Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 339

2006
‎Irabazitakoak 1991 baino ez dira eta guztiak adin tarterik gazteenetakoak, galdutakoak, berriz, 14.685 Hau da, aurreneko epealdian helduen euskalduntzeak irabazitako euskaldunetatik% 34’15a ekarri bazuen ere, bigarren epealdian/ 91irabazitako 28.583 hiztunetatik helduen euskalduntzeak% 6’97a (1991 heldu euskaldun berri) baino ez du azaltzen. Zer gertatu da. Gu ere helduen artean izandako euskaldun galerak ikusita harritu egin gara, benetan ulergaitza baita horrenbeste galera azaltzea zio demografikoen eraginez soilik.
2007
‎Audiolingualismoak ingelesaren irakaskuntzan menta izan eta, euskarari dagokionez ere, halatsu. Zer esanik ez hurbilbide komunikatiboei edota atazatan oinarritutako irakaskuntzari bagagozkie. Gure alorrean ez dira gutxi behin eta berriro ohartarazten dutenak arriskutsua dela beste inguruneetan erabilitako moldeak gurean besterik gabe itsu itsuan baliatzea.
‎Hizkuntza normalizatzeko hezkuntza munduan landu beharreko ildoen artean hizkuntza ikasteko eta lantzeko metodologia eragingarriaren beharra azpimarratu zen aspaldian. Zer esanik ez helduen euskalduntzeak ere bere egin behar duela ildo hori, emaitza akademikoei begira baino ez balitz ere. Ez dugu orain emango helduen euskalduntzearen bilakaeraren eta aukera metodologikoaren berri.
‎Hizkuntzaren normalizazioan eragin nahi badugu hau da lehenengo galdera, galdera kurrikularra nonbait: Zer da normalizazioa eta zer lortu nahi dugu. Baliteke alferrikako galdera dela pentsatzea, baina nago gutariko askori ez litzaigukeela erraza egingo azalpen argia ematea.
‎Baliteke alferrikako galdera dela pentsatzea, baina nago gutariko askori ez litzaigukeela erraza egingo azalpen argia ematea. Zer esan nahi da azken batean. Curriculumetan hizkuntza zer den ondo definitzen saiatzen garen modura, geure hizkuntza nola egotea nahi dugun ere zehazten saiatu dugula.
‎" Aldaketen agenteak eta protagonistak berriz emakumeak dira. Zer gertatzen da gizonezkoekin. Non daude gizonak aldaketa prozesu honetan?". 10
Zer dela eta, kanpoko hizkuntza horien presentzia horren handia izatea. Etorkinen kopurua euskaldunena baino handiagoa ote?
2008
Zer leku du euskarak arlorik berrienetan?
Zer egin, orduan, arlo horretan aurrera egiteko. Zer egiten dute antzeko egoera duten beste batzuek?
‎Zer egin, orduan, arlo horretan aurrera egiteko? Zer egiten dute antzeko egoera duten beste batzuek?
Zer egin, orduan, arlo horretan aurrera egiteko. Zer egiten dute antzeko egoera duten beste batzuek?
‎Zer egin, orduan, arlo horretan aurrera egiteko? Zer egiten dute antzeko egoera duten beste batzuek?
‎Argi dago beste hizkuntzek ahalegin handia egin behar dutela atzean ez gelditzeko, are gehiago euskara bezalako hizkuntza txikiek. Zer egin daiteke atzean ez geratzeko. Nola ekin erronka honi?
‎• Zer dugu gogoan erreferentzia corpus terminoa erabiltzen dugunean?
‎Eduki horietako askok ba al du errealitatearekin eta bizitzarekin zerikusirik? Zer egin dezakegu bi horiek uztartzeko eta ikasitakoak zentzu handiagoa izateko. Bada, galdera horiek buruan bueltaka, elkarrizketak lantzeko webquest
Zer dakar itzulpen automatikoak. Muga horiek ikusita, espero dezakegu itzulpen automatikoak gu itzulpenaren zati mekaniko (edo" mekanizagarri") horretatik askatzea, baina, itzulpen automatiko hori ona izan arren, ez du testua ulertuko; ez ditu beti zuzen konponduko anbiguotasunak eta testuak ez ditu xede hizkuntzaren aldaera jator batean sortuko.
Zer egingo dugu programek" Bartzelonako katalana" soilik ulertzen edo sortzen badute. Horrelako programetan, arazoak izan ditzakegu, ez dutelako ulertzen edo sortzen katalanaren aldaera bat.
‎etorkin orok beren haurrak eskola frantsesean ezarri behar dituzte. Zer gertatu da. Lehen belaunaldiko etorkinak elkarrekin jatorrizko hizkuntzan; heien haurrak nolazbait elebidun eta beren gurasoentzat itzultzaile; eta orain haurren haurrak, 101 legearen eraginez, frantsesez bakarrik, jatorrizko hizkuntza" ulertzen" dutelarik.
‎Jakina, batua erabiltzailearen kontra kontrakoa da EuskerazaintzaEuskeraren Erri Academia [sic, bere garaian komunistatzat hartzen zen ‘h’rik gabe], akademia alternatibo bat, euskara batua hedatzearen aurkako idazle zaharrek sortua. Martin Olazar orduko bere presidenteak Euskerazaintzaren aldizkariei buruzko manifestu bat argitaratu zuen, Euskerazaintza (Gipuzkoako merkatura zuzendua eta gipuzkeraz idatzia) eta Zer , bizkaierazkoa eta Bizkairakoa. Euskerazaintzak badu webgune bat:
‎Alberdi, Josune eta Iñaki Artola (2007): " Zer egin, hura izan ala Nor izan, hura egin". Eskola hiztun bila XI. Jardunaldia, Ulibarri programa, Gasteiz, urriak 1 eta 2, argitaratu gabeko hitzaldia.
‎Hori bai, paperezkoen berdinak dira. Berdin gertatu zen Euskal Herriko Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultateko Zer aldizkariarekin. Aldi berean agertu ziren paperezko bertsioa eta digitala.
Zer dela eta nerabezaro inguruko haustura izugarri hori. Ezer baino lehen, argitu dezagun, haurren eta gazteen artean kontsumo euskaldunean dagoen alde izugarri horren arrazoia ez dela gaurko haurrak gaurko gazteak baino euskaldunago datozelako.
2009
‎Hizkuntzen historia linguistikoak eta hizkuntzen historia konparatuak anitz dira baina hizkuntzaren dimentsio sozialaren azterketa sistematizatua bere garapen historikoan ez da ohiko ikerketa eremua. Zer esanik ez euskararen kasuan. Hala ere iker eremua ezaguna da eta bere Sobre el pasado de la lengua vasca2 liburuan, K. Mitxelenak hizkuntzaren historia soziala aipatu soziolinguistika klusterra martin ugalde, kp/ 20140 andoain 143
‎Lehen zeregina, beraz, baratza bera ezagutzea dugu, euskarazko hedabideen ekosistema txikia. Zer dakigu horretaz. Azken boladan egin dira ikerketa kuantitatibo batzuk; honako hauek, besteak beste:
‎Esandako moduan, arlo kuantitatiboa, hedabideen eta merkatuaren arteko harremana da batik bat ikergai azterlan horietan. Zer daukagu hortik aurrera. Zer arlo kualitatiboagoei dagokienez?
‎Zer daukagu hortik aurrera? Zer arlo kualitatiboagoei dagokienez. Prentsaren arloan egin da zenbait ikerketa (gutxi oraindik), baina zulo beltza daukagu esparruari gagozkiola.
‎Edo, soziologian esan ohi denez, natura ez den guztia; hots, zama genetikoak eman ez digun baizik ingurukoengandik ikasi dugun definizio eta arau multzoa. Zer den ona edo komenigarria, zer den arbuiagarria; nola babestu hotzetik, nola erlazionatu bestearekin; eta abar. Horri esker egin ahal diegu aurre errealitate ezberdinei, izan fisikoa, soziala zein espirituala.
‎Nire irudiko, diskurtso eta estrategia egokirik ez duelarik, mendekotasun ideologiko handia erakusten du euskalgintzak, eta boterearekin balore berdintsuak partekatzen direnean, mendekoa beti irteten da jipoituta. Zer esan, bada, demokrazia, gizabanakoaren askatasuna, kutur eta hizkuntza aniztasuna, munduko hiritartasuna, elkarrekiko errespetua... aldarrikatzen dituzten erdal komunikabide, erakunde, elkarte eta alderdien aurrean. Botereak beti du baloreen edukia, hedapena, erabilera, testuingurua, aplikazio esparrua erabakitzeko modua.
‎Errazago babestuko lituzkete beren eskubideak eta interesak, nahiz eta, agian, hautesleen ehunekoa apala izan, demagun, ehuneko bost. Zer esanik ez ehuneko 10 edo 15 lortuz gero. Hipotesi hutsa da, noski, baina gizartea aldatzeko ez da ezinbestekoa gobernatzea, irauli nahiz izanez gero behinik behin.
‎Ikusi bestela gaur egun erakunde eta kontsumo gaien propagandatik erruz heltzen zaizkigun mezuak, ofizialki antolatzen diren egunak, jaiak, topaketak, kultur trukeak... Zer esan nahi du" integrazio" hitzak. Zein oreka nahi dugu talde desberdinen artean?
‎aldaketa soziolinguistikaklusterra martinugalde, kp/ 20140andoain ekonomikoak, sozialak eta politikoak kulturaren aldaketa eragiten dute eta, beraz, baita aldaketa linguistikoa ere, edo are zuzenago, aldaketa horiek guztiak aldaketa prozesu orokor baten alderdi desberdinak dira. Zer aldatu behar da euskara biziberritzeko. Agintariak bakarrik ez.
‎Ikasleentzat idazmena da trebetasunik nekoso eta desatseginena. Zer idatzi eta nola idatzi behar duten oso ongi ez dakitelako eta beldur direlako. Idazteak beldurra eragiten du?
Zer gehiago genuke leialtasuna bera ahalik eta gehien handitzeko, zabaltzeko?
‎Dialektika gure artean horren modan egonik, hizkuntzaren etorkizunari buruz dialektika lege horiexen ondorio nabarmenak diren hauek nola ez diren maizago aztertzen, eta azterketaren arabera gero jokatzen, ez da ulertzen. Zer ari gara. Aski komeria!
Zer ikasi handia daukagu Txilardegiren luman. Irlandaz dihardu, baina gogoak Euskal Herrira garamatza ezinbestez:
‎" Hitzen piratak" deitu zituen Gandiagak UEUko irakasleak, Arantzazu aldizkarian idatzi zuen artikuluan (511 zenb., 309 or.)." Hitzen piratetakoa" zen Txillardegi ere, parte bizia izan baitzuen UEUren jardunaldi haietan irakasle gisa. Hala ere lehenagotik ere ikusia behintzat bazuen seguruenik Arantzazun bertan, han egonaldiak egina baitzen Txillardegi, berak 1965ean idatzitako gutun batetik dakigunez"" Zer ez nuekan emango ‘Sindika’enean edo ‘Hosteler� a’enean [sic] berriz ere, aspaldian bezela, egunsentietan ardien arranak entzun ahal izateagatik!! Baiña hemen egon behar..." Bruselatik ari zen idazten Jakin aldizkariko zuzendaritzako bati.
‎Lehen orrialdeetatik agertzen du Leturiak bere egunkariaren ildorik behinena: " Zer dira nire lerro hauek guztiak arrenkura sutsu baten gar kiskalgarri baizik. Zorion irritsa da, bai, nire kezkaburua, bakarrik egotera ekarri nauen zio ezkutua, eta neure lagunengandik ihesi joateko agindu nauen ahotsa.
Zer egin behar litzateke" euskaraz guttiagotik"" euskaraz gehiagora" iragaiteko. Bereizi behar ditugu solasaldi informalak familian edo lagunartean gertatzen direnak eta harreman formalak udaletxean edo administrazioetan.
‎Baina kartsutasun ahulena adierazten dute nola lurraldetasunean hala euskalduntasunean, euskarari buruzko interesan, euskara erabiltzeko jarrerari buruz. Zer gertatzen da. Nabari da bihurgune batean sartzen ari garela.
‎Ikasgelan galdera bat egin nizun: " Zer gertatzen da bertoko agintariekin kanpokoak ezartzen direnean. Azkar eta tinko erantzun zenidan:
‎Alegia, zure ekarpenak ikasleen barruraino sarrarazteko trebetasuna aparta da, ezohikoa. Zer esango luke honetaz zure ikasle berezia izan den Jone emazteak. Zure ikasle izan diren guztien aitorpen zabaldua da itzal handiko irakaslea zarela, hori bai, despistatu samarra zenbaitetan, ere bai.
Zer arrazoi ageri dira hizkuntzak ikasteko bizipenean. Arrazoi sozialak, kulturalak, prestakuntzazkoak, afektuzkoak, ideologikoak...?
‎Hizkuntzekin batera kudeatzen jakin da egungo gizarteari dagozkion zenbait dinamika sozial berri ere. Zer eginkizun dagokio eskolari euskal gizartean, haren kultura, hizkuntza barne, indartzeko eta berritzeko? ❚
‎— Zer nola, edo hobetzeko proposamena lantzeko atala. Atalak hiru azpiatal ditu:
‎Enpresak izan behar dute derrigorrez? Zer motatako enpresak. Hori izan zen lehen urteko apustua:
‎Baina oraindik falta zaigu argi azaltzea zein helbururekin abiatu dugun proiektua. Zer lortu nahi dugu esandako guztiarekin?
‎Galdetegien erantzunak jasota," Zer faktorek eragiten du ahalmentzean?" galderaren erantzunak bilatu genituen jasotako erantzunetan, eta ahalmentzean eragiten duten faktore batzuk identifikatu genituen. Saioaren lehen zatian faktoreak aurkeztu eta osatu egin genituen.
‎" Zer faktorek eragiten du ahalmentzean?" galderaren erantzunak bilatu genituen jasotako erantzunetan, eta ahalmentzean eragiten duten faktore batzuk identifikatu genituen.
‎Horretarako, saio bat eta azterketa lana egitea pentsatu genuen. Zer enpresarekin lan egingo genuen erabakitzeko, lehenik eta behin, irizpide batzuk jarri eta matrizea egin genuen. Kontuan hartu genituenak honakoak izan ziren:
‎Hausnarketa prozesuan honako galderak egin genizkion gure buruari: Zer eskaini behar dugu. Nola eskaini behar dugu?
2010
Zer da, baina, HAUSNARTU saria. Nork, noiz eta zer nolako helbururekin sortu zen?
‎Identifikagarri bat da. Zer etxekoa den esatea bezalaxe, nahiz eta ohitura hori ere aldatzen ari den. Bada, pertsona batek halako autoa dauka, edo etxe honetakoa da, edo han egiten du lana, edo horrekin ibiltzen da...
‎Gatozen Leitzara. Zer ekarpen egiten dio euskarak norberaren estetikari. Oro har, euskaraz egitea nahikoa ariketa normala, naturala edo neutroa da Leitzan.
‎Herri euskalduna (k) d (it) ugu aztergai, beraz. Zer da herri euskalduna, ordea. Galdera erraza da, baina erantzuna ez hainbeste.
‎Noraino da egia ez dakitela ongi erdaraz? Zer da erdaraz ongi jakitea. Zer adinarekin jabetzen dira gaztelaniazko" gutxieneko" mailaz?
‎Zer da erdaraz ongi jakitea? Zer adinarekin jabetzen dira gaztelaniazko" gutxieneko" mailaz. Gaztelaniazko zer erregistrotan dituzte gabeziak?
‎Baina beste mota bateko liburuentzat, aurrekoa ez da hain nabaria. Zer esanik ez, euskarazko produktu orijinalen kasuan, non kostuen funtzioa lehen aletik zenbatu behar den.
‎Hau guztia ikusita, ZER galdegaiari erantzutera behartuta daude komunikabideak: Zer izango gara aurrerantzean?
‎Zein da gure egitekoa? Zer paper jokatuko dute komunikabideek aurrerantzean?
‎Zein da gure papera? Zer izango gara. Negozioaren eredua nahitaez kuestionatu egin dute komunikabideek eta gaur gaurkoz erantzun garbirik ez badago ere, zantzu batzuk argiago ageri dira azken boladan.
‎Negozioaren prozesuak benetan aldatu behar dira, kostuak murrizte hutsetik haratago joanez. Zer egiten dugun galdetu dugu, baina baita nola eta norentzat egiten dugun dena delako hori.
Zer : zer izango gara komunikabideak?
‎" Zer " berri honi erantzuteak funtsean gure enpresak aldatzea dakar, prozesu errepikakorretan trebaturiko langileek ez dutelako erraz beteko rol berria. Enpresek lagundu egin behar dute trantsizioa, baina askoz garrantzitsuagoa izango da geure prestakuntzan eman beharreko jauzia.
‎" Merkatu balioari" dagokionez, euskara ez da produktuen edo zerbitzuen aukera hoberena eskaintzen duen hizkuntza, eta, horrela, merkatu balio gutxikoa da euskara, gaur egun behintzat. Zer eta nola egin euskararen aldeko joera erakargarria izateko?
‎• Zer dakar hizkuntza gutxiagotuentzat. Gainditze bat?
‎2) Zer nolako erronkak dauden gutxiengoaren hizkuntza modu positiboan erabiltzeko irakaskuntza hizkuntza bezala aztertzen da, arreta berezia jarriz irakasleen prestakuntzari eta irakaskuntzarako materialak prestatzeari.
‎Zenbateraino dira onak lortu diren emaitzak? Zer nolako eragina izan du euskara bitarteko irakaskuntzak euskararen erabileran eta bere bizitasunean. Galdera horien erantzunak positiboak izan dira.
‎Erabilpenaren dinamika garantizatzea posible nola egin daitekeen erabaki behar da eta horrek helburu batzuk markatzea eskatzen du: zer lortu nahi dugun alor bakoitzean, zer administraritzan, zer komertzio munduan, zer banketxeetan... Zer proposatu behar diegu. Zer negozia daiteke beraiekin?
‎zer lortu nahi dugun alor bakoitzean, zer administraritzan, zer komertzio munduan, zer banketxeetan... Zer proposatu behar diegu? Zer negozia daiteke beraiekin. Alor bakoitzarentzat proiektu bat egin litzateke" 4 tolosako udalaren euskara batzordeak" euskara gizarte bizitzan", tolosan euskaraz jardunaldiak antolatu zituen 1983an.
2011
‎Hauetako 2.000 Baiona inguruan ikasten ari; gainerako 5.000k, kanpoan... Zer espero daiteke horrelako deserriraketa sistematiko batetik. Nekez sor daiteke, eta antola, euskal" intelligentzia" rik, horrelako deskalabroaren barrutik.
‎Irrati hauen irizpideak erabat komertzialak dira eta TOP Gaztearekin musika asko kanpoan geratzen da. Zer esanik ez euskal musika taldeak. Ez dut datu zehatzik eta egiaztatu gabekoa da gainera baina" Gaztea" irratian Euskal Herriko musikaren %5 baino ez dela agertzen irakurria dut nonbait.
‎3.5 Zer diote gazteek euskal musikaz?
‎Interesgarria deritzot gazteek euskal musikaren inguruan zer pentsatzen duten jakiteari. Zer nolako pertzepzioa duten ezagutzeari, askotan aurreiritziak baino ez baitira izaten eta errealitatetik urrun daudenak askotan.
‎Interesgarria deritzot gazteek euskal musikaren inguruan zer pentsatzen duten jakiteari. Zer nolako pertzepzioa duten ezagutzeari, askotan aurreiritziak baino ez baitira izaten eta errealitatetik urrun daudenak askotan. Euskal musika zerekin lotzen duten ezagutzen badugu, zenbait gauza hobeto ulertzeko bidean egon gaitezkeelakoan nago.
‎• Zer nolako garrantzia du beren aisialdian?
‎7 Zer entzuten dute?
‎9 Zer pertzepzio dute" euskal musikaren" gainean.
‎• Zer da euskal musika?
‎• Zer iruditzen zaie?
‎Horrek zuzenean garamatza beti ekiditen dugun oinarrizko gogoeta batera: Zer harreman dago normalizazioaren eta gizartearen botere egituraren artean. Zer dago normalizazioaren hezurduran?
‎Zer harreman dago normalizazioaren eta gizartearen botere egituraren artean? Zer dago normalizazioaren hezurduran. Galdera egokia zabalagoa da:
Zer dio ordea Mikel Zalbide euskaltzain eta soziolinguistak?
‎Eztabaidarako azalpen saioak honako elementuok ditu, nagusiki, berekin: Zer dira purgatorioa, zerua eta infernua, perspektiba soziolinguistikoan. Zehaztapen lana:
2012
‎saiatzeak bakarrik ez du balio. Zer ondo atera den, zer erdizka eta zer gaizki, argi eta garbi bereizi behar dugu." (M. Zalbide 2010).
Zer esanik ez, gazteen arteko hizkera, erregistro askoren lanketa edota hitanoaren erabilera.
‎Mundu hori ez zen galdu hondamendi jakin batean; ezarian joan zen higatzen eta ahitzen. zulo beltza omen dena, eta hala ere, etengabe sortarazi, egikaritu eta harrizkoa egin nahi izan dutena, hamaika ahaleginen sorta luzea baita euskal( Zer ) gintza8.
‎Hots, edonork ez duela edonorekin harremanik izaten (harreman gehiago dugu gure ingurukoekin eta adin berekoekin). Zer esanik ez hiri handietan, hauetan gehienekin ez dugu inoiz harremanik izango. Era berean, badakigu euskaldunen leialtasuna ez dela %100ekoa, eta euskara dakitenen arteko elkarrizketak ez direla beti euskaraz izaten.
‎Badakigu datu ilun horiek frustrazioa eragin diezaioketela hainbati. Zer esan horren aurrean?
Zer dira ordea aktitudeak. Pertsona batek objektuen, beste pertsonen, gaien eta proposamenen inguruan egiten dituzten ebaluazio orokorrak dira (Eagly eta Chaiken, 1998; Petty eta Cacioppo, 1986; Petty eta Wegener, 1998).
‎Bukatzeko, laburbilduz, aipa ditzagun arnasguneen ezaugarri behinenak. Zer dute euskal arnasguneek nabarmen, a) Espazioa, lekua da, non euskaldunen kontzentrazio demografikoa, euskaldunen dentsitatea, handia den.
‎Joera horrek zein hizkuntza indartzen du, gizartean nagusi dena edo egoera minorizatuan dagoena? Zer esan hizkuntza bakoitzaren prestigioan izan dezakeen eraginaz, kideen eredu izaeraz. Ez al dugu bada sarritan ikusi hainbat etxetako bilakaera?
Zer da gela argazkia?
Zer egiten du gela argazkiak?
Zer da arnasgunea. Fishman-ek physical breathing space esaten duena.
‎Telebistan ikusitakoaz, azken aldizkarian irakurritakoaz, eta era horretako gaiez ari direnean, askotan gaztelaniaz jasotako eduki horiek gaztelaniaz kanporatzen dituzte. Zer jan, hura... Gure kontsumo kulturalak, gure mundu erreferentzialak izango dute, seguruenik, hedatzen doan fenomeno horretan zeresanik.
Zer adierazten du horrek guztiak. Garbi samar ondoriozta genezake etxe giroa erdaldunduz doala arnasguneetan.
‎eta orain zer? Zer bide jorratu behar dira herri horietan euskara bizi bizi mantentzeko eta belaunez belaun hizkuntzarekin batera eta hori ernetzen dueneko" humus" edo" habitat" kulturalarekin batera transmititu dadin?
Zer da eskolak egin dezakeena dagokigun auzi horretan?
2013
‎Xabier Erizek hizkuntza ekologiaren gaiaren inguruan lehendik ere egin izan ditu ekarpenak, eta horietatik abiatuta urrats bat harago joan da, Martinez de Lunaren txostenari marketingaren ikuspegitik heldu baitio galdera gako honi erantzunez: " Zer da balioa euskararen bezeroarentzat. Zer bilatzen du herritarrak euskara erosten duenean?" Merkatu kuotan framing berri batekin gorantz egiteko, Mart� nez de Lunaren irtenbiderekin ados egonik (aniztasuna, berdintasuna, iraunkortasuna, ekologia, eleaniztasuna..) beste hainbat argudio ere planteatzen ditu:
‎" Zer da balioa euskararen bezeroarentzat? Zer bilatzen du herritarrak euskara erosten duenean?" Merkatu kuotan framing berri batekin gorantz egiteko, Mart� nez de Lunaren irtenbiderekin ados egonik (aniztasuna, berdintasuna, iraunkortasuna, ekologia, eleaniztasuna..) beste hainbat argudio ere planteatzen ditu: argudio demokratiko eta pluralista lehen mailan jartzea, diferentziazioa eta berrikuntza aldarrikatzea, indibidualtasuna eta arriskuak hartzea eta abar.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
zer egin 32 (0,21)
zer esan 27 (0,18)
zer gertatu 20 (0,13)
zer nolako 13 (0,09)
zer pisu 9 (0,06)
zer eskaini 8 (0,05)
zer nahi 7 (0,05)
zer ukan 5 (0,03)
zer aldatu 4 (0,03)
zer ari 4 (0,03)
zer gorde 4 (0,03)
zer lortu 4 (0,03)
zer pentsatu 4 (0,03)
zer berri 3 (0,02)
zer bilatu 3 (0,02)
zer diskurtso 3 (0,02)
zer eskatu 3 (0,02)
zer espero 3 (0,02)
zer ez 3 (0,02)
zer faktore 3 (0,02)
zer iritzi 3 (0,02)
zer jakin 3 (0,02)
zer oinarri 3 (0,02)
zer adin 2 (0,01)
zer behar 2 (0,01)
zer ebaluatu 2 (0,01)
zer egon 2 (0,01)
zer ekarri 2 (0,01)
zer eragin 2 (0,01)
zer erakutsi 2 (0,01)
zer gaitasun 2 (0,01)
zer helburu 2 (0,01)
zer hizkuntza 2 (0,01)
zer ikasi 2 (0,01)
zer irabazi 2 (0,01)
zer landu 2 (0,01)
zer leku 2 (0,01)
zer maiztasun 2 (0,01)
zer adierazi 1 (0,01)
zer ahul 1 (0,01)
zer alde 1 (0,01)
zer aldizkari 1 (0,01)
zer arlo 1 (0,01)
zer arraio 1 (0,01)
zer arrazoi 1 (0,01)
zer atzeman 1 (0,01)
zer aukera 1 (0,01)
zer balio 1 (0,01)
zer bide 1 (0,01)
zer eduki 1 (0,01)
zer eginkizun 1 (0,01)
zer egoera 1 (0,01)
zer ekarpen 1 (0,01)
zer elementu 1 (0,01)
zer eman 1 (0,01)
zer enpresa 1 (0,01)
zer entzun 1 (0,01)
zer erabilera 1 (0,01)
zer erronka 1 (0,01)
zer eskakizun 1 (0,01)
zer etorri 1 (0,01)
zer etxe 1 (0,01)
zer funtzio 1 (0,01)
zer garrantzi 1 (0,01)
zer gehiago 1 (0,01)
zer harreman 1 (0,01)
zer hartu 1 (0,01)
zer idatzi 1 (0,01)
zer ikusi 1 (0,01)
zer ingurumen 1 (0,01)
zer inpresio 1 (0,01)
zer iraupen 1 (0,01)
zer iruditu 1 (0,01)
zer jan 1 (0,01)
zer jarraitu 1 (0,01)
zer kantitate 1 (0,01)
zer komeni izan 1 (0,01)
zer konplizitate 1 (0,01)
zer lotura 1 (0,01)
zer metodologia 1 (0,01)
zer mobilizatu 1 (0,01)
zer mota 1 (0,01)
zer motibazio 1 (0,01)
zer negoziatu 1 (0,01)
zer neurri 1 (0,01)
zer nola 1 (0,01)
zer ondo 1 (0,01)
zer ondorio 1 (0,01)
zer ote 1 (0,01)
zer paper 1 (0,01)
zer pertzepzio 1 (0,01)
zer portzentaje 1 (0,01)
zer proposatu 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
zer esan ez 10 (0,07)
zer nahi ukan 7 (0,05)
zer pisu ukan 7 (0,05)
zer egin ezan 4 (0,03)
zer esan nahi 4 (0,03)
zer gorde behar 4 (0,03)
zer ukan nahiago izan 3 (0,02)
zer berri egin 2 (0,01)
zer diskurtso ukan 2 (0,01)
zer egin behar 2 (0,01)
zer egin hori 2 (0,01)
zer espero ukan 2 (0,01)
zer faktore eragin 2 (0,01)
zer gaitasun landu 2 (0,01)
zer gertatu ari 2 (0,01)
zer helburu heldu 2 (0,01)
zer maiztasun mailaketa 2 (0,01)
zer nolako komunikazio 2 (0,01)
zer nolako pertzepzio 2 (0,01)
zer oinarri teoriko 2 (0,01)
zer pentsatu eman 2 (0,01)
zer adin jabetu 1 (0,01)
zer aldatu behar 1 (0,01)
zer alde egon 1 (0,01)
zer arlo kualitatibo 1 (0,01)
zer arraio ari 1 (0,01)
zer arrazoi ageri 1 (0,01)
zer aukera ukan 1 (0,01)
zer balio eduki 1 (0,01)
zer berri jakin 1 (0,01)
zer bide jorratu 1 (0,01)
zer diskurtso landu 1 (0,01)
zer ebaluatu behar 1 (0,01)
zer eduki hortik 1 (0,01)
zer egin BZ 1 (0,01)
zer egin hurreratu 1 (0,01)
zer egin kinka 1 (0,01)
zer egin top 1 (0,01)
zer eginkizun egon 1 (0,01)
zer egoera egon 1 (0,01)
zer egon normalizazio 1 (0,01)
zer ekarpen egin 1 (0,01)
zer ekarri hizkuntza 1 (0,01)
zer ekarri itzulpen 1 (0,01)
zer enpresa lan 1 (0,01)
zer erabilera mota 1 (0,01)
zer erronka eduki 1 (0,01)
zer esan gazte 1 (0,01)
zer esan hizkuntza 1 (0,01)
zer esan hori 1 (0,01)
zer esan isildu 1 (0,01)
zer esan orde 1 (0,01)
zer eskaini behar 1 (0,01)
zer eskaini nahi 1 (0,01)
zer eskakizun egin 1 (0,01)
zer faktore azaldu 1 (0,01)
zer funtzio bete 1 (0,01)
zer garrantzi eman 1 (0,01)
zer harreman egon 1 (0,01)
zer hizkuntza erabili 1 (0,01)
zer hizkuntza inpaktu 1 (0,01)
zer ikasi handi 1 (0,01)
zer ingurumen giro 1 (0,01)
zer inpresio sorrarazi 1 (0,01)
zer iraupen berme 1 (0,01)
zer jakin hiztun 1 (0,01)
zer jakin hori 1 (0,01)
zer jakin ikasle 1 (0,01)
zer jarraitu behar 1 (0,01)
zer konplizitate ari 1 (0,01)
zer landu ezan 1 (0,01)
zer leku egon 1 (0,01)
zer leku ukan 1 (0,01)
zer lortu behar 1 (0,01)
zer lortu nahi 1 (0,01)
zer lotura ukan 1 (0,01)
zer mota enpresa 1 (0,01)
zer motibazio eduki 1 (0,01)
zer neurri egon 1 (0,01)
zer nolako eragin 1 (0,01)
zer nolako erronka 1 (0,01)
zer nolako etorkizun 1 (0,01)
zer nolako euskara 1 (0,01)
zer nolako garrantzi 1 (0,01)
zer nolako hiztun 1 (0,01)
zer nolako irizpide 1 (0,01)
zer nolako jarrera 1 (0,01)
zer nolako jauzi 1 (0,01)
zer ondo atera 1 (0,01)
zer ondorio atera 1 (0,01)
zer ote sinple 1 (0,01)
zer paper jokatu 1 (0,01)
zer pertzepzio ukan 1 (0,01)
zer pisu eragin 1 (0,01)
zer pisu erlatibo 1 (0,01)
zer portzentaje moldatu 1 (0,01)
zer proposatu behar 1 (0,01)
zer ukan euskal 1 (0,01)
zer ukan gogo 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia