Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 52

2010
‎Abokatuak izan ditugu, abokatu on onak eta oso ezberdinak. Hortaz, defentsa dela-eta, honek ez dit goian aipaturiko sentipena sortu. Zerk ordea?
‎Arrazoia: epaile honetaz ez naiz inolaz ere fidatzen berak sarrarazi baikaitu 5 eguneko infernuan, pertsona (k) txikituz, umiliatuz, bexatuz eta gure oinarriko giza eskubideak zapalduz. Eta hau guztia lege eta demokraziaren izenean!
‎Tori eta toma! Hau ez duk Erroma, are gutxiago broma, Jehova edo Mahoma
Hau ez da Asia, hau ez da Japonia, redios! Ez eta Kanbodia, Flipin ala Vietnam, san dios! Ez gara Burkina Fason, hau ez da Angola ala Laos.Gure herria da, Euskal Herria, gurea, mikrokosmos.Denak ezagun baikara, bildots, lanjeros, espos, amoros, kurios eta serios.
‎Hau ez da Asia, hau ez da Japonia, redios! Ez eta Kanbodia, Flipin ala Vietnam, san dios! Ez gara Burkina Fason, hau ez da Angola ala Laos.Gure herria da, Euskal Herria, gurea, mikrokosmos.Denak ezagun baikara, bildots, lanjeros, espos, amoros, kurios eta serios.
‎Hau ez da Asia, hau ez da Japonia, redios! Ez eta Kanbodia, Flipin ala Vietnam, san dios! Ez gara Burkina Fason, hau ez da Angola ala Laos.Gure herria da, Euskal Herria, gurea, mikrokosmos.Denak ezagun baikara, bildots, lanjeros, espos, amoros, kurios eta serios.
‎Tobera! Hau ez duk sobera! bainan hobe orain uztea nere jarrera, nahiz eta ez minbera, hori diat nik barneko afera.
‎Kontua da, ariketa hasi zenean, bi ipartarrak falta zirela, eta Matxin eta Larralde heldu zirela Alkain kantatzen hasi zen momentuan. Urnietarraren ostean, Matxini tokatzen zitzaion abestea, baina honek ez zuen astirik izan ariketaren nondik norakoez jabetzeko:
‎Emile Larrek kontatzen digunez, familian bertan, bazeukan norekin aritua bertsotan: . Eta bazuen arreba bat, Mari, hau ez zen plazetan ibiltzen, baina etxean anaiarekin aritzeko balio zuen? 28 Mattin Treku bertsolariak dioskunez, Matxinen alaba bat ere trebea omen zen bertsotan: –Alaba ere ba omen zuen bertsularia harek.
‎Egia da ezen zientzia a prioristikorik ezin garatu daitekeela kosmos honetan (fisika ez da hazten a priori, eta matematica ere ez), eta metafisika ondo zimentatzeko materiaren a priorizko ezagutzak behar dira, ezagutza universalak beraz. Eta kosmos material honetan ez da halakorik. Kanti jarraituz ondorioztatu behar da zientzia metafisikoa ezinezkoa dela.
‎Nire hausnarketa hau ez da abortua ekintza denez arazoari buruzkoa. Lege honi buruzko nire senar iritzia eskaintzera nator.
2011
‎Oso beharrezkoak, hau da, izar batekoak[*] ordea, 1.728 inguru. Honetan ez dugu estuegi jokatu nahi izan egokiago baita gehixeago jakitea, ezinean geratzea baino.
‎Lan honen guztiaren motorra izan zen PENeko batzordeetariko bat, Itzulpena eta Hizkuntza Eskubideen BatzordeaTranslation and Linguistic Rights Committee() eta ordutik hona batzorde honek ez dio utzi lan egiteari.
‎Jakitun gara enpresa hau ez dela zati baterakoa. Imajina dezakegun egoeretatik onenean ere oraindik egongo zer konpondu.
2012
‎Dena den beste ezeren gainetik nabarmendu nahi nituzke Pello Esnal jaunak liburu honen EGITASMOAK aurkezterakoan Arantzazuko txostena oinarri azpitituluan eskaintzen dizkigun datuak. Bertan argi eta garbi ageri zaigu hitz ordenaren arazo hau ez dugula gaur goizekoa. Merezi du arretaz irakurtzea.
‎Eta erakunde horrek berak argitaratu eban, aurreko biak legez. Hau ez genduan Karmelen argitaratu; luzeegia zan harako eta ia aldizkari osoa hartuko ebalakoan, aukera hori baztertu egin genduan.
‎Izan bedi bedeinkatua guztiagatik eta nitaz balia bedi, Haren Maiestatea denagatik, nire Jaunak ongi baitaki honetan ez dudala besterik nahi, pixka bat goretsia eta handietsia izan dadila baizik, hondakindegi zikin eta usain txarreko honetan lore hain leunen baratzea egin duela ikustean. Berorren Maiestateak nahi beza ez ditzadala neure erruz berriro atera eta lehengora itzuli.
‎Batzuek, boterea erabiliz, erabakitzen dute gure herriari nola deitu behar diogun. Ondorioz, une honetan ez dugu baldintza nahikorik normalizazio prozesua burutzeko.
‎Horregatik, eginkizun horretan ahaleginean ari direnekin elkartasunez eta eskuzabaltasunez elkarlana burutzeko konpromiso publikoa hartu nahi dugu. Konpromisoak areagotzea beharrezkoa den garai honetan ez dugu guk huts egingo.
‎Aristotelesek cosmos goragoko hori aintzat hartuz forma inmutableak itsatsi egiten zituen bakoitza bere objektu materialari (hylemorfismoa), eta hor jada bazen posible zientzia egitea. Baina definizio unibertsalak ziren forma inmutable horiek, objektuen esentzia adierazten zutenak, eta nola cosmos material honetan ez diren, dena baita mutablea, nik hartzen ditut nola hipotesis bezala lan zientifikoa egiteko (eta beti hobegarriak direlako, beraz inperfektuak beti; ez bakarrik socratismoan, baita predikatuen logikan ere, hau da, predikatuen logikan ipiniz gero dira bariable horiek hipotesiak bezala operazioetan, suposatzen dugularik egiazko definicio unibertsalak direla, beraz egiazko unibertsaltasun batetik... Baina formalizatzerakoan nola beti abstraitu egiten dugun materiatasuna, sekula ez gara iristen, definizio gero eta hobeak egiten ahal badira ere, hain zuzen horregatik sekula ez gara iristen cosmos materialaren definizio unibertsalera, egiazki hitz eginez ez dago modurik, beste molde batean esanda, cosmos material honetako ezer, materialismo estrikto batean, unibertsal bihurtzeko (hori misterioa da), eta erraza da arrazoia ematea, cosmos materiala mutablea da berez, aldatze bat da etengabea, eta ez dago modurik aktibitatea den cosmos material hau ezagutzeko unibertsalki.
‎10 Nik ikuspegi materialistagoa hartzen dut, baina Platonen larregiko heracliteismoa alde bat uzten dut, zeren cosmos material hau ez baita isuri etengabe bat, eta horregatik ez dut ondorioztatzen ininteligiblea dela erremedio barik. Nik aristotelismoaren kausa formala honela ulertzen dut:
‎Historia hau ez da lorpen eta arrakasten historia bakarrik, aldarte txar eta zitalak hor daude, ezinak ere bai, mota guztietako estualdiak, erbestealdiak, Gerra Zibileko itsumena, hildako eta presoak, batzuetan lekukotasun garratzak (Aita Roman Urtiagaren hilketakoa, e. b.), etab.
2013
‎Konparazino polit bat erabiliz, hauxe dino Benedikto XVI.ak: . Esaera honek ez dau balio fede katolikoa azaltzeko. Jaungoikoa ez da absurdoa, misterioa baino.
‎–Esan dezagun Jainkotasuna diamante argi argi bat bezala dela, mundu osoa baino askoz ere handiagoa, edota ispilua dela, arimaren beste ikuskari horretaz esan nuenaren antzera; baina era askoz ere goragokoa delako, adierazten jakingo ez nukeena; eta egiten dugun guztia diamante horretan ikusten da, guztia bere barruan hartzen duena izanik, handitasun honetatik kanpo ez baitago ezer. Izugarria iruditu zitzaidan hain une laburrean hainbeste gauza batera ikustea diamante argi honetan, eta oso samingarria, gogora etortzen zaidan bakoitzean, argitasunezko garbitasun hartan, hain gauza itsusiak irudikatzen zirela ikustea, esaterako, nire bekatuak.
‎Gero datorkigu Kant bere galdera famatuarekin, nik hainbeste buel ta ematen dizkiodana, eta filosofia naturaletik ez da juizio sintetikorik a priori antzematen inon ez inoiz. Baina ikasten bada Jesusek bazituela egiten juizio klase horiek, signoak dira, orduan Harek bazuen metafisikaren berri, filosofia naturala baino gorago dagoen kosmos baten berri, ez dagoena kosmos honetan, eta halako juizioen a prioritasunak erakusten digu badagoela ezagutza unibertsalik, kosmos honetan ez baina bai beste kosmos goragoko horretan, inbisiblea zaigu baina ezagutza unibertsalaren esistentziak jaso egiten du eskolastikaren hoberena, tomismoa, eta egiazkoa dela erakusten digu. Ez dira izenak bakarrik, gure definizioak gure esentziaz hitz egiten du, eta badago esentzia horren ezagutza unibertsalik beste kosmos batean, Zeruetako Erresuman.
‎5 Filosofiako profesore profesional batek, agian, esan diezadake oker nabilela, juizio sintetiko bat a priori ez dela mirari baten definizioa, baina nik erantzuten ahal diot hortik edo oso antzerako demostraziobideetatik datorkeela fedearen zimentatzea filosofiatik. Estudiante atrebidu honek ez du ikasten bere hanka sartuetan arrazoi nahikorik bere fedebidea hausteko. Izatekotan berak jorratutako demostraziobidea pobrea da, eta inauguratzen du demostraziobide bat oparoagoa, fedea oraindik zimentatzen duena harri gogorragoetan.
2014
‎Indarra dakar eta etorkizun oparoaren zantzuak erakusten dizkigu. Baina hau ez da berez etorri. Askoren lana, nahiak, ametsak, gauzak ongi eratzen eta gauzatzen jakitea eta, azken batean, ongi asmatzea?
‎Lagunarte horretan, J. M. Setien-i balio bikoitza aitortu behar diogu17, alde sozio-ekonomikoa ez ezik nazionalari ere be giratu diolako, nahiz eta gotzain izateagatik Ortí ren liburu honetan ez duen tokirik18.
‎Aurkezten ari garen liburu honetan ez dezakegu itxaron euskalari, euskaltzale eta euskal idazleen zerrenda osaturik, ezta leinargienak ditugun guztiena ere. Jaso dira Tx. Agirre(? 1920), R.
‎Hiztegi hau ez da idatzi Euskal Hegoaldeko apaiz diozesitar guztien katalogoaren gain, baizik eta eskuratutako bibliografiak iradoki dituen hautu eta lehenespenen arabera egin du lan autoreak. Historialari arduraturen batek ekin dio historia orokorrago hori moldatzeari (berriz ere Iparraldea ahaztu gabe), ondoren hautagaien zerrenda segurtatuago bat ere egiteko.
‎Misio mundurako ekintzaile instituzional suharrak eman zituen Gasteizek: A. Sagarminagak(? 1968) 1919 ekin zion lan horri Seminariotik bertatik, eta 1927az geroztik hil zen arte bera izan zen Aita Santuen Misio Obra guztien buru Espainian3 Gogoratzekoa da Z. Bizkarra (Abadiño,), Misioekin hasi eta gerra-ostean Espainiako Ekintza Katolikoaren Kontseilari Orokorra izan zena (nahiz eta gotzaina izanik hiztegi honetan ez den ageri) 4 Oso bestelako zereginetan, Jesus Iribarren legutiarra(? 2000) datorkit gogora garai erlijioso politiko zailetan Espainiako Gotzain Konferentziaren Idazkari izan zena() 5.
Honetaz ez dot gehiago ezer idatziko, aldizkari honen 240 zenbakian dago zehatz mehatz azaldurik eta (ik. Karmel 2002).
‎Nik topatua dut bat guztiz asetu nauena, mirari bat da juizio sintetiko a priori bat. Eta a prioritasunak erakusten dit nire estudio bidea kosmos honetakoa ez den ezagutza unibertsala badagoela, beste kosmos batean, eta fenomeno sobrenaturala den signoak (san Joanek horrela izendatzen zuen miraria) ekartzen nau teorizatzera ezen Platonen intuizioak erakusten duena funtsean egiazkoa dela. Baina hori ez dut ondorioztatu aristotelismoan, eta bai kantismotik hartuz galdera zehatz bat.
‎Zoriondu nahi ditut, beraz, idazlea, errexenta, musikariak, dantzariak arizaleak, jostunak eta gainerako guztiak pastoral hau mugarri izateaz gain paregabeko maisulana izan delako. Ene idurikoz, pastoralen historian urrezko letretan idatzirik oroituko den pastoral hau ez da Itxaro Bordak idatziko duen azkena izanen. Geroak erranen.
‎Kili Berri orria zabaltzen zan lau haizetara. Honek ez eukan mihipekorik eta gogor salatzen zituan bidegabekeriak. Batzuk eta besteak jaso behar izan zituen haren lumaren eztenkadak.
‎Bigarren atal honen amaieran hau dakar: Idazki honetan ez dodaz egia guztiak esan, baina esan dodazan guztiak egiak dira. Agur.
‎(Bizitza 32,9) izango da bere lehenengo erabaki nagusia. Baina erabaki honek ez ditu beteten Teresaren desioak. Zerbait gehiagoren bila dabilkigu.
‎Giroa larritzen doanez, Jaungoiko berberari ere, kontuak eskatzen hasiko da Teresa: . Jauna, etxe hau ez da nirea; Zugatik egin da; orain honen gorabeherez arduratzeko ez dago inor, arduratu bedi Berorren Maiestatea? (Bizitza 36,17).
‎1586ko irailaren 1ean, fraide karmeldar oinutsen Kontseiluak onarpena eman zion argitaratzeko proiektuari. Ana Jesusenak Gaspar Quiroga Inkisidore Nagusiagana jo zuen orduan eta honek ez zuen inolako eragozpenik jarri Ofizio Santuan gordetzen zen eskuizkribua hari emateko. Ana Jesusenak frai Luis Leongoren esku utzi zuen eta honek hartu zuen bere gain, Errege Kontseiluaren aginduz, inprimatzeko ardura.
‎Ana Jesusenak dio, hark bere obren kopia batzuk hainbat hitz aldaturik ikustean, protesta egin zuela: . Jainkoak barka biezaie nire aitor entzuleei, niri idazteko agindu zidatenaren kopiak eginez, hitz batzuk aldatzen baitituzte; izan ere, honako hau eta hau ez dira nireak. Eta gero haiek ezabatu eta lerro artean aldatu zuten hitza idazten zuen bere eskuz?.
2015
‎Ezetz ba, kofradiak eta eleizak utziak nituela ba, baina umearotik Eleizatea, Anteiglesia... euskeraz berbetan jardun arren etxean Anteiglesia hitza sarritan entzuten nuen, umetatik,, umien zentzune, etxien entzune?. Ez dakit sekula zentzundu naizen baina umetatik, eta hau ez da harrokeria, umetatik etxean entzuten nuenetik, Durangoko jesuitetan Aita Iñaki Goikoetxeagandik, herriko abade gazte Juan Bixente Gallastegi,. Juanito, gandik eta pasiotarren seminarioan han hemenka entzun, irakurri, bizi nuen inguruagandik euskaltzaletu nintzen eta Anteiglesia berbak arduratzen ninduen. Etxean, Bargundiako Berrojanean aitak batez ere:
‎Ezinezkoa da. Eta hortik ez doanarentzat nahigabe handia litzateke egia hau ez ulertzea, hau da, Jainkoak ematen duena dela hau; eta salbatzeko noraezekoa ez denez gero ezta saria irabazteko eskatzen dena ere, ez beza uste izan inork eskatuko dionik. Esana dagoen guztia egin dezana, hori gabe ere, perfekziora iritsi gabe ez da geratuko.
‎Bata da ez dela bidezkoa, hainbeste eman digunari eta etengabe ematen digunari, gauza bat ematera jarri nahi dugunean, hau da, ardura txiki hau (ez, gainera, interesik gabe, irabazi handiekin baizik), ez diogula ematen erabaki osoz, berriro hartzeko maileguz ematen den antzera baizik. Hau ez nuke esango nik ematea denik, mailegua jaso duen hura betiere nolabaiteko nahigabez geratzen baita berriro hartzen diotenean, batez ere haren premia badu eta beretzakotzat hartua bazuen, edota adiskideak badira eta mailegua jaso duenari inolako interesik gabe emandakoen zor handia badio: arrazoiz begitanduko zaio ezereztasuna eta oso maitasun urria, bere gauza bat haren eskuetan utzi nahi ez izatea, maitasun seinaletzat bada ere.
‎Nietzsche-k hasieratik trabatu zuen Mistikarako aukera,. Jainkoaren heriotza? baieztatu eta aldarrikatzean; hortaz, ezin da egon mistika erlijiosorik, eta Supergizonarena mundu honetakoa ez bada. Hala ere, ez da falta izan, Nietzsche-ren pentsamendua al Arabi ren sufismo mistikoarekin alderatu duenik (noski, segun nolako irakurrera egiten zaion al Arabi) 6.
‎(?) Ez da bidezkoa, hainbeste eman digunari eta etengabe ematen digunari, gauza bat ematera jarri nahi dugunean, hau da, ardura txiki hau (ez, gainera, interesik gabe, irabazi handiekin baizik), ez diogula ematen erabaki osoz, berriro hartzeko maileguz ematen den antzera baizik. Hau ez nuke esango nik ematea denik. (?) Zein emazte da, bere senarragandik bitxi preziatuak hartu ondoren, eraztun bat behinik behin emango ez dionik, ez hark duen balioagatik, dagoeneko senarrak guztia baitu berea, hil arte senarrarena izango den seinaletzat baizik?
‎Noiz arte iraungo dugu, ene alabak, Jainko handi hau zerbaitetan imitatu gabe? Oi!, dagoeneko ez dezagula inolako ardurarik izan irainak sufritzeagatik, baizik eta sufri ditzagula gogo onez eta maitatu iraintzen gaituena, Jainko handi honek ez baitio gu maitatzeari utzi, guk irain ugari egin arren; arrazoi osoz nahi du, beraz, guztiek barka ditzatela bidegabekorik handienak egin badizkiete ere? (6 Eg. 10, 3?
2016
‎Airea edo mozorroa soilik balitz, gaitz erdi; baina gizartea deskristautu ahala, tradizio hauek ere beren espiritu jatorrez hustu eta arbasoek helarazi digutenez gabetu egiten ditugu. Eta hau ez da izaten, gehienetan, berezko korrontea, nahita bideratua eta gaurko komunikabide eta teknologia indartsuen laguntzaz manipulatua baizik.
‎Ana Jesusenak dio, hark bere obren kopia batzuk hainbat hitz aldaturik ikustean, protesta egin zuela: ' Jainkoak barka biezaie nire aitor entzuleei, niri idazteko agindu zidatenaren kopiak eginez, hitz batzuk aldatzen baitituzte; izan ere, honako hau eta hau ez dira nireak. Eta gero haiek ezabatu eta lerro artean aldatu zuten hitza idazten zuen bere eskuz.
‎Andres Urrutia euskaltzainburua ere han izan genuen, gogotsu mintzatuz. Honek ez zuen aparteko idazkirik behar izan lanaren balioa eta garrantzia agerian jartzeko. Egin eginean ere, berea izanik Liburuan agertzen den aitzinsolasa, liburua ireki eta era didaktikoan irakurri zizkigun bere ustez gogora ekarri eta aipagarriak diren zenbait lerro.
‎(Azkue, 1676). Nire ustez, azken hau ez da atsotitz honen jatorrizko bertsioa. Jatorrizkoa bertsio da:
‎–Nolanahi ere, lan hau ez da pertsona bakar baten emaitza, lantalde oso batena baino. Hurrenez hurren, partaide eta egile izan dira euskaltzain oso (oraingoak eta lehenagokoak), ohorezko, urgazle, laguntzaile eta abar, Akademiaren zerbitzuetako norbanakoekin batera.
‎Nolanahi ere, lan hau ez da pertsona bakar baten emaitza, lantalde oso batena baino. Hurrenez hurren, partaide eta egile izan dira euskaltzain oso (oraingoak eta lehenagokoak), ohorezko, urgazle, laguntzaile eta abar, Akademiaren zerbitzuetako norbanakoekin batera.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia