2009
|
|
espezie baten bizitza eta garapenean laguntzen duen baldintza biologiko, klimatiko edo ingurukoen multzoa edota baldintza hauek betetzen diren espazioa. Etxebizitza da
|
jendearentzako
espazio hau, habitat hau, bai eta narrazio hauen arteko haria ere.
|
2010
|
|
Eta hona hemen, berriro aipatu behar dugula Amorebieta Etxanoko kasuanesaten genuena: aktibistak, beraz, antzoki global horretan mugitzen dira, gizarteglobalean, horren pertzepzioan behintzat, baina tokian tokiko ekintzak bultzatzendituzte, interes tekniko edota ekonomikoen lehentasun abstraktuen gainetik,
|
jendeak
espazioaren erabilera errealaz dauzkan esperientzia errealak hautatzen dituztelako, oinarrizko tokian tokiko demokraziaren aldarrikapena eginez. Globaltasunhorretan eguneroko espazioa erkidegoak ustiatu behar duela planteatzen dute.Espazioaren aldarrikapen horren alboan, denbora glazialaren defentsa dago, naturaeta gizakien arteko erlazioa epe oso luzeetan epaitu behar delako (Castells, 1998: 149).
|
2012
|
|
Naturarekiko konexioahobesten da eta ez teknologiarekiko mendekotasuna. Ikuspegi honetankokatzen den
|
jendearen
espazioa lokala da, eta denbora, glaziala, hau da, geldoa baina luzea, bai atzera begira (arbasoen lorpenak miresten dituelako) bai eta aurrera begira ere (datozen belaunaldien onura ere aurreikusi behardela pentsatzen duelako). Lurralde plangintzaren arabera berriro Friedmannek eta Weaver ek diotenez, hauxe litzateke «lurralde planifikazioa, zeinakkontuan hartzen dituen leku espezifikoetan bizi diren populazio historikokidefinituak.
|
|
Naturarekiko konexioahobesten da eta ez teknologiarekiko mendekotasuna. Ikuspegi honetankokatzen den
|
jendearen
espazioa lokala da, eta denbora, glaziala, hau da, geldoa baina luzea, bai atzera begira (arbasoen lorpenak miresten dituelako) bai eta aurrera begira ere (datozen belaunaldien onura ere aurreikusi behardela pentsatzen duelako). Lurralde plangintzaren arabera berriro Friedmannek eta Weaver ek diotenez, hauxe litzateke «lurralde planifikazioa, zeinakkontuan hartzen dituen leku espezifikoetan bizi diren populazio historikokidefinituak.
|
|
Eta hemen hasten da, hain zuzen, artearen eta espazio publikoaren arteko gatazka.
|
Jendeak
espazio publikoaren gaineko esku hartze baten aurrean bere buruari egiten dizkion oinarrizko galderetako batzuk ondorengoak lirateke: zure lanerako bidea aldatu behar izateak plazan eskultura bat ezarri dutelako, zure ohiturak aldatzen ditu?
|
|
Dominazio estrategien iraupena bermatze aldera, jendea unifikatu eta segmentatu egiten dute. Horrela integratu nahi dute
|
jendea
espazio sozialean, baketuz eta estratifikatuz, eta, aldi berean, mugiaraziz eta kontrolatuz, jendeak ekoizten duen aberastasuna baliatzearren.
|
2015
|
|
Krisiaren eragin sakona eta azken joerak ikusirik, zaila izango da
|
jendearentzako
espazioak erreklamatzea, batez ere administrazio publikoaren kontuak itota daudenean eta sektore pribatuak aurrea hartua duenean. Are zailagoa da hiritarrak estandar altu eta arrakastatsuak ezagutu ondoren jatorrizko espazio publiko xumeagoetan interesa mantentzea eta baloratzea.
|
|
Kotxe automatikoz osatutako taxi autonomoen sare batek, adibidez, hirietan kotxe partikularra erabiltzeko ohitura eraldatuko luke. Ondo eginez gero, kotxe parkea asko murriztuko litzateke eta
|
jendearentzako
espazio erabilgarri gehiago lortu. Horretan ari da jada Uber enpresa, adibidez.
|
|
Baina laizismo linguistikoa paradoxikoa da, derrigorrez. Zeren, utz daitezke erlijioak etxean eta posible da ‘ez erlijioa’; alegia, erlijiorik kontuan hartu gabe ibil daiteke
|
jendea
espazio ofizialetan, eta hobeto, gainera. Baina, hizkuntzak etxean uzten badituzu, zein da espazio publikoetan mintzatzeko behar duzun ‘ez hizkuntza’?
|
2017
|
|
Errefuxiatu eta migratzaileei buruzko hitzaldi sorta batera joan eta agian ez dago errefuxiaturik ez migratzailerik hizlarien artean. Parte hartuko dute arrazakeriaren inguruan ikerketaren bat egin duenak, gaiok jorratu dituen epaileren batek… eta arrazakeria sufritu duen
|
jendeari
espazio hauetan uzten zaion rol bakarra biktimarena da: jasan duen arrazakeriaren lekukotasuna emango du eta segidan hitza hartuko dute inguruko aditu zuriek, horri buruzko iritzia emateko eta soluzioak proposatzeko.
|
2019
|
|
“Bestelako herri eredu bat behar dugu,
|
jendeak
espazioa berreskuratuko duena”
|
|
Auzo kontseiluarenaz gainera, zer beste proposamen duzue? Bestelako herri eredu bat behar dugu,
|
jendeak
espazioa berreskuratuko duena. Gune berde eta oinezkoen gune gehiago behar ditugu.
|
2020
|
|
Ingurua eta giroa ere oso garrantzitsuak dira. Hemen dena argitsua da, txuria, ez dago marmolik ez errezel itsusirik eta
|
jendeak
espazioa dekoratu dezake nahi duen bezala. Batzuk apaindu dute hau hildakoaren etxeko egongela balitz bezala.
|
|
Aurten, Olentzero eta Mari Domingiren etxea Zulueta jauregiaren lorategian jarriko da,
|
jendearentzako
espazioa zabalagoa izateko. Senda Ibilbidetik izango du sarrera, eta irteera, berriz, Musikaren Ibilbidetik.
|
2021
|
|
–
|
Jendearentzako
espazioa handitzea kontzentrazioak aurreikusten diren lekuetan.
|
2023
|
|
Bertara joaten diren herritarrena da, komunitatearena, arreta eta zerbitzua jasotzen duten pertsonena. Guztientzat zabalik dago, eta
|
jendearentzat
espazio garrantzitsua eta erreferentea izan behar du. Ez da nahikoa artxibategi gisa funtzionatzearekin.
|
|
Egitaraua «ilusio handiz» osatu dutela azaldu du Nafarroa Oinez en Jarduera Batzordeko arduradun Maider Ansak: «Denontzat gozagarri izanen den jarduera andana prestatu dugu; adin guztietako
|
jendearentzat
espazio eta jarduerak biltzen dituen egitarau zabala eskaini nahi dugu, ondo baitakigu Nafarroa Oinez bizitzeko hamaika modu daudela». Bereziki zaindu dute haurrentzako programazioa, eta jolas gune ugari paratu dituzte ibilbidean.
|