2023
|
|
Amaitzeko, zehapena kopuru bakarra edo ehuneko finkoa bada mugak edo tarteak aipatu gabe, graduazio irizpide
|
hau
ez da aplikatuko, begi bistakoa denez, ez dagoelako gutxieneko eta gehieneko zehapenik graduazioa aplikatu ahal izateko. b) Datuak ezkutatzea
|
|
Graduazio irizpide
|
hau
ez da aplikatuko urratzaileak bere aitorpenean tributu zorra zehazteko behar diren osagai guztiak jaso baditu. Ezta datu aitortuak bat datozenean kontabilitateko liburuetako datuekin ala derrigorrezko erregistro fiskaletako datuekin ere, baldin eta liburu eta erregistro horiek funtsezko akatsak badituzte beste graduazio irizpide bat aplikatzen delako, eta tributu zorra txikiagoa bada tributu arauketa txarto aplikatzeagatik.
|
|
Horrez aparte, jokabidea izan bada Administrazioak egindako errekerimenduei edo enbargo eginbideei (honako
|
hau
ez da Gipuzkoan jaso) ez erantzutea, isuna 300 eurokoa izango da, errekerimendua lehen aldiz bete ez denean; 600 eurokoa, errekerimendua bigarren aldiz bete ez denean; eta 1.200 eurokoa, errekerimendua hirugarren aldiz bete ez denean (Gipuzkoan, 150 eurokoa, 300 eurokoa eta 600 eurokoa, hurrenez hurren). Errekerimendua jarduera ekonomiko bati dagokionean, epearen barruan betebeharpekoa ez baldin bada agertzen, edo ez badu administrazio jarduketa errazten, edo ez badu eskatutako informazioa ematen, orduan diruzko isun finkoaren bidez zehatuko da:
|
|
Jokabide tipikoa, beraz, idazpenik ez egitea eta idazpen akastunak edo benetakoak ez diren zenbakiekin egitea da. d) Kontabilitateko gezurrezko idazpenak egitea. Kasu
|
hau
ez da idazpen akastunak egiteagatik, ezpada kontabilitatean eragiketa faltsuak edo gezurrezkoak egiteagatik, horietarako dokumentuzko euskarririk izan gabe ala euskarri faltsuarekin.
|
|
Kasu
|
honetan
ez da autolikidaziorik edo aitorpenik aurkezteko eta ondorioz ez da prozedurarik hasi; horregatik honako prozedura hau ofizioz hasiko da, betebeharpekoak autolikidazioa edo aitorpena aurkeztu nahi izan ez duelako.
|
|
Ezin dugu ahaztu araubide horren zergatia: berrikuspen prozedura
|
hau
ez da arrunta; hala ere, jarraian aipatuko ditugun arrazoiak tarteko, errekurtso biak bateragarriak izango balira, ez genuke alperrik auzitegietara jo behar deuseztatze errekurtsoa erabiliz gero.
|
|
Hartara, Sozietateen gaineko Zergan gertatu aldera, zerga
|
honetan
ez da arauketa aplikagarria zehazteko lotura punturik behar, Balio Erantsiaren gaineko Zergaren arauketa lurralde erkidearen berdina izan behar delako une oro.
|
|
" inorentasuna dago ekoizpen bideen titulartasunean, nabari nabaria baita plataforma digitalak duen garrantzi ekonomikoa, langilearen baliabide materialekin alderatuta. Jarduera
|
honetan
ez dira oinarrizko ekoizpen bide banatzailearen telefonoa eta motozikleta, ezpada enpresaburuaren plataforma digitala, non alta eman behar duten jatetxeek, kontsumitzaileek eta banatzaileek, plataforma horretatik at ezinezkoa delako zerbitzua ematea edota jasotzea".
|
|
Hitzarmen horretan ematen den toki autonomiaren ikuspegia, nire uste apalean eta LASAGABASTER HERRARTE irakaslearekin bat etorriz, ez da Espainiako doktrinan edota jurisprudentzian garatu dena. TAEHren toki autonomiaren definizioa 3 artikuluan ematen da eta eskubide bat bezala egituratzen da, gaitasun eragingarria eduki zukeena90 Inguruabar
|
honetan
ez dugu ahaztu behar EKn toki autonomia eta finantza nahikotasuna eskutik lotuta doazela, hau da, toki erakundeei beharrezkoak dituzten baliabideak bermatu behar zaizkiela, berezkoak dituzten intereseko gaiak jorratzeko aukera izateko.
|
|
Betebehar
|
hau
ez betetzeko arrazoiak aipatzen ditu legeak eta laguntza ukatzea gainera behar bezala arrazoiturik egon behar da. Kasu horiek honako hauek dira: Arau zehatz batek horrela jasotzen duenean. Laguntza emateko baliabide nahikorik ez daudenean. Laguntza emanez gero babestu behar duen beste interes bat kaltetzeko arriskua dagoenean.
|
|
• Kontrol
|
honek
ez du jartzen kontrolpeko erakundea mendetasun egoeran.
|
|
1690/ 1986 Errege Dekretuak onartzen duen Lurralde Mugarteari eta Populazioari buruzko Araudiaren 13 artikuluan udal mugartearen aldaketaren gaineko amaierako ebazpena autonomia erkidegoak eman behar du eta, lurralde historikoen kasuan, amaierako ebazpena Batzar Nagusiek eman dute. Azkeneko baieztapen
|
honen gainean
ez dago zalantzarik Araba eta Bizkaiaren kasuan, biek mugartearen aldaketek ekar dezaketena Foru Arauaren bitartez onesteko beharra ezartzen dutelako. Gipuzkoaren kasuan, ordea, amaierako ebazpenaren inguruan foru arauaren 10 artikuluak honakoa dio:
|
|
Atal
|
honetan
ez dut luzatuko gaur egun indarrean dagoen toki ogasunei buruzko arauketa zehazten, hurrengo ataletan egiten delako lan hori. Derrigorrezkoa jotzen dugu, ordea, zein izan den azken 40 urteetako bilakaera historikoa aipatzea, horrek zuzeneko eragina izan duelako ez bakarrik toki ogasunen betebeharretan, baizik eta toki ogasunen finantza jardueraren gaineko kontrolean ere.
|
|
Arazoa betiko moduan Espainiako interes orokorraren definizioan datza. Zehaztu gabeko kontzeptu juridiko
|
honen inguruan
ez da asko idatzi eta auzitegien esku geldituko litzateke. Toki autonomiaren aurkako esku hartze baten aurrean gaude eta printzipio horren inguruko zehaztasuna malgutu dezakeena.
|
|
|
Honek
ez du esan nahi, hala ere, dena batera egin behar denik; izan ere, legegintzako politaren arrazoiak tartean direla, erregulazio bereiziak egitea hobe izan daiteke (gure artean ere horrela gertatu zen Ekonomia Itunaren Legearen aldaketaren ondoren, 1988ko Toki ogasunen Estatuko Legearen egokitzapenarekin; araua garatzeko estrategia propioa eta zatikatua egin baitzen. Edo Estatuan bertan Toki ogasunen Legearen beraren garapenarekin gertatu dena).
|
|
Finantza zaintzari dagokionez, 3/ 2012 Ebazpenak horrela dio hirugarren oinarri juridikoaren 34 puntuan: ...n baliabideak arautu eta zehazteko eskumena EAEko osorako erakundeei dagokie, EAEEren 10.4 artikulua betez, tokiko zergei dagozkienean salbu, beti ere EAEEren eta EILren 41 artikuluak xedatutakoaren eta horiei lotutako" finantza zahintzarako ahalmenei" edo legeak berariaz esleitzen dizkieten beste batzuen barruan, kontuan hartuta Ekonomia Itunari dagokionean LHLk lurralde historikoei gai
|
honen inguruan
ez diela beste eskumenik esleitzen". Beraz, berriro ere bueltatzen gara XX. mendeko laurogehita hamargarren hamarkadako Euskadiko Auzitegi Nagusiak eta AGk izan zuten irizpidera.
|
|
Berrorekatze Plana.
|
Honen inguruan
ez dugu ezer esango lan honetan zehar, toki erakundeei ez zaielako berrorekatze plana aplikatzeko aukerarik zabaltzen, ezin dutelako defizita eduki. Gogoratu behar dugu toki erakundeek defizit zero araua dutela.
|
|
Azpiepigrafe
|
honetan
ez dugu berriro aztertuko EAEko Autonomia Estatutuak edo Ekonomia Itunak araututakoa. Baina, derrigorrezkoa da horiei aipamena egitea lehenengoa EAEko arau egituratzailea izanik, zuzenean finantza zaintzaren inguruan ezer esan ez arren, eta bigarrena Estatuko legegilearen produktua izan arren.
|
|
Batzutan Estatua izango da eta beste batzuetan autonomia erkidegoa. Kontuan izan behar dugu, azkenik, ekuazio
|
honetan
ez dugula foru lurraldeen eta EKren 1 xedapen gehigarriaren arauketa sartu. Horietan, geroago adieraziko dugunez, finantza zaintza organo eskuduna lurralde historikoa izango dela.
|
|
Luze idatzi dut gai horren inguruan ikerketa honen lehenengo zatiaren bigarren epigrafean. Han esan dugun bezala, hemen ere kontrola informazio eskaerarekin berarekin hasten da eta
|
hau
ez da bakarrik finantza jardueraren diru sarreren esparruan ematen, gastuetan ere ematen da. TAOLn zehaztutako Administrazioen arteko harremanak toki erakundeen finantza jardueran ere aplikagarriak dira eta, ondorioz, kontrola informazioa ematearekin batera gauzatzen da.
|
|
Kasu honetan ere ezin dugu konparatu TAOLren 56 artikuluko informazioa ematea eta TOLTBren 193.5 artikuluko informazioa ematea. Bigarren kasu
|
honetan
ez da bakarrik likidazioa onesteko ebazpenaren kopia bat bidali behar, likidazio guztia baizik likidazioa osatzen duen dokumentazio guztiarekin (aurrekontuaren emaitza eta diruzaintzako gerakinaren kalkulua, horren kalkulurako behar den informazio guztiarekin batera).
|