Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11.543

2000
‎Zertarako ote da, ordea, kontenedore horia? Etxeetan erabiltzen ditugun ontziak berreskuratzeko helburua du, baina edukiontzi honek ez ditu edozein materialeko ontziak onartzen. Oro har, hiru material desberdineko ontziak bota behar dira:
‎Egun, museo hori da Euskal Herriaz gelditzen den azken aztarna. Baina museo hau ez da nolanahikoa, bertan zenbait ezusteko gertatuko baita. Adibide nagusia, bere alaba galduaren bila dabilen pertsonaia nagusia dugu, Bill eta Maryri nola galdu zitzaion erakutsiko diena.
‎Guk batua erabiltzen dugu hasieratik baina joera desberdinak ere izan dira. Euskalkia erabili izan denean, prestigioa emateko izan da baina une honetan ez da erabiltzen. Gu euskara batua eta ona erabiltzen saiatzen gara.
‎Berriki, «Irudi Ehizatzailea» izenpean liburu fina egin du Claude Dendaletche kanbotarrak, Elkarlaneanek argitaratua. Hau ez da ordea, Tillac i buruz karrikaratu den lehena. Ahanzturatik berreskuratu zuena Jose Maria Unsain, gaur egungo Untzi Museoko zuzendaria izan zen 1991n.
‎Dena izan da deskubrimendu bat... baina ez dut pentsatu ere egin nahi nolakoa izango zen herri hau ez balitz abertzaletasuna ezkerreko baloreekin uztartzen ahalegindu zen belaunaldi hura egon. Aresti, Zeruko Argiako «Gazte gara»ko artikuluak, euskalduntzearen konzientziazio kanpainak... garai horretan gure historiak hartzen duen birak egiten gaitu desberdin seguruenik beste herri askorengandik.
‎1935eko «Bertso Gudua»: Txirrita eta Aitzolek bertsoa era desberdinean ulertzen zuten; honek ez zuen haren taberna zuloko bertsokera maite, jantzia, dotorea behar zuen. Gaur arte iraun duen eztabaida da.
‎Ez diogu propagandari erreparatzen, propagandarik gabe argitalpena ez zelako ekonomikoki bideragarria izango. Honek ez gaitu kontsumismorantz bultzatzen, gaitasun kritikoko pertsonak, aurrerakoiak eta ezkertiarrak garelako. Paretatik dirua ateratzen dugu bankuetxeari ematen dizkion etekinen% 0,7a Amazonian garapen proiekturen bat bultzatzeko balioko duen txartelarekin.
‎Guzti hau, soilik botoen indarra erabiliaz, herri ordezkari moduan lana eginez, demokraziaren arauak jarraituz. Eta egoera honi ez diote aurre egin. Erantzun bakarra, inmobilismorik ankerrena, manipulaziorik lotsagarriena, boterearen erabilerarik maltzurrena jasan beharra.
‎Alegia, ez diezaiola EHk garaipena Mayor Oreja gerra ministroari eman. Honek ez du Bizkaiarekin deus ikustekorik, eta Bizkaiatik aurkezten da gainera. Beraz, ez diezaiola EHk PPri EAJ garaitzeko aukera eman
‎Nazioarteko mailan paleta goman eta frontenisean aritzen dira soilik. Frontenisa alde batera utziko nuke, nire ikuspegitik jokamolde hau ez delako euskal pilota.
‎Arazo honi ez heltzeko zein da bada arazoa?
‎Errepide nagusitik baino, erreka albotik doan bidea jarraituko dugu. Erreka labur honek ez du haltzadi garatuagorik. Errekaren bi alboetan haltza lerro mehe bakarra da.
‎Bestetik, zenbait natur parkeren benetako helburua ez da oso garbia, kasu batzutan turismoa edo basogintzari ematen zaio lehentasuna. Esate baterako, Aralargo natur parkean zeresan asko eman duen urbanismo plan bat dago Lareon, eta gure ustez, hau ez da bateragarria parkearen benetako helburuekin.
‎Gero eta anakroniko eta sustengaitzagoa da arrazoi politikoengatik hiltzea. Baina hau ez da eztabaida. Eztabaida bestelakoa da:
‎Ondorioz, Aranjuezen burutu ziren. Baina honek ez zituen beharrezko baldintzak betetzen eta Sustapen Elkarteak Madrilgo eta Donostiako denboraldiak Lasarteko Hipodromoan egin zitezen erabaki zuen1935ean.
‎Illarramendiren musika xarmanta eta kolore liluragarriak lagun dituztela, bi protagonistak beren kezkak botatzen hasiko dira; Isabel Alvarez sopranoa eta Ramon Agirre aktorea nor baino nor punky itxurako ileordeekin jantzita. Puristen irudiko," Emakumezko zapatak" honek ez ditu operaren arauak jarraitzen. Baina, zer da opera bestela antzerki abestua baino?
‎Jarraian, egin berria den borda bat ikusiko dugu. Garbi dago borda hau ez dela artzainak erabiltzeko egin. Parrila eta mahai handia ez dira artaldeak bazkatzeko izaten.
‎Areago oraindik haiek lirateke demokraziaren izenean aritu diren bakarrak. Berak dioenez gatazka honi buruz ez daukagu ezjakintasuna baino. Baina ahaztu zaio aipatzea, eta ukitu barik uzten du, indioak zapaltzeaz gainera, odoletan bai aurpegi zuriek besteek zeukaten oro lapurtu zietela, hor zegoen gizatasuna suntsitu arteino.
‎Antolaketa eredu honetan, dena den, aldaketak aurreikusten dira, herrialde bakoitzak autonomia irabazi dezan. Eta hau ez da, noski, mahaigaineratu den aldaketa bakarra, X. Mintegi honek bilakaera sakonaren bidean ipini baitu AEK. Etorkizun hurbilean Plan Estrategikoa egingo du.
‎Izan ere, ubidea urtegiari lotzen zaion ahoa 535 metrotara dago," eta legeak dio 506 metroetara irits daitekeela gehienez. Noski, hau ez dute onartuko. Tira, hauteskundeen usainean hor dabiltza lurrak saldu erosi dituztela jada ubidearen arrastorako.
‎638 milioi pezetara iritsi da, %46ko igoerarekin. Azkenik, esan beharra dago entitate honen emaitzak hobeak izango zirela honek ez balu MCCren I+G (Ikerkuntza eta Garapena) politikan ekarpen ekonomiko berezirik egin. 1999 urte amaieran Euskadiko Kutxak 4.300 milioi pezeta eman zizkion MCCri bere ikerkuntza eta garapen programetarako
‎Zailtasun handienetako bat txipa pedagogia berrirantz aldatzea da. Programa honek ez dizkie ezagutza asko irakatsi nahi irakasle eta ikasleei, zeren ezagutzek ez baitute iragartzen arriskua, eta ezta sexu osasuna ere. Programa honekin eskolan balorazio guneak sortu nahi dira, gai pertsonalak lantzeko espazioak.
‎Orri honek ez du toki gehiago, eta amaitu behar dudanez, aipa dezadan ez dudala esan nahi ikusmolde hura hobea zenik. Ikusmolde bat bazela, baizik.
‎" Desmitifikatu egin behar da, txapelketa kutsua ahalik eta gehien kendu, eta ez dadila izan inorentzat frustrazio motibo". Baina hau ez da bertso munduko sindromea bakarrik, eremu denetan super umeen bila goaz, kiroletan, ikasketetan, musikan...
‎Aste hau ez da helburu izan, dinamika berri eta iraunkor bat eraikitzeko abiapuntua baizik. Abiapuntua egokia da, 96tik aurrera hainbat gizarte eragile motore nagusi bihurtu delako.
‎azpiegituraz hornitu eta egin dituen diagnostikoak ezagutzera eman, aztertuak izan daitezen. Diagnosi horietatik ondorio nabarmena ateratzen da, marko honek ez duela ematen Euskal Herriak aurrera egin dezan. Horrez gain, asko gara euskaldun kontzientzia daukagunak eta horri erantzun praktiko bat eman behar zaio; zergatik behartu behar gaituzte geure burua espainiar edo frantziar gisa agertzen ez bata ez bestea ez garenean?
‎Enkarguz lan batzuk egin eta bat batean pentsatzen duzu: " Kontxo, ba ez dira hain txarrak eta hau ez nukeen sekulan egingo eskatu izan ez balidate". Alde positiboa ere badaukatela, alegia.
‎Eta nik orduan: " Ez, hontaz ez; beste horretaz egingo dut". Proposamena egin izan ez balidate, agian ez nuen liburua idatziko.
‎Ez zait sekula ahaztuko editoreak esan zidana nire bilduma erakutsi nionean: " Liburu hau ez diagu aterako. Baina egin ezak beste bat hobea eta argitaratuko diagu".
‎Lekeitioko herrian, Lea ibaiaren bokalearen aurrean kokatutako harri irla handi hau, egun, itsasbeheretan agerian gelditzen den hondarrezko tonbolo baten bidez lotuta dago lehorrarekin. Hondarrezko istmo hau eta Lekeitio herriarekiko hurbiltasuna direla eta, irla honek ez ditu irlen ezaugarri diren isolamendu baldintzak azaltzen eta horregatik, bertan ez dugu aipamen berezia merezi duten animalia edo landarerik. Hala ere, ingurune eder honen paisajearen zati baliotsu eta aberasgarria denik ezin ukatu.
‎Bere sortzailearen ideia politikoei fidel egon da" Le Miroir" eta eskuineko bezala sailka badaiteke ere, frantses' ezkerrekoek', sozialistek behintzat, ez diote erasiarik botatzeko arrazoirik. Abertzaleek bai, ordea, zeren eta 44 urteotan diharduen informazio ergel eta ahul honek ez baitu ezertarako ohartarazterik eragin.
‎Aurreko urteetan, eta batez ere sozialisten historia eta tradizioa kontuan hartuta, bide hori adostasunaren bidez egitea posible zela ikusi genuen. Une honetan ez dugu aukera hori ikusten. Ez dakit kongresuaren ondorioz beste askatasun maila bat izango duen.
‎Guk ez dugu hitz egin euskal sozialistekin, ez dugu mozten EHrekin besteekin joateko. Hau ez da truke bat. genuke EH eta EArekin elkarlanean batera aritzea baina baldintza hauetan ez da posible.
‎alegia, begi onez ikusiko lukeala Euskaltzaindiak letra hori bi bokal berdin nahiz ezberdinen artean erabiltzen astea. Honek ez du esan nahi gorago jo nahi dutenen saioak ez direla ongi ikusiak izango. 3) Morfologiaz, izenen erabileraz batzordeak prestatu duen aintzinkana pundu nagusietan oinharri bezala hartuak jokatuko du, aditzarekikoa beste aldi baterako utziaz.
‎Nik betiko Donostia nahi nuen, zerbitzuzko herri bat. Hau ez da hiri industrial bat, Donostiak bere xarma saltzen du, bere azpiegitura berezia: horregatik erosi genuen guk Maria Cristina Hotela eta berritu.
‎Hamarkada honetan euskal espainol komunitate politikoen arteko orekatze eta indartze bat eman da ez komunitate sozialen artean, kasu. Euskal espainol edo espainol ikurra daramatzaten komunitate politikoen indartze hau ez da gelditu oraindik ere. Hau epe laburrean zaila izango da gelditzen.
‎EAJk esaten du, ETAri gure proiektua aurkeztu genionean ETAri esan zioena: " Aizue, badakigu behin betirako su etena eskaintzen duzuela, eta gainera, proiektu honen truke armak uzteko asmoa adierazten duzuela, baina guk proiektu honetan ez dugu sinesten". Herri honen tzat proiektu politiko bat aurkezteko asmotan ari bagara (EHk bere proiektua dauka, ETAk azaldu zuen bera baina beste joskeraz, EAJk berea, EAk berea eta ABk beste bat) har dezagun denbora bat bakoi tzak bere proiektua aztertu, trukatu, berrikusi, elkarri aurkeztu eta elkarrekin jarraitzeko.
‎Guk badugu beste konbikzio bat. Hau ez daukagu egiaztatzerik, baina nahiz min tzakidetza berdina izan, 98an su etena iragarri zuen ETA ez zen 99an aurkitu genuen ETA izan. 98tik 99ra ez dakit zer hausnarketa, gogoeta edota aldaketa egon zen.
‎hiru kazetari, lau teknikari, ekoizpen arduraduna, publizista, idazkaria eta gerentea den Jon Zurutuza bera. Baliabide teknikoei dagokienez, bi kamera dituzte" ETBn erabiltzen diren modukoak", emisiorako bi ordenagailu, magnetofoiak eta platoa, nahiz eta azken hau ez den asko erabiltzen," gaur egungo albistegia automatizatua dagoelako eta ordenagailutik egiten delako; hemendik aurrera gehiago erabiliko dugu, umeen programentzako eta abar".
‎Ez dut uste hauteskunde kanpainan gaudenik, edo ez genuke izan behar behintzat. Sozialistok gobernu honen gidaritza kolokan dagoela eta legeak egiteko gaitasunik ez duela ikusirik bere etapa amaitutzat jo dugu; gobernu honek ez baitu gobernatzen, administratu besterik ez du egiten. Ibarretxe lehendakariak hauteskundeetako eguna ezagutarazi dezala espero dugu orain.
‎Oso ondo pentsatua dugu, erantzukizuna handia baita. Gobernu honekin ez dago gehiengoa gauzatzeko posibilitaterik.
HAU ez da Pretesak Euskal Herriko telebista lokal bat bereganatzen duen lehen aldia. Pasa den uztailean bertan jakin baikenuen Iruñeko Canal 4 telebista lokalaren kapitalaren erdia ere erosia zuela.
‎ABren sortzeak antolaketa berri bat ekarri digu, politikan aritzeko tresna gehiago, jende gehiago, prentsan agertze gehiago, baina ororen buru emaitza berdinak eta tokian tokiko jendearekiko harremanetan aldaketarik ez. Eremu hori dugu lantzekoa bizitza abertzale bat sortu behar baita herrietan, euskararen desagertzearekin euskal nortasuna urtzen ari baitzaigu eta hau ez da biltzar nagusietan boz batzuen bitartez trenkatzen, eguneroko lanarekin baizik.
‎" honekin?". " Honekin ez dut egin nahi, baina berak egingo lukeena ikusten dut egin behar dela, beraz, neuk sortuko dut paraleloa". Uste dut bide horretan ere eredugarria izan dela bertsolaritza mugimendua.
‎TELEBISTA eskaintzaren munduratze hau ez dator bakarrik, jakina. Komunikazio eta kulturaren mailako globalizazio prozesuen barnean kokatzen da, beste joera batzuekin batera alegia (urruneko egunkaria internetaz irakurri, herriko musika kontsumitu, irratia entzun, eta abar).
‎Argi dago erdararen erabilpena erabat normalizatuta dutela eta bakoitzak bete behar duen papera ere garbi dagoela. Baina zorionez, inolako mespretxurik gabe, hau ez da Soria. Nafarroan eginkizun hau martxan jarri zen esperimentalki orain urte batzuk, Baskongadetan baino pixka bat lehenago, sei ikastetxetan.
‎Liburuaren arrakasta liburuaren kalitate maila onari egozten diote kritiko gehienek. Zenbaitzuk, ordea, berezko kalitateak arrakasta handi hau ez duela halere erabat justifikatzen eransten dute, beste zenbait literatur obra kalitatezko izanda ere ez baitira horregatik, beste gabe, arrakasta komertzialak bihurtu. Kritiko batek baino gehiagok esan izan du zerikusirik baduela autore honek duen arrakastan bere nortasun ez literarioak ere.
‎Gorago aipatu dugun bezala, atalak urtaroen arabera banatu ditu. Istorioaren garapena urtaroekin hertsiki loturik doanez, maitasun istorio honetan ez dugu ezustekorik aurkituko. Urtaroen garapenak baldintzatuko ditu gertaerak.
‎Eleberri honetan ez dira ekintza gehiegi kontatzen. Izan ere, giroa irudikatzeak du lehentasuna; hau da, lubakietako lekukotasunaren argazki bat aurkeztea.
‎Ibon Iribarrenen iritziz," hala ere, estilo apal eta erraz honek ez dio nobelari ikutu literarioago bat kentzen, batik bat bukaeran." (Egunkaria)
‎Gure aburuz, bestalde, Iturriagak azalkeria darabil eleberriko istorioaren berri emateko. Honek ez du esan nahi, azalkeria islatu nahi izan duenik, izan ere, azalkeria horren berri ematearekin, gizartearen baloreen kritika egitea izan baitzezakeen helburu.
‎. NARRATZAILE HETERODIEGETIKO: narratzaile hau ez da istorioan esku hartzen duen pertsonaia bat, izan ere, narratzaileak kanpokoa zaion istorio bat ezagutaraziko digu. Narratzaile mota honek oro har hirugarren pertsona badarabil ere, batzuetan lehenengo pertsonara igaro daiteke.
‎itxuratu ahal izateko, bertoko informazioa emateabehar beharrezkoa da. Hau gabe ez luketelako interes handiagoa erakutsiko Sud Ouesterosteko, estatu mailako Liberation edo Le Figaro bezalakoak irakurtzeko baino.
‎France 3 Euskal Herri irratiak Ipar Euskal Herria, EAEren eta Nafarroaren artekohurbilpenean parte hartzen du, mugaz gaindiko berri batzuk aipatuz eta larunbatetakomagazinean Hego Euskal Herriko bi Erkidego Autonomoetako gaiak erregulartasunezaipatuz. Hedabide honek ez du zalantzarik gai arras desberdinez aritzeko, hala nolaNafarroako ikazkintzaren ohituraz zein Herri Batasunaren burukideen auziaz.
‎Eta honetan bat egiten dute Baskongadetako egunkarierregionalistekin, zeinek bere eremutik. Gainera, hau ez da soilik gertatzen Euskal Autonomia Erkidegoan jazo diren gertaera eta auziekin, ezta hor soilik eragina dutenekinere: Euskal Autonomia Erkidegoan gertatua, nahiz eta Nafarroan eragina eduki, ez daalbiste kategoria iristen.
‎Sintesi honetan ez dugu SUD OUEST egunkaria aipatu: izan ere jadanik azaldudugunez, Euskal Herriaz ari denean, egunkari honek, ia Iparraldeko Euskal Herriaislatzen du soilik.
‎Errepikapenak ere kontuanhartzen dira, beraz. Eta hau ez da nolanahiko datua: ETB1ek eguneko 24 orduko emanaldia eskaintzen du, baina horietatik %23 errepikapenez osatuta dago, batez beste (errepikapena diogunean, aste berean emana
‎Lehenago esan dugunez, kanal biek genero ezberdinak lehenesten dituzte berenemanaldietan. Pentsa genezake, hartara, emanaldietako ekoizpenen jatorrien ezberdintasuna bi kanalen genero berezitasunari zor zaiola, eta, beraz, genero batzuk errazagoekoizten direla Euskal Herrian, edo beste batzuk errazago lortzen direla kanpoan.Ordea, hau ez da horrela gertatzen; izatez, hurrengo taulan ikus dezakegunez, generoberaren barruko ekoizpenetan jatorri ezberdinak agertzen dira bi kanaletan.
‎Euskal Herrian sortuak izan arren, beren lehengai nagusiaEspainiako produktuak dira (esaterako, Lo que faltaba saioa). Magazinen inguruanagertzen den alde hau ez da harritzekoa, kanal bakoitzaren hizkuntza kontuan hartuta: izan ere, filmak, erreportajeak eta beste zenbait produktu ez bezala, itzulpenak apenasduen lekurik magazinetan. Beraz, saio hauek ekoizteko unean, hizkuntza bat edo bestehitz egiten duten pertsonaiengana jotzen da (elkarrizketak egiteko, adierazpenakemateko, e.a.), horrela hizkuntza baten edo beste baten eremua erreferentzia bihurtuz.Horixe gertatzen da euskarazko eta gaztelaniazko magazinetan:
‎Zentzu honetan, lege honetan ez zen aurreikusi ere egin, ekimen pribatuak telebistarik eskainzezakeenik. Berrantolaketa hori 1987an gertatu zen, Telekomunikazioen Ordenamendurako Legearekin (LOT delakoa, 31/ 1987 Legea, abenduaren 18koa); bertan irrati eta telebista zerbitzuak, beren funtsezko izaera publikoa galdu gabe?
‎Horrekin batera, programazioari buruzko zenbait mugapen ere egiten dira lege honetan, nahiz etafuntsezkoak Estatutuaren legean finkatzen direnak izan. Horrez gain, programeneskubideak erosteko orduan, nazioarteko kirol erretransmisoak, bereziki?, RTVEeta telebista autonomikoen artean sor litezkeen tirabiretan, RTVEri eta Estatu osokoikusgarritasunaren printzipioari lehentasuna ematen dioten xedapenak ere jasotzendira35 Erkidegotik kanporako ikusgarritasunaz, lege honek ez du ezer zehazten, baina1999ko Aurrekontuak laguntzen zituen legean arautu zen arlo hau. Horrela, Erkidegoezberdinek beren arteko hitzarmenak egin ditzakete, zeinen bidez baten programakbestean ere ikusterik izango den.
‎gainditzea ezinbesteko baldintza da, gaizki ulertze latzetan erori nahi ez badugu, behintzat. Bestetik, hau ez da programa politiko baterako proposamena, hausnarketa filosofiko soila baizik (honek ez du esan nahi hobea denik; desberdina dela azpimarratu nahi dut, besterik gabe).
‎gainditzea ezinbesteko baldintza da, gaizki ulertze latzetan erori nahi ez badugu, behintzat. Bestetik, hau ez da programa politiko baterako proposamena, hausnarketa filosofiko soila baizik( honek ez du esan nahi hobea denik; desberdina dela azpimarratu nahi dut, besterik gabe).
‎Baina, filosofiaren historian eman diren bestejiteekin gertatu zen bezala, bere eraginak alor filosofiko horren mugak gainditu ditueta beste esparru batzuetara zabaldu da. Baieztapen honekin ez dut balizko jite haueta aurretik filosofia garaikidean eman direnak (nagusiki, historikoa, eta, linguistikoa?) berdindu nahi, hori harropuzkeria litzatekeelako nire partetik3 Bainahurrengo urteetan jarduera filosofikoaren barne egiturak irauli ditzakeen aldaketahori karakterizatzen duten zenbait elementu badaudela mantendu nahi dut.
Honekin ez diot Monzon-i arrazoirik kendu nahi, zerbaitek ekartzekotan, borrokak ekarriko baitio herri honi askatasuna; eta, borrokatzeko, utopikoa izanbehar du pertsonak. Alternatiba politiko bat bideratzeko orduan, ordea, ez da nahikoa mundu hobea nahi dugula esatea7 Politika, ekimen hori epe eta marko mugatubatean egin ahal izateko formula azaltzean datza.
‎Gauzak horrela, teknologiaren kontrolak ez dirudi beharrezkoa kasu honetan. Hala ere, uste hau ez da zuzena. Bere izaera bereziagatik, informazio teknologiak daukan eragin nagusia ez da, materiala?, soziala eta politikoa baizik.
‎Horrela, teknozientziaren eredua hautatzeko eta bere kontrola mantentzeko ahalmena ukatzen zaio gizarteari. Teknologoen jarrera hau ez daberria. Beste, aurrerakuntza?
‎bezalako kontzeptuek apenasjaso duten oihartzunik orain arte, gai zabal bezain aberats honen inguruan egindakoikerketa ugarietan. Zenbaitek berriki salatu badu ere (Neveu, 1997; Stolcke, 1996; Leizaola, 1999), egoera hau ez da antropologiara soilik mugatzen, besteak beste, soziologia politikoan ere arreta txikia eskeini izan baitzaie horrako kontzeptu horiei.Zientzia politikoetan, oro har, Marshall en hiritartasunari buruzko azterketa klasikoaalboraezina bada ere, sarritan kontzeptuari baino gehiago beraren aplikazioari erreparatu izan zaio. Estatuaren eta norbanakoaren arteko lotura mota desberdinak, etabaita lotura horiek gainerako estatuekiko sorrarazten dituzten inplikazio/ ondorioakjorratzen dituzten lan sorta oparoak ditugu horren adibide4 Hauen artean kokatubehar dugu, Frantziako eta Alemaniako testuinguruetan hiritartasunak dituen kontzeptu eta aplikazio ezberdinak ikertu eta konparatzen dituen lan sakon eta interesgarria (Brubaker, 1992).
Honekin ez dut esan nahi gainerakoak informalak edo ez formalak direnik, aipagai dugun hauformalki araututako nortasuna dela baizik.
‎Adibiderik ezagunena Sobiet Batasuneko antolaketa dugu, non bereizi egiten ziren sobiet hiritartasuna eta errepublika bakoitzari zegokion nazionalitatea. Honek ez du esan nahi, baina, antolaketa politikotik kanpo bestelako identitate formalik onartzen zenik, arautuak zirenez kanpo.
‎Baina nola galderari helduz gero, auzia korapilatu egiten da guztiz. Egia esanbehar baldin bada, hiru alderdien estrategiak puntu honetan ez dira oso agerikoaketa interpretazio makurretan erortzeko arriskua dugu. Dena den, beraien artekodesadostasunak begien bistakoak dira; izan ere, nahiz eta denek onartzen duten, batetik, prozesuak derrigorrez demokratikoa izan behar duela eta, bestetik, elkarrekin duten helburua lortzeko hirurek lankide izan behar dutela, bakoitzak bere ñabardurak jartzen dizkio lankidetzari horri eta, ondorioz, baita, demokraziari?
‎Euskal selekzio autonomikoak sortzeko aukera Gernikako Estatutuan ageri da, baina honek ez du esan nahi hauek Euskal Selekzio Nazionalak direnik. Hala ere, mahai inguruan izandako guztiek selekzio autonomikoen bidea jorratzea positibotzatjo zuten, nahiz eta hori benetan posible ez izan, maila politikoaren laguntza eskasadela kausa.
‎Medikuarentzat ez bezala, analistarentzat biziaez da balio gorena. Hala ere, honek ez du esan nahi psikoanalista heriotza bulkadaren zerbitzura dagoenik. Helburua ez da bizia salbatzea, norbaiten analisiari jarraipena eman ahal izatea baizik.
‎Baina honek ez gaitu aske uzten. Psikoterapia eta Psikoanalisia, n dagoen auziklinikotik, sugestioaren eta transferentziaren arteko muga edonon ageri baita. Inoizezin daiteke esan, behingoz sugestioa erabat alde batera utzi denik.
‎Prozesu terapeutiko honi ez zaio segadarik falta: pazienteak, bere beldurinkontzienteen aurrean, eta aldatzeko gogoak gorabehera, gogor egingo du.
‎bereizi gabeko niaren masa. Eskala honek ez du esanahi patologiko zuzenik, nahiz eta eskalan zenbat eta beherago egon, hau da, ezberdintasun maila zenbat etabaxuagoa izan, gizabanakoak hainbat eta zaurgarriagoak izaten diren tentsioekiko, eta sintomen ebazpena hainbat eta zailagoa bihurtzen den. Familia nuklearreangertatzen da kementsuen bereizi gabeko ni kolektibo familiarra, zeinak osatzendute gizabanakoen selfaren zati handiagoa edo txikiagoa zurga baitezake.
‎Eskoletako liderrakbakarrik aipatzeko, Ackerman, Whitaker, Jackson, Watzlawick, Sluzki, Wynne, Lidz, Bowen, Boszormenyi Nagy, Selvini eta bere talde osoa, Andolfi, Cancrini, Skinner, Kaufmann, Masson, Stierlin etab. gogoratuko ditugu. Hau da, eskoletakoia lider guztiek, sistemikoenetatik hasi eta psikoanalitikoenetaraino, Jay Haleysalbu( hau ez baitzetorren Osasun Mentalaren eremutik), entrenamendupsikoanalitikoa izan zuten.
‎Lehenengo eta behin, zorionak! Liburu hau ez da behin adin baterahelduta gizon publiko bati zor zaion omenaldi derrigorrezkoa, baizik eta, honezkeroohartuko zinenez, urtetan jo eta su ibili ondoren lagun batzuek egin nahi izan dizutenurtebetetze oparia. Badago aldea!
‎herriaren une larri guztietan, kinkalatzetan oro, gatazkaren lehen lerroan dugula beti ikusi, gure interesak gartsuki etafinki defendatuz. Gure herri honek ez du hori ahanzten ahal
‎Nire ustez, fedea, ala fedearen antzeko hori, ez dugu ez herrigintzan ez kulturgintzan nahastubehar. Mundu honetakoa ez den erregetzak, nekez argituko digu hemengoa nolaantolatu behar dugun. Naturaren aurrean gure naturaren indarrekin buruz buru biluzikaurkitzen gara.
‎Nafarroako abertzaleek baino eskubide gehiagorik ez dute, gehiengoa izanikere. Baina oraingo honetan ez dut ondorio politikoez edo balioen erabilpen zinikoazaritu nahi. Orain adierazi nahi dut, kultura batean, gure baitan pentsatzeko ematen denprozesuan, zer pisu duten balioek erabakiak eta jarrerak hartzeko orduan.
‎Gizakiakorain bere gain hartu behar du bere burua (existentzia), hots, bere buruaren eraikuntza, erantzukizuna. Hau ez da etika arazo bat, ohiko esanahian: existentzia arazoa da.
‎Gizaki estetikoaren alternatiba, Kierkegaard-en kasuan, ez da izango gizaki etikoa, bera ere, naturala??, erlijiosoa baizik, naturaren zeharoko ukazioa bere formaguztietan. (Gogora Unamuno; Txillardegik puntu honetan ez die bioi guztiz jarraitzen, eta bere soluzio modua asmatu du). Kierkegaard-en kasuan, benetan, bizitzaeta pentsamendua (pentsamenduaren eboluzioa) bat bat ibili dira, berak exijitzen zuenbezala.
‎a) Hitzaldi eta sermoietan debekaturik geratzen zitzaien elizgizonei gaztelaniaez zen beste hizkuntzarik erabiltzea. Testu honek ez zituen aipatzen elizakobestelako lan eta harreman pertsonalak (aitorlekua, otoitzak, etab.).
‎Oro har, hizkuntz gobernabide instituzional hau ez zitzaion Gobernuari eramangarria gertatuko, eta, bere amore emateekin ere, urrunegi uzten zuen elizetako hizkuntzbizitza gobernari frankistentzat onargarria izan zitekeen hizkuntz politika eredutik.
‎Fenomeno komunikatibo hau ez da soilik musikan gertatzen. Euskal komunitateari lotutako historia, arkitektura, pilota, kirola, giza balio, euskara bera edo bestelako adierazpenekin fenomeno bera gertatzen da.
‎–Gaur goizean hondartzan paseatzen ibili naiz? idazten badut, hau irakurtzenduenak egundoko informazioa jasoko du niri buruz, ibiltaria naizela, une hau ez denbeste batean zer egin dudan,... eta beste gauza asko. Gertaera hau posible izan da biokalfabetatuak garelako eta hizkuntza idatzia menderatzen dugulako.
‎Hamaikagarrena, ekoizten ditugun soinuak aldatu egiten dira inguruan dituztensoinuen eraginez, baina ez beti eta ez edonola; hizkuntza bakoitzak erabakitzen duhau, arautegi antzeko zerbait osatuz, hiztunak ikasi beharreko, erabilpen arautegi? bat.Hori bai, arautegi honek ez ditu fonemak eraldatzen, beraien alofonoak baizik; beraz, arautegi hau soinuen ekoizpenari dagokio eta ez beraien ulermenari. Pinker ek dioenez, entzun nahi duguna entzuten dugu, ez gara konformatzen soinuak jasotzearekin, darabilgun hizkuntzak dituen soinu idealizazioen baitan interpretatzen ditugu.
‎Baina ez da hau saltsa lodihorietan sartzeko lekua, agian bai saltsak arinduko dituen, pulamentuaren, alde egitekoa. Imanol-en hausnarketan esaten da, arautegi honek ez ditufonemak eraldatzen(...)?: hori egia da fonema baten alofonoa beste fonemabatenarekin berdintzen den arte.
‎Alegia, gizarte indarron nondik norakoa erabakitzen den gunerik erabakigarriena Estatuaren botere metaketa dela, eta, horrenbestez, hizkuntzen nondik norakohori goitik beheraino baldintzatzen duela Estatuaren osotasun izaerak. Utz ditzagunIrlandako kontuak, behingoz, adibide honek ez baitu deusik erakusten hemen diogunaz.
‎Bizirik jarraitu nahi badugu, bestek egin dutena egin behar dugugeuk ere: euskal identitateari zor zaion aterpe politikoa (euskal Estatua) eraiki, edobestela gauden egoera honetatik ez gara sekula aterako.
Hau ez da mintzo oso surrealista, oraindik, baina bai gozoa irudien aldetik (ileadatsa gariarekin lotzean). Irudimen harro askatua bera hurrengoan ere:
‎Miranderen iruditeria bera apalagoa gertatzen da honetan. Hau ez da Lekuonaren kasu bakana, aski ugaria da euskal poesia berrian, 1975 ezkeroztik, batez ere.
‎Esan beharrik ez dago mintzo poetiko hau ez dela tradizionala (seda edo sare pasartean izan ezik), eta hemen poeta (ezkonszienteki, itxuraz) garaiko olde, irrazional, baten ukitutik irudi, ez razionaletara, lerratu da.
‎Moles en definizioa osatuena da agian, zeren iturri kontzeptuak putzu eta komunikazio prozesu baten erreferentzia egiten baitu. Komunikazio prozesu hau ez da sinplea baina. Kate luzea dela esan genezake, elkarren ondoko iturri eta putzuz osatua; eta katemaila bakoitzak bitartekotza prozesurako funtzioa eduki dezake.
‎Orduz geroztik, teorikoki irrati informazioa eta prentsarena desberdinak direla argi geratu arren, irratilariek maizegi jotzen dute kazetetara informazio bila. Alta, honek ez du esan nahi prentsako albisteak irakur ezin daitezkeenik, kopiatzea eta mimetismo hutsa alde batera utzi behar direla baizik.
‎Berriemaleak edo hizlariak argi eta garbi esan behar dio entzuleari gertatu dena, estilo kolokiala erabiliz. Estilo hau ez da inola ere inprobisatua, oso erredundantea eta zatarra izan behar, ohikoa, kolokiala eta ulergarria baizik.
‎Aditzaren arlo honetan argiro eduki behar dugu era zuzena edo aktiboa hobea dela pasiboa baino. Hala ere, honek ez du esan nahi era pasiboa erabili behar ez denik. Erlatibozko esaldiak ere beharrezkoak dira, datu errepikatzearen funtzioa bete ahal izateko, batez ere.
‎autonomoa dirudien irrati lokala da. Irrati mota hau ez dago kateen menpe eta zerbitzu osagarririk ere ez du jasotzen. Hala ere, Estatu mailan emititzen duten kateen estrategia programatikoetan oinarritzen da, berritasunik eskaini gabe.
‎Bestalde, ezin da ukatu hezkuntza sistema nazionalei buruzko lanak ugariak direla hezkuntzaren historiaren arloan; hala ere, hutsune nabarmena antzeman daitekeelakoan gaude, lan esparru honetan ez baita egin ezinbestekoa den nazionalismoaren inguruko analisirik, hain zuzen ere identitate nazionala arazoaren funtsezko ardatza denean. Alde horretatik, hemen aurkezten dugun lanak eskaini nahi duen ikuspegiak, hezkuntza politikaren arloko fenomeno hori (hezkuntza sistema nazionalaren sorrera eta eraikuntza prozesua, alegia) era ezberdin edota ezohiko moduan berrirakurtzearen beharra nabarmendu nahi luke.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hau 11.543 (75,99)
Lehen forma
hau 4.518 (29,74)
honek 2.073 (13,65)
Hau 1.971 (12,98)
honetan 1.584 (10,43)
Honek 524 (3,45)
honekin 189 (1,24)
honi 111 (0,73)
Honekin 85 (0,56)
huntan 56 (0,37)
honetaz 51 (0,34)
honetatik 42 (0,28)
honetarako 29 (0,19)
honetara 27 (0,18)
honetakoa 25 (0,16)
honengatik 19 (0,13)
Honetan 18 (0,12)
Honi 17 (0,11)
honi buruz 16 (0,11)
ontan 13 (0,09)
Honetarako 12 (0,08)
Honetaz 12 (0,08)
honetakoak 12 (0,08)
honegatik 11 (0,07)
HAU 10 (0,07)
honen inguruan 9 (0,06)
honentzat 9 (0,06)
hau gabe 8 (0,05)
honi esker 6 (0,04)
Hau gabe 5 (0,03)
honen 5 (0,03)
honetatik kanpo 4 (0,03)
honen gainean 3 (0,02)
honen kontra 3 (0,02)
honena 3 (0,02)
honetako 3 (0,02)
hontan 3 (0,02)
hotan 3 (0,02)
Honen arabera 2 (0,01)
Honengatik 2 (0,01)
Honetara 2 (0,01)
Honi buruz 2 (0,01)
honen aurkakoak 2 (0,01)
honen aurrean 2 (0,01)
honen azpian 2 (0,01)
honen bidez 2 (0,01)
honen bitartez 2 (0,01)
honengandik 2 (0,01)
honetakorik 2 (0,01)
HONEK 1 (0,01)
Honegatik 1 (0,01)
Honen bidez 1 (0,01)
Honen inguruan 1 (0,01)
Honen kontra 1 (0,01)
Honen ondotik 1 (0,01)
Honena 1 (0,01)
Honentzako 1 (0,01)
Honez 1 (0,01)
honekiko 1 (0,01)
honen alde 1 (0,01)
honen aldekoek 1 (0,01)
honen aldetik 1 (0,01)
honen arabera 1 (0,01)
honen aurka 1 (0,01)
honen aurkakoa 1 (0,01)
honen aurrekoa 1 (0,01)
honen azpitik 1 (0,01)
honen baitan 1 (0,01)
honen kontrakorik 1 (0,01)
honen lekuko 1 (0,01)
honen mende 1 (0,01)
honen ondoan 1 (0,01)
honen ondotik 1 (0,01)
honentzako 1 (0,01)
honetakoek 1 (0,01)
honetarik 1 (0,01)
hontako 1 (0,01)
hontaz 1 (0,01)
huntako 1 (0,01)
huntarik 1 (0,01)
huntaz 1 (0,01)
Argitaratzailea
ELKAR 1.806 (11,89)
Open Data Euskadi 1.383 (9,10)
Berria 865 (5,69)
Argia 699 (4,60)
UEU 614 (4,04)
Pamiela 585 (3,85)
Susa 556 (3,66)
Alberdania 533 (3,51)
Consumer 454 (2,99)
Booktegi 393 (2,59)
Euskaltzaindia - Liburuak 298 (1,96)
Karmel Argitaletxea 256 (1,69)
Herria - Euskal astekaria 206 (1,36)
Goenkale 196 (1,29)
Maiatz liburuak 186 (1,22)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 175 (1,15)
Labayru 166 (1,09)
Jakin 162 (1,07)
EITB - Sarea 152 (1,00)
Jakin liburuak 139 (0,92)
Uztaro 106 (0,70)
ETB serieak 92 (0,61)
ETB dokumentalak 81 (0,53)
goiena.eus 72 (0,47)
ETB marrazki bizidunak 72 (0,47)
LANEKI 67 (0,44)
Urola kostako GUKA 65 (0,43)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 62 (0,41)
Uztarria 57 (0,38)
Guaixe 56 (0,37)
hiruka 55 (0,36)
Karmel aldizkaria 52 (0,34)
Hitza 52 (0,34)
Kondaira 49 (0,32)
erran.eus 49 (0,32)
aiurri.eus 47 (0,31)
alea.eus 47 (0,31)
uriola.eus 43 (0,28)
Anboto 39 (0,26)
Txintxarri 39 (0,26)
Erlea 37 (0,24)
aiaraldea.eus 37 (0,24)
IVAP 35 (0,23)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 31 (0,20)
Bertsolari aldizkaria 31 (0,20)
Noaua 30 (0,20)
Deustuko Unibertsitatea 29 (0,19)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 25 (0,16)
barren.eus 25 (0,16)
Euskalerria irratia 24 (0,16)
Aldiri 23 (0,15)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 21 (0,14)
Euskaltzaindia - Sarea 18 (0,12)
Euskaltzaindia - EHU 17 (0,11)
Osagaiz 16 (0,11)
HABE 14 (0,09)
Sustraia 14 (0,09)
Ikaselkar 13 (0,09)
Maxixatzen 13 (0,09)
Zarauzko hitza 12 (0,08)
Karkara 9 (0,06)
plaentxia.eus 9 (0,06)
Euskaltzaindia - Sabino Arana Kultur Elkargoa 6 (0,04)
Aizu! 5 (0,03)
Ikas 4 (0,03)
Kresala 3 (0,02)
Euskaltzaindia – Sü Azia 3 (0,02)
Euskaltzaindia - EITB 3 (0,02)
Orain 2 (0,01)
aikor.eus 2 (0,01)
JADO aldizkaria 1 (0,01)
Chiloé 1 (0,01)
Antxeta irratia 1 (0,01)
begitu.eus 1 (0,01)
Berriketan 1 (0,01)
Euskaltzaindia - Iruñeko Komunikabideak Fundazioa 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
hau ez ukan 1.392 (9,16)
hau ez egon 402 (2,65)
hau ez eduki 207 (1,36)
hau ez jakin 150 (0,99)
hau ez al 71 (0,47)
hau ez esan 58 (0,38)
hau ez etorri 57 (0,38)
hau ez ote 56 (0,37)
hau ez baita 51 (0,34)
hau ez joan 49 (0,32)
hau ez ibili 39 (0,26)
hau ez ezan 33 (0,22)
hau ez bada 32 (0,21)
hau ez ez 23 (0,15)
hau ez iruditu 23 (0,15)
hau ez ekarri 22 (0,14)
hau ez omen 19 (0,13)
hau ez delako 18 (0,12)
hau ez bezala 16 (0,11)
hau ez egin 16 (0,11)
hau ez galdu 14 (0,09)
hau ez nu 10 (0,07)
hau ez ahaztu 9 (0,06)
hau ez bete 8 (0,05)
hau ez den 8 (0,05)
hau ez erabili 8 (0,05)
hau ez eraman 7 (0,05)
hau ez gaitu 7 (0,05)
hau ez baldin 6 (0,04)
hau ez behintzat 6 (0,04)
hau ez beste 6 (0,04)
hau ez diol 6 (0,04)
hau ez ezagutu 6 (0,04)
hau ez gertatu 6 (0,04)
hau ez bederen 5 (0,03)
hau ez bide 5 (0,03)
hau ez do 5 (0,03)
hau ez ikusi 5 (0,03)
hau ez ohi 5 (0,03)
hau ez onartu 5 (0,03)
hau ez de 4 (0,03)
hau ez hurrengo 4 (0,03)
hau ez oso 4 (0,03)
hau ez ulertu 4 (0,03)
hau ez zuek 4 (0,03)
hau ez ahal 3 (0,02)
hau ez aurre 3 (0,02)
hau ez baina 3 (0,02)
hau ez bakar 3 (0,02)
hau ez bezalako 3 (0,02)
hau ez ei 3 (0,02)
hau ez eman 3 (0,02)
hau ez heldu 3 (0,02)
hau ez jarraitu 3 (0,02)
hau ez jarri 3 (0,02)
hau ez ziho 3 (0,02)
hau ez agertu 2 (0,01)
hau ez aplikatu 2 (0,01)
hau ez ba 2 (0,01)
hau ez baliatu 2 (0,01)
hau ez begiratu 2 (0,01)
hau ez DO 2 (0,01)
hau ez edan 2 (0,01)
hau ez egiaztatu 2 (0,01)
hau ez egonkortu 2 (0,01)
hau ez ekin 2 (0,01)
hau ez erori 2 (0,01)
hau ez eutsi 2 (0,01)
hau ez guti 2 (0,01)
hau ez gutxi 2 (0,01)
hau ez hain 2 (0,01)
hau ez hainbeste 2 (0,01)
hau ez hautsi 2 (0,01)
hau ez hitz 2 (0,01)
hau ez hondatu 2 (0,01)
hau ez irakurri 2 (0,01)
hau ez iritsi 2 (0,01)
hau ez iritzi 2 (0,01)
hau ez jardun 2 (0,01)
hau ez jasan 2 (0,01)
hau ez leku 2 (0,01)
hau ez lelope 2 (0,01)
hau ez luzatu 2 (0,01)
hau ez odol 2 (0,01)
hau ez ordaindu 2 (0,01)
hau ez pentsatu 2 (0,01)
hau ez plataforma 2 (0,01)
hau ez sartu 2 (0,01)
hau ez sinesteko 2 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia