Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 186

2007
‎Batere, gure aitonak geldirik ezin egona zuen, eta noiz nahi bazuen zerbait egiteko. Ikusten zen ardura zare edo saski batzuen egiten, hurtze kimaz txirikordatzen, edo berdin ganibeta eskuan arto xuritzeko xiri lantzen edo arrestelu hortzen bermoldatzen, berdin ere ilezko lepoko edo galtzerdi pare baten trikotatzen, hau ez bazen ere gune hauetako gizonen ohizko ekitate bat, begiak erdi hetsirik puntuen aldarrikatzeko ez baitzuen ikusi beharrik, ezpainak murmurikan nehork sekulan jakin gabean otoitzez ala sakreka ari zen. Gauaz, suaren argiaz besterik bazen beti bere gelan, irakurtzea ere maite zuelakotz eguna bete ondoren, liburu baten ametsezko lerroak hobeki preziatzen zituela gauaren giro lasai eta misteriotsua lagun.
‎Maddik berak aitortu zuen, ederra eta dotorea zela, bere haurraren errezebitzeko arras egokia. Sekulan ez eta, bihotzeko bultza bat ezin gaindituz, potta eman zion Aitatxiri, hau ez baitzen guti harritu, bainan ere, harro senditu.
‎Gauzak hola, beste bi negu pasa ziren familia areagotu zenetik, Pettani, gogoratu zitzaiolarik azken bidaiaz artatu behar zuela, bere munduko pasaia ttipitzen ari zaiola aitortuz" azken zapetak preparatzen dituk holako horietan, oi zortea! " eta deliberatu zuen hil kutxa baten egitea, berari egokia zitakena, hau ez baitzitaken beretzat nihun ez zeneko lan bat, neurriak behar bezala hartzen baziren. Bazakien mahasturiak hil-kutxa berriak saltzen zituela, kebide sahetsean, agerian, egun oroz orhoitzeko lur huntako bizia laburtua zuela eta noiz nahi joateko prest zela.
‎Artaño deitu soldado bat kondenatua izan zela agorrila erditsutan eginikako ohointza baten gatik, Joseph Dumoulin deitu lagun batekin (gure Lastaga famatua, iduriz) lapurketa bat obratu zutelakotz Bordeleko notario lukurari baten etxean, eta, hau garbitu eta, urrezko luis eta harri bizi mordo bat arrobatu. Galdezketa larriak (eta bortitzak?) jasan izan gatik, Artañok beti ukatu zuela altxorraren jabe zenik, biek ekintza egin eta Dumoulinek zuela nunbait gorde, eta ez zakiela ez hau ez hura nun ziren. Azkenik, Artaño armen puntan pasatua izan zela gerla denborako ebasketa egitea gatik eta armadako arduradunek, emeki emeki afera utzi zutela ixiltzera, Dumoulin hura ordukotz desagertua baitzen eta beren paperretan desertur ekarria.
‎— Ezetz, mutikoa! Usaian horrela ari direnak zaharrak dituk eta gainerat emazteak, eta gure mutil hau ez duk ez bat ez bestea, dakidanaz...
‎— Ez gaizki ari haiz, kamelia ez dut hirietako landare bat, hire jakintasunak ez hau ez itoko, gaizoa, mañoliarekin nahasten duk, kasu he! Badiguk aski lan hemengo landare sortak ongi ezagutzeko, orduan hitzak behar bezala erabilzkik, he!
‎— Gainera, honek ez du tutik ulertu, kamelu, kameleoi, kamelia eta kamamila, besterik ez du ahoan eta nik ez jakin zer den iragartzeko!
‎Bere lagunek, klasea bukatua zelarik, bere xori jestuen eta kantuen entzuteko eskarniatzen zuten, eta horrela deitu zuten: perttoli xori, hau ez baitzen hunen errailen ahoan izen gaitiko bat bainan, gaiztakeriazko trufa ezin ahantzizko bat, beren kastakoa ez zelako marka barnakor eta sendikor bat, egonkorra gainerat.
2008
‎Ikusi ere behar dute nola, gu menditarrek, otoitz moduan dugun kantatzen kenka gaixtoetako hasperenen agerpena: hau ez dea bada guhauri doakigun izaera?
‎Ezagutua dute neskatxoa egun oroz trixteago doala. Honek ez dukeela Peioren berririk!
‎Behin, Maiana eta Katixa gomitatuak izan ziren Uhaitzeko bestetara. Eskualde horretan zeukaten oitura pollit hau ez dute ahanztekoa: bestara urruntxagotik oinez etortzen zirenek bazuten afariteko gomita antolatzaileen etxeetara.
‎Ikusi dutenean Piarre Beltxa plazaratzen, gazte horiek nahi izan dute zerbait ixtorio edo pertsu eman zeieten hemen zireneri, aratsaren airosteko. Honek ez du igurikarazi zerbait entzun nahitan zegokion jende multzo hori. Beste gazte andana bat aldiz, haratxagoko pilota zelaian, musika aire ederretan, ari ziren dantzan.
‎Bizar zuri girgilatu bat paporadino hedan. Betaurrekoak sudur makotz batean ixtaklok, ongi lisatutako jantzi ederrek salatzen zuten puttiko hau ez zaitekela pikaren azken umetarik. Kunte zenbait edo... zazi zu!
‎Peio berritan asaldatu zen: Hauxe" porkeriak" nahi dizkigun sinetsarazi. Apostu herri txar honetan ez dela gehiago gezurtuez besterik.
‎Amatxi, harrituki beha zegokio, durduza batean bezala, aitatxiri itaun behako bat eginez. Hau ez da harritzen, sorbaldak altxatuz eta irri karkara batean dio bere andreari: Bainan Kattaline! urte baditu gure semeatxiak, nork atxik gure mutiko ederra maiteño bat gabe. Hea, hea, erran amatxiri beharrira, nor dukan hautatua?
‎Kunte bat iduri mahaian jarri denean, ama Joanaño eta aita Ganixeri aipatu du egin duen Leixturreko bidaia hori, bortxatua dela arrebaren etxe horren bahitu eta saltzera, honek ez duelakotz hitza atxiki, anaiari zor diozkanak hitzartu egunean ordaintzeko.
‎Honen sinestea diruan da! Hau ez baduzu," bull shiet" bat zara, deus ez!
‎Hain xuxen, Ferdinandoren botea erreferatzeko Damatit etorri den ordu berean. Honek ez du ikusi banana azala oinpean eta zirriztatu da pilotari ahur ukaldia emaitean. Pilota zeiharkatzen zuela, hau, bala bat bezala doa, zeiharrean, plaza bestaldeko izkinari buruz!
‎Hemen zuen ezagutua orai emazte gaitzat hartu duen Marie Leona ederra. Hau ez da gehiago hemengo zerbitzari bainan beti atxikitasuna badauka. Egun, Peioren aldean dago zorion betean.
‎Ezjakintasunak du Gaizkia agindu Sanotzaileen lana nik ezin sumindu Hala re aldarri hau ez diot ixildu Uraz ardura! edo gureak egin du!
‎Gero, dudatuz pixka bat halere, ez baitzen hainbat ausarta, ohantzean sartu zen gorputza borobilduz, eta azkenean urerat bultzatu. Txopako hura, bertzeak bezala, iritsi zen amiamokoaren ondorat, hau ez baitzen batere harritu.
‎Gorrailek, gertatuaz axolarik gabe, lekuak hustu zituen isilka oihanari buruz, Otsogris utziz bere zortearen menpe. Egin ahalak eginik ere, hau ez zen bere zepotik libratu ahal izan.
‎Baina honek ez zuen sinetsi:
2009
‎Neska hura ikusterat joanez mahasinean izagutu dut Arantxa. Eta honek ez ditu haren trabak tori! Ez da erraten ahal ba aitz argia dela.
‎Libertadean hazi nautela. Etxe hontan ez direla burasoak nagusi, eta haurra menean, hemen denak badutela beren hitza emateko apantzia.
2010
‎Arratsean, aski goiz, emazteak ohiko zalapartetan eta borroketan hasi dira baina aldi honetan basaki eta kolpeak zinez bortitzak dira. Franka asaldura eta ezinegon orokorra baretzera saiatzen da baina aldi honetan ez du geldialdi ttipiena ere lortu...
‎Gorputz zati hau ez zen erabat osatua.
‎G. Aste honetan ez nian hobeki eginen.
‎Ulertzen dut azkenean" azterketa" honetan ez zela beste unibertsitateetako azken" azterketa" horietan galdegina zen bezala, alegia jadanik ikasi genuena adieraztea, baina arras alderantzizkoa galdegina zitzaigula: bide berrietara joaitera ausartu behar ginela," oraino ez ikusia"," oraino ez entzuna"," oraino ez ikasia" diren horietara.
‎Lur honetan ez dun soberakinik edo eskasiarik. Eskasiarik ez den lekuan, ez dun soberakinik.
‎Zuhaitz berri hau ez dun gehiago erre izanen, zeren bere fruitua Argia baita.
‎Erritmo entzun ezan entzun ezan ongientzun ezan beti, zeren erritmo hau ez baita gehiago gorputzarena.
‎Beraz, ostiral honetan, azken aldian bezala, arratsaldeko 3etan, Hannarekin beste elkarretaratze baten hitzordua igurikatzen dut. Urduri naiz badakidalako aste honetan ez dudala urratsik egin. Bat batean, isilaldia hautsia da hitz hauekin:
‎Berriro, Hannak poz ezezagun hau ez dezake adieraz:
‎Hannaren begitartea aldatzen da, mundu honetakoa ez den aurpegi irmo eta ederra bilakatuz.
2012
‎Eta hau ez bada ongi beste zerbait egiten dugu baitira seurki ta halere ahalbide frango
‎Baina eboluzio posibilitate hau ez da batere seguruena. Tradizio komunista libertarioa, liberalismo politikoa bere jatorrizko zentzuan, gure herriak erakutsi duen auto eratzeko gaitasuna, eta munduko marginatu eta iraultzaile guztiekin lotzen gaituen ikuspegi humanista orokorra estekatu nahi ditu, elkarrekin, jarrera honek.
‎Tradizio iraultzaileak, anarkistak bederen, onartzen du pazifismoa, bai eta zapalduen biolentzia ere. Aldiz, tradizio honek ez ditu inoiz zapaltzaileen bortxa instituzionala eta bakezaletasuna nahasten: boteretsuen erresuma autoritatearen printzipioaren gainean datza, eskubide guztiak dagoeneko bereganatuak dituzte eta herriari obeditzeko beharra inposatzen diote.
‎askatasunaren aldeko eta menderakuntzaren aurkako altxamenduen tradizioan. Honek ez du egin duten guztia ongi dela esan nahi: atentatu itsu edo erdi itsu asko erru politikoak eta astakeria moralak izan dira.
‎Batasun politiko eta ekonomikoak ez duela kulturen ukamena ekarri behar gehienek diote. Ezkerrak ere, oro har nazionalismoa kondenatzen duenean ere (eta hau ez da harrigarria, kontutan harturik zer nolako nazionalismoa den nagusia Europan), berezitasun kulturalen aberastasuna goraipatzen du.
‎Baina itsusia da kanpotik mintzatzea, ez bainaiz HBko militante eta ez dut pasatzen haiek pasatzen dutena. Arriskuzko bide bat daramatela ikusten ditut HB eta ETA, egoera honi ez zaizkiola behar bezala egokitu.
‎Etsaigoan diren indarrek negoziatu nahi dutenean, indar harremanen egoerak kondizionatzen du negoziazioaren funtsa. a.Bata irabazten ari da, bestea galdua sentitzen da; errenditzeko kondizioak negoziatzen dira: hau ez da gure egoera. b.Parte biek, luzaroan borrokan ibiliz gero, elkarrekin bizitzeko sistema bat aurkitu dute, biek onartua. Konparazione, hori izan zen" polimili/ Euskadiko Ezkerraren" kasua, demokrazia errepresentatiboaren sistemaren barnean.
‎Argi eta garbi onartzen ez duena botere politikoaren kokatzea da, euskal instituzioak Espainiakoen menpean gertatzen direlako. Konflikto honen funtsa arazo nazional nazionalista dugu (bien aldetik), eta, eduki honi buruz, auzi honek ez du epe labur edo ertainean irtenbide definitiborik izango. Halere, demokrazia errepresentatiboaren funtsa parte biek onartzen badute, haren funtzionamoldeak oraingo indar harremanen arabera egokitzen badira, negoziaketak gauzatzeko ulertalorra hor (sistema demokratikoan) kokatuko dela esan daiteke.
‎HBren inguruko jarreretan, baietz esaten ari dela ematen du. Halere, interpretazio honekin ez dira ados gertatuko ENAMen parte batzuk; dagoeneko, kritika zorrotzak ageri dira HBren ezkerreko lagunen aldetik (5), edota Autonomiaren inguruko mugimenduetan (6).
‎argia iruditzen zait. Beraz, protagonismoa (eta zuzendaritza) alor militarretik alor zibilari pasatzea ETAren jarraipenarekin konpatible den modu batez behar da konprenitu.. Beraz, honek ez du esan nahi:
‎(9) Honek ez du esan nahi kritika hori ez dela egin behar eta, lehen esan dugunez, kritika honek pisu handia du negoziazioari ezker aldetik egiten ari zaion oposizioan.
‎Negoziaketen alde jende anitz badago, bortizkeria eta haren ondorioekin bukatzeko egiazko gogoa dagoelako: baina nekadurak emandako gogo honek ez du edozein negoziaketaren alde direla esan nahi. Espainiako batasuna hautsi nahi duten eta inozenteen bizitza sakrifikatzen dutenen kontra piztu den gorrotoa ere zinezkoa da.
‎Garaile den estrategia baten barnean planteatzen da guzti hori. Nire iritziz, hau ez da negoziaketara heltzeko izpiritu egokiena.
‎Horrelako gauzak eskapatzen zaizkit, baina orain ditugun elementuekin batak bestea garaitzeko indarrik ez dagoela bistan da; beraz gauzek berdin jarrai dezakete beste hogei urtez. Bestetik, zulo honetatik ateratzeko gobernuak errepresioaren eta isolamenduaren politikari eutsi nahi dio, eta honek ez du etorkizunik gauzak konpontzeko. ETAren aldetik badago
‎Damutasun, erreinsertzio eta txantaje guztiei aurre egin diegu, eta garaile gara. (...) Borrokaldi hau ez dugu gure ‘arazo domestikoak’ konpontzeko edo euskal gizartea sentiberatzeko egiten. Egoera politikoak eta Euskal Herriko prozesuak horrela eskatzen dutelako baizik; eta Kolektiboak barne indarra eta kanpo babesa duelako erronka honi erantzuteko.
‎ETAk bahitu zuen eta euskal presoak Euskal Herrira hurbiltzeko 48 ordu eman zizkion Gobernuari. Honek ez zuen deus egin, eta ETAk Blanco hil zuen 1997ko uztailaren 13an. Espainian eta Euskal Herrian jende anitz atera zen kalera ETAren aurka," a por ellos" oihukatuz.
‎nazio den herri bakoitzari dagokio bere buruaz jabetzea. Baina nazioarteko politikan onartua den printzipio hau ez zaio nazio izan nahi duela aldarrikatzen duen edozein mugimendu nazionalistari aplikatzen, nazioartean" herria" edo" nazioa" definitzen duena, hain zuzen, nazio horren existentzia edo ezagutza internazionala delako. Zirkulu bizioso bat da, onartze esplizitu batek, existentzia internazionala duen nazio batek edo nazio talde batek egina, hautsi dezakeena.
‎" biolentziaren monopolio demokratikoa" interesgarriago zaio diktadura itsusia baino. Nire iduriko, merkatuaren joko librea eta ordena publikoa mantentzeko, demokrazia da sistemak behar duen formula, eta hau ez soilki metropolietan, mundu osoan baino. Zenbat denbora iraunen duen ordenaren jite demokratikoak beste gauza bat da, baina epe labur edo ertainerako aurreikuspenetan hori da joera nagusia, trantsizio inposatuen maiztasunak ikustera ematen duen bezala.
‎Baina hau ez da arazo bakarra. Camusek beste galdera lazgarri bat egiten digu:
‎gehiengoaren libertatea lortzeko menperatzaileen suntsitzera garamatzan biolentzia onartu egin behar dugu. Eta gupidagabeko mundu honetan ez da aukera goxorik.
‎Gehiago dena, guztiz arrunta da ikustea nola gatazka batean diren bi arerioentzat haizu, justifikatu eta beharrezkoa den... bakoitzarentzat. Honekin ez dut erlatibismorik egin nahi, nire baloreen arabera zapalduen eta zapaltzaileen biolentziek ez baitute eduki eta zuzentasun bera. Alta, enkistatuak diren gatazken irtenbideari begira, pragmatismoa behar da.
‎Bizi ixtorio hau ez da nihoiz euskal gogotik aldatu, horregatik, segurrez ere, da luzaz egon ikasle beste mintzoen adierazpenetik ere. Haiek ezagutuago eta barnago zaut indartu gure euskal mintzoaren alderako atxikimendua.
‎Kudeatzeko hartua dutan makina haundi hau ez da alabainan, kamioi gisakoa" Manitou" delakoen eitekoa da, aurre besoez altxatzen du karga. Haatik, kamioi batek bezala hetsia du" kabina" delakoa.
‎Bai segur ez ginela enoatu bi edo hiru aldiz gertatu ginenetan. Hor entzun ixtorio hau ez zaut nehoiz ahantzi: amerindiano batek kondatua:
‎Port Arthur eko geltokian sartzera doa trena, bidaiako bigarren egun hau ez dugu luzea kausitu.
‎Eta, oroz gainetik, artetxeetan egin gastuen ordaintzea segidan galdetzen zuten! Hau ez zen bi soseko kontua! Batzuk eta besteek uxerrak igorriz, ginituenak bahituz, saiak hilkiari jokatzen diren bezala.
‎" Ba! Hau ez duk hitzekoa, beraz ez euskalduna" Zer minarekin behar zen iretsi komentario hori... Ez baitzakiten parte handian gordetzen nietela gure etxeko haur eriaren eta orain amaren osasun egoera.
‎Horrela gau batez, ixiltasunean, zure olerkiak, zure poesiak, zure prosak irakurriko ditut eta pentsatuko dut ez naizela bakarrik basa mundu honetan ez naizela bakarrik ez naizela bat baina bi edo hiru ni eta nire ni eta ongi bizi!
2014
‎Ez zuen beraz inperadorea onartzen munduko nagusia bezala. Are gutiago aita saindua, honek ez baitzuen botere izpiritualik baizik. Ez zezakeen beraz munduaz jabetzeko baimenik eman ez Portuges, ez Españoleri, nahiz hala egin zuen.
‎Badira mundu hau haiekin hasi dela uste dutenak, ohartu ere gabe aitzinagokoek ireki bideetan dabiltzala. Eta hau ez da egia bakarrik Elizarentzat.
‎Azken galdera bat. Eskutan daukazun Argia hau ez ote zuten apezek sortu eta biziarazi 60 urtez, Eusko Jaurlaritzaren laguntzarik gabe. Lo zurrungan sarturik ote?
2015
Hau ez da unibertsoa, multibertsoa baizik
‎Eta gizon ikusezinak mikrotik oihuka: Hau ez egin, bestela Hola ez ari, bestela helgaitz Zer egin dun emazte hobendun?
2016
‎zer aipatu eta nondik hasi? Nahiz eta lan pertsonalaren itxura izan, hau ez da fikzio bat, baizik eta dokumentu historikoetan oinarritu ikerketa antropologiko bat, etxe batetik abiatzen dena eta zabaltzen dena agoten fenomenoari. Nahi baldin badut irakurleek zerbait uler dezaten saga honetan, egokia da garaiak azak bezala ez nahastea eta dokumentuak kronologikoki aztertzea.
‎Nihaurrek lekukotasun bat bildu ahal izan dut, diona zango zuzenak zituztela. Berezitasun hau ez ote da odol zirkulazio txarraren ondorio bat populazio osoan zabaldua dena. Hori aipatu zidanak gehitu zuen;" ahate zangoak" zituztela, nahasiz gorputz atala eta agotek papoan ibili behar zuten antzara formako oihal zati gorria.
‎Ondorioz bi maitemindu hauek usaia segitu dute aita amek hautatu norbaitekin esposatuz. Edo biek herritik ihes egin dute eta iduriz ez zen hori gertatu, bestenaz kantu hau ez zen idatzia izango.
‎Okozeko Azkuekoa (geroan Auzkia). Etxeko jaun hau ez zen kutsaduraren, ezta debekuen beldur izan harreman sexualak izateko agot emazte batekin 17 mendean. Nahiz eta Urtsuarenak, eroslearen izena hartu zuen:
2017
‎Lur honetakoa ez den beste erreinuan
‎Ibilbide honetan ez da orain arte nik ireki baitut bidea eta ni izanen bainaiz lehena
‎Baina hau ez da nire lekua ez, nire iritziz, niri dagokidana
‎Gurea da legezko ele bakarra. Herri honetan ez da zuentzat lekurik. Marrau egin nahi baduzue, zoazte Marral Herrira!" Lur hau betidanik Marral Herria izan ez balitz bezala.
‎Olerkigintzaren izena zikindu da, gainontzeko genero guztiek antzeko hobenak (edo okerragoak) dituzten arren. Hau ez da zilegi, lirikaren ustezko xalotasuna ñabartu behar den arren; baina idazleak beste kadentzia batean sentituko balitu bere bihotz taupadak eta hitz lauz (edo lausoz) adieraziko balu beste egoera batean hitz neurtuetan adieraziko lukeena, itxurakeria bera atzemango genuke, baina ez zen salatua izanen indar berberaz. Beraz, ez da olerkariaren errua, askoz ere gutxiago poesiarena, olerkigintzarenak bezain estuak baitira gainerako generoen baliabideak.
‎Ez gira Basaburuarrak lehia horietarik arras kanpo egonen. Bakotxak eginen ditu bere hautuak, eta Basaberri hau ez da ariko nor nundik dabilen kondatzen
‎Aitortu behar da dokumental moduan aurkeztua den bi orenetako film hau ez dela buruaren arintzeko egina, baina osagarriaren, janariaren eta laborantzaren biharko hautu baitezpadakoen inguruko gogoeta sakon bat jasan behar dela!
‎Morgako harlekura sartu bezain laster topatu zuten medikua. Egun on Mixel, bururatu duzu lana? Frantxoaren lehen galdera izan zen. Kasu honetan ez zen luzea izan. Zati batzuk bakarrik banituen aztertzeko.
‎Londresen plantatzen da Frantziako erresistentziaren buru, gero Aljeren, eta 1944ko udaberrian gobernuburu jartzen. Parisera itzuliko da 1944ko abuztuaren 25ean, makiek eta Leclerc jeneralaren 2 Dibisio blindatuak hiriburu hori askatu orduko, amerikar dibisio baten laguntzarekin, baina hau ez da hainbat aipatzen. Gobernua 1946ko urtarrilan utzirik, 1958ko ekainean berriz hartuko du Aljeriako gerlaren kariara.
‎Dena dela, Alienor dugu Akitaniako jabea, eta horren ondoko erregeak horrenganik ditugu Akitaniako duke. Haatik lur hau ez dago Ingalaterrako erreinuan, Frantziako erresuman dago. Beraz Ingalaterrako erregeek, kontinentean dituzten ondasunengatik, Frantziakoei tarteka zin egiten diete, batzuetan gerla bat galdu ondoren.
‎Lan honek ez du ikertu Eskualduna zergatik ote zen hain frantses. Baina 1914an Euskal Herriaren batasun instituzionalari buruz eman zuen bere iritzia zinez interesgarria da.
2018
‎"... ikus dezazun nola dien gure lagunak trantxada hauen barnian, hor beha daude ian deus ikusiko duten bainan aspaldian etsaia gorderik da leku hotan ez dakit noiz artio..."
‎" Ene Anna maite maitea, egortzen dautzut gure auzo herria, horra zer herri ederrak dienak leku hotan ez da goizei izan lekua salbai hek utziko dutelarik. Adio ene bizia bihar egorriko dautzut berriak."
‎" Ene arreba maitia egortzen dautzuet karta hau ikus dezazun nola egiten duten hemen etsaiari hartu pusken partimena baina bolta huntan ez da holako lanik zeren beren puskekin zilhuetan daude bizian agertu gabe." 138
‎" Zer bandera?"" Independentzia!" Hitz hori erranik, gizon gaztea berehala lurrera jauzi, katuka ibili eta hotsik egin gabe oihanera joan da, bere erantzuna bala batez jarraikirik izanen delako beldurrez, dudarik gabe, baina sarjentu zaharrak prestatu zuen karabina bildu zuen. " Hum, erran zion bere tropari, kristau honek ez dik egungo pasahitza gogoan hartu. Ez dik axolarik, gureetarik duk:
‎Orreagako egunaz ari naiz. Frantses idazle zenbaitek diote hau ez dela alegia baizik eta XIII. mendeko erromantzegileen bizkar ezartzen dute. Harrokeria nazionala segur ere barkagarria da, umekeria handiegia ez bada, baina ez du irri gai eta zuzengabeko izan behar, kritikari hauek izan ziren bezala, orduko kronikagile eta poeten lekukotasuna ukatuz.
‎Niri buruz igorri zuen so adierazkor eta kuriosoak adinaren gainezko adimena iragartzen zuen.Harrigarria da zenbat laguntzen duen izpirituaren garapena euskal mintzairak, bere zain harmonikoekin, bere hitz elkartuekin, bere irudien aberastasunaz eta bere ideialtasunaren gardentasunaz miresgarriak baitira. Hizkuntza eder hau ez da ikasten, ez eta atxikitzen ere; asmatzen eta inprobisatzen da, adin misteriotsu horretan, non, berezi eta jainkozko, natura gizonari agertzen zaion eta bere paisaien prestigio osoaz eta indar osoaz haurraren hunkigarritasun birjinalari eta irudimen poetikoari eragiten dien. Lehengo hizkuntzaren soinu guziak ulergarri zaizkio, harrigarri, eta Hitz iradokitzailearen harmoniak pentsamenduaren argia eta barneko sentimenduen bizia azkartzen dizkio.
‎Harekin identifikatu behar da, haren sen eta grina izugarriak partekatu, entelegatzeko eta arriskurik gabe zuzentzeko. Arrotzarendako erdeinua du eta honek ez du inola ere manatzen, ez eztitasunez, ez gogortasunez ere. Oldartuen artean buruzagi gaztelaurik sartuko balitz, berehala ohildurik izanen litzateke oihuen erdian, hala nola Moreno jenerala, Karlos V.aren babesak ez baitzion itsuskeria hau itzuri ahal ukan.
‎Lasaitasun eta ongizate sentimendu azkar bat dastatu nuen. Une ezinago goxo hau ez dut ene bizitzan sekula ahantziko.
‎Agirrek alaba eztiki maite zuen. Sentimendu honi esker ez da hain gaitzesgarria eta haren bizitzaren drama izugarrian interesa pizten da.
‎Baina hau ez da amaitu
‎Nola galduko ote nuke nik, Iparra... jakinez nondik iragan den nere bizi parte on bat! Ez, ez, hau ez da politika!
‎ba te! berriz akatu beraz Gaurko ezkerra, denak marikoiak. ez denak Maoistek ditek salbatuko benetako ezkerra Hor benetako bat gurutzatu diat garbi garbia Erraten dizuet ba, hau da azken mohikanoa lastima iraultza museo batean ezarri ezin dela zergatik?.. museoa ere duelako erreko dena maoista hau ez da txiste bat ostia honen sua honekin bihar ez daukagu ez errege ez elizarik Zeruko izar guziak gorriz tintatu nahi dituela honekin ez diat gehiago aurkituko ipar izarra bide seinaleak ere aldatu behar. denak ezkerrera gure herrietan xoko guzietan Maoren argazkia akabo ditiagu... Xaho, Matalas ta beste guziak agur egin dezazue gure" eusko gudariak"" borontarioen martxa" diau kanta!
‎ba te! ...Gaurko ezkerra, denak marikoiak. ez denak Maoistek ditek salbatuko benetako ezkerra Hor benetako bat gurutzatu diat garbi garbia Erraten dizuet ba, hau da azken mohikanoa lastima iraultza museo batean ezarri ezin dela zergatik?.. museoa ere duelako erreko dena maoista hau ez da txiste bat ostia honen sua honekin bihar ez daukagu ez errege ez elizarik Zeruko izar guziak gorriz tintatu nahi dituela honekin ez diat gehiago aurkituko ipar izarra bide seinaleak ere aldatu behar. denak ezkerrera gure herrietan xoko guzietan Maoren argazkia akabo ditiagu... Xaho, Matalas ta beste guziak agur egin dezazue gure" eusko gudariak"" borontarioen martxa" diau kanta!
2021
‎Gaueko euria. Ez hau ez da sasoi bat. Metonimia argia.
‎" bai ene bilatzen ari omen zirezte; hemen naiz! Aukera eder hau ez galdu!".
‎Kapitulu hau ez dut bukatuko erran gabe, serora horietarik ainitzek beren bizia pobreendako eman zutela. Zenbaitzu, ene adiskide Cathy eta Leonie bezala, torturatuak izan ziren eta hegazkin batetik itsasorat botaiak, injustizia batzu salatu zituztelako.
‎Beraei esker mirakulu bat gertatu da. Bihotz bihotzetik eskertzen ditut, heiek gabe liburu hau ez baitzen izanen. Lucien ene adiskidea eskertzen dut ere, liburu hunen argitaratzea onartu baitu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia