2008
|
|
aipaturiko eragin horrekin erlazionatu izan da ia gehienetan, eduki politiko eta abertzaleak dituen liburutzat hartuz9 Horren adibide garbiena da Oteizaren lana aztertu duten zenbaiten ikerketaren zentzua, Oteizaren lan zabalaren zein aspektu interesatu zaizkien, eta zein ondorioetara iritsi diren.
|
Honekin
ez dugu esan nahi ikerketa guztiak horrela izan direnik, baina ondorengo adibideak esanguratsuak suertatzen dira. Lehenengoa C. Martinez Gorriaranek Jorge Oteiza.
|
|
Sententzia horrekin espainiar bide jurisdikzionalari amaiera ematen bazaio ere, gatazka ez da bertan behera geratu eta behe mailako auzitegien obligazioa Auzitegi Gorenaren doktrinari jarraitzea bada ere8, oraindik 2007 urtean gatazka
|
honek
ez ditu bere azkenak eman, arlo politikoan jazo diren hainbat ekimenek aditzera ematen dutenez. Horrela, bada, ezinbestekoa dirudi ikuspegi juridikotik auzitegi ezberdinen lana aztertzeak eta, batez ere, Nazioarteko Zuzenbideak honetan esateko duena azaltzeak; izan ere, espainiar ordenamenduan agortu ez den eta oraindik dirauen gatazka baten aurrean gaudelako.
|
|
Zentzu horretan komeni da argitzea Vienako Hitzarmenaren 13 artikuluak jasotzen duenari begira, Nota Elkartrukea Estatuen borondatea plazaratzeko instrumentu juridikotzat jotzen dela eta, ondorioz, tratatuen oinordetza terminoetan hitz egitea onargarri bihurtzen dela. Instrumentu horretan jasotakoak eta lan honetan egitateetan islatuta geratu denak ez bide diote uzten zirrikitu handirik Uruguaiko herritar bati bisaturik gabe Espainian sartzeko momentuan; izan ere, bertan jasotzen den moduan, bakarrik laurogeita hamar egunetik beherako sarreretan edota langileria diplomatikoaren kasuetan baimen
|
hau
ez da galdatuko. Horri atzerritartasun legeriari blokean egindako igorpena gehitzen badiogu, horrek ondorioztatzera garamatza ezen, nahi bai, baina zaila dela bi instrumentu horien arteko interpretazio bateragarria topatzea eta, beraz, arlo honi dagokionez, 1870eko Tratatuaren 8 artikulua litzatekeela aplikatu bateraezintasun horiek direla eta.
|
|
Iruzkin honi ezin zaio amaierarik eman azken sententzia honen ondorio juridiko zein politikoei erreferentzia labur bat egin gabe. Dagoeneko aipatu dugun moduan, sententzia honek eskumenezko bideari amaiera ematen badio ere, eta horren ondorioz eta behe mailako auzitegietan Auzitegi Gorenaren doktrinaren izaera loteslearen ondorioz eskumenezko bidean arazoa konpondutzat jo behar bada ere19, oraindik 2007 urtean gatazka
|
honek
ez ditu bere azkenak eman, bai Uruguaiko (2007ko irailaren 18ko Ordezkarien Kamerako Ebazpena. 2007ko 1987 zk. Karpeta) bai Espainiako (GNAO.
|
|
interesen osaera; erabakitzeko gehiengoak, adostasunera ailegatu beharrak, aniztasun eta pluraltasuna; botere, jakinduria eta hitz egiteko erraztasuna espazio desberdinetan?
|
Hau
ez da erraz konpontzen den debatea, edozein kasutan, klabea berau publikoa egitean datza, metodoa sekula ez da perfektua izango, baina bere onurak eta kalteak publikoak egin behar dira. Azkenik, erabakien izaera loteslea izatea edo ez, debate honetan bertan kabitzen da, eta ez hori bakarrik, baizik eta erabaki horien aplikazioa gauzatuko delako ziurtasuna eta hori bermatzeko kontu argiketa mekanismoak erabiltzea.
|
|
Iduritu zauku, jaunak, laborarien besta
|
hau
ez zitekela hobekiago eta ederkiago has kantoinamenduko populuen izenean hemen guzien aitzinean ohoratuz baizik guzien adiskide handi etsenplagarri hau.
|
2009
|
|
Gehien erabili den estrategia, berriz, P3 izan da, hain zuzen ere Bideari buruzko informazio guzti guztia itzultzea. Estrategia
|
hau
ez da ohikoa gaztelania bezalako hizkuntzen kasuan.
|
|
Moduari buruzko informazioaren zati bat itzultzea. Estrategia
|
hau
ez da azaltzen hemen aztertutako itzulpenean. Hain zuzen ere aurkakoa gertatzen den kasuren bat ageri da, eta beraz M6 estrategia honako fenomeno hau izendatzeko erabiliko dugu:
|
|
Gorputz
|
hau
ez zen
|
|
Aurrean aurkitutako errealitatearen ondorioz, batasun kultural hori instituzionalizatzera jo zuten euskaldunek; horrekin batera bertan sortuko zen identitate berri horri bultzada emateko tresna bezala erabili ahal izateko. Hala ere, batasunerako joera
|
hau
ez zen berehala nagusitu; izan ere, Uruguain eratutako lehenengo euskal etxea, 1876 urtean hain zuzen ere, Laurak Bat izenarekin ezagutzen duguna izan zen (Jose de Umaran bizkaitarra lehendakari hautatu zutelarik), zeina Euskal Herri penintsularreko biztanleek soilik eratu baitzuten (Luzuriaga eta Alvarez, 2001; Irigoyen, 1999; Arin, 2000; Irigoyen, 2003b. Alvarez, 1996).
|
|
Ikusi dugunez, beraz, oso denbora gutxiren buruan, Uruguain euskal etxerik ez egotetik, bi euskal etxe agertzera pasatu zen. Eta ez,
|
hau
ez zuten nolanahiko bidean egin, bi euskal etxe hauen sorreran elkarren kontrako gatazka ideologiko batek eragin baitzuen. Honetan erabilitako bibliografia guztia ados dago; baina adostasun honek ez du argitu zertan ziren bi kontrako ideologia haien edukiak.
|
|
Eta ez, hau ez zuten nolanahiko bidean egin, bi euskal etxe hauen sorreran elkarren kontrako gatazka ideologiko batek eragin baitzuen. Honetan erabilitako bibliografia guztia ados dago; baina adostasun
|
honek
ez du argitu zertan ziren bi kontrako ideologia haien edukiak.
|
|
Planteamendu hau eztababaidagarria izan daiteke jarduera jakinen arabera ingurumen efektuak ezkorrak ere izan daitezkeelako, baina edozein kasutan jardueraren sustapenak nekazaritza bertan behera uztearen ondorioz sortutako ingurumen arazo larriak ekidituko lituzke. Egia esan, planteamendu
|
hau
ez da aurreko planek azaldutakotik asko urruntzen. Horrez gain, a priori ebaluazioak I eta II Ardatzen arteko sinergia positiboak aurreikusten ditu (EJ, 2007).
|
2010
|
|
Hozkailua laister puskatuko zait, oso gaizki dago eta seme alabei laguntza eskatu diet, gaur egun hozkailurik gabe ezin baikara bizi. Bakarrik bizi naizenez eta asko jaten ez dudanez gai
|
honetan
ez dut laguntzarik behar. Etxeko leihoak ere jarri dizkidate, oso gaizki baitzeuden.
|
|
Aldiz, ezberdintasunen hautemate proban, 3 aurpegiz osaturiko 60 multzo aurkeztu ziren eta parte hartzaileek ezberdina zena hautatu behar zuten. Hiru minututan gazteak (M= 47,17; DT= 9,41) azkarragoak izan ziren zaharrak baino (M= 29,23; DT= 8,35), t (58)= 7,81; p < 0,001 Hala ere, neurri
|
honek
ez zuen esperimentuan aztertutako beste edukiekin koerlazio positiborik azaldu, eta kobariable gisa aztertu zenean ere, ez zen esanguratsua suertatu datu analisietan.
|
|
Badirudi amaierarik gabeko gau bat dela. Natura maite badugu, susmoa dugu aro
|
honetan
ez dela erasoa besterik egongo; euskaldun irautea bada gure nahia, kapitalismoak ez digu aukerarik emango. Hitzak eta hitzak, propaganda, ez gaitezen engainatu.
|
|
Lehenak EGLaren kudeaketa planaren aurrerapena du gidaritzat eta bigarrenak kudeaketa plana bera, nahiz eta bien arteko desbideratzeak minimoak izan. Azpimarratzekoa da egindako saiakera
|
honek
ez duela KOA gainditzen, alegia, EGLko kudeaketa planari (eta bere aurrerapenari) lotutako kostuak onurak baino garaiagoak direla. Arrazoi nagusietariko bat onurak azpibaloratuak egon daitezkeenean aurki daiteke(., 298).
|
|
Ikerlan
|
honek
ez du NEBen balorazio ekonomikoa zentzu hertsian egiten, kasu honetan sare ekologiko jakinaren ezarpenak dituen efektu ekonomikoena baino. Beraz, haren helburuak eta metodologiak ez dute bat egiten azaldutako natura eremuen balorazio ekonomikoaren testuinguruarekin.
|
|
EAEko kasuan badirudi parke naturalen azpibalorazioa ekarri duela (Murua et al., 2006). Hala ere, teknika
|
honek
ez ditu hainbesteko denbora eta baliabide xurgatzen, eta alde horretarik, kostu eraginkortasun garaia izan dezake.
|
|
Horrela, gai baten alde guztiak ezagutzeko behartuta gaude hiruzpalau egunkari erostera.
|
Hau
ez da gertatzen herri prentsan. Hemen patroiak oinarri sozial zabala eta plurala duten elkark dira, euskara dute interes komun bakarra.
|
|
Emaitza hauek aurre esposizioak iraun bitartean estimuluen artean eraturiko asoziazioarengatik azaldu ziren, horrek konparazio prozesuak estimuluen ezberdintzean jokatzen zuen efektu onuragarria ikustea galaraziz. Ikerketa
|
honetan
ez dugu aurkitu aurre esposizio programaren efektua estimuluekiko orokortzean. Gure hipotesia zen aldibereko aurre esposizio baten ondoren estimuluekiko orokortzea txikiagoa aurreikusiko genuela.
|
|
Bertsio laburraren emaitzetan, mutikoek eta neskatoek ulertzen dute hitz kopuru antzekoa (F (1,462)= 0,13; p= 0,14). Beraz, aldagai
|
honetan
ez da kontuan hartzekoa generoaren eragina.
|
|
Ezin uka daiteke biktima eta berari eragindako kaltearen konponketa bitartekaritzaren xede direla. Baina testuinguru
|
honetan
ez da delitugilea edo urratzailea baztertzen. Tipifikatutako egintza burutu duen pertsona ere metodo honen xede bihurtzen da.
|
|
Jatorrian, sortu zen bitartekaritza heterogeneoaren isla, bitartekariaren figura ere heterogeneoa zen. Horrela, zenbait tokitan, bitartekaritza bultzatzen zuten biktimen erakundeek beraiek burutu zituzten bitartekaritza funtzioak Fiskaltzaren delegazioz64 Beste toki batzuetan, esan berri dugun bezala, aldiz, fiskalek funtzio
|
hau
ez delegatzea eta beraiek egikaritzea erabaki zuten. 1993ko urtarrilaren 4ko 93 legeak ez zuen bitartekari nor izan zitekeen argitu.
|
|
Zigor Zuzenbidean, zigor justizian alegia, paradigma aldaketa bat aldarrikatzen du, justizia erretributiboan (retributive justice) oinarritzen den sistema inperatibo batetik adostasunezko zigor justizia eredu berritzaile (restaurative justice) batera iraganbidea defendatuz. Beharrizan printzipioa eta legezkotasuna gailentzen diren sistema batetik, aukera printzipioak informatzen duen eremu batera pasatzea babesten dute alegia13 Ideia
|
hau
ez da teoriko hutsa, jada AEBn eta Kanadan, praktikara eraman baita, Victim Ofender Reconciliation/ Reparation Programs (VORP) deritzenen bitartez14 Baina toki desberdinetako esperientziak alde batera eginez, errepara diezaiegun justizia berritzaile edo berreskuratzailearen ezaugarri nagusiei. Horrela, bada, teoria berritzailean ez gara delituaz edo hutsegiteaz mintza; ez dira horiek zigor bitartekaritzaren objektu, liskarrak edo tirabirak baino.
|
2011
|
|
Proposatzen zaigun emakume nerabearen eredu
|
honek
ez du onartzen gizentasunik ezta gehiegizko pisurik ere. Laburbilduz, itxura fisikoaren ikuspegitik, telesail hauetan aurki daitekeen emakumearen estereotipoa honako hau da:
|
|
Aberastasun horrek giza harremanetan du bere funts garrantzitsuenetakoa. Berrikuntzaren ikuskera
|
honek
ez du lehiakortasun eta merkatuaren logika ezeztatu nahi, baizik eta helburu hori oinarri ezberdin batzuen gainean eraiki. Echeverríak dio berrikuntza sozial hauen arrakasta gizartean daukan onarpenaren arabera neurtuko dela (Echeverría, 2008).
|
|
3 Ikerketa
|
honetan
ez ditut azterketa ikonikoetan oinarritutako teoriak erabiliko, korronte semiotikoak berrikuspen prozesu batean murgildurik baitaude eta gainera erritual honetan ia ez daukagu elementu ikonikorik. Beraz, zentzu horretan errituaren azterketa egiteko bi aukera izango ditut:
|
|
Ohartu behar dugu
|
hau
ez dela azterketa xehea eta osoa, gaira hurbiltzeko lehendabiziko urrats bat baizik. Ez da erreza enpresa izenak, edo oro har, merkataritza izenak, zenbatzea.
|
|
euskararen balio soziala, esaterako. Baina argitu behar dugu ikerketa
|
hau
ez dela «hizkuntza paisaiari» buruzko ikerketa bat. Kontzeptu aberasgarri horrek «kaleko ateak» ireki dizkio hizkuntza aniztasunari buruzko ikerketari (Landry eta Bourhis, 1997; Shohamy eta Gorter, 2008; Gorter, 2006).
|
|
kontsumo munduan nonahi agertzen zaizkigu markak eta enpresa izenak. Hala ere, gure ikerketa
|
hau
ez da mugatu izen horien agerkera publikora eta ez dugu helburuetan idazkun horiek ez zenbatzea, ezta neurtzea ere, izan1.
|
|
7 Aipatzen den atal kopuru
|
hau
ez dagokio aldiari, 1994 urtean emititzen hasi eta
|
|
Ondoren, emakumea gizarte zerbitzuetara bideratzeko izapideak egingo dira, eta babeserako baliabideak jaso ahal izateko informazioa emango zaio. Dena dela, prozedura
|
hau
ez da beti gauzatzen, ez behintzat emakumea gizarte zerbitzuetara bideratu behar dela dioen atala. Horrek agerian uzten du koordinazio gabeziak daudela auzi horren inguruan lanean diharduten esparruen artean.
|
|
Medemen film gehienetan bezalaxe, hemen ere, ihesaldi batekin egiten dugu topo. Kasu
|
honetan
ez da heriotzaren beldurra Ana ihes egitera bultzatuko duena, bere patua onartzeko beldurra baizik. Ihesaldi horrek, hala ere, bere identitatea topatu dezakeen lekura gerturatuko du nahi gabe.
|
|
KGNZ I laburraren ikerketa
|
honetan
ez da ikusi alde esanguratsurik amaren (ulermenerako F (3,451)= 1,84; p= 0.14 eta ekoizpenerako F (3,451)= 0,84; p= 0.47) edo aitaren (ulermenerako F (3,447)= 1,82; p= 0.14 eta ekoizpenerako F (3,447)= 0,36; p= 0.77) ikasketa mailaren araberako azterketan, ezta bikotearen ohiko hizkuntza aldagaiaren arabera (ulermenerako F (2,450)= 0,71; p= 0.49 eta ekoizpenerako F (2,450)= 1,90; p= 0.15), aitare... Alabaina, alde esanguratsuak aurkitu dira azterketan amaren lehen hizkuntzaren aldagaiaren arabera, baina soilik hiztegiaren ulermenean ((2,454)= 4,30; p< 0.05,? 2= 0,019), ez ekoizpenean (F (2,454)= 0,25; p= 0.77).
|
|
Haurrek ekoitziriko hiru esaldi luzeenen Esaldiaren Batez Besteko Luzera (EBBL) arakatuta, ikusi da erlazio argia duela morfologiaren ekoizpena neurtzen duen indize honek adinarekin (r= 0,56; p< 0,001, EBBLa morfematan3 zenbatuta; eta r= 0,57; pt< 0,001, EBBLa hitzetan neurtuta). Hogeita bi hilabete izan arte, laginean eta batez bestekoetan, morfologiaren ekoizpena neurtzen duen indize
|
honek
ez du 2ren balioa gainditzen: 2,2, hitzak zenbatuz gero, eta 2,6, morfemak kontatuz gero (ikus 9 eta 10 taulak).
|
2012
|
|
Izaera eskultorikoa daukate, diseinu garaikidearen errepresentazioa dira, eta interesa erakartzeko baliabide gisa erabili ohi ditu artistak. Kasu
|
honetan
ez da autorik ageri, baina bai autoentzako aparkaleku funtzioa egiten duten lurreko marra zuriak. Horrekin, arkitektura masak orekatu egiten dira, koadroan presentzia gehien daukaten elementuak izanik, gure arreta elementu moderno hauen bitartez ere erakarriz.
|
|
Artistak eraikina aprobetxatu egiten du, protagonisten bizitzan duen izate arraroa azpimarratzeko, pertsonaien giza existentzia txikituz dekoratuaren handitasunaren aurrean. Artista honen lanek (eta hautatutako lan
|
hau
ez da salbuespena), Hopperrengan pentsatzera garamatzate, nahiz eta margolari amerikarraren mugako desolazio existentzialik ez agertu, egunerokotasuneko jokalekuetatik hurbilago egonik. 2000 urteko lana dugu hau, 61 X 45 cm-ko neurriak ditu eta egur gainean egina dago arrautzarekin egindako tenplearekin.
|
|
Kontuan izan, Lehen Hezkuntzako haurren kasuan depresioaren zeinuak izan daitezkeela ondorengoak (pertsona berak ez ditu sintoma guztiak aurkeztu behar): suminkortasun edo tristura iraunkorrak, gizarte isolamendua, hiperaktibitatea edo letargia, aurrez gustukoak ziren ekintzetan interes eta plazeraren galera, errendimendu akademikoaren beherakada(
|
honek
ez du esan nahi derrigor nota txarrak lortu behar dituenik, baina bai berez atera ditzakeen noten azpiko emaitzak lortzen dituela), pisu aldaketa handiak edota bere adinerako espero den pisua ez lortzea, loaren nahasteak, etab.
|
2013
|
|
Enuntziazio ekintzaren arduradun izango da soilik. Holakoetan E1 enuntziatzailea deituko diogu eta
|
honek
ez du beti esatariak berak duen iritzi usteekin zertan bat egin.
|
|
Gaingizakiak birnaturalizazioa ere esan nahi du, naturarekin loturak estutzea.
|
Hau
ez da, ordea, itzulera rousseautarra, gorputzaren benetako berreskurapena eta munduarekin benetako konexioa baizik; ez dauka zerikusirik basakerira edo animaltasunera, in amoraltasuna, itzultzearekin.
|
|
Botere nahi
|
honek
ez dauka zerikusirik Sschopenhauer ekin, gizaki batek bizitza baino askoz gehiago estimatu baititzake gauza asko; ez da botere nahi hedonista edo eudemonista ere, ez baitauka azken xedetzat zoriontasuna edo ahalik eta plazer gehien biltzea; ez da bizirautera bultzatzen gaituen eboluzioaren produktu hutsa ere, gizakiak bere patuaren jabe izan behar baitu; ez da nahi hobbesiarra edo hegeliarra ere,...
|
|
Kontuan izan behar dugu lehentasun horrek kontabilitatean gertatutako eboluzioarekin bat egiten duela.
|
Honekin
ez dugu esan nahi adierazle finantzarioak baztertu egin behar direnik, adierazle ez finantzarioekin osatu behar direla baizik (Kurman, Grosbois, Choisne eta Kumar, 2008: 210).
|
|
Bikoizketaren eta azpidazketaren inguruko ika mikei, bataren eta bestearen aldekoek piztutako suari hauspoa emateko tokia ez da hau; luze joko luke batzuen eta besteen arrazoiak biltzeak, eta lan
|
honek
ez du horrelako helbururik. Autore jantziagoek luze hitz egin dute eta bildu dituzte horren inguruko sorburuko arrazoi, iritzi eta enparauak.
|
|
Aztertutako bi saioen hasierako interakzioan, testuinguraketari ekin zaio; gaia ikasleentzat hurbila izateak aldamiatzean laguntzen dielako, hots, zentzua hartzen diote ikasi behar duten horri eta ez zaie arrotz egiten. Keinu hau, Vygotsky k (1976) planteatutako ikuspegi sozioeraikitzailearen printzipioa kontuan hartuz, tresna baliotsua da edukiak aurkezteko, eta gainera hizkuntza modu
|
honetara
ez da ulertzen, ezagutzen, transmisio bezala, baizik eta ikaskuntza bideratzen duen tresna bezala. Gainera, ikasleak, garapenaren alde hurbilean mantentzen direla ikusi da (GZH), ezagutza propioak mailaka eraikitzen baitituzte, dakitenaren eta ikasi beharreko kontzeptu berriaren artean distantzia gehiegirik egon barik.
|
2014
|
|
Bertako mintzoarenak egin zuen garaiko isiltasuna gainditurik, ordukoak baino egun hobeak ezagutzen ari da gaur euskara Bidankozen; ez zen zaila. Gauzak horrela, eta 1950 inguruko azken belaunaldi euskaldun hark utzitako arrasto apalari esker, XX. mendea hasi zenerako erronkariera kale girotik eraitsia zuen herri
|
honetan
ez da euskararen katea zeharo etetera heldu, Nafarroako leku anitzetan, zoritxarrez, gertatu zen bezala.
|
2015
|
|
Esamolde hori are egokiagoa iruditzen zait arlo juridikoan, etxean ez baitzegoen aitaren lehentasunik edo amaren osabaren autoritaterik. Edozelan ere, nik «jendarte parekidea» edo «jabekidetza» erabiliko dut, artikulu
|
honetan
ez baitut garatuko sinesmen matriarkalaren analisia, «ama eskubide» hitzaren erabilera erabat justifika lezakeena.
|
|
Hasieratik esan zen aurresuposizio mota
|
hau
ez dagoela halabeharrez ezezko perpausei lotua. Hori dela eta, aurreratu dezakegu gure lanean aztergai izango den adibide bat.
|
|
Beste lan batean Odriozolak eta Ondarrak (2012) gogora ekarri izan dute polaritatea uste baino aldakorragoa dela beti ere azaltzen den esparru zabala ikusmiran izanik. Lehenengo eta behin, esan dezagun oraingo
|
honetan
ez garela arituko egia auresuposizioez, baiezko/ ezezko esaldiez baizik. Lan horretan, egile hauek agerian utzi dute unibertsala bide den aldakortasun gune bat:
|
|
sirena ez den, neskatila ez den, emazte ez den, ama ez den eta irakasle, iraultzaile den emakume autonomo baten aurrean baikaude (Rodriguez, 2014b), eta arropak erantzi izanak ez du sexuaren aurrekariekin zerikusirik. Haatik,
|
hau
ez da emakumezkoak borroka politikoari loturik ageri diren pasarte bakarra: Goiok eta Andonik komuneko ispiluan lelo iraultzaile bat ezpainetako gorriz kausitzen dutenean ere lotura hori bera azpimarratuko da.
|
|
Hala ere, lege
|
honek
ez du zehazten zen den gardentasuna, fundazioek jakin dezaten zer adieraren arabera jokatu behar duten. Gardentasunari, informazio publikorako sarbideari eta gobernaketa onari buruzko abenduaren 9ko 19/ 2013 Legeak ez die horiei eragiten, salbuespenak salbuespen1 Lege hori batez ere jarduera publikoaren gardentasuna areagotzean eta indartzean zentratzen da, eta fundazio publikoei eragiten die, baina ez gainerakoei.
|
|
Aurreko legearekin alderatuta,
|
honetan
ez da nabarmentzen ekonomia sozialeko sozietateetan parte har dezaketenik, eta omisio horrek interpretazio okerra eragin eta horiek alde batera utz ditzake, eta hori ez da komeni laugarren sektore gisa ezagutzen dena pixkanaka hartzen ari den garrantzia kontuan hartuta. Beraz, omisio hori atzerapausoa iruditzen zaigu.
|
|
Lehenengo epigrafean, aurreko legeko ordainpeko zerbitzuei buruzko 29 artikuluarekin gertatzen zen bezala, argi uzten da fundazioek eskainitako askotariko jarduera edo zerbitzuen truke diru sarrerak lortu ahal izango dituztela, betiere, fundatzaileen nahiaren kontra egiten ez bada eta balizko onuradunen arloko justifikatu gabeko mugarik ez badakar. Desberdintasun bakarra da atal
|
honetan
ez dela aipatzen jarduera edo zerbitzu horien truke lortutako zenbatekoa fundazioaren helburuetarako erabili behar denik.
|
|
Erranaldien kopuru handiari buruzko datuak biltzeko asmoarekin (65 item analizatu ziren), inkestatuei jakinarazi zitzaien hitzen ordenari erreparatu behar ziotela bereziki, nahiz eta ohartzen ginen ohar horrek ultrazuzenketarako joera eragin zezakeela, zuzentzaileen (inkestatuen) arreta hartaratzen duen neurrian9 Aldez aurretik erran nahi dugu, halaber, emaitzek ez dutela adierazten inkestatuek zehazki zer jokabide erabiltzen duten euren idatziak eraikitzeko orduan: ikerketa
|
honetan
ez da bilatu inkestatuek nolako hitz ordena erabiltzen duten euren egiazko produkzio idatzietan, baizik eta zer irizpide edo hobespen erakusten duten gai honetaz «ezagutza deklaratiboa»ren mailan (Eusko Jaurlaritza HABE, 2005).
|
|
Ikerlan honen emaitzek mahai gainean ipini dute emakume preso ohiek izandako kirol eskaintza motz gelditzen zaiela, sortzen zizkien onuren aldean. Baina, alderdi hori sakonago aztertu beharreko ikergaia izan daiteke, idatzi
|
honetan
ez baitugu nahikoa datu aurkeztu. Haatik, espetxeko politikan emakumeei zuzendutako kirol eskaintza handitzea proposatzen da, elkarrizketetako datuetatik ateratako informazioen bidez osaturiko irizpideak kontuan hartuz:
|
2016
|
|
– Gaixotasun
|
honi
ez zaio garrantzirik eman herri garatuetan zenbait kasu gertatu arte, Espainian, Europan, AEBn, eta horrek beldurra ematen du, mundu mailako izateak izutu egiten nau (X2= 32).
|
|
5 Jarraian proposaturiko galderen logikak irakaskuntza eta ikerketaren arteko desfaseetara garamatza. Artikuluaren gakoa
|
hau
ez izan arren, ezaguna da unibertsitate esparruko ekoizpenaren etekinak ebaluatzeko eta balioztatzeko orduan hiru pilare daudela: ikerkuntza, irakaskuntza eta kudeaketa akademikoa.
|
2017
|
|
Aipatu dugu, halaber, bitartekariaren figura ere kontuan hartu behar dela haur literaturan; batzuetan, umearekin irakurtzen duen gurasoak, irakasleak edo beste heldu batek zentzua eraikitzen laguntzen dio umeari (Riquelme eta Munita, 2011). Gure aldetik, azaldu behar dugu ikerketa
|
honetan
ez ditugula analizatu testuaren harrerarekin lotutako alderdiak.
|
|
Ikerketa
|
hau
ez da soilik zentratzen makinen irudikapen bisualak egiten dituzten artelanetan. Beste estrategia batzuk ere hobesten dira, errealitatean aefektu zuzenagoak bilatzen dituztenak.
|
|
Azken urte hauetan alderdi askotatik begiratuta aztertu izan da hezkuntzaren eta postmodernitatearen arteko harremana (García, 2004). Harreman hori, alabaina, konplexua gertatzen da hezitzaileentzat, korronte
|
honek
ez baitu eskaintzen gizarte bidegabekeriak bereizteko ezein irizpiderik (Vattimo, 1994). Baldintza postmodernoa konplexua, paradoxikoa eta eztabaidatua bada ere, aldi berean esanguratsua ere bada hezkuntzarentzat, beste arrazoien artean, mota askotako gaitasunak, ikuspegi berriak eta eraldaketa kontraesankorrak ekintza bidean jartzeko aukera eskaintzen duelako (Hargreaves, 1996).
|
|
Uztaroren 100+ zenbaki honek Komunikazioa Giza eta Gizarte Zientzien alorretik eta Euskal Herritik nola ulertu, aztertu, begiratu, eztabaidatu dugun eta aurrera begira ditugun erronka eta aukerak berrikusteko (g) une egokia eskaintzen du. Artikulu
|
honek
ez du noski Uztaro aldizkariaren baitan egindako komunikazioaren eremuko lan guztien inguruko azken azterketa izan nahi, ehungarren zenbakiaren aitzakian elkarlan kolektiborako ekarpen eta abiapuntu posible bat baino. Horretarako, orain arte komunikazioaren esparruan Uztaron argitaratutako lanak aipatuko ditugu, ondoren horiek marrazten dituzten etorkizunerako lerro batzuk zirriborratu eta Uztaro eta euskarazko aldizkarien ekarpen eta funtzio sozialei buruz zerbait esateko.
|
|
da UEUren erakusleiho fina, ziurra eta etengabeko lan ttanttak biltzen dituena, bakarra Euskal Herrian, eta ikertzeko ildoak jarri baditu, egiten dena ikertzeko bidea emango du ere. Gure aldizkari
|
honek
ez du ahaztu behar gizarte egituratze horretan ibilbidea markatzea duela helburu nagusi, eta, horretarako, jakintza arlo guztietan zeregin amankomun bat bilatu eta ezagutzera emateko, erakusleiho paregabea dugu UZTARO.
|
|
Biktimaren kontzeptu
|
hau
ez da espainiar legelariaren asmakuntza; 2012/ 29 UE Zuzentarauren transposizio hutsa da, nahiz eta hark zeharkako biktimaren ideia zenbait senitartetara mugatu29 Gauzak horrela, txalogarria iruditzen zaigu BEk, biktima, horrek zigor prozesuan duen paperaz gain edo haratago definitzea; izan ere, biktimak duen, eta izan behar duen, lehenengo eskubidea berak pairatutako delituaz arduratzen ari den prozesuan izan nahi duen parte hartzea erabakitzea baita.
|
|
«ascuas sobre la cabeza/ colores a la cara». Kasu
|
honetan
ez da mira egitekoa itzulpen literala BJk bakarrik egitea, irudia gaurko irakurlearentzat hain arrotza eta ulergaitza izatean.
|
2018
|
|
Lehendabizi, interesgarria da azpimarratzea lagin
|
honetan
ez dela ia sexu ezberdintasunik aurkitu, nahiz eta lehenengo momentuan hori espero zen. Alde batetik, 8 urterekin aurkitu diren ezberdintasun bakarrak enpatian eta beldurrean izan dira, neskek maila altuagoa izanda bietan.
|
2019
|
|
(2) Ni ez naiz inor bakoitzak duen iritzia edo pentsamoldea aldatzeko, baina kasu
|
honetan
ez naiz zurekin ados. (?) (A7)
|
|
Lan
|
honetan
ez dugu sekuentzia didaktiko osoaren garapena aurkeztuko; aitzitik, sekuentziaren hasieran Lekaroz Elizondo BHI ikastetxeko ikasleek1egindako aurretestuak izango ditugu aztergai, horietatik alderdi irakasgarri batzuk atera eta ondo testuetako izenburu eta sarrerekin alderatzeko.
|
|
hemen aztertutakoak ez bezala, porrot eginzuten komunitateek, alegia.
|
Honekin
ez dugu, inolaz ere, erantzuna auzi espazial batera mugatzeko edo azalpen teleologikoak bilatzeko inongo asmorik; baina uste dugu espazioa okupatzeko eta bereganatzeko orduan, behatu dugun ereduak zenbait komunitateren arrakasta aukerakareagotu ahal izan dituela, epe luzean, ekosistema desberdinetatik jasotako baliabide dibertsifikatuen ustiapenaren bidez haien erresilientzia gaitasuna areagotzen... Kontrara, ikuspuntu diakroniko batetik, espezializazio ekonomikoa arrakasta aukerahoriek mugatuko lituzkeen hautu gisa uler daiteke.
|
|
Hau guztia dela-eta eta lege aldaketa honek plantea diezazkigukeen galdera eta gatazka guztien aurrean, ezinezkoa zaigu lege
|
hau
ez aztertzea eta hori da azterlan honetan egin dena, arreta berezia merezi duen lege bat dugulako aurrean: 4/ 2015 Lege Organikoa, martxoaren 30ekoa, Herritarren segurtasuna babestekoari buruzkoa; eta hori izango da lan honen muina.
|
|
Ondorioz, Europako Giza Eskubideen Auzitegiaren arabera, HESLOren 37.1 artikulua hitzarmenaren aurkakoa da eta neurrigabekoa, ondorioz, ez legezkoa eta espainiar zuzenbidearen aurkakoa, gogoratu behar baitugu hitzarmena espainiar barne zuzenbide antolamenduaren parte dela (EK 96.1 art.), beste edozein barne lege edo arau moduan. Arau hauste
|
honek
ez du behar aztertze gehiagorik, ez legezkoa baita Estrasburgoko Auzitegiaren arabera.
|
|
Zehapen tipoak ezarri luke zer kasutan egon daitekeen arrisku hori eta, adibidez, polizia kidegoek aurpegia estalita baldin badaramate edo datuak ezkutatzeko beste bideren bat baldin badaukate (arau haustearen funtsa den elementua), arau hauste
|
honek
ez luke proportzionaltasun azterketa gaindituko (egokitasun printzipioa, beharrezkotasun printzipioa eta proportzionaltasun printzipioa, zentzu hertsian). Gogoratu behar dugu proportzionaltasun printzipioa ez dela printzipio ideal soila, oinarrizko eskubideak murrizten dituen Estatuaren esku hartzeak zuzentzeko eta baldintzatzeko balio duen tresna ere bada88, neurria ezartzearen emaitzatik ezin dela eratorri horrekin lortu nahi dena baino kostu sozial handiagorik89eta ezarpenak ponderatua eta orekatua behar duela izan90.
|
|
Meritu asko aitortu behar zaizkio lan honi: hain iluna dirudien branding a ulergarri egiten du(
|
hau
ez da batere ohikoa markagintzaren literatura oso zabala den arren), ertz asko dituen naziogintzaren errealitatea erakusten digu, zorroztasun teorikoari muzin egin gabe praktikotasun nabarmena du, orri gutxitan asko esaten du eta, batik
|
2020
|
|
Memento horretan administratibista adituen falta zegoenez, espezializazio handikoak ziren penalista adituei gailentasuna eman zitzaien. Horregatik, legelari horren arabera, egun, gailentze
|
honek
ez dauka zentzurik, administratibista adituak daudelako eta Administrazio Zuzenbideak zailtasun eta dinamismo maila altua lortu duelako.
|
|
Garbiketa bat behar dugu gure buruan esateko, horrela bidali digute baino hau da azala,
|
honek
ez du ezer esaten pertsona horri buruz, gurasoei buruz, hain zuzen ere baino klaro, horretarako ariketa bat behar da klaro ikusten duzu bonboitxo hori, eta hemen duzu bonboitxo eta hemen duzu rambomari eta hori gainditzeko behar duzu ariketa pertsonal bat, eh. Esateko hauek aukera berberak merezi dituzte ez?
|
|
Zahartzaroaren inguruko egungo hizpide nagusiak zahartzaro aktibo eta osasuntsuaren sustapena eta gaixotasunen prebentzioa diren arren, tradizionalki, populazio horren nahasmendu kognitibo eta emozionalak izan dira ikergai.
|
Hau
ez da harritzekoa, hirugarren adinekoengan nahasmendu horiek duten prebalentzia aintzat hartuta.
|
|
Esaterako, irakasle batzuentzat, IKD ereduaz kontzientziatzeko lan gehiago egin behar da, haien alorretan eredu
|
hau
ez baita begi onez ikusten. Horrenbestez, kontzientziatzeko lan gehiago egin behar dela deritzote, behartzen saiatu beharrean.
|
|
" Ez al da jada Gerra Zibilari buruzko pelikula asko —edo gehiegi— egin?" Gerra Zibila nolabait irudikatzen duen edozein ekoizpen kulturali dagokionez, horra espainiar kazetaritzan erreproduzitzen den konbentzioetako bat. Hala ere,
|
hau
ez da Gerra Zibilaren memoriaren eta masa komunikabideen arteko erlazioak lantzeko espazioa. Dena den, badago zer edo zer azpimarratzeko modukoa Mientras dure la guerra eta La trinchera infinita filmen inguruan.
|
|
Beste hezkuntza eredu baten alde egiten duten familien errealitatea ordenamendu juridikoak jasotzen duen profilaren aldean oso desberdina da. Haien eskolatu gabe egoteak ez dauka zerikusirik zabarkeriarekin edo gizartebazterketarekin; aitzitik, hezkuntzarekin eta politikarekin zerikusia duen hautu bat da eta batzuentzat egora
|
hau
ez da arazo bat: " Es que yo creo que no es un problema, para el L. eso nunca ha sido un problema (E3)".
|
|
Joxe Azurmendik testu
|
honetan
ez du gogoratu gabe utzi nahi XIX. mendeko eta XX. mendeko historia Hego Euskal Herrian suaren historia izan dela:
|
2021
|
|
Aurretik esandakoari zenbait ñabardura gehitu behar dizkiogu: alde batetik, gatazkak konpontzeko modu
|
honek
ez du balio merkataritzarekin lotutako edozein auzi konpontzeko (nazioarteko merkataritza arbitrajea ez da gauza bera! 15), inbertsio gatazka legalak ebazteko erabiltzen baita bakarrik. Beraz, garbi gera bedi gaiaren ezarpen eremua inbertsioaferetara mugatzen dela.
|
|
Ez dira ulertu behar batak bestea ordezkatzen duten formatu gisa, elkarren osagarri moduan baizik (Sivertsen, 2016a). Eredu
|
honek
ez du lingua franca desberdinek ezagutzaren hedapenean duten papera baztertzen; bi alde bereizten ditu, aldiz, hizkuntzen aferan: nazioartera begira erabiltzen diren hizkuntzak, eta tokiko gizartera baliagarriagoak direnak.
|
|
Trumanen kasuan ere, inork ez dio kate fisikorik ipintzen; bera da, nolabait, besteen autoritatea onartu izan duena: kasu
|
honetan
ez da eliza ez eta armada ere, haren ama (zeinak aitaren heriotza sinetsarazten dion une oro), haren emaztea Meryl (zeinak Seahaven abandonatzeko ideia txarra dela esaten dion), haren laguna Marlon (zeinak Trumanek bere susmoak aitortzen dizkionean halakoak txorakeriak besterik ez direla esaten dion) eta beste hainbeste izan daitezke autoritate itsuaren irudi. Nahiz eta Trumanek Sylviaren hitzak gorde, ez da horiek sinistera ausartzen, ez da gai ulergaitzak diren gertakariak (fokuak zerutik erortzea, bere ingurukoek beti bide bera egitea, hiritik atera nahi duen bakoitzean arazo tekniko bat dela medio ezin egin ahal izatea.) bere kabuz ulertzen saiatzeko, arrazoia erabiltzeko, alegia.
|
|
kanpoan ez duzu hemen baino egia gehiago aurkituko, gezur eta gaixotasun berdinak aurkituko dituzu bertan. Baina nik sortu dizudan mundu
|
honetan
ez duzu zertan arduratu. Zeure burua zuk zeuk baino hobeto ezagutzen dut nik.
|
|
12 Esan berri denak gaizki ulertuetara eraman dezake irakurlea:
|
honekin
ez dut esan nahi idazte hutsak arriskurik edo errotiko aldaketarik ez dakarrenik. Ezta gutxiagorik ere:
|
|
gezur eta gaixotasun berberak aurkituko dituzu bertan. Baina nik sortu dizudan mundu
|
honetan
ez duzu zertan arduratu. Zeure burua zuk zeuk baino hobeto ezagutzen dut nik20.
|
|
" Norbaitek salba nazala!
|
Hau
ez da profesionala!". da, egiazko sentimenduak ezkutatzen dituenean eta denok beraz espero dutena egiten hasten denean, kamerari gezurra esaten dionean, True man izateari uzten dionean... Orduan izango da aske.
|
|
Zentzu horretan, azkeneko urteetan indartzen ari den Ekonomia Sozial eta Solidarioaren (ESS) terminoa zeresan handia izaten ari da. Hala ere, ez luzatzearren, artikulu
|
honetan
ez diogu eztabaida horri helduko8.
|
|
3 Esaera
|
hau
ez da lan honetan bere literaltasunean hartzen, zentzu geografikoan baizik; hots, hitz bakoitzak bere eremu propioa duela eta berak sortzen duen isoglosak izaera propioa duela eta gainerako hitzetatik bereizia dela.
|
|
Gure kasuan lehen bidea aukeratu dugu, baztertu gabe etorkizunean bigarren aukera ere baliatzea. Hautu
|
honek
ez du baztertzen bigarrena, baina ekarpen honetan indarrak teknika kuantitatiboetan ezartzea izan da apustua. Teknika horiek baliagarritasuna erakusten badute, etorkizunean gaia berrartzeko beharra ekarriko du, nahitaez.
|
|
Irudi
|
honek
ez du balio aldagai guztien azterketa zehatza egiteko; alabaina, aldentzen diren aldagaien azterketa sakonago bat egitea ahalbidetzen du. Lehenengoak, 3 da izan aditzaren indikatiboko orainaldiko hirugarren pertsona singularrak, forma linguistiko bakarra aurkezten du:
|
|
Ikerketa
|
honek
ez du aditz ezaugarri bakoitzaren aldakortasun faktorea kontuan hartu, ezta bere inplikazioa bariazio ereduak eratzeko ere; hau da, aditz aldagai jakin batek taldeen osaketan izan dezakeen aldaera kopuruak duen eragina sailkapenean. Adibidez, orainaldiko izan [hura zuei] aditzaren aldagaiak, 27 aldaera dituenak, lotura handiagoa izan dezake aldaera asko dituzten beste batzuekin, gutxi edo bat ere ez duten beste batzuekin baino, hala nola orainaldiko izan aditzaren [hura] da aldagai bakarra duenarekin.
|
|
Familiako hizkuntzak eta hizkuntza hautuaren inguruko diskurtsoak jaso ditugu. Eus Ele tipologiako aipurik ez da jaso, euskara jaso dute etxean eta euskararen aldeko hautua egiten dute, baina egoera
|
honi buruz
ez dute ezer zehaztu.
|
2022
|
|
Cf. HH (I, 213) cianquida ‘compas, instrumento’ Belak bokal baten sudurkaritasuna adierazteko idazten du kasu batzuetan. Oraingoan, halere, ez dago garbi zergatik idatzi duen hori, Larramendiren hitza izanik,
|
honek
ez baitakar.
|
|
144 Adizki
|
hau
ez da ohikoa Zuberoako testuetan. Egiategik bederen erabiltzen du, baita XIX. mendeko autore zenbaitek ere, baina gainerakoan, ahaldun perifrasiez gain, diteke edo daite ageri da (Belak azken hori du testu honetan berean).
|
|
160 Beharra ‘lana, nekea’ Esanahi
|
honekin
ez da ohikoa mendebaldetik kanpo, nahiz eta badiren adibideak. Bestela, Larramendiren hiztegitik hartua ere izan daiteke.
|
|
Erabiltzaileari burura etor lekiokeen hitza kontsultatzeko zer sarreratara jo behar duen jakinarazteko. Dena den, hiztegi
|
honetan
ez dira ageri hiztegi arrunt batean jasota egon litezkeen hitz guztiak, ezta hurrik eman ere. Hitz asko hiperonimo batean bildu dira, horrela, ‘ezpain’, ‘matrail, eta ‘sudur’ kontsultatzeko, ‘gorputz atal’ artikuluan begiratu behar da.
|
|
Hurbilagotik begiratuta, ez du ematen hori mantentzerik dagoenik; izan ere, IS itxurako hauek ezin dira inolaz ere modifikatu adjektiboak edo determinatzaileak ezarriz, benetako ISak ez bezala (17b).
|
Hau
ez da horrela IS adberbialak onartzen dituzten hizkuntzetan, gaztelania kasu (17a): b.* Egun eguzkitsu hura, Peru goiz esnatu zen.
|
|
(18) a. Aurten ez da saririk eman. b. Urte
|
honetan
ez da saririk eman.
|
|
Multzo hauek osatzean, beraz, irizpide morfologikoari baino ez diot erreparatu.
|
Hau
ez da adberbioak sailkatzeko biderik ohikoena, nahiz eta badagoen halako sailkapenik, adibidez Huddleston eta Pullumen (2002: 565) lanean.
|
|
10 Zenbaitetan hala aipatu izan diren arren, lan
|
honetan
ez ditut adberbiotzat hartu guztiz, oso bezalako kuantifikatzaileak, omen, al bezalako partikula modalak eta bai/ ez tankerako hitzak, hemen aztertuko ditudan hitzez guztiz bestelako jokabidea dutelako, SEGen bertan azaltzen denez, ez baitute inolako modifikatzailerik hartzen, eta askotan, ezin dira pilatu.
|