2002
|
|
Gaur egungo Hego Euskal Herriko Sektore Publikoaren egituraketa hamarkadan izandako trantsizio politikoaren ondorioa da, garaihorretan
|
Espainiako
Estatua autonomia estatu moduan eratu baitzen, eta azken bihamarkadetan sistema hori indarrean egon baita. 1978ko Espainiako Konstituzioaindarrean sartu ondoren, autonomia estatutuak sinatzen hasi ziren, eta horien bidezdeszentralizazio administratiboa gauzatu zen.
|
2003
|
|
Ajuria Eneko Ituna
|
Espainiako
Estatuaren autonomiaren legitimatzeko Ituna izan zen, gurean Gernikako Estatua legitimatzeko. «Politics network» bat bezala abiatu zen eta, finean, horrela ere amaitu.
|
2004
|
|
Ibarretxe Plana panpina bat da, eta jartzen zaion arroparen arabera izango da panpina eskiatzaile bat, paseorakoa edo futbolaria. Ibarretxe Plana ez dakigu oraindik
|
Espainiako
Estatuko autonomiak birformulatzeko eredu bat den, edo soberanista den. Ez dakigu kontsentsu horren arabera nahi duguna izango garen.
|
2007
|
|
Baina PLEk oso lurralde eremu zabala hartzen du: Pirinioak ukitzen dituzten Frantziako Estatuko eskualde guztiak eta
|
Espainiako
Estatuko autonomia erkidego guztiak. Irun eta Hendaia PLEn daude, baina baita Tutera eta Bordele ere, konparazio baterako.
|
|
Era berean, ez zen argi geratu ea nazionalitateak tradizioz «historiko» deitutakoak bakarrik ziren, hau da, euskalduna, katalana eta gailegoa, edo kontzeptua beste erkidego batzuei buruz hitz egiteko ere erabili zitekeen. Konstituzioan nazionalitate eta erregioen izenak ere ez ziren sartu (izatez, gaur egungo gobernu sozialistak proposatutako konstituzio eraldaketaren edukietako bat
|
Espainiako
estatuko autonomia erkidego guztien izenak konstituzio testuan sartzea da), etab., etab.
|
|
Ez dirudi koherentea denik Europako herrialde askotan eta AEBetan administrazioek tratamendu hori eskatzen duten eta Espainian egiten ez dugun emakumeen bereizketa gaitasunean konfiantza izatea». Sarbide desberdina
|
Espainiako
Estatuko autonomia erkidego bakoitzak bere kontsignei jarraitzen diela dirudi. Adibidez:
|
2012
|
|
Ekoizpen ekologikoaren bidez lortutako elikagaien gaineko kontrola tokian tokiko autoritateen eskumena da.
|
Espainiako
estatuan autonomia erkidegoen ardurapeko funtzioa da. Horiek, gehienetan, nekazaritza sailaren menpeko autoritate publikoak izendatzen dituzte funtzio horretarako (herrialde mailako batzorde edo kontseiluak); baina, kontrola erakunde pribatuen esku uzteko aukera ere badago.
|
2013
|
|
|
Espainiako
Estatuarekiko autonomiaren markoa ez ote da subirano zaletasunaren kaltetan, neurri batean?
|
2015
|
|
Nolanahi, Osakidetzak hilabeteotan egindako eskaintza ona dela defendatu zuten, eta kritika egin zieten sindikatuei, aintzat ez hartzeagatik. Izan ere, azpimarratu zuten baldintza okerragoetan lanean ari diren
|
Espainiako
Estatuko autonomia erkidegoetan grebarik ez dela egiten, eta EAEn, aldiz, bai.
|
2017
|
|
MAPAMAk azaltzen du
|
Espainiako
Estatuan autonomia erkidegoen zeregina eta eskumena dela ekoizpen ekologikoa kontrolatzea eta ziurtagiri bidez egiaztatzea.
|
2021
|
|
Lehena, hauxe:
|
Espainiako
Estatuko autonomia erkidegoen artean Nafarroan dagoela soilik espainiar sentitzen direnen ehunekorik txikiena —%5 baino gutxiago; EAEn, berriz, %9, 5, eta Katalunian, %21, 5— Eta hona bigarren datua: EAErekin konparazio erraz bat eginez gero eta kontuan hartuz gero zenbat sentitzen diren soilik espainiar, zenbat euskal herritar baino espainiarrago, zenbat berdin euskal herritar eta espainiar, zenbat espainiar baino euskal herritarrago, zenbat soilik euskal herritar, eta euskal herritar horren ordez nafar jarriz gero, parekoak dira portzentajeak.
|