitate komunitarioak diseinatzea: beren kultura, hizkuntza, eta abar.
2010
‎Maiz adierazten ez den bezala, garaiz egin zen 1956ko Parisko biltzarra, arraseraldatzen hasiko baitzen 1958an eta hirurogeiko hamarkadan zehar Mendebaldeko herrialdeetako gizartea eta euskal gizartea ere bai noski; izan ere, JuanXXIII.ak antolatutako II. Vatikano kontzilioak (1962) eman zion eliza katolikoari bultzada eta giro berria, John F. Kennedy presidenteak (1961) susperturiko misilen krisialdiaren osteko Estatu Batuetako eta Sobiet Batasuneko politikagintzako aldaketak eragin zuzena izango zuen Guda Hotzaren berotzean, Mendebaldeko gizartean gauzaturiko garapen sozialak eta ekonomikoak EuskalHerrian barna eragin zituen ere aldaketak... eta, gauza hauekin guztiekin batera, euskal erbesteko gizaldiaren erreleboa gauzatuko zen 1960an Jose Antonio Agirrelehendakariaren heriotzaren ondoren: helburu politiko berriak, Euskal KulturarenAlde (EKA) elkartearen eta beste hainbeste talde kulturalen eskutik ekintzakulturalaren bultzada, Eusko Gaztedi Indarra Caracas taldearen osaketa eta,, Venezuelako hiriburuko eusko etxean hirurogeiko hamarkadan zehar etadiktadorea hil arte bultzatutako ekintzak, lehenengo Aberri Egunak, ETArensorrera. euskal erbesteko garai berri baten hastapenaren isla ziren,
‎– Bizi estiloa eta talde kulturala harremanetan jartzen dituen esparrua da, jarrera kultural bat elikatzeko sorgunea taxutzen eta atzematen laguntzen duela.
2011
‎Hainbat unibertsitatetan, esaterako Harvarden eta Wisconsinen, gizarte klase eta talde kultural nahiz etniko ahulenetako ikasleak biltzeko ekintza programa zehatzak dituzte. Programa horiek dagoeneko martxan daude, onartze prozesuan.
‎Kolektibo gisara gure lanaren bidez honakoak jorratzen ditugu: migrazioaren inguruko gaiak, pertsona ororentzako eskubideen aldarrikapena, hiriko kultura, politika publikoak eta talde kulturalak, besteak beste". Proiektuaren atzean izen eta aurpegi anitz, zenbatzeko ere zailak.
‎–Hizkuntz komunitate baten nortasunaren adierazle bilakatzen da hizkuntza, eta komunitate horri bere kulturarekin identifikatzen lagunduko dion mediorik jatorrena. Hala, italiarra naiz, iombarra naiz edo indiarra naiz esaten dugunean, talde kultural jakin batekin eta hizkuntza jakin bat erabiltzen duen taldearekin identifikatzen garela esan nahi da?. File, Clifford N.,. Hizkuntza, identitate kulturalaren euskarria?, Unescoren Albistaria, 3 alea, 1985, 6 or.
2012
‎Pluralismo kulturalaren barruan, multikulturalismoa gainditzen duen eredu moduan aurkeztenda zenbaitetan interkulturalismoa edo kultura artekotasuna. Alta, multikulturalismoaren eta azken horrenarteko muga ez da batere argia, eta interkulturalismoak kulturen arteko harremana eta sintesia hobesten dituela azpimarratzen da (eta, aldi berean, multikulturalismoak talde kulturalen arteko mugak etadiferentziak areagotzen dituela defendatzen da). Edonola ere, interkulturalismoak maila mikroan izan dugarapena, hezkuntza arloan bereziki.
2013
‎Are gutxiago esentzia bat. Ezin esan identitatea eta izaera ulertzeko moduan euskalduntasuna norberaren baitan lo edo hilzorian zetzan izaera esentziala zenik, bai dakigunez izaera izatean baino ez datzala, alegia, norberaren ardura bihurtzen da talde kulturalaren ortzi mugan. Egun, identitate globalen garaietan, gizabanakoaren loturak higatu egin dira, aro garaikide postmodernoaren ondorioa da hori.
‎Agoraren kokapen estetikoa, sistema ireki bati begira dago, hortik eratortzen da bereganatu duen izaera soziala. Agoraren eraikuntza sozialak sistema irekiaren subjektibotasun era( talde kulturalaren izate beregaina) azaleratzen baldin badu, gizabanakoaren eta taldearen arteko harreman ehuna joan etorriko bidea dela erakusten ari zaigu: afektu fluxuaren atxikimenduan, lortzen duen bizi indarraren jabegoa da.
‎Gerediaga Elkarteak esan duenez, Gerediagak, ez du zintzo jokatu? talde kulturalarekin, eta hori ordezkatzeko erabakia, zaila!, izan dela nabarmendu du.
‎Goenagak oso lasai dagoela esan du, Gerediaga Elkarteak hartutako erabakia ezagutu ostean. Halere, talde kulturalak azalpen publikoa eman eta gero baloratuko du erabakia.
2014
‎Emeki Elkartea Hondarribiko emakumeen talde kulturala da, 1981ean sortua.
‎Txapelketaren onura egiletza kolektiboak betetako funtzio kulturalean aurkitu dugu: talde kulturalaren elkarbizitzaren idealei so dagie. Azken buruan txapelketak jokoan jartzen duena talde bizitza beraren berariazkotasuna edo berezkotasuna baita, kultura subjektibotasunaren balio beregaina.
‎Errealitate estetikoaren sorrera gaitasunak erakusten digu subjektu estetikoaren erabakimena printzipio unibertsalaren gidalerroan ekoitzi behar duela. Bere hitza ekoizteko erabakimena duen talde kulturalari atxikitzen dion ardura da. Gaur, subjektu estetikoaren balioa subjektu eraberrituaren erabakimen gaitasunean dago.
‎Objektuaren kontzientzia mundu ikuskeraren maila berriak urratzean zetzan aurreko kontzientzia galdu gabe, afektu fluxu bat biziberritu eta geroratzean, zentzu lur bat jariatzean. Metaforak kulturan egindako lan isila txapelketaren gertaera erritualak azaleratzen du eta talde kulturalaren metafora bizigarria (Ricoeur, 1980) da. Haatik, objektuaren aurkikuntza estetikoa, bere baitan barne biltzen duen zentzu jarioan asebetetzen duela ulertu dugu.
‎Dick Hebdigek 70eko hamarkadan aipatu bezala, subkultura talde kultural bat bezala uler dezakegu, zeinek kultura nagusiari kontra egiten dion edo osagarri bihurtzen zaion, irizpide estetiko, politiko edo sexual jakin batzukpartekatzearen arabera. Subkulturaren definizio horrekin talde edo" tribu" en helburua kultura hegemonikoarekin ezberdintasuna modu argi batean adieraztea bazen ere, egun Sarah Thornton2 ek dio subkulturek bilatzen dutena estilistikoki desberdintzea dela, merkatuarentzat oso interesgarriak diren kontsumo talde bihurtuz.
2015
‎Zer edo zer egin nahi nian bere alde, eta beste preso guztien alde; izan ere, itota bizi ninduan Madrilen. Ordezkaritza osatu aurretik, euskal talde kultural batean ibiltzen ninduan, denak erdi, eladioak?, eta terrorista deitzen zidatean, erradikalagoa nintzelako.
‎Izotzaldi hura desegiten hasi zenean, talde etniko horietatik abiatuta hedatu zen Europako populazioa. Eta horren ikertzen ari dira hizkuntzalariak eta batez ere genetistak, talde kultural horien migrazioak nola gauzatu ziren.
2016
‎Informazioak gizarte kohesioa bultzatuko du, bai eta immigrazioa nahiz talde kultural eta etniko guztiak modu positiboan ikusgai egitea ere. Euren nortasunari eusten laguntzen dieten gertakarien berri emango da, baina, horrez gainera, talde horiek presentzia normalizatzailea izango dute bestelako informazioetan.
‎Iker Oceja zinegotziak azaldu du duela bost bat urte aurrekontua bajatu zutela, eta geroztik mantendu egin dutela. Aurten, herriko talde kulturalei lekua egitea izan da euren apustua. Ganso&Cía antzerki taldea, edota Luhartz, Sugarri, Dj Goikolea eta 11 Ikusteko Jaioak musika taldeak dira horren adibide.
‎Durangoko elkarteak ere protagonista izango dira domekako Ibilaldian. Izan ere, hainbat talde kultural eta sozialek bat egin dute jaialdiagaz, eta euren alea ipiniko dute egitarauan. Ibilaldiko antolatzaileek parte hartzeko gonbidapena egin zieten, eta askok eman dute baiezkoa.
2017
‎Bestetik, Mcleod, O’Rourke eta Dunmore (2014) adituen arabera, ‘gael’ terminoa hizkuntzatik harago doa, hots, talde kultural bat ere adierazten du, kulturalki baturik dagoen komunitate bat (irlandarra). Honen ondorioz, Eskoziako hiztun berri batzuk ez dira euren burua ‘gael’ definitzera ausartzen.
‎Kymlickak, Margalitek eta Razek nazionalismoari buruzko beren ikuspegiak defendatuko badituzte, bi bideotako bati jarraitu diote, betiere liberal kosmopolitarren arabera: nazioak termino politiko/ territorialetan zehaztu dituzte (ez termino kulturaletan, egin ohi duten eran) eta eskubide indibidualei adinako garrantzia eman diete eskubide politikoei (nahiz eta horrek guztiak ondorio larriak ekarri moral unibertsalaren printzipioari), edo, bestela, talde kultural guztiei eman diete autodeterminatzeko eskubidea, izan ere, identitate guztiak baitira moralki berdinak eta berdin garrantzitsuak norbanakoen ongizatea bermatzeko (betiere premisa liberal unibertsalen arabera), eta, ez hori bakarrik, azkar aldatzen dira. Lehenengo aukerari heltzekotan, multikulturalistek uko egingo diote pentsamendu liberalaren muinari, eta bigarrenari heltzekotan, berriz, zentzurik gabeko egoera batean korapilatuko dira.
‎Uste horiek Prilleltensky rekin (2008) bat datoz, hau da, etorkinen ongizatea gertakari maila anitzekoa, dinamikoa eta elkarren menpekoa dela. Maila anitzekoa, faktore azaltzaileak maila pertsonalekoak, taldekoak, erakundekoak eta kulturalak izan daitezkeelako; dinamikoa, aldagaiek elkarri eragin diezaioketelako; eta elkarren menpekoa, hartzailearen testuinguruaren ezaugarriek talde kulturalaren ezaugarriei eragiten dietelako, eta horrela, talde bakoitzari baldintza ezberdinak ezarri. Azken alderdi horretan sakonduz, egiaztatu da gizarte hartzaileak baldintzatzen duela etorkinak oinarrizko errekurtsoetara duen sarbidea, akulturazio prozesua erraztuz edo zailduz kategoria sozial batzuen arabera, hala nola jatorri kulturalaren arabera (Ward eta Kagitcibasi, 2010) edo generoaren arabera (Gregorio, 1997).
‎batzuek arazoak sufritzen dituzte, beste batzuek ez dute aldaketarik nabaritzen, eta beste batzuek beren osasuna hobetzen dute. Prozesuetan eta emaitzetan dauden desberdintasunak direla-eta egile batzuek gomendatzen dute testuinguru bakoitzean eta talde kultural bakoitzarekin ikerketa espezifikoak egitea (Berry, 2003). Horrela, azterlan hau burutu zen Euskal Herrian bizi diren etorkinen akulturazio prozesuaren ezaugarriak ezagutzeko eta haien osasun psikologikoaren (estresa eta ongizatea) ezaugarriak definitzeko.
2018
‎–Talde bati buruzko jarrera bat da, justifikaziorik ez duena eta oro har negatiboa izaten dena. Talde hori, oro har, talde kulturala, etnikoa edo genero jakin batekoa da. Jarreren antzera, hainbat osagairen nahasketa da aurreiritzia:
‎Literatura aldizkariak aurkeztuz, Juankar Mugartzak, Hatsa talde kulturalarentzat, Joxemiel Bidadorrek, Hegats Euskal Idazleen Elkartearentzat, Josu
2019
‎Lau hamarkadako ibilbidea bete du aurten Aretako Kultur Etxeak. 1979 urtean hainbat talde kultural eta sozialek Laudioko Udalera jo zuten espazio baten eske, Aretan kultura zabaldu eta garatzeko. Ez zuten erantzunik jaso.
‎" Hainbat bilera egin ditugu herritar eta talde kulturalekin Luiaondoko jaiak antolatzeko"
‎Hainbat bilera egin ditugu herritar eta talde kulturalekin proposamen guztiak kontuan izateko eta egitarau onena plazaratzeko. Beraz, egitaraua ikusita, herriko jende gaztea parte hartu du prestakuntza prozesuan. Bai.
‎Garrantzistua da berriro bizikidetzan eta askatasunean Altsasu guztion artean garatu behar dugula defendatzea. Helburu hori lortzeko ezinbestekoa da Udala, baina berezko garrantzia dute ere herriko elkarteak, talde kulturalak, kirol klubak eta oro har gure herria hobeto izateko lan egiten duten pertsonak. Azken legegintzaldi honetan persona eta entitate hauetako asko ezagutzeko plazerra izan dut eta dudarik gabe, oso paper garrantzitsua betetzen dute, zeina Udalak egiten duen lanarekin guztiz osagarria den.
2020
‎Horrenbestez, gizakia izaki soziala da: ahalmena du talde kulturaletan elkarlanean jarduteko eta pentsatzeko. Hortik dator harreman sozialen garrantzia.
‎Xedeen artean ere ezin dugu ahaztu hezkuntza potentzialtasun handia daukala ondareak, bai norberaren identitate kulturala bai beste talde kulturalak ikertzeko. Hau da, ondarearen bitartez bultzaturiko Gizarte Zientzien irakaskuntzak erraztu lezake identitate propioa eta kolektiboa sortzea, baina lagun lezake dibertsitate soziala baloratzen ikasten ere (Gonzalez, 2006).
2021
‎Sekulan norbaitek duda ukaiten ahal bazuen, libratuak izan diren kataluniar militanteek errepikatu dute determinazio berbera dutela Kataluniaren independentziaren alde borrokatzeko eta Espainol Gobernuko indultuak ez duela horien damutzea erran nahi. " Omnium Cultural" talde kultural indartsuaren presidenteak azpimarratu du" ez dutela beren ideieri uko egiten eta ez dagoela indulturik Katalunia isilaraziko duenik". Haren iduriko, Madrilen indultua edo barkamena, kataluniarrek eta batez ere Europak egin presioaren eraginez etorri da.
‎" Anthony D. Smithek, kasu, komunitate nahiz nazioak eta euren identitatea hizpide harturik, ondoko baliabide sinboliko nagusiak zehazten ditu, eragile nagusi gisa: tradizioak, memoriak, balioak, mitoak eta talde kulturalen ondare metatua osatzen duten sinboloak" (Gandara, 2015: 97).
2022
‎Atzerrira duela hogei urte joan nintzenean Hegoaldean talde kultural handi bi genituen; bat euskalduna, bestea gazteleraduna. Ez orduan eta ez orain, ereduko ikasle guztiek ez zuten euskara maila berbera.
‎Nazioartean, 1970eko hamarkada garrantzitsua izan zen gutxiengo nazionalen nahiz herri autoktonoen eskubideen aitortzari dagokionez. Halaber, talde kultural gutxituen eskubideetan aurrera egiteko aldi egokia izan zen. Kanadan, 1971n multikulturalismoari buruz onartutako politika ofizialaren adibidean ikus dezakegu hori (Pal, 1993; Cardinal eta Couture, 1998).
‎Belgika, Kanada, Finlandia, Alemania, Suitza eta Erresuma Batua, besteak beste, prest agertu izan dira maila handiagoan edo txikiagoan eskualdeetako estatu egiturak babesteko, gutxiengo linguistikoek, talde kulturalek eta nazio minoritarioek beren patuaren gaineko kontrol handiagoa izan dezaten. Hori guztia" hartze eta emate" erako dinamika baten bidez egin da, eta oso mesedegarria izan da pluralismo kulturalarekiko, dibertsitate nazionalarekiko eta dibertsitate linguistikoarekiko sentsibilitate berri bati garatzeko (McRae, 1998, 2000, 2006).
‎77). Baina, nazio bat osatzeko proiektua ez al da, hain zuzen ere, generoak, komunitate politikoak, talde kultural eta sozialak, eskualdeak, klaseak eta lantokiak elkarrekin harmonian bizi daitezen lortzea? 89 Kanadan inoiz ez da guztien adostasuna lortu, nahiz eta hori izan Granatsteinen eta, hura baino lehen, Underhillen eta Creightonen nahirik biziena.
‎Halako ekintzek abertzaletasun konstituzionala" nazionalismo konstituzional" izendatu dudan nazionalismo mota berri bat bihurtzen laguntzen dute. Abertzaletasun konstituzionaletik nazionalismo konstituzionalerako aldaketa horren ondorioak esanguratsuak izan daitezke, bai nazio minoritarioentzat, bai talde kulturalentzat, talde nagusiaren aurrean makurtu behar baitute.
2023
‎Besteak, baskofonoak, mugaz harago daude; interes kontrajarriak dituzten eta funtsean bateraezinak diren bi talde kultural existitzen direla sinestera iristen zara. Eta horrela, bereizketa kultural eta politikoa bereizketa mental bihurtzen da.
‎Orain arte Udalak talde kulturalak finantzatu ditu, eurek osatu zezaten herriko agenda kulturala. Aurten urrats bat eman dugu, eta eragileek ez ezik Udalak ere propio antolatzen ditu ekimen kulturalak.
‎Aniztasun kulturala kudeatzeko ereduek talde kulturalen arteko harremana aztergai badute ere, hartu eman horiek zein hizkuntzatan garatu behar diren auzi garrantzitsua da. Euskal Herriaren kasuan, noski, euskara zentrala izan da eztabaida horretan.
‎Harrera hori euskaraz egiten da? Talde kultural desberdinen arteko lotura eta kohesio hizkuntza euskara al da?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
talde kultural bakoitz 7 (0,05)
talde kultural bat 6 (0,04)
talde kultural ezberdin 3 (0,02)
talde kultural ukan 3 (0,02)
talde kultural gutxitu 2 (0,01)
talde kultural harreman 2 (0,01)
talde kultural horiek 2 (0,01)
talde kultural kide 2 (0,01)
talde kultural sortu 2 (0,01)
talde kultural atxiki 1 (0,01)
talde kultural azalpen 1 (0,01)
talde kultural baino 1 (0,01)
talde kultural batzuk 1 (0,01)
talde kultural bera 1 (0,01)
talde kultural bezala 1 (0,01)
talde kultural desberdin 1 (0,01)
talde kultural egon 1 (0,01)
talde kultural ekintza 1 (0,01)
talde kultural elkarbizitza 1 (0,01)
talde kultural elkarlan 1 (0,01)
talde kultural erlazio 1 (0,01)
talde kultural errealitate 1 (0,01)
talde kultural esku 1 (0,01)
talde kultural existitu 1 (0,01)
talde kultural ezaugarri 1 (0,01)
talde kultural ezkondu 1 (0,01)
talde kultural finantzatu 1 (0,01)
talde kultural guzti 1 (0,01)
talde kultural handi 1 (0,01)
talde kultural ikertu 1 (0,01)
talde kultural indartsu 1 (0,01)
talde kultural izate 1 (0,01)
talde kultural jakin 1 (0,01)
talde kultural kontu 1 (0,01)
talde kultural kontzepzio 1 (0,01)
talde kultural leku 1 (0,01)
talde kultural Luiaondo 1 (0,01)
talde kultural metafora 1 (0,01)
talde kultural muga 1 (0,01)
talde kultural multzo 1 (0,01)
talde kultural nagusi 1 (0,01)
talde kultural nahiz 1 (0,01)
talde kultural ondare 1 (0,01)
talde kultural ortzi 1 (0,01)
talde kultural proposamen 1 (0,01)
talde kultural zein 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia