Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.835

2000
‎Honelakoetan gertatu ohi den legez, honaino ekarri gaituen lanean artikuluak sinatzendituztenek baino jende gehiagok hartu dute parte. Horiei gure esker beroenak emanbeharrean gaude.
‎Taula berean ikus daitekeenez, hiru kanal multzo antola daitezke audientziarenarabera: lehenean, nagusitasuna dutenak daude, hots, TVE1, Tele, ETB2 eta, neurriapalagoan, Antena; gero, kopuru aldetik bigarren mailakoak direnak (TVE2 etaETB1) eta, azkenik, ordu gehienetan kodifikatuta dagoen Canal Plus eta, berez emisio esparrua mugatua dutelako, jende gutxiagorengan heltzen direnak: Canal 4, TeleVitoria, Tele Bilbao edota Tele 7 bezalakoak.
‎EITBren barruan dauden emandegien nagusitasuna agerian uzten duen herrialdebakarra da Gipuzkoa. Gainera, bertan gehiago dira euskaraz aritzen direnen presentziaeta, oro har, baxuagoa, bere nagusitasunean, Madrildik emisioek lortzen duten jendearen arreta. Hona hemen audientzia datu nagusienak.
‎Batez beste, populazioaren erdiak (%54, 1ek) egunkariak irakurtzen ditu; gainera, Hego Euskal Herrian duplikazio maila altua dagoenez, egunkari bat baino gehiagoerosteko joera dauka jende askok.
‎Egunkari desberdinek kaleratzen dituzten ale bakoitza zenbat jendek irakurtzenduen jakitea interesgarria izaten da, euskarri horren penetrazioa eta proiekzio sozialaneurtzean. Hala ere, datu honek bi desbideraketa dakartza berez:
‎(Iturria: ...Telediffusion de Franceren (TDF) artean 1995eko urriaren 30eanegindako akordioaren ondorioz, Euskal Kulturaren sostengurako Udalen arteko Sindikatua bitarteko.Angelu hiriak ausarki lagundu zion diruz Anglet FMri 1994/ 1995 artean Ipar Euskal Herriko irratisoziatiborik aberatsena izateko bidea emanez, 65.000 liberatara hurbiltzen zen aurrekontuarekin.Horregatik, irrati hau udalarena zela uste zuen jendeak . Biarritz eta Getaria hiriek eta Pirinio Atlantikoetako Kontseilu Orokorrak ere nasaiki lagundu zioten estazio honen finantzamenduari (garai hartan RadioBayonnerentzat bezala). 31ziurtatzeko borondatea barneratuko zuen mailaketa proposatzea zen ildoa.
‎Autorehorien arabera: . Denbora tarte honek berebiziko garrantzia du jendearengan , kateeiburuz duen irudiaren sorkuntzan, eta, aldi berean, iragarleengan, tarte horretako kateenbalio komertziala definitzeko.?
‎Mapak ez du, jakina, informazio objektiborik eta neutrorik eskaintzen. Praktikapolitikoan arrakasta erdiesteko, beste helburu batzuen artean, jendea lurralde batekinidentifikatzea lortu behar dute nazionalismoek; eta indentifikazio hori ahalik etamodurik espontaneoenean egin dadila23.
Jendeak errazago egiten du bat marrazki sinboliko batekin, estatua bezalako erakunde abstraktuarekin baino; jendeak errazago bereganatzen du irudia, nazioariburuzko diskurtso akademikoa baino.
‎Jendeak errazago egiten du bat marrazki sinboliko batekin, estatua bezalako erakunde abstraktuarekin baino; jendeak errazago bereganatzen du irudia, nazioariburuzko diskurtso akademikoa baino.
‎maiz izan dira borroka latzak, mapetako marrak harago edo honago eraman edo ekartzeagatik. Lurraren eta lurraldearen gainetik dagoen kontzeptu politiko eta sozial garrantzitsua da lurraldetasuna.Lurraldetasunak medio fisikoarekin harreman zuzena duen arren, batez ere, eremufisiko batean bizi den jendearekin du harreman zuzena: jende talde horrek kolektibitate bateko partaide sentitzearen sentsazioarekin, argiro esanda.
‎Lurraren eta lurraldearen gainetik dagoen kontzeptu politiko eta sozial garrantzitsua da lurraldetasuna.Lurraldetasunak medio fisikoarekin harreman zuzena duen arren, batez ere, eremufisiko batean bizi den jendearekin du harreman zuzena: jende talde horrek kolektibitate bateko partaide sentitzearen sentsazioarekin, argiro esanda.
‎Konstituzionalismoaren bertute handienetako bat burujabetasunak abiarazten duenprozesu autoeratzaile baten inguruan kontzepzio ideologiko, kokapen geografikoedota kultura desberdinetako jendea biltzeko gaitasuna da. Konstituzionalismoaberdin plantea daiteke Txetxenia edo Venezuelan, liberalen eskutik edo ideologiasozialistatik, baketsuki zein indargintzaz...
‎Gure egoerak alde eta kontra dauzkan faktore guztiekin, alternatiba bat eraikitzeko gauza izan behar dugu. Kontra, batez ere zentzu askotan ukiezina den errealitate batekin jendea nazio proiektu horretara gureganatzeko zailtasuna dugu. Alde, existitzen ez denaren potentzialitate guztiak ditugu, existitzen denarenarazo guztien aurrean.
‎Konstituzioak idatzita ala idatzi gabekoak izan daitezke. Azken hauen eredugardena Erresuma Batuko konstituzionalismoan aurki daiteke, non Cromwell engaraietatik() estatu barneko botereen banaketa eta beraien arteko adostasuna ezinbesteko bihurtu zen bertako jendearen babesa bermatu ahal izateko (constitution, commonnwealth, pact, bill of rights, rule of law...); izan ere, testurikgabeko zuzenbide sistema ere badago han (konstituzionalismoa deritzana), Estatuaren indarrak egin ditzakeen gehiegikeriak debekatzeko.
‎Alain His-ek biltzaile modura argitaraturiko Communication and multimedia for people liburuak, informazio autobidearen bidezko jendearen indartzea du helburu. Bertan, joera guztietako dokumentuak azaltzen dira (Bangemann en txostenetik Dandjinou bantu liderraren testigantzara) [His].
‎Komunikazio hedabide gehienetan horri buruz argitaratzendenak norabide bakar batean baldintzatzen du gizartearen iritzia. Horrenbestez, jendeak ez ditu ezagutzen informatizazioaren ondorio guztiak.
‎Beraz, hasiera batean erresumaren barnetik bidaitzeko ere beharrezkoa zen pasaportea.Hortaz, pasaporteak bi funtzio betetzen zituen: batetik diru iturria zen, bidaiatzekozergak honen bidez jasotzen baitziren, kopurua desberdina izaten zen estatu barneko eta estatuz kanpoko bidaien kasuan?, eta bestetik, jendea kontrolatzeko tresna. XIX. mendeko pasaporteak ez ziren, gaur egungoen antzera?
‎Erabilerari erreparatzen badiogu, baina, eta horretarako Euskaldunon Egunkariaren hemeroteka hartuko dugu irizpide gisa, hiritartasuna eta nazionalitatea hitzekin alderatuz, herritartasuna gutxien erabilia dena dugu oraindik7.Duen esanahi sinboliko potentzial handiagatik(, herria? delako kontzeptuak berebaitan laburbiltzen dituen esanahi ugari eta adierazkorrak kontuan hartuz), ordea, ezlitzateke harritzekoa erabilera politiko eta herri mailakoan orain artekoa baino zabalera handiagoa izatea epe laburrean, jendearengan atxikipen sentimendua oso errazpizten baitu.
‎Hain zuzen, argi asko bereizten da nor direnfrantsak edo frantximentak, batik bat Iparraldean: oro har, Ipar Euskal Herritik iparreragoko jendeak , edota bertan bizi arren, izaeraz frantsestzat dutenak beren burua.Hegoaldean, aldiz, desberdintasun hau mantentzen bada ere, sarritan Iparraldekoeuskal herritarrak izendatzeko erabili ohi da.
‎Moneten arteko truke tasak, salbuespenak salbuespen, aldatzen aridira merkatuen arabera, egonkortasunik eza dibisa eta finantza merkatuetan ezaugarri nagusienetako bat bihurtuz. Bitartean, hazkunde ekonomikoa nabarmenkiapaldu da herri industrializatuetan, ondorioz, jendeen diru sarreren arteko ezberdintasunak eta epe luzeko langabezia, eta honi dagokion jende bazterkeria, handiagotuz, besteak beste.
‎Moneten arteko truke tasak, salbuespenak salbuespen, aldatzen aridira merkatuen arabera, egonkortasunik eza dibisa eta finantza merkatuetan ezaugarri nagusienetako bat bihurtuz. Bitartean, hazkunde ekonomikoa nabarmenkiapaldu da herri industrializatuetan, ondorioz, jendeen diru sarreren arteko ezberdintasunak eta epe luzeko langabezia, eta honi dagokion jende bazterkeria, handiagotuz, besteak beste.
‎Bigarrena, gobernu bat izatea, hau da, jendartearen baliabideen esleipena finkatzeko edo haren gaineko eraginnabarmena izateko gai diren erabakiak hartzen dituen zentro bat izatea. Hirugarrena, haren ekimenen bitartez, jendeengan sustengu, identifikazio eta zintzotasun politikoak sorrarazteko gai izatea.
‎A) Burujabetasun nazionala, kapitalismoa eta estatua ez dira adigai edo kontzeptu estatikoak; aitzitik harreman sozialek, hots, jendeen ekintzek, berrosatzen, birzehazten eta birsortzen dituzte etengabe.
‎Joseba Permach (EH): Uste den baino askoz jende gehiagok har dezake partehorrelako proiektu batean. Adibidez, gaur egun Nafar Parlamentuko lehendakariaden Castejon jaunak, PSNko kidea izanik ere, onartzen du Euskal Herria badela kulturalki, sozialki eta historikoki; eskubide politiko batzuk ere badituela onartzeabakarrik falta zaio.
‎egun batez, abertzaletasunak gehiengo osoa izatea Euskal Herria osoan. Posible da abertzale ez den jendea gure proiektuarekin batetortzea, ez alde ideologikotik, alde praktikoetatik baizik. Horregatik diot nik: Iparraldearen egoera sozio-ekonomikoari begira, dugun aukera egingarri eta emankorrena, Hegoaldearekin harremanak sendotzea da.
‎Herrietako barne arazoak nola konpondu, herri bakoitzeko jendeak erantzunbeharreko galdera da beti. Besteen etxean atzerritar garenoi begirale lanak dagozkigu, agian baita iritzi emailearenak ere, baina inoiz ez epailearenak.
‎Mehatxuak daudelako, oztopoak aterpeetan eta abar. Salatu egin beharda, jendea beldurtu egin baita horren aurrean; babes ofiziala behar dute. Lizentziaeuskaldunak ofizialak dira.
‎Eta gero, azken hauteskundeen emaitzak ikusita, hauxe ondoriozta daiteke: Euskal Herriko jende askori, batez ere gaur egun bere buruaabertzaletzat ez daukanari, politika arazoak baino ardura handiagoa diotela zenbaitekonomia arazok, bere bizi maila hobetzeko aukerak, eta abarrek. Autodeterminatzeko unean planteatzen dugun galderan, abertzaleok politikoa bakarrik ez den plan
‎Ikusaraziegin behar zaie, euskalduna izateak zer esan nahi duen. Eta horrez gain, Departamenduaren eskakizuna bultzatu behar dugu, bertako jendeak tresna propioekinemaitza hobeak lortzen direla ikus dezan. Gainera, nafarrekin osatu dugun organokomunak emaitza onak ematen dituela ikusten badute, gureganako desioa piztukozaie pixkanaka.
‎datorrena, gure Eskola ardura: psikoanalistarengandik itxaron dezakeena jendeari jakinaraztea, hain zuzen ere. Alegia, merkatu terminotan hitz egin behar bada, gure produktuaren benetakotasuna berreskuratzea.
‎zer itzul daitekepsikoanalisiaren etikatik deontologia terminotan? Psikoanalistaren betebeharrez, zer esan diezaiekegu jendeari eta Estatuari?
‎Zergatik dituzte sakon eta erraztasunez arnasteko zailtasunak hainbat eta hainbatpertsonak? Arnasak sentipenak sortzen dituelako, eta jendea sentitzeko beldurizaten delako. Bere goibeltasuna, bere sumina, bere beldurra sentitzeko beldur dajendea.
‎Gatazka emozionalek distortsionatu edo mugatu egiten dute gorputzarenmugikortasuna. Galarazi egiten dute kanporako mugimendua, kanporatzea bera, jendearengana eta mundura zabaltzea. Eta alderantziz, mugitzeko eta gauzak egiteko gaitasunean egon daitekeen edozein asaldura gatazka emozionalaren seinaleada.
‎Horregatik uste dut, lehendik dauden egituretanintegratua ez izatea, eta arau normalen arabera jaso beharreko omenaldi eta izendapenofizialetatik baztertua izatea, bere neurriaren adierazlea dela. Kalamatika matematikoaz esateko, sistemarekiko jende sumisoak jasoriko omenak eta egoerako okerrakzuzentzeko eginiko merituak alderantziz proportzionalak baitira. Horregatik, bihotzezopa diot, itxuraz opa behar ez niokeena:
‎Enbata mugimenduaren fundatzaileekberezitasun bikoitz horren pean, militante politiko eta Lapurdiko erdi herritar gisa, ezagutu zuten. Jendeen patuan badira une pribilegiatuak, zeinetan mugimendu sozialbaten jokalariak baino, aitzindariak diren. Lerro hauekin Jose Luis Txillardegirekinpartekatu dudan bizitzaren zati baten lekukotasuna ekartzen dut.
‎Bi lehen hileetan gorde ginen, han hemenka, Iparraldeko jendearen artean.Pariserat joan ginen gero eta bertan geratu ere Jose Mari Benito, ingeniaritza etxebatean. Hendaiako adiskide abertzale sutsu zen Paul Legarralde k, bere autoa utziz, Brusel eraino iritsi ginen bertze hirurok.
‎2 Mitoaren berraragitzea. Mito bat zaharra bada ere, jende berriak izaten ahaldira haren protagonistak denboran zehar izan dituen bertsio berrituetan. Gertakariarengaurkotze horri reinvestissement du mythe deitzen dio Xabier Ravier ek (1986, 255):
‎Orduan berean espiritu gaiztoak hartu zuen alorrean eta airetikeraman zuen. Herriko jendeak gibeletik jarraitu zitzaizkien: Lartzabalera heldu etaGaraziko bortu aldera jo zuten, eta han, Salbatoreko kaperaren parean pasatzean, neskak Salbatoreri otoitz egin zion:
‎Hirurogei urte geroago egindako inkesta batean azaldu zitzaidan esaera berdintsua, Bidarraiko Harpeko Saindiari (beste Saindu bat!) buruzko galdeketan (Arana1986, 18). Saindu hori mendiko haitzulo batean dago, izenak adierazten duen bezala, eta jende itxurako harri batean itxuratua. Diotenez, gau batez sartu zen bere harpean, gaueko hamabietan, hamabi argiekilan; eta sartzen ari zelarik, inguru haietako kabalaguztiak orroka eta marrumaka ari izan omen ziren, eta ez omen ziren isildu Sainduhura han sartu arte.
‎Istorioa oso bitxia harrapatu bainuen, beste batean berriz kontatzeko eskatu nionEulaliri, eta bigarren aldi hartan, gertaeren kronologia aldatu zuen, inbertitu, moduesanguratsuz: hilbegiran katu handi bat (eta ez gizona) sartu zen, gorpua eroan gurazuen erpekaz; jendeak jotzen hasi zitzaizkionean gizon bihurtu zen eta denek ezagutuzuten* Teofilo. Geroago (ez aurrean, lehen bertsioan bezala) jo zuten leihoan etaagertu zen fraileen erretratua.
‎Edozein abere itxura hartzen ahal ei dute sorginek, zaldi, asto, txerri, txakur...; baina katuarena dukete kutunena. Askotan kontatzen da katu bilakaturik lapurretanibiltzen direla, edo jendeak izuarazteko haien bidera irteten, edo tximiniatik jausten, laminak legez, janari eske. Hola xifritua izan denak katuari kolpe bat ematen dio etazauritu; eta biharamunean herriko lagun bat, komunzki atso bat, hilik edo kolpatuaagertzen da katua zauritua izan den leku berean, zango edo beso batean gehienetan.Horrela jakiten da lagun hori sorgina dela eta katu bihurtzen dela.
‎Beste aldaketarik ere bada, Kondairarenkronologia itzulikatu izan da: Araneko gizona, tradizioan legez katu etorri eta gizonberbilakatu barik, jende itxuraz joan ohi zen berea egitera, eta harrapatzen zuteneanbihurtzen zen katu, ihes egiten ahal izateko edo.
‎Hala ere, Eulalik badaki Araneko jendeei eratxiki ezaugarri bat bederen «atxinekosorginen» kontua dela, eta hori da meza liburuaz egindako testa. Eta kasik seguru da, haren amak bazuela laminaren estalgiaren berri, bai eta katu sorgin zaurituena ere.
‎Sinetsiaren sinetsezinaz ohartzen zen Eulali esanzuenean: «Nire amak askotan ikusia, eta nik hori kontetakotzat bere ez dot eukiten, zeresango dau jendeak : –Hori burutik dago, zoratuta dago hori andra hori!?».
‎Berraragitze eragiketak ez baitira ariketa hutsalak. Mitoak jendeen gogoan edukitzen ahal duen atxikimendua handia da, horrela harrapatzen duenean, fagozitatzenesan liteke, gertakaria.
‎funtsean egitura bat aldatzeko, zein izan liteke motibazioazkarra, berragitzekoa ez bada? Difusio prozesuan ere, jende talde batek beste tradiziobaten elementua bereganatu aitzin adaptatu egiten duenean, askotan sinkretizatzetikpasatzen da. Eta sinkretizatzean, berraragitze prozedurak erabili izan dira, gurean bederen, dudarik gabe.
‎Horiek agertzeko lekua ez da hau, eta ni ez naiz horien berri ematekoegokiena. Alor eta lan horiek beste lekuetan jende adituek aztertu eta azalduakdituzte1 Dena dela, oroigarritzat besterik ez bada ere, aipatu nahi nituzke hemen aloreta lan horietakoren batzuk: Hizkuntzalaritza oro har (Hizkuntzalaritza Hiztegia), hizkuntzaren antropologia (Hizkuntza eta Pentsaera), Euskararen batasuna (Sustraibila eta Euskara Batua zertan den), Euskararen gramatika (Euskal Gramatika etaEuskal Aditz Batua), euskal fonologia (Euskal Azentua eta Euskal Fonologia), eta Soziolinguistika eta Glotopolitika (Kolonizatuaren Ezaugarria, Albert Memmi ren liburuaren itzulpena, eta Elebidun Gizarteen Azterketa Matematikoa eta hainbat eta hainbat artikulu aldizkari2 eta egunkaritan), neuri dagokidanez, oso deigarria eta suspergarria gertatu zitzaidan garai hartan Memmiren liburua, Txillardegik itzuli eta Jakinekargitaratua?.
‎Horretaz jabetuta, jende gutxitxo ikusten zuen Jose Luisek gure artean, aldizkariaren lehen zenbakian salatzen zuenez: –... oso kontzientzia urria dago gureartean euskararen erabilpena ezinezko egiten duten baldintzei buruz.
‎Euskal Herria, Euskadi, Pars Vasco, Pays Basque. Euskaldun hitza bera ere.Esanahi bikoitzekoak zaizkigu askotan, eta jendea animatzeko zilegi bedi erabilpen osotaxutua ez izatea, baina utz dezagun argi kultura eta kulturgintzaren onerako, erabilpenzuzena zein den: euskalduna= euskara duena; Euskadirik oraindik ez dagoela; PaisVasco, Pays Basque, Basque Country eta abar, gauza bera direla hizkuntzaezberdinetan adierazita.
‎Kanpoko aurrerapenaren beldur handiz izan garela adierazteko, gure arbasonazionalisten adibide bat aipatu zen: Zinema tradiziozko bizimodurako kaltegarribezala hartu zutela, sortu zenean, eta erabaki zutela filmen kronikak ere ez zituztelaegin behar; bestela, morboa berpiztuz, jendea ikustera joango omen zen. Gaurko belaunaldietan, berriz, kontrako muturreraino joan gara, eta, gurea gutxietsiz, kanpokogauzen bila goaz.
‎Politikoki erabiliak eta eragileak izaten ari dira eta horrek adierazten digu, kulturalki? ere, jendeak asimilatu egiten dituela azaltzen dizkieten balioak.
‎Basoanetzanda, txingurri, kakalardo eta beste mila xomorroren lan eskergak ikusten dituharat honat, belar artetik irten, belar artean atzera galdu, beren eginahal itsu inkontzienteetan denak ahalegintzen, ez zergatik ez zertako, zentzurik gabeko existentziak, inguratzen duen zentzubako, munduaren irudi bikaina??. Kierkegaard-ek Iraultzaondoko Europako errestaurazio giroan idazten du, eta jendearen apatia bera kritikatzendu. Liberalismoaren kritika hau Iraultza ondoren berehalaxe agertu zen Europan etanolabait aro berriaren errotiko kritika izan zen.
‎Burgesa ez da nahimen handiko kapitain libre bat, arimatxikiko merkatari makoa baizik. Jende kikila baino ez du inguruan ikusten. Gizonenpentsamenduak, far failak bezain mehe, hauskorrak; gizakiak berak, farfaileroak.Mengelak, bekatariak izateko ere.
‎Egoareninteresetan zentratuak diren bezala ezkontzaren eztabaida instituzio gisa, dibortzioarena, ezkon aurreko proba aldi batena, etab. (Eta nola ez gogoratu Kierkegaardironikoaren orri umorez beteak dibortzioaren alde! Edonola ere, Euskadi frankistakatolikoan gogoeta modu hauek probokazio bat ziren jende askorentzat). Kontuada gaizki aukeratu zuela, eta aukera beti gaizki egiteko arrazoiak pila bat direla. Freud-ekin, nahiz Freud-en beharrik gabe, edozeinek ikus dezakeenez(, ezin gizonakonpreni hormonak aintzakotzat hartu gabe?)?.
‎Udazken aldeko bederatziurren eta hilabeteetan egoerak ez zuen hobera egin, etakronikariak berriz dakar bere orrialdeetara lelo ezaguna, Arantzazuko Andre Mariarenbederatziurrenean bezala San Frantziskoren (urria) edo Arimenean (azaroa), etaSortzez Garbiaren ospakizunetan (abenduan). Azken honetan, euskara kentzeak goiz arratsaldeetako jende banaketa aldatzea ekarri ote zuenaren susmoa ere badu kronikariak (Cronica: I, 389, 391, 402, 415).
‎Mugimendu barruko zalantza haiek gorabehera, frankismoak oro har elebakartasunaren aldeko politika egin zuen, Administrazio guztiz elebakarra ezarriz, gaztelaniaez ziren hizkuntzei eskola eta kulturarako bidea erabat moztuz, eta, praktikan bederen, lotsa handirik gabe behin eta berriz bizitza pribatuan ere sartuz. Hemen orain ikusikodugun kasuak erakutsiko digunez, eliz jende frankistari berari ere arau berriak paratunahi izan zitzaizkion.
‎Banaketa hori zen egoera orokorra. Horrek ez zuen esan nahi, ordea, eliz jendeak –frankista izanik ere, bere hizkuntz ohiturak bat batean aldatu behar zituenik (ohitura arauturik ere zegoen toki edo zereginetan behintzat).
‎Beraz, langile berriak kontratatzerakoan, ahal dela, euskaldunak aukeratukoditugu, batez ere jende aurrean izango direnean. Kontuan izan, gainera, elebidunakelebakarraren aldean duen abantaila, merkatuaren% 20 inguru euskalduna delarik.
‎Neurri zehatzak, beraz; adibidez, lehenengo eta behin, merkataritza, eta lan mundua, erabat? euskalduntzearen garrantziaz jendeari ohartarazi, euskaldunensentiberatasuna inarrosi.
‎Eguneroko azturetannabarmena egin zen eragina (batik bat edari, tabako eta jokoetan gertatutako gustualdaketak15), eta hizkuntz arloan ere bai: jende nagusiaren artean ere, ordura artekokomunikabideetan zabaldutako eredu linguistikoa guztiz konfirmatuta geratuko zenzinemaren parametroen aurrean.
‎Azpimarratzekoa da 22.000 pezetako aurrekontua bildu ahal izateko kanpaina berezi bati ekinzitzaiola aramaioarren artean. Jende askok erantzun zuen kopuru desberdinak mailegu gisa utziz (25pezetatik 1.000 pezetara bitartekoak).
‎Zinema berriko bigarren proiekzio makina erositakoan, behialako bizpahiru atsedenalditxoak erebakar bat izatera igaro ziren, juxtu jendearen premia fisiologikoak betetzeko pentsatua, eta normalean, ordu eta erdiko iraupeneko pelikuletan, bobinaren bukaeran.
‎Bestelako daturik ezean,. Impuesto de timbre y contribucion sobre espectaculos? izenekoarenbitartez jakin daiteke zenbat jende hurbiltzen zen zinemara lehenengo urteetan, udaletxeko aretoanzegoenean.
‎Aramaio, bizimoduan zein kulturan, kutsadura gutxiko irla moduko bat izan da luzaz.Eredu tradizionalei eta euskarari tinko atxikirik, ez du bertan industrializaziorik ezagutu (oso jende gutxi biltzen zuen ehun lantegitxo bat izan ezik), eta, ondorioz, inmigrazioaren fenomenoa ere txikia izan da beti. Geografikoki ere esparru itxia du, etakotxearen hedapen garaira arte biztanleek ez zuten aukera gehiegirik izan ingurukoherriekin harremanak mantentzeko, Arrasaterekin ez bazen, aspaldidanik aramaioargizakume gehienen lan-lekua izanik.
‎Horrek guztiak, jakina, eragin handia izan zuen jendearen izaera moldaketan eta, aldi berean, asko lagundu zuen bertako gizataldearen bizitza eta iraupen sistematradizionala babesten.
‎Kaletarren artean ere, hasieran batik bat, ume, gazte eta, gehienez, berrogei baturteko helduen kontua izan zen filmak sistematikoki ikustearena. Salbuespenaksalbuespen, adineko jendearen artean ez zegoen fideltasun handirik asmakizunberriaren besoetan erortzen hasteko.
‎Era berean, aztergaitzat dugun hamabi urteko azken hilabeteetan ikusle areagotzebat atzematen da: Julex filma (1967/12/03), esate baterako, 336 pertsonak ikusi zuten.Bestalde, ezohiko arrazoi modura, balirudike nolabaiteko erakargarritasun erotikorikere izan zela pelikularen batean edo bestean jende heldua hurbilarazteko. El sacrificiode las esclavas izeneko filma, esaterako, 222 pertsona nagusik ikusi zuten (1967/09/24). Handik hiru hilabetetara (1967/12/17) 190 nagusik ikusi zuten El peñon de las Animas.
‎A k banku billeteko formapean erretiratzen dubere gordailua, eta beraren hornitzaileak forma beraren menpe berriz eratzen du, banku berean edo beste batean?; B n gordailaturiko billeteek aktibo bat osatzen duteberaren kutxan; honela ikusten da, gutxienez hola dirudi? jendearekiko bankuenzorraren kontrapartida monetako kopuru baliokidea dela, jendeak bankuetan ezarrikolukeena. Baldin eta monetaren kontrapartida moneta bera balitz, erraz uste daitekegordailuak biderka litezkeela:
‎A k banku billeteko formapean erretiratzen dubere gordailua, eta beraren hornitzaileak forma beraren menpe berriz eratzen du, banku berean edo beste batean?; B n gordailaturiko billeteek aktibo bat osatzen duteberaren kutxan; honela ikusten da, gutxienez hola dirudi? jendearekiko bankuenzorraren kontrapartida monetako kopuru baliokidea dela, jendeak bankuetan ezarrikolukeena. Baldin eta monetaren kontrapartida moneta bera balitz, erraz uste daitekegordailuak biderka litezkeela:
‎bankuek, berek jasotako gordailu bakoitza, aldi bereanbezero multzo bati maileguz eman diezaioketela. Bankuen zorra nolabait fikziozkoaizanen litzateke, baldin eta beren aktiboetan jendeari zor dizkioten monetako kopuruakaurkituko balituzte: kasurako, 100 euskoko gordailu soil baten oinarrian, bankuek 100eusko hiru biderrez eskain ditza kete, zeren, maileguz gehiegi emandako kopuruakbankuetan gordailatuak izanen bailirateke.
‎bi monetak produktu baten forma hutsaren (M?) eta forma betearen (M??) antzekoak dira. Kontu unitateak ezin dira ordainketetan egon; eta ordainketa unitateen indar askatzailea ez datorkie jendearen konfiantzatik, oraingoz maizentzuten den moduan, objektiboki beraiek edukitzen duten produktutik baizik.
‎Bistakoa denez, sormen monetarioak existituko ez balira, arrazoiketa biziozko zirkuluan, gurpil eroan edo sorgin gurpilean, alegia? hartuta legoke; izan ere, edozein sormen monetariorik ezean, jendeak ezinizango luke eskuratu banku monetaren inolako kopuru positiborik; ondorioz, bankuetan eraturiko gordailuak halabeharrez nuluak izanen lirateke. Beraz, logikoki beharrezkoa da bankuek jendeari moneta kopuru batzuk maileguz ematen dizkiotela onartzea, jendeak beraiei maileguz eman ez dizkien kopuruak.
‎hartuta legoke; izan ere, edozein sormen monetariorik ezean, jendeak ezinizango luke eskuratu banku monetaren inolako kopuru positiborik; ondorioz, bankuetan eraturiko gordailuak halabeharrez nuluak izanen lirateke. Beraz, logikoki beharrezkoa da bankuek jendeari moneta kopuru batzuk maileguz ematen dizkiotela onartzea, jendeak beraiei maileguz eman ez dizkien kopuruak. Horixe da, hain zuzen ere, Bbankuaren kasua, zeinak L ren alokairua ordaintzen baitu, 100 moneta unitate sortuz.
‎hartuta legoke; izan ere, edozein sormen monetariorik ezean, jendeak ezinizango luke eskuratu banku monetaren inolako kopuru positiborik; ondorioz, bankuetan eraturiko gordailuak halabeharrez nuluak izanen lirateke. Beraz, logikoki beharrezkoa da bankuek jendeari moneta kopuru batzuk maileguz ematen dizkiotela onartzea, jendeak beraiei maileguz eman ez dizkien kopuruak. Horixe da, hain zuzen ere, Bbankuaren kasua, zeinak L ren alokairua ordaintzen baitu, 100 moneta unitate sortuz.
‎Afari batean entzun nuen, ustekabean. Ez naiz kulturako jendearen jaietarajoateko zalea, baina harakoa hutsegin ezinezko konpromisoa izaten zen, gure herrikoelkarte batek, bertako kultur astean aldez edo moldez lagundu ohi genuen guztioieskerrak emanez, arkume jate batera gonbidatzen baikintuen urtero: aurrena pikatxatortilla eta tripotxak, ondoren arkume errea entsalada ugariarekin eta, menu beti berdina bukatzeko, mamia.
‎Itxura eztihorrekin kontrastean, begi beltz eta gogorrak zituen, betzuloetan sartuak egon arren distira bizia zerienak. Hizkera, aldiz, eliz jendeak ohi duen bezalako gozoa, zuri samarra:
‎–Ni baino askoz jende jantziagoa duzu komentu honetan. Aita Angiozar, musikasakroan dagoen jakitunik handienetakoa; Aita Bedaio, XIX. mendeko desamortizazioak inork ez bezala ezagutzen dituena; Aita Zaldibar...
‎Hain zuzen ere, esaten denez, komentu honetan izan omen zenhalako mugimendua. Jendea ezkutatzea eta...
‎Ez dakit, ba, nik. Garai batean jende asko bizi ginen hemeneta, ez dizut nik esango inoiz inor ezkutatu ez zenik baina, nik behintzat ez dakit ezerhorretaz. Ezertxo ere ez.
‎–Aizu, Patxi, egia al da garai batean ETAko jendea eta izaten zela hemengordeta?
‎Hemen beharadinako segurtasunik ez dagoela-eta, Madrila eraman dituzte denak, ordenak handaukan komentu nagusira. Gurean jende gehixeago bageunde... Zu bezalako gazteakbeharko genituzke hemen.
‎Gaurkotasun informatiboa duen gai batekin zerikusia duten pertsonaiak elkarrizketatzen dira: atentatu bateko lekukoak, gai batean adituak direnak etab. Oso komenigarria da jendearen manifestazioak, in situ hartzea, baita hainbat arinen hartzea ere.
‎1 Elkarrizketaren edozein modalitatetan jendea aurrez aurre egon dadin saiatu behar dugu. Denbora nahikoa badago eta protagonista gugandik hurbil badago, askozhobea da estudiora eramatea, elkarrizketa zuzenean egiteko, bere etxean edo kalean grabatu ordez.
‎George Hills ek orain hogei bat urte aurresan zuen irratiaren talde audientzia, eta gaur egun oso jende gutxik jartzen du zalantzan.
‎irratibidea da audientzia indizearen aldaketa edo gorabehera gehien ikusten deneko hedabidea (Zufia, 1990, 213). Jendearen ohiturak eta bizi den herrialdearen klimatologia faktore garrantzitsuak dira entzule indizeak neurtzeko orduan. Esaterako, orain zenbait urte egindako ikerketa batean, Montecarlo Irratiak udaberrian %63ko indizea izan zuen, baina udazkenean indize hori %54era jaitsi zen.
‎nazio atzeratuetan lekualdaketak eskualde mortuetatik eta herrietatik hirigune handietara egiten dira. Nazio garatuetan, aldiz, jendea hiritzarretatik ingurualdeetara joaten da. Datu bat aipatzearren, esan dezagun Estatu Batuetan 5 urteko denboraldian bost amerikarretatik bi lekuz aldatu zirela (%40) 80ko hamarkadan.
‎b) Adina: estadistikek diotenez, jendearen adina beheraka joan arau, FMren aditzea goraka doa; aldiz, jende nagusiak UEa (Uhin Ertaina) nahiago omen du. Informazioan espezializaturik dauden irratiei dagokienez (Catalunya Informació, France Info, Radio 5/ Todo Noticias?), adina faktore nagusia dugu, entzule indizeetan faktore hori ageri baitzaigu nabarmen:
‎b) Adina: estadistikek diotenez, jendearen adina beheraka joan arau, FMren aditzea goraka doa; aldiz, jende nagusiak UEa (Uhin Ertaina) nahiago omen du. Informazioan espezializaturik dauden irratiei dagokienez (Catalunya Informació, France Info, Radio 5/ Todo Noticias?), adina faktore nagusia dugu, entzule indizeetan faktore hori ageri baitzaigu nabarmen:
‎Sozialak: gizartean dauden klase eta taldeek segmentu jakinak eta zehatzak osatzen dituzte; hala nola, erbesteratuak, 3 adinekoak, erretiratuak, gaixorik daudenak, gaztetxeen inguruan dabilen jendea , yupiak, etab.
‎Irratilari berriemaileak egunero baino, orduero eta minutuero bilatu behar ditu albiste bihur daitezkeen gertakariak. Horretarako, zerrenda bat egin behar du eta agendan apuntatu, berarentzat informazio iturri primarioak izan daitezkeen jende eta erakundeen helbideak eskuragarri edukitzeko. Telefonoak, posta elektronikoaren zenbakia eta helbidea zein diren jakitea mesedegarri izanen zaigu, eta denboraren poderioz altxor txikia bihurtu ere bai.
‎Eragina: jende askorengan eragina duen gertaera hartu ohi du notiziak. Eragina txikia baldin bada, albiste bihurtzeko aukera gutxi dago.
‎Hurbiltasuna: nahiz eta mundu mailan gertatzen diren jazoerak jendearen interesekoak izan, ekintza edo gertakizuna zenbat eta entzuleengandik hurbilago egon, hainbat eta handiagoa da interesa, salbuespenak gorabehera. Gertaera Japonian gertatzeak ala gure herrian bertan izan dela jakiteak interes maila desberdinak sor ditzake.
‎irrati albisteek giza interesa eduki behar dute. Albisteetako protagonista jendea denean, benetako interes eragingarria sortzen da. Demagun asmakari bat dagoela informazioaren oinarrian; asmakari horren atzean dagoen pertsonari buruzko datuak ematen baditugu, interesa areagotu egiten da.
‎sarritan notiziak dramarekin egoten dira erlazionaturik. Istripuak, atentatuak, hilketak, gerrak, lurrikarak eta abar jendearen gogoaren pizgarri izaten dira. Hortaz, esan dezagun dramatik etortzen dela albistea.
‎Ingelesez esaten den bezala, well known names make bigger news, hau da, izen entzutetsuek nabarmendu egiten dute albistea. Protagonistak edo lekukoak sonatuak izatea, jendeak aski ezagunak izatea alegia, albistea gailentzeko faktorea izan daiteke.
‎Luzaro aipatu da irratitiko albisteak aditzen dituzten pertsonek eskuarki ez dutela irakurtzeko ohitura handirik. Hortaz, irrati albistegiak hainbat jenderen bitarteko ia bakarra izan dira informaturik egoteko, eta horrelaxe dira oraindik ere.
‎* Gaur goizean, Juan Karlosek Iruñean emandako prentsaurrekoan komunikabideetako jendeari eginiko deklarazioetan argiro geratu da Nafarroaren espainoltasuna.
‎Ziur aski, irrati komertziala entzuleek zer dioten aiduru dago, zeren entzulerik ez balu desagertu egingo bailitzateke; eta hori nahi ez duen efektua da, bistan denez. Baina litekeena da, horrelako helburu ekonomikoak ez dituzten beste irrati batzuk (fondo publikoen bitartez finantzatzen direnak prezeski) beharrak eragin ahal izatea jendeari , premiei aurretik heltzea. Horren kariaz, irrati publikoak ausartagoak omen dira eskaintza programatikoetan.?
‎Irratirako formula modura musika ematen zuten estazioak hamarkadaren amaieran sortu ziren, diskoak ekoizten zituzten enpresek publizitatea egin zutenean, beren musika handika saltzeagatik eta jendea musikaren kontsumoan ohitzearren. Irrati komertzialetan jazo zen praktika horretatik ikasiz eta esperientzia hori informazioaren alorrera eraman zitekeela konbentziturik, albistea jainko bakartzat duten irrati estazioak sortu dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
jende 1.834 (12,07)
gende 1 (0,01)
Lehen forma
jende 522 (3,44)
jendea 342 (2,25)
jendeak 300 (1,97)
jendearen 202 (1,33)
jendeari 79 (0,52)
Jende 63 (0,41)
Jendeak 47 (0,31)
jendearekin 45 (0,30)
Jendea 22 (0,14)
jendearengan 21 (0,14)
jendeek 19 (0,13)
jendearengana 18 (0,12)
jendez 18 (0,12)
Jendearen 17 (0,11)
jendearentzat 13 (0,09)
jendeen 11 (0,07)
jendek 11 (0,07)
jendearekiko 8 (0,05)
jendearengandik 8 (0,05)
jenderen 6 (0,04)
Jendeari 5 (0,03)
jenderik 5 (0,03)
jendearen buruan 4 (0,03)
jendeok 4 (0,03)
jenderi 4 (0,03)
jendearen esku 3 (0,02)
jendearena 3 (0,02)
jendeagaz 2 (0,01)
jendearen aurrean 2 (0,01)
jendeaz 2 (0,01)
jendeen artean 2 (0,01)
JENDEA 1 (0,01)
Jendearekin 1 (0,01)
Jendearengan 1 (0,01)
Jendearengandik 1 (0,01)
Jendeaz 1 (0,01)
Jendeen 1 (0,01)
Jendeen arteko 1 (0,01)
Jenderik gabe 1 (0,01)
Jendez 1 (0,01)
gende 1 (0,01)
jendeagan 1 (0,01)
jendearekin batera 1 (0,01)
jendearen aldetiko 1 (0,01)
jendearen aurka 1 (0,01)
jendearen baitan 1 (0,01)
jendearengatik 1 (0,01)
jendearentzako 1 (0,01)
jendeei 1 (0,01)
jendeekin 1 (0,01)
jendeengan 1 (0,01)
jendeengana 1 (0,01)
jendeentzat 1 (0,01)
jendeetara 1 (0,01)
jendeetatik 1 (0,01)
jendeez 1 (0,01)
jenderengan 1 (0,01)
jendiak 1 (0,01)
Argitaratzailea
UEU 1.835 (12,08)
Konbinazioak (2 lema)
jende asko 115 (0,76)
jende gehiago 44 (0,29)
jende ez 38 (0,25)
jende guzti 33 (0,22)
jende gutxi 29 (0,19)
jende gehien 27 (0,18)
jende bera 20 (0,13)
jende egon 16 (0,11)
jende kopuru 16 (0,11)
jende arrunt 15 (0,10)
jende jakin 14 (0,09)
jende ere 13 (0,09)
jende talde 13 (0,09)
jende berri 12 (0,08)
jende multzo 12 (0,08)
jende parte 12 (0,08)
jende artean 11 (0,07)
jende bildu 10 (0,07)
jende euskara 10 (0,07)
jende harreman 10 (0,07)
jende ukan 10 (0,07)
jende arreta 9 (0,06)
jende aurre 9 (0,06)
jende hori 9 (0,06)
jende uste 9 (0,06)
jende xume 9 (0,06)
jende zer 9 (0,06)
jende erakarri 8 (0,05)
jende hurbildu 8 (0,05)
jende olde 8 (0,05)
jende bat 7 (0,05)
jende egin 7 (0,05)
jende ezagun 7 (0,05)
jende ikusi 7 (0,05)
jende anitz 6 (0,04)
jende eguneroko 6 (0,04)
jende gazte 6 (0,04)
jende gu 6 (0,04)
jende hartu 6 (0,04)
jende heldu 6 (0,04)
jende iritzi 6 (0,04)
jende pilaketa 6 (0,04)
jende ugari 6 (0,04)
jende arteko 5 (0,03)
jende batzuk 5 (0,03)
jende bizimodu 5 (0,03)
jende etorri 5 (0,03)
jende gutxiago 5 (0,03)
jende hil 5 (0,03)
jende iritsi 5 (0,03)
jende osatu 5 (0,03)
jende oso 5 (0,03)
jende arte 4 (0,03)
jende aurkitu 4 (0,03)
jende berak 4 (0,03)
jende beste 4 (0,03)
jende bizitza 4 (0,03)
jende eduki 4 (0,03)
jende elkar 4 (0,03)
jende eragin 4 (0,03)
jende erantzun 4 (0,03)
jende esan 4 (0,03)
jende euskal 4 (0,03)
jende ezagutza 4 (0,03)
jende famatu 4 (0,03)
jende gero 4 (0,03)
jende gogo 4 (0,03)
jende gutxien 4 (0,03)
jende haiek 4 (0,03)
jende hitz 4 (0,03)
jende hustu 4 (0,03)
jende identitate 4 (0,03)
jende ikasi 4 (0,03)
jende inplikatu 4 (0,03)
jende interes 4 (0,03)
jende konfiantza 4 (0,03)
jende lan 4 (0,03)
jende nagusi 4 (0,03)
jende pertzepzio 4 (0,03)
jende xehe 4 (0,03)
jende argi 3 (0,02)
jende aukera 3 (0,02)
jende baliatu 3 (0,02)
jende behar 3 (0,02)
jende beldur 3 (0,02)
jende bete 3 (0,02)
jende bizi 3 (0,02)
jende diru 3 (0,02)
jende erraz 3 (0,02)
jende espazio 3 (0,02)
jende esperientzia 3 (0,02)
Konbinazioak (3 lema)
jende asko zuzendu 8 (0,05)
jende ez ukan 8 (0,05)
jende parte hartu 8 (0,05)
jende asko egon 6 (0,04)
jende gehiago heldu 4 (0,03)
jende gehiago hurbildu 4 (0,03)
jende gehien bildu 4 (0,03)
jende guzti aztoratu 4 (0,03)
jende asko erabili 3 (0,02)
jende asko lan 3 (0,02)
jende berri ezagutu 3 (0,02)
jende ez egon 3 (0,02)
jende ez omen 3 (0,02)
jende gehiago bizi 3 (0,02)
jende gehiago egon 3 (0,02)
jende gehien gustatu 3 (0,02)
jende gutxi bildu 3 (0,02)
jende gutxi bizi 3 (0,02)
jende gutxi joan 3 (0,02)
jende harreman jarri 3 (0,02)
jende jakin min 3 (0,02)
jende kopuru handi 3 (0,02)
jende pertzepzio kudeatu 3 (0,02)
jende talde bat 3 (0,02)
jende arreta eman 2 (0,01)
jende arrunt egin 2 (0,01)
jende artean asko 2 (0,01)
jende artean egon 2 (0,01)
jende artean sortu 2 (0,01)
jende arteko harreman 2 (0,01)
jende asko bizi 2 (0,01)
jende asko bizitza 2 (0,01)
jende asko ez 2 (0,01)
jende asko hurbildu 2 (0,01)
jende asko Internet 2 (0,01)
jende asko nahastu 2 (0,01)
jende beldur erabilera 2 (0,01)
jende berri premia 2 (0,01)
jende egon toki 2 (0,01)
jende ere egon 2 (0,01)
jende espazio lokal 2 (0,01)
jende euskal herri 2 (0,01)
jende euskara ikasi 2 (0,01)
jende euskara jakin 2 (0,01)
jende ez jakin 2 (0,01)
jende ezagun ukan 2 (0,01)
jende gazte artean 2 (0,01)
jende gehiago erakarri 2 (0,01)
jende gehiago errespetatu 2 (0,01)
jende gehiago euskara 2 (0,01)
jende gehiago hartu 2 (0,01)
jende gehien behar 2 (0,01)
jende gu hartu 2 (0,01)
jende gutxi jakin 2 (0,01)
jende gutxien bildu 2 (0,01)
jende gutxien ohartu 2 (0,01)
jende guzti ez 2 (0,01)
jende hartu ordu 2 (0,01)
jende hitz egin 2 (0,01)
jende hurbildu kostu 2 (0,01)
jende identitate definitu 2 (0,01)
jende jakin beharreko 2 (0,01)
jende kopuru txiki 2 (0,01)
jende multzo handi 2 (0,01)
jende olde handi 2 (0,01)
jende talde zabal 2 (0,01)
jende anitz asko 1 (0,01)
jende anitz atxiki 1 (0,01)
jende anitz bizikidetza 1 (0,01)
jende anitz egon 1 (0,01)
jende anitz hunkitu 1 (0,01)
jende argi omen 1 (0,01)
jende arreta erakarri 1 (0,01)
jende arreta eskaini 1 (0,01)
jende arreta zabal 1 (0,01)
jende arrunt baldintza 1 (0,01)
jende arrunt bezala 1 (0,01)
jende arrunt bizitza 1 (0,01)
jende arrunt ez 1 (0,01)
jende arrunt ikusi 1 (0,01)
jende arrunt jarri 1 (0,01)
jende arrunt nahastu 1 (0,01)
jende arrunt nekazari 1 (0,01)
jende arrunt ohiko 1 (0,01)
jende arrunt ukan 1 (0,01)
jende arte egon 1 (0,01)
jende arte ibili 1 (0,01)
jende arte nortasun 1 (0,01)
jende arte sortu 1 (0,01)
jende artean baino 1 (0,01)
jende artean beste 1 (0,01)
jende artean ez 1 (0,01)
jende artean harrera 1 (0,01)
jende arteko erlazio 1 (0,01)
jende asko abertzale 1 (0,01)
jende asko aburu 1 (0,01)
jende asko ahaztu 1 (0,01)
jende asko aldi 1 (0,01)
jende asko ari 1 (0,01)
jende asko ase 1 (0,01)
jende asko atxilotu 1 (0,01)
jende asko bakarrik 1 (0,01)
jende asko bildu 1 (0,01)
jende asko dieta 1 (0,01)
jende asko diru 1 (0,01)
jende asko egin 1 (0,01)
jende asko eman 1 (0,01)
jende asko eragin 1 (0,01)
jende asko erakarri 1 (0,01)
jende asko erantzun 1 (0,01)
jende asko erraz 1 (0,01)
jende asko erre 1 (0,01)
jende asko eskatu 1 (0,01)
jende asko etorri 1 (0,01)
jende asko euskaltzale 1 (0,01)
jende asko euskara 1 (0,01)
jende asko ezezagun 1 (0,01)
jende asko gastatu 1 (0,01)
jende asko gehiago 1 (0,01)
jende asko haiek 1 (0,01)
jende asko haran 1 (0,01)
jende asko harridura 1 (0,01)
jende asko heldu 1 (0,01)
jende asko ibili 1 (0,01)
jende asko iratzarri 1 (0,01)
jende asko iritzi 1 (0,01)
jende asko jakin 1 (0,01)
jende asko jarraitu 1 (0,01)
jende asko jasan 1 (0,01)
jende asko kontsumitu 1 (0,01)
jende asko lagun 1 (0,01)
jende asko laguntza 1 (0,01)
jende asko mobilizatu 1 (0,01)
jende asko mugitu 1 (0,01)
jende asko ohitura 1 (0,01)
jende asko onartu 1 (0,01)
jende asko opor 1 (0,01)
jende asko orain 1 (0,01)
jende asko pobrezia 1 (0,01)
jende asko politika 1 (0,01)
jende asko probatu 1 (0,01)
jende asko testigantza 1 (0,01)
jende asko uda 1 (0,01)
jende asko UEU 1 (0,01)
jende asko uste 1 (0,01)
jende asko uxatu 1 (0,01)
jende asko zein 1 (0,01)
jende asko Zornotza 1 (0,01)
jende asko zu 1 (0,01)
jende aukera bat 1 (0,01)
jende aukera eman 1 (0,01)
jende aurkitu ezan 1 (0,01)
jende aurre aurre 1 (0,01)
jende aurre aurreko 1 (0,01)
jende aurre bertso 1 (0,01)
jende aurre edota 1 (0,01)
jende aurre erre 1 (0,01)
jende aurre jarri 1 (0,01)
jende aurre masturbatu 1 (0,01)
jende baliatu den 1 (0,01)
jende baliatu ezan 1 (0,01)
jende bat egin 1 (0,01)
jende bat hizkuntza 1 (0,01)
jende bat zerbait 1 (0,01)
jende batzuk automatismo 1 (0,01)
jende batzuk etorri 1 (0,01)
jende batzuk hautu 1 (0,01)
jende batzuk izu 1 (0,01)
jende behar asebete 1 (0,01)
jende behar bada 1 (0,01)
jende behar ukan 1 (0,01)
jende beldur handi 1 (0,01)
jende bera ahulezia 1 (0,01)
jende bera arduradun 1 (0,01)
jende bera bakarrik 1 (0,01)
jende bera bizi 1 (0,01)
jende bera boto 1 (0,01)
jende bera buru 1 (0,01)
jende bera euskalduntasun 1 (0,01)
jende bera garai 1 (0,01)
jende bera hauteman 1 (0,01)
jende bera helburu 1 (0,01)
jende bera herri 1 (0,01)
jende bera identitate 1 (0,01)
jende bera joan 1 (0,01)
jende bera komunitate 1 (0,01)
jende bera maila 1 (0,01)
jende bera murgildu 1 (0,01)
jende bera nazio 1 (0,01)
jende bera uste 1 (0,01)
jende berak alderdi 1 (0,01)
jende berak eguneroko 1 (0,01)
jende berak mailegu 1 (0,01)
jende berri etorri 1 (0,01)
jende berri guzti 1 (0,01)
jende berri harreman 1 (0,01)
jende berri indartu 1 (0,01)
jende berri joan 1 (0,01)
jende berri nabarmendu 1 (0,01)
jende beste adierazpide 1 (0,01)
jende beste hamaika 1 (0,01)
jende beste herri 1 (0,01)
jende beste leku 1 (0,01)
jende bete egon 1 (0,01)
jende bete liburu 1 (0,01)
jende bete ukan 1 (0,01)
jende bildu aukera 1 (0,01)
jende bildu gaitasun 1 (0,01)
jende bildu ordu 1 (0,01)
jende bizi ikusi 1 (0,01)
jende bizimodu aparta 1 (0,01)
jende bizimodu eragin 1 (0,01)
jende bizitza eman 1 (0,01)
jende bizitza nahi 1 (0,01)
jende bizitza publiko 1 (0,01)
jende bizitza sozial 1 (0,01)
jende diru hartu 1 (0,01)
jende diru sarrera 1 (0,01)
jende eduki ezagutza 1 (0,01)
jende eduki modu 1 (0,01)
jende eduki sortzaile 1 (0,01)
jende egin ahalegin 1 (0,01)
jende egin behar 1 (0,01)
jende egin deklarazio 1 (0,01)
jende egin gehien 1 (0,01)
jende egin zinta 1 (0,01)
jende egon aberastasun 1 (0,01)
jende egon arazo 1 (0,01)
jende egon ekidin 1 (0,01)
jende egon gustuko 1 (0,01)
jende egon ikusi 1 (0,01)
jende egon konstituzio 1 (0,01)
jende egon pentsatu 1 (0,01)
jende egon San 1 (0,01)
jende eguneroko agentzia 1 (0,01)
jende eguneroko esperientzia 1 (0,01)
jende eguneroko kezka 1 (0,01)
jende eguneroko lan 1 (0,01)
jende elkar berri 1 (0,01)
jende elkar bildu 1 (0,01)
jende elkar bizi 1 (0,01)
jende elkar ezagutu 1 (0,01)
jende eragin sortu 1 (0,01)
jende eragin zuzen 1 (0,01)
jende erakarri arrazoi 1 (0,01)
jende erakarri ere 1 (0,01)
jende erakarri gura 1 (0,01)
jende erantzun egin 1 (0,01)
jende erantzun haiek 1 (0,01)
jende erantzun ukan 1 (0,01)
jende ere bai 1 (0,01)
jende ere eduki 1 (0,01)
jende ere eragin 1 (0,01)
jende ere erakarri 1 (0,01)
jende ere eskertu 1 (0,01)
jende ere hartz 1 (0,01)
jende ere kontu 1 (0,01)
jende ere paktatu 1 (0,01)
jende erraz bereganatu 1 (0,01)
jende erraz egin 1 (0,01)
jende erraz mugitu 1 (0,01)
jende esan ezan 1 (0,01)
jende espazio erabilera 1 (0,01)
jende esperientzia asko 1 (0,01)
jende esperientzia aztertu 1 (0,01)
jende euskal kultu 1 (0,01)
jende euskal kultura 1 (0,01)
jende euskara aztertu 1 (0,01)
jende euskara etxe 1 (0,01)
jende euskara gehiago 1 (0,01)
jende euskara idatzi 1 (0,01)
jende euskara irakurri 1 (0,01)
jende euskara mundu 1 (0,01)
jende ez baita 1 (0,01)
jende ez elkartu 1 (0,01)
jende ezagun asko 1 (0,01)
jende ezagun egon 1 (0,01)
jende ezagun prentsa 1 (0,01)
jende ezagutza maila 1 (0,01)
jende ezagutza orokor 1 (0,01)
jende ezagutza premia 1 (0,01)
jende ezagutza sozial 1 (0,01)
jende famatu edota 1 (0,01)
jende famatu jarraitu 1 (0,01)
jende gazte erakarri 1 (0,01)
jende gazte hurreratu 1 (0,01)
jende gehiago agertu 1 (0,01)
jende gehiago ailegatu 1 (0,01)
jende gehiago aldi 1 (0,01)
jende gehiago animatu 1 (0,01)
jende gehiago arduratu 1 (0,01)
jende gehiago arreta 1 (0,01)
jende gehiago azaldu 1 (0,01)
jende gehiago baliabide 1 (0,01)
jende gehiago behar 1 (0,01)
jende gehiago desplazatu 1 (0,01)
jende gehiago egunero 1 (0,01)
jende gehiago esku 1 (0,01)
jende gehiago geratu 1 (0,01)
jende gehiago hasi 1 (0,01)
jende gehiago herri 1 (0,01)
jende gehiago identifikatu 1 (0,01)
jende gehiago joan 1 (0,01)
jende gehiago mugitu 1 (0,01)
jende gehiago sartu 1 (0,01)
jende gehiago suizidatu 1 (0,01)
jende gehien antz 1 (0,01)
jende gehien baina 1 (0,01)
jende gehien baino 1 (0,01)
jende gehien bi 1 (0,01)
jende gehien denbora 1 (0,01)
jende gehien euskaldun 1 (0,01)
jende gehien guraso 1 (0,01)
jende gehien hiri 1 (0,01)
jende gehien meza 1 (0,01)
jende gehien nekez 1 (0,01)
jende gehien pilatu 1 (0,01)
jende gehien trufatu 1 (0,01)
jende gogo eduki 1 (0,01)
jende gogo pizgarri 1 (0,01)
jende gu egon 1 (0,01)
jende gu marka 1 (0,01)
jende gu proiektu 1 (0,01)
jende gu ukan 1 (0,01)
jende gutxi aritu 1 (0,01)
jende gutxi atera 1 (0,01)
jende gutxi egon 1 (0,01)
jende gutxi espero 1 (0,01)
jende gutxi ezagutu 1 (0,01)
jende gutxi garraiatu 1 (0,01)
jende gutxi hurbildu 1 (0,01)
jende gutxi huts 1 (0,01)
jende gutxi irakurri 1 (0,01)
jende gutxi jarri 1 (0,01)
jende gutxi kontsumitu 1 (0,01)
jende gutxi ohartu 1 (0,01)
jende gutxi suizidatu 1 (0,01)
jende gutxi ukan 1 (0,01)
jende gutxiago bildu 1 (0,01)
jende gutxiago egin 1 (0,01)
jende gutxiago heldu 1 (0,01)
jende gutxiago jaio 1 (0,01)
jende gutxiago ordaindu 1 (0,01)
jende guzti aberastasun 1 (0,01)
jende guzti aldi 1 (0,01)
jende guzti beste 1 (0,01)
jende guzti egon 1 (0,01)
jende guzti estatu 1 (0,01)
jende guzti euskara 1 (0,01)
jende guzti guzti 1 (0,01)
jende guzti hizkuntza 1 (0,01)
jende guzti ikusi 1 (0,01)
jende guzti ireki 1 (0,01)
jende guzti iritsi 1 (0,01)
jende guzti jakin 1 (0,01)
jende guzti laguntza 1 (0,01)
jende guzti mantendu 1 (0,01)
jende guzti nonahi 1 (0,01)
jende guzti parte 1 (0,01)
jende guzti urdaiazpiko 1 (0,01)
jende haiek agintari 1 (0,01)
jende haiek identifikatu 1 (0,01)
jende haiek urrundu 1 (0,01)
jende harreman desagertu 1 (0,01)
jende harreman eduki 1 (0,01)
jende harreman eskatu 1 (0,01)
jende harreman tentsio 1 (0,01)
jende hartu doan 1 (0,01)
jende hartu eman 1 (0,01)
jende hartu ordutegi 1 (0,01)
jende heldu gazte 1 (0,01)
jende heldu hurbilarazi 1 (0,01)
jende hil agindu 1 (0,01)
jende hil ekarri 1 (0,01)
jende hil ibili 1 (0,01)
jende hitz eman 1 (0,01)
jende hori aldaketa 1 (0,01)
jende hori den 1 (0,01)
jende hori ez 1 (0,01)
jende hori identitate 1 (0,01)
jende hori indar 1 (0,01)
jende hurbildu aukera 1 (0,01)
jende identitate zentzu 1 (0,01)
jende ikasi egin 1 (0,01)
jende ikasi ez 1 (0,01)
jende ikusi bera 1 (0,01)
jende ikusi ezan 1 (0,01)
jende ikusi hasi 1 (0,01)
jende ikusi indar 1 (0,01)
jende ikusi joan 1 (0,01)
jende inplikatu ezinbesteko 1 (0,01)
jende inplikatu modu 1 (0,01)
jende inplikatu zailtasun 1 (0,01)
jende interes orokor 1 (0,01)
jende interes piztu 1 (0,01)
jende iritsi eskaini 1 (0,01)
jende iritzi behar 1 (0,01)
jende iritzi berba 1 (0,01)
jende iritzi bide 1 (0,01)
jende iritzi etorri 1 (0,01)
jende iritzi hartu 1 (0,01)
jende jakin hemen 1 (0,01)
jende jakin nolako 1 (0,01)
jende jakin nor 1 (0,01)
jende konfiantza sortu 1 (0,01)
jende kopuru bat 1 (0,01)
jende kopuru begira 1 (0,01)
jende kopuru berdin 1 (0,01)
jende kopuru egon 1 (0,01)
jende kopuru ere 1 (0,01)
jende kopuru estimazio 1 (0,01)
jende kopuru hartu 1 (0,01)
jende kopuru izugarri 1 (0,01)
jende kopuru zehaztu 1 (0,01)
jende lan bultzarazi 1 (0,01)
jende lan egin 1 (0,01)
jende lan gehiago 1 (0,01)
jende lan gogotsu 1 (0,01)
jende multzo bat 1 (0,01)
jende multzo batzuk 1 (0,01)
jende multzo homogeneo 1 (0,01)
jende multzo huts 1 (0,01)
jende multzo oparo 1 (0,01)
jende multzo ote 1 (0,01)
jende multzo txiki 1 (0,01)
jende multzo ugari 1 (0,01)
jende multzo zatar 1 (0,01)
jende nagusi arte 1 (0,01)
jende nagusi herri 1 (0,01)
jende nagusi oraindik 1 (0,01)
jende olde bildu 1 (0,01)
jende olde erabat 1 (0,01)
jende olde historia 1 (0,01)
jende olde horiek 1 (0,01)
jende olde so 1 (0,01)
jende osatu egon 1 (0,01)
jende oso atsegin 1 (0,01)
jende oso barneratu 1 (0,01)
jende oso epel 1 (0,01)
jende oso erakargarri 1 (0,01)
jende oso profesional 1 (0,01)
jende parte hartz 1 (0,01)
jende parte izendatu 1 (0,01)
jende pertzepzio horrenbeste 1 (0,01)
jende pilaketa eragotzi 1 (0,01)
jende pilaketa handi 1 (0,01)
jende talde bakoitz 1 (0,01)
jende talde berbera 1 (0,01)
jende talde diskurtso 1 (0,01)
jende talde egon 1 (0,01)
jende talde handi 1 (0,01)
jende talde hori 1 (0,01)
jende ugari aritu 1 (0,01)
jende ugari azaldu 1 (0,01)
jende ugari esan 1 (0,01)
jende ugari hasi 1 (0,01)
jende ugari hurbildu 1 (0,01)
jende ukan behar 1 (0,01)
jende ukan berehala 1 (0,01)
jende ukan eragin 1 (0,01)
jende ukan ezagutza 1 (0,01)
jende ukan ezaugarri 1 (0,01)
jende ukan harreman 1 (0,01)
jende ukan ikuspegi 1 (0,01)
jende ukan pertzepzio 1 (0,01)
jende ukan sinesmen 1 (0,01)
jende ukan zerbait 1 (0,01)
jende uste baino 1 (0,01)
jende uste bi 1 (0,01)
jende uste euskal 1 (0,01)
jende uste oso 1 (0,01)
jende uste ukan 1 (0,01)
jende xehe hitz 1 (0,01)
jende xehe maila 1 (0,01)
jende xehe mobilizazio 1 (0,01)
jende xume alternatiba 1 (0,01)
jende xume arrazoiketa 1 (0,01)
jende xume babes 1 (0,01)
jende xume galera 1 (0,01)
jende xume gutun 1 (0,01)
jende xume naziogintza 1 (0,01)
jende zer egin 1 (0,01)
jende zer erantzun 1 (0,01)
jende zer gertatu 1 (0,01)
jende zer ibili 1 (0,01)
jende zer ikusi 1 (0,01)
jende zer jakin 1 (0,01)
jende zer nolako 1 (0,01)
jende zer pentsatu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia