Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2001
‎Hala bedi, eta buka dezagun egoera honekin behingoz. Ia astebete haserre izan dut semea bizkarzain eta guzti nik honetan jarraitzeagatik; ez du ulertzen politikari profesionala ez naizen neurrian, eta neure lanetik bizi naizenean, zergatik jarraitu behar dudan politikan. Batzuei ez zaie eta beste batzuentzat mailaz igotzeko modu bat izango da, niretzat trauma pertsonala da.
2002
‎Baina nire galdera da: zergatik jarraitu behar du izaten egoera hori gogora gurasoentzako, horrek ez badu, inolaz ere, gure jokabidean eragiten. Ez al gaude bada homosexualak normalizazio bide batean?
2008
‎Eta baiezkoan nagoela ezezkoaren kalteak ere ageri zaizkit. Izan ere, mila galderen artean bat egiteagatik, zertan jarraitu behar dio afrikar batek Europaren bihotz zurian sortutako arau moral bati?
2009
‎Baina dirua ez zen harentzat izan. Zergatik jarraitu behar dugu pobreek inuzenteak izaten?
2011
‎–Kasua itxita zegoen, Jan. Zergatik jarraitu behar izan zenuten kuxkuxean?
2012
‎Gustatuko litzaiguke eurek azaltzea zergatik behar duten urtero karabana egitea, umeak hona ekartzea, proiektuak martxan ipintzea han ura ateratzeko edo futbol zelai bat egiteko... Zergatik jarraitu behar dugun hau egiten. Elkarte hau desegiteko asmoagaz sortu da.
2015
‎Badirudi erkidegoen arteko batasuna lortu dela, gutxienez DBH eta Batxilergorako ezarpena atzeratzeko eta errebaliden sistema geratzeko. Ministro berriak, Iñigo Mendez Vigok, hitz egiteko ateak ireki ditu; batzuentzat, giroa lasaitzeko; besteentzat, hauteskundeen mamupean... baina horrekin nahikoa ez dela deritzogu.Nafarroako hezkuntza sailburuak ere, Jose Luis Mendozak, argi adierazi du helburua zentzugabeko lege hau bertan behera uztea dela eta ez soilik bere ezarpena atzeratzea. Eta zergatik jarraitu behar dugu erantzuten. Badakigulako zeintzuk diren LOMCErekin gure haurrek ikasi dituzten edukiak, adibidez «heziketa fiskala» lehen hezkuntzan eta «agencia tributaria» DBHn; badakigulako euskalduntzen ez duen hezkuntza sistema batera abiatzen garela; badakigulako parte hartzea gero eta mugatuagoa izango dela; badakigulako, finean, hezkuntza sistema hau ez dugula nahi. Herritarrok argi adierazi dugu, eta dei egiten dizuegu politika arloan zaudeten horiei «norabide» berriak eraikitzera.
2018
‎Halere, nik orain nire buruari galdetzen diot. Zergatik jarraitu behar dugun emakumeok XXI. mendean horrelako egoerak pairatzen. Zergatik bizi behar dugu egoera hori berriz emango denaren beldurrarekin?
‎Euskal Herriko jendea aspaldi da horixe bera eskatzen ari zela. Urteak eta urteak dira jendeak ez zuela ulertzen zergatik jarraitu behar zuen horrelako erakunde armatu batek bere ekintzekin horrenbeste sufrimendu sortzen. Horregatik, berandu baldin bada ere, onuragarria da hori gertatzea.
2019
‎Eta orduan galdetuko dute: . Denek jakinda erabiltzen ez badute, zertarako jarraitu behar dugu euskaraz ikasten??. Bilakaera horrek, Irlandako gaelikoaren bidean jarriko luke euskara.
2020
‎–Lorategia leku aproposa da bereizten ikasteko zerk jarraitu behar duen bizirik eta zerk hil –aholkatu zion.
2021
‎Eta orduan galdetuko dute: " Denek jakinda erabiltzen ez badute, zertarako jarraitu behar dugu euskaraz ikasten?""
‎Esandako guztiarekin, Mark Bauerlein bezalako ikerlari askoren aburuz egungoa historiako belaunaldi inozo eta ergelena izanik hori neurtzeak arazo handiak sortzen dituela kontuan hartuta, ekonomiaren mendeko den tabakoaren pareko gaitz baten aurrean egonik eta pantailaren aurrean gero eta ordu gehiago sartzen direla kontuan harturik, zergatik jarraitu behar dugu hezkuntza digitalizatzen. Zergatik jarraitu behar dugu ume eta nerabeen burmuinetan kalteak eragiten?
‎Esandako guztiarekin, Mark Bauerlein bezalako ikerlari askoren aburuz egungoa historiako belaunaldi inozo eta ergelena izanik hori neurtzeak arazo handiak sortzen dituela kontuan hartuta, ekonomiaren mendeko den tabakoaren pareko gaitz baten aurrean egonik eta pantailaren aurrean gero eta ordu gehiago sartzen direla kontuan harturik, zergatik jarraitu behar dugu hezkuntza digitalizatzen? Zergatik jarraitu behar dugu ume eta nerabeen burmuinetan kalteak eragiten. Zergatik familien arteko arrakalak handitzen?
2022
‎Hori uste du haren defentsak. Iruditzen zaio behin behineko atxiloaldia salbuespenezko neurri bat dela, eta errugabetasun presuntzioa lehenetsi behar dela, aintzat hartuta, gainera, herrialdeko estatuburuaren defentsaren arabera, fiskaltzak ez duela behar bezala oinarritu, legeari erreparatuta, zergatik jarraitu behar duen atxilo. Izan ere, fiskaltzak eskatzen du Castilloren atxiloaldia hemezortzi hilabetez luzatzeko.
‎Atenciori iruditzen zaio behin behineko atxiloaldia salbuespenezko neurri bat dela, eta errugabetasun presuntzioa lehenetsi behar dela, aintzat hartuta, gainera, estatuburuaren defentsaren arabera, fiskaltzak ez duela behar bezala oinarritu, legeari erreparatuta, zergatik jarraitu behar duen atxilo.
‎Kolpean, destakamentuko batzuek armak bota eta ihes egin zuten. Ez zuten ulertzen zergatik jarraitu behar zuten oraindik borrokan.
2023
‎Topaguneak (elkarteek eta federazioak) zer daukagu ikasteko ibilbide honetatik? Zer jarraitu behar dugu egiten. Zer utzi behar diogu egiteari?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia