Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 3.593

2000
‎autopertzepzioa gara dadin eta ondorio sozialak izan ditzan.Nortasun guztien eraikuntzan bezalaxe (taldekoak izan zein banakoak izan), ezinbestekoa da nortasunaren subjektuak bere izatearen pertzepzioa edukitzea. . Ni neu naiz, esaten dudanean, honela neure buruari nortasuna aitortuz, neure osotasunaren(, batnaiz?) eta denboran zeharreko neure jarraikortasunaren(, atzokoa naiz, eta bihar erehalakoa izango naiz?) pertzepzioan oinarritzen naiz1 Pertzepzio hori gabe, neureosotasun fisikoak zein denboran zehar bat bera iraun izanak ez dute, berez eta eramekanikoan, nire nortasuna sortzen. Berdin gertatzen da talde nortasunekin:
‎izendatzen duena, epe luzeak baldintzatua da, eta historian zehar taldebatek gizaldiz gizaldi transmititzen diren gizarteko praktiken multzoa sortzen dueneanosatzen da. Gizarteko praktiken multzo honek bestelako taldeengandik bereizten du, eta oinarri horren gainean hautematen du taldeak bere burua talde gisa. Horrela, jarraitzen du autoreak Devereux aipatuz, izaera etnikoa, bi datu motek osatzen dute: taldearen jokaera, zuzenean beha daitekeen neurrian, eta taldeko kideek beren ezaugarriei buruz egiten dituzten auto orokortzeak? 3 Beraz, ezberdintasun enpirikoarenexistentziari taldeak bere buruaz duen pertzepzioa gehitzen zaiola esan dezakegu, ondorio gisa.
‎Gizarteko praktiken multzo honek bestelako taldeengandik bereizten du, eta oinarri horren gainean hautematen du taldeak bere burua talde gisa. Horrela, jarraitzen du autoreak Devereux aipatuz, izaera etnikoa, bi datu motek osatzen dute: taldearen jokaera, zuzenean beha daitekeen neurrian, eta taldeko kideek beren ezaugarriei buruz egiten dituzten auto orokortzeak? 3 Beraz, ezberdintasun enpirikoarenexistentziari taldeak bere buruaz duen pertzepzioa gehitzen zaiola esan dezakegu, ondorio gisa.
‎Beraz, honela uler dezakegu eremu publikoa: hedabideek mugatzen dutenesparruko komunitateko kideek, hedabideen bitartez, bata bestearekin kontaktuan jarrieta beren burua –gu, gisa osatzen duteneko eremua.
‎Egituraketa politiko administratibo bereizgarririk ez duen Ipar EuskalHerrian, euskal nortasunak esangura etnikoa du gehienbat, bereziki hizkuntza etajatorriari lotua. Euskal Autonomia Erkidegoan, bertan bere burua Euskadi edo PaisVasco izendatzen duen egitura politiko administratiboa dagoelarik, euskal nortasuneanaskoz pisu handiagoa bide du politikaren eta, oro har, eremu publikoaren bitartekotzak.Antzeko zerbait aurki dezakegu Nafarroa Garaian ere: egitura politiko administratibopropioa, kasu honetan euskaltasunetik at edo are euskaltasunaren aurka eraikitzendena, horrek, itxura denez?
‎Honaino iritsita, hain oinarri ezberdinetatik eraikitzen diren nortasunak berdinakote diren galde geniezaioke geure buruari . Esan nahi baita, banakoen mailan zein gizartearen mailan inplikazio bera ote dute hizkuntza, jatorri edo historiagatik euskaldunsentitzeak edo atxikimendu politiko edo are administratibo hutsagatik euskal herritar (euskal hiritar litzateke, agian, hemen termino egokiena, demokrazia liberalarenzentzuan) sentitzeak?
‎Emaitza hau are interesgarriagoa da, komuntasun sentimenduak, bereziki eskualdeko errealitate kultural biziei dagokienean?, askotan, hedapen eremu zabaleko egunkari diseinatzaileei arazoak sortzen dizkiela, aintzat harturik16 Jakina, zeren zeintzuk dira egunero Sud Ouest irakurtzen duten euskaldun, bordeles eta biarnesek dituzten arlo komunak? Beren buruaren irudi bat, nahizeta zehaztugabea eta txikia izan, itxuratu ahal izateko, bertoko informazioa emateabehar beharrezkoa da.
‎Pirinio Atlantikoetan, 1984an bi buruko (euskalduna biarnesa) estazio bat sortuzen Radio France Pays Basque Pau Bearnekin, bi kokaleku izan dituena (Baiona etaPaue), eta lehen urteaz geroztik, bertan Ipar Euskal Herriak eta Biarnok zeinek bereegitarau bereiziak izanez.
‎Radio France Pays Basque Pau Bearn departamentuko bi buruko estaziotikdikotomia bat sortzera heldu da (erabat desberdinak diren bi estazio), tokian tokikoerrealitate kulturala ematen duena, Euskal Herria eta Biarno elkartzen dituen hitzordubakarra gelditzen baita: 18:00etako departamenduko albistegia.
‎Hizkuntza komunitateek biziraupena ziurtatzeko, erreprodukzio soziala bermatubehar dute. Gure kasuan, euskararen komunitateak bere biziraupena ziurtatzeko, besteak beste, hedabideen laguntza behar du bere buruaren erreprodukzio sozialabermatzeko. Gure inguru hurbileko hedabideak urrun daude laguntza emate hipotetikohorretatik.
‎Bestetik, euskarazko albiste gutxi horietako protagonistak, norbanakoak dira batez ere, beren buruaren ordezkari moduan dihardutenak, eta sarri askotan egunkariarekin egitura loturarik ez dutenak: iritzi emaileak dira edo kolaboratzaileak.
‎Herri bat baino gehiago da egoera horretan bizi dena, hots, besteek ezarritakomugak hertsiegi dituena, bere bere propioak gura dituena, besteak beste bera izateko, besteen artean burua zutik egon ahal izateko baino ez bada ere. Herri bat bainogehiago da munduan bere mapa identitario ezaguturik ez duena eta besteekinposatutako mapa ikasi beharra duena.
‎Bere buruaren jabe ez den herriekin gertatu ohi denez, besteek marraztutakomapen kontsumidore dira euskal komunitateak. Akulturazio geografiko12 13 larriarenlekukoak al gara?
‎foralistak dira horiek. Beste batzuek, aldiz, hiru lurralde historikoren multzoadute buruan : Espainiako euskal autonomistak.
‎Ez dago munduan, bere buruaren jabe den edo izan gura duen herririk, bere faktozko edo ametsezko mapa sozializatzen ahalegintzen ez denik. Mapagintza eta kartografia balio estrategiko handikoak dira, eta mapen bidez amets askatzaileak komunikatu ohi diren modu berberean, gezur objektibagarri biribilak ezkutatu gura izan dirasarritan.
‎AZURMENDI, Joxe, (2000): . Gure buruaren jabe izanez, abantaila besterik ez dugu?, in AitzinaGara,, (4 orr.).
‎La cuestion de laaculturacion en Marruecos?, Sur y Comunicacion, Icaria, Bartzelona. Giza talde batek beste giza taldebateko balore kulturalak bere egiten dituen prozesua ulertu ohi da akulturaziotzat; eta, hori sarri gertatuohi da, formalki beren buruaren jabe ez diren herrietan.
‎AZURMENDI, Joxe, (2000): . Gure buruaren jabe izanez, abantaila besterik ez dugu, in AitzinaGara,, (4 orr.).
‎1 AZURMENDI, Joxe, (2000): . Gure buruaren jabe izanez, abantaila besterik ez dugu, in Aitzina Gara,, (4 orr.).
‎Hedabideek, errealitatearen eraikuntza orokortzailearen barruan, besteak beste, lurralde mapak eskaintzen dituzte imajinario kolektiboetan, nazioen, herrien eta estatuen kokapena eta hedadura sozializatuz. Hedabideek eskainitako mapa geografiko, administratibo eta politikoei esker, herritarrak munduaren kontzeptualizazioan egitendu aurrera, eta tokia bilatzen du unibertsoan, nola bere buruarentzat hala bere ingurukoentzat.
‎Honen aurrean, nazionalismoari erronka berriak egokitu zaizkio; beste erabatean esateko, garai berrietara egokitzeko beharra suertatu zaio. Bizi dugun modernitatearen luzapen kritiko honetan, globalizazio prozesuen aurrean eta tendentziapotentzial ugari eta ez definituen artean, nazionalismoak bere buruaren gainekohausnarketa egin behar du2 Garapen honen baitan, independentzia edo burujabetzabezalako kontzeptuak berreraiki behar ditu.
‎Behin geure burua perspektiba horretan kokatu ondoren, harantzago joatenasmatu behar dugu, geure proiektu propioaren ardatzak marrazten joan. Hamlet enaez da gure galdera.
‎Euskal Herrian ere konstituzionalismoak orain arte ia urratu gabe egon denbidea irekitzen du abertzaleontzat. Nazionalismoa erronka berrietarako berregituratu behar bada eta erronka zaharretarako bere burua indartu behar badu, hortxe daukaaukera bat (ez bakarra, noski). Onartu egin dugu estatua eta nazio oro konstruktoakdirela, baina gaur egun Espainia eta Euskal Herria maila bereko konstruktoak direnik ezin dugu esan.
‎horren baitan,, harago, horretan, Alemania ere sartzen du. Habermas ek ematen dituen erantzunen egokitasuna beste kontu batda, baina bakoitzak bere burua besteontzako luzatzen dituen tesietatik aparte jartzea ez daeztabaidarako oinarri egokia.
‎abantailak galdu gabe. Hala bada ere, estatuguztiak ez dira hain kontziente izan, eta askok beren burua korronteak eramandezan uzten dute soilik.
‎ENAtaldeak DNIak gobernu zibiletara itzultzea proposatzearekin bat, ABK taldeak beste urrats bat emandu, eta hartara, espainiar eta frantses nazionalitateei uko egiteko deialdia luzatu du, Nazio Batuen Erakundeak 1948an onartutako Giza Eskubideen Aitorpen Unibertsalaren 15 artikulua13 oinarri harturik. Ekimen honi jarraikiz eta beren buruak –burujabetzaren aldeko desobediente, aldarrikatuz, hainbat pertsonak uko egin diotenazionalitate espainiar edo frantsesari, beren agiriak Nazio Batuen Erakundera igorriz (Gara,).
‎Ez dugu hemen jardungo euskal nortasuna zertan datzan definitzen. Esku artean dugun gaia norbanakoaren atxikimenduen ingurukoa izaki, norberak bere burua euskal herritartzat jotzea izango dajorratutakoaren hari nagusia.
‎Areago, aurrekoa errepikatzera kondenaturik dauden gainerako bizidunak ezbezala, erantzukizuna edukitzeko gaitasuna duen neurrian da jendartea bere buruaren jabe (P. Bruckner.
‎Nonbait, bigarren mailako nazionalitate horiei ezin zaie autodeterminazio eskubide politikoa onartu, subiranotasuna espainiar herriari soilik baitagokio. Alta, estaturik gabeko nazio horiek ezin dira beren buruaren jabe izan legez. Ezin dituzte beren gerorako egitasmoak askatasunaz kudeatu bakarrik, eta espainiar tutelapean jarraitzeko tenorea onartu beharra daukate betiere.
‎Nazio gisa ez digute geure buruaren jabe izaten uzten8 Izan ere, magrebiarrenegoera Parisen arazo etnikoa bada, Argeliako borroka antikolonialista gatazkanazionala izan zen, herri jakin batek lurraldearen burujabetasuna aldarrikatu zuenetik. Era berean, Espainian ijitoekiko arazo etniko kulturalak egon daitezke; bainaeuskaldunekin, berriz, gatazka nazionala dago, eta ez besterik.
‎Berez, beren burua desberdin (hizkuntza, erlijio, etnia, eta abar tartean direla) ikusten duten taldeak soilik inplikatzen dira beren ezaugarri funtsezkoak babesten, estatu bateko herritar gisa integratuak egon zein egon ez.
‎desberdinez ere hitzegin dute zenbait autorek. Honela, esate baterako, Driedger ek (1989; ikus Bourhis et al, 1997) bost ideologia prototipikoak azaltzenditu, continuum baten arabera banaturik; buru batean delako, ideologia pluralista, edo, anitza, kokatzen da eta beste buruan, ideologia etnizista?.
‎Honela, esate baterako, Driedger ek (1989; ikus Bourhis et al, 1997) bost ideologia prototipikoak azaltzenditu, continuum baten arabera banaturik; buru batean delako, ideologia pluralista, edo, anitza? kokatzen da eta beste buruan –ideologia etnizista?.
‎Haurrei, sexu, adin, eta taldekidetza desberdinak (bereTaldekoa, Estatukoa, Europarra, etab) adierazten zituzten irudiak aukeratzeaeskatu zitzaien. Beren buruak ondoen deskribatzen zituzten irudiak ordenatzea eskatu zitzaien, garrantzi handienekotik txikienekora. Honetarako erabili genuen aldagaia, Lehen Aukera izan zen, hau da, aukeratu zuten lehenirudia.
‎ii) Identifikazioak. Haurrei, beren buruak Euskaldun Katalan Andaluz etaEspainiar gisa (Oso, Zerbait edo Ezer ez) identifikatzeko eskatu zitzaien.
‎Grafikoak adierazten duenez, lehen dimentsioak honako ezaugarri hauek antolatzen ditu: ezkerreko buruan , estatuarekiko identifikazioa (very state) eta batereherrialdekoa ez izatea (not at all regional), eta eskuineko buruan erregioarekikoidentifikazioa (region) eta batere estatukoa ez izatea (no at all State). Gainera, hirutestuinguru kulturalen kategokiak, dimentsio horretan toki desberdinetan kokatzendira:
‎Grafikoak adierazten duenez, lehen dimentsioak honako ezaugarri hauek antolatzen ditu: ezkerreko buruan, estatuarekiko identifikazioa (very state) eta batereherrialdekoa ez izatea (not at all regional), eta eskuineko buruan erregioarekikoidentifikazioa (region) eta batere estatukoa ez izatea (no at all State). Gainera, hirutestuinguru kulturalen kategokiak, dimentsio horretan toki desberdinetan kokatzendira:
‎Ororen buru , Suediako errege izendatu zuten,. Karlos XlV.a, izenaz.
‎–Guk, norvegiarrok, eskubidea dugu, Historiak eta Konstituzioakbaietsia, geure nazio biziera propioa egiteko?. Hitz horiek entzutean, norvegiardiputatuak oro jaiki, eta bururaino joatea erabaki zuten. Xehetasunetan sartzeaalfer lana litzateke.
‎Adibidez, gaur egun Nafar Parlamentuko lehendakariaden Castejon jaunak, PSNko kidea izanik ere, onartzen du Euskal Herria badela kulturalki, sozialki eta historikoki; eskubide politiko batzuk ere badituela onartzeabakarrik falta zaio. Pertsona horri, eta Baztanen bere burua euskal herritar gisa hartuarren UPNri botoa ematen dion hainbati, une batean ea lapurtarrekin, gipuzkoarrekin, zuberotarrekin, arabarrekin eta bizkaitarrekin batera bere etorkizuna eraiki nahiduten planteatuko balitzaie, gaur egungo indar korrelazioa ez litzateke ordukoarenparekoa izango.
‎Alderdi abertzaleok, elkarrekin, planteamendudemokratiko bat egiten baldin badugu, inori eskubiderik kendu gabe baina gauregun ez daukanari emanda, eta guk nahi dugun etorkizuneko Euskal Herria horrelakoa izango da eta Espainia eta Frantziarekin horrelako erlazioak izango ditu esatenbadugu. Quebec-en egin duten modura?, eta lege agintaldi batean (guk epea jartzen dugu) Gobernu espainiarrak hori onartzen ez badu, ekin diezaiogun beste bidebati. Zergatik ez du Gasteizko Legebiltzarrak subirano deklaratzen bere burua –Esandiezaiogun PPri hori egiteko prest gaudela, eta eraman dezagun gatazka konstituzional hori nazioarteko mailara.
‎Herrialdeen ahots propioa bermatu behar dugu, eta horretarako Herrialdeen Ganbera edo HerrialdeenBatzarra osatzea proposatzen dugu. Baina, edozein kasutan, guk planteatzen duguna, prozesu konstituziogile bat bururaino eramatea da. Eta horretarako EHk ikustenduen aukerarik logiko eta koherentearena, Batzar Eratzaile bat martxan jartzea da, Udalbiltzak eta Herrialdeen Ganberak hasitako prozesu hori bururaino eramateko.Batzar Eratzaile hori hauteskunde libre eta demokratikoen bitartez osatuko litzateke.
‎Baina, edozein kasutan, guk planteatzen duguna, prozesu konstituziogile bat bururaino eramatea da. Eta horretarako EHk ikustenduen aukerarik logiko eta koherentearena, Batzar Eratzaile bat martxan jartzea da, Udalbiltzak eta Herrialdeen Ganberak hasitako prozesu hori bururaino eramateko.Batzar Eratzaile hori hauteskunde libre eta demokratikoen bitartez osatuko litzateke. Batzar horren helburuak hauexek izan lirateke:
‎Bere burua psikoterapeutatzat hartzen badu, ate hori itxi egiten du.
‎Helburua ez da bizia salbatzea, norbaiten analisiari jarraipena eman ahal izatea baizik. Eta hala, jakinguraren izenean, batzuetan analistakbadirudi biziaz balio bat egiten duela, eta badaki buru hiltzea errepresioaren garaipena dela beti, suizidioa, ezer jakin nahi ezaren, muturreko era dela.
‎Horretatik dator, sugestioak eragiketa analitikoaren errealitatean zein parte hartzen duen ikustearen auzia.Zein analistak esan lezake inoiz ez duela erabili Bestearengandik emana datorkioninbestidura? Zuzen ulerturik, larritasun subjektiboen aurrean, botere horretaz balialiteke analista, eta baliatu ere baliatu behar litzateke, bere burua puntu finko modura eskaini, psikotikoarentzat aldaezina den puntu modura; deserosotasun une batean obsesibo baten trantzea aurkitzen badu, hitzak eragindako esanekotasunerajotzen ba al daki. Bere buruaz beste egiteko zorian dagoen histerikoaren aurrean, nork ukatuko luke ekintzara pasatzeari irmoki aurka egitea?
‎Zuzen ulerturik, larritasun subjektiboen aurrean, botere horretaz balialiteke analista, eta baliatu ere baliatu behar litzateke, bere burua puntu finko modura eskaini, psikotikoarentzat aldaezina den puntu modura; deserosotasun une batean obsesibo baten trantzea aurkitzen badu, hitzak eragindako esanekotasunerajotzen ba al daki? Bere buruaz beste egiteko zorian dagoen histerikoaren aurrean, nork ukatuko luke ekintzara pasatzeari irmoki aurka egitea. Egitura kliniko bakoitzarentzat eta egora dramatiko bakoitzean, Lacan-ek adierazle nagusi deitu zuenaren zilegizko erabilpena zein den jakitean datza kakoa.
‎existituizan dira, sumatuak izan dira, baina orain jadanik ez. Ukapenak, zeina garezurraren oinean burua lepoarekin lotzen duten giharretan dagoen tentsio oso bortitzakeragina den, pertzepzio mekanismoa blokeatzen du, eta sentipenei kontzientziapertzeptiboaren atalasea zeharkatzea galarazten die. Sentitu eta nabaritzen duenhorren erreferentziaz gabeturik, eta bizi izandako besteekiko plazer eta harremanerrealeko esperientziez gabeturik, izaera nartzisistak norberaren identitatea irudirantz lekualdatzen du.
‎Sentitu eta nabaritzen duenhorren erreferentziaz gabeturik, eta bizi izandako besteekiko plazer eta harremanerrealeko esperientziez gabeturik, izaera nartzisistak norberaren identitatea irudirantz lekualdatzen du. Bere irudi bat eraikitzen du, nahiko handioso etaamainaria, bere burua maitatzeko eta besteek mirets dezaten.
‎Norbere buruaren irudi hori ezezta lezaketen gorputz sentipen guztiak etasentimendu guztiak erreprimitu, ukatu egiten dira. Erreakzio horren jatorrian sentimendu bat dago, bizi izandakoa eta gero ukatua:
‎–Paziente batentzat bere gatazken jatorria jakitea bezain garrantzitsua da gorputz jarduerari esker bere buruaren pertzepzioa berrezartzea.?
‎–Bi bide horiek sinkronizatu egin behar dira, terapia eraginkorra izan dadin.Horrek barne hartzen ditu ametsen interpretazioa eta transferentziaren arazoakonpontzea. Baina, beste zenbait terapia formatan ez bezala, gorputza zimendua da, eta horren gainean eraikitzen dira Niaren funtzioak, hots, nork bere burua ezagutzea eta adieraztea? (Tonella, 1994, 35 or.)?
‎Bularra airez puztuta edukitzeak, baina arnasa emateko adinaezin erlaxatu izateak, arnasbeheraren mekanismo pasiboa modu defentsibo batezkontrolatuta dagoela adierazten du. Izan ere, horrek ekarriko luke, nork bere buruabere kasa uztea?, amore ematea, bere burua abandonatzea; eta hori beldurgarrigerta daiteke, larridura sortzen duen kontrol galera gisa bizi daitekeelako.
‎Dardara horiek hain bortitzak izan daitezke, non pazienteak zatikatzekobeldurra senti baitezake. Zatikatzeko beldur hori nork bere burua bere kasa uztekobeldurraren ordezko fisikoa da. Errealitatean, gorputzaren dardararen bidez, pertsonak tentsio muskularren eraginez gorputzean mugitu ezinik zeuzkan indarbortitzen kontzientzia hartzen du; orain, indar horiek bizitasun osoko sentipenaematen diote, eta alaitasun sentimendu bat.
‎Zergatik iratzartzen dira terapian sentipen eta emozio sarritan penagarrihoriek, maiz mingarriak izaten diren oroipenak indarberrituz? Haiek iratzarriz norbere burura esnatzen delako.
‎–Nor bere burura esnatzea, da gorputzaren kontzientzia izatea, gorputzarekinharremanetan sartzea, hau da, norberaren gorputzeko parte bakoitzean gertatzenden guztia sentitzea:
‎da gorputzaren kontzientzia izatea, gorputzarekinharremanetan sartzea, hau da, norberaren gorputzeko parte bakoitzean gertatzenden guztia sentitzea: nor bere buruarekin harremanetan egotea eta existentzia osoasentitzea da.
‎Norbaiti bere buruaren pertzepzioa berreskuratzen laguntzea gorputz horiberrabiaraztea da, mugitzen denaz kontzienteak baikara. Alderantziz, hilotz zurruntasunez mintzatzen gara.
‎Eta zangoek karga emozional astunegiari ezin euts diezaioketenean, onartuegiten da nork bere burua erortzen uztea, zama hori deskargatzeko: orduanposiblea da ostera altxatzea, integritateak kalterik hartu gabe.
‎Frantsesez esaten den, maitasunean erortzea? ez da errealitatean lurrera erortzea, baizik eta, zalantzarik gabe, nork bere buruari izate osoan kitzikadura etaemoziozko uhin indartsuak sentitzen uztea. Bihotza eta gogoa presio indartsu horren mendean leher ez daitezen, zangoak nahiko malgu eta sustraituta eduki behardira, eta, pozaren pozaz salto egiten?
‎Osterantzean, erantzun gisa, hor datoz buruko minak, zorabioak, erortzekoangustia, eta hainbeste kitzikadurari ezin eutsi izatearen angustia: maitasun esperientziaren aurkako borroka hasi berri da.
‎–Izaki erretroflektiboak bere eta ingurunearen arteko mugaketa lerroa nola ezarribadaki, eta marra garbi eta zehatz bat egiten du..., baina bere erditik igarotzen delamarrazten du... Bere energiak kanpora zuzentzeari uzten dio, ingurunea manipulatueta bertan aldaketak eragin nahian, bere beharretara egoki daitezen; hitz gutxitan, barruranzko jarduera berbideratzen du, eta ingurunea, bere buruarekin ordezkatzendu, jokaeraren helburu gisa?. 16
‎Erretroflektatzen ditugunak, nagusiki, sentimendu ezkorrak dira, eta zentzuhonetan, autozigortze mekanismoa da: zapaldu ninduenarekin haserretu ordez, leku hartan egotea aurpegiratzen diot neure buruari , zapalketei lotuta egoteagatik.Somatizazioak ere erretroflexio moduan uler ditzakegu, zeren inguruneari erantzunordez, gorputzari ezarririko kalteak baitira: ni deprimi naiteke, eta urdaileko ultzerabat garatu, etengabe kaltetzen nauen egoera horri aurre egin ordez.
‎Prozesu terapeutikoaren aldi bat da: norbera asko interesatzen da bere buruaz , eta autoerantzukizuna gaizki interpretatzen du, gehiegikeria nartzizista baterairisteraino, eta bestea eta egoera baztertzen ditu. Izakiak autoapoioa tanteatu etasendotzen duen bitartean eman beharreko pausoa da.
‎Hasieran, bezeroak ametsetan agertzen diren pertsonaia eta gauzak deskribatzen ditu, alegia, ametsetan bere burua nola kokatzen duen eta agertzen direnpertsonaia edota gauzak ere nola ikusten dituen. Adibidez,, orain hormarengainean nago?,, menditik behera noa, emakume bat dago nire ondoan...?
‎Bezeroak, terapeutaren laguntzaz, zati bien arteko ezberdintasuna nabaritubehar du, biak batera integratzeko. Gestalt Terapiaren aburuz, gizabanakoaren bizitza emozionalaren urrikeriak, bere buruaren alienazioan du iturburua; hau gertatzen denean, gizabanakoak bere zati batzuk baztertzen edo errefusatzen ditu.Ametsetan agertzen diren gauza, pertsona edo rolen errepresentazioak, bezeroarenegoera osoaren identifikazioa lortzeko aukera ematen digu. Honela, autoalienazioari aurre egin diezaiokegu.
‎Honela, autoalienazioari aurre egin diezaiokegu. Ondorioz, bezeroak bere burua oraineanonar, eralda eta mortifika dezake. Ametsen tratamenduan jokamoldeak edo rolakerrepresentatzearen onura honela azaldu digu Perls ek:
‎Moduhonetan ikusita, anarkiak zentzu haundia hartzen du niretzat. Kontrolatzaileeibeldurra ematen dien sistema honen esanahiaren arabera, organismoari berariematen zaio bere burua sendatzeko aukera, kanpoko eraginik gabe. Jabetzea berezda sendabidea.
‎Beraz, autorregulazioa organismoaren funtzio naturala da eta funtzio haueragozten denean, nahaste psikologikoak gertatzen dira. Nahaste neurotikoguztiak, gizabanakoak bere burua eta inguruaren arteko orekari eusteko etaaurkitzeko gaitasun ezagatik gertatzen dira. Neurosiaren bidez gizabanakoak bereburua mundu erasotzailetik babesten du, eta hori da egoerari aurre egiteko hartzenduen biderik onena.
‎Berlin-era itzuli eta terapeuta gisa finkatu zen, bere buruaren analisiarekinjarraitu zuen eta Laura Posner ekin ezkondu zen. K. Horney ren aholkuz, bereanalisia W.
‎Urte gutxi batzuen buruan , Goodman terapiatik urrundu eta gizarte kritikaneta saioan aritu zen, ospe handia lortuz eta liburu ugari argitaratuz.
‎Perls ek bere burua existentzialista ateorikotzat zuen eta filosofia modu honekteorizatzeko zuen joera kritikatu zuen. Kritikak kritika, Fritz ek ez bezala, Laura kteoria haien eragina onartu zuen.
‎Hauxe da Gestalt Terapiak jaso zuen lehen eragina, Perls bera, 20 urtez psikoanalista, bere burua 7 urtez analizatzen ibili zen-eta. Beste asko bezala, Perlsneofreudiano bihurtu zen, bere ikuspuntu propioa sortu zuen arte.
‎Beharradutenean, inoiz ez daude seguru, ama edo atxikimendu irudia hor egongo ote denbera lasaitzeko. Gauzak konplikatzeko, ama hauek beren burua sentikor eta arduratsu modura presentatzeko joera dute, haurraren (eta geroago helduaren) balio urritasunaren sentimendua areagotuz.
‎Jokabidearen, oroimenaren eta arretaren norabiderako eta antolaketarakoarauak eskaintzen dituzte; honek, subjektuak bere buruaren , atxikimendu irudien eta bien arteko erlazioen inguruan eduki ditzakeen ezagutza jakinbatzuk eskuragarri izatea erraztu edo murriztu dezake.
‎D taldeko haurrak atxikimendu desantolatua edo desbideratua adierazten dute, disorganized/ disoriented attachment?. Haur hauek batera adieraztendituzte kontrajarriak diren portaerak, esate baterako, helduarenganainguratzen dira, baina burua beste aldera bueltatuta?, beren mugimenduekosatugabeak dirudite eta afektuen espresioa gaizki bideratzen dute.
‎Autore batzuk (Bartholomew, 1990; Bartholomew eta Horowitz, 1991) uste dute, hiru ereduko sailkapenak ez duela ondo islatzen helduen atxikimenduenkonplexutasun eta aberastasuna. Horregatik, lau ereduko sailkapena proposatu dute.Sailkapen honetan, eta Bowlby ren teoriari jarraituz, atxikimendu ereduek islatzendituzte geure buruari buruz eta besteei buruz, atxikimendu irudiei buruz, dauzkagun usteak.
‎Seguruak. Bere buruez eta besteez duten irudia positiboa da. Intimitatearekineta autonomiarekin ongi sentitzen dira.
‎Kezkatiak. Beren buruez duten irudia negatiboa da eta besteez dutena positiboa.Eredu honen korrespondentzia anbibalentea da haurrengan, eta Main ensailkapenean ere, kezkatia da. Subjektu hauek dependentzia adierazten duteharremanetan, baita kezkak ere.
‎Ekidile edo ekidin zaleak. Bere buruez irudi positiboa dute, eta besteeznegatiboa. Intimitatea ekiditen dute eta atxikimendu sistema desaktibatzen duteberen buruez duten irudi ona mantentzearren.
‎Bere buruez irudi positiboa dute, eta besteeznegatiboa. Intimitatea ekiditen dute eta atxikimendu sistema desaktibatzen duteberen buruez duten irudi ona mantentzearren.
‎Beldurtiak. Beren buruez eta besteez duten irudia negatiboa da. Ez dirabesteekin harremanetan sartzen, errefuxatuak izateko beldurra dutelako.
‎Whitaker ek oso teknika bereziak garatu ditu. Terapian bere burua –amasinboliko, modura definitzen du, eta sarritan erabiltzen ditu nahasmen teknika, ametsen kontakizunak, terapian bertan minutu batzuez lokartu eta amestutakoakontatu familiari, komunikatzen zaila den zerbaitetan zerikusia duelako harekin; Richard Felden engandik jasotako teknika hau psikoterapia taldeetan erabiltzenzuen (Whitaker, 1981, or. 188)?
‎Hau dela-eta, fokapen honetatik sexu arazoaknorbere sexuazioa, eta norbere izate sexuatua bizitzeko moduan aurki daitezkeenzailtasun gisa dira ulertuak. Adibidez, eiakulazio azkarra deskriba eta objektibadaitekeen sintoma da; hala ere, sintoma hau disfuntziotzat joko da sexuazioaridagokionez norbere buruari buruz bakoitzak duen ideiaren arabera, ideia hauerreferentzia kulturaletik bereiztea zaila baita. Mendebaldeko kulturako gizonakbere funtzioa gizonezko modura bikotea sexualki asetsea, batez ere koitokoestimulazioaren bitartez?
‎2 Gaiaren ustezko eta ezkutuko edukia. Subjektuak buruan errepresentatutakoa eta gehiago edo gutxiago errepresentagarria izatera bideratuta dagoengidoia.
‎kontzeptuak maila desberdinak hartzen ditu psikoanalisian (Laplanche eta Pontalis, 1983): hasieran, batik bat egunez egindako ametsak, eszenak, episodioak, eleberriak, subjektuak ezin lorik egin eta bere buruari eginarazi etakontatutako fikzioak dira fantasiak.
‎Freud-en arabera,, asegarritasuneko esperientzian? sortzen da, eta bularra emateko garaiko beharrak sortutako barne tentsio displazenteroaren lehen eta hurrengo asetasunetatik buruan gordeta geratutako erregistroa da. Asetasunak sortutako objektuaren irudia buruan erregistratuta geratzen da aukeran, bertan egon ezean haluzinazioa sor dezakeelarik; gainera, asetzeko, edozein objektu aurkitzera bideratuko du.
‎sortzen da, eta bularra emateko garaiko beharrak sortutako barne tentsio displazenteroaren lehen eta hurrengo asetasunetatik buruan gordeta geratutako erregistroa da. Asetasunak sortutako objektuaren irudia buruan erregistratuta geratzen da aukeran, bertan egon ezean haluzinazioa sor dezakeelarik; gainera, asetzeko, edozein objektu aurkitzera bideratuko du.
‎Beraz, fantasiak egitea funtsezko buru jarduera da, motorea desira izanik, benetan ase gabeko desira, zehatzago esanda. (Boulanger, 1981).
‎Freud-en iritziz, fantasia errealitatearen aurkako defentsa bat da bere alderdifrustragarri eta gatazkatsuetan, desirak asetzeko modu estalia; Klein-en iritziz, aldiz, funtsezko buru jarduera da. Jarduera psikiko jatorrizkoena da, bizitza osoanaktibo irauten du, eta afektiboki esanguratsua den prozesu mental ororen barruandago.
‎Objektuak eta horiei dagozkien afektuakbarneratzean osatzen da subjektuaren barne mundua, eta taldearen barne irudikapena itxuratzen duen subjektuarekin lotura multzo bat osatzen dute objektuok. Hauda, subjektuok geure barne mundua pertsonaien irudikapenez osatzen dugu, bainapertsonaia horiek geure buruarekiko harreman batean jartzen ditugu. Edo, hobetoesanda, subjektua objektu horiekiko kokatuta dago, beraien artean eraikitzen denharreman sarearen ondorioz.
‎Aita eta amarekiko sentimenduanbibalenteak sortzen dira, gorrotoa maitasuna, beldurra desira?, eta gatazkakonpontzeko modua, gurasoekin benetan dituen desirak asetzeari uko egin eta berenian introjektatzea da. Beste modu batera esanda, bere amarengandiko asetasunikez duenean, bere bakardade sentipenetan, haurra, bere buruaz arduratzera eta bereasetzeak bilatzera bultzatua ikusten da, ordura arteko ase iturria eta bestehirugarren horren presentziaz konturatzen delarik.
‎Analizanteari, berriz, asoziazio askearen erregela nagusia dagokio, hau da, burutik pasatzen zaionaren hitzezko adierazpena.
‎Aurrerago, 1911an Moreno-k, batetik, psikodrama (1963) tresna terapeutikogisa sartu zuen, eta bestetik talde psikoterapiaren lehen kontsiderazioa ekarri zuen (1966). Hain zuzen, talde psikoterapiari izena eman zion ikertzailetzat jotzen zuenbere burua , nahiz Slavson ek (1976) ere ohore hori beretzat aldarrikatu.
‎Beraz gu geutasuna hasieratik dago besteari lotua. Bigarren une batean subjektua beretzakobilakatuko da objektu (nartzisismo garaia), beste horrentzako izan denaren antzera.Hala, haurrak bere burua gurasoek tratatu duten moduan tratatu eta ulertuko du.
‎Ondorengo esperientzia eta bizipenak lehen oinarri horren gainean finkatuzjoango dira bizitzan zehar, subjektuak bere buruarekiko duen ideia, mundua etabesteekikoa, harreman dialektiko honen ondorioz osatuz doala.
‎Norberaren ideiaren eraikuntzarekin batera, beste prozesu bat gertatzen dagarapenean. Bere buruarekiko ideiarekin batera, gizakumea ingurunearen eta, bereziki, mundu horretako objektuen barne errepresentazio bat eginez doa.
‎Duela urtebete, kalean geldiarazi ninduten, Errenterian. Ni bertako hizkuntzalarihandi bati buruzko zerbait idatzia nintzen arin eta bromoso, Koldo esaten zitzaiolaorain, berak bere buruari beti Luis esaten zionari. Ba, hartaz galdetu zidaten hainzuzen ere, ea zer esan nahi nuen harekin.
‎Esango nuke Txillardegi garai bateko intelektuala dela, diziplinartekotasunarenarragoa, zientzia zehatzetan hezitako ingeniaria eta gizarte zientzietan hazitakoikertzailea; ondo atondutako burua dela esango zukeen baten batek.
‎Zerk bultzatu ote gaitu Txillardegiren irudiaren inguruan artikuluak idaztera. Horixe izan da honako omenezko lan hau idaztera abiatzean burura etorri zaidangaldera. Izenburuak berak adierazten duen modura, erantzuna laburra da ene kasuan: aitorpena.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
buru 3.057 (20,12)
buru izan 536 (3,53)
Lehen forma
burua 1.288 (8,48)
buru 562 (3,70)
buruari 277 (1,82)
buruan 257 (1,69)
buruaren 249 (1,64)
buruak 160 (1,05)
buruaz 139 (0,92)
burura 74 (0,49)
buruarekin 65 (0,43)
buruko 57 (0,38)
burutik 56 (0,37)
Buru 48 (0,32)
buruarekiko 32 (0,21)
Burua 22 (0,14)
buruek 21 (0,14)
buruetan 17 (0,11)
buruarengan 16 (0,11)
buruen 16 (0,11)
bururaino 13 (0,09)
buruaren kontra 10 (0,07)
BURU 9 (0,06)
Buruko 9 (0,06)
buruari buruzko 9 (0,06)
buruarengandik 8 (0,05)
buruarentzat 8 (0,05)
buruaren alde 7 (0,05)
buruez 7 (0,05)
buruaren gainean 6 (0,04)
buruei 6 (0,04)
buruz behera 6 (0,04)
Buruan 5 (0,03)
Burutiko 5 (0,03)
buruaren kontrako 5 (0,03)
buruarena 5 (0,03)
buruari buruz 5 (0,03)
burukoan 5 (0,03)
buruaren aurka 4 (0,03)
buruarenganako 4 (0,03)
bururik gabe 4 (0,03)
burutzat 4 (0,03)
Buruak 3 (0,02)
Buruaren 3 (0,02)
buruaren aurrean 3 (0,02)
buruaren azpian 3 (0,02)
buruarengana 3 (0,02)
buruetako 3 (0,02)
burukoak 3 (0,02)
bururik 3 (0,02)
BURUA 2 (0,01)
Burutik 2 (0,01)
Burutzat 2 (0,01)
buruA 2 (0,01)
buruAK 2 (0,01)
buruarekikoak 2 (0,01)
buruaren inguruan 2 (0,01)
buruaren ondoan 2 (0,01)
buruekiko 2 (0,01)
buruetakoa 2 (0,01)
buruetara 2 (0,01)
bururen 2 (0,01)
bururi 2 (0,01)
BURUAREN GAIN 1 (0,01)
Buruarekikoa 1 (0,01)
Buruaren inguruko 1 (0,01)
Buruari 1 (0,01)
Burukoan 1 (0,01)
Burura 1 (0,01)
Bururik 1 (0,01)
buruagaz 1 (0,01)
buruaren aldeko 1 (0,01)
buruaren atzean 1 (0,01)
buruaren aurreko 1 (0,01)
buruaren barnean 1 (0,01)
buruaren esku 1 (0,01)
buruaren gain 1 (0,01)
buruaren gainetik 1 (0,01)
buruaren truke 1 (0,01)
buruarenak 1 (0,01)
buruarentzako 1 (0,01)
buruari kontra 1 (0,01)
buruaz gain 1 (0,01)
buruaz gainera 1 (0,01)
burue 1 (0,01)
buruekin 1 (0,01)
buruen artean 1 (0,01)
buruen aurka 1 (0,01)
buruen gainera 1 (0,01)
buruen gainetik 1 (0,01)
buruenean 1 (0,01)
buruengandik 1 (0,01)
buruentzat 1 (0,01)
buruetariko 1 (0,01)
buruetatik 1 (0,01)
burukoa 1 (0,01)
burukoaren gainean 1 (0,01)
burukoaren ondoren 1 (0,01)
burukotik 1 (0,01)
burukotzat 1 (0,01)
bururantz 1 (0,01)
bururen artean 1 (0,01)
Argitaratzailea
UEU 3.593 (23,65)
Konbinazioak (2 lema)
buru ukan 79 (0,52)
buru beste 63 (0,41)
buru irudi 48 (0,32)
buru belarri 40 (0,26)
buru egin 36 (0,24)
buru ez 35 (0,23)
buru min 32 (0,21)
buru jabe 28 (0,18)
buru izendatu 24 (0,16)
buru batzar 23 (0,15)
buru egon 22 (0,14)
buru ere 21 (0,14)
buru hil 19 (0,13)
buru galdetu 18 (0,12)
buru jarri 18 (0,12)
buru nahasi 18 (0,12)
buru zauritu 17 (0,11)
buru ezagutu 16 (0,11)
buru ikusi 16 (0,11)
buru erregulatu 15 (0,10)
buru identifikatu 14 (0,09)
buru eduki 13 (0,09)
buru kendu 13 (0,09)
buru alde 12 (0,08)
buru antolatu 12 (0,08)
buru aurkeztu 12 (0,08)
buru bat 12 (0,08)
buru zaindu 12 (0,08)
buru etorri 11 (0,07)
buru konfiantza 11 (0,07)
buru babestu 10 (0,07)
buru deskribatu 10 (0,07)
buru eman 10 (0,07)
buru lan 10 (0,07)
buru ohi 10 (0,07)
buru osasuneko 10 (0,07)
buru pasatu 10 (0,07)
buru altxatu 9 (0,06)
buru bakarrik 9 (0,06)
buru defendatu 9 (0,06)
buru eraman 9 (0,06)
buru eraso 9 (0,06)
buru esan 9 (0,06)
buru irudikapen 9 (0,06)
buru makurtu 9 (0,06)
buru zuritu 9 (0,06)
buru definitu 8 (0,05)
buru euskal 8 (0,05)
buru eutsi 8 (0,05)
buru ezarri 8 (0,05)
buru gaitasun 8 (0,05)
buru hainbat 8 (0,05)
buru hauteman 8 (0,05)
buru hitz 8 (0,05)
buru moztu 8 (0,05)
buru politiko 8 (0,05)
buru talde 8 (0,05)
buru zuzendu 8 (0,05)
buru bera 7 (0,05)
buru bi 7 (0,05)
buru elikatu 7 (0,05)
buru erakutsi 7 (0,05)
buru gorde 7 (0,05)
buru gutxietsi 7 (0,05)
buru irudikatu 7 (0,05)
buru kalte 7 (0,05)
buru kontzientzia 7 (0,05)
buru sartu 7 (0,05)
buru zein 7 (0,05)
buru ardura 6 (0,04)
buru argi 6 (0,04)
buru aztertu 6 (0,04)
buru baino 6 (0,04)
buru baliogabetu 6 (0,04)
buru eragiketa 6 (0,04)
buru eraldatu 6 (0,04)
buru euskaldun 6 (0,04)
buru gobernatu 6 (0,04)
buru hartz 6 (0,04)
buru ingurune 6 (0,04)
buru ispilu 6 (0,04)
buru jarrera 6 (0,04)
buru kokatu 6 (0,04)
buru lexikal 6 (0,04)
buru litosfera 6 (0,04)
buru ongi 6 (0,04)
buru sortu 6 (0,04)
buru adierazi 5 (0,03)
Konbinazioak (3 lema)
buru beste egin 42 (0,28)
buru izendatu berri 17 (0,11)
buru batzar presidente 10 (0,07)
buru belarri sartu 9 (0,06)
buru irudi puztu 8 (0,05)
buru hitz egin 7 (0,05)
buru osasuneko espezialista 7 (0,05)
buru hainbat aburu 6 (0,04)
buru ingurune bereizi 6 (0,04)
buru ukan irudi 6 (0,04)
buru belarri murgildu 5 (0,03)
buru jarrera neutro 5 (0,03)
buru pasatu ere 5 (0,03)
buru belarri aritu 4 (0,03)
buru bi txapeldun 4 (0,03)
buru euskal herritar 4 (0,03)
buru ez ukan 4 (0,03)
buru hil entsegu 4 (0,03)
buru hil saio 4 (0,03)
buru lan bat 4 (0,03)
buru nahasi diagnosi 4 (0,03)
buru zauritu portaera 4 (0,03)
buru antolatu eskubide 3 (0,02)
buru irudi ahul 3 (0,02)
buru irudi handiputz 3 (0,02)
buru kalte egin 3 (0,02)
buru talde hori 3 (0,02)
buru ukan konfiantza 3 (0,02)
buru ukan pertzepzio 3 (0,02)
buru zaindu gai 3 (0,02)
buru alde alde 2 (0,01)
buru alde bat 2 (0,01)
buru altxatu ezan 2 (0,01)
buru altxatu nahi 2 (0,01)
buru antolatu aukera 2 (0,01)
buru ardura gabe 2 (0,01)
buru aurkeztu modu 2 (0,01)
buru babestu behar 2 (0,01)
buru bakarrik aitortu 2 (0,01)
buru bat jarri 2 (0,01)
buru belarri bilatu 2 (0,01)
buru belarri inplikatu 2 (0,01)
buru bera on 2 (0,01)
buru beste alderatu 2 (0,01)
buru beste zerbait 2 (0,01)
buru defendatu arma 2 (0,01)
buru eduki modu 2 (0,01)
buru eragiketa egin 2 (0,01)
buru ere arduratu 2 (0,01)
buru ere ez 2 (0,01)
buru euskaldun hartu 2 (0,01)
buru ez ezagutu 2 (0,01)
buru ez zaindu 2 (0,01)
buru gaitasun gertatu 2 (0,01)
buru gaitasun ukan 2 (0,01)
buru galdetu behar 2 (0,01)
buru galdetu hasi 2 (0,01)
buru gobernatu ezin 2 (0,01)
buru ikusi entzule 2 (0,01)
buru irudi berri 2 (0,01)
buru irudi bezalaxe 2 (0,01)
buru irudi ez 2 (0,01)
buru irudi negatibo 2 (0,01)
buru irudi positibo 2 (0,01)
buru ispilu islatu 2 (0,01)
buru jabe bihurtu 2 (0,01)
buru jabe ez 2 (0,01)
buru kendu ezin 2 (0,01)
buru konfiantza galdu 2 (0,01)
buru konfiantza gutxi 2 (0,01)
buru konfiantza lortu 2 (0,01)
buru litosfera ukipen 2 (0,01)
buru nahasi eskuliburu 2 (0,01)
buru ohi eusko 2 (0,01)
buru ohi Juan 2 (0,01)
buru ongi ulertarazi 2 (0,01)
buru sartu ez 2 (0,01)
buru ukan esan 2 (0,01)
buru ukan ideia 2 (0,01)
buru ukan iritzi 2 (0,01)
buru ukan ziurtasun 2 (0,01)
buru zaindu garrantzi 2 (0,01)
buru zein beste 2 (0,01)
buru zuritu asmo 2 (0,01)
buru zuritu hasi 2 (0,01)
buru zuritu nahi 2 (0,01)
buru adierazi kontsumo 1 (0,01)
buru alde bera 1 (0,01)
buru alde egon 1 (0,01)
buru alde hau 1 (0,01)
buru alde hiru 1 (0,01)
buru alde Iraultza 1 (0,01)
buru altxatu behar 1 (0,01)
buru antolatu diskurtso 1 (0,01)
buru antolatu gaitasun 1 (0,01)
buru ardura ez 1 (0,01)
buru ardura gehiago 1 (0,01)
buru ardura hartu 1 (0,01)
buru ardura ukan 1 (0,01)
buru argi gidari 1 (0,01)
buru argi ukan 1 (0,01)
buru aurkeztu ari 1 (0,01)
buru aurkeztu esan 1 (0,01)
buru aurkeztu ezan 1 (0,01)
buru aurkeztu ohi 1 (0,01)
buru aztertu ez 1 (0,01)
buru aztertu ezan 1 (0,01)
buru aztertu gai 1 (0,01)
buru aztertu gehiago 1 (0,01)
buru aztertu lortu 1 (0,01)
buru babestu baino 1 (0,01)
buru babestu ezan 1 (0,01)
buru babestu joera 1 (0,01)
buru babestu nahi 1 (0,01)
buru babestu plazaratu 1 (0,01)
buru baino erasokor 1 (0,01)
buru baino ez 1 (0,01)
buru baino gorago 1 (0,01)
buru baino lehenago 1 (0,01)
buru bakarrik bizi 1 (0,01)
buru bakarrik ez 1 (0,01)
buru bakarrik fidatu 1 (0,01)
buru bakarrik ikusi 1 (0,01)
buru bat bat 1 (0,01)
buru bat den 1 (0,01)
buru bat egon 1 (0,01)
buru bat hil 1 (0,01)
buru bat hilarazi 1 (0,01)
buru bat sartu 1 (0,01)
buru batzar autodeterminazio 1 (0,01)
buru batzar Baiona 1 (0,01)
buru batzar buru 1 (0,01)
buru batzar idatzi 1 (0,01)
buru batzar kide 1 (0,01)
buru batzar lehendakaritza 1 (0,01)
buru batzar mandatu 1 (0,01)
buru batzar ohar 1 (0,01)
buru batzar ordezkari 1 (0,01)
buru belarri aplikatu 1 (0,01)
buru belarri ari 1 (0,01)
buru belarri heldu 1 (0,01)
buru belarri hori 1 (0,01)
buru belarri ibili 1 (0,01)
buru belarri iragan 1 (0,01)
buru belarri jardun 1 (0,01)
buru belarri lan 1 (0,01)
buru bera gobernadore 1 (0,01)
buru bera helburu 1 (0,01)
buru bera kasa 1 (0,01)
buru bera sortu 1 (0,01)
buru beste alde 1 (0,01)
buru beste arrazoi 1 (0,01)
buru beste asimilatu 1 (0,01)
buru beste baino 1 (0,01)
buru beste barkamen 1 (0,01)
buru beste bereizi 1 (0,01)
buru beste ezarri 1 (0,01)
buru beste ezer 1 (0,01)
buru beste guzti 1 (0,01)
buru beste ikusi 1 (0,01)
buru beste luzatu 1 (0,01)
buru beste nahasi 1 (0,01)
buru beste onespen 1 (0,01)
buru beste pertsona 1 (0,01)
buru beste urrun 1 (0,01)
buru bi gelaxka 1 (0,01)
buru bi gertaera 1 (0,01)
buru defendatu adina 1 (0,01)
buru defendatu ari 1 (0,01)
buru defendatu aukera 1 (0,01)
buru defendatu besterik 1 (0,01)
buru defendatu jakin 1 (0,01)
buru definitu eskubide 1 (0,01)
buru definitu lagungarri 1 (0,01)
buru definitu muga 1 (0,01)
buru deskribatu ezan 1 (0,01)
buru deskribatu ezaugarri 1 (0,01)
buru deskribatu garrantzitsu 1 (0,01)
buru deskribatu gizarte 1 (0,01)
buru deskribatu kategoria 1 (0,01)
buru eduki abantailos 1 (0,01)
buru eduki behar 1 (0,01)
buru eduki ez 1 (0,01)
buru eduki gorde 1 (0,01)
buru eduki helburu 1 (0,01)
buru eduki horiek 1 (0,01)
buru eduki molde 1 (0,01)
buru eduki nazioarteko 1 (0,01)
buru egin ahal 1 (0,01)
buru egin amaitu 1 (0,01)
buru egin behar 1 (0,01)
buru egin bera 1 (0,01)
buru egin deskribapen 1 (0,01)
buru egin dezakeenautodefinizio 1 (0,01)
buru egin estrategia 1 (0,01)
buru egin galdeketa 1 (0,01)
buru egin gogoeta 1 (0,01)
buru egin gura 1 (0,01)
buru egin lan 1 (0,01)
buru egin neurri 1 (0,01)
buru egin ohi 1 (0,01)
buru egin opa 1 (0,01)
buru egon azken 1 (0,01)
buru egon baino 1 (0,01)
buru egon enpresa 1 (0,01)
buru egon galera 1 (0,01)
buru egon presio 1 (0,01)
buru egon xedatu 1 (0,01)
buru elikatu gai 1 (0,01)
buru eman behar 1 (0,01)
buru eragiketa aukera 1 (0,01)
buru eragiketa guzti 1 (0,01)
buru eragiketa oro 1 (0,01)
buru erakutsi erregimen 1 (0,01)
buru erakutsi so 1 (0,01)
buru eraldatu gai 1 (0,01)
buru eraldatu joan 1 (0,01)
buru eraman oinarrizko 1 (0,01)
buru eraman or 1 (0,01)
buru eraso hasi 1 (0,01)
buru eraso lotu 1 (0,01)
buru eraso nahasi 1 (0,01)
buru ere bai 1 (0,01)
buru ere berak 1 (0,01)
buru ere bihurtu 1 (0,01)
buru ere egin 1 (0,01)
buru ere ezberdin 1 (0,01)
buru ere ezereztu 1 (0,01)
buru ere horixe 1 (0,01)
buru ere ikasi 1 (0,01)
buru ere islatu 1 (0,01)
buru ere izendatu 1 (0,01)
buru ere mirto 1 (0,01)
buru ere oraindik 1 (0,01)
buru ere pasatu 1 (0,01)
buru erregulatu aukera 1 (0,01)
buru erregulatu ontogenesi 1 (0,01)
buru erregulatu prozesu 1 (0,01)
buru esan ezan 1 (0,01)
buru etorri ez 1 (0,01)
buru etorri gertatu 1 (0,01)
buru etorri guzti 1 (0,01)
buru etorri kontu 1 (0,01)
buru etorri lehen 1 (0,01)
buru etorri lehenengo 1 (0,01)
buru euskal espainiar 1 (0,01)
buru euskal hiritar 1 (0,01)
buru euskal hiztun 1 (0,01)
buru euskal prentsa 1 (0,01)
buru euskaldun Katalan 1 (0,01)
buru euskaldun ukan 1 (0,01)
buru eutsi behar 1 (0,01)
buru eutsi egin 1 (0,01)
buru eutsi ezinbesteko 1 (0,01)
buru ez abertzale 1 (0,01)
buru ez ahaztu 1 (0,01)
buru ez ba 1 (0,01)
buru ez bada 1 (0,01)
buru ez deklaratu 1 (0,01)
buru ez deskonpentsatu 1 (0,01)
buru ez hierarkiko 1 (0,01)
buru ez indigena 1 (0,01)
buru ez konprimatu 1 (0,01)
buru ez normal 1 (0,01)
buru ezagutu baino 1 (0,01)
buru ezagutu gizarte 1 (0,01)
buru ezagutu inguru 1 (0,01)
buru ezarri antolakuntza 1 (0,01)
buru ezarri exijentzia 1 (0,01)
buru ezarri muga 1 (0,01)
buru galdetu ezan 1 (0,01)
buru galdetu guzti 1 (0,01)
buru gobernatu eskubide 1 (0,01)
buru gobernatu gai 1 (0,01)
buru gobernatu gauza 1 (0,01)
buru gobernatu ukan 1 (0,01)
buru gorde geratu 1 (0,01)
buru gorde oroimen 1 (0,01)
buru gutxietsi eraman 1 (0,01)
buru gutxietsi gehiegi 1 (0,01)
buru gutxietsi jarraitu 1 (0,01)
buru gutxietsi joera 1 (0,01)
buru hainbat galde 1 (0,01)
buru hainbat testuinguru 1 (0,01)
buru hil behar 1 (0,01)
buru hil behartu 1 (0,01)
buru hil depresio 1 (0,01)
buru hil ekidin 1 (0,01)
buru hil errepresio 1 (0,01)
buru hil heldu 1 (0,01)
buru hil mehatxu 1 (0,01)
buru hil tasa 1 (0,01)
buru identifikatu besterik 1 (0,01)
buru identifikatu erabili 1 (0,01)
buru identifikatu ez 1 (0,01)
buru identifikatu ezan 1 (0,01)
buru ikusi desio 1 (0,01)
buru ikusi ez 1 (0,01)
buru ikusi gu 1 (0,01)
buru ikusi islatu 1 (0,01)
buru ikusi nahi 1 (0,01)
buru ikusi sexualki 1 (0,01)
buru irudi aldakor 1 (0,01)
buru irudi aldatu 1 (0,01)
buru irudi baliogabetu 1 (0,01)
buru irudi bat 1 (0,01)
buru irudi debaluatu 1 (0,01)
buru irudi distortsionatu 1 (0,01)
buru irudi ere 1 (0,01)
buru irudi errealista 1 (0,01)
buru irudi garbirik 1 (0,01)
buru irudi gutxietsi 1 (0,01)
buru irudi handi 1 (0,01)
buru irudi hori 1 (0,01)
buru irudi ideal 1 (0,01)
buru irudi indartsu 1 (0,01)
buru irudi jaso 1 (0,01)
buru irudi kaxkar 1 (0,01)
buru irudi kontraesankor 1 (0,01)
buru irudi kontrajarri 1 (0,01)
buru irudi on 1 (0,01)
buru irudi perfektu 1 (0,01)
buru irudikapen antolatu 1 (0,01)
buru irudikapen baliatu 1 (0,01)
buru irudikapen ezaugarri 1 (0,01)
buru irudikapen gisa 1 (0,01)
buru irudikapen multzo 1 (0,01)
buru irudikatu aukerako 1 (0,01)
buru irudikatu beharrezko 1 (0,01)
buru irudikatu bide 1 (0,01)
buru irudikatu nazio 1 (0,01)
buru ispilu aurre 1 (0,01)
buru ispilu banatu 1 (0,01)
buru jabe baita 1 (0,01)
buru jabe inoiz 1 (0,01)
buru jabe kontsideratu 1 (0,01)
buru jabe libre 1 (0,01)
buru jarrera inbaditu 1 (0,01)
buru jarri izen 1 (0,01)
buru jarri piramide 1 (0,01)
buru kalte eragin 1 (0,01)
buru kalte ibili 1 (0,01)
buru kendu erromatar 1 (0,01)
buru kendu ez 1 (0,01)
buru kendu ezinik 1 (0,01)
buru kendu gizon 1 (0,01)
buru kendu saiatu 1 (0,01)
buru kokatu baino 1 (0,01)
buru kokatu baizik 1 (0,01)
buru kokatu izpi 1 (0,01)
buru kokatu lagundu 1 (0,01)
buru konfiantza behar 1 (0,01)
buru konfiantza falta 1 (0,01)
buru konfiantza indartu 1 (0,01)
buru konfiantza urri 1 (0,01)
buru kontzientzia asaldu 1 (0,01)
buru kontzientzia hartu 1 (0,01)
buru kontzientzia hartz 1 (0,01)
buru kontzientzia nahiz 1 (0,01)
buru kontzientzia ukan 1 (0,01)
buru lan autoerrealizatu 1 (0,01)
buru lan egin 1 (0,01)
buru lexikal aditz 1 (0,01)
buru lexikal besterik 1 (0,01)
buru lexikal egon 1 (0,01)
buru lexikal kategoria 1 (0,01)
buru lexikal markatu 1 (0,01)
buru litosfera alde 1 (0,01)
buru litosfera barreiatu 1 (0,01)
buru litosfera eragin 1 (0,01)
buru litosfera heldu 1 (0,01)
buru makurtu beharrean 1 (0,01)
buru makurtu egin 1 (0,01)
buru makurtu etxerako 1 (0,01)
buru makurtu iraun 1 (0,01)
buru min agertu 1 (0,01)
buru min antzeko 1 (0,01)
buru min aurreztu 1 (0,01)
buru min eder 1 (0,01)
buru min egin 1 (0,01)
buru min ez 1 (0,01)
buru min handi 1 (0,01)
buru min hartu 1 (0,01)
buru min nahi 1 (0,01)
buru min pixka 1 (0,01)
buru nahasi epidemiologia 1 (0,01)
buru nahasi gabe 1 (0,01)
buru nahasi garatu 1 (0,01)
buru nahasi gisa 1 (0,01)
buru nahasi hori 1 (0,01)
buru nahasi interes 1 (0,01)
buru nahasi jasan 1 (0,01)
buru nahasi kontzeptu 1 (0,01)
buru nahasi ohiko 1 (0,01)
buru nahasi sailkapen 1 (0,01)
buru ohi aurre 1 (0,01)
buru ongi aurkeztu 1 (0,01)
buru ongi hezi 1 (0,01)
buru ongi sentitu 1 (0,01)
buru ongi zaindu 1 (0,01)
buru osasuneko espezia 1 (0,01)
buru osasuneko institutu 1 (0,01)
buru pasatu euskara 1 (0,01)
buru pasatu hil 1 (0,01)
buru pasatu nazio 1 (0,01)
buru politiko baimen 1 (0,01)
buru politiko begirada 1 (0,01)
buru politiko eragin 1 (0,01)
buru politiko gobernadore 1 (0,01)
buru politiko zuzendu 1 (0,01)
buru sartu aurkitu 1 (0,01)
buru sortu irudi 1 (0,01)
buru sortu jardun 1 (0,01)
buru talde bereizi 1 (0,01)
buru talde gisa 1 (0,01)
buru talde kide 1 (0,01)
buru talde nazional 1 (0,01)
buru talde partaide 1 (0,01)
buru ukan abiadura 1 (0,01)
buru ukan balizko 1 (0,01)
buru ukan borroka 1 (0,01)
buru ukan egin 1 (0,01)
buru ukan eldarnio 1 (0,01)
buru ukan errepresentazio 1 (0,01)
buru ukan esperientzia 1 (0,01)
buru ukan euskal 1 (0,01)
buru ukan euskaldun 1 (0,01)
buru ukan eztabaidagai 1 (0,01)
buru ukan funtsezko 1 (0,01)
buru ukan harreman 1 (0,01)
buru ukan hau 1 (0,01)
buru ukan hauteman 1 (0,01)
buru ukan ikuspegi 1 (0,01)
buru ukan interes 1 (0,01)
buru ukan irudikapen 1 (0,01)
buru ukan joera 1 (0,01)
buru ukan kognizio 1 (0,01)
buru ukan lan 1 (0,01)
buru ukan lur 1 (0,01)
buru ukan noble 1 (0,01)
buru ukan protestante 1 (0,01)
buru ukan sektore 1 (0,01)
buru ukan txosten 1 (0,01)
buru ukan ufa 1 (0,01)
buru ukan uste 1 (0,01)
buru ukan zortzi 1 (0,01)
buru zaindu edota 1 (0,01)
buru zaindu ezin 1 (0,01)
buru zaindu ezinbesteko 1 (0,01)
buru zaindu gaitasun 1 (0,01)
buru zaindu gomendio 1 (0,01)
buru zauritu arrisku 1 (0,01)
buru zauritu bulkada 1 (0,01)
buru zauritu ere 1 (0,01)
buru zauritu joera 1 (0,01)
buru zauritu korrelazionatu 1 (0,01)
buru zein gorputz 1 (0,01)
buru zein udal 1 (0,01)
buru zuritu mugatu 1 (0,01)
buru zuritu portugaldar 1 (0,01)
buru zuzendu behar 1 (0,01)
buru zuzendu uste 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia