Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 188

2000
‎Emaitza hau are interesgarriagoa da, komuntasun sentimenduak, bereziki eskualdeko errealitate kultural biziei dagokienean?, askotan, hedapen eremu zabaleko egunkari diseinatzaileei arazoak sortzen dizkiela, aintzat harturik16 Jakina, zeren zeintzuk dira egunero Sud Ouest irakurtzen duten euskaldun, bordeles eta biarnesek dituzten arlo komunak? Beren buruaren irudi bat, nahizeta zehaztugabea eta txikia izan, itxuratu ahal izateko, bertoko informazioa emateabehar beharrezkoa da.
‎Norbere buruaren irudi hori ezezta lezaketen gorputz sentipen guztiak etasentimendu guztiak erreprimitu, ukatu egiten dira. Erreakzio horren jatorrian sentimendu bat dago, bizi izandakoa eta gero ukatua:
‎Ekidile edo ekidin zaleak. Bere buruez irudi positiboa dute, eta besteeznegatiboa. Intimitatea ekiditen dute eta atxikimendu sistema desaktibatzen duteberen buruez duten irudi ona mantentzearren.
2001
‎Xarma fisikoa eta norbere buruaren irudia Norbere burua ideal handiekin konparatzea oso kaltegarria izan liteke, gutxi balio dela sentitu eta elikadura arloko arazoak gertatzen baitira.
‎a) Bere buruaz irudi positiboa izatea, euskalduntzeko/ alfabetatzeko egindakoahaleginari ondo iriztea, ingurune euskaldunetan euskaraz gogo onezjardutea eta euskarak eta euskal kulturak eskaintzen duen aberastasunabalioestea.
2003
‎Ikusi bere buruaren irudia, arpegia garbitu gabe eta ileak sakabanaturik eta Txominek, hatzak ileen artetik sartzen ditu, apur bat orrazteko.
‎Gorputz disfuntzio horrek paziente horiek estigmatizatu eta beren buruaren irudia higa dezake.
‎Bartzelonako August Pi i Sunyer Ikerketa Biomedikoen Institutuko zientzialari eta klinikoek, Jorge Blanch doktoreak koordinatuta, erabaki dute lipodistrofiak (gorputzaren forma aldaketak) eragindako paziente seropositiboen bizi kalitatean duen eragina zenbait ezaugarri pertsonalen araberakoa dela, disfuntzio horren beraren araberakoa baino gehiago. Gorputzeko gantza metatzeak bularrean, sabelean eta hotzean, batik bat eragiten duen asaldura metaboliko horrek eragindako gorputz asaldurek gaixo horiek estigmatizatu eta beren buruaren irudia higatu dezakete, eta antsietatea, depresioa eta gizarte harremanetan arazoak sor ditzakete. “Journal of Acquired Immune Defizency Syndromes” aldizkariaren azken zenbakian argitaratutako lan honen ondorioen arabera, eragozpen horiek tratamendu terapeutikoa alboratzera edo bertan behera uztera eraman ditzakete.
‎Poztu egiten zen egia osorik ez eskaini izanaz. Hala ere, ordea, ezin kendu burutik irudia. Irudi mingarria:
2004
‎Automobileko giltzak galtzen badituzu, esate baterako, begira zeure buruaren irudia automobila ixten ari zarela eta saia zaitez hortik aurrera egin duzunari jarraitzen: nora joan zaren, etab.
‎Uste bainuen, baina, dirudienez, oker nenbilen gai honetan ere, barne kohesioaren baitan konpartitzen ziren oinarrizko balio erreferentziak delako herri komunitate horren berariazko ezaugarriak zirela: lurralde bat, historia bat, hizkuntza bat, kultura bat... eta, oro har, besterengandik bereizten duen bere buruari buruzko irudi eta autobaiespen jakin bat. Orain jakin dut indarkeriak batzen dituela munduko herriak beren baitan, zer diren eta zer izan nahi duten erabakitzeko orduan.
‎14 urtetik gorako lau pertsonatik batek egiten jarraitzen du. Bizi ohiturekin (gorputza, irudia eta osasuna zaintzea), espainiar herritarrak bere buruaren irudi positiboegia du, edo inkestetan ez du egia osoa esaten. Internet ez da merkaturatzen erosteko eta ordaintzeko bitarteko gisa:
‎Mirenek zeharka begiratu zuen, bestaldera jiratu zen, bere buruaren irudia itzuli zion kristalak; harantzago, iluntasuna. " Zertarako gelditu gara hemen" bota zion Mirenek ahots erronkariz.
2005
‎Osagile gazte ilegorriak giza gorputzaren nerbio sistema erakusten duen horma irudiaren ondoan jesarri da, larruzko besaulkian. Nagusiak entzungailua belarrira eraman du, erradiografiako buruaren irudia aztertzeari utzi gabe. Dirdirka ari den botoia sakatu du, irudia leihotik datorren argitara eramanik.
2006
‎Hasteko, ekar dezagun burura irudi bat: 15 urtetan komunitate batean gertatutako aldaketen irudia.
‎Adina kontuan izanik eta haurrek ulertuko duten hizkuntza erabiliz, beharrezkoa da haurrari bere ezaugarri tenperamentalei buruz hitz egitea, berejokabidean duten eraginarekin lotuz. Horrek, aurreko printzipioarekin batera, haurrak bere buruaren irudi eta autoestimu hobea izaten lagunduko du.
2007
‎Ohore, intimitate pertsonal eta familiar eta bere buruaren irudirako eskubidea
‎Aurreko aroan eraikitako abstrakzio sinpleetatikabiatuta, pertsonak ezaugarri kontrajarriak bateratzen dituen autokontzeptuaeraikitzen du. Adibidez, nerabe batek bere buruari buruzko irudi, malgua, eraiki, eta, horri esker, egoeraren arabera irekia edo barnerakoia izan daitekeela ulerdezake (Harter, 1998).
‎Hala, nerabea ez da gaiizaten abstrakzioen artean egon daitezkeen kontraesanez ohartzeko. Harter etaMonsour (1992 in Harter, 1998) autoreen ustez, gaitasun falta hori abantailapsikologiko bat da, horri esker nerabeak bere buruaren irudi kontrajarriek sordiezazkioketen gatazkak ekiditen dituelako.
2008
‎Nire azken arratsaldea da Cochinen, eta nire burua irudiz betea da.
‎Honako hauek dira aroak eta ezaugarri nagusiak: ...eta sei urte bitartekoan), umea ohartzen da besteengandik pertsona bereizia dela eta, horren ondorioz, ingurunetik desberdintzen hasten da; pentsamendu kategorialaren aroan (sei eta hamaika urte artekoan), informazioa antolatzeko gaitasuna du eta, beraz, mundua ordenatua eta logikoa bihurtuko da; azkenik, nerabezaroaren aroan (hamaika urtetik aurrerakoan), aldaketa fisikoen eraginez, gazteak bere buruari buruzko irudi berria eraiki behar du.
‎Bizi dira baina ez dakite bizi direnik, orainean erreakzionatzen dute iraganean gertatu zaienaren eskarmentuaz baliatuz baina ezinezkoa zaie etorkizunean proiektatzea. Azken ikerketek, ordea, agerian jarri dute txinpantzeak baduela nolabaiteko bere buruaren irudi mental bat, eta beste tximino antropoideek ere bai. Izurdeak eta elefanteak ere ikertu izan dira alor horretan, eta bere garunak uste baino gauza konplexuagoak egiteko gauza direla dirudi.
2009
‎Buru keinua egin eta betiko aulkietan eseri dira, beren koadrilarekin. Txapela izter gainean jarri eta, alboko mahaitik, Eutimiori luzatu dizkiote heldulekuan zakur buruen irudiak dituzten makilak, besteekin batean utz ditzan. Felix baino ez da falta.
‎Ondo kontserbatua zegoen halere. Alde batean, soslaiz, garbi ikusten zen gizonezko baten buruaren irudia. Enperadoreren bat, zalantzarik gabe, nahiz eta haren inguruan agertzen ziren hizkiei antzematea ez zen erraza.
‎Une hartan, beharbada, bulego burua popatik hartzera bidaltzeko zorian egon zen Domingo, baina, ordainean, bulego buruaren irriari beste irri batez erantzun zion, berea konplimenduzko irri hotza izan bazen ere, baina irri bat, azken batean; Domingo, beraz, ebidentziarekin aurkitu zen aurrez aurre, errealitate gordinarekin, alegia?, zeinak bi aurpegi erakusten baitzizkion: bata fabrikaren aurpegia zen, bertan lan egiten zutèn gizonen harreman gogor bezain berriketa gutxikoek zehazten eta finkatzen zutena; beste aurpegia berea zen. Domingorena?, zeren fabrika ispilu bat ere izan baitzitekeen, non bakoitzak bere buruaren irudia ikus baitzezakeen; esan nahi baita Domingok berehala atera zituela ondorioak, hain ziren begi bistakoak, ispiluari so egin bezain laster: bera. Domingo?
‎–Kontuz!?; emakumea jiratu eta, izuagatik paralizatuta, izotzak hartua zirudien behintzat, zaldia gainera zetorkiola ohartu zelako edo?, halaxe geratu zen segundo erdi batez, shock baten eraginpean bezala, mugitu ere gabe, irudiaren izugarrikeriak buru bihotzak hartuta, begiak, zegoèn tokitik, Domingok begi bakarra ikusten zion? zabalik; emakumeak, baina, burua irudi hartaz betetzeko, gainerakoez hustu behar izan zuen istantean, hustu eta ahaztu, haiek guztiak, baita arestian jasotako karteraren irudia, eta kartera jaso zuèn eskuarena berarena ere, kontzientziatik ezabatuz, orainak, izuak, alegia?
‎irudiren batekin lotzea halako batean, bere buruko pantailan: bere buruaren irudiarekin, ausaz, zeinak bere buruaren aurkako nazka sorrarazi baitzion; Teofilo Maria, baina, gizon harroa zen berez, orbetarren oinordetzak harroago egiten zuena, halako moldez, non harrotasunaren piztia zaurituak ere bere muturra atera baitzuen, lehentxeago edo geroxeago atera beharra zuen, naturaren legeen arabera, sentimenduen agertokira, hagina beste irudi bati sartzeko prest:
‎Eta lotaratzean desio bakarra daukat, ahalik eta lasterren lokartzea. Ia konturatu gabe lo geratzea, ezer pentsatu gabe, neure burutik irudi bakarra pasatu gabe. Baina ezinbestez irudiak ikusten ditut, argazkiak.
‎Esandakoa laburbilduz, azpimarratuko nituzke ondorengo ideia hauek konklusio gisa: Hasteko, beren buruaren irudiaz mintzatuz, herriminaz gain eta beronen ondorioetako bat bezala, nabarmenetakoa da taldeko nortasun kontzientzia izatea. Hala eta guztiz ere, kontzientzia hau ez da Nafarroa edo Euskal Herriaren esklusiboa, beste emigrazio prozesu batzuetan, ez bada guztietan, gertatu da.
‎Baina gehienek deitoratzen dute Nafarroatik senide eta lagunek oso gutxitan idazten dutela erresuma zahar oroituaren gorabeherak kontatzeko. Uste horrekin bat letorke Juan Lopez Sarasa Zangozako apaizak 1617an emandako nafarren hitz bateko definizioa edo bere buruaren irudiaren ezaugarrietako bat: –que vm. es nabarro y quiere decyr esta palabra corto?.
‎I. Beren buruaren irudiaz
‎Arazorik ezagunenak dira: dispareunia (sexu jardueran mina izatea), libido gabezia eta baginarenidortasuna (Alder, 1994; Barret, Pendry, Peacock, Victor, Thakar eta Manyonda, 2000), nork bere buruaren irudi negatiboa izatea eta erditzean jasandako minak edotraumak eragindako anorgasmia (Read, 1999). Ondoezak irauten duen denboratartea emakume batetik bestera ez da berdina.
‎beste azal geruza bat, beraz, gorputz osoa estaltzen ziona; baliteke, halaber, nazkak eragindako sentipen fisikoa –zeinak, gauzatzeko eta garatzeko, ez baitzuen, printzipioz, ezein irudiren beharrik– irudiren batekin lotzea halako batean, bere buruko pantailan: bere buruaren irudiarekin, ausaz, zeinak bere buruaren aurkako nazka sorrarazi baitzion; Teofilo Maria, baina, gizon harroa zen berez, orbetarren oinordetzak harroago egiten zuena, halako moldez, non harrotasunaren piztia zaurituak ere bere muturra atera baitzuen –lehentxeago edo geroxeago atera beharra zuen, naturaren legeen arabera– sentimenduen agertokira, hagina beste irudi bati sartzeko prest:... Nikolairen irudiari; bi irudi haien arteko tirabiran –bere barne prozesuaren bidegurutze horretan, beraz–, etsipenera edo errebeldiara jo zezakeen Teofilo Mariak –bere burua gorrotatzera edo Nikolai gorrotatzera, alegia–, harik eta, apurka apurka, harrotasuna –baita bere buruarekiko autoestimua ere, ondorioz– nagusitzen hasi zitzaion arte:
‎lehenik, emakumea –berrogei bat urtekoa, zaldiari bizkar ematen ziona– objektu bat jasotzen ari zela, kartera bat itxura guztien arabera, eta bigarrenik, bazihoakiola zaldia emakumeari –zaldizkoak borra bat zeraman eskuan dantzan–, zuzenean joan ere; esan nahi baita Domingok, egoeraz jabetu ez beste, oihu egin zuela, ezin ozenago, eskuaren mugimendu bizi batean arriskua seinalatuz: " Kontuz!"; emakumea jiratu eta, izuagatik paralizatuta –izotzak hartua zirudien behintzat, zaldia gainera zetorkiola ohartu zelako edo–, halaxe geratu zen segundo erdi batez, shock baten eraginpean bezala, mugitu ere gabe, irudiaren izugarrikeriak buru bihotzak hartuta, begiak –zegoèn tokitik, Domingok begi bakarra ikusten zion– zabalik; emakumeak, baina, burua irudi hartaz betetzeko, gainerakoez hustu behar izan zuen istantean, hustu eta ahaztu, haiek guztiak –baita arestian jasotako karteraren irudia, eta kartera jaso zuèn eskuarena berarena ere– kontzientziatik ezabatuz, orainak –izuak, alegia– iragana eta iraganaren erreferentzia guztiak ehortzi balizkio bezala, kolpetik, halako eran, non, eskuko hatzak inkontzienteki lasaitzen ... eraso oihutzat eta garaipen oihutzat, aldi berean–, zaldiak kutsatuta, antza, baita egoeraren goriak bultzatuta ere; esan nahi baita emakumea zaldi zutituaren besoen azpian zegoela, ez bertikal berean, atzerago baizik, metro eta erdira edo:
‎Une hartan, beharbada, bulego burua popatik hartzera bidaltzeko zorian egon zen Domingo, baina, ordainean, bulego buruaren irriari beste irri batez erantzun zion, berea konplimenduzko irri hotza izan bazen ere, baina irri bat, azken batean; Domingo, beraz, ebidentziarekin aurkitu zen aurrez aurre –errealitate gordinarekin, alegia–, zeinak bi aurpegi erakusten baitzizkion: bata fabrikaren aurpegia zen, bertan lan egiten zutèn gizonen harreman gogor bezain berriketa gutxikoek zehazten eta finkatzen zutena; beste aurpegia berea zen –Domingorena–, zeren fabrika ispilu bat ere izan baitzitekeen, non bakoitzak bere buruaren irudia ikus baitzezakeen; esan nahi baita Domingok berehala atera zituela ondorioak, hain ziren begi bistakoak, ispiluari so egin bezain laster: bera –Domingo– beste ardi azpiratu bat zen, erosotasuna nahiago zuena zuzentasuna baino, zerbait egin ezean; zer egin zezakeen, baina, baldin eta errealitateari aurka egin ziezaiokeenean egin ez bazion?; eta, hala ere, zerbait egin nahi zuen... eta egin ere, egin zuen, biharamunean bulegariari aparte deitu eta bere patrikatik bost duro eman zizkionean, esanez:
‎Zure buruaren irudia
2010
Burua irudiz betea daukat.
‎Kontuan izan nituèn posibilitateen artean, etxera telefonoz deitzea erabaki nuen, ezin kendu bainuen burutik irudi bat: Ada, izan ere, etxekoen aurrean zorabia zitekeen, berria irratiz entzunez gero.
‎Jüngerrek Contrerasen erretratua eman zuen heinean, bere buruaren irudia eman zuen. Gerra, literatura eta ardo beltza, bizitzaren arrandiak direla bide.
‎Amaiak interes handiz jarraituko zukeen horrelako erakustaldi bat beste edozein momentutan. Baina arratsalde hartan, burua irudiz eta hitz nahasiz beteta, ezin zuen kontzentratu, ezta aire girotuari esker oasia ematen zuen ziber kafe horretan ere.
‎Street View eko erabiltzaileak aukera hori aktibatzen du gertaera bat ikusten duenean. Tresna horrek “bide arin eta erraz bat eskaintzen die erabiltzaileei, Googletik adierazi zutenez, nahiago dute etxearen, autoaren edo bere buruaren irudia Street Viewtik kentzea”. Orain arte, nahi ez ziren irudiak ezabatze sistemaren bidez kentzeko eskatzen zenean, eskura zegoen teknologiak lausotu egiten zituen irudiaren zatia eta inguruak.
‎Gero, berriz, zertan ari zen gehiegi pentsatu gabe, eta etxean bakarrik zegoenez komuneko atea itxi gabe, galtzak jaitsi eta basakeria itsu antzeko batekin masturbatu zen, konketaren kontra zutik. Baldosen gainean etzanda geratu zen gero, buruan irudi anabasa zorabiagarri bat zebilkiola, eta indarrak pixka bat berreskuratzean berriro masturbatu zen, hantxe bertan, begiak komuneko sabai zurian zituela.
‎Kontuan izan nituèn posibilitateen artean, etxera telefonoz deitzea erabaki nuen, ezin kendu bainuen burutik irudi bat: Ada, izan ere, etxekoen aurrean zorabia zitekeen, berria irratiz entzunez gero.
2011
‎Abade edo fraile ikasten horretariko mintegi baten egon dan edozeinek erraz ikusi leike bere burua irudi horretan ispilaturik, idazleak bere kontaeretan aurrera egin ahala. Comillas amesetako unibertso moduko bihurturik dakusku idazlearen begitan:
‎Alferrikakoa izan zitzaion, ordea: telefonoak hoska jarraitu zuen harik eta Carlosen buruko irudi guztiak ezabatzea lortu zuen arte.? (313 or.)
‎(27: 41) Hau zeure buruaren irudi bat da?
‎Kernberg ek (1970) disoziazioa aurkitzen du nahaste eskizoidearen oinarrian. Bere buruaren irudi kontraesankorrak ditu nahaste hau duenak: alde batetik, besteen alderdi idealizatuak barneratzetik sortua; beste aldetik, alderdi lotsagarriek osatutako autoirudia.
‎Haurtzaroaren hasieran lotura eskasa garatu du gurasoekiko. Ez du haien irudirik barneratu ezta bere buruaren irudirik ere. Harreman gutxi, lausoak, formalak,
‎oldarkorra da eta afektuen erregulazioan hutsuneak ditu. Bulkaden eta emozioen bat bateko aldaketak jasaten ditu, bere premiak ez ditu ongi ezagutzen eta ez du bere buruaren irudi garbirik. Gorputz eskema aldakorra du.
‎Mugako nortasuna duenari, bere umore aldaketa deskontrolatua dela-eta, zaila gertatzen zaio nortasun helduaren bereizgarriak lantzea, gorputz eskema iraunkor bat edo bere buruaren errepresentazio iraunkor bat artikulatzea. Asaldurak jasaten ditu bere buruaren irudian, bere harremanetan eta bere umorean. Ez daki nor den, zer nahi duen edo zer gustatzen zaion.
‎Beren etorkizunaren jabe izan nahi dute eta ahultasunaren seinaletzat dute mendetasuna, horrek besteez fidatzea eskatzen baitu. Autodeterminatzen ohituak daude eta fantasiaren bidez beren buruaren irudi indartsua irudikatzen dute. Beren buruaren irudi puztu hori ez dute errealitatean oinarrituta egiaztatzen, mendean hartuko dituzten harremanetatik ihes egin eta fantasian babesten baitira.
‎Autodeterminatzen ohituak daude eta fantasiaren bidez beren buruaren irudi indartsua irudikatzen dute. Beren buruaren irudi puztu hori ez dute errealitatean oinarrituta egiaztatzen, mendean hartuko dituzten harremanetatik ihes egin eta fantasian babesten baitira. Bakartu egiten dira eta ez dituzte besteen ikuspegi eta jarrerak partekatzen.
‎Paranoide fanatikoak bere buruaren irudi handiputza du, nortasun nartzisistaren antzekoa. Errealitateak irudi hori deuseztatzen duenean, paranoideak berriro ere fantasiaren bidez bere irudi handia eraikitzen saiatu behar du.
‎Errealitateak irudi hori deuseztatzen duenean, paranoideak berriro ere fantasiaren bidez bere irudi handia eraikitzen saiatu behar du. Irudi hori besteen aurrean mantendu ezin duenez, bakardadean murgiltzen da, eta egoera horretan ez du bere buruaren irudi handiputza kontrastatzen.
‎Insight urri eta alboratua du (Kantor, 1992). Bere buruaren irudi handiputza du. Ondradutzat eta errugabetzat dauka bere burua, baina bihurria eta erasokorra da.
‎Nortasun paranoidea dutenek autoestimu baxua eta beren buruaren irudi puztua dute. Jendeak beren alderdi negatiboak ezagutuko dituen beldur dira.
‎Haur horiek ez dute lankidetzan jarduten ikasi eta ardurarik ez dute bereganatu. Beren buruaren irudi puztua mantentzen dute, fantasiari esker.
‎Beren buruaren irudi jasoa agertzen dute, energikoak dira eta motibatuak daude; ingurukoek baztertzen dituztenean, barnetik ateratzen dute indarra.
‎Psikopatiaren sintoma batzuek portaera antisozialaren zergati moduan jokatzen dute. Horrela, norbere buruaren irudi puztuak bultza dezake pertsona bat ekintza erasokorretara, besteak kontrolatzeko helburuarekin. Inpultsibitateak, berriz, ekintza kriminalak egitera eraman dezake, bere ekintzen ondorenetan pentsatu gabe.
‎Nahaste nartzisista duenak bere buruaren irudi ona du, eta ez du bere burua zauritzen, mugako nortasuna duenak bezala.
‎Inguruaren eskaerak bere barne egoerarekin batera ez datozenean, bere baitan itxi eta defendatu egingo da. Eskizotipikoarengan barneratutako irudiak ere zatikatuak aurkitzen dira, bere buruaren irudia bezalaxe.
‎Histrionikoak bere barneko hutsune sentipena bete nahi izaten du besteen arreta erakarriz. Nartzisistak ere barne hutsunea bete nahi izaten du, bere buruaren irudi puztua erabiliz. Nartzisistak besteekin harreman gutxiago du eta besteekiko mendekotasun txikiagoa du; beraz, ez ditu nortasun histrionikoaren nahastea jasaten duenak bezainbeste puzten bere emozioak.
‎Bere buruaren irudi handi mandia agertzen du sarritan (irudimenean edo jokabidean), besteak liluratu beharra eta enpatia gabezia. Bereizgarri horiek helduaro goiztiarrean hasten dira eta egoera anitzetan agertzen dira.
‎– Bere buruaren irudi puztua du (lorpenak eta talentuak puztu egiten ditu adibidez, eta pertsona gailen moduan ezagutua izatea nahi du, horretarako beharrezkoak diren lorpenik ez badu ere).
‎Arrakasta lortzen saiatu ordez, beren irudia hobetzen saiatzen dira. Esku hartze terapeutikoak perfekzioa baztertzera, beren buruaren irudi errealistago bat edukitzera eta helburuak lortzeko autodiziplina erabiltzera eraman behar ditu. Besteen atzeraelikadurari ihes egin ordez, aurrera egiteko bitarteko moduan atzeraelikadura hori erabiltzen irakatsi behar zaie.
‎Haurra hazten doan heinean, elkarreragin sozialeko eskemak barneratzen eta barneko lan ereduak (internal working models) eratzen joaten da. Haurtzaro erdirako barneratua dute mendeko haurrek beren buruaren irudi ahul eta eraginkortasunik gabea eta boteretsuagoak diren beste pertsonen babesaren beharra (Bornstein, 1996). Afektu aldetik ziurtasunik gabe eta hersturatuak ageri dira eta sostengu bila jotzen dute berehala.
‎Beren buruak gutxiesten dituzte eta boteretsuak diren pertsonen irudiak barneratzen dituzte. Irudi horiek barneratzean, beren buruaren irudi ahula eta bestearen irudi indartsua fusionatzen dira beren baitan. Bestearen boterea, autoestimua eta trebetasunak maileguan hartzen dituzte eta besteen jomugen zerbitzura jartzen dute beren borondatea.
‎– Beren buruaren irudi aldakorra dute. Pentsamendu aldakorrak eta kontraesankorrak dituzte beren buruaz eta inguruneaz.
‎Beren itxura espektakularraren azpian beren buruaren irudi debaluatua dute sarritan histrionikoek. Beren buruaren irudi kaxkarra badute ere, besteen aurrean itxura erakargarria agertzen saiatzen dira, beren burua iruzurtzeko, besteak iruzurtzeko baino gehiago.
‎Beren itxura espektakularraren azpian beren buruaren irudi debaluatua dute sarritan histrionikoek. Beren buruaren irudi kaxkarra badute ere, besteen aurrean itxura erakargarria agertzen saiatzen dira, beren burua iruzurtzeko, besteak iruzurtzeko baino gehiago. Erakargarriak sentitu nahi dute, besteen arreta erakarriz; ziurtasuna bilatzen dute, bestearen begirada liluratuan islatuz.
‎Ez dauka besteen gainetik dagoela agertu beharrik, eta bere buruaren irudi ahula eta mendekoa agertzen du.
‎Iraganeko oroitzapenak ez ditu gordetzen eta etorkizuneko aurreikuspenak egiteko erreferentzia punturik ez du. Bere barne bizitzako emozio eta kognizio asko erreprimitu eta gorde egiten ditu eta ez du bere buruaren irudia aldatzen iraganeko esperientzien arabera. Bere identitateari buruzko joera mitomaniakoa du histrionikoak.
‎Itxura fisikoa erabiltzen du besteen arreta erakartzeko. Itxura espektakularra duen arren, bere buruaren irudi baliogabetua gordetzen du itxura horren atzean. Bestearen begiradaren ziurtasuna bilatzen du; bestearen begirada liluratuan islatuta lortzen du ziurtasuna.
‎Hasteko, nahaste nartzisista duten pertsonen bereizgarriak deskribatuko ditugu. Arrakastaren eta ospearen fantasia handiak dituzte eta beren buruaren irudi perfektuaren kontra doan informazioa distortsionatzeko edo ukatzeko estrategiak erabiliko dituzte. Nartzisistei iruditzen zaie beren trebetasun eta kualitate bereziengatik direla miretsiak eta onartuak, eta baztertuak izango direla bereizgarri normalak agertzen dituzt enean.
‎Arrakastaren eta ospearen fantasia handiak ditu. Bere buruaren irudi ideala edukita, irudi horrekin bat ez datozen datuak distortsionatu egiten ditu. Nartzisistak bere buruarekiko duen irudi puztua zauritzen bada, haren autoestimua jaitsi egiten da eta egonezina sortzen dio.
‎Hala ere, arazoak dituenik ez du onartu nahi izaten. Benetan dena ukatu egiten du eta bere buruaren irudi gainbaloratua miresten du. Sufritu izan dituen traumak eta tristurazko sentimenduak albora utzi eta berezia eta perfektua dela sinesten jarraitu nahi du.
‎Miretsia izateko den modukoa izatea nahikoa duela eta meritu berezirik egin beharrik ez duela pentsatzen du. Haurrak bere buruaren irudi puztua barneratu du, kanpoko errealitateak ematen duen feedbacka kontuan hartu gabe. Kanpoko ebaluazio negatibotik babestu egiten dute gurasoek haur nartzisista eta, ondorioz, nartzisistak kritikekiko gehiegizko sentiberatasuna agertzen du.
‎Psikopatiaren sintoma batzuek portaera antisozialaren zergati moduan jokatzen dute. Horrela, norbere buruaren irudi puztuak bultza dezake pertsona bat ekintza erasokorretara, besteak kontrolatzeko helburuarekin. Inpultsibotasunak, berriz, ekintza kriminalak egitera eraman dezake, bere ekintzen ondorenetan pentsatu gabe.
‎UDPren kalkuluen arabera, 65 urtetik gorako pertsonen %8k gizarte boluntariotzako lanak egiten ditu. Horiek «beren buruaren irudi positiboagoa, gogo aldartea eta parte hartzen ez duten pertsonek adierazten duten baino osasun egoera handiagoa» erakusten laguntzen dute. Erakundeentzako abantailak.
‎Gudu honetan izandako adorea eta burututako balentriei esker, Diego Lopezek bere izengoiti zaharra berreskuratu zuen, Zintzoa. Bere buruaren irudi zizelkatua ikus daiteke gaur egun Toledoko katedralean, ohore hori eskaini baitzion errege Alfonsok.
‎Hausnarketarako besaulkian jesarri naiz, zer edo zer pentsatzeko dudanetan egin ohi dudan legez, nahiz eta, maiz, zerbaiti bueltak ematen hasi eta burmuina zuri amaitzen dudan, aurreko pareta bezain zuri, besaulkian jesarriz gero pareta baino ez dago-eta aurrean. Pareta hori niretzat zine pantaila bat da, zuri egoten da jesartzen naizenean eta nire buruan irudiak sortu ahala pantailan islatzen dira, batzuetan kolore biziz, motelez beste batzuetan, inoiz hain barik, kontrastea ere batzuetan urri eta sarri distira gehiegirekin. Gutxitan elementu hauek guztiak molde orekatuan.
2012
‎Plazera imajinatu zuen Andreasen aurpegian. Ulrikek maiz imajinatzen zituen halakoak, buruan irudi eta gertaera ezberdinak sortuz. Kopfkino besterik ez zela esaten zuen, hots, buruan sortzen ditugun eszena irrealak.
‎Bere ama mastekatzen entzuteak nazka ematen diola sentiarazten dit. Eta, hala izanda ere, ziur naiz nirekin erakusten duen hoztasunaren azpian ez dagoela gorrotorik, nire begietan ikusten duen bere buruaren irudia da errefusatzen duena. Bera nirekin ezin da bera izan, nire begietan ume baten irudiaren isla ikusten baitu etengabe.
‎Zenbait lanpostutan egunero telefono elkarrizketa ugari izaten dira, eta horrek trebetasun jakin batzuk izatea eskatzen du, bai mezua ondo komunikatzeko, bai enpresaren eta gure buruaren irudi ona emateko. Telefonoz ematen den arretaren bidez hartzen dio jende askok tankera enpresari, lehen harremana izaten baita, eta, hortaz, garrantzi handia du.
‎Nabarmendu beharrekoa da bereziki zaindu behar dugula espazioko giroa bertan osasun ohitura onak sortzeko, harreman positiboak sustatzeko eta haurrek beren buruaren irudi ona sor dezaten laguntzeko.
‎Bere gaitasun emozionalak eta afektiboak garatzeko, bere buruaren irudi positiboa eta benetakoa eratzeko.
‎Eskolak, era berean, esperientziak bizitzeko eta bere buruaren irudi positiboa egitea ahalbidetuko dioten proposamenak egiteko aukerak eman behar dizkio haurrari, bere gaitasunetan konfiantza izanik, pertsona gai gisa eta ikasteko aukerak dituen ikasle gisa ikusteko eta aintzakotzat hartzeko bere burua.
‎Hizkuntzaren, ukimenaren, begiradaren eta abarren bidez komunikazio bat sortuko dugu, eta horrek lagundu egingo dio haurrari bere buruaz jabetzen eta bere buruaren irudi fisiko doitua eskuratzen.
‎–Bigarren zikloan, hauek izango dira helburuak: haurrak hizkuntza erabiltzea, bizi den inguruneko ezaugarri fisikoak eta sozialak ezagutzea, bere buruaren irudi positiboa eta orekatua izatea eta oinarrizko autonomia pertsonala izateko behar diren funtsezko portaera ohiturak lortzea.
‎Haur Hezkuntzako bi zikloetan garapen afektiboa, mugimendua eta gorputzaren kontrolerako azturak, hizkuntza eta komunikazio adierazpenak eta bizi diren ingurunearen ezaugarri fisiko eta sozialen aurkikuntza zaindu behar dira progresiboki. Gainera, haurrek beren buruaren irudi positibo eta orekatua eraikitzea erraztu behar da.
‎Horretarako, zentzumen hezkuntzari emango zaio lehentasunezko arreta. Gainera, haurrak bere buruaren irudi positiboa eta orekatua eraiki dezan eta gero eta autonomia pertsonal handiagoa izan dezan bideratuko da.
‎Haur bakoitzak bere buruaren irudi positiboa izan dezan eta errealitatearen kontzientzia izan dezan lortu behar da.
‎– Bere buruaren irudia. –
‎Hipersozializaziotik hiposozializaziora pasa ginen, bai; baina agertu ziren aktoreek ez zuten mundu sozial berri bat eraikitzeko adorerik, ez eta asmorik ere. Haren ordez, nartzisistaren jarduna hedatu zen noranahi, alegia, bere buruaren irudiarekin gatibaturik haren isla narea ez den guztia uxatzen duenaren jarduna, bake etikoa eta gozamen estetikoa urratzen dituen bestelako edonor uxatzen duenarena. " Aktore" horiek ez dute harreman sozial iraunkorrik nahi, ez dute pertsona arteko harremanetatik mundu sozial ireki eta aldakor bat sortu nahi, ez dute bestearekin tratu, solas edo jardun esturik nahi.
2013
‎Haurrentzat leku batetik bestera joatea, oraineko momentuen segida bat da, momentu oro da berez garrantzitsua, geraldi, mirari edo kontaktu bat izateko duin. Orduan, denborak luzatu egiten dira, haurren poltsikoak harri, hosto eta paperez betetzen dira eta burua irudi, galdera eta aurkikuntza berriez. Eta guztia bateratzen da, ederra, berria, orokorra eta berezia dena.
‎alferrikakoak izango baitziren bere maiteminaren inguruko buruhausteak, don Zeledoniok bere ukoari eusten bazion. Uko biribil hura, mutilaren burua irudi oroz hustu eta erabateko porrotaren irudiaz bete zuena?! Behar bezain kementsua ote zen, baina, Dionixio, egoerari buelta emateko gai??
‎Ez dut pasiorik sorrarazten, ez dut seduzitzeko balio, baina sentimendu samurrak eragin ditzaket, eta emakumeek orduak ematen dituzte niri laztanak egiten, nire bizkarrean beren mingain beroarekin esaldiak idazten, zer dioten asmatzen ez badakit ere. Hala izan da orain arte, emaztearena gertatu zaidan arte, esan diot, asmatzen ari nintzela jakitun, ez baitakit nondik atera dudan neure buruari buruzko irudi gozoegi hori. Isilik geratu gara tarte batean.
‎mugimendu oldarkortasunaren aroan (jaioberriaren lehen sei hilabeteetan garatzen da) funtzio fisiologikoak dira jarduera nagusiak; emozioaren aroan (hiru eta bederatzi hilabete artekoa), amaren eta umearen arteko harreman afektiboa sortzen da; aro sentsomotorrean (urtebete eta hiru urte artekoan) ibiltzeko gaitasuna eskuratzen da eta, beraz, ingurunea esploratzea errazten da; nortasunaren aroan (hiru eta sei urte bitartekoa) umea ohartzen da besteengandik bereizirik dagoen pertsona dela, eta horren ondorioz, ingurunetik desberdintzen hasten da; pentsamendu kategorialaren aroan (sei eta hamaika urte artekoan) informazioa antolatzeko gaitasuna du eta, beraz, mundua ordenatua eta logikoa bihurtuko da. Azkenik, nerabezaroaren aroan (hamaika urtetik aurrerakoan) aldaketa fisikoen eraginez, gazteak bere buruari buruzko irudi berria eraiki du.
‎Emoryko Unibertsitateko zientzialari batzuk, Estatu Batuetan, txakurraren garuna eskaneatzea lortu dute esnatuta dagoen bitartean. Hau da, lasaigarririk gabeko zakurraren buruaren irudiak lortu dituzte erresonantzia magnetikoa. Eta, zertarako. Gizakiaren lagunik onenak nola pentsatzen duen jakin nahi dute. Teknika ez da agresiboa txakurrarentzat, eta gizakiok behar dugunean erabiltzen dugunaren antzekoa da.
‎«Sartu guraizeak». Arropa atzetik moztea, adinekoek arazorik gabe jantzi ahal izan dezaten, familien eta egoitzen artean, Raquel Garate behar da bere esperientziatik abiatuta. Horregatik, Geromagak diseinatzen duen arropak helduak eroso egotea bilatzen du, «gure zaharrek beren buruentzat irudi duina izan dezaten» ahaztu gabe. Arropa egokituak ezaugarri hauek ditu:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
buruaren 126 (0,83)
burua 17 (0,11)
buruan 10 (0,07)
buruari buruzko 8 (0,05)
burutik 5 (0,03)
buruaz 4 (0,03)
buruko 3 (0,02)
buru 2 (0,01)
buruen 2 (0,01)
burura 2 (0,01)
Burua 1 (0,01)
buruarekiko 1 (0,01)
buruaren gaineko 1 (0,01)
buruarentzako 1 (0,01)
buruari 1 (0,01)
buruari buruz 1 (0,01)
buruentzat 1 (0,01)
buruetan 1 (0,01)
buruez 1 (0,01)
Argitaratzailea
ELKAR 58 (0,38)
UEU 48 (0,32)
Consumer 14 (0,09)
LANEKI 12 (0,08)
Susa 11 (0,07)
Pamiela 8 (0,05)
Booktegi 5 (0,03)
Berria 4 (0,03)
Jakin 3 (0,02)
Kondaira 3 (0,02)
Alberdania 3 (0,02)
Labayru 3 (0,02)
Argia 2 (0,01)
Chiloé 2 (0,01)
Uztaro 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Liburuak 1 (0,01)
Aldiri 1 (0,01)
ETB dokumentalak 1 (0,01)
Zarauzko hitza 1 (0,01)
Maiatz liburuak 1 (0,01)
Ikas 1 (0,01)
Open Data Euskadi 1 (0,01)
Anboto 1 (0,01)
Hitza 1 (0,01)
Bertsolari aldizkaria 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
buru irudi bat 15 (0,10)
buru irudi positibo 13 (0,09)
buru irudi puztu 9 (0,06)
buru irudi ahul 3 (0,02)
buru irudi berri 3 (0,02)
buru irudi bete 3 (0,02)
buru irudi ez 3 (0,02)
buru irudi handiputz 3 (0,02)
buru irudi hori 3 (0,02)
buru irudi negatibo 3 (0,02)
buru irudi on 3 (0,02)
buru irudi aurre 2 (0,01)
buru irudi bezalaxe 2 (0,01)
buru irudi duin 2 (0,01)
buru irudi guzti 2 (0,01)
buru irudi haiek 2 (0,01)
buru irudi higatu 2 (0,01)
buru irudi hura 2 (0,01)
buru irudi ikusi 2 (0,01)
buru irudi jakin 2 (0,01)
buru irudi lortu 2 (0,01)
buru irudi oro 2 (0,01)
buru irudi sendatu 2 (0,01)
buru irudi adierazi 1 (0,01)
buru irudi aldakor 1 (0,01)
buru irudi aldatu 1 (0,01)
buru irudi anabasa 1 (0,01)
buru irudi andana 1 (0,01)
buru irudi atsegin 1 (0,01)
buru irudi automobil 1 (0,01)
buru irudi aztertu 1 (0,01)
buru irudi baizik 1 (0,01)
buru irudi bakar 1 (0,01)
buru irudi baliogabetu 1 (0,01)
buru irudi baliotsu 1 (0,01)
buru irudi batzuk 1 (0,01)
buru irudi begitandu 1 (0,01)
buru irudi beldurgarri 1 (0,01)
buru irudi beltz 1 (0,01)
buru irudi bera 1 (0,01)
buru irudi beti 1 (0,01)
buru irudi biziotsu 1 (0,01)
buru irudi debaluatu 1 (0,01)
buru irudi desitxuratu 1 (0,01)
buru irudi distortsionatu 1 (0,01)
buru irudi eman 1 (0,01)
buru irudi eraman 1 (0,01)
buru irudi ere 1 (0,01)
buru irudi errealista 1 (0,01)
buru irudi eskubide 1 (0,01)
buru irudi ezagutu 1 (0,01)
buru irudi ezaugarri 1 (0,01)
buru irudi fisiko 1 (0,01)
buru irudi garbirik 1 (0,01)
buru irudi garden 1 (0,01)
buru irudi gatibatu 1 (0,01)
buru irudi gozo 1 (0,01)
buru irudi grotesko 1 (0,01)
buru irudi gustuko 1 (0,01)
buru irudi gutxietsi 1 (0,01)
buru irudi handi 1 (0,01)
buru irudi hobetu 1 (0,01)
buru irudi horiek 1 (0,01)
buru irudi ideal 1 (0,01)
buru irudi idealizatu 1 (0,01)
buru irudi ikaragarri 1 (0,01)
buru irudi indartsu 1 (0,01)
buru irudi ispilu 1 (0,01)
buru irudi itzuli 1 (0,01)
buru irudi jainkotu 1 (0,01)
buru irudi jaso 1 (0,01)
buru irudi kaxkar 1 (0,01)
buru irudi kontraesankor 1 (0,01)
buru irudi kontrajarri 1 (0,01)
buru irudi kulunkari 1 (0,01)
buru irudi libratu 1 (0,01)
buru irudi mental 1 (0,01)
buru irudi mintzatu 1 (0,01)
buru irudi miresmen 1 (0,01)
buru irudi mugatu 1 (0,01)
buru irudi mugikor 1 (0,01)
buru irudi norbera 1 (0,01)
buru irudi partekatu 1 (0,01)
buru irudi perfektu 1 (0,01)
buru irudi seduktore 1 (0,01)
buru irudi sortu 1 (0,01)
buru irudi txar 1 (0,01)
buru irudi txikiagotu 1 (0,01)
buru irudi ukan 1 (0,01)
buru irudi zizelkatu 1 (0,01)
buru irudi zurrundu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia