Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 25

2004
‎Baina gaur egun etxekoak dira ardi beltzak, askotan gehiengoa atzerritarra da. Harrobiari kalte handia egin dio horrek, talde sentimendua ere galtzen doa, ez al litzateke gehiago mugatu behar atzerritarren lekua?
2007
‎Hala, nahikoa bitxia izaten dahaurrek kanpo talde nazionalak, belztea?; hau da, horiekiko afektu negatiboaadieraztea edo ezaugarri negatiboak egoztea (Barrett eta Short, 1992; Bennett etal., 2004). Bennett eta kolaboratzaileek (2004), gainera, egiaztatu zuten ez dagoelaharremanik barne talde nazionalarekiko eta kanpo taldeekiko sentimenduen artean.Euskal Herrian egindako ikerketa batean, antzeko emaitza izan genuen. 6 urtetik15 urtera bitarteko haurrez osatutako lagin batean, haur euskaldunek euskaldunekiko, espainiarrekiko, frantziarrekiko, italiarrekiko, britainiarrekiko eta alemaniarrekiko zituzten sentimenduak ikertu genituen, afektuzko eskalak eta ezaugarrienegozpena delako teknika erabiliz.
‎Bestalde, zenbait ikertzailek aztertu dute nazio identifikazioaren mailakhonako bi aldagai hauekin erlaziorik ote duen: batetik, nazio taldeekiko sentimenduak eta, bestetik, horiei egotzitako estereotipazio maila. Lehenengo aldagaiaridagokionez, ikertzaileek zera jakin nahi zuten:
‎Ez daukate erlazio sendorik nazio identifikazioaren mailak eta honakoaldagai hauek: barne taldeari zein kanpo taldeei egotzitako ezaugarriek, kanpo taldeekiko sentimenduek eta estereotipazio mailak.
2009
‎Egoera zailetan, garrantzitsua da besteengandik hurbil sentitzea eta haiek gu laguntzeko prest daudela ohartzea: talde sentimendua pizten da, eta, beraz, eramangarriagoa suertatzen da arazoa.
2011
‎Oso" astakiloak" izan gara, basati hutsak. Eskerrak taldean lan egin dugun eta taldearen barruan sentimenduak partekatu ditugun. Guk bagenekien ez genuela egokitu zitzaigun hura nahi, eta horrek kontra jarri gintuen, ordura arteko guztiaren kontra.
2012
‎Hiztun kontzienteagoak izaten laguntzea. " Konplexuak" gainditu, autopertzepzio errealista landu eta identitate euskalduna eta talde sentimendua indartzea.
‎laguntzen die, eta talde sentimendua bereganatzen. Korroa leku eta une egokia da elkarrekin komunikatzeko, behatzeko, egingo duguna planifikatzeko eta egindakoari buruz hitz egiteko.
2015
‎Horrez gain, topaketen alde ludikoagoari ere egiten diote leku: talde sentimenduari, kohesioari, igurtziari eta abarri. Euskaltzaleon topaketak, ordea, eta salbuespenak salbuespen, gatz bakoak dira, eta liburuan esaten dena gurean imajinatzea nahiko zaila egiten zait gaur gaurkoz.
‎Ikerlan honetan, kirol jardunaz harago, datuek hauxe nabarmendu dute: harreman sozialek garrantzia handia dute emakume pilotarientzat, jardueraren muinean daude, eta, horrek, talde sentimendua eratzen laguntzen du. Horrekin loturik, komunitatearen eraikuntza eta horrekiko atxikimendua ere nabarmendu beharrekoen artean daude.
Talde sentimenduaren presentzia, pisua eta indarra nabarmenak dira emakumeen aisialdiko pilota saioetan eta horien testuinguruko baldintzetan, beraz. Talde izaerak indar eta itzal handia du emakumezko pilotarien artean.
‎Talde izaera garatu eta lantzeak, zenbait kasutan, berekin ekar dezake pilotako jardunaz kanpo ere emakumeek elkarrekin denbora eta espazioak partekatu nahi izatea eta horretarako aukerak sortzeko gogoa izatea. Gainera, modu horretan harremanak sakondu, sendotu eta harago eramateko abagunea izaten dute pilotariek, talde sentimendua elikatu eta indartuz. Pilotalekuetako hiru edo lau hormak gainditzen ditu elkarbanatzearen gaiak, jarraian agertu bezala.
‎Gainera, erlazioetan urrunago joanda, familia izaera ere eman izan diote paletako lagunartearekin daukaten erlazio mota horri pilotariek. Izan ere, elkarrekin ordu, bidaia eta bizipen ugari partekatu eta elkarrekiko gertutasuna lantzeak sentimenduetan ere eragiten du, izaera eta talde sentimenduak barne barnean txertatuz pilotari izaeraren baitan.
‎Loturak estuagotu eta talde sentimenduaren garapenari dagokionez, kirol jardueran zein hortik kanpo elkarrekin eginiko bidaia, emaniko ordu eta lorturiko tratuaren inguruan, Walsethek (2008) azpimarratu du kirol esparruko hainbat gaitan antzekotasunak partekatzeak dakarren ondorioa, eta ohikoa dela norberaren antzeko jendearekin halako harremana lortzea, eta loturen sendotasunak gora egiten duela erlazioek gora egin ahala.... Gainera, elkarrengana biltzea bera da azpimarratzekoa nagusiki.
‎Beste lagun talde bat osatzera hel daitezke pilota munduan, jarduera horrekin erlazionaturiko ekintzetan elkarrengana jotzeko aukera sortuz, eta baita eurek berriak sortzeko ere. Laguntasun horren fruitua da eraikitzen duten komunitatea eta talde sentimendua. Gainerakoekin partekatzea, elkarri eragitea eta beste emakume batzuekin erlazioa izatea ezinbestekoa da pilotariek talde sentimendu eta izaera sakonak izan ditzaten.
‎Laguntasun horren fruitua da eraikitzen duten komunitatea eta talde sentimendua. Gainerakoekin partekatzea, elkarri eragitea eta beste emakume batzuekin erlazioa izatea ezinbestekoa da pilotariek talde sentimendu eta izaera sakonak izan ditzaten. Parte hartze eta hartu eman horiei esker jokalariek talde ikuspegia garatu dute, euren buruez aparte ingurukoei lagundu eta haiekin sintonian izateko bideak bilatuz, interesak eta ongi sentitzea taldeko beste kideengana ere hedatuz, denek norabide berean arraun egiteko nahiari tiraka.
Talde sentimenduak indar eta garrantzi handia du, horrez gain, emakume pilotarien jardueraren eta jardun ildoen muinean ere aurkitzen baita. Askorentzat euren kirol jardueraren sostengu nagusia da.
‎Gutar izatearen sentimendua eta elkarrekiko loturen estutasuna eta irmotasuna ere nabarmendu dira, kantxan nahiz bertatik kanpoko jardueretan. Pilotarientzat talde sentimenduak pisu handia du, jarduerarekiko zein kideekiko atxikimendura bideratzen baitute euren aisialdiko pilotako jarduna.
‎Erlazio horiek garrantzitsuak dira emakumeen jarduera fisiko eta kiroletako parte hartzean. Talde kiroletan talde sentimendua asko indartzen da komunitateak eraikitzearen poderioz (Bidonde, Goodwin eta Drinkwater, 2009; Lim, Warner, Dixon, Berg, Kim eta Newhouse Bailey, 2011; Walseth, 2008). Adibidez, Thebergek (1995), izotz hockeyaren gaineko lan batean, dio taldea kezka eta interesak partekatzearen ondorioz osatzen dela, kideekin konprometitu eta gainerako emakumeekin elkartuz identitate, pasio eta bizipen komunen bidez. Talde bateko kide sentitzea eta komunitatean sartzea areagotu egiten dira (Kinsel, 2005), zeinak babesa eta erosotasuna eragiten dituen taldeko kide sentitzean.
2018
‎Sagardozalea. Eskubaloira jokatu dudan hogei urteetan ezagutu ditudan emakume gehienek, nazioarte mailan jokatutako kirolari handiak barne, nik bezain beste gozatzen zuten sagardotegian garaipenak ospatzen genituenean, edo talde sentimendua kupel artean sustatzen genuenean. Eta oraindik ere elkarrekin sagardotegira joateko usadioa mantentzen dugu.
2019
‎Sarri akordatu gabe ere haiek birsortzekoa, edo, harago joanda, sekula bizitu gabeko istorioak neure egin eta hantxe izan banintz bezala kontatzekoa. Horregatik agian, akordatu nahi dudan istorio honek gehiago du mosaikotik, gehiago du talde sentimenduen puzzletik, eta gutxiago niretik. Baina kontatu beharrean gaude (nago).
‎Bakoitza norberarentzat entrenatu eta lehiatzen da, emaitza indibidualak lortuz. Badirudi ez dagoela talde sentimendurik, taldekideen laguntzarik, zure akatsak eta lorpenak zureak eta zuretzat baino ez dira.
2022
‎Horrek taldea osatzen duen heinean, talde sentimendua indartu dezake. Ez horrek bakarrik:
2023
‎Nire pertzepzioa da eta honekin ez dut ezer berria deskubritzen… gizarte indibidualistagoa dela. Guztiok dugu zerbaiten parte izatearen beharra eta haiek talde sentimendu hori unibertsitatearen bitartez lortzen dute, campusak eta bertako giroa herrialdeko gauzarik interesgarriena dira… EHUn pentsaezina litzateke, guk atxikimendu behar hori beste modu batean adierazten dugulako; taldeekiko, herriarekiko edo, eskala txikiagoan kuadrillarekiko. Aurrekoarekin lotuta, estatubatuarrak espontaneoagoak dira, ezezagunekin eta irekitzea, lehenengo momentuan behintzat gutxiago kostatzen zaie eta atzerritarra izanda, horrek asko laguntzen du.
‎Horietako bat Edurtzeta Ania da, urte askoan Bertokoko irakaslea izan dena eta oraindik ere soinu tresnen elkartearekin lotura duena. Taldeak sentimendu feminista argia du, eta hainbat gonbidatu izan dituzte euren lehen lanean: Ez dugu zor ezer.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia