Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 585

2004
‎Gure haraneko erreka koxkorrak berak indartsu egiten zuen bere bidea; purrustaka, eta ez, orduantxe arte bezala, erretenaren tankera guztiarekin. Mundu honetan ez izan ordea ordainik gabeko mugimendurik eta, erreka indartuz bezala, ahulduz zihoazen goiko aldeetako elurrak. Egunean baino egunean urriago, elur hura guztia ezkutatua zegoen apirileko euriak etorri zirenean.
2010
‎Historia pixka bat egiten jarraitu behar da tolerantzia honen mugaz jabetzeko. Hasierako tolerantzia hau ez da aplikatzen pentsamendu erlijiosotik harantzago, ezta erlijio protestanteaz harantzago ere. Muga zorrotzak, beraz.
‎Tolerantziaren legeak, taldeen aniztasuna zabaltzeaz gainera, AEBetako protestantismoari hiru ezaugarri berezi eman zizkion. Lehena, kongregazionismoa antolaketa modu gisa, honengatik ez zegoen elizen antolaketa finkorik eta tokian tokiko sektak eta adarrak sortu ziren. Bigarrena, esperientzia pertsonalaren garrantzia.
‎Gertakari hau ez da berria. Bere garaian, Alexis de Tocqueville aristokrata ere konturatu zen fenomeno honetaz, eta zorrozki aztertu zuen erlijioak AEBetan zuen funtzio soziala.
‎Jarrera hau ez da erlatibista, egiaren bat onartzen baitu. Alabaina, modu berean, onartu egiten du, guztiek iritzia aldatzeko aukera dugunez, nork bere egia muturreraino defendatzea koherentziarik gabeko jarrera litzatekeela.
‎Garrantzitsuena, noski, zera da, eskuarki nahikari etiko hutsean geratzen direla; han eta hemen, errespetatuak direla esan arren, zanpatuak direlako. Arazo hau ez da bakarra, ordea, ezta ardatzekoena ere.
‎Hiritartasunean urtu nahi lituzkete nazio gisa egindako eskariak. Hala ere, badirudi hiritartasun honek ez dituela eskari zilegi guztiak asetzen, Europan ezagutu diren nazio txikietako mugimendu nazionalista indartsuak ikusirik. Estatu nazionalek, ordea, badute abantaila bat, Walzerren ustetan:
‎Eta, garrantzitsuena, eskema teoriko totalitarioetatik ihes egin: egia ez da bakarra; eta bakarra balitz ere, honek ez du ematen baimenik haren izenean besteak jazartzeko.
‎Honen guztiaren ondoren, sarritan dezente beranduago, elaborazio intelektual justifikatzaileak sortzen dira, gehienak zuritzaile hutsak, gutxi batzuk sentimendu horietatik harantzago doazenak. Egoera honek ez du ezer berririk, ordea. Gizarte homogeneoak izan diren bezalaxe, heterogeneoak ere beti hor egon dira.
‎Bertakoak ziren H. Grozio() eta B. Spinoza(). Lehenaren ustetan, zuzenbide naturalaren defendatzailea zen aldetik, zuzenbide arrazional honek ez zuen zertan Jainkoaren zuzenbidearekin bat etorri. Zuzenbide natural hau, Jainkorik gabe ere, indar berekoa zen.
‎Lehen aldiz legea eta erlijioa banandu egin ziren. Hau ez zen aurrerapen txikia. Bide beretik, Spinoza juduak ere liburu sakratuak interpretazio dogmatikoetatik ateratzea gomendatu zuen, eta moralaren dimentsio publikoa (zuzenbidearekin zerikusia duena) eta dimentsio pribatua (nork bere kolkorako gorde behar duena) bereizi zituen.
‎Ideia hau ez da berria. Liberalismoaren tradizioan ongi errotutako axioma da.
‎Irizpide hau ez da oso garbia, baina Rawlsen teorian guztiz erabakigarria da, honen gainean eraikitzen baitu balizko adostasun politikoa. Adostasun honetan sartuko diren teoriek arrazoizkoak izan behar dute derrigorrez.
‎Tamalez, horrelako kasuen adibide asko aipa genitzake hemen, baina ez dugu egingo artikulu hau ez larregi luzatzearren, aldizkari honetako irakurleek badute-eta berorien berri.
‎Zutik jarri eta Cesarren pareraino joan zen. " Jean hau ez dut behin ere probatu. Emaidazu bat, mesedez."
‎Ba zure aita ere joan da. Kirol zelaiaren eta monumentuaren inaugurazioa prestatzen ari dira denak."" Aspaldi honetan ez dut gurasoekin asko hitz egiten", esan nion. Teresak imintzio bat egin zuen.
‎Eutsi ezinezko haserrea piztu zitzaion, eta, aspaldiko partez, hotel bateko jabearen tonua hartu zuen oihu egiterakoan: " Zuen etxe honetan ez al dago ogirik! Ez al dago gaztarik!
‎" O, barkatu, nahastu egin gara —esango zieten handik ordu batzuetara, elurretan eta aldapan gora ibili eta gero. Eguraldi honekin ez da erraza asmatzea. Atzera egin dugu." Eta atzera egingo zuten, eta beste bide bat hartu.
‎Halaxe egin nuen nik ere. Erotuta ibili nintzen Pauera ikastera bidali nindutenean, gure David honek ez ninduela maite ikusita. Baina halako batean nire maitasun hura errotik atera nuen.
‎Apatrida bihurtzen al dira?", galdetu zuen Trikuk. " Gaurko honi ez ziotek aukera hori emango. Lintxatuta bukatuko dik bere mundualdia.
‎Arratsalde batean, Iruainera joan eta laugarren edo bosgarren egunean, ari nintzen Espainiako himnoa entseatzen sukaldean eta garrasika hasi zitzaidan: " Musika hori etxe honetan ez!". Lotsatuta gelditu nintzen.
‎Josebak ardo botila kendu zuen mahai gainetik, eta lurrean utzi. " Estudiante honi ez ardo gehiago ekarri, etxekoandre. Bestela ere nahikoa txorakeria badu-eta", esan zuen.
‎" Lubisek arrazoi dik, David. Hau ez duk Errusia!", esan zuen Adrianek builaka, terraza guztian entzuteko moduan. Berak lehengoarekin jarraitzen zuen.
‎Adrian zutituta zegoen berriro: " Hau ez da Errusia, hau Frantzia da!", egin zuen oihu Victoria eta Paulina mutil frantsesekin zeuden mahaia seinalatuz. Nikok zerbait esan zien mutilei.
‎—hots egin zuen Adrianek orduan— Gin tonic! Hau ez da Frantzia! Hau Ingalaterra da!"
‎Etorri gara lau lagun Guzzia ekartzeko aitzakiarekin eta zure etxean gelditu gara. Baina hau ez da ikasle pisu bat horrelako moduan jokatzeko, baizik eta zure familiaren jaiotetxea. Beraz, barkamena eskatu nahi dizut denon izenean hain baldar jokatzeagatik.
‎Tximeleta urdin txiki bat zegoen han orratz batez zeharkatua. " Hau ez geneukan esan zigun. Plebejus bat da.
‎Euskara ez duk motz, euskalduna baizik, Euskarak ez dik errua, euskaldunak baizen, eta poesiarako barne esakuntzarako edozilegi bekit hizkuntza oreaz jolasa: niarekin borrokan ari den honek ez baitzekik zertan erabili hizkuntza, zer esan nahi duen dakieno, hori aldrebeskeria!
‎Mundu hau ez diten aldatuko nobleziaren intelektualek, ezpada intelektual burgesek.
‎Kooperatibismoa arduratzen ez bada, euskara bezala" minorian" dagoen hizkuntza zail eta trakets batengatik, mundu postmoderno honetan ez duzu beste komunitate trinkorik aurkituko horretarako prest.
‎Baina umeak hazten doaz, Irantzu, eta helduen bizimoduarekin batera nagusitzen hasten zaie erdara omnipresentea, aro postmoderno honetan ez baita existitzen euskararen trakeskeriarekin amaituko duen hiztun komunitate heldurik. Nagusi gara erdararen aurrean etsi eta errenditzen diren nire moduko sasi euskaldunok, bai ala ez?
‎Korridore ilun hau ez da atzoko zubi zuri berbera. Han bukaeran Txaro ageri da, kafea edo auskalo zer hartzen.
‎Txartel hau ez dabil, erdi oihukatu nuen mostradore gainean txartela utziz, poltsikotik ateratako beste zerbaitekin batera.
‎Irantzu dela-eta, bera lortzearren borrokan ari naiz berriro eta bistan da lehia honetan ez dudala azken hitzik esan erran, ez azken hatsik eman emon. Gainera oraintxe bertan Irantzu bera ikusten ari naiz nire etxeko atarian.
‎Nik ez nion ezer erantzun Robertori, antza ez baitzen konturatzen bere hitzetan niganako zegoen umiliazio garbiaz. Kontuz, honekin ez dut esan nahi lagunak arrazoirik ez zeukanik, nire baitan onartzen dudalako" eterno femeninoak" edozer jar dezakeela hankaz gora.
‎Etxe honetara ez dira etorri.
‎Martin hasi zen erantzuten, modu maitagarrian" minduarena" antzeztuz. Honek ez du nigatik hitz egiten; neu bai ibili nintzen eta ondo, Gabon Zaharra beti joaten zait primeran!
‎Hala ere, errealitateak oztopatu egiten zuen gobernuaren asmoa, honek ez zuelako aski irakasle frantsesdunik eskolentzat. Horrela 1848an, adibidez, Donibane Lohizunen herritarren erdiak bazekien Euskaraz irakurtzen.
‎Toki guztietan gertatzen den bezala, arrotz herri batekin harremanak hasten baziren, bestearen mintzaira neurri batean edo besteanikasiko zuketen batzuek, gehiengo elebakarraren eta arrotzen artean zubi lana egiten zutenek. Honek ez zukeen hiztun gehiengoaren bizitzan eraginik, hitz idatziaren agerpenak ez bezala.
‎Gerra bukaturik, istorio honek ez zuen Madrilen begikotasun handirik sortu, eta zigor gisa foruak indargabetzea proposatu zuenik ere izan zen, garai hartan oraindik gauzatu ez bazen ere.
‎" Nere bidaideak ezin hobeki zuen Espainolez; nik bezala, bazekien hizkuntza honek ez zuela inolako zerikusirik Bizkaitarrenarekin; baina guk ezin idurika genezakeen aspaldidanik Espainiaren menpe zegoen probintzia batean ez zela inolaz ere Subiranoaren mintzaira ezagutzen: hizkuntza primitiboa erabili behar izan genuen."
‎Atharratzen (Z) sortua, Agosti Xaho garaiko gizartean nabarmentzeko modukoa izan zen. Parisen ikasia, ateoa, errepublikazale sutsua eta Herrizale are sutsuago honek ez zuen arazo handirik izan karlisten alde agertzeko, liberalen alde egon beharrean printzipioz zegokion bezala. Herritar gehienek beren legedi propioaren babesa Karlosengan ikusten zutela oharturik, haiekin lerrokatu zen.
‎• Blokeoko ingelesen artean saltzen zebilen emazte bati ogia eta arraultzak konfiskatu zizkioten zaintzaileek. Emazteak kexua ofizialarengana helarazi zuen, baina honek ez zion ulertzen eta Robert Blakeney deitu zuen itzultzaile lana egin zezan: "...
‎Agertzen ari diren erromatarren gainerako aztarnategiak (Gipuzkoako eta Lapurdiko Getaria herrietako arrain gazitegiak cetarea Latinez, Zarautzen, Donostian, Eskoriatzan...) aldatzen ari dira saltus eskualdeko erromatarren egonaldiari buruzko ideia. Euskararen lurraldearen erromanizazioa uste zena eta iduri zuena baino sakonagoa eta zabalagoa izan zen, baina kultura erromanizazio hau ez zen izan hizkuntza erromanizazioa. Nabarmendu beharra dago, ez zela horrela izan ezta ager deitutako lurraldean ere; hor dago, adibide argigarri gisa, Zangoza parean dagoen Galipentzu herria, erromatarrak desagertu eta mila urtera oraindik euskaldun elebakarra baitzen (ikus 28).
‎Nekazaritzak bizi maila hobea eskaini zuen, ugalketan eragina izan zuena baitezpadan. Populazio hazkunde honek emigrazioa bultzatu zuen lur berri gehiagoren bila; baina" emigrazio" hau ez da ulertu behar bidaia bat bezala, zabalpen motel bat bezala baizik. Adituen arabera, urtean kilometro bat hedatuko zen nekazaritza, bai, eta, ondorioz, langintza hau zeukan herria ere, lurralde berrietan barna.
‎Lehenbiziko etorrera honek ez omen zuen ia arrastorik utzi Euskararen herrian, Ebro ibaiaren hego aldera jo baitzuten. Bertan, eragin handia izan zuten iberiar kulturan, denborarekin kultura horren suntsiketa ekarri arte.
‎Apologisten aitzindari gipuzkoar honek ez zuen gauza handirik Euskaraz idatzi, baina ingurukoak bultzatu eta akuilatu zituen, hala egin zezaten. Horri esker literatura idatziaren hasiera gertatu zen Hegoaldean.
‎Hiriberri (Garazi, NB) herria Viellenave bezala ageri da batean, Villanova geroago, Villeneuve oraindik 1708an. Orduko paperek nabarmentzen dute herritarrek Hiriberri deitzen zutela"... vulgairement appele Iriberri..."; itzulpen hau ez zen finkatu, gaur arte iraun duen izen ofizial bakarra Iriberry baita.
‎Edozein modutan, Biblia hau laster izan zen baztertua, katolizismoa nagusitu zelako. Ondorioz, Euskara batu bat sortzeko saio goiztiar honek ez zuen eraginik izan.
‎Azken honi buruz ez dago garbi gorskoa zen dokumentuetan aipatzen den bezalaedo salatua zuritu nahi ote zuen" agotetxo" beharrean" aroztxo" esan zuela aitortuz.
‎" Urteko sariketen bidez haur eskoletan, ikastetxeetan eta apaizgaitePHILIPPK gietan euskararen irakaskuntza zabaltzeko Eskualzaleen Biltzarreko partaideek egindako lan miresgarriak babes zabalagoa izan luke, bai partikularren artean, nola taldeen artean. Alta, euskalzaleen erakunde bikain honek ez du sekulan bostehun kidetik goiti izaten, nahiz eta kuota oso txikia izan. Orain arte ez dago, beraz, diru sakrifizio arina egiteko euskaldun bat baizik prest dena berrehunen artean, gauza guztien gainetik, diotenez, dagoen kausaren alde.
‎Pilota behar denez edo ez. Hau ez zen orduan hain argi. Jean Etchepareren Buruxkak saiakera/ kroniketan bada testu bat, Pilota partida Lekornen, non ageri baitira hazpandar trinketetako pilotari ofiziokoak, inutil eta neska zale batzuk bezala ekarriak, xuri xuriak, beraz, ostatuetan jarraian, alfer.
‎Konplexatuen arimaren zuritzeko erranen da Oxobik ere itzuli zituela. Ukaldi honetan ez dute tronpatu nahi, oraikoan handi, ospetsu eta kritika ezina izanen da. Baiona Luhusora helduz geroz aski fite agertzen zaie manatzaileei Giorgio Strehlerik ez dutela atzemanen laino hondarra mendiari loturik gelditzen zaigun lur baxter horretan, Ezterenzubi eta Ainhoaren artean.
‎Euskaldun ez diren euskal herritarrek bizi dugun hau jada ez dute normala atzematen, sobera euskara zaie, eta oraingo hau inposaketa bezala ikusiko dute, lege babesik gabe hiztunek dutelarik pairatuko. Sekulako hats eta tema eskatuko digu geroan txirikorda horren desegiteak, frogatzeak normalitate berri hau ez dela nazioartean normala, eskandalua dela euskara ez ofiziala izatea bere lurrean. Honen deskribatzeko adjektibo guziak zilegi dira, eta koloniala lehen lehenik.
‎Etxekopar estimu handitan daukat, transmisio maisu horien artean ohatzen dut, berriz ere ez da pertsona problema, baina eskapatzen zaiguna. Hau ez du berak idatzi baina etxekoak. . Xiru ri lotu artikulu batean irakurtzen zen maskarada arrazista dela.
‎Gure etxeetan ez zen jo egiten ezkaratzean sartzeko, baina ausarkeria handia izanen zen ganbaran zer zen ikustera joatea. Nik lan hau ez dut nahi itzulia izan dadin. Ez ahalke naizelako, frantsesei gauza ber bera esplika niezaieke ahoan bilorik gabe, baina euskaldunei mintzo bainaiz, semeari erraten dizkiodanak ez ditudalako itzultzen.
‎Baina ez digute prediku egileek Papa Noel Olentzerorentzat pasaraziko. Amateur/ profesionala ezberdintasun hau ez da gurea. Ez dugu guk egin.
‎Badakit, hau ez da kultura handia, hau ez da Arriaga ez eta ere Theatre du Soleil edo Rolling Stones. Lasai.
‎Badakit, hau ez da kultura handia, hau ez da Arriaga ez eta ere Theatre du Soleil edo Rolling Stones. Lasai.
‎" Hau ez omen da nahikoa", jakinarazi zioten gero, eta orduan Bizargorrik Chiararen adats horailaren xerlo pare bat moztuarazi zuen, aitari eta senarrari igortzeko.
‎La frontera vasca contra los moros, Minerva editorialean. Gudariak Bilbotik erretiratzean hau ez suntsitzeko agindu zutenetariko bat izan zen. 1960an, Jose Antonio Agirre hiltzean, Euzko Jaurlaritza herbesteratuko lehendakaria izendatu zen.
‎Alferrik da alde batetik bestera ibiltzea. Lurralde hau ez da gatozenekoa baino hobea. Sabino Aranak espainolismoaren alegiatzat zuen tubalismoa eta iberismoa, eta ez zituen gustuko.
‎Ez teoriarik, ez araurik, ez on eta gaiztoen zerrendarik, denak gaude harrapaturik dominazio egituretan. Hau ez da gramatika bat. Hau boterearen gramatika, logika eta erretorika arakatzea besterik ez da, iraganak ate aurrean utzi digun zabortegi handi horretan bildu eta sailkaturiko material batzuekin...
‎Sentimendu honetatik ez daude libre filosefo leial eta zuzen asko...
‎Kontranazionalistek nazioak badirela aitortu arren, nazionalismoaren aurka egiten dute, nazionalismoa berez itxia eta kaltegarria dela argudiatuz. Baina hau ez da arrazoibide filosofiko zientifikoa, politikoa baizik.
‎" Bizien infernua ez da noizbait izango den zerbait, jadanik bada, hementxe bertan, egunero bizi dugun infernua hauxe da, elkarrekin osatzen duguna. Eta infernu hau ez sufritzeko bi modu daude. Bata erraza da, askorentzat, infernua onartu eta infernuaren parte bihurtu; hala, laster, ikusi ere ez da egiten.
‎—Ba igual bai, azenarioen hau ez baitut ulertzen.
‎—Beha ezazu! Pegar honek ez du ipurdirik eta! Zuloa baduzu buruan!
‎" Urrun honetatik aldikal baizik ez zaizkizu nire berriak helduko, gaindi honetan ez baita posta militarra besterik. Hortaz badut arrangura, zeuk nire berrietatik kasik bat ere ez baitukezu, bai eta aldizbeste, neuk ere ez zurerik.
2011
‎— Ez ongi hori: aldi honetan ez zaitut, ardura zaren bezain zuhur atzematen.
‎Eta utzirik hura mahaiaren gainean, ez erdian baina bai buru batean, zoaz zure erletegirat eta ekar handik bertze kofoin bat hoberenetarik, lehenari bezala emanik ke apur bat azpitik. Bigarren kofoin hau ez duzu husteko, baina bai betetzeko. Honetarat behar dituzu ezarri bertzeko erleak.
‎—Nahi dut gure alde ari direla zure ulitxak, eta, beren uste gabean, ongi handia egiten digutela, sagarraren etsaiaren bizkarrean errunez beren arrautzak. Hau ez dut batere urrikari, nahiz ez daitekeen goxo bizirik jana izatea. Aitor dizut, bizkitartean, ez dudala sineste handi bat ulitxa horien lanean.
‎Hainbertzetaraino da gurbila eta garbia, non ohantzea egin duen barnearen ez zikintzeko bezala, mokoan hartu eta, kanporat baitarama bere kumeek, ahotik ukanaren orde, gibeletik uzten diotena. Badaiteke hargatik, ama hau ez den arteetan umeek ez dutela garbitasun bera atxikitzen. Zer nahi duzu?
‎Etsaia ongi bereiztea ezinezkoa den gatazka bat omen da hau, are gehiago, ezin omen da erabaki garaipenaren unea. Gerra honek ez omen du eraso lerro zehatzik, ez eta mugarik eta ezarpen etiko konbentzionalik ere (Genevako Konbentzioa, esate baterako). Gerra bat omen da, non zuhurtziak ezartzen omen baitu azken garaipenera bitarteko konpromiso erabateko eta irmoa (garaipen hori edozer dela ere), bost axola giza kostuak edo materialak.
‎Orain arteko M (shu) hau ez ezik, beste hiru ezagurri ere badauzka margolariaren lanbideak, hala ere, Txinan: ® (xing), (xu), eta (qt), edo gure hitzetan esateko:
‎Azaldu ezineko zerbait izanda ere, ez da libururik falta gai honi buruz ez Eki, ez Mendebaldean, baina taoismoaren oinarriak ezagutu nahi dituenari ondoko hiri maisuok komeni zaizkio: arestian aipatutako Lao zi, Zhuang zi eta Lie zi.
‎Azken bost urteotan itxi diren lantegiak gogorarazi dizkit. Lurralde honek ez duela etorkizunik esaten dit behin eta berriro. Sekula etorkizun ederrik ez duela eduki gaineratzen du.
‎Hala esan digu. Edozein gauza gertatuta ere, hau ez askatu. Printzipioz, esan dezakegu ez duzula inongo arriskurik.
‎Ezkondu berria naiz, hauxe da nire lehendabiziko ezkontza eta hementxe nauzu. Nire emaztea dagoeneko lau bat aldiz ezkondu da, eta hau ez da oso modu egokia hasteko. Arrazoi osoz muturtzen ahal da.
‎—Ez, Atxagarena da. Mundu honetan ez dira ez klasikoak ez gaur egungo poetak ezagutzen. Adio, mundu krudela.
‎—Ez diot absoluzioa eman. Gizon honek ez du zertan hil. Ni bezain kristaua da.
‎bera da lehena jakintzaren eta esperientziaren subjektuen arteko harmoniaren hausturaren zoruan sustraitu dena. Honekin ez dut esan nahi harmoniarik gabeko musika bateaz ari garenik, maila teknikoan, musikalean, baizik eta ezagutza eta esperientziaren arteko armoniaren bukaera zenbait modutan bizi duen aro baten musika bilakatu dela[...]. Rockean beti dago zerbait, fenomenoaren erdia apika, esan ezin dena beste erdiarekin batera.
‎Ez da sekretua musika negozioak beste edozein industriak bezala jokatzen duela, merkatu librearen indarren arabera, eta erabakitzen zer nolako modak eta joerak izango diren baliagarrienak aurrerantzean. Baino hau ez da beti guztiz betetzen. Batzuetan hutsuneak gertatzen dira merkatuan, eta ustekabeko talentuak agertzen dira.
‎Beraz, musikariek, beren burua artistatzat edo eragile kulturaltzat duten guztiek bezala, iraganaren eta orainak aurrera begiratzeko duen gaitasunaren arteko bitartekari lanak egiten dute. Baino hau ez da bitartekari zeregin horren alderdi bat baino.
‎—Aizue —esan du halako batean Hervek— badakizue honek ez duela salto egin tranpolinetik. Eta hori esaten zuen bitartean bere hatzak niregana seinalatzen zuen.
‎Halako batean berriz bueltatu dira bertan geratu behar dutenak, jada beren trasteak dendetan utzi ondoren. Esango nuke, harrera saio hau ez dela oso ondo antolatuta egon. Etorri direnerako oso gauza gutxi geratzen zelako jateko eta edateko.
‎Ummm, ez dakit, zalantzan egon zen txinatarra, ez dut inoiz alkoholik edaten... Tira, tira, erantzun zion emakumeak, honek ez dio inori kalterik egiten! Eta esaldia bukatu bezain pronto beste bi negroni eskatu zizkion tabernariari.
‎Ez, erantzun zuen partisano zaharrak, ongi nago, benetan. Mota guztietako zauriek zulatu didate azala eta ziur nago honek ez nauela hilobira eramanen, lasai. Gainera, ez da hankako zauria baizik eta beste zauri mota orain kezkatzen nauena...
‎Jokaldi perfektua. Gainera, bigarren fronte honetan ez dute anarkisten kontra joko. Anarkistak ez zaizkie interesatzen, ez zaizkie arriskutsuak iruditzen.
‎Bruce Leeren edota Chuck Norrisen sinpatia politikoez, egia esan, ezin dut deus ere ziurtatu. Tira, hau ez da guztiz egia. Norrisi dagokionez, behintzat, esan daiteke 2008ko Ameriketako Estatu Batuetako hauteskundeak direla eta, Mike Huckabee hautagai ultrakontserbadorearen kandidaturari eman ziola babesa.
‎Alabaina Antso hau ez da aspaldikoaren itzala ere, ez da Nafarroako mugak zabaldu zituen errege boteretsua. Oraingo Antso mesfidati eta beldurrez bizi da, noraezean eta zalantzaz beterik dabil.
‎Ez eskolarik aberatseneko kantu honekin ez hiztegirik jakintsuenetik ikasitako hitzekin ez arnasaldi harrigarri edo isilune sotilekin ez dituzu inoiz heriotzaren izenak agortuko.
‎Zauala (1709). Behin bakarrik ageri da, eta herriko etxea zela irudi badu ere, hau ez da erabat segurua.
‎Anizlarrea (1270, Er., 121), Aniz larrea (1320, Er., 121), Anizlarrea(" cassa y ferreria de". Honek ez du erran nahi etxeak eta burdinolak izen hori zutela; bakarrik, gure irudiko, aurkintza horretan zeudela. 1593, Ih.p.
‎Oso datu gutxi ditugu, eta, egoera honetan, gaitz eta arriskugarria da izenaren nondikakoa azaltzen saiatzea. Dena dela, baliteke* Argonga moduko batetik aterea izatea, hots, harri eta gonga ‘harri zuloduna’ edo izatea, baina hau ez da inola ere segurua, besteak beste 1859an arganda zegoelako.
‎" Joseph Antonio de Huarte dueño de Olaxaunandiarena". Horrek esan nahi duke, menturaz, Arozantonena hori Olajaundi baserria zela, baina hau ez da segurua. Ikus Olajaundinea sarrera.
‎NTEM XLVII n esaten denez (65), arran‘arraina’ egon liteke oinarrian. Gure ustez badaiteke arrandari ‘arrain saltzailea’ edo antzeko zerbait izatea, baina hau ez da inola ere segurua.
‎Etimologia azalpena: Ausso horren azpian auxo egon liteke, auzo ren forma palatalizatua, bustia, menturaz izengoititzat ibilia zelako, baina hau ez da inondik inora segurua, dokumentazioko aldaerekin ongi arrainatzen ez delako, besteak beste. Bigarren osagaia borda ezaguna da.
‎Arabieratik hartutako azoka ‘merkatua’ dugu hemen. Nafarroan, oker ez bagaude, hitz hau ez ohi da agertu, baina bai merkatu (cf. Lizarrako Merkatondoa toponimoa).
‎Beste aieka Donfermiñenea etxeari itsatsia dago, eta atzeko izkina ia ukitzen duela, Goizargi dago. Aspaldi honetan ez da inor bizi.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
hau 258 (1,70)
honek 121 (0,80)
honetan 78 (0,51)
Hau 61 (0,40)
Honek 27 (0,18)
honekin 10 (0,07)
honetatik 4 (0,03)
honi 4 (0,03)
Honekin 3 (0,02)
honetakoa 3 (0,02)
Hau gabe 2 (0,01)
honetara 2 (0,01)
honi buruz 2 (0,01)
Honetaz 1 (0,01)
honen aurrean 1 (0,01)
honen ondotik 1 (0,01)
honena 1 (0,01)
honengatik 1 (0,01)
honentzat 1 (0,01)
honetako 1 (0,01)
honetaz 1 (0,01)
honi esker 1 (0,01)
ontan 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia