Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2004
‎Hori da hain zuzen horren xedea. Teoria polilikoaren objektua nahiko finkatutadagoenez, badirudi ez dagoela arazo handirik egoera bakoitzcan zer metodologia crabilibehar dugun jakiteko, cta poiitikaren ikuspuntutik gaidera nagusiak zein diren identifikatzcko. Bitartean, Fiiosofia Politikoa modu asko eta dcsberdinetan erakusten den heinean, izateari bunizko galderarekin gcrtatzen den bczalaxc, ezin esan daiteke zein den horrenazterketarcn objektua, ezta dagokion mctodoiogia zchatza ere.
2007
‎Hirugarrenean, 3 ARIKETAK izena duenean, lehenengo eta bat adibide bat aurkezten da, eta (1 TEORIAn egindako moduan, eta haren indargarri) erakus ten da zelan arteztu edo zuzendu, zer metodologia erabili, zertzuk pauso eman eta zeintzuk baliabide dauden (urratsok egiten ditugu adibide konplexuetan bakarrik). Hori guztiori egiten da irakurleari laguntzeko konpontzen ondoren datozen ariketak.
‎Ondoren, ohi legez, proposatuko ditugu ariketa batzuk, eta eurok konpondu edo ebazteko, erakutsi nahi dugu zeintzuk urrats egin behar diren. Berriro azalduko dugu, 1 TEORIAn egindako moduan, zer metodologia erabili. Horretarako, adibide bat emango dugu erakusgarri, eta beronen azpian eskema orokor bat, erakusteko zeintzuk pauso eman behar diren.
‎Ondoren, ohi legez, proposatuko ditugu ariketa batzuk, eta eurok konpondu edo ebazteko, erakutsi nahi dugu zeintzuk urrats egin behar diren. Berriro azalduko dugu, 1 TEORIAn egindako moduan, zer metodologia erabili. Horretarako, adibide bat emango dugu erakusgarri, eta beronen azpian eskema orokor bat, erakusteko zeintzuk pauso eman behar diren.
2009
‎Kasu horiek erritmo nahasteak direla eta azal daitezke, hala nola QT luzearen sindromea edo QT laburra; esaterako, egiturazko zeinurik ematen ez duten ezaugarriak dituzte. Zer metodologia erabiltzen dute lagin horiek aztertzeko. Hasieran, bahetze (screening) bat egingo dugu, literatura medikoan deskribatutako mutazioak bilatzeko, errendimendu handiko genotipo teknologia batekin (MassARRAY).
2011
‎Horixe. Zergatik idatzi zuten, zer metodologiarekin, zer kultur formazio zuten, zer esku hartze publiko izan zuten, zer testuinguru historikoan kokatzen ziren, zer ekarpen izan zituzten bere garaian. Historia intelektual hori oso interesgarria da, historiografia, azken finean, historia kulturala delako.
2015
Zer metodologia erabili dute. Zer ondoriotara iritsi dira?
2016
‎2 Zein izan da bi filologoen ikerketa lanaren helburua? Zer metodologia erabili dute. Zer ondoriotara iritsi dira?
2017
Zer metodologia eta material erabiliko dituzu?
2018
‎• II. Zer metodologia da egokiena Gipuzkoan erakunde publikoen, euskalgintzaren, bestelako gizarte eragileen eta herritarren arteko lankidetza modu eraginkorrean antolatzeko tokian tokiko errealitate soziolinguistikoa eraldatu ahal izateko?
2019
Zer metodologia erabiltzen duzu?
2020
‎Beste toki batzuetan agertzen denarekin alderatu ahal izateko ere, lanak antzekoak izatea lortu behar da, ez baitago prozedura bateraturik; ez laginketak egiteko, ez hartutako laginen azterketak egiteko, ezta emaitzak adierazteko ere. Europako Itsas Estrategian badago deskribatuta zer aztertu behar den, baina ez du adierazten zer metodologia erabili, eta Europa mailan, zailtasunak daude datuak konparatzeko garaian. Zientzialarien aldetik, konponbidea ematen ari zaio hutsune horri; hala ere, plastikoak eta mikroplastikoak erronka bat dira, eta ikerketa ildo asko dituzte, galderak ugari direlako.
2021
‎Horretarako, baina, zer lan dinamika eta zer metodologia eramaten den funtsezkotzat jotzen du LIR1 ek, eta askotan zailtasun bihurtzen dela. Irakasleak metodologia eta euskarri berriagoak gelara eramateko gai direla dio, baina ikasleak ipuinak eta poemak sortzen jartzen dituztela huts hutsean eta nolako ariketa eskatzen ari zaizkien ia ohartu gabe.
2022
‎Imagen: Gustavo Fring EBk kontsulta publikoa jarri zuen martxan 2020an ingurumen alegazioen oinarriak finkatzeko, EB osoan fidagarriak, konparagarriak eta egiaztagarriak izan daitezen zer metodologia erabili behar den zehazteko. Kontsulta horrek agerian utzi du kontsumitzaileek nola Produktuaren ingurumen aztarna (HAP edo PEF, Product Environmental Footprint) ingurumena gehiago errespetatzen duten hautabideak aukeratzeko tresna eraginkorra. Metodologia hau produktu baten ingurumen inpaktua kalkulatzen du, haren bizi zikloa aztertuta.
‎Europako batez besteko datuekin alderatuta, Araban, Bizkaian eta Gipuzkoan herritar bakoitzak elikagai gutxiago xahutzen ditu; izan ere, aurreko azterlanen arabera, Europako biztanle bakoitzak urtero 173 kilo elikagai inguru xahutzen ditu. Bittor Oroz Eusko Jaurlaritzako Nekazaritza, Arrantza eta Elikagaien Politikako sailburuordearen arabera, baina, egoera «ezin da gehiegi konparatu», besteak beste, ez dakitelako zer metodologia erabili duten datua ateratzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia