Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.738

2003
‎3 Lege hau zein gizabanakori aplikatu eta gizabanako horiek izango dituzte Konstituzioan eta antolamendu juridikoan aitorturiko eskubide guztiak, eta, bereziki, urtarrilaren 15eko 1/ 1996 Lege Organikoan, Adingabearen Babes Juridikoari buruzkoan, Haurraren Eskugabeak babesteko eginiko itunen arauebideei buruzko 1989ko azaroaren 20ko Itunean eta Espainiak balio osoz adintan aitortutakoak.
‎Era berean, agintari eta funtzioko 520 artikuluak zein eskubide aitornarioek berehalakoan jakinarazi behar dizkiete atxiloketa eta zaintza tokia adingabearen legezko ordezkariei eta Fiskaltzari. Atxilotutako adingabea atzerritarra denean, atxiloketa jakinaraziko zaie kontsulatuetako agintari eskudunei, baldin eta adingabearen ohiko bizilekua Espainiatik kanpo badago edo horixe eskatzen badute adingabeak berak edo haren legezko ordezkariek.
‎Hortaz, 5/ 2000 Legearen aurrekaria, eredu zaintzaileari eusten ziona, adingabeari buruzko irudi zaharkitutik eta, aldi beran, Estatu demokratiko eta zuzenbidezkoarekin bateraezina zen iruditik abiatzen zen, gazteen delinkuentziaren gaineko lege aldaketa are premiazkoago bilakatuz. Arlo hau berritzeko premia, gainera, Espainiako Konstituzio Auzitegiak berak ageri agerian utzia zuen 1991ko otsailaren 14ko epaiak aldarrikatu zuenean 1948ko legea (36/ 1991 zenbakiaz 1991ko martxoaren 18ko EAOn argitaraturikoa) zatika konstituzioaren aurkakoa zela.
‎4 Lege testu honek Espainiako Zigor Kodearekin 1995 urtean hasitako bideari eutsi nahi dio. Kasu hartan gertatu zen bezala, oraingo honetan ere, oreka egokia lortu nahi izan da terminologia eta diskurtsoaren artean, oreka hori lege testu ororen helburua baita, maiz sarri halakorik erdietsi ez arren.
‎Geroenean ere, zehatzaile hezitzaile izaera duen prozedura ezartzen du. Lege berriak horri esleitzen dizkio Espainiako konstituzio antolamenduak ematen dituen berme guztiak, Konstituzio Auzitegiaren epaiarekin eta Haurraren Eskubideei buruzko 1989ko azaroaren 20ko Itunaren 40 artikuluarekin bat etorriz.
‎Horren ondorioz, argi dago lege organiko honen egokiera, hauxe baita premiazko lege eraldaketa hori. Abiaburu ditu haren idaztea eragin zuten oinarrizko printzipioak (batik bat, adingabearen goreneko interesarena), Espainiako konstituzio antolamenduaren bermeak eta nazioarteko zuzenbidearen arauak, arreta berezia jarriz Haurraren Eskubideei buruzko 1989ko azaroaren 20ko Itunean. Hortaz, gizarte espainiarrak izan zitzakeen igurikimenak, aldian aldikoak zein iraunkorrak, bete nahi izan dira.
‎Gizartearentzako prestazioen neurria ezin da ezarri adingabearen adostasunik gabe; ezintasun hori bat dator Espainiako Konstituzioaren 25.2 artikuluarekin. Neurri horren ondorioz, jarduera zehatz bat burutu behar da, aldez aurretik finkatutako saioetan zehar; jarduera hori onuragarria izango da, gizartearentzat orokorrean nahiz edozein arrazoiren ondorioz beharrizanean dauden gizabanakoentzat.
2004
‎Ikuspegi hori benetan onartezina denez gero, eta prozesu erakunde garrantzitsuak gainbeheratzen eta itxuraldatzen dituenez gero, aipatu errekurtsoen zentzuzko eta balizko zereginari, eta jurisdikzio antolaketaren goreneko organoari edo organoei buruzko ikerketa zehatza eta gogoeta xehea egiten ari dira, hala Espainiako sistema juridiko bera duten herriak, nola sistema juridiko desberdina dutenak.
‎Aspalditik aitortu da kasazio zibilaren egoera Espainian desegokia dela.
‎Aipatu kasazio hori ezin da gure gizartean gauzatu; gainera, hori ez da beharrezkoa, ezta egokia ere, justiziaren zentzuzko irizpideekin bat ez datorrelako, oraindik justiziapekoaren eskubide eta interes legitimoak ebazteke dituen auzigaia hiru jurisdikzio prozedura maila desberdinetatik igaro ahal izatea, nahiz eta prozedura horietatik azkena kasazio prozedura mugatu eta berezia izan. Espainiako tradizio historikoari ezdua kasazioaren eginkizun nomofilaktikoa edozein epaitara edota edozein ara dagokio, eta ez da Konstituzioaren aginzo nahiz gaitara hedatzea.
‎Dena den, inork ez du eztabaidatu Espainiako justizia zibilaren eraldaketa egin behar dela, sistema juridiko eta jurisdikzionalaren balio positiboen arabera, balio horiek sendo bermatuta baitaude. Zeregin horretan tentuz jardun beharra dago, erakunde osoak baztertu gabe eta, horien ordez, erakunde berriak edo Espainiako eredu juridiko eta judizialen ataletatik asko aldentzen direnak ezarri gabe.
‎Dena den, inork ez du eztabaidatu Espainiako justizia zibilaren eraldaketa egin behar dela, sistema juridiko eta jurisdikzionalaren balio positiboen arabera, balio horiek sendo bermatuta baitaude. Zeregin horretan tentuz jardun beharra dago, erakunde osoak baztertu gabe eta, horien ordez, erakunde berriak edo Espainiako eredu juridiko eta judizialen ataletatik asko aldentzen direnak ezarri gabe. Egin eginean ere, kasazioaren funtsari eutsi behar zaio, kasazioari datxezkion helburu eta ondoreekin.
Espainiako sistema juridikoan, aurrekariak ez du indar loteslerik; indar loteslea eratxikitzen zaie legeari eta zuzenbide objektiboaren gainerako iturrieibiziko garrantzia du aurrekariarekin lo bakarrik. Horregatik, guztiontzat beretutako doktrinaren eragingarritasunak; aurrekari hori, aginduzkoa barik, aginte juridiko bereziaz hornitutakoa izan behar da.
‎Gainera, uste izan da Auzitegi Gorenaren eskumenak zentzuz itxuratu behar direla, Auzitegi Gorenaren jarduna arlo substantibora mugatuz. Hori bat dator, etorri ere, gizarte beharrizanekin, Espainiako antolamendu juridikoaren erakundeekin eta kasazio erakundearen jatorriarekin.
‎Dena den, araubide hori «eskuzabalagoa» da gainerako justiziapekoekin orokorrean. Gainera, orain aipatutakoaren arabera, esparru substantibora mugatutako kasazioa barneratu da, horretarako Espainiako antolamendu juridikoan ezarri babes erakunde juridikoak kontuan hartuz.
‎Egin eginean ere, ezin arbuia daiteke honako oharbide hau: Espainiako Konstituzioaren 24 artikuluari jarraituz, rean, «konstituzio bermeak» dira, Espai legez babes errekurtsoak jar daitezke, gehienak prozesu arazo askori buruzkoak. Prozesuko arazo horiek, aldi beniako Konstituzioaren 123 artikuluaren ikuspuntutik.
‎Prozesuko arazo horiek, aldi beniako Konstituzioaren 123 artikuluaren ikuspuntutik. Espainiako Konstituzioaren 161.1 artikuluko b) letra eta 53.2 artikulua kontuan izanik, bideraezina da Konstituzio Auzitegiari kentzea Espainiako Konstituzioaren 24 artikulura bildutako gai guztiak. Hortaz, Konstituzio Auzitegiaren doktrinari erreparatu behar zaio.
‎Prozesuko arazo horiek, aldi beniako Konstituzioaren 123 artikuluaren ikuspuntutik. Espainiako Konstituzioaren 161.1 artikuluko b) letra eta 53.2 artikulua kontuan izanik, bideraezina da Konstituzio Auzitegiari kentzea Espainiako Konstituzioaren 24 artikulura bildutako gai guztiak. Hortaz, Konstituzio Auzitegiaren doktrinari erreparatu behar zaio.
‎Hortaz, Konstituzio Auzitegiaren doktrinari erreparatu behar zaio. Ondorenez, Espainiako Konstituzioaren arabera, prozesuko gai askoren interpretazioa egiteko, auzialdi bakar eta gorena dago. Beste gai batzuetarako, jarraian aztertuko dugunez, guztiz birmoldatu da legearen intereserako errekurtsoa.
‎«Konstituzio bermeetan» Konstituzio Auzitegiaren mesederako salbuespenari men egitea bat etor daiteke Auzitegi Gorenaren jarrerarekin, eta, are gehiago, bat etortze hori komeni da. Espainiako Konstituzioaren 123 artikuluak Auzitegi Gorenari eratxiki dio nagusitasun jarrera orokorra, aipatu salbuespena eratxikitzeko erabiltzen duen argitasun eta enfasi berberarekin.
‎Laburbilduz, Auzitegi Gorenean kasazio errekurtsoa jar daiteke, honako epai hauek tartean izanik: 1) Espainiako Konstituzioaren 24 artikuluan aitortutako oinarrizko eskubideei buruzko epaiak izan ezik, probintzietako audientziek oinarrizko eskubideei buruz emandakoak, baldin eta antolamendu juridikoak zenbai arau ezarri baditu prozesuko auzigaiak ebazteko eta epaiek arau horiek urratu badituzte; 2) Probintzietako audientziek bigarren auzialdian emandako epaiak, epaiok arau substantiboak urratu badituzte, e...
‎Bestalde, auzitegi nagusietako arlo zibileko eta zigor arloko saletan bidezkoa da prozesuko arau haustearen ondorioz jarritako errekurtso berezia, probintzietako audientziek emandako epaien aurka, garrantzia berezia duten prozesu arazoetan, eta, orokorrean, Espainiako Konstituzioaren 24 artikuluan aitortutako oinarrizko eskubideak urratzen direnerako.
‎Jurisprudentzia doktrina hori gidari izan behar da, prozesu arauak ezarri eta interpretatzean, segurtasun juridikoari eta berdintasunari dagokienez. Segurtasun juridikoa eta berdintasuna bat etorri behar dira Espainiako sistemaren berezko prozedura askatasunarekin eta jurisprudentziaren bilakaera egokiarekin.
‎Behin hona iritsita, eta errekurtso bereziekin bukatzeko, gogoratu behar da jurisprudentziak edo aurrekariak benetako garrantzia duela Espainiako sisnera, aginte hori da eta izango da, kasatema juridikoan, ez euren indar lotesleagatik, baizik eta beren aginte eta eragingarritasunarengatik. Aginte horrek jatorria du erabakiaren kalitatean, horren justifikazioan eta justifikazio hori adierazteko modu arduratsuan.
‎Hori guztia dela eta, Auzitegi Gorenaren ebazpenak gutxiestea, zuzeneko eragina ez dutelako beste epai edo subjektu juridiko zehatz batzuen eskubideen gainean, ez dator bat Espainiako antolamendu juridikoan jurisprudentzia doktrinari eratxiki zaion balioarekin; halaber, ez dator bat ikerketa iuskonparatibo zorrotzenekin; ezta Justizia Administrazioko jurisdikzio organo gorenen zereginari buruz aipatu joera modernoekin ere.
‎1 Espainiako auzitegi zibilek zein jurisdikzio izan, eta horren hedadura eta mugak zehaztuko dira Botere Judizialaren Lege Organikoan eta Espainia kide den nazioarteko itun eta hitzarmenetan xedatutakoaren arabera.
‎1 Espainiako auzitegi zibilek zein jurisdikzio izan, eta horren hedadura eta mugak zehaztuko dira Botere Judizialaren Lege Organikoan eta Espainia kide den nazioarteko itun eta hitzarmenetan xedatutakoaren arabera.
‎2 Espainiako auzitegi zibilek ez dute beren eskumenpean jarritako auzien gaineko ardurarik hartuko, honako inguruabar hauetako bat gertatzen denean:
‎2) Espainia zein nazioarteko itun edo hitzarmenetako kide izan, eta, hori dela bide, eratxiki zaionean beste estatu bati auziaren gaineko jurisdikzio esklusiboa.
‎3) Behar bezala epatutako demandatua agertu ez denean, Espainiako auzitegiek duten nazioarteko eskumenaren oinarri bakarra izan badaiteke alderdiak isilbidez haien eskumendean jartzea.
Espainian egoitza edo bizilekurikke Espainian dauden tokian bertan, edo nazioko lurraldean izan duten azken bi ez dutenak demandatuak izan daitezzilekuko tokian; eta horrela ere eskumena zehazterik ez badago, orduan auzi jartzailearen egoitzako tokian izango dira demandatuak.
‎Espainian egoitza edo bizilekurikke Espainian dauden tokian bertan, edo nazioko lurraldean izan duten azken bi ez dutenak demandatuak izan daitezzilekuko tokian; eta horrela ere eskumena zehazterik ez badago, orduan auzi jartzailearen egoitzako tokian izango dira demandatuak.
‎4) Jarauntsi arazoei buruzko epaiketetan, auzitegi eskuduna izango da hildakoaren azken egoitzari dagokion tokikoa, eta, hildakoak azken egoitza atzerrian izan badu, Espainian izandako azken egoitzaren tokiko auzitegia, edo haren ondasun gehienak diren tokiko auzitegia, demandatzaileak hala aukeratuta.
‎6) Ohorerako eskubide, pertsona eta familiaren bizitza pribaturako eskubide, eta norberaren irudirako eskubideen arloetan, eta, oro har, oinarrizko eskubideen babes zibilaren arloan, demandatzailearen egoitzako auzitegia izango da eskuduna, eta, demandatzaileak egoitza Espainiako lurraldean ez badu, tako auzitegia izango da eskuduna. kasuan kasuko oinarrizko eskubidea urratu duen egitatea non gauzatu eta ber
‎12) Elkarlehia desleialari buruzko epaiketetan, demandatuak establezimendua zein tokitan izan eta bertako auzitegia izango da eskuduna, eta, demandatuak establezimendurik ez badu, bere bizileku edo egoitza zein tokitan izan eta bertako auzitegia izango da esleialeko egintza non gauzatu, edo eginkuduna; demandatuak hori Espainiako lurraldean ez badu, elkarlehia destzak ondoreak non sortu, eta bertako auzitegia izango da eskuduna, demandatzaileak hala aukeratuta.
‎14) Prozesuetan, akzioak egikaritzen direnean, kontratazioaren baldintza orokorreko klausulak kontratuari ez eransteko edo horien deuseztasuna adierazteko, demandatzailearen egoitzako auzitegia izango da eskuduna. Era berean, gai horretan akzio adierazlea, bukarazte akzioa edo atzera jotzeko akzioa egikaritzen direnean, demandatuak establezimendua non izan eta bertako auzitegia izango da eskuduna, eta demandatuak establezimendurik ez badu, beraren egoitzari dagokion auzitegia izango da eskuduna; demandatuak egoitza Espainiako lurraldean ez badu, atxikimendua egin den tokiko auzitegia izango da eskuduna.
‎duen tokiko auzitegia; demandatuak hori Espainiako lurraldean ez badu, auzi jartzailearen egoitzaren tokikoa.
‎Alderdiak hala eskaturik bakarrik eta beraren kontura, komunikazioa argitaratuko da, probintziako edo autonomia erkidegoko «aldizkari ofizialean», «Estatuko Aldizkari Ofizialean», edo Espainia osoan nahiz probintzian zabalkundea duen egunkari batean.
‎1 Atzerrian epaiketako jarduna gauzatzeko, idatzagiriak bideratuko dira, Espainiak izenpetu nazioarteko itunen, eta, halakorik izan ezean, barne legeria aplikagarriaren arabera.
‎2 Arau horietan xedatutakoaren arabera jardungo da, halaber, atzerriko agintari judizialek eskatzen badute Espainiako epaitegi eta auzitegien lankidetza.
‎Hori gertatu da, adibidez, Ondasun Higikorrak Epeka Saltzeari buruzko Legearen 15 artikuluko zenbait paragrafoarekin eta lehenengo xedapen gehigarriarekin. Espainiako antolamenduan prozesu monitorioa sartu da, eta, aipatu legeak araututako kontratuetan gertatu ez bezala, lege honetan esanbidez jaso dira ordaindu gabeko epeengatiko zorrak. Horregatik, beharrezkoa da zenbait tituluri eratxikitako betearazpena lege honetan xedatutakoari egokitzea.
‎Nazioko lurraldean gauzatutako prozesu zibilei Espainiako prozesu arauak soilik aplikatuko zaizkie, nazioarteko itun eta hitzarmenek ezar dezaketena salbuetsita.
‎Arauketa horietan, izapide berezi hau ez da muntaren arabera mugatzen. Dena den, jurisdikzio babeserako tresna hau Espainiako prozesu zibilaren sisteman sartzean, egokiagotzat jo da munta zentzuzko kopurura mugatzea. Horrela, gehiegizkoak ez diren diruzko erreklamazioak izapidetzea ahalbidetu da; dena den, munta horiek hitzezko epaiketan ezarri munta muga gainditu behar dute.
‎2) Agiriak izatea Espainian kautotzat jotzeko legeztapena edo apostila, eta beharrezkoak diren gainerako betekizunak.
‎3 Artikulu honen aurreko paragrafoetan aipatu atzerriko agiriek borondatezko adierazpenak jasotzen badituzte, adierazpenok badirela frogatutzat joko da, baina euren eragingarritasuna izango da, negozio juridikoen gaitasun, objektu eta forma arloetan Espainiako eta atzerriko arauek zehaztutakoa.
‎Ikuspuntu horretatik, begi bistakoa da katedratik eta lanbide juridikoetatik hainbat ahots entzun izan direla aipatu legea, egun Espainian indarrean dagoena, lortu arte. Hori dela eta, lege berria urte luzeetan igarri eta sustatutako eraldaketaren fruitua da.
‎XIX. mendean zehar, kodegintza prozesuak gertatu ziren Espainia eta Frantzian, nekin bada ere, Europan, XIX. mendean, prozesuko legerien helburua izan zen es eta prozesu horien zuzeneko fruitua da, izan ere, lurralde euskaldunetan egun prozesu zibilari buruz indarrean dagoen legeria. Kronologia eta gorabehera desberditatuko lurraldearen barruan jurisdikzioak bateratzea.
‎Gai hori, alabaina, nahiko konplexua da Espainiako estatuko lurralde euskaldunen kasuan, bertan foruak ezabatzeko prozesua urteetan luzatu baitzen.
Espainiako estatuko lurralde euskaldunen kasuan, 1841 urteko xedapenek lurralde historikoen foru antolaketaren arlo batzuk ezabatu zituzten, eta, ondoren, 1881 urteko legeriak prozesu zibila arautu zuen. Batzuk eta besteek eragin zuten prozesu zibilaren behin betiko itxuraketa gaztelania hutsez egitea.
‎1978 urtean Espainiako Konstituzioa argitaratzean, aitortu egin zen, gaztelaniaz aparte, beste hizkuntza batzuk ere ofizialak direla euren autonomia erkidegoetan. Bistan denez, jokatzeko eremu berria eragin du horrek hainbat arlotan, eta, horien artean, prozesu zibilaren esparruan.
‎Prozesu zibilean euskara aise erabil dadin, oraindik bide luzea egin beharra dago. Eta, bide horretan, garrantzi handikoa izan daiteke prozesu zibilari buruzko lege nagusiaren argitaraldi elebiduna prestatzea, lege hori aplikagarria baita Espainiako estatuko lurralde euskaldunetan. Argitaraldi elebidun hori ezinbesteko tresna gertatuko da Justizia Administrazioaren barruan euskara normalizatzeko.
‎j) Deustuko Unibertsitateak dagoeneko argitaratuak ditu hainbat testu zibil, eta aurrekari horiek aintzakotzat hartu dira, egun Espainiako estatuan indarrean dagoen zuzenbide zibilaren sistema osoarekin koherentzia bermatzeko. Bestalde, Deustuko Unibertsitateak berak hornitutako datu base terminologikoa erabili da, eta, horrekin batera, EUSKALTERM datu basea, Prozedura Zibilaren Legeari buruzko euskaraz argitaratuta dauden doktrina lanak, bereziki Eleria aldizkariak argitaratu dituenak, eta UZEI erakunde espezializatuak bere garaian prozesuko zuzenbideari buruz prestatutako berbategia.
‎523 artikulua. Indar betearazlea Espainian . Prozedurari aplikatu beharreko legea
‎1 Atzerriko epai irmoak eta gainerako titulu betearazleak Espainian betearazteko, kontuan izan behar da nazioarteko itunetan eta nazioarteko lankidetza juridikoari buruzko lege xedapenetan ezarritakoa.
‎2 Atzerriko epai eta titulu betearazleak Espainian betearaziko dira, lege honen xedapenen arabera, Espainian indarrean dauden nazioarteko itunetan besterik agintzen ez denetan.
‎2 Atzerriko epai eta titulu betearazleak Espainian betearaziko dira, lege honen xedapenen arabera, Espainian indarrean dauden nazioarteko itunetan besterik agintzen ez denetan.
‎Irmo ez diren atzerriko epaiak ere ezin dira behin behinean betearazi, Espainian indarrean dauden nazioarteko itunetan esanbidez aurkakoa xedatu ezik.
‎Lege hau ematen da Espainiako Konstituzioaren 149.1.6 artikuluaren arabera estatuari dagokion eskumenaren babespean; horrek ez dio kalterik egingo autonomia erkidegoen zuzenbide substantiboaren berezitasunek ondorioztatutako espezialitateei.
‎Europako dirua (euroa) bete betean ezarri aurretik, sei hilabete lehenago gutxienez, Gobernuak diru horretara bihurtuko ditu lege honek pezetetan jasotako zenbatekoak, Botere Judizialaren Kontseilu Nagusiak txostena egin eta Estatuko Kontseiluak irizpena eman ondoren. Kasu horretan, diru horren zatikiak ezabatu eta zenbatekoak euroetantatu ohi den bezala, horiek erraz erabil ezarriko dira, Espainiako legeetan gertzeko modukoak izan daitezen. Aurrekoa gorabehera, Europako diruaren araberako zenbateko berriekin batera, eutsi egingo zaie lege honek epaiketa mota zehazteari eta errekurtsoak baliatzeari buruzko erregeletan pezetetan ezarritako zenbatekoei*.
‎Kode Zibilaren I. liburuko VIII. tituluaren ondoriozko absentziak eratorri jardunean, epaile eskuduna izango da Espainiako lurraldean absentea urtebetean bizi izan den azken lekua zein izan eta leku horretakoa, eta, halakorik izan ezean, azken egoitza non izan eta bertakoa.
‎Atzerriko herrietan emandako epai irmoek Espainian izango dute kasuan kasuko itunek ezarritako indarra.
‎Epaiok zein naziotan eman eta nazio horrekin egindako itun berezirik ez badago, Espainian emandako betearazpen aginduek izango dute nazio horretan izan dezaketen indar bera.
‎Betearazpen agindua bada jurisprudentziaren ondorioz Espainiako auzitegiek emandakoak betearazten ez dituzten nazioetatik batekoa, horrek Espainian ez du indarrik izango.
‎Betearazpen agindua bada jurisprudentziaren ondorioz Espainiako auzitegiek emandakoak betearazten ez dituzten nazioetatik batekoa, horrek Espainian ez du indarrik izango.
‎Betearazpen agindua ez badago aurreko hiru artikuluetan azaldu kasuetatik batean ere, Espainian indarra izango du, honako ingurabar hauek biltzen baditu:
‎3 Bete behar den betebeharra Espainian legezkoa izatea.
‎4 Betearazpen aginduaren agiriak betetzea hori emandako nazioan kautotzat hartzeko nahitaezkoak diren betekizunak, eta Espainiako legeetarako beharrezkoak direnak, Espainian fede emateko.
‎4 Betearazpen aginduaren agiriak betetzea hori emandako nazioan kautotzat hartzeko nahitaezkoak diren betekizunak, eta Espainiako legeetarako beharrezkoak direnak, Espainian fede emateko.
‎Adierazpenak jasotzen badu pertsona zehatz batzuk, horiek hildakoaren ondorengoak izan, aurrekoak izan edo ezkontidea izan, abintestato jaraunsle bakarrak direla, adierazpen hori eskuratu ahal izango da notario legeriaren araberako izapidetza duen nabaritasun aktaren bidez, baldin eta notarioa gaituta badago, kausatzaileak Espainian azken egoitza zein lekutan izan eta leku horretan jarduteko; gainera, notario horren aurrean gauzatuko da lekuko bidezko froga edo agiri froga zehatza.
‎Prozedura sustatu ahal izango du adingabearen gaineko zaintza eratxikita duen pertsona, erakunde edo organismoak, kasuan kasuko hitzarmenean ezarritako betebeharrak betetzeko ardura duen Espainiako agintaritza nagusiak, eta, horren ordezkari gisa, agintaritzak izendatutako pertsonak.
‎Amaitzeko, justizia zibila eragingarri izateak esan nahi du epai hobeak ematea. Epaiok etorkizunerako oinarri sendoak eratuko dituzte, Espainiako zuzenbide iturrien sistemaren barruan. Era berean, epaiok lagungarri izango dira, bihar etzi auziak saihesteko eta legearen araberako berdintasuna indartzeko, betiere epaitzeko askatasunari, eta jurisprudentziaren bilakaerari eta aldaketari kalterik egin gabe.
‎Baina, biletan jasotako balio iraunkorreko prin batez ere, prozedura zibilari buruz lege berria behar da, horrek egiazkotasunez adierazi eta gauzatu behar baitu babes judizial eragingarriaren konpromisoak dakarren pentsaera aldaketa nabaria. Horretarako, legeak errespetatu behar ditu Espainiaren kultura eremu bereko beste herrialde batzuen prozesu lege zitzipio, erregela eta irizpideak. Ordena zibilaz besteko jurisdikzio ordenetan adierazi eta gauzatu behar da, berebat, aipatu pentsaera aldaketa nabaria, lege berria izango baita prozesuko lege ordezko eta erkidea.
‎Irizpide horiek prozesuko berme guztiekin bat egin behar dute, eta, gauzak horrela, legeak, beste xedapen batzuen artean, Espainiako zuzenbidean eta beste antolamendu juridiko batzuetan ezaguna den preklusio erregela ezarri du, egitateak eta oinarri juridikoak alegatzeko. Ildo horretatik, legean negozio juridikoen deuseztasunari buruzko bidegabeko eztabaida bikoitza, bata, salbuespen bitartezkoa; bestea, aldiz, demanda edo akzio bitartezkoa?
‎Aurreko artikuluek aipatutako jarduna Espainiako lurraldean sustatuz gero, Merkataritzako Kodeak edo lege honek kasuan kasuan zehazten dituen aginduen mende egongo da jardun hori.
‎2110 artikuluan xedatutakoaren arabera, Espainiako kontsulek borondatezko edozein jurisdikzio egintzatan jarduten badute, ahaleginak egingo dituzte, ahal den neurrian, lege honen aginduetara moldatzeko.
‎5) Espainiak berretsitako itunek enbargaezintzat jo dituzten ondasun eta kopuruak.
‎3) 951 artikulutik 958.erakoak, atzerriko auzitegien epaiek Espainian duten eragingarritasunari buruzkoak. Halere, indarrean egongo dira Arlo Zibileko Nazioarteko Lankidetza Juridikoaren Legea indarrean jarri arte.
‎Auzitegiari kautela neurriak eska diezazkioke Espainian ebazteke dagoen tartekaritza prozesuan alderdi dela, edo, hala denean, Tartekaritza Legearen 38 artikuluan aipatu formalizazio judiziala eskatu duela egiaztatzen duenak; orobat, erakunde tartekaritzari dagokionez, kasuan kasuko erakundeari beraren erregelamenduaren araberako eskabide edo enkargu egokia aurkeztu diola egiaztatzen duenak ere.
‎Halaber, aplikatu beharreko itun eta hitzarmenen arabera, atzerrian gauzatu jurisdikzio edo tartekaritza prozesuko alderdi dela egiaztatzen duenak Espainiako auzitegiari eska diezaioke kautela neurriak hartzea, Espainiako auzitegiei soil soilean ez badagokie auzi nagusiaren gaineko eskumena.
‎Halaber, aplikatu beharreko itun eta hitzarmenen arabera, atzerrian gauzatu jurisdikzio edo tartekaritza prozesuko alderdi dela egiaztatzen duenak Espainiako auzitegiari eska diezaioke kautela neurriak hartzea, Espainiako auzitegiei soil soilean ez badagokie auzi nagusiaren gaineko eskumena.
‎Fiskaltza eta kautela neurriak eskatu dituena entzun ondoren, auzitegiak uste badu jurisdikziorik edo eskumen objektiborik ez duela, autoa emango du, auziaren gaineko ardurarik ez duela adieraziz. Horrez gain, auzitegiak alderdiei igorriko die autoa, euron eskubideak egikari ditzaten auziaren gaineko eskumena duen auzitegian, bal neurrien eskabidea egiten duenak epaidin eta abstentzio horren oinarria bada Espainiako auzitegien jurisdikziorik eza. Gauza bera aginduko da kautelaketa nagusian zer erreklamatu nahi duen aintzat hartu eta horren arabera aplikagarri diren legezko foruak, horiek aginduzkoak izan ala ez, ezin badira izan auzitegiaren lurralde eskumenaren oinarri.
‎Interesdunak edo horren legezko ordezkariak hala eskatuta, Erregistroko arduradunak haren izen berezia ordeztuko du, horrek Espainiako hizkuntzetatik edozeinetan duen onomastika baliokidearekin.
‎Interesdunak edo horren legezko ordezkariak hala eskatuta Erregistroko arduradunak abizenen ortografia erregularizatuko du, Erregistroan inskribatutako forma egokia ez bada Espainiako hizkuntza horren gramatika eta fonetikaren arabera.
‎Ez da beharrezkoa izango aurreko artikuluko lehen betekizuna gertatzea abizen bat aldatzeko edo aldarazteko, hori deduaren aurkakoa denean edo eragozpen handiak sortzen dituenean, ezta Espainiako abizen baten desagerpena saihesteko ere.
Espainiako Erregistro Zibilean inskribatuko dira adierazpenak eta gainerako egitateak, baldin eta horiek espainiarraren izaera juridikoa edo Iberoamerikako nahiz Filipinetako nazionalarena ukitzen badute, hura herrialdeotako nazionalek edo espainiarrek hitzarmenen arabera izanik.
‎Kode Zibilaren I. liburuko, I. tituluan xedatutakoari kalterik egin gabe, eta gurasoen atzerritartasuna agertzen ez den artean, Espainiako lurraldean jaioak espainiar direla uste izango da, gurasoak ere Espainian jaioak badira.
‎Kode Zibilaren I. liburuko, I. tituluan xedatutakoari kalterik egin gabe, eta gurasoen atzerritartasuna agertzen ez den artean, Espainiako lurraldean jaioak espainiar direla uste izango da, gurasoak ere Espainian jaioak badira.
‎Bestalde, legeak arazo jakin batzuen inguruan xedatutakoa osatu eta garatzen da; arazo horiek, besteak beste, hurrengoak dira: izen berezia nork ezartzen duen eta nola; abizenak, orokorrean; errege ematearen ondorioz legitimatutakoaren abizenak eta Espainiako naziotasuna eskuratzen dituztenena; amak bakarrik aitortu duen naturaren araberako seme edo alabaren abizenak alderanzteko erregelak; adopziozko abizenak eta izen abizenei buruzko espedienteak. Adopziozko seme alaben abizenen kasuan, Kode Zibilak azken eraldaketaren ondoren xedatutakoa aplikatzen da, eta, tantiboak osatu dira, adoptatuaren interesei babesik handiena emateko. horren espirituaren arabera, arau subs
‎Ezkontzaz denaz bezainbatean, erregelamendua Espainiako estatuak Aulkinari egokitu zaio. Aulki Santuaren dok Santuarekin duen indarreko hitzarmetrinak, funtsean, Kode Zibilean eta Erregistro Zibilaren Legean ere islatu dira.
‎Erregistro Zibileko organoak zuzenean eta ofizioz komunikatuko dira euren artean. Kontsulatuetako erregistroen eta Espainian daudenen arteko komunikazioa prozedura berberaren bidez egingo da.
Espainiako naziotasunarekin batera atzerriko naziotasunen bat duenak adingabe denetik, Espainiako naziotasunaren galera inskribatzeko, behar bezala egiaztatuko da, aurreko artikuluak zehaztutakoaren arabera, zein den interesdunari bere adingabetasunetik eratxiki zaion atzerriko naziotasuna, eta beren beregi Espainiako naziotasunari uko egiten diola.
‎Espainiako naziotasunarekin batera atzerriko naziotasunen bat duenak adingabe denetik, Espainiako naziotasunaren galera inskribatzeko, behar bezala egiaztatuko da, aurreko artikuluak zehaztutakoaren arabera, zein den interesdunari bere adingabetasunetik eratxiki zaion atzerriko naziotasuna, eta beren beregi Espainiako naziotasunari uko egiten diola.
‎Espainiako naziotasunarekin batera atzerriko naziotasunen bat duenak adingabe denetik, Espainiako naziotasunaren galera inskribatzeko, behar bezala egiaztatuko da, aurreko artikuluak zehaztutakoaren arabera, zein den interesdunari bere adingabetasunetik eratxiki zaion atzerriko naziotasuna, eta beren beregi Espainiako naziotasunari uko egiten diola.
‎Atzerriko herri batzuetan Espainiak kontsulatuetako edo diplomaziako funtzionariorik ez duenez gero, horietan lekapen edo gaikuntza eskaerak egin ahal izango dira, Justizia Ministerioari zuzendutako eta behar bezala kautotutako agiriaren bidez.
‎Bizilekuaren edo herritartze agiriaren ondorioz naziotasuna eman eta emate hori kopiatzen denean, edo aukera nahiz berreskuraketa inskribatzen denean, beren beregi ohartaraziko da interesdunaren seme alabek, haren guraso ahalaren menpe daudenek, Espainiako naziotasuna aukeratzeko eskubidea dutela, Kode Zibilaren 19 eta 20 artikuluen arabera.
‎Alegazio edo froga arazoak gertatu eta horiek ongitu behar badira, ezkongaiei adieraziko zaizkie, berrespen unean edo haiek atzeman direnean. Ezkongaietako batek espedientearen izapidetza zein erregistrotan egin eta erregistro horren mugapean egoitzarik ez badu, berrespena egin ahal izango du Espainiako beste erregistro zibil batean agertzearen bidez edo ahalorde bereziaren bidez.
‎Kode Zibilaren 63 artikuluan eta erregelamendu honen 239, 252 eta 255 artikuluetan xedatutakoari kalterik egin gabe, ezkontzak inskribatuko dira, baldin eta egitatearen egiatasunari eta legezkotasunari buruz zalantzarik ez badago Espainiako legearen arabera, eta ezkontzok ondoko agirietatik edozeinetan jasota badaude:
‎Elizak edo beste erlijio bateko agintariak luzatutako ziurtagirian, ezkontza egiteko forma hori Espainiako legearen arabera behar bestekoa bada.
‎Funtzionario eskudunak luzatutako ziurtagirian, horrek egiaztatzen duenean bi atzerritar Espainian ezkondu direla, horietatik edozeinen lege pertsonalak ezarritako forma beteta.
‎Deuseztasun, banantze edo dibortzioari buruzko atzerriko epaiak inskribatzeko, nahitaezkoa da Espainian horiek aitortzea prozesuko legeek xedatutakoaren arabera.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Espainia 1.700 (11,19)
España 38 (0,25)
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Espainia konstituzio 125 (0,82)
Espainia lurralde 112 (0,74)
Espainia antolamendu 55 (0,36)
Espainia naziotasun 54 (0,36)
Espainia egon 47 (0,31)
Espainia bizi 43 (0,28)
Espainia ukan 42 (0,28)
Espainia estatu 40 (0,26)
Espainia lege 34 (0,22)
Espainia sartu 33 (0,22)
Espainia zuzenbide 33 (0,22)
Espainia banku 23 (0,15)
Espainia nazio 20 (0,13)
Espainia legeria 19 (0,13)
Espainia berretsi 17 (0,11)
Espainia indar 17 (0,11)
Espainia bizileku 16 (0,11)
Espainia herri 16 (0,11)
Espainia jabetza 16 (0,11)
Espainia gerra 14 (0,09)
Espainia gizarte 14 (0,09)
Espainia kasu 14 (0,09)
Espainia agintari 13 (0,09)
Espainia auzitegi 12 (0,08)
Espainia kontsul 12 (0,08)
Espainia askatasun 11 (0,07)
Espainia adierazi 10 (0,07)
Espainia historia 10 (0,07)
Espainia jaio 10 (0,07)
Espainia legegile 10 (0,07)
Espainia beste 9 (0,06)
Espainia errege 9 (0,06)
Espainia erresuma 9 (0,06)
Espainia ez 9 (0,06)
Espainia modu 9 (0,06)
Espainia sistema 9 (0,06)
Espainia barne 8 (0,05)
Espainia finkatu 8 (0,05)
Espainia herritar 8 (0,05)
Espainia hizkuntza 8 (0,05)
Espainia kide 8 (0,05)
Espainia atzerri 7 (0,05)
Espainia egin 7 (0,05)
Espainia europar 7 (0,05)
Espainia gobernu 7 (0,05)
Espainia handiki 7 (0,05)
Espainia konkurtso 7 (0,05)
Espainia konstituzionalismo 7 (0,05)
Espainia legezko 7 (0,05)
Espainia Europa 6 (0,04)
Espainia ere 6 (0,04)
Espainia izenpetu 6 (0,04)
Espainia lan 6 (0,04)
Espainia diplomazia 5 (0,03)
Espainia egoitza 5 (0,03)
Espainia egonaldi 5 (0,03)
Espainia gauzatu 5 (0,03)
Espainia gelditu 5 (0,03)
Espainia jarduera 5 (0,03)
Espainia lortu 5 (0,03)
Espainia nazioarteko 5 (0,03)
Espainia tradizio 5 (0,03)
Espainia aitortu 4 (0,03)
Espainia azken 4 (0,03)
Espainia bigarren 4 (0,03)
Espainia erregistro 4 (0,03)
Espainia gertatu 4 (0,03)
Espainia hitzarmen 4 (0,03)
Espainia jatorrizko 4 (0,03)
Espainia jurisprudentzia 4 (0,03)
Espainia kanporatu 4 (0,03)
Espainia kodegintza 4 (0,03)
Espainia kokatu 4 (0,03)
Espainia kontsumitzaile 4 (0,03)
Espainia lehenengo 4 (0,03)
Espainia muga 4 (0,03)
Espainia sinatu 4 (0,03)
Espainia sozietate 4 (0,03)
Espainia tratatu 4 (0,03)
Espainia tributu 4 (0,03)
Espainia y 4 (0,03)
Espainia zein 4 (0,03)
Espainia zigor 4 (0,03)
Espainia GEEA 3 (0,02)
Espainia II. 3 (0,02)
Espainia absolutismo 3 (0,02)
Espainia administrazio 3 (0,02)
Espainia agentzia 3 (0,02)
Espainia alderdi 3 (0,02)
Espainia barru 3 (0,02)
Espainia behin 3 (0,02)
Konbinazioak (3 lema)
Espainia antolamendu juridiko 45 (0,30)
Espainia konstituzio historia 34 (0,22)
Espainia konstituzio auzitegi 15 (0,10)
Espainia jabetza erregistratzaile 13 (0,09)
Espainia indar egon 12 (0,08)
Espainia naziotasun eskuratu 12 (0,08)
Espainia askatasun sartu 11 (0,07)
Espainia lurralde egon 10 (0,07)
Espainia gerra zibil 9 (0,06)
Espainia ukan sozietate 9 (0,06)
Espainia adierazi konkurtso 8 (0,05)
Espainia naziotasun galdu 8 (0,05)
Espainia ukan eskubide 8 (0,05)
Espainia berretsi nazioarteko 7 (0,05)
Espainia europar Batasuna 7 (0,05)
Espainia konstituzio antolamendu 7 (0,05)
Espainia lurralde kanporatu 7 (0,05)
Espainia lurralde sartu 7 (0,05)
Espainia zuzenbide estatu 7 (0,05)
Espainia egon atzerritar 6 (0,04)
Espainia modu ofizial 6 (0,04)
Espainia atzerri ukan 5 (0,03)
Espainia legezko bizileku 5 (0,03)
Espainia lurralde irten 5 (0,03)
Espainia lurralde oso 5 (0,03)
Espainia nazio batasun 5 (0,03)
Espainia naziotasun berreskuratu 5 (0,03)
Espainia naziotasun ukan 5 (0,03)
Espainia ukan ordezkari 5 (0,03)
Espainia bigarren errepublika 4 (0,03)
Espainia bizileku ukan 4 (0,03)
Espainia estatu eredu 4 (0,03)
Espainia jatorrizko naziotasun 4 (0,03)
Espainia konstituzio zuzenbide 4 (0,03)
Espainia lege bizi 4 (0,03)
Espainia lurralde ez 4 (0,03)
Espainia lurralde non 4 (0,03)
Espainia lurralde ukan 4 (0,03)
Espainia sartu debeku 4 (0,03)
Espainia barne zuzenbide 3 (0,02)
Espainia beste hizkuntza 3 (0,02)
Espainia egonaldi baimen 3 (0,02)
Espainia errege izendatu 3 (0,02)
Espainia estatu euskal 3 (0,02)
Espainia estatu lurralde 3 (0,02)
Espainia ez egon 3 (0,02)
Espainia gizarte erlijio 3 (0,02)
Espainia hitzarmen horiek 3 (0,02)
Espainia II. errepublika 3 (0,02)
Espainia izenpetu nazioarteko 3 (0,02)
Espainia jaio baina 3 (0,02)
Espainia kokatu ondasun 3 (0,02)
Espainia konkurtso zuzenbide 3 (0,02)
Espainia konstituzio ezarri 3 (0,02)
Espainia konstituzionalismo historia 3 (0,02)
Espainia kontsumitzaile eskubide 3 (0,02)
Espainia lege aplikatu 3 (0,02)
Espainia legeria aplikatu 3 (0,02)
Espainia lurralde askatasun 3 (0,02)
Espainia lurralde jaio 3 (0,02)
Espainia sistema juridiko 3 (0,02)
Espainia ukan kontsul 3 (0,02)
Espainia absolutismo berrezarri 2 (0,01)
Espainia adierazi lurralde 2 (0,01)
Espainia agintari hala 2 (0,01)
Espainia agintari informazio 2 (0,01)
Espainia aitortu atzerri 2 (0,01)
Espainia antolamendu sartu 2 (0,01)
Espainia auzitegi zibil 2 (0,01)
Espainia azken egoitza 2 (0,01)
Espainia azken errege 2 (0,01)
Espainia banku nahi 2 (0,01)
Espainia barne legeria 2 (0,01)
Espainia berretsi eskubide 2 (0,01)
Espainia beste konstituzio 2 (0,01)
Espainia bizileku baimen 2 (0,01)
Espainia egon behar 2 (0,01)
Espainia egon kontsul 2 (0,01)
Espainia egonaldi luzatu 2 (0,01)
Espainia erregistro zibil 2 (0,01)
Espainia erresuma demandatu 2 (0,01)
Espainia estatu barru 2 (0,01)
Espainia estatu erlijio 2 (0,01)
Espainia estatu gobernuburu 2 (0,01)
Espainia estatu hizkuntza 2 (0,01)
Espainia estatu nazioarteko 2 (0,01)
Espainia Europa erkidego 2 (0,01)
Espainia Europa Kontseilua 2 (0,01)
Espainia finkatu egon 2 (0,01)
Espainia GEEA epai 2 (0,01)
Espainia gerra sartu 2 (0,01)
Espainia gizarte segurantza 2 (0,01)
Espainia herri berretsi 2 (0,01)
Espainia herri egon 2 (0,01)
Espainia herri guzti 2 (0,01)
Espainia herri ondare 2 (0,01)
Espainia herritar guzti 2 (0,01)
Espainia hizkuntza edozein 2 (0,01)
Espainia hizkuntza hori 2 (0,01)
Espainia indar ukan 2 (0,01)
Espainia konkurtso tradizio 2 (0,01)
Espainia konstituzio arabera 2 (0,01)
Espainia konstituzio artean 2 (0,01)
Espainia konstituzio I. 2 (0,01)
Espainia konstituzio sistema 2 (0,01)
Espainia konstituzio tradizio 2 (0,01)
Espainia konstituzionalismo sorrera 2 (0,01)
Espainia lan aritu 2 (0,01)
Espainia lege egin 2 (0,01)
Espainia lege jaso 2 (0,01)
Espainia legegile ez 2 (0,01)
Espainia lehenengo aldiz 2 (0,01)
Espainia lurralde egoiliar 2 (0,01)
Espainia lurralde ekarri 2 (0,01)
Espainia lurralde eredu 2 (0,01)
Espainia lurralde gauzatu 2 (0,01)
Espainia lurralde jarraitu 2 (0,01)
Espainia lurralde joan 2 (0,01)
Espainia lurralde kokatu 2 (0,01)
Espainia lurralde lege 2 (0,01)
Espainia lurralde zatiketa 2 (0,01)
Espainia modu irregular 2 (0,01)
Espainia nazio banku 2 (0,01)
Espainia nazioarteko zein 2 (0,01)
Espainia nazioarteko zigor 2 (0,01)
Espainia naziotasun ez 2 (0,01)
Espainia naziotasun lege 2 (0,01)
Espainia sartu nahi 2 (0,01)
Espainia sinatu nazioarteko 2 (0,01)
Espainia tradizio historiko 2 (0,01)
Espainia tradizio juridiko 2 (0,01)
Espainia tratatu horiek 2 (0,01)
Espainia tributu sistema 2 (0,01)
Espainia ukan egoitza 2 (0,01)
Espainia ukan eurak 2 (0,01)
Espainia zigor legeria 2 (0,01)
Espainia zuzenbide historiko 2 (0,01)
Espainia zuzenbide zigor 2 (0,01)
Espainia absolutismo behin 1 (0,01)
Espainia administrazio atzerri 1 (0,01)
Espainia administrazio ukan 1 (0,01)
Espainia administrazio zehatu 1 (0,01)
Espainia agentzia ebazpen 1 (0,01)
Espainia agentzia sortu 1 (0,01)
Espainia agintari agiri 1 (0,01)
Espainia agintari eginbide 1 (0,01)
Espainia agintari judizial 1 (0,01)
Espainia agintari komunikazio 1 (0,01)
Espainia agintari publiko 1 (0,01)
Espainia agintari zein 1 (0,01)
Espainia alderdi hori 1 (0,01)
Espainia alderdi politiko 1 (0,01)
Espainia alderdi sozialista 1 (0,01)
Espainia antolamendu atal 1 (0,01)
Espainia antolamendu barneratu 1 (0,01)
Espainia antolamendu ez 1 (0,01)
Espainia antolamendu jaso 1 (0,01)
Espainia antolamendu prozesu 1 (0,01)
Espainia antolamendu tratu 1 (0,01)
Espainia atzerri ordezkari 1 (0,01)
Espainia atzerri tropa 1 (0,01)
Espainia auzitegi arrunt 1 (0,01)
Espainia auzitegi asko 1 (0,01)
Espainia auzitegi aurkeztu 1 (0,01)
Espainia auzitegi eman 1 (0,01)
Espainia auzitegi eskatu 1 (0,01)
Espainia auzitegi jaso 1 (0,01)
Espainia auzitegi jurisdikzio 1 (0,01)
Espainia auzitegi jurisprudentzia 1 (0,01)
Espainia auzitegi soil 1 (0,01)
Espainia auzitegi ukan 1 (0,01)
Espainia banku autonomia 1 (0,01)
Espainia banku egin 1 (0,01)
Espainia banku ere 1 (0,01)
Espainia banku erregistro 1 (0,01)
Espainia banku eskuma 1 (0,01)
Espainia banku gordailutu 1 (0,01)
Espainia banku itundu 1 (0,01)
Espainia banku jota 1 (0,01)
Espainia banku oinarrizko 1 (0,01)
Espainia barne antolamendu 1 (0,01)
Espainia barne arautegi 1 (0,01)
Espainia barne egitura 1 (0,01)
Espainia barru egon 1 (0,01)
Espainia barru ere 1 (0,01)
Espainia behin betiko 1 (0,01)
Espainia berretsi giza 1 (0,01)
Espainia berretsi itun 1 (0,01)
Espainia berretsi LANE 1 (0,01)
Espainia beste agintaritza 1 (0,01)
Espainia beste erregistro 1 (0,01)
Espainia beste herrialde 1 (0,01)
Espainia beste hiri 1 (0,01)
Espainia bizi baimen 1 (0,01)
Espainia bizi baimendu 1 (0,01)
Espainia bizi egon 1 (0,01)
Espainia bizi eskubide 1 (0,01)
Espainia bizileku behin 1 (0,01)
Espainia bizileku eskuratu 1 (0,01)
Espainia bizileku ez 1 (0,01)
Espainia bizileku nahiz 1 (0,01)
Espainia diplomazia misio 1 (0,01)
Espainia egin ahal 1 (0,01)
Espainia egin egoitza 1 (0,01)
Espainia egin kontratu 1 (0,01)
Espainia egin nazioarteko 1 (0,01)
Espainia egoitza finko 1 (0,01)
Espainia egon baimen 1 (0,01)
Espainia egon edozein 1 (0,01)
Espainia egon ez 1 (0,01)
Espainia egon komunikazio 1 (0,01)
Espainia egon nahi 1 (0,01)
Espainia egon pertsona 1 (0,01)
Espainia egon toki 1 (0,01)
Espainia ere beste 1 (0,01)
Espainia ere estatu 1 (0,01)
Espainia ere lurralde 1 (0,01)
Espainia ere sinatu 1 (0,01)
Espainia errege etxe 1 (0,01)
Espainia errege familia 1 (0,01)
Espainia erregistro ziurtagiri 1 (0,01)
Espainia erresuma atzerri 1 (0,01)
Espainia erresuma epe 1 (0,01)
Espainia erresuma estatutu 1 (0,01)
Espainia erresuma gisa 1 (0,01)
Espainia erresuma kasu 1 (0,01)
Espainia estatu autonomia 1 (0,01)
Espainia estatu baterakoi 1 (0,01)
Espainia estatu benetako 1 (0,01)
Espainia estatu ere 1 (0,01)
Espainia estatu eskuma 1 (0,01)
Espainia estatu Espainia 1 (0,01)
Espainia estatu gainerako 1 (0,01)
Espainia estatu indar 1 (0,01)
Espainia estatu izen 1 (0,01)
Espainia estatu katoliko 1 (0,01)
Espainia estatu ordezkaritza 1 (0,01)
Espainia estatu XIX. 1 (0,01)
Espainia estatu zerbitzura 1 (0,01)
Espainia Europa hitzarmen 1 (0,01)
Espainia Europa zuzentarau 1 (0,01)
Espainia ez ukan 1 (0,01)
Espainia gauzatu egunero 1 (0,01)
Espainia gauzatu jarduera 1 (0,01)
Espainia gauzatu lan 1 (0,01)
Espainia gauzatu utzi 1 (0,01)
Espainia GEEA jurisprudentzia 1 (0,01)
Espainia gerra adierazi 1 (0,01)
Espainia gerra egin 1 (0,01)
Espainia gertatu egitate 1 (0,01)
Espainia gertatu lan 1 (0,01)
Espainia gizarte aniztasun 1 (0,01)
Espainia gizarte banandu 1 (0,01)
Espainia gizarte behar 1 (0,01)
Espainia gizarte bizi 1 (0,01)
Espainia gizarte egon 1 (0,01)
Espainia gizarte modu 1 (0,01)
Espainia gizarte ukan 1 (0,01)
Espainia gizarte zatiketa 1 (0,01)
Espainia gobernu bera 1 (0,01)
Espainia gobernu egiaztatu 1 (0,01)
Espainia gobernu erabaki 1 (0,01)
Espainia gobernu sistema 1 (0,01)
Espainia gobernu uste 1 (0,01)
Espainia gobernu zein 1 (0,01)
Espainia handiki ondasun 1 (0,01)
Espainia herri bateratu 1 (0,01)
Espainia herri defendatzaile 1 (0,01)
Espainia herri erakunde 1 (0,01)
Espainia herri ere 1 (0,01)
Espainia herri halako 1 (0,01)
Espainia herri hori 1 (0,01)
Espainia herri ordezkatu 1 (0,01)
Espainia herritar hirugarren 1 (0,01)
Espainia herritar kasu 1 (0,01)
Espainia herritar laster 1 (0,01)
Espainia herritar tratatu 1 (0,01)
Espainia historia beste 1 (0,01)
Espainia historia etapa 1 (0,01)
Espainia historia ez 1 (0,01)
Espainia historia indar 1 (0,01)
Espainia historia nazio 1 (0,01)
Espainia historia nekazaritza 1 (0,01)
Espainia hizkuntza hitz 1 (0,01)
Espainia hizkuntza itzuli 1 (0,01)
Espainia hizkuntza modalitate 1 (0,01)
Espainia indar ez 1 (0,01)
Espainia indar ezin 1 (0,01)
Espainia izenpetu ukan 1 (0,01)
Espainia jaio atzerritar 1 (0,01)
Espainia jarduera bat 1 (0,01)
Espainia jarduera ekonomiko 1 (0,01)
Espainia jarduera gauzatu 1 (0,01)
Espainia jarduera modu 1 (0,01)
Espainia jarduera zehatz 1 (0,01)
Espainia jurisprudentzia ez 1 (0,01)
Espainia kanporatu ezan 1 (0,01)
Espainia kasu aplikatu 1 (0,01)
Espainia kasu ere 1 (0,01)
Espainia kasu horiek 1 (0,01)
Espainia kodegintza alor 1 (0,01)
Espainia kodegintza ez 1 (0,01)
Espainia kodegintza ondoriozko 1 (0,01)
Espainia kodegintza osatu 1 (0,01)
Espainia kokatu egon 1 (0,01)
Espainia konkurtso ireki 1 (0,01)
Espainia konkurtso nagusi 1 (0,01)
Espainia konstituzio aipatu 1 (0,01)
Espainia konstituzio aitortu 1 (0,01)
Espainia konstituzio aldarrikatu 1 (0,01)
Espainia konstituzio argitaratu 1 (0,01)
Espainia konstituzio atal 1 (0,01)
Espainia konstituzio atera 1 (0,01)
Espainia konstituzio aurre 1 (0,01)
Espainia konstituzio aurrerakoi 1 (0,01)
Espainia konstituzio bat 1 (0,01)
Espainia konstituzio bateratu 1 (0,01)
Espainia konstituzio bi 1 (0,01)
Espainia konstituzio doktrina 1 (0,01)
Espainia konstituzio eratu 1 (0,01)
Espainia konstituzio ere 1 (0,01)
Espainia konstituzio esparru 1 (0,01)
Espainia konstituzio ez 1 (0,01)
Espainia konstituzio hezkuntza 1 (0,01)
Espainia konstituzio jurisprudentzia 1 (0,01)
Espainia konstituzio kasu 1 (0,01)
Espainia konstituzio legegintza 1 (0,01)
Espainia konstituzio manu 1 (0,01)
Espainia konstituzio nagusitasun 1 (0,01)
Espainia konstituzio ohitura 1 (0,01)
Espainia konstituzio testu 1 (0,01)
Espainia konstituzio zuzenbidean 1 (0,01)
Espainia konstituzionalismo tradizio 1 (0,01)
Espainia kontsul ardurape 1 (0,01)
Espainia kontsul bestelako 1 (0,01)
Espainia kontsul borondatezko 1 (0,01)
Espainia kontsul eman 1 (0,01)
Espainia kontsul instruitu 1 (0,01)
Espainia kontsumitzaile babestu 1 (0,01)
Espainia lan antolamendu 1 (0,01)
Espainia lan egin 1 (0,01)
Espainia lan legeria 1 (0,01)
Espainia lege aplikagarri 1 (0,01)
Espainia lege babestu 1 (0,01)
Espainia lege bat 1 (0,01)
Espainia lege behar 1 (0,01)
Espainia lege beharrezko 1 (0,01)
Espainia lege betekizun 1 (0,01)
Espainia lege egon 1 (0,01)
Espainia lege errespetatu 1 (0,01)
Espainia lege gauzatu 1 (0,01)
Espainia lege hautatu 1 (0,01)
Espainia lege indar 1 (0,01)
Espainia lege neurri 1 (0,01)
Espainia lege noiz 1 (0,01)
Espainia lege ondore 1 (0,01)
Espainia lege sartu 1 (0,01)
Espainia lege urtebete 1 (0,01)
Espainia lege zehaztu 1 (0,01)
Espainia legegile bestelako 1 (0,01)
Espainia legegile gaixo 1 (0,01)
Espainia legegile kode 1 (0,01)
Espainia legegile konstituzio 1 (0,01)
Espainia legegile usu 1 (0,01)
Espainia legegile zigor 1 (0,01)
Espainia legeria agindu 1 (0,01)
Espainia legeria aitortu 1 (0,01)
Espainia legeria aldatu 1 (0,01)
Espainia legeria atxilotu 1 (0,01)
Espainia legeria banku 1 (0,01)
Espainia legeria beste 1 (0,01)
Espainia legeria espainiar 1 (0,01)
Espainia legeria ezarri 1 (0,01)
Espainia legeria funtzionario 1 (0,01)
Espainia legeria hautesle 1 (0,01)
Espainia legeria horiek 1 (0,01)
Espainia legeria inskribatu 1 (0,01)
Espainia legeria sufragio 1 (0,01)
Espainia legezko erabilera 1 (0,01)
Espainia lehenengo hauteskunde 1 (0,01)
Espainia lehenengo zuzeneko 1 (0,01)
Espainia lortu errenta 1 (0,01)
Espainia lortu etekin 1 (0,01)
Espainia lortu sarrera 1 (0,01)
Espainia lurralde absente 1 (0,01)
Espainia lurralde antolaketa 1 (0,01)
Espainia lurralde atxilotu 1 (0,01)
Espainia lurralde babesleku 1 (0,01)
Espainia lurralde beste 1 (0,01)
Espainia lurralde bizi 1 (0,01)
Espainia lurralde diru 1 (0,01)
Espainia lurralde edozein 1 (0,01)
Espainia lurralde egin 1 (0,01)
Espainia lurralde erregistratu 1 (0,01)
Espainia lurralde establezimendu 1 (0,01)
Espainia lurralde garraiatu 1 (0,01)
Espainia lurralde gertatu 1 (0,01)
Espainia lurralde ireki 1 (0,01)
Espainia lurralde jazo 1 (0,01)
Espainia lurralde kasu 1 (0,01)
Espainia lurralde konkurtso 1 (0,01)
Espainia lurralde lan 1 (0,01)
Espainia lurralde modu 1 (0,01)
Espainia lurralde muga 1 (0,01)
Espainia lurralde nahitaez 1 (0,01)
Espainia lurralde osotasun 1 (0,01)
Espainia lurralde probintzia 1 (0,01)
Espainia lurralde sarrera 1 (0,01)
Espainia lurralde sustatu 1 (0,01)
Espainia lurralde toki 1 (0,01)
Espainia lurralde utzi 1 (0,01)
Espainia lurralde zeharkatu 1 (0,01)
Espainia lurralde zein 1 (0,01)
Espainia lurralde zirkulatu 1 (0,01)
Espainia modu erregular 1 (0,01)
Espainia muga ere 1 (0,01)
Espainia muga garraiatu 1 (0,01)
Espainia muga igaro 1 (0,01)
Espainia muga postu 1 (0,01)
Espainia nazio baita 1 (0,01)
Espainia nazio bakar 1 (0,01)
Espainia nazio eman 1 (0,01)
Espainia nazio erlijio 1 (0,01)
Espainia nazio estradizio 1 (0,01)
Espainia nazio etzan 1 (0,01)
Espainia nazio homologatu 1 (0,01)
Espainia nazioarteko erantzukizun 1 (0,01)
Espainia naziotasun atzerri 1 (0,01)
Espainia naziotasun aukera 1 (0,01)
Espainia naziotasun aukeratu 1 (0,01)
Espainia naziotasun eduki 1 (0,01)
Espainia naziotasun egiaztatu 1 (0,01)
Espainia naziotasun eutsi 1 (0,01)
Espainia naziotasun gale 1 (0,01)
Espainia naziotasun lortu 1 (0,01)
Espainia naziotasun uko 1 (0,01)
Espainia sartu baimendu 1 (0,01)
Espainia sartu betekizun 1 (0,01)
Espainia sartu debekatu 1 (0,01)
Espainia sartu erraztu 1 (0,01)
Espainia sartu eskatu 1 (0,01)
Espainia sartu ezarri 1 (0,01)
Espainia sartu ukatu 1 (0,01)
Espainia sartu une 1 (0,01)
Espainia sinatu nazio 1 (0,01)
Espainia sistema berezko 1 (0,01)
Espainia sistema ekonomiko 1 (0,01)
Espainia sistema politiko 1 (0,01)
Espainia sistema XIX 1 (0,01)
Espainia sozietate anonimo 1 (0,01)
Espainia sozietate antolamendu 1 (0,01)
Espainia sozietate praktikan 1 (0,01)
Espainia sozietate zuzenbide 1 (0,01)
Espainia tratatu idazle 1 (0,01)
Espainia tributu lege 1 (0,01)
Espainia tributu legeria 1 (0,01)
Espainia ukan bazkide 1 (0,01)
Espainia ukan eragingarritasun 1 (0,01)
Espainia ukan ezarpen 1 (0,01)
Espainia ukan harreman 1 (0,01)
Espainia ukan kontsulatu 1 (0,01)
Espainia ukan ondasun 1 (0,01)
Espainia ukan ordezkaritza 1 (0,01)
Espainia y Argentina 1 (0,01)
Espainia y en 1 (0,01)
Espainia y no 1 (0,01)
Espainia zein Espainia 1 (0,01)
Espainia zein hitzarmen 1 (0,01)
Espainia zein nazioarteko 1 (0,01)
Espainia zein tratatu 1 (0,01)
Espainia zigor kode 1 (0,01)
Espainia zuzenbide bide 1 (0,01)
Espainia zuzenbide bildu 1 (0,01)
Espainia zuzenbide erregelamendu 1 (0,01)
Espainia zuzenbide eskatu 1 (0,01)
Espainia zuzenbide fakultate 1 (0,01)
Espainia zuzenbide gatazka 1 (0,01)
Espainia zuzenbide gizabanako 1 (0,01)
Espainia zuzenbide goi 1 (0,01)
Espainia zuzenbide iturri 1 (0,01)
Espainia zuzenbide maila 1 (0,01)
Espainia zuzenbide oinarrizko 1 (0,01)
Espainia zuzenbide sozietate 1 (0,01)
Espainia zuzenbide tradizio 1 (0,01)
Espainia zuzenbide ukan 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia