2006
|
|
Irabazitakoak 1991 baino ez dira eta guztiak adin tarterik gazteenetakoak, galdutakoak, berriz, 14.685 Hau da, aurreneko epealdian helduen euskalduntzeak irabazitako euskaldunetatik% 34’15a ekarri bazuen ere, bigarren epealdian/ 91irabazitako 28.583 hiztunetatik helduen euskalduntzeak% 6’97a (1991 heldu euskaldun berri) baino ez du azaltzen.
|
Zer
gertatu da. Gu ere helduen artean izandako euskaldun galerak ikusita harritu egin gara, benetan ulergaitza baita horrenbeste galera azaltzea zio demografikoen eraginez soilik.
|
2007
|
|
Audiolingualismoak ingelesaren irakaskuntzan menta izan eta, euskarari dagokionez ere, halatsu.
|
Zer
esanik ez hurbilbide komunikatiboei edota atazatan oinarritutako irakaskuntzari bagagozkie. Gure alorrean ez dira gutxi behin eta berriro ohartarazten dutenak arriskutsua dela beste inguruneetan erabilitako moldeak gurean besterik gabe itsu itsuan baliatzea.
|
|
Hizkuntza normalizatzeko hezkuntza munduan landu beharreko ildoen artean hizkuntza ikasteko eta lantzeko metodologia eragingarriaren beharra azpimarratu zen aspaldian.
|
Zer
esanik ez helduen euskalduntzeak ere bere egin behar duela ildo hori, emaitza akademikoei begira baino ez balitz ere. Ez dugu orain emango helduen euskalduntzearen bilakaeraren eta aukera metodologikoaren berri.
|
|
Hizkuntzaren normalizazioan eragin nahi badugu hau da lehenengo galdera, galdera kurrikularra nonbait:
|
Zer
da normalizazioa eta zer lortu nahi dugu. Baliteke alferrikako galdera dela pentsatzea, baina nago gutariko askori ez litzaigukeela erraza egingo azalpen argia ematea.
|
|
Baliteke alferrikako galdera dela pentsatzea, baina nago gutariko askori ez litzaigukeela erraza egingo azalpen argia ematea.
|
Zer
esan nahi da azken batean. Curriculumetan hizkuntza zer den ondo definitzen saiatzen garen modura, geure hizkuntza nola egotea nahi dugun ere zehazten saiatu dugula.
|
|
" Aldaketen agenteak eta protagonistak berriz emakumeak dira.
|
Zer
gertatzen da gizonezkoekin. Non daude gizonak aldaketa prozesu honetan?". 10
|
|
|
Zer
dela eta, kanpoko hizkuntza horien presentzia horren handia izatea. Etorkinen kopurua euskaldunena baino handiagoa ote?
|
2008
|
|
|
Zer
leku du euskarak arlorik berrienetan?
|
|
|
Zer
egin, orduan, arlo horretan aurrera egiteko. Zer egiten dute antzeko egoera duten beste batzuek?
|
|
Zer egin, orduan, arlo horretan aurrera egiteko?
|
Zer
egiten dute antzeko egoera duten beste batzuek?
|
|
|
Zer
egin, orduan, arlo horretan aurrera egiteko. Zer egiten dute antzeko egoera duten beste batzuek?
|
|
Zer egin, orduan, arlo horretan aurrera egiteko?
|
Zer
egiten dute antzeko egoera duten beste batzuek?
|
|
Argi dago beste hizkuntzek ahalegin handia egin behar dutela atzean ez gelditzeko, are gehiago euskara bezalako hizkuntza txikiek.
|
Zer
egin daiteke atzean ez geratzeko. Nola ekin erronka honi?
|
|
•
|
Zer
dugu gogoan erreferentzia corpus terminoa erabiltzen dugunean?
|
|
Eduki horietako askok ba al du errealitatearekin eta bizitzarekin zerikusirik?
|
Zer
egin dezakegu bi horiek uztartzeko eta ikasitakoak zentzu handiagoa izateko. Bada, galdera horiek buruan bueltaka, elkarrizketak lantzeko webquest
|
|
|
Zer
dakar itzulpen automatikoak. Muga horiek ikusita, espero dezakegu itzulpen automatikoak gu itzulpenaren zati mekaniko (edo" mekanizagarri") horretatik askatzea, baina, itzulpen automatiko hori ona izan arren, ez du testua ulertuko; ez ditu beti zuzen konponduko anbiguotasunak eta testuak ez ditu xede hizkuntzaren aldaera jator batean sortuko.
|
|
|
Zer
egingo dugu programek" Bartzelonako katalana" soilik ulertzen edo sortzen badute. Horrelako programetan, arazoak izan ditzakegu, ez dutelako ulertzen edo sortzen katalanaren aldaera bat.
|
|
etorkin orok beren haurrak eskola frantsesean ezarri behar dituzte.
|
Zer
gertatu da. Lehen belaunaldiko etorkinak elkarrekin jatorrizko hizkuntzan; heien haurrak nolazbait elebidun eta beren gurasoentzat itzultzaile; eta orain haurren haurrak, 101 legearen eraginez, frantsesez bakarrik, jatorrizko hizkuntza" ulertzen" dutelarik.
|
|
Jakina, batua erabiltzailearen kontra kontrakoa da EuskerazaintzaEuskeraren Erri Academia [sic, bere garaian komunistatzat hartzen zen ‘h’rik gabe], akademia alternatibo bat, euskara batua hedatzearen aurkako idazle zaharrek sortua. Martin Olazar orduko bere presidenteak Euskerazaintzaren aldizkariei buruzko manifestu bat argitaratu zuen, Euskerazaintza (Gipuzkoako merkatura zuzendua eta gipuzkeraz idatzia) eta
|
Zer
, bizkaierazkoa eta Bizkairakoa. Euskerazaintzak badu webgune bat:
|
|
Alberdi, Josune eta Iñaki Artola (2007): "
|
Zer
egin, hura izan ala Nor izan, hura egin". Eskola hiztun bila XI. Jardunaldia, Ulibarri programa, Gasteiz, urriak 1 eta 2, argitaratu gabeko hitzaldia.
|
|
Hori bai, paperezkoen berdinak dira. Berdin gertatu zen Euskal Herriko Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultateko
|
Zer
aldizkariarekin. Aldi berean agertu ziren paperezko bertsioa eta digitala.
|
|
|
Zer
dela eta nerabezaro inguruko haustura izugarri hori. Ezer baino lehen, argitu dezagun, haurren eta gazteen artean kontsumo euskaldunean dagoen alde izugarri horren arrazoia ez dela gaurko haurrak gaurko gazteak baino euskaldunago datozelako.
|
2009
|
|
Hizkuntzen historia linguistikoak eta hizkuntzen historia konparatuak anitz dira baina hizkuntzaren dimentsio sozialaren azterketa sistematizatua bere garapen historikoan ez da ohiko ikerketa eremua.
|
Zer
esanik ez euskararen kasuan. Hala ere iker eremua ezaguna da eta bere Sobre el pasado de la lengua vasca2 liburuan, K. Mitxelenak hizkuntzaren historia soziala aipatu soziolinguistika klusterra martin ugalde, kp/ 20140 andoain 143
|
|
Lehen zeregina, beraz, baratza bera ezagutzea dugu, euskarazko hedabideen ekosistema txikia.
|
Zer
dakigu horretaz. Azken boladan egin dira ikerketa kuantitatibo batzuk; honako hauek, besteak beste:
|
|
Esandako moduan, arlo kuantitatiboa, hedabideen eta merkatuaren arteko harremana da batik bat ikergai azterlan horietan.
|
Zer
daukagu hortik aurrera. Zer arlo kualitatiboagoei dagokienez?
|
|
Zer daukagu hortik aurrera?
|
Zer
arlo kualitatiboagoei dagokienez. Prentsaren arloan egin da zenbait ikerketa (gutxi oraindik), baina zulo beltza daukagu esparruari gagozkiola.
|
|
Edo, soziologian esan ohi denez, natura ez den guztia; hots, zama genetikoak eman ez digun baizik ingurukoengandik ikasi dugun definizio eta arau multzoa.
|
Zer
den ona edo komenigarria, zer den arbuiagarria; nola babestu hotzetik, nola erlazionatu bestearekin; eta abar. Horri esker egin ahal diegu aurre errealitate ezberdinei, izan fisikoa, soziala zein espirituala.
|
|
Nire irudiko, diskurtso eta estrategia egokirik ez duelarik, mendekotasun ideologiko handia erakusten du euskalgintzak, eta boterearekin balore berdintsuak partekatzen direnean, mendekoa beti irteten da jipoituta.
|
Zer
esan, bada, demokrazia, gizabanakoaren askatasuna, kutur eta hizkuntza aniztasuna, munduko hiritartasuna, elkarrekiko errespetua... aldarrikatzen dituzten erdal komunikabide, erakunde, elkarte eta alderdien aurrean. Botereak beti du baloreen edukia, hedapena, erabilera, testuingurua, aplikazio esparrua erabakitzeko modua.
|
|
Errazago babestuko lituzkete beren eskubideak eta interesak, nahiz eta, agian, hautesleen ehunekoa apala izan, demagun, ehuneko bost.
|
Zer
esanik ez ehuneko 10 edo 15 lortuz gero. Hipotesi hutsa da, noski, baina gizartea aldatzeko ez da ezinbestekoa gobernatzea, irauli nahiz izanez gero behinik behin.
|
|
Ikusi bestela gaur egun erakunde eta kontsumo gaien propagandatik erruz heltzen zaizkigun mezuak, ofizialki antolatzen diren egunak, jaiak, topaketak, kultur trukeak...
|
Zer
esan nahi du" integrazio" hitzak. Zein oreka nahi dugu talde desberdinen artean?
|
|
aldaketa soziolinguistikaklusterra martinugalde, kp/ 20140andoain ekonomikoak, sozialak eta politikoak kulturaren aldaketa eragiten dute eta, beraz, baita aldaketa linguistikoa ere, edo are zuzenago, aldaketa horiek guztiak aldaketa prozesu orokor baten alderdi desberdinak dira.
|
Zer
aldatu behar da euskara biziberritzeko. Agintariak bakarrik ez.
|
|
Ikasleentzat idazmena da trebetasunik nekoso eta desatseginena.
|
Zer
idatzi eta nola idatzi behar duten oso ongi ez dakitelako eta beldur direlako. Idazteak beldurra eragiten du?
|
|
|
Zer
gehiago genuke leialtasuna bera ahalik eta gehien handitzeko, zabaltzeko?
|
|
Dialektika gure artean horren modan egonik, hizkuntzaren etorkizunari buruz dialektika lege horiexen ondorio nabarmenak diren hauek nola ez diren maizago aztertzen, eta azterketaren arabera gero jokatzen, ez da ulertzen.
|
Zer
ari gara. Aski komeria!
|
|
|
Zer
ikasi handia daukagu Txilardegiren luman. Irlandaz dihardu, baina gogoak Euskal Herrira garamatza ezinbestez:
|
|
" Hitzen piratak" deitu zituen Gandiagak UEUko irakasleak, Arantzazu aldizkarian idatzi zuen artikuluan (511 zenb., 309 or.)." Hitzen piratetakoa" zen Txillardegi ere, parte bizia izan baitzuen UEUren jardunaldi haietan irakasle gisa. Hala ere lehenagotik ere ikusia behintzat bazuen seguruenik Arantzazun bertan, han egonaldiak egina baitzen Txillardegi, berak 1965ean idatzitako gutun batetik dakigunez""
|
Zer
ez nuekan emango ‘Sindika’enean edo ‘Hosteler� a’enean [sic] berriz ere, aspaldian bezela, egunsentietan ardien arranak entzun ahal izateagatik!! Baiña hemen egon behar..." Bruselatik ari zen idazten Jakin aldizkariko zuzendaritzako bati.
|
|
Lehen orrialdeetatik agertzen du Leturiak bere egunkariaren ildorik behinena: "
|
Zer
dira nire lerro hauek guztiak arrenkura sutsu baten gar kiskalgarri baizik. Zorion irritsa da, bai, nire kezkaburua, bakarrik egotera ekarri nauen zio ezkutua, eta neure lagunengandik ihesi joateko agindu nauen ahotsa.
|
|
|
Zer
egin behar litzateke" euskaraz guttiagotik"" euskaraz gehiagora" iragaiteko. Bereizi behar ditugu solasaldi informalak familian edo lagunartean gertatzen direnak eta harreman formalak udaletxean edo administrazioetan.
|
|
Baina kartsutasun ahulena adierazten dute nola lurraldetasunean hala euskalduntasunean, euskarari buruzko interesan, euskara erabiltzeko jarrerari buruz.
|
Zer
gertatzen da. Nabari da bihurgune batean sartzen ari garela.
|
|
Ikasgelan galdera bat egin nizun: "
|
Zer
gertatzen da bertoko agintariekin kanpokoak ezartzen direnean. Azkar eta tinko erantzun zenidan:
|
|
Alegia, zure ekarpenak ikasleen barruraino sarrarazteko trebetasuna aparta da, ezohikoa.
|
Zer
esango luke honetaz zure ikasle berezia izan den Jone emazteak. Zure ikasle izan diren guztien aitorpen zabaldua da itzal handiko irakaslea zarela, hori bai, despistatu samarra zenbaitetan, ere bai.
|
|
|
Zer
arrazoi ageri dira hizkuntzak ikasteko bizipenean. Arrazoi sozialak, kulturalak, prestakuntzazkoak, afektuzkoak, ideologikoak...?
|
|
Hizkuntzekin batera kudeatzen jakin da egungo gizarteari dagozkion zenbait dinamika sozial berri ere.
|
Zer
eginkizun dagokio eskolari euskal gizartean, haren kultura, hizkuntza barne, indartzeko eta berritzeko? ❚
|
|
—
|
Zer
nola, edo hobetzeko proposamena lantzeko atala. Atalak hiru azpiatal ditu:
|
|
Enpresak izan behar dute derrigorrez?
|
Zer
motatako enpresak. Hori izan zen lehen urteko apustua:
|
|
Baina oraindik falta zaigu argi azaltzea zein helbururekin abiatu dugun proiektua.
|
Zer
lortu nahi dugu esandako guztiarekin?
|
|
Galdetegien erantzunak jasota,"
|
Zer
faktorek eragiten du ahalmentzean?" galderaren erantzunak bilatu genituen jasotako erantzunetan, eta ahalmentzean eragiten duten faktore batzuk identifikatu genituen. Saioaren lehen zatian faktoreak aurkeztu eta osatu egin genituen.
|
|
"
|
Zer
faktorek eragiten du ahalmentzean?" galderaren erantzunak bilatu genituen jasotako erantzunetan, eta ahalmentzean eragiten duten faktore batzuk identifikatu genituen.
|
|
Horretarako, saio bat eta azterketa lana egitea pentsatu genuen.
|
Zer
enpresarekin lan egingo genuen erabakitzeko, lehenik eta behin, irizpide batzuk jarri eta matrizea egin genuen. Kontuan hartu genituenak honakoak izan ziren:
|
|
Hausnarketa prozesuan honako galderak egin genizkion gure buruari:
|
Zer
eskaini behar dugu. Nola eskaini behar dugu?
|
2010
|
|
|
Zer
da, baina, HAUSNARTU saria. Nork, noiz eta zer nolako helbururekin sortu zen?
|
|
Identifikagarri bat da.
|
Zer
etxekoa den esatea bezalaxe, nahiz eta ohitura hori ere aldatzen ari den. Bada, pertsona batek halako autoa dauka, edo etxe honetakoa da, edo han egiten du lana, edo horrekin ibiltzen da...
|
|
Gatozen Leitzara.
|
Zer
ekarpen egiten dio euskarak norberaren estetikari. Oro har, euskaraz egitea nahikoa ariketa normala, naturala edo neutroa da Leitzan.
|
|
Herri euskalduna (k) d (it) ugu aztergai, beraz.
|
Zer
da herri euskalduna, ordea. Galdera erraza da, baina erantzuna ez hainbeste.
|
|
Noraino da egia ez dakitela ongi erdaraz?
|
Zer
da erdaraz ongi jakitea. Zer adinarekin jabetzen dira gaztelaniazko" gutxieneko" mailaz?
|
|
Zer da erdaraz ongi jakitea?
|
Zer
adinarekin jabetzen dira gaztelaniazko" gutxieneko" mailaz. Gaztelaniazko zer erregistrotan dituzte gabeziak?
|
|
Baina beste mota bateko liburuentzat, aurrekoa ez da hain nabaria.
|
Zer
esanik ez, euskarazko produktu orijinalen kasuan, non kostuen funtzioa lehen aletik zenbatu behar den.
|
|
Hau guztia ikusita, ZER galdegaiari erantzutera behartuta daude komunikabideak:
|
Zer
izango gara aurrerantzean?
|
|
Zein da gure egitekoa?
|
Zer
paper jokatuko dute komunikabideek aurrerantzean?
|
|
Zein da gure papera?
|
Zer
izango gara. Negozioaren eredua nahitaez kuestionatu egin dute komunikabideek eta gaur gaurkoz erantzun garbirik ez badago ere, zantzu batzuk argiago ageri dira azken boladan.
|
|
Negozioaren prozesuak benetan aldatu behar dira, kostuak murrizte hutsetik haratago joanez.
|
Zer
egiten dugun galdetu dugu, baina baita nola eta norentzat egiten dugun dena delako hori.
|
|
|
Zer
: zer izango gara komunikabideak?
|
|
"
|
Zer
" berri honi erantzuteak funtsean gure enpresak aldatzea dakar, prozesu errepikakorretan trebaturiko langileek ez dutelako erraz beteko rol berria. Enpresek lagundu egin behar dute trantsizioa, baina askoz garrantzitsuagoa izango da geure prestakuntzan eman beharreko jauzia.
|
|
" Merkatu balioari" dagokionez, euskara ez da produktuen edo zerbitzuen aukera hoberena eskaintzen duen hizkuntza, eta, horrela, merkatu balio gutxikoa da euskara, gaur egun behintzat.
|
Zer
eta nola egin euskararen aldeko joera erakargarria izateko?
|
|
•
|
Zer
dakar hizkuntza gutxiagotuentzat. Gainditze bat?
|
|
2)
|
Zer
nolako erronkak dauden gutxiengoaren hizkuntza modu positiboan erabiltzeko irakaskuntza hizkuntza bezala aztertzen da, arreta berezia jarriz irakasleen prestakuntzari eta irakaskuntzarako materialak prestatzeari.
|
|
Zenbateraino dira onak lortu diren emaitzak?
|
Zer
nolako eragina izan du euskara bitarteko irakaskuntzak euskararen erabileran eta bere bizitasunean. Galdera horien erantzunak positiboak izan dira.
|
|
Erabilpenaren dinamika garantizatzea posible nola egin daitekeen erabaki behar da eta horrek helburu batzuk markatzea eskatzen du: zer lortu nahi dugun alor bakoitzean, zer administraritzan, zer komertzio munduan, zer banketxeetan...
|
Zer
proposatu behar diegu. Zer negozia daiteke beraiekin?
|
|
zer lortu nahi dugun alor bakoitzean, zer administraritzan, zer komertzio munduan, zer banketxeetan... Zer proposatu behar diegu?
|
Zer
negozia daiteke beraiekin. Alor bakoitzarentzat proiektu bat egin litzateke" 4 tolosako udalaren euskara batzordeak" euskara gizarte bizitzan", tolosan euskaraz jardunaldiak antolatu zituen 1983an.
|
2011
|
|
Hauetako 2.000 Baiona inguruan ikasten ari; gainerako 5.000k, kanpoan...
|
Zer
espero daiteke horrelako deserriraketa sistematiko batetik. Nekez sor daiteke, eta antola, euskal" intelligentzia" rik, horrelako deskalabroaren barrutik.
|
|
Irrati hauen irizpideak erabat komertzialak dira eta TOP Gaztearekin musika asko kanpoan geratzen da.
|
Zer
esanik ez euskal musika taldeak. Ez dut datu zehatzik eta egiaztatu gabekoa da gainera baina" Gaztea" irratian Euskal Herriko musikaren %5 baino ez dela agertzen irakurria dut nonbait.
|
|
3.5
|
Zer
diote gazteek euskal musikaz?
|
|
Interesgarria deritzot gazteek euskal musikaren inguruan zer pentsatzen duten jakiteari.
|
Zer
nolako pertzepzioa duten ezagutzeari, askotan aurreiritziak baino ez baitira izaten eta errealitatetik urrun daudenak askotan.
|
|
Interesgarria deritzot gazteek euskal musikaren inguruan zer pentsatzen duten jakiteari.
|
Zer
nolako pertzepzioa duten ezagutzeari, askotan aurreiritziak baino ez baitira izaten eta errealitatetik urrun daudenak askotan. Euskal musika zerekin lotzen duten ezagutzen badugu, zenbait gauza hobeto ulertzeko bidean egon gaitezkeelakoan nago.
|
|
•
|
Zer
nolako garrantzia du beren aisialdian?
|
|
7
|
Zer
entzuten dute?
|
|
9
|
Zer
pertzepzio dute" euskal musikaren" gainean.
|
|
•
|
Zer
da euskal musika?
|
|
•
|
Zer
iruditzen zaie?
|
|
Horrek zuzenean garamatza beti ekiditen dugun oinarrizko gogoeta batera:
|
Zer
harreman dago normalizazioaren eta gizartearen botere egituraren artean. Zer dago normalizazioaren hezurduran?
|
|
Zer harreman dago normalizazioaren eta gizartearen botere egituraren artean?
|
Zer
dago normalizazioaren hezurduran. Galdera egokia zabalagoa da:
|
|
|
Zer
dio ordea Mikel Zalbide euskaltzain eta soziolinguistak?
|
|
Eztabaidarako azalpen saioak honako elementuok ditu, nagusiki, berekin:
|
Zer
dira purgatorioa, zerua eta infernua, perspektiba soziolinguistikoan. Zehaztapen lana:
|
2012
|
|
saiatzeak bakarrik ez du balio.
|
Zer
ondo atera den, zer erdizka eta zer gaizki, argi eta garbi bereizi behar dugu." (M. Zalbide 2010).
|
|
|
Zer
esanik ez, gazteen arteko hizkera, erregistro askoren lanketa edota hitanoaren erabilera.
|
|
Mundu hori ez zen galdu hondamendi jakin batean; ezarian joan zen higatzen eta ahitzen. zulo beltza omen dena, eta hala ere, etengabe sortarazi, egikaritu eta harrizkoa egin nahi izan dutena, hamaika ahaleginen sorta luzea baita euskal(
|
Zer
) gintza8.
|
|
Hots, edonork ez duela edonorekin harremanik izaten (harreman gehiago dugu gure ingurukoekin eta adin berekoekin).
|
Zer
esanik ez hiri handietan, hauetan gehienekin ez dugu inoiz harremanik izango. Era berean, badakigu euskaldunen leialtasuna ez dela %100ekoa, eta euskara dakitenen arteko elkarrizketak ez direla beti euskaraz izaten.
|
|
Badakigu datu ilun horiek frustrazioa eragin diezaioketela hainbati.
|
Zer
esan horren aurrean?
|
|
|
Zer
dira ordea aktitudeak. Pertsona batek objektuen, beste pertsonen, gaien eta proposamenen inguruan egiten dituzten ebaluazio orokorrak dira (Eagly eta Chaiken, 1998; Petty eta Cacioppo, 1986; Petty eta Wegener, 1998).
|
|
Bukatzeko, laburbilduz, aipa ditzagun arnasguneen ezaugarri behinenak.
|
Zer
dute euskal arnasguneek nabarmen, a) Espazioa, lekua da, non euskaldunen kontzentrazio demografikoa, euskaldunen dentsitatea, handia den.
|
|
Joera horrek zein hizkuntza indartzen du, gizartean nagusi dena edo egoera minorizatuan dagoena?
|
Zer
esan hizkuntza bakoitzaren prestigioan izan dezakeen eraginaz, kideen eredu izaeraz. Ez al dugu bada sarritan ikusi hainbat etxetako bilakaera?
|
|
|
Zer
da gela argazkia?
|
|
|
Zer
egiten du gela argazkiak?
|
|
|
Zer
da arnasgunea. Fishman-ek physical breathing space esaten duena.
|
|
Telebistan ikusitakoaz, azken aldizkarian irakurritakoaz, eta era horretako gaiez ari direnean, askotan gaztelaniaz jasotako eduki horiek gaztelaniaz kanporatzen dituzte.
|
Zer
jan, hura... Gure kontsumo kulturalak, gure mundu erreferentzialak izango dute, seguruenik, hedatzen doan fenomeno horretan zeresanik.
|
|
|
Zer
adierazten du horrek guztiak. Garbi samar ondoriozta genezake etxe giroa erdaldunduz doala arnasguneetan.
|
|
eta orain zer?
|
Zer
bide jorratu behar dira herri horietan euskara bizi bizi mantentzeko eta belaunez belaun hizkuntzarekin batera eta hori ernetzen dueneko" humus" edo" habitat" kulturalarekin batera transmititu dadin?
|
|
|
Zer
da eskolak egin dezakeena dagokigun auzi horretan?
|
2013
|
|
Xabier Erizek hizkuntza ekologiaren gaiaren inguruan lehendik ere egin izan ditu ekarpenak, eta horietatik abiatuta urrats bat harago joan da, Martinez de Lunaren txostenari marketingaren ikuspegitik heldu baitio galdera gako honi erantzunez: "
|
Zer
da balioa euskararen bezeroarentzat. Zer bilatzen du herritarrak euskara erosten duenean?" Merkatu kuotan framing berri batekin gorantz egiteko, Mart� nez de Lunaren irtenbiderekin ados egonik (aniztasuna, berdintasuna, iraunkortasuna, ekologia, eleaniztasuna..) beste hainbat argudio ere planteatzen ditu:
|
|
" Zer da balioa euskararen bezeroarentzat?
|
Zer
bilatzen du herritarrak euskara erosten duenean?" Merkatu kuotan framing berri batekin gorantz egiteko, Mart� nez de Lunaren irtenbiderekin ados egonik (aniztasuna, berdintasuna, iraunkortasuna, ekologia, eleaniztasuna..) beste hainbat argudio ere planteatzen ditu: argudio demokratiko eta pluralista lehen mailan jartzea, diferentziazioa eta berrikuntza aldarrikatzea, indibidualtasuna eta arriskuak hartzea eta abar.
|