Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 162

2000
‎Alienazioaren denuntziaz haratago jo nahi du, moral askatzaile bat proposatzen du nitasun espiritual batetik kaos antolatu honi aurka egiteko baino gainditzeko. Gizarte materialista honetan ez etsitzeko ahalegin poetikoa da bere azken obra ere, salmodia kutsuko hegalditan antolatua. Poetak ez du galdu, haatik, hitzaren alderdi guztiak ustiatzeko talentua, baina orain joko haiek zama semantiko handiagoa dute, eta esan liteke adieraren arabera antolatzen direla.
‎Bere obra ugarian paisaia ageri zaigu protagonista nagusi, eta ondorioz poetaren bakardadea nabarmentzen da. Honek ez darama, hala ere, Orixeren naturarekiko urtze mistikora edo sentimentalkeriara; Perurenak panteismoz bizi du ingurua, telurikotasun hurbilean, hizkeraren narotasun liluragarrian.
‎Elementu gutxi eta oso aukeraturikoren inpresionismo bat da Otamendiren lehen poesiaroa. Azkenaldiko poesigintzan berriz elementuz hornituago ematen digu bere lirika, eta joera barroko hau ez da metatze hutsa, sentimenduen konplexutasunak behartzen duen argitze saio bat baizik, menturaz debaldetakoa:
‎Epikotasun lorios betetik urrunduta, suntsimendu baten zantzuak kantatzen dizkigute XX. mendeko poeta gailenek. Derrotaren kontzientzia honek ez garamatza ordea malkokeriara: poetak askatasun egarri handi batean kantatzen du" hegoak ebaki banizkio...".
‎Kasu: " Hau ez da Espainia idatzia du norbaitek ikasgelaren atariko zutabean. Zutabean beheraxeago, letra txikiagoz, beste norbaitek erantsi:
‎6 Zoritxarrez, 1979an Ediciones Vascasek egin zuen faksimile edizioan lehenengo zenbaki interesgarri hau ez zen jaso.
‎Iparraldean, geroago Ameriketan gertatuko den bezala, fenomeno bitxi bat eman zen, alegia, ailegatzen ziren intelektualen lanak bertakoek egindakoekin nahastuko zirela, batzuetan bereizteko zaila izateraino. Historikoki hau ez zen gauza berria izan; esaterako, errealitate hau baieztatzeko, hor dugu Miguel de Unamunoren testigantza, 1925etik 1927ra Hendaian erbesteratuta egon zenean: " La casa vasca —esan zuen— tiene dos compartimientos:
‎Amistad aldizkariak, multikopien bidez egina, 300 ale inguruko tirada zuen eta hogeita bost zenbaki argitaratu zituen. Aldizkari honek ez zuen inongo loturarik alderdi politikoekin, eta haren koordinatzaile nagusia Amador Diaz izan zen.
‎Poesiak badu bere zailtasuna, geometriak planoaren azpia ere jakin behar duen gisan azaldu nahi baitu ilargiaren ostea; are gehiago, poesia ezagupide modu berezia da. Den mendreneko ahalegina eskatzen eta bide laburrena eskaintzen duen gure egungo literatura prosaikotu honetan ez da harritzekoa" poesia hermetikoa" izeneko lelopean kokatu izana kritikoek Iñigo Aranbarriren lehen bi liburuak. Bere poesia ulergaitza zela, alegia(" Ez naiz argi min tzatzen").
‎Inor ez da gauza izan mundu txiki gure honetan pistola hartu duten emakumeak leial eta fier azaltzen. Herri honek ez du bere kontalaria aurkitu. Harrizko herri honek ez du izkiriatzen duenik.
‎Herri honek ez du bere kontalaria aurkitu. Harrizko herri honek ez du izkiriatzen duenik. Ez du bere kontraesan guztiak filmatuko dituenik.
2001
Honek ez dio, haatik, galarazten Iparraldean nagusi den frantseszaletasun erregionalistatik bereiztea, eta neurri batean, ideia nahiz jokaera berrietarako haziak ereitea.
‎Baina, aldaketek erakar ditzaketen onurak gorpuzten diren bitartean, lantua, negar zotina eta betosko iluna nagusi dira oraindik orain. Nazioarteko terrorismoa gero eta gehiago baliatzen ari omen da Internetez bere egitasmoak burutu ahal izateko eta arazo honek ez omen du hasi baino egin. Barne Ministro alemaniarraren hitzetan:
‎Berotzen jarraitzen badugu, tenperatura 11.000 °C ra iristean, gasa ren atomoak elektroiak galtzen hasiko dira eta elektroinegatiboz eta ioi positiboz osaturiko zopa bilakatuko dira. Hale re, egoera honetan ez da oraindik fusio erreakziorikge rtatuko, ioi positiboen arteko aldarapen indarra baitago. Baina plasma areago berotuz gero, ioi edo nukleo horiek abiadura galanta har dezakete, eta abiadura horri eskerge rta daiteke indar aldaratzailea gai ez izatea nukleoen arteko talkak eragozteko.
‎Gure artean ere gauza bera gertatzen da: zonalde erdaldunetako jende askok ez du euskararen komunitatearen berririk; eta hau ez da nire uste apala, hainbat ikerketatan agertu zaigun errealitatea baizik. Euskararen agerpena, poliki poliki gero eta ugariagoa bada ere, Euskal Herriko gizartearen indar eta korronte indartsuen eta nagusienetan —botere zein kontrabotere eremuetan— sarri ahaztuta eta baztertuta gelditzen da, oraindik.
‎Hondamendi hau ez da, ordea, ezustean gertatu. Ga rtnerG roup deritzon enpresa amerikarrak iazko martxoan jakinarazi zuen e konomiaren eboluzioa, eta baita arlo honetan batere mamirik gabe ugaltzen ari ziren gehiegizko espektatiben inflazioa salatu ere (zentzu honetan, Roland Berger View aldizkariak duela urtebete iragarri zuen e konomiaren gailurrik gorena tarteangertatuko zela, eta ordutik 2003ra bitarte sekulako gainbeherakada etorriko zela; ondoren, 2004tik aurrera emeki emeki gora egingo zuela aurreko hondamendiaren eskarmentuak erakutsiko lukeen esperientziaz baliatuz).
‎Eta hortik atera nahi dute euskara eta abertzaletasuna banaezinezko lokarriz elkartutadaudela. Irakurketa honek ez du ez buru eta ez buztanik, atzekoz aurrera ez baitu esaldiak balio. Non esaten da euskaltzale batek abertzale izan behar duenik?
‎Fernando Savaterren gaia da hezkuntza ere. Honek ez du ikastoletara (baina baita horra ere!) mugatzen bere kritika: irakasle errudunik bada, baina batez ere edukietan dago gakoa:
‎" Euskara Biziberritzeko Plan Nagusia" Eusko Legebiltzarrean aurkeztu zenean, 1999 urtea ren amaieran, agerian eszenifikatu zen desenkontrua. Plan berri honek ez omen du aurreko kontsentsua errespetatzen. UAko Enriqueta Benitok elebakartasun kamuflatutzat hartzen du.
‎berarentzat, oinarri erlijiozko nazionalismoa edo arrazazko nazionalismoa baztertzaileak eta diskriminatzaileak dira. Ez, ordea, nazionalismo linguistikoa, besteak bai bezala, honek ez duelako eskatzen ongiaren ikusmolde komuna.
‎(Errua, zer da errua?) Zer azterturik eta aldaturik badagoela etxe bueltan ere. Lan hau ez da hooligan baten lana: txalo etxekoei eta txistu kanpokoei.
‎3. Goian esandako guztiagatik, portaera zuhurra baino zuhurragoa izan genuke, berez ere maite ez gaituenari gu gogorrago kolpatzeko aitzakiarik txikiena ere ez emateko. Honek ez du esan nahi, noski, bidegabekerien aurrean geldi egon behar dugunik, baina beti ere moduak eta formak errespetatuz. Gauza bat da protestako aldarriak eta manifestaldi baketsuak egitea eta beste bat, irainak, mehatxuak eta manifestaldien ondoko txikizioak, gure etsaiei euskara bandalismo eta indarkeriarekin lotzeko aitzakia bikaina ematen dietenak.
‎normalizazioaren erritmoak, moduak, aplikazioak, erabilerak kritikatzen dituzte batzuek. Kritika mota hau ez da berria. Nobedadea orain bestea da, kritika orokorra, ez soilik berria delako, baizik eta, gainera, masiboa delako.
‎Aurreko interpretazioarekin bat etorriz, euskararekiko hizkuntz politikaren aurkako jarrerak linguistikoak ez diren zioengatik larriagotu dira. Izan ere, azken garai honetan ez da egon hain erantzun bortitza justifika zezakeen gertaera, egoera edo arautegi berririk. Kronologikoki, euskararekin harremanik duen ororen aurkako erasoen areagotzea Lizarrako akordioaren sinadurarekin lotuta dago.
‎Eta ari eta ari... Euskararen normalkuntza renalde egiten dugun honetan ez al dugu gure mea culpaere adierazi behar. Ez al da bide hori, geroago azalduko dudanez, euskalgintza indartsu baterako zubirik egokiena?
‎Ikasturte honetan ez da euskararen aldeko boladarik sumatzen, eta baliteke datorrenean gauzak okerrera egitea. Haatik, ez nuke nahi mezu ezkor batekin amaitu.
‎Gizakia bera ere giza baliabide izatera pasatu da (hauteskunde kanpainetan, erroldatutako gizakia boto baliabidea da). Prozesu teknozientifiko eta politiko honetan ez dira desagertu hiritarren arteko aldeak edo desberdintasunsozioekonomikoak. Horrela, Petrellak" mundu apartheid teknosozial legitimatua" izendatutakoa sortu da.
‎paradigma bioinformati koan jabea gizon eskolatu, nagusi, aberats, english speaking, gazte, hi rita rra da. Teknoapa rtheid honetan ez da gomendiozko gutun oso ona emakume analfabeto, pobre, ez zuri, langile, zaha r, not english speaking, base rritarra izatea.
‎Baina UPNn ere ez da amaitzen arazoa. NafarroakoAlde rdi Sozialistak, Juan Jose Lizarbe buru duenetik, eta PSNtik baino UPNtik gertuago dabilen Vctor Manuel Arbeloa eta Aurelio Arteta bezalako ustezko intelektualen eskutik, sekulako sarraskiak egin ditu euskararen kontra, eta kasu honetan ez du balio eskuindarrak direla esatea —ezkertiartzat jotzen du bere burua NASek— edota euskararen kontrako grina berezkoa dutela pentsatzea. Arazo sakona da benetan Nafarroako sozialistena, baina hizkuntzari dagokionez, alderdiko militante asko borrokatu dira —hauek ere lehen orain baino gehiago— euskararen alde, eta Jose Luis Castejon Parlamentuaren presidentea rn kasua adibide bat besterik ez da.
2002
‎Gaur gizarte eragileek horixe eskatzen diote unibertsitateari. Izan ere, kontu hau ez da berria. Unibertsitateek beti izan dute eragin onuragarria bere gizarte inguruan eta inguru horren garapenean, baina eragin hori zeharkakoa izan da, bestelakoak izan baitira unibertsitatearen helburu nagusiak.
‎Arlo hau ez dago batere garatuta gaur. Horregatik, datozen urteotan ildo horretatik bideratu litzateke ohiko ikasleen kopuruaren beherapenak askatuko dituen baliabideen alde esanguratsu bat.
‎Unibertsitate birtual edo Campus birtual izena duten ekimen ugari sortu dira azken urteotan, eta gure unibertsitateak ez dira salbuespen izan. Halaere, eremu berri honi ez zaio eman nire ustez eman litzaiokeen garrantzia.
‎Irakasteko, ikasteko, ikertzeko eta eguneroko harremanetarako hizkuntza nagusia euskara izango duena, baina lurralde bakoitzean ofizialak diren hizkuntzak (gaztelania frantsesa) eta gaur egun" lingua franca" bihurtu den ingelesa ere euskararekin batera irakasteko eta ikasteko eta bereziki kanpoko harremanetarako eta ikerketen argitalpenetarako erabiliko liratekeen hizkuntzak izan liratekeela uste dugu. Euskal Unibertsitatearen eredu honetan ez luke lekurik orain UPV/EHUn indarrean dagoen euskararen eta gaztelaniaren bide paraleloaren ereduak, are gutxiago oraindik ere nagusia den ele bakarreko ereduak. Denboraren erdia baino gehiago muin bakarreko euskarazko unibertsitatea izango litzateke, baina lekuan lekuko hizkuntza ofizialak eta ingelesa beharrezko hizkuntza osagarriak lirateke.
‎Dena dela, euskal unibertsitatearen onura eta abantailen kontu hau ez dakit nik onura eta abantailetatik haratago ala honatago dagoen. Izan ere, ba al du irauterik partzialki eta eremuka soilik erabili eta baliatzen den hizkuntzak?
‎Soilik merkatuaren arabera eraikitako unibertsitate batek ez luke merezi, merkatuaren premia aldakorrei besterik gabe erantzuteak unibertsitatearen izaera sakona deuseztuko lukeelako eta, arriskutsuago litzatekeena, merkatuan mugatutako balioek aginduko luketelako unibertsitateko irakaskuntza eta ikerkuntzan. Puntu honetan ez dut hemen asko insistitu nahi. (Edonola, begiratu Euskal Herrian dauden unibertsitate publiko nahiz pribatuen merkatuarekiko ajuste akritiko etengabeak egiteko joera.) Titulazio horien aukera egiterakoan alderdi demografiko akademikoak hartu behar dira kontuan eta irakasle ongi prest atuen existentzia.
‎Unibertsitateak urrats bi aurrerago joan behar du, hizkuntza bien artekobe rdintasun errealera hurbilduz, euskarari esparruak zabalduz, diglosia gaindituz. Ez naiz ordea luzatuko honen gainean, hau ez da-eta proposatu zaigun gaia.
‎Gure balio, arrazonamendu eta nahiak ahaztu eta beste egoera, kultura eta historia batean oinarritutako gizakiak ulertzen saiatu. Honek ez du zertan eskatzen atxikimendurik, ez horixe! Baina tresna baliagarria da egungo nazioarteko egoeraren ildoa ulertzeko.
2003
Honekin ez dut esan nahi gure eskakizunak zilegiak ez direnik. Euskararen ofizialtasuna, normalizazioa, hizkuntz eskubideen bermea eta abar toki guztietan defendatu behar diren eskubideak dira, guztiz demokratikoak gainera.
‎Baina Machadorekin batera, bidea eginez egiten dela sinesten badute, eta orain arte bezala horretan jarraitzen badute, edozein tokitara iritsi ahal izango dira, baina ez derrigorrez iritsi nahi zuten tokira. Eta horri eusten badiote, beharbada arrazoiez esango du norbaitek, hemendik gutxira, herri honek ez zuela izan proiektu ilusionante bat aurkezteko gai izan zen minoria inteligenterik. Gehiegizko luxua izango litzateke:
2004
‎Ez dakit inoiz baino gehiago saltzen ote den, edo Atxaga den saltzen duen bakarra, baina hau ez da idazle bakarreko literatura. Uler nitzake kritikak barne ezinegon batetik eginikoak balira —hala dela iruditzen zait—, baina inola ere ez irizpide literarioetatik abiatuta.
Hau ez da diskriminazio positiboa, ez kuota, ez bozgorailua, ez" il futuroedonna" tankerako lelo leloa: literatura ezagupen eta plazer iturri gisa gozarazi didaten liburupa re baten aldarrikapena da, eta irakurtzeko gonbita.
‎Adimena egituratzeko bidean ikusmenaren antolaketa funtsezkoa zaigu. Honek ez du esan nahi itsuak ikusmena garatua daukatenek baino adimen gutxiagokoak direnik, inteligentzia ikusmenaz at dauden beste oinarriezbaliatzeko gaitasuna lantzen dutela baizik.
‎Hitzen atzeko esanahia kontuan izan behar dugu, hots, forma eta edukia, eta aipatu behar dugu ere hau ez dela erabaki arbitrario bat izan. Patrizia Violiren hitzetan laburbilduz:
‎frankizia baten moduan Gaztela eta Leongo Canal 4k garatutako egitura eta irudia erabiltzen baititu Iruñeko Canal 6k. Honek ez du, ordea, katean jarduten haiekin. Programa aldetik eduki batzuen trukera mugatzen da harremana.
‎Bigarren aukera izango litzateke, geure artean hornitzea, baina euskarazko tokiko telebisten esperientzia oso murritza da. Hamarrera ere ez gara heltzen euskara hutsez emititzen dugun telebistak; hauetariko asko momentu honetan ez aurrera ez atzera dabiltza. Gaur egun, gure arteko harremana oso kaskarra da.
‎Gure kasuan euskararen aldeko apustua argia da, eta uste dugu Urola Kosta bezalako eskualde euskaldun batean honek ez duela arazo azpimarragarri bat suposatzen.
2005
‎Zaila zait laburtzea, baina esango nuke, beste guztien artean norbera nor den zehazki jakiteak ematen duen harro tu behar ezak bizi duela bera, baldin eta esan nahi dudan hau ez bada terminoetan beretan gertatzen den kontradik zioa. Egiazki aberats denak, aberaskeriarik behar ez duen bezala, apaltasunak bizi duela bera.
‎Nik zartako bat eman nion neure sorbaldari eta min handia. Neure baitan esan nuen," Hau ez duk hiretzako, motel", eta atseginezizerditu nintzen, baina arbasta zoko batean utziz. Beraiek neguan saunatik atera eta erreka izoztuan sartzen omen ziren.
‎Emakumea emakume izateagatik, etxea eta azoka ditu bere lekuak, eta familia, maitasuna eta natura bere gaiak, edo hori uste izan da orain arte. Ikusiko dugu hau ez dela betetzen euskal literaturan ere.
‎• Euskararen aldeko politika hau epelagoa edo beroagoa izan, egia esan, Administrazioaren politika hau ez da ia inoiz gai izan euskararen aldeko sentimendu sakon eta iraunkorra bideratzeko. Gorago aipatutako adostasun zabala lortu duten euskararen aldeko kanpaina eta ekintza ia guztien atzean" herri ekimena" izenez ezagututako mugimendu, talde edo elkarteren bat izan da, eta ez, ordea, Administrazioa.
‎Administrazioak ere beste horrenbeste egin luke(" erradikalak dira, gure sosak besterik ez dituzte lortu nahi, alderdi jakin batek sortuak eta erabiliak oposizio bortitza egiteko"...). Jakina, argi dago konfiantza hau ez dela berez piztuko: horretan bi aldeek egin dituzte ahaleginak bestearen konfiantza (berr) es kuratzeko.
‎Gogora dezadan lehenengo lerroetan esandakoa: gogoeta hau ez dago ikuspuntu neutraletik egina, leku jakin batetik baizik: euskararen aldeko lanean ari den mugimendu edo gizarte sektoretik eta, batez ere, neu ere partaide nauen sektore horri begira.
‎• Estatu espainiarrean derrigorrezkoa da gaztelania menperatzen dela erakusten duen froga irakaskuntzan bertan aritu baino lehen, eta hor ez da inoiz ez diskriminazioaz ez inposaketaz hitz egin. Era berean, gatazka hau ez zen inolaz ere emango ikasi beharreko hizkuntza ingelesa edo bestelakoren bat izan balitz.
‎Konponbide eskaera honetara ere bildu zen EA, argi utzita euskaraz ikasteko eskaera gero eta handiagoari aurre egin behar zaiola lehenik, baina lehentasun honek ez duela zertan traba izan dena delako arrazoiengatik (batzuetan erabaki pertsonalengatik ere bai) euskararen ezagupen mailara egokitu nahi edo ezin izan duten irakasleoi irtenbide bat bilatzeko. Hezkuntza Sailak berak ere agertu du behin baino sarriagotan irtenbideren bat bilatzeko nahia edo borondatea.
‎Antzeko egoera bat diseinatu nahi izan dut euskararentzat, argi izanik honekin ez ditugula, besterik gabe, euskararen etorkizuna eta biziraupena ziurtatuko, baina bai lanean tinko jarraitzeko nolabaiteko abiapuntua(" nolabaitekoa" diot; izan ere, ez gara hutsetik abiatzen, orain arte egindakoa lan ederra izan baita) oinarri sendoetan sustraiturik.
‎Lehen arrazoia liburuaren" bizitzari" dagokiona da. Libu ru mota hau ez da zirkulazio handikoa, eta zoritxarrez bizialdi luzekoa ere ez. Aurten berrargitaratu direnak 14 titulu bakarrik dira, saileko produkzioaren %4 eskas.
‎Grafiko bikoitz bat eman nahi dut, Precisa ren datuak erabiliz. Esana dut bestetan ere datu horiek optimistegiak iruditzen zaizkidala, baina kasu honetan ez da hori ikusarazi nahi dudana. Tendentzia baizik.
2006
‎Kategorizazio honek ez du inolako legitimitaterik auzitan jartzen baizik eta adierazten argitaratzaile mordo baten izaera. " Kanpoko" tzat hartzen ditugu hemen etxe nagusia eta jatorrizkoa Euskal Herritik kanpo daukatenak, kanpoan editatu nahiz sukurtsalen bidez berton lanegin.
‎Udaletxeen artean produkzioaren ia %30 osatzen dute. Bestalde, liburu tipo honek ez du merkatuan intzidentzia handirik. Berrargitalpena %5 da.
‎Bi puntuotan: alegia, euskal kulturgintzan jardun eta lankideak nahinondik biltzen ahalegindu, berrogeita hamar urte honetan ez da aldakuntzarik egon Jakinen.
‎Banaketa hori aldi baterako, mugatua edo epe luzekoa izan daiteke, ikastaro bat edo bikoa, lortu nahi den hizkuntza gaitasuna eskuratu arte. Eredu hau ez da bestea bezain hedatua.
‎Etorkinen ama hizkuntzen irakaskuntza. Hau ez da Babel
Honek ez du esan nahi nazioak esentzia bati begira ulertzen direnik. Autoreontzat, hein batean, nazioek funtzio instrumentala dute:
‎konponbidea sendotzen du, eta gatazka berriak erreproduzitzeko aukerak mugatu. Fenomeno irredentistak (dagoeneko eraikitako beste estatu batera batzeko borroka nazionalistak) printzipio hau ez onartzearen ondorio izaten dira askotan, beste arrazoien artean, lurralde zati bateko herritarrei euren erabakia adierazteko aukera ez zaie eman eta. Irlandaren kasua paradigmatikoa da, bere garaian Iparraldeko konterriei ez baitzitzaien iritzia eskatu Irlanda independentea osatzeko, ustez gehiengo batek Britainia Handiaren alde egiten zuelako.
‎Gutxi dira erabateko iritzi bat emateko gai sentitzen direnak. Garbi dago Lazarragaren eskuizkribuaren aurkikundeak lehen momentutik lortu zuen erabateko adostasuna kasu honetan ez dela errepikatu. Espezialisten esparrutik irtenda ere, Jon Juaristi eta Antonio Rivera bezalako intelektualek iritzi desberdinak agertu dituzte, baina biek aipatu dute kontua oraingoz aidean dagoela.
‎Finean, urte batean behintzat, herriko plaza bakarrean (herri horrek plaza bakarra du) umeek bi Olentzero ikusi ahal izan zituzten batera, bata izkina batean, bestea bestean. Ez dakit posible ote den hondamendi handiagorik imajinatzea, baina zinez diotsuet, hau ez da txiste txar bat, hau benetan gertatua da. Pentsa ezazue herri horretako umeengan eta beraien gurasoengan.
‎Lehenengo eta behin, 1989an Berlingo Harresia erori zenetik mundua asko aldatu da. Kapitalismoaren erabateko nagusitzeak Santa Clausen hegemonia mundialaren areagotzea ekarri du eta, zertarako engaina, Olentzerorena bezalako proposamenak mundu globalizatu honetan ez dira lehen bezain erakargarriak. Gainera, Erregeek malgutasun handiagoa erakutsi dute kultura komertzial berrian integratzeko, beren desfileak Rio de Janeiroko ihauterien kopia bihurtuz.
‎Horixe zen notarioaren izatearen arrazoia: " Doy fe de que este señor no ha pagado" (Fede ematen dut jaun honek ez duela ordaindu). Ez al da lan tristea?
Hau ez da eskaintza osoa halere. Hurrengo asteetan izango dira liburu gehiago.
‎Liburu hau ez da enea... [Interneteko artxiboa].
‎Egungo festa honetan ez dugu Jakin en bidea bakarrik ospatu nahi, euskalgintza osoarena baizik.
‎Eraldaketa ez da beti erraza izan, eta tentsioak hor izan ditugu, eta ondorioak ere. Jakin badakigu aldaketa etengabekoa dela; hau geldiezina dela eta honek ez duela amaierarik, ezin duela amaierarik izan eta horretan egokitzen jakitea dela garrantzitsuena. Besteak beste Joxe Mari Arizmendiarrietak zihoen hura lege baita:
2007
‎Gura badu goizero bezala kioskora joan beharra dauka, besteak baino garestiagoa den euskarazko egunkaria badauka. Oztopoak oztopo erosiko du, kiosko honetan ez bada bestean. Metroa hartu aitzin, bihurgunea hartu du euskarazkoa eskuratzeko.
‎2 Iritzi korronte honek ez zuen Interneten ahamen demokratikoan sinisten, herri aberats eta pobreen arteko amildegia gaindiezina zela uste zuelako.
‎Ez du abangoardiaren beharrik. Gerrilla honek ez ditu masak askatuko, eraldaketa sozialen protagonistak hiritarrak direlako. Gaur egun, gerrilla komunikatiboaren eraginkortasuna transgresioan dago, kodeak, formak, mezuak hankaz gora jartzeko abildadean, alegia.
‎" Antxetarik gabeko itsaso bat". Badia hau ez da kresal soil peko badia. Ugerra da.
‎Galiziako gizarte zibila izan zen erantzun egokia eman zuen eragile nabarmena. Gizarteeta ingurumen hondamendi hau ez zen zerutik edo kasualitatez etorritakoa. Bretainiako erregioa baldin bada marea beltzen txapelduna (7 kasu 1967tik hona), Galizian Prestige seigarrena zen 30 urtetan, eta hau, duda izpirik gabe, larriena izan zen.
‎Oso argi dute askok zergatia. Auzi honetan ez da bosteko harmoniazkorik osatzen eta aurrez aurreko partida dirudi. Irakaskuntzan askotan mintzatu ohi da gurasoen utzikeriaz, eta gurasoen artean irakaskuntzan dihardugunon bizimoduaren erraztasunaz.
‎Ezin al daiteke pentsa Wikipedia edukiz hornitzeko ahalegin egituratuak antolatzeko diru-laguntzak bideratzea? Bide hau ez legoke Encartaren bidearekin kontrajarria; osagarria da, erabiltzaileari aukerak ematen zaizkiolako. Eta zergatik ez Euskal Herrian alor horretan dabiltzan agente nagusien elkarlana bilatu eta oso osorik bertatik abiatutako proiektu bat bideratu?
‎Juan Ignacio Bidarte zuzendariak berak onartu du, horretaz galdetu ziotenean, hau ez dela museo nazionala. Hau Guggenheim museoa da, XX. mende bukaerako ikonoetako bat.
‎" Hau ez da museo nazionala", esan zuen Bidartek. Zein da, baina, gure museo nazionala?
2008
‎Oso interesgarria izan zen Xavier Vilak eman zuen hitzaldia eta hunkigarria Txillardegiri egin zitzaion omenaldia. Jardunaldi honetaz ez naiz gehiago luzatuko, informazio osoa Soziolinguistika Klusterraren webgunean (www.soziolinguistika.org/jardunaldia) eskuragarri baitago.
‎Ulertuko duzuelakoan, zenbait administraziori buruz ari naiz. Honekin ez dut esaten txarto egiten dutenik, beharbada egoera soziolinguistikoari egokitzen dira eta euskaldun osoak ezin aurkitu daitezkeela pentsatuko dute edo halako esperientzia izango dute. Gainera lan merkatuan eskatzen ohi dena baino askoz gehiago bada lehenengo perfila.
‎Zer esan gura du horrek? Europako errepide dentsitate handiena duen lurralde honetan ez dela errepide gehiago eraikiko. Leku ederrean trumoia; errepide gehiago egitearen alde ote dagoen itaunduta, Europan oro har errepideen pisua murriztearen aldeko apustua egiten dela onartu ostean, Lopez de Gereñuk ez zuen ezezkorik aipatu:
‎aulkiak, zapatak eta belaunak Sautrela ko posturak imitatuz, solasaldi epela flexo batzuen argipean. Hitzaldia ixteko, euskal literaturaren gaur egungo panoramaz galde egin zion Etxeberriak Lertxundiri, eta honi ez zitzaion aurpegia ilundu. Nork bere estiloa lantzearen garrantzia aipatu zuen, euskara maila eta idazketa teknikak homogeneoagoak diren garaiotan.
‎Hori bai, ondorio batera iritsi naiz irailaren batean aiton amonek utzitako etxera itzuli naizenean: " etxe hau ez da nirea; baina nire etxea hau da".
‎Bestetik, berriz, datua logikoa dela ere esan daiteke, irakasleei ez zaielako komeni prozesu horren baldintza berriei aurre ez egitea, gertatuko ez direlako edo aldaketak bere lanarekin ezer ikustekorik izango ez dutelako sinismen antzu bezain hutsean erortzea —eta badira horietariko franko— Ikasleen logika ere ulergarria da, neurri batean, jakin baitute ikas metodologia berriaren zioa beraiek izango direla, eta beraiekin inork ez duela kontatu kexatzen dira... Baina logika hori bideratzeko, jakin behar da neurri berri hau ez dela hain" berria"; izan ere, unibertsitateari betidanik irakaskuntza ikerkuntza binomio banaezinak garatzeko eskatu zaio, baina ikasleen formazioan ezartzeko eskatuz. Aipatu sailkapenetan" ongi" sailkatuak irteten diren unibertsitateek ikaslea euren abiapuntu eta helmuga bezala hartzen dutela ikusten da.
‎Gurea inposatzeko baliabide ez etiko batzuk erabiltzea, bat batean biktima izatetik borrero bihurtzea litzateke. Ez, zentzu honetan ez da onartu behar, onartzea aipatzen dudanean, gure iragana izan den moduan begiratu behar dugula esan nahi dut, bere alde txarrenetan eta baita onenetan ere. Hay que aceptar el hecho, no la practica, gertaera onartu behar da, ez bere praktika.
‎Dena den, adibide honetan ez dugu soluzionatu disonantzia kognitiboaren arazoa, bere horretan jarraitzen du: ekintza, jarrera eta usteen arteko kohesiorik ez dago.
2009
‎Sail honetakoak ez dira asko kopuruz, baina bai proportzionalki indartsu. Ekoizleen %13 dira eta ekoizpenaren %20, 5 egin dute.
‎Eboluzio hautsi horrek aipaturiko indefinizioa islatzen du. Badirudi liburu tipo hau ez dagoela gizartearen premiei erantzuteko pentsatua, baizik eta argitaratzaileen premia eta erritmoaren arabera antolatua. Argitaratzailea edozein dela ere:
‎Hainbat arloz elikatzen den sail honek ez du indarrik hartzen. Musika, argazkia, zinema edo mendizaletasuna, kirola, jokoa, erdaraz" egiten" dira.
‎Horretan ez dago neurririk. Lan hau ez da soziologia. Soziologian edo soziometrian zenbakiak behar dira, baina etnografian herrian sustraituta dauden lekukoen testigantzak behar dira.
‎Gizarteak eta egoera sozio historikoak batuaren eremua zabaltzea ekarri du. Gai honetan ez naiz sartuko, beste historia bat baita, hain arrakastatsua izan ez dena seguruenik eta oraindik bizi bizia dena.
‎Iragarri honek ez du —agian! — nehor sinestean harrapatuko... argi baita Etxekoparren broma bat dela. Alabaina, umorearen gibelean zerbaiten salaketa ere bada eta hau da pastoralak azken hogeita hamar urte hauetan bizi duen lehia zorrotzaren ustezko gehiegikeriak.
‎Beraiek ez dira artistak, profesionalak baizik, karrera profesionalean gora joan edo daudenean mantendu nahi dutenak. Hau ez da salaketa, ez gaitzespena, argazki baten atzean zegoen mezuaren azterketa baizik.
2010
Hau ez da batere zientifikoa. Azken hiru domekatan egindako azterketa bisuala baino ez da; badakizu, atentzio izugarria jarri eta pasatzen den guztiarekin gelditu.
‎Hitz eta pitz inguruan. " Hau ez da literatura", diost ezagun batek. Zaila da, gero, literaturaren definizio hertsitik ateratzea; definizioak suntsitzea.
‎Argi gera bedi, hau ez da egun bateko ikerketa lana. Hondartza egunek iraun adinakoa baizik.
‎Nik gaizki ulertu ez banuen, Mitxelenaren jarrera zen terminologiaren hau ez zuela UZEIk bideratu behar, baizik eta unibertsitateak, edo erakunde publikoek zuzenean egin behar zutela. Horregatik, asmo honetan guk sekula ez genuen eduki Mitxelenaren oniritzirik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia