2010
|
|
Abokatuak izan ditugu, abokatu on onak eta oso ezberdinak. Hortaz, defentsa dela-eta,
|
honek
ez dit goian aipaturiko sentipena sortu. Zerk ordea?
|
|
Arrazoia: epaile
|
honetaz
ez naiz inolaz ere fidatzen berak sarrarazi baikaitu 5 eguneko infernuan, pertsona (k) txikituz, umiliatuz, bexatuz eta gure oinarriko giza eskubideak zapalduz. Eta hau guztia lege eta demokraziaren izenean!
|
|
Tori eta toma!
|
Hau
ez duk Erroma, are gutxiago broma, Jehova edo Mahoma
|
|
|
Hau
ez da Asia, hau ez da Japonia, redios! Ez eta Kanbodia, Flipin ala Vietnam, san dios! Ez gara Burkina Fason, hau ez da Angola ala Laos.Gure herria da, Euskal Herria, gurea, mikrokosmos.Denak ezagun baikara, bildots, lanjeros, espos, amoros, kurios eta serios.
|
|
Hau ez da Asia,
|
hau
ez da Japonia, redios! Ez eta Kanbodia, Flipin ala Vietnam, san dios! Ez gara Burkina Fason, hau ez da Angola ala Laos.Gure herria da, Euskal Herria, gurea, mikrokosmos.Denak ezagun baikara, bildots, lanjeros, espos, amoros, kurios eta serios.
|
|
Hau ez da Asia, hau ez da Japonia, redios! Ez eta Kanbodia, Flipin ala Vietnam, san dios! Ez gara Burkina Fason,
|
hau
ez da Angola ala Laos.Gure herria da, Euskal Herria, gurea, mikrokosmos.Denak ezagun baikara, bildots, lanjeros, espos, amoros, kurios eta serios.
|
|
Tobera!
|
Hau
ez duk sobera! bainan hobe orain uztea nere jarrera, nahiz eta ez minbera, hori diat nik barneko afera.
|
|
Kontua da, ariketa hasi zenean, bi ipartarrak falta zirela, eta Matxin eta Larralde heldu zirela Alkain kantatzen hasi zen momentuan. Urnietarraren ostean, Matxini tokatzen zitzaion abestea, baina
|
honek
ez zuen astirik izan ariketaren nondik norakoez jabetzeko:
|
|
Emile Larrek kontatzen digunez, familian bertan, bazeukan norekin aritua bertsotan: . Eta bazuen arreba bat, Mari,
|
hau
ez zen plazetan ibiltzen, baina etxean anaiarekin aritzeko balio zuen? 28 Mattin Treku bertsolariak dioskunez, Matxinen alaba bat ere trebea omen zen bertsotan: –Alaba ere ba omen zuen bertsularia harek.
|
|
Egia da ezen zientzia a prioristikorik ezin garatu daitekeela kosmos honetan (fisika ez da hazten a priori, eta matematica ere ez), eta metafisika ondo zimentatzeko materiaren a priorizko ezagutzak behar dira, ezagutza universalak beraz. Eta kosmos material
|
honetan
ez da halakorik. Kanti jarraituz ondorioztatu behar da zientzia metafisikoa ezinezkoa dela.
|
|
Nire hausnarketa
|
hau
ez da abortua ekintza denez arazoari buruzkoa. Lege honi buruzko nire senar iritzia eskaintzera nator.
|
2011
|
|
Oso beharrezkoak, hau da, izar batekoak[*] ordea, 1.728 inguru.
|
Honetan
ez dugu estuegi jokatu nahi izan egokiago baita gehixeago jakitea, ezinean geratzea baino.
|
|
Lan honen guztiaren motorra izan zen PENeko batzordeetariko bat, Itzulpena eta Hizkuntza Eskubideen BatzordeaTranslation and Linguistic Rights Committee() eta ordutik hona batzorde
|
honek
ez dio utzi lan egiteari.
|
|
Jakitun gara enpresa
|
hau
ez dela zati baterakoa. Imajina dezakegun egoeretatik onenean ere oraindik egongo zer konpondu.
|
2012
|
|
Dena den beste ezeren gainetik nabarmendu nahi nituzke Pello Esnal jaunak liburu honen EGITASMOAK aurkezterakoan Arantzazuko txostena oinarri azpitituluan eskaintzen dizkigun datuak. Bertan argi eta garbi ageri zaigu hitz ordenaren arazo
|
hau
ez dugula gaur goizekoa. Merezi du arretaz irakurtzea.
|
|
Eta erakunde horrek berak argitaratu eban, aurreko biak legez.
|
Hau
ez genduan Karmelen argitaratu; luzeegia zan harako eta ia aldizkari osoa hartuko ebalakoan, aukera hori baztertu egin genduan.
|
|
Izan bedi bedeinkatua guztiagatik eta nitaz balia bedi, Haren Maiestatea denagatik, nire Jaunak ongi baitaki
|
honetan
ez dudala besterik nahi, pixka bat goretsia eta handietsia izan dadila baizik, hondakindegi zikin eta usain txarreko honetan lore hain leunen baratzea egin duela ikustean. Berorren Maiestateak nahi beza ez ditzadala neure erruz berriro atera eta lehengora itzuli.
|
|
Batzuek, boterea erabiliz, erabakitzen dute gure herriari nola deitu behar diogun. Ondorioz, une
|
honetan
ez dugu baldintza nahikorik normalizazio prozesua burutzeko.
|
|
Horregatik, eginkizun horretan ahaleginean ari direnekin elkartasunez eta eskuzabaltasunez elkarlana burutzeko konpromiso publikoa hartu nahi dugu. Konpromisoak areagotzea beharrezkoa den garai
|
honetan
ez dugu guk huts egingo.
|
|
Aristotelesek cosmos goragoko hori aintzat hartuz forma inmutableak itsatsi egiten zituen bakoitza bere objektu materialari (hylemorfismoa), eta hor jada bazen posible zientzia egitea. Baina definizio unibertsalak ziren forma inmutable horiek, objektuen esentzia adierazten zutenak, eta nola cosmos material
|
honetan
ez diren, dena baita mutablea, nik hartzen ditut nola hipotesis bezala lan zientifikoa egiteko (eta beti hobegarriak direlako, beraz inperfektuak beti; ez bakarrik socratismoan, baita predikatuen logikan ere, hau da, predikatuen logikan ipiniz gero dira bariable horiek hipotesiak bezala operazioetan, suposatzen dugularik egiazko definicio unibertsalak direla, beraz egiazko unibertsaltasun batetik... Baina formalizatzerakoan nola beti abstraitu egiten dugun materiatasuna, sekula ez gara iristen, definizio gero eta hobeak egiten ahal badira ere, hain zuzen horregatik sekula ez gara iristen cosmos materialaren definizio unibertsalera, egiazki hitz eginez ez dago modurik, beste molde batean esanda, cosmos material honetako ezer, materialismo estrikto batean, unibertsal bihurtzeko (hori misterioa da), eta erraza da arrazoia ematea, cosmos materiala mutablea da berez, aldatze bat da etengabea, eta ez dago modurik aktibitatea den cosmos material hau ezagutzeko unibertsalki.
|
|
10 Nik ikuspegi materialistagoa hartzen dut, baina Platonen larregiko heracliteismoa alde bat uzten dut, zeren cosmos material
|
hau
ez baita isuri etengabe bat, eta horregatik ez dut ondorioztatzen ininteligiblea dela erremedio barik. Nik aristotelismoaren kausa formala honela ulertzen dut:
|
|
Historia
|
hau
ez da lorpen eta arrakasten historia bakarrik, aldarte txar eta zitalak hor daude, ezinak ere bai, mota guztietako estualdiak, erbestealdiak, Gerra Zibileko itsumena, hildako eta presoak, batzuetan lekukotasun garratzak (Aita Roman Urtiagaren hilketakoa, e. b.), etab.
|
2013
|
|
Konparazino polit bat erabiliz, hauxe dino Benedikto XVI.ak: . Esaera
|
honek
ez dau balio fede katolikoa azaltzeko. Jaungoikoa ez da absurdoa, misterioa baino.
|
|
–Esan dezagun Jainkotasuna diamante argi argi bat bezala dela, mundu osoa baino askoz ere handiagoa, edota ispilua dela, arimaren beste ikuskari horretaz esan nuenaren antzera; baina era askoz ere goragokoa delako, adierazten jakingo ez nukeena; eta egiten dugun guztia diamante horretan ikusten da, guztia bere barruan hartzen duena izanik, handitasun
|
honetatik kanpo
ez baitago ezer. Izugarria iruditu zitzaidan hain une laburrean hainbeste gauza batera ikustea diamante argi honetan, eta oso samingarria, gogora etortzen zaidan bakoitzean, argitasunezko garbitasun hartan, hain gauza itsusiak irudikatzen zirela ikustea, esaterako, nire bekatuak.
|
|
Gero datorkigu Kant bere galdera famatuarekin, nik hainbeste buel ta ematen dizkiodana, eta filosofia naturaletik ez da juizio sintetikorik a priori antzematen inon ez inoiz. Baina ikasten bada Jesusek bazituela egiten juizio klase horiek, signoak dira, orduan Harek bazuen metafisikaren berri, filosofia naturala baino gorago dagoen kosmos baten berri, ez dagoena kosmos honetan, eta halako juizioen a prioritasunak erakusten digu badagoela ezagutza unibertsalik, kosmos
|
honetan
ez baina bai beste kosmos goragoko horretan, inbisiblea zaigu baina ezagutza unibertsalaren esistentziak jaso egiten du eskolastikaren hoberena, tomismoa, eta egiazkoa dela erakusten digu. Ez dira izenak bakarrik, gure definizioak gure esentziaz hitz egiten du, eta badago esentzia horren ezagutza unibertsalik beste kosmos batean, Zeruetako Erresuman.
|
|
5 Filosofiako profesore profesional batek, agian, esan diezadake oker nabilela, juizio sintetiko bat a priori ez dela mirari baten definizioa, baina nik erantzuten ahal diot hortik edo oso antzerako demostraziobideetatik datorkeela fedearen zimentatzea filosofiatik. Estudiante atrebidu
|
honek
ez du ikasten bere hanka sartuetan arrazoi nahikorik bere fedebidea hausteko. Izatekotan berak jorratutako demostraziobidea pobrea da, eta inauguratzen du demostraziobide bat oparoagoa, fedea oraindik zimentatzen duena harri gogorragoetan.
|
2014
|
|
Indarra dakar eta etorkizun oparoaren zantzuak erakusten dizkigu. Baina
|
hau
ez da berez etorri. Askoren lana, nahiak, ametsak, gauzak ongi eratzen eta gauzatzen jakitea eta, azken batean, ongi asmatzea?
|
|
Lagunarte horretan, J. M. Setien-i balio bikoitza aitortu behar diogu17, alde sozio-ekonomikoa ez ezik nazionalari ere be giratu diolako, nahiz eta gotzain izateagatik Ortí ren liburu
|
honetan
ez duen tokirik18.
|
|
Aurkezten ari garen liburu
|
honetan
ez dezakegu itxaron euskalari, euskaltzale eta euskal idazleen zerrenda osaturik, ezta leinargienak ditugun guztiena ere. Jaso dira Tx. Agirre(? 1920), R.
|
|
Hiztegi
|
hau
ez da idatzi Euskal Hegoaldeko apaiz diozesitar guztien katalogoaren gain, baizik eta eskuratutako bibliografiak iradoki dituen hautu eta lehenespenen arabera egin du lan autoreak. Historialari arduraturen batek ekin dio historia orokorrago hori moldatzeari (berriz ere Iparraldea ahaztu gabe), ondoren hautagaien zerrenda segurtatuago bat ere egiteko.
|
|
Misio mundurako ekintzaile instituzional suharrak eman zituen Gasteizek: A. Sagarminagak(? 1968) 1919 ekin zion lan horri Seminariotik bertatik, eta 1927az geroztik hil zen arte bera izan zen Aita Santuen Misio Obra guztien buru Espainian3 Gogoratzekoa da Z. Bizkarra (Abadiño,), Misioekin hasi eta gerra-ostean Espainiako Ekintza Katolikoaren Kontseilari Orokorra izan zena (nahiz eta gotzaina izanik hiztegi
|
honetan
ez den ageri) 4 Oso bestelako zereginetan, Jesus Iribarren legutiarra(? 2000) datorkit gogora garai erlijioso politiko zailetan Espainiako Gotzain Konferentziaren Idazkari izan zena() 5.
|
|
|
Honetaz
ez dot gehiago ezer idatziko, aldizkari honen 240 zenbakian dago zehatz mehatz azaldurik eta (ik. Karmel 2002).
|
|
Nik topatua dut bat guztiz asetu nauena, mirari bat da juizio sintetiko a priori bat. Eta a prioritasunak erakusten dit nire estudio bidea kosmos
|
honetakoa
ez den ezagutza unibertsala badagoela, beste kosmos batean, eta fenomeno sobrenaturala den signoak (san Joanek horrela izendatzen zuen miraria) ekartzen nau teorizatzera ezen Platonen intuizioak erakusten duena funtsean egiazkoa dela. Baina hori ez dut ondorioztatu aristotelismoan, eta bai kantismotik hartuz galdera zehatz bat.
|
|
Zoriondu nahi ditut, beraz, idazlea, errexenta, musikariak, dantzariak arizaleak, jostunak eta gainerako guztiak pastoral hau mugarri izateaz gain paregabeko maisulana izan delako. Ene idurikoz, pastoralen historian urrezko letretan idatzirik oroituko den pastoral
|
hau
ez da Itxaro Bordak idatziko duen azkena izanen. Geroak erranen.
|
|
Kili Berri orria zabaltzen zan lau haizetara.
|
Honek
ez eukan mihipekorik eta gogor salatzen zituan bidegabekeriak. Batzuk eta besteak jaso behar izan zituen haren lumaren eztenkadak.
|
|
Bigarren atal honen amaieran hau dakar: Idazki
|
honetan
ez dodaz egia guztiak esan, baina esan dodazan guztiak egiak dira. Agur.
|
|
(Bizitza 32,9) izango da bere lehenengo erabaki nagusia. Baina erabaki
|
honek
ez ditu beteten Teresaren desioak. Zerbait gehiagoren bila dabilkigu.
|
|
Giroa larritzen doanez, Jaungoiko berberari ere, kontuak eskatzen hasiko da Teresa: . Jauna, etxe
|
hau
ez da nirea; Zugatik egin da; orain honen gorabeherez arduratzeko ez dago inor, arduratu bedi Berorren Maiestatea? (Bizitza 36,17).
|
|
1586ko irailaren 1ean, fraide karmeldar oinutsen Kontseiluak onarpena eman zion argitaratzeko proiektuari. Ana Jesusenak Gaspar Quiroga Inkisidore Nagusiagana jo zuen orduan eta
|
honek
ez zuen inolako eragozpenik jarri Ofizio Santuan gordetzen zen eskuizkribua hari emateko. Ana Jesusenak frai Luis Leongoren esku utzi zuen eta honek hartu zuen bere gain, Errege Kontseiluaren aginduz, inprimatzeko ardura.
|
|
Ana Jesusenak dio, hark bere obren kopia batzuk hainbat hitz aldaturik ikustean, protesta egin zuela: . Jainkoak barka biezaie nire aitor entzuleei, niri idazteko agindu zidatenaren kopiak eginez, hitz batzuk aldatzen baitituzte; izan ere, honako hau eta
|
hau
ez dira nireak. Eta gero haiek ezabatu eta lerro artean aldatu zuten hitza idazten zuen bere eskuz?.
|
2015
|
|
Ezetz ba, kofradiak eta eleizak utziak nituela ba, baina umearotik Eleizatea, Anteiglesia... euskeraz berbetan jardun arren etxean Anteiglesia hitza sarritan entzuten nuen, umetatik,, umien zentzune, etxien entzune?. Ez dakit sekula zentzundu naizen baina umetatik, eta
|
hau
ez da harrokeria, umetatik etxean entzuten nuenetik, Durangoko jesuitetan Aita Iñaki Goikoetxeagandik, herriko abade gazte Juan Bixente Gallastegi,. Juanito, gandik eta pasiotarren seminarioan han hemenka entzun, irakurri, bizi nuen inguruagandik euskaltzaletu nintzen eta Anteiglesia berbak arduratzen ninduen. Etxean, Bargundiako Berrojanean aitak batez ere:
|
|
Ezinezkoa da. Eta hortik ez doanarentzat nahigabe handia litzateke egia
|
hau
ez ulertzea, hau da, Jainkoak ematen duena dela hau; eta salbatzeko noraezekoa ez denez gero ezta saria irabazteko eskatzen dena ere, ez beza uste izan inork eskatuko dionik. Esana dagoen guztia egin dezana, hori gabe ere, perfekziora iritsi gabe ez da geratuko.
|
|
Bata da ez dela bidezkoa, hainbeste eman digunari eta etengabe ematen digunari, gauza bat ematera jarri nahi dugunean, hau da, ardura txiki hau (ez, gainera, interesik gabe, irabazi handiekin baizik), ez diogula ematen erabaki osoz, berriro hartzeko maileguz ematen den antzera baizik.
|
Hau
ez nuke esango nik ematea denik, mailegua jaso duen hura betiere nolabaiteko nahigabez geratzen baita berriro hartzen diotenean, batez ere haren premia badu eta beretzakotzat hartua bazuen, edota adiskideak badira eta mailegua jaso duenari inolako interesik gabe emandakoen zor handia badio: arrazoiz begitanduko zaio ezereztasuna eta oso maitasun urria, bere gauza bat haren eskuetan utzi nahi ez izatea, maitasun seinaletzat bada ere.
|
|
Nietzsche-k hasieratik trabatu zuen Mistikarako aukera,. Jainkoaren heriotza? baieztatu eta aldarrikatzean; hortaz, ezin da egon mistika erlijiosorik, eta Supergizonarena mundu
|
honetakoa
ez bada. Hala ere, ez da falta izan, Nietzsche-ren pentsamendua al Arabi ren sufismo mistikoarekin alderatu duenik (noski, segun nolako irakurrera egiten zaion al Arabi) 6.
|
|
(?) Ez da bidezkoa, hainbeste eman digunari eta etengabe ematen digunari, gauza bat ematera jarri nahi dugunean, hau da, ardura txiki hau (ez, gainera, interesik gabe, irabazi handiekin baizik), ez diogula ematen erabaki osoz, berriro hartzeko maileguz ematen den antzera baizik.
|
Hau
ez nuke esango nik ematea denik. (?) Zein emazte da, bere senarragandik bitxi preziatuak hartu ondoren, eraztun bat behinik behin emango ez dionik, ez hark duen balioagatik, dagoeneko senarrak guztia baitu berea, hil arte senarrarena izango den seinaletzat baizik?
|
|
Noiz arte iraungo dugu, ene alabak, Jainko handi hau zerbaitetan imitatu gabe? Oi!, dagoeneko ez dezagula inolako ardurarik izan irainak sufritzeagatik, baizik eta sufri ditzagula gogo onez eta maitatu iraintzen gaituena, Jainko handi
|
honek
ez baitio gu maitatzeari utzi, guk irain ugari egin arren; arrazoi osoz nahi du, beraz, guztiek barka ditzatela bidegabekorik handienak egin badizkiete ere? (6 Eg. 10, 3?
|
2016
|
|
Airea edo mozorroa soilik balitz, gaitz erdi; baina gizartea deskristautu ahala, tradizio hauek ere beren espiritu jatorrez hustu eta arbasoek helarazi digutenez gabetu egiten ditugu. Eta
|
hau
ez da izaten, gehienetan, berezko korrontea, nahita bideratua eta gaurko komunikabide eta teknologia indartsuen laguntzaz manipulatua baizik.
|
|
Ana Jesusenak dio, hark bere obren kopia batzuk hainbat hitz aldaturik ikustean, protesta egin zuela: ' Jainkoak barka biezaie nire aitor entzuleei, niri idazteko agindu zidatenaren kopiak eginez, hitz batzuk aldatzen baitituzte; izan ere, honako hau eta
|
hau
ez dira nireak. Eta gero haiek ezabatu eta lerro artean aldatu zuten hitza idazten zuen bere eskuz.
|
|
Andres Urrutia euskaltzainburua ere han izan genuen, gogotsu mintzatuz.
|
Honek
ez zuen aparteko idazkirik behar izan lanaren balioa eta garrantzia agerian jartzeko. Egin eginean ere, berea izanik Liburuan agertzen den aitzinsolasa, liburua ireki eta era didaktikoan irakurri zizkigun bere ustez gogora ekarri eta aipagarriak diren zenbait lerro.
|
|
(Azkue, 1676). Nire ustez, azken
|
hau
ez da atsotitz honen jatorrizko bertsioa. Jatorrizkoa bertsio da:
|
|
–Nolanahi ere, lan
|
hau
ez da pertsona bakar baten emaitza, lantalde oso batena baino. Hurrenez hurren, partaide eta egile izan dira euskaltzain oso (oraingoak eta lehenagokoak), ohorezko, urgazle, laguntzaile eta abar, Akademiaren zerbitzuetako norbanakoekin batera.
|
|
Nolanahi ere, lan
|
hau
ez da pertsona bakar baten emaitza, lantalde oso batena baino. Hurrenez hurren, partaide eta egile izan dira euskaltzain oso (oraingoak eta lehenagokoak), ohorezko, urgazle, laguntzaile eta abar, Akademiaren zerbitzuetako norbanakoekin batera.
|