Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2023
‎Amaitzeko, zehapena kopuru bakarra edo ehuneko finkoa bada mugak edo tarteak aipatu gabe, graduazio irizpide hau ez da aplikatuko, begi bistakoa denez, ez dagoelako gutxieneko eta gehieneko zehapenik graduazioa aplikatu ahal izateko. b) Datuak ezkutatzea
‎Graduazio irizpide hau ez da aplikatuko urratzaileak bere aitorpenean tributu zorra zehazteko behar diren osagai guztiak jaso baditu. Ezta datu aitortuak bat datozenean kontabilitateko liburuetako datuekin ala derrigorrezko erregistro fiskaletako datuekin ere, baldin eta liburu eta erregistro horiek funtsezko akatsak badituzte beste graduazio irizpide bat aplikatzen delako, eta tributu zorra txikiagoa bada tributu arauketa txarto aplikatzeagatik.
‎Horrez aparte, jokabidea izan bada Administrazioak egindako errekerimenduei edo enbargo eginbideei (honako hau ez da Gipuzkoan jaso) ez erantzutea, isuna 300 eurokoa izango da, errekerimendua lehen aldiz bete ez denean; 600 eurokoa, errekerimendua bigarren aldiz bete ez denean; eta 1.200 eurokoa, errekerimendua hirugarren aldiz bete ez denean (Gipuzkoan, 150 eurokoa, 300 eurokoa eta 600 eurokoa, hurrenez hurren). Errekerimendua jarduera ekonomiko bati dagokionean, epearen barruan betebeharpekoa ez baldin bada agertzen, edo ez badu administrazio jarduketa errazten, edo ez badu eskatutako informazioa ematen, orduan diruzko isun finkoaren bidez zehatuko da:
‎Jokabide tipikoa, beraz, idazpenik ez egitea eta idazpen akastunak edo benetakoak ez diren zenbakiekin egitea da. d) Kontabilitateko gezurrezko idazpenak egitea. Kasu hau ez da idazpen akastunak egiteagatik, ezpada kontabilitatean eragiketa faltsuak edo gezurrezkoak egiteagatik, horietarako dokumentuzko euskarririk izan gabe ala euskarri faltsuarekin.
‎Kasu honetan ez da autolikidaziorik edo aitorpenik aurkezteko eta ondorioz ez da prozedurarik hasi; horregatik honako prozedura hau ofizioz hasiko da, betebeharpekoak autolikidazioa edo aitorpena aurkeztu nahi izan ez duelako.
‎Ezin dugu ahaztu araubide horren zergatia: berrikuspen prozedura hau ez da arrunta; hala ere, jarraian aipatuko ditugun arrazoiak tarteko, errekurtso biak bateragarriak izango balira, ez genuke alperrik auzitegietara jo behar deuseztatze errekurtsoa erabiliz gero.
‎Hartara, Sozietateen gaineko Zergan gertatu aldera, zerga honetan ez da arauketa aplikagarria zehazteko lotura punturik behar, Balio Erantsiaren gaineko Zergaren arauketa lurralde erkidearen berdina izan behar delako une oro.
‎" inorentasuna dago ekoizpen bideen titulartasunean, nabari nabaria baita plataforma digitalak duen garrantzi ekonomikoa, langilearen baliabide materialekin alderatuta. Jarduera honetan ez dira oinarrizko ekoizpen bide banatzailearen telefonoa eta motozikleta, ezpada enpresaburuaren plataforma digitala, non alta eman behar duten jatetxeek, kontsumitzaileek eta banatzaileek, plataforma horretatik at ezinezkoa delako zerbitzua ematea edota jasotzea".
‎Hitzarmen horretan ematen den toki autonomiaren ikuspegia, nire uste apalean eta LASAGABASTER HERRARTE irakaslearekin bat etorriz, ez da Espainiako doktrinan edota jurisprudentzian garatu dena. TAEHren toki autonomiaren definizioa 3 artikuluan ematen da eta eskubide bat bezala egituratzen da, gaitasun eragingarria eduki zukeena90 Inguruabar honetan ez dugu ahaztu behar EKn toki autonomia eta finantza nahikotasuna eskutik lotuta doazela, hau da, toki erakundeei beharrezkoak dituzten baliabideak bermatu behar zaizkiela, berezkoak dituzten intereseko gaiak jorratzeko aukera izateko.
‎Betebehar hau ez betetzeko arrazoiak aipatzen ditu legeak eta laguntza ukatzea gainera behar bezala arrazoiturik egon behar da. Kasu horiek honako hauek dira: Arau zehatz batek horrela jasotzen duenean. Laguntza emateko baliabide nahikorik ez daudenean. Laguntza emanez gero babestu behar duen beste interes bat kaltetzeko arriskua dagoenean.
‎• Kontrol honek ez du jartzen kontrolpeko erakundea mendetasun egoeran.
‎1690/ 1986 Errege Dekretuak onartzen duen Lurralde Mugarteari eta Populazioari buruzko Araudiaren 13 artikuluan udal mugartearen aldaketaren gaineko amaierako ebazpena autonomia erkidegoak eman behar du eta, lurralde historikoen kasuan, amaierako ebazpena Batzar Nagusiek eman dute. Azkeneko baieztapen honen gainean ez dago zalantzarik Araba eta Bizkaiaren kasuan, biek mugartearen aldaketek ekar dezaketena Foru Arauaren bitartez onesteko beharra ezartzen dutelako. Gipuzkoaren kasuan, ordea, amaierako ebazpenaren inguruan foru arauaren 10 artikuluak honakoa dio:
‎Atal honetan ez dut luzatuko gaur egun indarrean dagoen toki ogasunei buruzko arauketa zehazten, hurrengo ataletan egiten delako lan hori. Derrigorrezkoa jotzen dugu, ordea, zein izan den azken 40 urteetako bilakaera historikoa aipatzea, horrek zuzeneko eragina izan duelako ez bakarrik toki ogasunen betebeharretan, baizik eta toki ogasunen finantza jardueraren gaineko kontrolean ere.
‎Arazoa betiko moduan Espainiako interes orokorraren definizioan datza. Zehaztu gabeko kontzeptu juridiko honen inguruan ez da asko idatzi eta auzitegien esku geldituko litzateke. Toki autonomiaren aurkako esku hartze baten aurrean gaude eta printzipio horren inguruko zehaztasuna malgutu dezakeena.
Honek ez du esan nahi, hala ere, dena batera egin behar denik; izan ere, legegintzako politaren arrazoiak tartean direla, erregulazio bereiziak egitea hobe izan daiteke (gure artean ere horrela gertatu zen Ekonomia Itunaren Legearen aldaketaren ondoren, 1988ko Toki ogasunen Estatuko Legearen egokitzapenarekin; araua garatzeko estrategia propioa eta zatikatua egin baitzen. Edo Estatuan bertan Toki ogasunen Legearen beraren garapenarekin gertatu dena).
‎Finantza zaintzari dagokionez, 3/ 2012 Ebazpenak horrela dio hirugarren oinarri juridikoaren 34 puntuan: ...n baliabideak arautu eta zehazteko eskumena EAEko osorako erakundeei dagokie, EAEEren 10.4 artikulua betez, tokiko zergei dagozkienean salbu, beti ere EAEEren eta EILren 41 artikuluak xedatutakoaren eta horiei lotutako" finantza zahintzarako ahalmenei" edo legeak berariaz esleitzen dizkieten beste batzuen barruan, kontuan hartuta Ekonomia Itunari dagokionean LHLk lurralde historikoei gai honen inguruan ez diela beste eskumenik esleitzen". Beraz, berriro ere bueltatzen gara XX. mendeko laurogehita hamargarren hamarkadako Euskadiko Auzitegi Nagusiak eta AGk izan zuten irizpidera.
‎Berrorekatze Plana. Honen inguruan ez dugu ezer esango lan honetan zehar, toki erakundeei ez zaielako berrorekatze plana aplikatzeko aukerarik zabaltzen, ezin dutelako defizita eduki. Gogoratu behar dugu toki erakundeek defizit zero araua dutela.
‎Azpiepigrafe honetan ez dugu berriro aztertuko EAEko Autonomia Estatutuak edo Ekonomia Itunak araututakoa. Baina, derrigorrezkoa da horiei aipamena egitea lehenengoa EAEko arau egituratzailea izanik, zuzenean finantza zaintzaren inguruan ezer esan ez arren, eta bigarrena Estatuko legegilearen produktua izan arren.
‎Batzutan Estatua izango da eta beste batzuetan autonomia erkidegoa. Kontuan izan behar dugu, azkenik, ekuazio honetan ez dugula foru lurraldeen eta EKren 1 xedapen gehigarriaren arauketa sartu. Horietan, geroago adieraziko dugunez, finantza zaintza organo eskuduna lurralde historikoa izango dela.
‎Luze idatzi dut gai horren inguruan ikerketa honen lehenengo zatiaren bigarren epigrafean. Han esan dugun bezala, hemen ere kontrola informazio eskaerarekin berarekin hasten da eta hau ez da bakarrik finantza jardueraren diru sarreren esparruan ematen, gastuetan ere ematen da. TAOLn zehaztutako Administrazioen arteko harremanak toki erakundeen finantza jardueran ere aplikagarriak dira eta, ondorioz, kontrola informazioa ematearekin batera gauzatzen da.
‎Kasu honetan ere ezin dugu konparatu TAOLren 56 artikuluko informazioa ematea eta TOLTBren 193.5 artikuluko informazioa ematea. Bigarren kasu honetan ez da bakarrik likidazioa onesteko ebazpenaren kopia bat bidali behar, likidazio guztia baizik likidazioa osatzen duen dokumentazio guztiarekin (aurrekontuaren emaitza eta diruzaintzako gerakinaren kalkulua, horren kalkulurako behar den informazio guztiarekin batera).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia