Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 2.470

2000
‎Garraztasuna badago, eta garraztasun horretan historia bat; oso gogorra. Horrek sinbolizatzen du gure barruan dagoen umea, eta inozentzia nerabezaroan sartzean hil egiten dela. Nerabezaroan heriotza bat dago barrutik berriro jaiotzeko, eta hori garratza da, baina ez da etsipena.
‎Inork ezin du esan elkarlana erraza denik, baina elkarlana garatu ahal izateko gauza guztien gainetik borondatea, zintzotasuna eta argitasuna dira beharrezkoenak. Ukatu gabe oso baldintza handia dela, borroka armatuak ez du gure agenda erabat markatu behar. Azken batean konpondugabeko gatazkaren ondorio mingarria dugu aurrean, ez gatazkaren sorburua.
‎Euskal Herri baten eraikuntza, denek batean gure gain hartu duguna, prozesu berria, dudakorra, abiadura eta esperientzia berri bat da. Eskatzen du guregandik berdintasun bat hutsik gabekoa, komunikazione berdin bat, gatazkarik gabekoa. Proiektu hori zaila da plantan ezartzeko, oldartze ezin asmatuak jasan ditugu, eztabaida ez mugatuak ere.
‎Ingelesez dugu liburua baina gaztelaniaz eta euskaraz izango dugu udazkenean, okerrik ez bada. Orduan euskaldun gehiagok irakurri ahal izango du gu barrutik ikusi gaituen amerikarraren liburua. Atzerritarra izanda ere Mark Kurlanskyk bertakook erabiliko genituzkeen erreferentziak erabiliz idatzi du gure iraganaz eta orainaz.
‎Orduan euskaldun gehiagok irakurri ahal izango du gu barrutik ikusi gaituen amerikarraren liburua. Atzerritarra izanda ere Mark Kurlanskyk bertakook erabiliko genituzkeen erreferentziak erabiliz idatzi du gure iraganaz eta orainaz. Erbestekoa izanagatik, gure begiez idatzi du, handikeriarik gabe.
‎Indarrean jarri dugun prozesuan konfiantza osoa dut, lan asko egin baitut berean. Ez du gure arazoen konponbidea magikoki ekarriko, baina formula moderno bakarra da etorkizunean. Frantzian botere erregionalak oso indartsuak izanen dira geroan:
‎Beraz, nork politizatu du gure hizkuntza. Hori galde niezaioke Carlos Rilova Jericó historiagileari, Hondarribiko historiaz gatazkak jarri dituelako.
‎Lan akademikoaren funtzioetako bat gauzak sinplifikatzea omen da, bainabien bitartean, akademiak dikotomikoki banatzen dituen errealitate asko dualtasunez beteta azaltzen zaizkigu praktikan, hau da, banaketa horiek gainditzen dituenkonplexutasunaz jantzita. Nazionalismoari berezkoa zaion konplexutasun eta dualtasun horrek garrantzi handia edukiko du gure azterketan. Honen adierazle bat daelementu politiko eta kulturalen uztarketa.
‎Lehen aukerak egingarriagoa dirudi, baina, geroanproiektatzen bagara, zer aukera egonen da, epe luzera, Euskal Herri batua eraikitzeko? Nik, Iparraldetik, horrelako eskema bat arriskutsua ikusten dut, kasik esangenezakeelako, hogei urteren buruan gure euskalduntasuna desagertua izanen dela.Maila apalenetan ere, Estatu frantziarrak inongo borondaterik ez du gure euskalizaera onartzeko. Beraz, gaudenean jarraituz, hogei urteren buruan hemengo lurraldea da Euskal Herri gisa kontsideratu, euskaraz hitz egin dezaketen hamarbat pertsona bakarrik egongo direlako.
‎Horrexegatik, nire ustez, aurpegi bikoa izan behar du gure erantzunak.
‎Kulturan, gure bigarren naturan, aldiz, jaiotzearekin batera sortuak garen giltzabiologikoa genomatik bideratuta eta irentsita eutsi eta gureganatu ondoren ogiegituraturik, jasotzen ditugun sentsazioak eta haiek bidalitako mezuen ezagupenakmetatzen hasten gara. Lana egin behar du gure gorputzak horretarako. Gure gaingeratuko da, beraz, behin sortzez gero, gure bigarren izaria.
‎esaldia gauzatzea; hau da, lagunartean argi adierazi genuke zein den jolasten ari garen jolasa, zeindiren jolas arauak, zein baldintzatan ari garen, zenbait gai ukiezin edo izendaezinzergatik diren... Bestalde, nekez onartuko du gutariko edonork, bultza egiten dugula, ahulen dirudiena, gutxietsiena edo elkartasun handiena erakusten duena erabiltzenditugula. Era berean, inork ez du onartuko, garai bateko buruzagitzarekiko menpekotasunak eraginda, gatazka irrazionalak bizirik dirautela, familietan?.
‎Hasteko, eta arestian adierazi dugunez, musika fenomeno oso konplexua da etaharen burutzapen akustikoa fenomenoaren ardatza baldin bada ere, hori ez da alderdiesanguratsuena2 Ekimen musikalean gauzatzen diren sentieren artean kode akustikoarekin erlazionatzen direnek osotasunaren zati bat osatzen dute beste batzuekin, kidetasun sentimenduarekin erlazionatzen dena, alegia. Izan ere, adierazpen musikalbaten eraginpean hunkituak izateko, aldez aurretik baldintza egokiak sorraraztendituen kidetasun sozialaren sentimenak egon behar du gure baitan. Kontzertu bat, iaberdina da musikaren nolakotasuna?
‎Zerk eman dio bere izakera berezia? Zerk egiten du gure naziotasuna. Zerkbizi gaitu?
‎Erantzunik gabe jarraitzen du gure euskaltzaleak, han hemenka galdezka ibiliondoren: –Martinet' ek berak bi karia aipatzen ditu:
‎Oraindik ere, baserri munduko euskaldun askok irratitik edaten dute, informazio egarria asetzeko. Irratiak garrantzi itzela izan du gure kulturan, eta horretaz jabetzeko, Ipar Euskal Herriko irratien arrakastari behatzea baino ez da.
‎Deus ere ez! Zin zinez zuen... eta zin zinez du gure bizitza honek zimendu flako eta eria, zeren eta egun batean Olinpo mendirat igan, eta hurrengoan Olinpo mendia bera bilaka baitaiteke gure hezurren tonba eta hilobi, deus ere ez... Eta, orduan, neure deusezaren kontzientziak estutu eta larritu ninduen, harik eta bertze egun batean bertze hura gertatu zen arte, zeina emanen baitizut aditzerat orain berean.
‎izan ere, ez ote ditugu harkaitzen iduriko hitz handiak asmatzen, eta ez ote ditugu haiek are handiagotzen eta lorifikatzen, haiek gero gu lorifika gaitzaten amoreakatik...? Ordea, ez ote du gure bizitzak kearen eta lurrunaren antz handiagoa, edo bipiak jan zuraren, ezen ez harrien eta harkaitzen, zeren bizitza denboraren gainean eraikia den eta denbora ere halakoa den?" Eta hori irakurri dut, eta aitak guri erranaz oroitu naiz: " Mutilak:
‎Eta ezpatarekin ere ez zaitugu makala, nahiz eta ez litzaizukeen eskola batzuen hartzea gaizki etorriko... eta har ezazu, hasteko, ezpata zurekin eramaiteko ohitura, zeren eta abituak ez baitu monjea eginen, baina ezpatak ezpataria bai —eta, aitari beha, hala mintzatu zen—: Gure etxerat igorri zenuke zure seme hau denbora baterako, jaun Martin... hartzaren froga gaindituz gero, jakina... zeren eta anitz baitira zure mutil horren dohainak, eta ez du gure etxea baino eskola hoberik edirenen haien lantzeko. Eta, jakina, zu markestzat zaitudan bezala, zin degizut ezen zure seme horri ere markesaren tratua emanen diodala, zeren markesaren seme denak markesaren tratua merezi baitu, eta zeren nik neure hitza eman baitizut... eta ene hitza halakoa da:
‎Zer zentzu du gure biziak, John Smart?
‎Abokatu onik aurkitu du gure Anjel zintzoak! esan zuen irribarrez.
‎Ez du gurekin jolastu nahi izan. Bakardadea zuen lagun.
‎" Zure alboan igaro ditudan une ederren oroigarri", esan diezaioket eskaintzen diodanean, eta horrekin batera ahoan musu ematen imajinatzen dut neure burua. Bestela," Denborak esango du gureak etorkizunik duen ala ez", esan diezaioket, baina denbora baino gehiago gu geu gara erabaki hori hartu behar dugunok.
‎Ez da posible nazioaren hiriburuak eta ibaiak behar bezalatxo ez ezagutzea. Presidenteak isilune bat egin du bere suminduraren gorenean, inork baino hobeto ezagutu behar du gure nazioa, eta buru belarri saiatu nazioaren handitasuna sendotzen. Malo, malo eta malo!
‎Aurreko horien arteko oreka ez da, inondik ere, aise lortzeko modukoa. Asmatuko al du gure Akademiak horretan. Auskalo.
‎Ni-arekin harreman praktikoan sartzeko hiru modu hauek (Honneth, 1995) gainerako gizartekideengandik jasotako errekonozimenduarekin (edo errekonozimendu faltarekin) elkarloturik daude. Guztietatik, errekonozimendu kulturalak (hau da, bestearen kultura norberarena bezain baliotsua dela onartzea, jarrera horrek ekar ditzakeen ondorioekin) egundoko garrantzia hartzen du gure egunetan. Nortasun indibiduala prozesu elkarrizketatua bada, Taylorrek defendatzen duen bezala, orduan gainerako gizartekideen aldetik errekonozimendua jasotzen dugunean harreman igualitarioagoak izango ditugu eta, ondorioz, gure buruarekiko autokonfiantza, autoerrespetu eta autoestimuan irabaziko dugu.
‎geometriaren bat izatez gerotan, poetak erakusten dizkigun gauzen geometria genuke poesia. Berrizbeitiak, esaterako, halako introspekzio bat egiten du gure kulturan non esan litekeen historia egiten duela, gure literaturan izan ez genituen poemak ber sortzen dituela (Oihenart despeditzen du, Pariserat doalarik), eta bidenabar jaso eta duindu egiten duela aurreko tradizio guztia, batez ere molde zaharreko egiturez baliatzen delarik. Ez ezazuela pentsa, alabaina, apokrifotasun jokotan edo pastixak antolatuz laketzen denik.
‎Nolanahi ere, erakunde zibilei dagokie izadiaren nahiera egokiak arautzea eta babestea. Erakunde horietarako jarri dugun egitasmoak, beteko al du gure helburua. Barkamena galdatzen dugu gure lan xumeentzako, horien atzetik izan ditugun gogo gorabeherak.
‎Ikerketa teorikoa eta jarduera praktikoa desberdintzen zituen, Neurathentzat zilegi ez zen modu batean. Descartesen ustez, esparru praktikoak eta moralak sekula ez du gure ahaleginen helburua den ezagutza zehatzik eskuratzen, esparru horren baitan kontingentzia eta ziurtasun eza murgiltzen baitira beti. Hau da, inoiz ez da ziurtasunik emango.
‎Halako kabalak egiteaz aparte, eginasmo faltarik ez du Antxonek. Hanka egin du gure ondotik, eskulanen aretoko atea ireki duten bezain laster. Itsasontziak egiteko materialak eta lanabesak lortzeko borrokan dihardu eguna joan eta eguna etorri.
2001
‎Kudeaketa herritar guztientzat egiten du, baina bera abertzaleek hautatutako lehendakari bat da. Horrez gain, EAJk beste akats bat du gurekiko esaten duenean gure proiektu politikoa inposatu nahi dugula; ez, gure proiektu politikoa independentzia eta sozialismoa da eta guk mahai gainean jartzen duguna marko demokratiko nazionala da, gutxieneko oinarri demokratiko batzuk izatea.
‎Dudarik gabe, behi zoro eta dioxinen asuntoek alarma sortu dute kontsumitzailearengan. Izan ere, elikadura motak eragin zuzena du gure osasunarengan, esaera batek dioen moduan" jaten dugunaren araberakoak izango gara"
‎Arestik gaur, poesia sozialak hainbeste lekurik ez duen garaian, poesiaren arrakastak berak gure artean beherakada handia (eta normala) jasan duen garaian, Arestik, diot, lekurik ba ote du gure baitan?
‎Zoritxarrez baina, txarrena ez da hori guztia izango, ETAren presentzia baizik. ETAk egiaztatu du gure artean segitzeko asmoa duela. Donostiako Martutene auzoan egindako azkeneko atentatuak, bere ezaugarri bereziengatik, nolabaiteko ekaitz politikoa eragin du ezker abertzalean, beronetako sektore batzuen ordezkarien arbuio adierazpenen arabera.
‎Hauts ditzagun jeltzaleen eta sozialisten arteko balizko zubiak, eta horretarako tira diezaiogun hegan dabilen guztiari. Horrela EAJk ez du guregana etorri beste erremediorik izango, eta soberaniarako bidea errazagoa izango da, geuk gidatuko baitugu prozesua.
‎Gobernuan baldin gaude ez ditugu mezuak albora utziko. Ibarretxek baloratu behar du gu bere gobernuan egotea interesatzen zaion ala ez. Nolanahi den ere, bakerako bidean eta herri honen gehiengoak erabaki dezan puntuetan bat gatoz Ibarretxerekin.
‎Barruan edo kanpoan egon, zalantzarik ez dugu, Ibarretxeri lagunduko diogu. Izugarrizkoak jasan ditugu azkeneko bi urteotan, nazionalisten tonto inutilak ginela, baina azkenean jende askok ulertu du gure koherentzia, eta hori ez da aldatuko. Nahiz komunikabideak aurka izan ditugun eta horregatik gure ideia batzuk ulertuak ez izan, ezkerrari eskatu behar zaizkion tinkotasuna eta koherentzia mantendu ditugu.
‎«Enpresek parte bat baizik ez dute har tzen Herrikoatik, horregatik ez gara osotara banku bat. Enpresa batek bere kapitalaren parte bat ukaiten du guregandik, eta gero, bere kapitala beharren arabera osatzen du beste nonbaitetik».
‎Lehentasunek agintzen digute, esaterako, fitxetako datu gabeziak; orduan, monumentu bakoitzera joango gara datu xerka. Bestetan, monumentu berri baten aurkikuntzak markatzen du gure irteeraren helburua. Gertatu izan da ere bestelako lan bereziak sortzea, Nafarroako megalitoen inbentarioarekin gertatu dena kasu.
‎BAINA euskal gatazkaren inguruan diagnostiko berdina izatea arrazoi nahiko ahal da EAJ EA koalizioarekin bat egiteko? Merezi al du gure programari uko egitea hurrengo Eusko Jaurlaritzan sail bat izatearren. Zein zen EBren helburua hauteskundetara aurkeztu zenean, gizartea aldatu edo gauzak bere baitan utzirik EAJ EAren programa pean sail bati gorrixka itxura eman?
‎Ezker Batuak betidanik defendatu izan du gure eguneroko politikagintzan ere gure asmoa hori izan da Euskal Herriak gatazka politikoaz aparte, arazo sozial handiak dituela eta abertzale eta ez abertzaleen arteko dikotomia gainditu egin behar dela, ezkerra eta eskuinaren arteko dikotomia klasikora bueltatzeko, non eta diferentziak ez diren estatu ereduak baizik eta gizarte ereduak.
‎Jaialdi horretan dantza egiteko programatua izatea gauza garrantzitsua da, eta are gehiago, ekoiztu egin gaituztela. Horrek esan nahi du gugan konfiantza jarri dutela eta sentsazio arraroa da. Alde batetik orain arte egin dugun lanarekin harro sentiarazten gaituelako eta bestetik, beldurra ematen du, ardura oso handia delako, baina oso pozik, askotan gertatzen ez diren kontuak baitira
‎Eurek mundu jorratzen dute guk gaztelerakoa lantzen dugun bitartean. Horrek Ameriketako hainbat tokitan ikusle potentzialak izatea dakar, eta hala, konpainia honek interesa agertu du gugan. Beraz, gauzak txukun badoaz gure lana zabaltzeko aukera ikusten dugu; ez dugu ideia hori baztertzen.
‎Beraz, euskaldun eta katalanen arteko frontea ez da abaguneari loturiko kasualitatea, bizitzaren legea baizik. Pirinioak irudikatzen du gure estatu erakundeen sistema. Egun, Euzkadi handiaren burujabetasuna lantzeko bide bakarra dago, Nafarroa!
‎Izan ere, zaharrak hamaikatxo bizitakoak dira eta askok bizipen horiek gogoan izan nahi dituzte, beren bilobei kontatu eta... Baina adinean aurrera egin ahala geroz eta leku gutxiago izaten du gure memoriak eta kontu horiek bizirik mantentzeko liburua gordailu aproposa da. Edward Roseten iritziz biografiak lekukotza baten gisakoak dira:
‎Eta hori, sumatzen dut, euskaraz oso gutxitan gertatzen dela, oso gutxitan lortzen dugula. Haur eta Gazte Literaturak gero eta leku gehiago du gure medioetan (eta ez hainbestekoa ingurukoetan) baina, hala ere, aztertu egin genuke norainoko eragina duen presentzia horrek. Guraso, irakasle eta irakurleengana iristen ote diren komentarioak, elkarrizketak, artikuluak,...
‎Baina ez da zalantzarik zinemak eratu duela zati handi batean abangoardiaren hizkera, eta horixe izan dela Atxagarengan indarra izan duen moldea. Mende hasieraren ondoren ikusmenak, gero eta indar handiagoa hartu du gure bizitzan, telebistaren bidez, eta horregatik, literaturaren eta zinemaren arteko loturaz jarduteak interesa du, neurri handi batean, gure literatura ez ezik, gure begirada ere eratu duelako zinemak.
‎Herrialde horietako literaturaz agertzen du, lehenik, lilura: Pessoa, Kavafis, Elitis, Dylan Thomas, Holan eta beste zenbaitzuen testuen oihartzun liluragarria ekarriko du gure belarrietara idazleak.
‎Elikagai horiek zuntz ugari edukitzeak betetze sentsazioa sortarazten du gure baitan, gehiegizko kargarik eransteke eta hestearen funtzionamendu ona laguntzen du, gainera.
‎Beraz, diru berria eskaintzen digunak mesfidantza sortu behar du guregan.
‎Gauden bezala segitzen badugu ere, egingo du gureak.
‎Sekulako, sucess, a izango du gure artean Txikiren ausardiak!
‎Bosgarren puntuan etorkizunean esperientziari zer jarraipen mota emanlekiokeen galdetzen nien. Egia esan, ez didate ezer askorik proposatu; ez dute, nonbait, batere argi ikusten aurten egindakoaz aparte zer gehiago egin daitekeen.Irakasleetako batek komentatu du gure aldetik egin beharrekoa eginda dagoela, etaorain ikasleek berek, beren kabuz, eman lioketela jarraipena aurtenegindakoari. Baina, hori horrela gerta dadin, norberaren konbentzimendu maila etalanerako prestutasuna omen dira giltzarriak.
‎Are gehiago, inkomunikazio sentsazioa eta konektatzeko ezintasunarensentsazioa izugarriak izanda ere, idazteko beharra sentitzen du gure idazleak. Coleridge ren marinel zahar hura legez, jendeak entzuteko, irakurtzeko?
‎C (mg) 80 2,5 0,2 18:00 2 570 0,26 18:00 Kontsumoaren abantailak eta eragozpenak: Patata karbohidrato konplexuetan (almidoia) eta bestelako substantzia elikagarrietan aberatsa da, eta garrantzi handia du gure eguneroko elikaduran. Nutrizio arloko adituek egunero kontsumitzea gomendatzen dute, barazkiekin, entsaladekin, lekaleekin, pureekin… lehen plater gisa, edo, bigarrenen hornitze gisa, hori bai, ez beti frijituta, baizik eta lurrunetan, labean edo papillote eran, pure gisa… gantz, kaloria eta digestio hobeko pure gisa.Potasio kantitate handia dutenez, giltzurruna duten pertsonek, medikuak aginduta, mineral horretan dieta txikia behar badute, kontuan izan behar dute kontsumitu aurretik patatak 10 h baino gehiago beratzen utzi behar direla (ahal den guztietan ura aldatuz), potasioa uretara pasa dadin, eta ura beti bota da.
‎– Odoleko azukreak beheranzko joera du: Intsulinarekiko eta azukrearekiko sentikortasuna hobetzen du gure gorputzeko zelulek. – Intsulinaren mendekoa ez den II. motako diabetesean, ariketa fisikoa egitean odoleko azukre maila jaisteko arriskua (hipogluzemiak) ez da ohikoa; aldiz, karbohidrato osagarriak ez dira beharrezkoak izaten, I. motako diabetesean ez bezala, diabetesa intsulinaren mendekoa baita.Kasu hauetan hartu beharreko neurriak:
‎Iaz, Espainiak 6.268 metro kubiko zur inportatu zituen Sataremetik. Datu horrek hirugarren postuan kokatzen du gure herrialdea Brasilgo zur inportazioei dagokienez, Herbehereen eta Frantziaren atzetik.
‎Amak eta biok ahaleginak egiten ditugu neure anaia gazteak ikas dezan. Berak ez du guk bezala etxe garbitzen jardun".
‎Hegazkinean pantaila bat dago Ameriken maparekin eta ikono mugikor batek seinalatzen du gure posizioa.
‎Kaixorik ez, besarkadarik ez. Mende eta ausentzia zatiak kristalduz pilatuko ziren eta, denborak bere beiragintzan kristal lodi bat jarri du gure artean.
‎‘Izotza bere arerioa egin du gure kontramaisuak, ’ esanen du Ednak, han aurrealdean trizz trazz ari den nostromoari begira.
‎Gure bihotz tarratadak josten direnean, soineko berria izango al du gure zeruak?
‎Unibertsitate ofizial osoa, bere barruti eta guzti: barruti legeak alda daitezke Espainian (distrito universitario, izenez eta izanez, Frantziako ressort académiquetik mailegatua da8), baina, lehengoan dirauteino, hor aurkitu du gureak ere bere bizilekua. Behar bezala jokatzen badugu, ez da Unibertsitate ofizial hau orain dugun bezain etsai izango, makurrenean ere.
‎Baina hori alfer lana litzateke, eta zauriaren gainean pikoa: nork ez du gure artean ezagutzen, arestian jaioa ez baldin bada, faxismoaren mutur beltza. Horrelatsu ari zaizkigu Espainiako presondegiak barrendik nolakoak diren erakuts beharrean dabiltzanak, hala nola, atzerrian, Alcázar de Velasco," primerako" preso ezaguna eta, azken baina ez hutsen, Sánchez Covisa2 Barka, Sánchez Covisa, handikiei omen dagokien marratxoarekin.
‎Are gehiago. Azken aldiko uholdeak inoiz ikusi ez den adina erdaldun  ekarri du gure artera, eta ez dira lehen bezala zenbait hiri eta eskualdetan gelditu: mendi muturrik ezkutueneraino sartu zaizkigu.
‎egia hori ere. Baina noizean behin, orain Cayattek bezala, guztioi dihoakigun auzi larri batez mintzatzera datorkigunak ere arreta pixka bat merezi du gure aldetik.
‎Hobe bai, niretzat behintzat, euskaldun naizenik ez bailidakete ukatuko. Ez du gure lanbidea, aditzea dudanez, inongo elizak eskumikatu ez inongo legek debekatu. Beraz, nirean ariko naiz horrelakorik ez den bitartean edo U. jaunak hileroko euskaldun soldata ordaintzen ez didan bitartean:
‎Orixe ere joan zaigu. Zaratarik gabe, har ezkutuaren antzera, azpilanean ari den denbora iheskorrak erauzi du gure artetik udaren erdian. Guztiok, ezjakinean edo jakinaren gainean?
‎Jakin, badakigu ez zela bera izan hasiera, baina antzinagokoen berririk ozta ozta iritsi da gureganaino eta guregana direnak negarbide ditugu pozbide baino gehiago. Oroitzapenik asko eta asko galdu du gure herriak azkeneko bost mendeetan; goragokoetarik," Bereterretxen khantoria" gelditu zaigu, bere bakardade soilean miresgarri, osatzeko gauza ez garen zenbait zatitxoren aldamenean. Paper zaharrek gorde dutena, eta neroni saiatua naiz besteren ondotik hainbat zuzenen argitaratzen, inoiz berdinduko ez dugun egarria pizteko da aski.
‎Beste itsasketa larri bat burutu du gure hizkuntzak Zaitegi lemari duela.
‎Bainan beren erakaspenak girichtinotasunez betheak eta haziak bezala dire. Zerk, Petainen arabera, galdu du gure herri maitea. Girichtino legetik baztertzeak Pagano legeari jarraikitzeko:
‎Hemen ere denboraren errealitate enpirikoa eta idealtasun transzendentala azpimarratzen dira. Denborak baliotasun objektiboa du gure sentimenaren objektu oroz. Baina, bestalde, ez du errealitate absolutua, hau da, begiespenaren baldintza subjektiboetatik independentea.
‎espazioa eta denbora beren arteko loturan higiduraren baldintzak dira eta, honenbestez, giza ekimenaren, giza dinamismoaren baldintzak. Kantek berak alde batera uzten du gure sentimen eta adimenaren izaera gogamenaren edo subjektuaren erroetatik argitzeko irrika. Ezagutzeko ahalmenen dedukzio subjektiboa alde batera uzten du, aztergai nagusia ezagutzaren baliotasuna delako; baina alboratutako norabide horretan doazen ideiak aurreratzen ditu Estetikan.
‎Arrazoimen hutsaren saialdi dialektiko ororen emaitzak ez du guk jadanik Analitika transzendentalean frogatu genuena soilik baieztatzen, hots, esperientzia ahalgarriaren alorraz goiti joan nahi duten gure inferentzia denak iruzurtiak eta oinarri gabekoak direla, baizik eta gauza berezi hau ere irakasten digu aldi berean: giza arrazoimenak hemen muga hori gainditzeko berezko joera duela (A642/ B670 (E491)).
‎Izan ere, batasun sistematikoaren lege erregulatzaileak nahi du guk izadia horrela estudiatzea, edonon anizkuntasun albait handienaren ondoan batasun sistematiko eta helburuduna egongo balitz bezala amaigaberaino. Izan ere, munduaren betegintzarre honetatik hain gutxi sumatu edo lortu dugun arren, dena dela, gure arrazoimenaren lege emateari dagokio bera edonon bilatzea eta susmatzea, eta beti onerako izan behar zaigu, inoiz ez, ordea, kaltegarria, izadia printzipio honen arabera kontsideratzea (A700/ B728 (E524)).
‎lurrak ezin du gure mina iragazi
‎Eta nork ederretsiko du gure kausa. Zuk, agian?
‎– Badirudi orain aterixeago dagoela eta hitz aspertu bat egin nahi nuke zurekin kanpoan. Gainera, Pablok luze mintzatu du gure anfitrioiarekin eta guk enbarazu besterik ez diegu egingo.
2002
‎ELAk eskubide osoa du nahi duena defendatzeko, baina guk aurkeztu genuen proposamena langileen %90ak onartu eta sinatu zuen puntuz puntu. Beraz, langileen gehiengoak onartzen badu eta langile hauetako batzuen sindikatuak ez badu sinatzen, bada sindikatuak langileen jarrera kritikatzen du gurea baino. Jakina, guk ere nahi genuen lanpostu bakar bat ez galtzea, hori da gure betebeharra.
‎Hala ere, bertsio gehien dituen euskal talde modernoetariko bat Itoiz izan da. Juan Carlos Perezen taldeak sekulako eragina izan du gure musikagintzan. Horren adierazle dira Itoizen kantuen moldaketa ugariak:
‎Nrork ez du gurean senitartekoren bat, urruna bada ere, Argentinan. Bertan bizi diren euskal jatorriko argentinarrek, Euskal Herriko biztanleak bikoizten dituzte.
‎(...) Baiña zearo harriturik utzi nau honako berri honek. Hala esan omen du gure ballarako ikastolako batzar batean norbaitek: " Seksu jotzen erakutsi behar zaie haurrei behin hamabi urtez gero".
‎Une batez, autoak ezin du maldan gora lokatzaren gainetik jarraitu. Autotik irten da trastearen jabe tripandia, alkandora dotoreaz eta mokasinez jantzia, eta eguneko txisterik barregarriena antzeztu du gure aurrean: irristatu eta lokatzetara erori ez da ba...!
‎Martin Luther Kingek zioenez, desobedientzia zibilak manifestatzeko eskubidea arautzen zuten xedapenen aurka jotzen zuen, baina, ez zuen, berez, ezer araudi horren aurka. Hala ere, botereak araudi hori erabiltzen du gu manifestatu gaitezen oztopatzeko. Alegia, araudi hori urratzen dut eta kartzelara naramate.
‎ELAk berehala egin du publiko bere interesa. Batasunak harriduraz hartu du gure proiektuaren berria, ez du segidan erantzun. Aberri Egunerako gure asmoa prentsaren bidez agertu dugunean, orduan erantzun du publikoki, Ibilaldia nahiz Aberri Egunerako gure testua begi onez ikusten zituela esanez.
‎EAk leku irekia du gure egituran, eta datozen urteetan, ezker abertzaleak (alternatiba politiko eraginkorra izan dadin) ezker muturreko eta indar sozial demokratikoak biltzea lortu behar duela pentsatzen dugu. ABk ez dio aukera horri bere egitura ixten.
‎aundientzia ahalik eta handiena lortzea. Horretarako, euskaldunok horren diferenteak ez garen lekuko, munduko telebista guztiek egiten dutena egiten du gureak ere, kopiatu. Unibertsitatean ere eztabaidatzen genuen MacLuhanen esaldi famatuari buruz," hedabidea mezua da".
‎Eta 115 emakumezkoenak. Orden horietako bakoitzak bere lekua bete du gure historian. Hain zuzen ere, krisi garai honetan, Arantzazun «Familia eta Institutu Erlijiosoen Euskal Herriko Historiaren Igo kongresua» burutuko da ekainaren 24tik 28ra.
‎Batzutan, harrigarria egiten zait liburu batek sekulako arrakasta izatea eta beste batek, batere ez. Ahoz ahoko kritika bat dago, horrek funtzionatzen du gure artean, baina politikan ere horrela funtzionatzen du herri honek, pasilloetan funtzionatzen du politikak, horren eragina agertzen da parlamentuan. Literaturan ere, batek esaten dio beste bati:
‎Gure ikuspuntua ezberdina da, zeren eta irudimena landu nahi dugu eta positiboak izan, euskararen inguruan albiste txarrak eman baino, gure hizkuntzaren inguruan sortutako dena zabaldu behar dugu. Nafarroako Gobernuak hartzen dituen neurriak, noski, garrantzizkoak iruditzen zaizkigu, baina ez du gure lana baldintzatzen". Positibotasun horri esker Sareak jendearen artean harrera ona izan du, eta orain hiru hilabete martxan jarri programa honen inguruan balorazioa egitea zaila bada ere, Elkargoko kideen ustez positiboa da, eta Nafarroan filosofia bera duen mugimendu bat osotzen ari da.
‎Gaiak sakonak dira, eta gero, Bergamin poeta zen, baina antzerkia ere idatzi zuen, eta bere antzerki lana, jakina, garai hartakoa zen, neurri batean dena ikurrez eta sinboloz betea. Eta nahiz Unamunoren garaian eta Bergaminen garaian pil pilean zeuden gauzak oraingo berak izan, agian gaur egun ematen du gure gizarteak hizkera mota hori eta kezka horiek baztertu egin dituela. Bergamin bera Euskal Herrian egun bizirik balego, nola ikusiko zuen hemengo egoera?
‎Ondoko traktorearen burrunbak biziarazi du gure abiadura; ibilbideko aldaparik malkartsuena zerbait esatearren ziztu bizian igo dugu. Aberingo lurrak zeharkatuta, Oteitzako eremuetan gaude berriro, Baigorriko eraikin eroriak begi bistan.
‎Aris. Horrela iduri du gure elheen ondorio edo oputzak.
‎Beste asmo bat izan du gure goiko galde orrek. Oraintsuago sortu duten asmakaria aipatu nai izan dugu:
‎Azken hamarkadan tabakoak eragindako heriotza kopuruak gora egin du gure herrialdean, 1987tik 1997ra bitartean %38tik %36ra jaitsi arren.
‎Ikasleen eskaera, beraz, asetu gabe geratu da iakasu guztietan. Hala ere, modu batera edo bestera, euskarak aurrerapen nabarmenaegin du gure unibertsitate sarean azken hogeita hamar urteotan.
‎Gure ustez, saio horiek errepikatu egin lirateke, ikertzaileeuskaldunen artean euskara lan harremanetarako hizkuntza izan dadin. Zoritxarrez, gure esperientziak ikusita, oso zaila da gaur egun ikertzaile soilaren ibilbideaEuskal Herrian, eta horrek baldintzatzen du gure hizkuntza komunitateak, txikiabaina oso berezia denak, irautea unibertsitate munduan.
‎(?) bada hemen multzo bat euskalduna; kolektibo bat, eta komunikate7 horren zerbitzuko komunikabide7 izan nahi du gure gailu honek. Elkarren arteko harremana bideratuz, eguneroko bizimoduaren berri emanez, gizarteak sortzen dituen mezuak gizarteari berari iritsarazik.
‎Kazetarien lehen lana informazioa kontrastatzea da; alegia, egitateetara edo gertaeretara hurbiltzea; ez informazioetara bakarrik. Metodo hori gutxiegitan praktikatzen da, hala ere; horrek intoxikazioa eta desinformazioa areagotzen du gure artean.
‎Kanpoko faktoreek gure kondukta, eta gure jokaerak moldeatzen dituzte. Gu bizi garen edozein taldek (familiak, eskolak, lankideek, klubak, koadrilak) eragina du gure konportamoldean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
edun 1.688 (11,11)
ukan 782 (5,15)
Lehen forma
du 2.470 (16,26)
Argitaratzailea
Berria 293 (1,93)
ELKAR 276 (1,82)
Consumer 266 (1,75)
Argia 185 (1,22)
Alberdania 137 (0,90)
Open Data Euskadi 94 (0,62)
Pamiela 92 (0,61)
Booktegi 78 (0,51)
Jakin 76 (0,50)
UEU 76 (0,50)
Herria - Euskal astekaria 58 (0,38)
Susa 57 (0,38)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 46 (0,30)
Maiatz liburuak 43 (0,28)
goiena.eus 38 (0,25)
Euskaltzaindia - Liburuak 36 (0,24)
Hitza 33 (0,22)
EITB - Sarea 30 (0,20)
Labayru 29 (0,19)
Goenkale 28 (0,18)
hiruka 27 (0,18)
Karmel Argitaletxea 26 (0,17)
Noaua 25 (0,16)
Uztaro 24 (0,16)
Jakin liburuak 24 (0,16)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 22 (0,14)
Urola kostako GUKA 21 (0,14)
aiaraldea.eus 20 (0,13)
aiurri.eus 20 (0,13)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 19 (0,13)
Ikaselkar 19 (0,13)
alea.eus 17 (0,11)
LANEKI 15 (0,10)
Uztarria 15 (0,10)
ETB serieak 12 (0,08)
Zarauzko hitza 12 (0,08)
uriola.eus 11 (0,07)
barren.eus 10 (0,07)
Erlea 9 (0,06)
ETB dokumentalak 9 (0,06)
Karmel aldizkaria 9 (0,06)
Guaixe 9 (0,06)
Euskaltzaindia - Sarea 8 (0,05)
Aldiri 8 (0,05)
erran.eus 8 (0,05)
Anboto 8 (0,05)
Txintxarri 8 (0,05)
Deustuko Unibertsitatea 7 (0,05)
HABE 7 (0,05)
Sustraia 7 (0,05)
Maxixatzen 7 (0,05)
Euskaltzaindia - EITB 7 (0,05)
plaentxia.eus 6 (0,04)
Bertsolari aldizkaria 6 (0,04)
Osagaiz 5 (0,03)
Karkara 5 (0,03)
ETB marrazki bizidunak 4 (0,03)
aikor.eus 3 (0,02)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 2 (0,01)
EITB - Argitalpenak 2 (0,01)
Euskaltzaindia - EHU 2 (0,01)
Kondaira 2 (0,01)
Kresala 2 (0,01)
Antxeta irratia 2 (0,01)
Euskalerria irratia 2 (0,01)
Aizu! 1 (0,01)
AVD-ZEA liburuak 1 (0,01)
Ikas 1 (0,01)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 1 (0,01)
Berriketan 1 (0,01)
Euskaltzaindia - Iruñeko Komunikabideak Fundazioa 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
ukan gu hizkuntza 17 (0,11)
ukan gu herrialde 14 (0,09)
ukan gu herri 12 (0,08)
ukan gu osasun 11 (0,07)
ukan gu bizitza 10 (0,07)
ukan gu gizarte 10 (0,07)
ukan gu lan 10 (0,07)
ukan gu gorputz 9 (0,06)
ukan gu bizi 8 (0,05)
ukan gu talde 8 (0,05)
ukan gu ere 7 (0,05)
ukan gu espezie 7 (0,05)
ukan gu geu 7 (0,05)
ukan gu helburu 7 (0,05)
ukan gu organismo 7 (0,05)
ukan gu seme 7 (0,05)
ukan gu uste 7 (0,05)
ukan gu elikadura 6 (0,04)
ukan gu etxe 6 (0,04)
ukan gu ez 6 (0,04)
ukan gu kultura 6 (0,04)
ukan gu lurralde 6 (0,04)
ukan gu egon 5 (0,03)
ukan gu alaba 4 (0,03)
ukan gu berri 4 (0,03)
ukan gu eguneroko 4 (0,03)
ukan gu familia 4 (0,03)
ukan gu gu 4 (0,03)
ukan gu harreman 4 (0,03)
ukan gu ikerketa 4 (0,03)
ukan gu lehentasun 4 (0,03)
ukan gu mundu 4 (0,03)
ukan gu pentsatu 4 (0,03)
ukan gu aita 3 (0,02)
ukan gu ama 3 (0,02)
ukan gu asko 3 (0,02)
ukan gu baino 3 (0,02)
ukan gu bezalako 3 (0,02)
ukan gu bi 3 (0,02)
ukan gu bizimodu 3 (0,02)
ukan gu dieta 3 (0,02)
ukan gu gauza 3 (0,02)
ukan gu gogo 3 (0,02)
ukan gu hezkuntza 3 (0,02)
ukan gu irrati 3 (0,02)
ukan gu izaera 3 (0,02)
ukan gu jai 3 (0,02)
ukan gu jarduera 3 (0,02)
ukan gu jaun 3 (0,02)
ukan gu ohitura 3 (0,02)
ukan gu txakur 3 (0,02)
ukan gu agentzia 2 (0,01)
ukan gu aginpide 2 (0,01)
ukan gu antolamendu 2 (0,01)
ukan gu ardo 2 (0,01)
ukan gu artzain 2 (0,01)
ukan gu ate 2 (0,01)
ukan gu bake 2 (0,01)
ukan gu bat 2 (0,01)
ukan gu bera 2 (0,01)
ukan gu bide 2 (0,01)
ukan gu bihotz 2 (0,01)
ukan gu borrokatu 2 (0,01)
ukan gu bultzatu 2 (0,01)
ukan gu buru 2 (0,01)
ukan gu denbora 2 (0,01)
ukan gu duintasun 2 (0,01)
ukan gu eduki 2 (0,01)
ukan gu egin 2 (0,01)
ukan gu egunerokotasun 2 (0,01)
ukan gu ekonomia 2 (0,01)
ukan gu eliza 2 (0,01)
ukan gu elkartu 2 (0,01)
ukan gu erabaki 2 (0,01)
ukan gu erantzun 2 (0,01)
ukan gu esan 2 (0,01)
ukan gu esku 2 (0,01)
ukan gu etorkizun 2 (0,01)
ukan gu fantasia 2 (0,01)
ukan gu Fausto 2 (0,01)
ukan gu gai 2 (0,01)
ukan gu historia 2 (0,01)
ukan gu hitz 2 (0,01)
ukan gu hobe 2 (0,01)
ukan gu horrelako 2 (0,01)
ukan gu idazle 2 (0,01)
ukan gu ilargi 2 (0,01)
ukan gu inor 2 (0,01)
ukan gu iritsi 2 (0,01)
ukan gu iritzi 2 (0,01)
ukan gu irudi 2 (0,01)
ukan gu jendarte 2 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia