2000
|
|
Haizearen norabidearen kontra egiten da sakea, pilotaren abiadura mantsotuz horrela. Joko tradizionaletan gertatzen den bezala, bada partida aurretik ados daitekeen araurik,
|
talde
bakoitzeko jokalari kopurua, adibidez, oro har, bost baldin badira ere. Partidaren iraupena ere ez dago zehazturik eta argiaren arabera aritzen dira.
|
|
Beraz, tentsio kronikoan dagoen gihar
|
talde
bakoitza landu behar da, dezakeen mugimendu guztien alorrean. Masailezurraren tentsioak gatazka batadieraz dezake, kosk egiteko bulkadaren eta halako ekintza batek gurasoen aldetikekar ote ditzakeen errepresalien beldurraren arteko gatazka, hain zuzen.
|
|
Eskizofrenikoen familietako komunikazioari buruzko azterketa berrietanoinarritzen da eredua. Bateson eta bere taldearen (Wynne k, Lidz ek, Bowen-ek etaabarrek osatua, beren
|
taldeekin
bakoitza) hasierako ikerketen ondoren, desiratutako emaitzak eman ez zituztenak?, EEBBetan burututako azterketa berriakikerketa tresna sistematizatuak lortzen ahalegintzen dira, elkartruke eskizofrenikoaduten familietan elkarreragina aztertzeko. Honela, Wynne k eta Singer ek (1965), eskizofrenikoen gurasoen komunikazioan, Komunikazioaren Desbiderapenaderitzotena aztertzeko teknika bat garatu dute, eta Doane k eta bestek (1981) guraso eta seme alaben arteko harremanetako Estilo Afektiboa neurtzen duen bestebat landu dute.
|
|
Lau talderen eztabaidak jaso genituen, euskaraz garatutako bi eta erdarazko bestebi. Jasotako materialean,
|
talde
bakoitzaren jardunetik ordu laurden bat transkribatugenuen eta hori da azterketa honetara ekarri duguna. Transkribaketak ez dituelkarrizketaren lehen hamar minutuak jasotzen20.
|
|
euskaraz jasotako materialaren emaitzaketa gaztelaniaz jasotako materialarenak. Multzo bakoitzean forma bakoitzaren maiztasun orokorra,
|
talde
bakoitzarena eta multzo osoan duen proportzioa agertzen dira.
|
2001
|
|
P. AZPARREN. Hasi besterik ez gara egin, azken hilabeteetan berpiztu egin da desobedientzia zibilaren ideia,
|
talde
bakoitzak bere ibilbidea du eta elkarrengandik ikasten ari gara. Beraz, leku desberdinetatik gatoz, leku berdintsuetara goaz, desberdin jokatzen dugu gauza batzutan, baina guztiz osagarriak izan gaitezke.
|
|
–
|
Talde
bakoitzean urrats bat bainoez genuen hartzen.
|
|
Beraz,
|
talde
bakoitzeko ikasleen hutsuneek adieraziko dituzte mailarenhelburuak. Bestalde, ikasleek hobetzeko duten motibazioa bultzatu behar da, hutsuneez konturatzeko, eta haiek gainditzeko bideak erabakitzeko eta jorratzeko.
|
|
11 Psikopedagogikoki: gizabanako eta
|
talde
bakoitzeko ezaugarrien arabera, euskaltegiak eta euskaltegiko prozedurak noraino egokitzen direnari dagozkion aspektuak.
|
|
Aipatutako aspektu horiek guztiek ez dute, ordea, eraginkortasun eta garrantziberdina helduen euskaratze edo euskalduntze prozesua ulertzeko. Batzuk gehiagolotzen dira gizabanako edo
|
talde
bakoitzarekin, beste batzuk gehiago gizarte edoeskola motarekin. Gizabanakoa kontuan hartuz, aldagai mota batzuk nahiko aukerakoak badira ere (adibidez:
|
|
a) subiranotasuna aldarrikatzen duten taldeseparatistak; horrelako kasuetan, talde menperatzaileak deslegeztatu egitendu eskakizun hori; b) Ameriketako Estatu Batuetan lan diskriminazioa salatzen duten talde txiroak (beltzak, emakumeak, talde marginalak). Orokorrean,
|
talde
bakoitzak daukan boterearen arabera proposatzen ditu gatazkakonpontzeko estrategia ezberdinak, eta estrategia horiek zuzenbidea ulertzeko era ezberdinak adierazten dituzte: A) talde menperatzailea, batezere gehiengo taldea denean?, proporzionaltasunaren kriterioaz baliatzenda, B) talde menperatuak, berriz, gutxiengoa denean bereziki, berdintasunaren estrategia proposatzen du.
|
|
a) indibidualismoa/ kolektibismoa, b) artasuna/ emetasuna, c) botere distantzia, eta d) ziurgabetasunaren baztertzea; 2) Uste eta portaera publikoari buruzko arauak: sozialki ontzat edo txartzat jotzen dena; 3) Kode komunikatiboak edo
|
talde
bakoitzak ahozkozein ez ahozko komunikaziorako dituen sistemak; 4) Solaskideen hautematea.
|
|
I. Sinesgarritasun handieneko hipotesia, molekula usaindunaren egitura espazialean oinarrituta dago. Hipotesi horren arabera, errezepzio espezifikotasun bereko neurona hartzailearen
|
talde
bakoitzak determinatzaile espazial berbera izango luke, dagokion substantzia espezifikoaren molekularen konformazioaren molde negatiboa eraturik. Nolabait esateagatik, giltzaren eta sarrailaren adibidea, zeina, bidez batez, oso ezaguna baita katalizatzaileen adibideetan, edo entzima/ substratu harremanen kasuan.
|
|
Etapa honetako nutrizio xedeek, alde batetik, banakako energia beharrak (gorputz osaeran eta jarduera fisikoan dauden desberdintasunak direla eta) egokitzera joko dute, eta, bestetik, hazkuntza prozesuan zuzenean parte hartzen duten proteinen, bitamina batzuen (A eta bitaminak) eta mineralen (kaltzioa, burdina eta zinka) behar areagotuak betetzera. Menuek kontuan hartu behar dute elikagai
|
talde
bakoitzak zenbat kontsumitzen duen (esnekiak, haragia, arraina, zerealak, lekaleak, frutak eta barazkiak) eta plater bakoitzaren errazioa (kasu horretan, eskola umeen adinaren araberakoa izango da). 3 eta 6 urte bitarteko haur batentzat, haragi anoa osasungarria 70 gramokoa da; 7 eta 12 urte bitarteko haur batek, berriz, 100 eta 120 gramo bitartean behar ditu bere proteina eskakizunak asetzeko, eta nerabeek, 150 gramoraino.
|
|
Azken finean, kategoria hauek benetan ezagutza konkretuan besterik ez dute ekiten, eta honek kategorien arteko lotura ezberdinak suposatzen ditu. Horregatik, Kantek jadanik esaten duen modura, kategorien
|
talde
bakoitzean lehenaren eta bigarrenaren sintesiak hirugarrena osatzen du.
|
2002
|
|
Edonola ere, alderdi guztiek ez dute TAT hartu izan, eta orain arte, alderdi, erakunde eta gizarte taldeek ekimen honekiko agertu duten atxikimendua edo errefusatzea, hauetako bakoitzak gatazka ulertzen duen araberakoa izan da. Ondorioz,
|
talde
bakoitzak torturaren gaia gatazka ulertzeko duen moduaren arabera hartzen du.
|
|
Dirua, edo zentimo bikoa izan oi zan, batzuetan ondarrez igurtzi igurtzi eginda, urregorri antza emonikoa.
|
Talde
bakotxak bere txanpona erabiltzen eban, tronpearen takarrekoa artualean, saltoka edo narras ariñean aalik urrunen joan eitean. Ormara eltzean, bira beste aldera, eta olantxe, jokoa amaitu arte.
|
|
4 Hautazko irakasgaiek eta aukera askeko irakasgaiek mugak izango dituzteikasleen matrikulazioari begira. Hori dela eta, gutxienez 10 ikasle izanbeharko dira matrikulatuta taldea osa dadin, eta,
|
talde
bakoitzeko ikasle kopuru maximoa 35ekoa izango da.
|
|
Lagungarri suerta daitekegai jakin eta erakargarri baten inguruan osatzea taldeok, esate baterako, zinea, gastronomia, literatura, kirola,... Parte hartze borondatezkoa dute, jakina, eta
|
talde
bakoitzak bere portaera estiloa finkatu behar du.Taldekideren batek erraztaile lanak bete lituzke.Bestelakoak: Aurrez sortutako taldeak dira, ez hizkuntza erabiltzekonahiak eraginda.
|
|
koordinatzailea. Koordinatzaileak zentralizatuko du barnetegiko informazio guztia (zein gune eta tratu osatu diren, tratuak), etaaholkuak emango ditu.Bestalde,
|
talde
bakoitzean laguntzaile eta dinamizatzaileak ere dira. Hauen eskugeratuko da taldeko ebaluazio lana, taldekideen iritziak jasotzea, eta abar.
|
|
–
|
Talde
bakoitzak irizpideak markatu.
|
|
Eginkizuna betetzen hasi baino lehen, irakasleak
|
talde
bakoitzari zenbaitirizpide markatuta emango die. Adibidez:
|
|
–
|
Talde
bakoitzak erabakiko du nork eta zer azaldu bileran.
|
|
–
|
Talde
bakoitzak erabakiko du zer aldatzeko prest dagoen onarpena jasotzenez badu.
|
|
–
|
Talde
bakoitzak beste taldearen egutegia aztertu aldaketak proposatzeko.
|
|
Nolatan iritsi ote ziren antzeko egiturak egitera, batzuengandik bestebatzuengana inolako transmisiorik ez baldin bazegoen? Agian, zurean egitenzituzten lan batzuetan ikasia izango zuten; baina beste aukera batzuetara ere jodaiteke(
|
talde
bakoitzak bere lurraldean ezagutzen zituen trikuharrien ezagutzara, etab.). Noski, egitura hauetako batzuk begi bistan zeudenez, ulergarria izan daitekebeste trikuharri berri bat eraikitzerakoan aurrekoak erreferentziatzat hartzea; bainahori ez da horrela eraikuntza teknika eta egiturak tumulupean ezkutatuta baldinbadaude (harkosko handienak behealdean jartzeko joera, harlauzak ezkata eranjartzekoa, ganbera, kontrafuerte?
|
|
Baina noladefinitu, hots, zer dira pentsamoldeak? Esperientzia historikoak adierazi eta frogatzen duenez, gizarte
|
talde
bakoitzak bere kideen jokaera edo portaerak uniformatzeko asmoa agertzen du, portaera eredu jakin bat definituz eta inposatuz. Horrela hedatutako eredu hori normaltasun moralaren adierazpentzat jotzen da.
|
|
Eta oso ondo hartu dute ideia, gogoz. Ordun guk
|
talde
bakoitzari egun batzu eta ordu batzu eskaini dizkiogu, eta beraiek montatuko dituzte heuren programak21.
|
|
Beste aldetik, Zaborra Irratia sortu zuen Altsasun izen bereko taldeak, OR Konpon aldizkariaren osagarri gisa. Nafarroako Sakanako herrietan ziren herri talde ezberdinek osaturiko asanbladak kudeatzen zuen emisoraren martxa, bakoitzak bere helburu eta aldarrikapen propioak baztertu gabe34 Lehenengo emanaldiagramazioa moldatzeko orduan,
|
talde
bakoitzak bere irratsaio propioa zuen eta edu 1983ko abenduaren 24an eskaini zuen, eta astebete beranduago ixtera behartu zuten arazo teknikoek. Arazo teknikoak konpondu eta gero, 1984ko Maiatzaren Lehenean berriz hasi ziren emititzen, Nafarroako beste irrati askeekin batera.
|
|
Honetan datza erronka: gutariko gizabanako bakoitzak, gutariko
|
talde
bakoitzak, gutariko herri bakoitzak munduaren interpretazio subjektiboa eta pertsonalizatua garatzean, mundu global batean diharduela eta besteen balio eta signifikazio sistemekin batera bizi behar duela kontuan izatean. Gero eta interkomunikatuago dagoen mundu honetan, ez dago ahazterik mundu materialaren globalizazioa; era berean, globalizazioak ez du nahitaez ezarri behar identitate desberdinen arteko berdinketa zoroa.
|
2003
|
|
Antolakuntza taldean gai jartzaile eta epaile taldeetako arduradun bana egon dira. Hortik aurrera,
|
talde
bakoitzak autonomiaz funtzionatu du. Epaileen artean hainbat irizpide adostu dituzte eta gero, guztien artean lanean zeintzuk ibiliko diren erabaki dute.
|
|
Bakoitzari esfortzu froga txiki bat egiten zitzaion, patologia non hasten zen ikusteko, eta taldetan banatzen genituen egin zezaketen esfortzuaren arabera.
|
Talde
bakoitzean SHEE IVEFko lizentziatu antzekoa zegoen eta berak agintzen eta gainbegiratzen zuen aktibitate fisikoa. Medikuak ere derrigorrez egon behar zuen han.
|
|
hikako jokoak be agertuko litzakez, lehenengoan zukakoak baino ez nituan ipini ta. Adizki
|
talde
bakotxaren ondoren jardukizunak be ipini nahi neukez, ikasleei argibide ta lagungarri izan dakiezan. Bigarrengo liburu hau, beraz, hiru bider edo lodiagoa izango litzateke lehenengoa baino.
|
|
Patioan umeak alde batetik bestera zebiltzan, taldeka,
|
talde
bakoitza baloi banaren atzean zihoala, txilioka. Batzuen aurpegiak alai, besteenak ilun partiduak galtzera ohituta ez zeuden eta, mutil askok eta neska gutxik ziharduten futbolean.
|
|
Eskuarki erabiltzen diren modu horiez gainera, komunitate, banaketa zerrenda, albiste foro eta
|
talde
bakoitzak, oro har, berariazko arauak ditu, talde horretako kide izan nahi duenak errespetatu eta bete behar dituenak.
|
|
Talde batBilbon dago, bigarrena Gasteizen eta hirugarrena Iruñean.
|
Talde
bakoitzak 20/ 25kide ditu; ez dira, hortaz, oso talde handiak edo bereziak. Kideen jatorria askotarikoa da.
|
|
Hemen eta Munduan taldearen antolaketari dagokionez, guztiz deszentralizatuta dago, kide guztiak boluntarioak dira, burokraziako zereginez arduratzeko liberaturik edo langile iraunkorrik gabe, horrek erakartzen duen lan egiteko erritmogeldoarekin? eta Interneten erabileraz baliatzen dira
|
talde
bakoitzaren barrukonahiz hiru euskal taldeen arteko koordinazioa osatzeko: ekintzak, barne eztabaidaketa jendaurreko hitzaldiak, trebakuntzako mintegiak eta protestak prestatzekobilerak.
|
|
Linguistika lehenengo astelehenean hasi zen; Zientzia asteartean (interesgarria da ikustea nola azpimarratu zuen Herria astekariak sail honetako partaidetza: gazteak, adin gordinean sartuak, eta bereziki, «jakintza aitzi natuenetan trebatuak»); hurrengo egunean Psikologia eta Soziologia eta «Geroxeago hasiak dira bertze bortz pasei
|
talde
bakotxak eremu berexi bat hautaturik»60 Bost izan ziren antolatutako sailak: Hizkuntzalaritza, Gizarte Zientziak, Zientzia, Antzerkia, Ekonomia.
|
|
Beraz, EAEko osasun araudiaren errealitatea berriki egokitu da arrisku maila inplizitu desberdinetara eta prestatutako janariak prestatzeko jarduera motetara. Hori dela eta, euskal arauak lehengoratze kolektiboko jarduerak sailkatzen ditu, beren arrisku sanitarioaren arabera, eta hortik ateratzen den
|
talde
bakoitzerako, baimendu ahal izateko bete behar diren baldintza higieniko sanitarioak. Arriskuaren araberako sailkapen horri esker, gainera, kategoria bateko gutxienekoak lortu ezin dituzten establezimenduak arrisku txikiagoko beste batean kokatu ahal izango dira, eta, beraz, eskakizun txikiagoak izango dituzte, eta ez dute behartuko, legezko xedapen askorekin gertatzen den bezala, jarduera uztera, baizik eta berriz egokitzera.
|
|
Dieta orekatuan jan behar dena Dieta orekatuak ahalik eta elikagai mota gehien bildu behar ditu, karbohidratoak, proteinak eta gantzak, mineralak eta bitaminak falta ez daitezen.
|
Talde
bakoitzak errazio hauek gomendatzen ditu: * Esnea eta deribatuak:
|
|
Orain dela sei urte hasi ziren eta bi urteko iraupena du
|
talde
bakoitzak. Horrela Musika Eskoletako adin ezberdinetako ikasleei parte hartzeko aukera ematen zaie.
|
|
Elkarbizitza linguistikoaren izenean aldizkariak eta egunkariak agertzen hasi ziren; alderdi eta
|
talde
bakoitzak bere berea sortzeari ekin zion. Euskal Herriak prentsa berriaren beharra zeukan, eta gogo hori asetzen saiatu zen; hizkuntza beharrak elebitasunak bideratuko zituelakoan, Euskal Herriak eltze berean nahastu zituen hizkun  tza desberdinak, zopa onik ez.
|
|
Legea diskutigarria omen da:
|
talde
bakoitzak berea omen dauka. Hizkuntzaren ezarpena, ostera, bestela ikusi ohi da:
|
|
(2002ko Davosko Foroa, esaterako, MGFren ereduan oinarritu zen argieta garbi bere eztabaidak antolatzeko). Horretarako, zenbait zailtasun gainditu dira, gizarte
|
talde
bakoitza batzen duen korporatibismotik hasita. Rolak definitzeko epe bat zehaztea ezinbestekoa da, eragileek elkar ezagutu dezaten eta gutxieneko konfiantza maila sor dadin.
|
|
3. Horiek baztertu gabe, euskalgintzatik egin beharreko garrantzitsuena eta hoberena, nire ustez, eguneroko lanari ekitea da, euskalgintzako
|
talde
bakoitzak bere tokitik, euskara irakatsiz, auzo eta herrietan erabilpena bultzatuz, enp resak euskaldunduz, hizkuntza prestigiatuko duten jarduerak —erdaraz egiten ez direnak badira hobe— eginez...
|
|
Oinarrizko zatiketa, 1720az geroztik, bere teoriak erakarpen aldarapen efektuetan oinarritzen dituen eskola frantsesaren (Du Fay, Nollet, etc.) eta arreta eroapen efektuetan jartzen duen eskola ingelesaren (Desaguliers, Watson, etc.) artekoa da.
|
Talde
bakoitzak zailtasun itzelak izan zituen besteak oinarrizkotzat jotzen zituen fenomenoak azaltzeko. (Ikus, adibidez, Lemonierren ikerketen Needham en txostena:
|
2004
|
|
Ziklo bat dela esango nuke. Arazoa ez da babesletzarik gabe gelditu izana,
|
talde
bakoitzak bere zikloa dauka.
|
|
Beste batzuk, gutxiago, komunikabideen inguruan ari dira. Orokorrean EHEn arlo diferenteak ditugu, horren inguruan
|
talde
bakoitzari eskua ematen zaio herri horretan dagoen lehentasunaren arabera lan bat hasteko.
|
|
Gatazkak talde biren artekoak direnean,
|
talde
bakoitzaren barne kohesioa indartu egiten da.
|
|
Salbatutako liburuak koadernatu dira, tartean ez dauden folio korrelatiboei buruzko
|
talde
bakoitzaren ordez, orri bat tartekatuta; orri horretangabetu direla, hori zein aktatan egiazta adieraziko da haiek desagertu edo baliotzen den aipatuta, eta, garaia denean, berreraketa, liburukia eta orrialdea aipatuta.
|
|
3
|
Talde
bakoitzaren helburuak ezartzea eta adierazleak zehaztea.
|
|
Zertako? Estatu idea] edo utopiko bat iortzeko.Planteamendu platonikoaren arabera, banaketa horrek gizarteko
|
talde
bakoitzari rol finko bat betetzeneta modu craginkorrez egiten uzten dio. Horretarako.
|
|
Edinburgoko Rosslin Institutuak beste lan batean erakutsi zuen dietak nola eragin zezakeen animalien ongizatean. Ohiko dietari erremolatxa mamia, ekilore irina edo olo oskolak gehitu zitzaizkion (50 g, 100 g edo 200 g dosia elikagai kg bakoitzeko), eta
|
talde
bakoitzean linfozitoen maila, pisua eta portaera aldaketak aztertu ziren. 2009ko otsailean argitaratu zen lan horren ondorioen artean, hegaztien portaeran aldaketa nabarmena izan da:
|
|
Alderdi teknikoa ere inoiz baino hobea izan zen. Soinu eta argi baldintzak
|
talde
bakoitzari ondo egokitu zitzaien, ahalik eta giro aproposena lortzeko.
|
|
Hautaturiko
|
talde
bakoitza jaialdiaren lehen lau egunetan joko du, eta irabazlea berriro arituko da azken egunean. Sariei dagokienez, irabazleak 3.000 euro eta garaikur bat jasoko ditu.
|
|
Anexokoari oraindik gauza batzuk falta zaizkio baina datorren asterako irekita egotea nahi dute Udaleko kiroletako arduradunek. Bi eraikinek
|
talde
bakoitzarentzako aldagela bana eta epailearentzako beste aldagela bat dute. Bainadesberdinak dira:
|
2005
|
|
Baina Oiartzunen ez dago errebote jokalaririk.
|
Talde
bakoitzeko bost jokalari behar direnez, horietatik bi postu oiartzuarrek beteko dituzte: gelditzailearena eta sakatzaile edo botariarena, jokatzeko ez baita ezaguera tekniko berezirik behar.
|
|
Tituluen bidez jabetza eta jabariaren zati bat eskualdatu eta, aldi berean, kanona edo errenta eratzen denean, titulu horiek egilesle edo interesdun bien izenean eta idazkun bakarrean inskribatu behar dira, finka, toki etxedun edo, legearen zortzigarren artikuluaren arabera, zenbaki batean jaso daitekeen lur
|
talde
bakoitzeko; kontratuak bakoitzarentzat eratortzen dituen lege ondore guztiak sorraraziko ditu inskripzioak.
|
|
Idazkariak taldearen ondorioak jasotzen ditu. Sei minutuakigarotzen direnean,
|
talde
bakoitzeko idazkariak taldez aldatzen dira etaekipo berriari beste taldeak eztabaidaturiko ideien eta ondorioen berri ematen dio. Era berean, talde honen ondorioak jasotzen ditu.
|
|
Kasu azterketa: bikoteka edo hirukoteka antolatuta,
|
talde
bakoitzean kasuerreal baten azterketa egingo dute, eta irtenbideak proposatuko dituzte.Ondoren, denok batera bilduta, kasu horrentzat irtenbide aproposena zeinden erabakiko da.
|
|
taldekideak bikoteka edo hirukoteka sailkatzen dira.
|
Talde
bakoitzak eskutitz bati erantzun behar dio (idatziz), eta bere aholkuak eman.Eskutitz horretan arazo bat edo kasu berezi bat dago, eta taldeak aztertu etaerantzuna idatziz eman behar du. Lan horretarako, taldeak 30 minutu, ditueta erantzuna eman ostean, talde handian eztabaidatuko da.
|
|
Talde heterogeneoak lan berdina eginez: ikastaldeek lan berdina egitendute,
|
talde
bakoitzeko ikasleria heterogeneoa izanik. Adibidez, ikasgelakotaldeek animaliak nola hazten diren aztertuko dute.
|
|
Talde heterogeneoak lan ezberdinak eginez: ikastalde bakoitzean ikasleenaniztasuna dago eta
|
talde
bakoitzak lan ezberdin bat egiten du. Adibidez, talde batek Hizkuntza lantzen du, beste batek Matematika eta, azkentaldeak Ingurunea.
|
|
Egiturak (nork gauzatuko du lan hori?). Helburuak eginbehar eta jarduerazehatz bihurtuko dira,
|
talde
bakoitzaren zeregina zehatz mehatz definitzeko.Horrela, ikastetxeko lanetan parte hartzen duten ohiko taldeak hauek dira: Eskola Kontseilua, Klaustroa, zikloak eta departamentuak edo sailak, komisio bereziak, Guraso Elkartea, ikasle elkartea, ikastetxeko batzarra, zuzendaritza, koordinatzaile taldea eta abar.
|
|
Egiturak:
|
talde
bakoitzaren zeregina zehaztu (nortzuek gauzatuko duten lana).
|
|
ikasitako trebetasuna norberak bere ikastetxean praktikanjartzea. Zuzendaritza
|
Talde
bakoitzak ikasitakoa bere ikastetxean praktikanjartzen du.
|
|
«Ikastetxearen araudia sortu eta
|
talde
bakoitzari betearaztea».
|
|
Egitura horiek osatzeko eta eraikitzeko jarraitu behar diren prozesuak honakohauek dira: elementu edo
|
talde
bakoitza definitu, zenbat pertsonak osatzen dutenzehaztu, zereginak argitu, gainerako elementu edo taldeekin nola erlazionatzendiren deskribatu... Ikastetxearen egituraren elementuak hauek izan daitezke:
|
|
Proiektua sortuko duen taldeak kide bakoitzakordezkatzen dituen iritziak eta proposamenak jasoko ditu. Proiektuaren zirriborroaegin ondoren, ikastetxeko
|
talde
bakoitzak eztabaidatu eta emendakinak egingodizkio, Ikastetxearen Hezkuntza Proiektua demokratikoki erabakitako agiria baita.
|
|
Informazioa: plangintzaren lanak gauzatzeko eta helburuak lortzeko, pertsona eta
|
talde
bakoitzari beharrezkoa duen informazioa emango zaio.
|
|
Eta gainera, ikasturtean zehar gertatutakoen hausnarketa eta gogoeta azken mementoetanegitea ez da oso egokia. Beraz, komenigarria izango litzateke irakasle bakoitzakedo ikastetxeko batzar
|
talde
bakoitzak ikasturtean zehar ebaluazio jarraitua egitea.Ikasturtean egin beharreko zeregin garrantzitsuenak aipatuko ditugu orain:
|
|
Antolaketa honekaukera ematen du, batetik, lana talde txikietan banatzeko eta, bestetik, irakasleakarreta handiagoa eskaintzeko behar handiena duten taldeei. Lana interesen edo gaitasunen arabera bana daiteke,
|
talde
bakoitzari bere ahalmenaren araberako emaitzaeskatzeko.
|
|
Ez dauka ikasketaren ikuspegi globala?
|
Talde
bakoitzak irakasle gehiegi izatenditu. Zenbait jarduerak ohiko eskola orduekbaino gehiago iraun dezakete, eta horiezin da programatu?
|
|
Talde horiek zikloan eskolak ematen dituzten maisu/ maistraguztiak bildu eta, ikasketaburuaren zuzendaritzapean, hezkuntza ziklo bakoitzekoirakaskuntzak antolatu eta garatuko dituzte. Zikloko
|
Talde
bakoitzean koordinatzailea izango da. Hona bere egitekoak:
|
|
|
Talde
bakoitzarekin zerikusi zuzena zuten albiste baten jarraipena interesarekin egin zen eta erraz, gainera, baina era berean, azalekotzak jo zen norberaren inguruko informazioa.
|
|
Normalean zoologiazko liburuek ildo sistematikoa segitzen dute eta animalia taldeak banan banan aztertzen dira, phylumez phylum, antolakuntza mailei jarraituz ordenatuta. Gehienetan, halaber, berbera izaten da animalia
|
talde
bakoitzari buruzko kapituluen gidoia, eta, horrela izanik, aztertu beharreko topikoak segida ia bertsuan lotzen dira: ezaugarri bereizgarri nagusiak, morfologia, morfologia funtzionala eta ekologia, sailkapena, biologia (bizimodua, garapena, ugalketa), jatorria eta eboluzioa.
|
|
Parte hartzaileek ikastaro bat egin zuten jarraitutako dieta bakoitzari buruz zuten ezagutza homologatzeko, eta ikertzaileek hilabeteko galdetegien bidez egiaztatu zuten bilakaera. Handik urtebetera, Dansingerrek aurkitu zuen
|
talde
bakoitzaren laurdenak bakarrik galdu zuela bere pisuaren %5 baino gehiago, eta ez zuela alde nabarmenik hauteman planteamendu batetik bestera. Mundu guztia berdinketa tekniko baten aurrean jarri aurretik, ikertzaileek jakin nahi izan zuten zergatik zen hain eraginkorra.
|
|
Eztainua, bai barruan bai kanpoan, eta oso kantitate txikitan pasa daiteke elikagaira. Otsailaren 12ko 242/ 2004 Erregelamenduak, 466/ 2001 Araudia aldatzen duenak, elikagaietako eztainu ez organikoari dagokionez, eztainua izan dezaketen elikagai multzoak jasotzen ditu, bai eta elikagai
|
talde
bakoitzak izan behar dituen eztainuaren gehieneko mugak ere. Araudi hau aplikatzen zaien elikagai taldeak hauek dira:
|
|
Piramide berria kolorezko sei zerrenda bertikalek osatzen dute, eta bost elikagai multzoetako bakoitza eta olioak adierazten dituzte. Zerrenda bakoitzaren zabalera aldeak proportzionaltasuna adierazten du, edo pertsona bakoitzak elikagai
|
talde
bakoitzetik besteekiko zer jan behar lukeen. Ikur berri honetan, kolore hauek aukeratu dira:
|
|
Etxebizitza Sailak babes ofizialeko etxebizitzekiko egiten dituen aldaketa horiek ez daude taula orokorreko prezioetan oinarrituta. Garestitzea edo balio galtzea kalkulatzeko,
|
talde
bakoitzean egiten den tasazio kopuruaren araberako koefiziente zuzentzaileak aplikatuko zaizkie babes ofizialeko bi urtetik beherako eta bi urtetik gorako taldeei.
|
|
Catering zerbitzuen beste alderdi negatibo bat da menuak prestatuta iristen direla, eta frijituetara eta janari lasterretara asko jotzen duten platerak izaten direla. Cátering Sodexho enpresa multinazionalak egindako azterlan baten arabera, ikastetxeen %28k ez ditu menuak jankideen tipologiara egokitzen, adin
|
talde
bakoitzaren energia beharren arabera. Azterketa horrek zehazten duenez, zentroen% 49k bakarrik ditu menuen nutrizio balioak, adituek gomendatzen duten bezala.
|
|
Donostia aldetik hainbat talde etorriko dira, eta Arizmendik bi ordezkari izango ditu. Guztira 12 taldek hartuko dute esku, eta
|
talde
bakoitzean 12 lagun egongo dira. Gutxieneko adina 16 urtekoa izango da, eta jakin, federatutako kirolariak etorriko direla.
|
|
Berbalagun taldeak dira proiektuaren muina eta horietan parte hartzeko izena ematea azaroaren 4ra arte zabalik dago. Taldeetan 3, 4 edo 5 pertsonakoak izaten dira, gutxienez astero behin biltzen direnak berba egiteko, kafea hartzeko, kirola egiteko, menditik edo hondartzatik ibiltzeko edo
|
talde
bakoitzean, gustuen arabera erabakitzen dutena egiteko... baina beti euskaraz. Taldeak osatzean Egizuk kontuan hartzen ditu norberaren adina, gustuak edota ordutegiak, eta gutxienez talde bakoitzeko euskaldun oso bat egotea ziurtatzen du, nolabaiteko eredu bat jartzeko.
|
|
Taldeetan 3, 4 edo 5 pertsonakoak izaten dira, gutxienez astero behin biltzen direnak berba egiteko, kafea hartzeko, kirola egiteko, menditik edo hondartzatik ibiltzeko edo talde bakoitzean, gustuen arabera erabakitzen dutena egiteko... baina beti euskaraz. Taldeak osatzean Egizuk kontuan hartzen ditu norberaren adina, gustuak edota ordutegiak, eta gutxienez
|
talde
bakoitzeko euskaldun oso bat egotea ziurtatzen du, nolabaiteko eredu bat jartzeko.
|
|
Mozorro lehiaketan, aldiz, bakarka aritu behar izango da. Agate Deunan parte hartuko duen Sopelako
|
talde
bakoitzak 180 euroko dieta jasoko du. Horretarako, taldea gutxienez 10 pertsonagaitik osaturik egon behar izango da, partaide guztiak sopeloztarrak izanda.
|
|
Nerabeek eurek bikoizketari buruz zer iritzi duten jasotzeko antolatu genituen bi eztabaida taldeok: Zarauzko Oteitza Lizeoko Lehenengo Batxilergoko hamar ikaslere kinlehena, eta Donostiako Santo Tomas Lizeoko DBH 3ko hamar ikaslerekin bigarrena (bost neska mutil,
|
talde
bakoitzean). Taldeak zirikatzaile lana egiten du horrelakoetan, eta adin horretako subjektuekin aritzeko oso metodo egokia begitandu zaigu:
|
2006
|
|
" Orduan jakingo da jarraitu du Etxezarretak zein den ikastolek daukaten euskal curriculuma, eta aldi berean zer den curriculum horren barruan kristau eskolekin eta eskola publikoekin partekatzen dutena; beste horrenbeste esan dezakegu gainerako zentroez". Hau da, ikastetxe guztien curriculumetan gutxieneko eduki batzuk jasoko dira, denentzat berdinak, eta horrez gain ikastetxe
|
talde
bakoitzak berea osatuko du.
|
|
Mezu asko beren hizkuntzetan eman zituzten. Gero, Marcosek agindu zien
|
talde
bakoitzak dauzkan preso politikoak, guztiak, denenak direla. «Gure kanpainan sartu direnek zor bat erosi dute.
|
|
Eta ez dira izan behar. Erronka bestelakoa da, alegia,
|
talde
bakoitzak bere helburuak ongi finkatzea». Oier Araolazak garbi dauka zein izan behar den helburua dantza talde gehienentzat:
|
|
Esaterako, gaztea berandu esnatu delako zigortu eta protestaka hasiz gero, aisialdian logelan geratuko dela esaten zaio, protestan jarraitzen badu, beste zigor bat ezartzen zaio eta azkenean, bere onerako, isildu egingo da. «Normalean,
|
talde
bakoitzean beren burua kontrolatzeko gaitasun gutxiago duten mutil bat edo bi egon ohi dira banatu egiten ditugu denak talde berean ez egokitzeko, baina zigorrak jarriz dinamika hori moztu egiten diogu eta besteek ez diote jarraitzen». Lasaren arabera, astero baten bat logelan zigortua egon daiteke eta hiruzpalauri neurri zuzentzaileak jartzen zaizkio, ez gehiago.
|
|
Egun ez dago garai batean zegoen inplikazio ideologiko hori. Lehen
|
talde
bakoitzak bazuen bere ideologia, lan egiteko modua, estiloa esan dezagun. Hori jada ez da apenas existitzen.
|
|
" Helduen euskalduntzeak berreuskalduntze prozesuan indarra galdu duela oso nabarmena da" aurreko epealdian beste euskaldun berri espero genezake, are gehiago 86 tartean euskararen aldeko hizkuntz politika areagotu dela pentsatuko bagenu. Zehatzago, adin
|
talde
bakoitzean 81 tartean behatutako hazkuntza proportzioari eutsi izan balitzaio 86 epealdirako 29.600 euskaldun berri edo gehiago espero genezakeen. Tamalez hori horrela izan beharrean erabat alderantzizkoa izan da; 12.694 euskaldun heldu galdu baitira.
|
|
Azterketa demolinguistikorako bigarren mailako hiztun tipologia erabiltzen dugu, euskaldunak, ia euskaldunak eta erdaldunak alegia. Gure asmoa, hamar urtetan zehar hiztun talde horiek izandako bilakaera jakitea, eta aldi berean, adin talde ezberdinetan izandako aldaketak eta hiztun
|
talde
bakoitzaren barne egitura aztertzea izan da..
|
|
Kasu honetan, ordenatuetako zenbakiak ehunekotan eman ditugu. Horrela adin
|
talde
bakoitzari dagokion are gehiago, egoera okertzen denean gure errua dela esaten digute eta" etxeko ohizko hizkuntzaren (euskara) erabilera tasa beha daiteke. Honek ez du adierazten hiztun jakin batek zenbatetan egiten duen euskaraz, baizik eta adin taldekoen artean ehuneko zenbatek aitortzen duen euskaraz egiten duela.
|
|
Euskaldunen belaunaldi berriek aurrekoek baino lehenago ikasten dute gaztelera; gizaldi zaharretako euskaldunek haurtzaroa euskara hutsean ematen zuten. Honek, dudarik gabe, badu bere eragina adin
|
talde
bakoitzak erakusten duen hizkuntz portaeran.
|
|
Horrela kopuru gordinak lerroz lerro (Zentsu Udal ErroldaZentsu) erkaturik momentu bakoitzean adin
|
talde
bakoitzak izan dituen aldaketak beha ditzakegu. Portzentaiek, beste alderditik, euskaldungoa adin taldeka une jakin batean nola banatzen den adierazten digute.
|
|
partekatzen dugun bera, hortarik urrun dela, burujabetasunerako borroka luzea aurrera eramaten duen Herri trinko, suhar etakementsu batena dela. Jende
|
talde
bakoitza bere logikan dabil, bekan baizik handikez ateratuz.
|
|
interes antagonikoak dituzten taldeen arteko borrokaren lurraldea da gizartea.
|
Talde
bakoitzak bere interes partikularrak ditu eta, hortik aparte, munduaren gaineko bere irudia. Beraz, munduaren gaineko irudien arrazionalizazioa harreman estuan dago interes gatazkarekin eta botere harremanen eraldaketarekin.
|
|
Hala ere, kasu jakin batzuetan funtsezko aldeak egon daitezke eguneroko dieta osatzen duten elikagaien arabera. Eta elikagai
|
talde
bakoitzaren kasuan ere, ikertzaileek ohartarazi dute kasu zehatzak sakonago aztertu behar direla. Adibidez, patatak dira perfluoratu gehien botatzen duen elikagaia (10 mikrogramo PFOS kiloko), eta hamar konposatu perfluoratu ere aurkitu dira.
|
|
Igantzi bigarren izan zen (22 minutu eta segundu 1), Ultzama hirugarren (22 minutu eta 25 segundu) eta Gure Txokoa laugarren (23 minutu eta 47 segundu). Beraz, lau jardunaldiak jokatu ondotik eta
|
talde
bakoitzak egindako bi denborarik onenak kontutan harturik, lehen konbinadan finalera pasatuko diren taldeak, Berriozar, Garralda eta Ultzama izanen dira. Leitzako saioan Igantzik Ultzama gainditu baldin bazuen ere, sailkapen orokorrean ez du gainditzea lortu.
|