Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 276

2000
‎Beraz, nork politizatu du gure hizkuntza. Hori galde niezaioke Carlos Rilova Jericó historiagileari, Hondarribiko historiaz gatazkak jarri dituelako.
‎Deus ere ez! Zin zinez zuen... eta zin zinez du gure bizitza honek zimendu flako eta eria, zeren eta egun batean Olinpo mendirat igan, eta hurrengoan Olinpo mendia bera bilaka baitaiteke gure hezurren tonba eta hilobi, deus ere ez... Eta, orduan, neure deusezaren kontzientziak estutu eta larritu ninduen, harik eta bertze egun batean bertze hura gertatu zen arte, zeina emanen baitizut aditzerat orain berean.
‎izan ere, ez ote ditugu harkaitzen iduriko hitz handiak asmatzen, eta ez ote ditugu haiek are handiagotzen eta lorifikatzen, haiek gero gu lorifika gaitzaten amoreakatik...? Ordea, ez ote du gure bizitzak kearen eta lurrunaren antz handiagoa, edo bipiak jan zuraren, ezen ez harrien eta harkaitzen, zeren bizitza denboraren gainean eraikia den eta denbora ere halakoa den?" Eta hori irakurri dut, eta aitak guri erranaz oroitu naiz: " Mutilak:
‎Eta ezpatarekin ere ez zaitugu makala, nahiz eta ez litzaizukeen eskola batzuen hartzea gaizki etorriko... eta har ezazu, hasteko, ezpata zurekin eramaiteko ohitura, zeren eta abituak ez baitu monjea eginen, baina ezpatak ezpataria bai —eta, aitari beha, hala mintzatu zen—: Gure etxerat igorri zenuke zure seme hau denbora baterako, jaun Martin... hartzaren froga gaindituz gero, jakina... zeren eta anitz baitira zure mutil horren dohainak, eta ez du gure etxea baino eskola hoberik edirenen haien lantzeko. Eta, jakina, zu markestzat zaitudan bezala, zin degizut ezen zure seme horri ere markesaren tratua emanen diodala, zeren markesaren seme denak markesaren tratua merezi baitu, eta zeren nik neure hitza eman baitizut... eta ene hitza halakoa da:
2001
‎Amak eta biok ahaleginak egiten ditugu neure anaia gazteak ikas dezan. Berak ez du guk bezala etxe garbitzen jardun".
‎Hegazkinean pantaila bat dago Ameriken maparekin eta ikono mugikor batek seinalatzen du gure posizioa.
‎Kaixorik ez, besarkadarik ez. Mende eta ausentzia zatiak kristalduz pilatuko ziren eta, denborak bere beiragintzan kristal lodi bat jarri du gure artean.
‎‘Izotza bere arerioa egin du gure kontramaisuak, ’ esanen du Ednak, han aurrealdean trizz trazz ari den nostromoari begira.
2003
‎Amaierarik gabeko istorioa izaten jarraitzen du gureak. Zer gertatuko da orain?
‎Berriro ere pozik nagoela esan behar, zure beste eskutitz bat jaso dudalako. Horrek esan nahi du gure katea ez dela eten, eta oraindik pertsonak bezala jokatzeko gauza garela.
2004
‎Labur zurrean esateko, beraz: hizkuntzak ekoizten du gure izate soziala dagokion neurrian, baina ukipenezko testuinguru elebidunetan hizkuntza hegemonikoak bakarrik betetzen du gizagintzako funtzio hori, bestearen sozializazio ahalmena ukatua baitago hizkuntza komunitateen arteko asimetria dela medio.
‎Garmendiak ere itxuraz gauza bertsuak nahi ditu: hiru hizkuntzaz jantzitako dibertsitatea desio du gure herriarentzat. Bi planteamendu hauen artean, hala eta guztiz ere, badago alderik, eta alde horrek tartean gaindiezinezko amildegia ordezkatzen duela iruditzen zait gainera.
‎(...) Euskararen normalizazioa aipatzen dugunean nik buruan dudana gure bizitza da, familia, gure semea... Zer eginen du gure semeak hemendik urte batzuetara. Nola biziko da??. 17
‎Ñabardurak ba ote du ordea nik eman nahi diodan garrantzirik? Alegia, erregimen politikoaren kontzeptuak adierazi nahi duenetik Estatu adigaira dagoen tarte semantikoak eta teorikoak horrenbesteko eragina ote du gure pentsamenduan eta jokabidean. Ez nahitaez.
‎Euskaldunon kontzientziak erradikala izan behar du, munduko milaka herrien artean gureak ere jasaten duen minorizazioaren prozesu historikoak dituen ezaugarriak ezagutzen dituena. Modernitatearen eta aurrerapenaren aroan Nazio estatuaren nazionalismoak ereindako hazi totalitarioaren erroetaraino iritsi behar du gure kontzientziak. Zehazki, hazi molde horretatik ernaldutako egungo munduaren nazio ordenamenduaren ezaugarri nagusiak gogoan ondo iltzatu behar ditugu, sarturik gauden ontzi historiko honen kapitain pilotuen jatorri zantzuak sekula ez ahanzteko.
‎Hegemoniaren aldeko aukera, hortaz, azken buruan, herri orok bere nortasun jakinaren arabera bizi ahal izateko eskubidean datza, ez inori bere etxean berea ez duen nazio nortasuna zapuzteko jokabide doilorrean. Totalitarismoaren aurkako estrategia dugu hemen hegemoniaren auzi hau; nolabait esan, herrian herriko, lurraldean lurraldeko eta historian historiako izateko funtsezko giza eskubideak legitimatzen du gure hautuaren izaera etikoa eta politikoa. Diferentea313 izateko eskubidearen ideologiari dario hegemoniaren beharra; bestela esan, eskubide eta aukera berdinetan oinarrituriko legeriaren aterpea dugu aldarri.
‎Hizkuntza hautuaren mekanismoak ikasi beharrak sortu du gugan ikasmina. Hizkuntza bat erabiltzeak dituen maila askotako eragile eta faktoreen elkarreragina zehaztu nahiak.
‎–Badirudi baserritarra, pelloa eta kirtena dela euskalduna. Jon Arano, Gontzal Agote eta Diego Martiartu ditugu mezulari?, hankatartekoak huts egiten diola, eta berriro galdetzen diogu geure buruari: zer, edo ezer, irakurtzen ote du gure jendeak euskaraz? (...) 30 urte eta gero, eta ehunka mila ikastolakume hezi ostean, porrota izan al da ikastola/ eskola/ uniarena??. 650
‎Zerk eman dio bere izakera berezia? Zerk egiten du gure naziotasuna. Zerk bizi gaitu?
‎Horrek ez du gure ideia nagusia ukatzen.
‎" Politika" egitean omen datza Euskal Herriaren zoritxarra!!! Abertzaletasunak ez bestek nahastu omen du gure herria, eta hiltzeko zorian jarri!!!
‎Ez dago zoroago irioten dugun krediturik denborarena baino. Gure historia ez egina, egina bezain gurea da; eta ez eginak, eginak bezainbat egiten (desegiten) du gure aiurria, izaera. Batzuetan, geure buruari ez diogu sentimendu bat sentitzea, edo sentimenduan pausatzea baimendu nahi izaten.
‎Nork nahi du gure artean
2006
‎argirik gabe begiak, balio al du gure egiak.
‎Kontuak horrela, irakurle errealistari utziko diogu ipuin honen azken logikoa berak asmatzeko aukera: maitatuz ala higuinduz amaituko du gure gizonak, ignoratu ezin duenez gero, halako bere hirikidea. Zalantzarik ez dagoena da, kohesio soziala eta, bakea eta, bizikidetza, horrelaxe sustatzen direla ongiena.
‎–Aro berria du gure Elizak, aro berria Nafarroako Erresumak...
2007
‎Nietzsche ohartun da memoriaren, historiaren inportantziaz. Berak egiten du gure identitatea. Berak bereizten du gizakia abereen artean, orientazio posibilitateak beste ezein aberek ez bezalakoak gizakiari eskainiz, norbanakoak nahiz gizarteak bizitza eta ekintza, espazioa eta denbora biak batera begiesten dituzten egitasmoetan, proiektatzeko.
‎Harrerako emakumea da, bere ile kizkur eta zoroa txirikorda batean lotu duena. Zerbait esan du guri begira, baina ez diot hitz bat ere ulertu.
2008
‎»Post scriptum: Ez dizut kontatu Blandlyk, bide batez esanda, itsasontzi bat bidaliko du gure bila abuztuaren azkenetarako azaldu ez bagara, primerako gizona aurkitu duela kapitaintzarako, tente samarra, zoritxarrez, baina beste gainerakoan pagotxa ederra.
‎Egia esan, ikertu ez, gure asmoa ez baita jarduera teoriko zehatz eta zurrunetan barrena abiatzea. Helburu apalagoa du gureak: zer nolako iritziak, jarrerak eta jokabideak dituzte gure eragile abertzaleek herri euskaldunarekiko?
‎Langile eta euskaldun huts izan denak jasan duen zapalkuntzarik, nazio eta klase zapalduko kide gisa? ez du gure herrian beste inork jasan.
‎Ez gara kulturaren zentzu orokorraz mintzo. Zentzu mugatua du gureak, horrenbestez. Eta nazio kulturaren mugarrietan zehazten eta xehatzen du bere burua, nolabait ere.
‎Bidaia ez da hemen amaituko. Abiatu aurretik Salifek apur bat igo du gure ibilgailuaren prezioa, baina oraingoz autoz jarraitu gura dugu. Mali osoa daukagu aurretik.
‎Kamerungo mutila izan da galdera egin diguna. Gaztelera traketsean hurbildu zaigu, eta azalpenekin jarraitu du gure begirakunea ikusita, zer eta kubatarrak! Euskaraz ari garela nondik ikusi digu morroi honek kubatar itxura?
‎Guk uste dugu zorroa altueran egonez gero ez dela inor geldituko, ez duzula zorterik izango. Zorroak lurrarekin kontaktuan egon behar du gure ustez, inor geldi dadin. Tira, ez egin jaramonik, badakizue, afrikarron sineskeriak dira.
‎–Nik uste baino gehiago iraun du gureak. Ez dizut, beraz, ezer aurpegiratzen.
‎Beste batek azken orduko filosofo neokontserbadoreren bat aipatu omen zuen. . Goiburu batek bideratzen du gure gaurko burubidea: zaharra berritzeak, lehenari eusteak.
‎Arrainetan negua dena, gizakietan galera da. Galerak zehazten du gure garaia, harreman baten bukaerak, maite dugun pertsona baten heriotzak.
‎Naufragio baten aztarnak. Ondo gogoan du gure amak aitona kautxuaren diruarekin erositako zapata berriekin agertu zen egun hura. Alaba bakoitzarentzat pare bana ekarri zuen.
‎Irlanda eta Eskozian du bizilekua ubarroiak eta neguko hotzak ekartzen du gurera. Babestutako espeziea da.
‎–Nora joan, hantxe hilko zara? esaten du gure amak.
2009
‎(Th. Mannek, Buddenbrooks (X, 5), honela eszenaratu du gure galdutasun hau: Thomas Buddenbrook behin Schopenhauerren heriotzaren eta Dena Bataren betierera itzultzearen filosofiak (bereziki WWV, II, 41) negar eragiteraino hunkitzen du eta kontsolatzen du:
‎Badago heriotzaren beldur natural bat(, natüral da gizonari bere biziaren, eta haren konserbazioniaren maite ükhaitia? dio Tartasek), baina badago ikara edo larritasun bat kulturak artifizialki sustatua ere, heriotza eta infernuarena?, hori erlijioak egin izan du gure kasuan, bera izan delako guri tradizio transmititu izan diguna, modu bulgarizatuan badarik ere, jeneralean judu kristauagaz nahastu eta bategina, biak ezin bereizi ahal izateraino. –Nun zagoz niretzat, nun zagoz, Eriotz?/ Nire galderari nundik dagiozu/ irri gorde hori??
‎hau egin dut Jainkoagatik, gizarteagatik, justizia edo askatasunagatik, ederragatik; biziari, denboraldi eskas honi? gure ustean zentzua ematen dionagatik, eta horretan du gure gogoak bere gogobetetasuna.
‎Pintore aberatsak, gaztelerak adibidez? pintura gai edo hitzen ugaritasun handia du gure aldean, oihal hobeak eros ditzake, marku ederragoak. Gu urriago aritzera beharturik gaude.
‎Eta zeinek asoziatzen du Eguberria ekigorarekin, eta jada ezein etxetan ez dagoen sukaldeko su sakratuarekin? Inolako esanahi arriskugarririk ba al du guretzat ekibeherak, gure zinezko eguzkia argindarra denez gero, eta argindarraren prezioa gu kezkatzen gaituena, ez eguzki xaharraren ahuldadea. Are, sekularpenak ekarri du (zientziak, teknikak), mundua zer den edo geu zer garen begiratu eta ikusi ere beste molde batera egiten dugula, eta bizitzaren zentzuaren itauna bera orain seguruenik beste itaun bat dela behiala baino.
‎irakurri egin behar da testua! San Luisen hilobian otoitzak hunki hunkitu eta transformaturik bezala utziko du gure nobelista. Baina sekula santa guztikoa, Aita Santuari eskuan muin emateak eragin diona izan da, bihotz pilpira 123. Eta San Jenaroren mirari napolitanoak eragin diona orobat, apenas txikiagoa, nik uste:
‎Kultura eta literaturako hizkuntzaz bezainbatean: espainolak izan behar du gure hizkuntza. Aurrena, euskarak balio ez duelako; bigarren (euskararen sintaxi eta lexiko ez latinoengatik baldin bada, katalanak balio ahal izan luke; baina ez) zeren eta, el castellano se ha convertido en español y hasta en hispanoamericano; es una lengua tan nuestra como de los demás españoles, tan del catalán como del gallego o del vascongado?.
‎Mikelena da baina hirurok erabiltzen dugu. ETAk Real Sociedadeko jokalari ohi bat hil du gure etxetik gertu, elkarte gastronomiko batean afaltzen zuen bitartean. Hiru egun beranduago, eta Donostian berriro ere, espetxeko funtzionario bat tirokatu eta hil dute.
‎Izan ere, Teofilo Maria, hitz handien erabilerari zegozkiòn kontuetan. Domingok Teofilo Mariari umetan egindako galdera azpildurarik gabekoari: . Zergatik du gure aitak bibotea, Jainko Aitak bizarra badu??, halaxe erantzun zion Teofilo Mariak: –Gure aitarekin bromarik ez!
‎Ez dakit noiz izanen den hori. Azken batez, Frantziako erregek gauza bat eta bakarra nahi du gugandik: segurantza Nafarroak ez diela laguntzarik emanen erlijio edo bertze dela-eta haren kontra altxatzen direnei.
‎–Pozoia, horrexek eraman omen du gure erregina.
‎Sudupek gorroto etnikoak, txobinismo nazionalistak eta neurrigabeko erregionalismoak gaitzesten ditu, Europa goresten. Ematen du gure maitasunaren norabidea alda dezagun proposatzen digula, hurbil dugunetik handirantz, Europarantz. Hala ere, Suduperen maitatzeko maneran nabari da Lukrezioz geroztik amodioari leporatu izan zaion ezaugarri delirante bat:
‎Izan ere, Teofilo Maria, hitz handien erabilerari zegozkiòn kontuetan –Domingok Teofilo Mariari umetan egindako galdera azpildurarik gabekoari: " Zergatik du gure aitak bibotea, Jainko Aitak bizarra badu?", halaxe erantzun zion Teofilo Mariak: " Gure aitarekin bromarik ez!
2010
‎Madrilen ikasi nuen esaera zahar bat, dioena: . Hainbeste basta beharrik ez bidaia hartarako?, eta esaera zaharrak ederki laburbiltzen du gure etxean gertatua. Hala ere, eragina denbora luzekoa izan zitekeelakoan?. Jesus hirugarren egunean piztu zen, eta hirugarren eguna bete arte ezin esan?
‎gogoratzen al zara zu horretaz, Gabino? Ni ez, baina ederki adierazten du gure aitaren eta gure familiaren handinahia, barregarria bezain ridikulua. Baina harropuzkeria oso gaitz hedatua da, eta guztiok harrapatzen gaitu behin edo behin?
‎Negoziazioa, azken batean, zera zen: ETAk zer egin behar du guk gurea egin ahal izateko, eta guk zer egin behar dugu beraiek berea egin ahal izateko?.
‎–Kontxo! Honek agian konpontzen du gure eztabaida?. Orduan, proposatu nuen:
‎DISEINU SAILEAN lan egiten zuen berak. Ez duzu ezagutzen, dagoeneko ez du gurean lan egiten, baina utz iezadazu izena isilpean gordetzen, bila jardunez gero erraz deskubrituko duzula susmatzen dudan arren. Deitu diezaiodan H., soinu mutuaren hizkia.
‎Madrilen ikasi nuen esaera zahar bat, dioena: ‘Hainbeste basta beharrik ez bidaia hartarako’, eta esaera zaharrak ederki laburbiltzen du gure etxean gertatua. Hala ere, eragina denbora luzekoa izan zitekeelakoan —‘Jesus hirugarren egunean piztu zen, eta hirugarren eguna bete arte ezin esan’ bota zuen apaizak, bere logika magiaren zerbitzuan ipiniz berriro—, hiru egunetan egon ziren zain, esperantza agortuz zihoakien bitartean.
‎gogoratzen al zara zu horretaz, Gabino? Ni ez, baina ederki adierazten du gure aitaren eta gure familiaren handinahia, barregarria bezain ridikulua. Baina harropuzkeria oso gaitz hedatua da, eta guztiok harrapatzen gaitu behin edo behin... batzuk besteak baino gutxiagotan, hala ere.
2011
‎Tiriki tauki taki Mailuaren hotsa, Hileta horrek jo du Gure heriotza.
‎Historiografiak Penintsula Iberikoaren errealitatearen zentzua, hau da egia, desitxuratu egin du eta interes zehatz batzuen arabera moldatu. Historiografiak mendeetan zehar zabaldutakoak eragina izan du gurean eta izugarrizko kaltea sortu du. Beharbada orain da unea, Espainiar (eta Frantziar) inperioen zilbor hestetik at begiratzeko.
‎–tortura kasu batzuetan izan daiteke zilegizkoa? (esaten ez bada, pentsatzen da); edo gutxienez permititzen du guk, hiritar, ezjakinok?, beste aldera begiratzea, edo bestela gure konfiantza handirik gozatzen ez duten Guardia Zibilei gogoz sinestea, torturak ukatzen dituztenean. –Sinesten dizut zuri, baina Guardia Zibilei ere bai?.
‎12:40 Josunek esnatzen gaitu. Parke guztia zeharkatu du gure peskizan, eta lurrean etzanda zeuden bi eskale edo arlote zikin txekeatzea besterik geratzen ez zitzaionean, hara: gu geu ginen arloteak.
‎Dena alferrik izan da. Barre egin du gure bizkar... Eta oraintxe egin dut topo New Yorkeko MacEwen an drearekin, hamahiru mila irabazi ditu oraintxe Salle Privéean... eta ni beragana joatea nahi du, bolada onak iraun bitartean.
‎Kanoa ibaian trabeska geratu zaigu berriro bazterrean harrapaturik ez gelditzeko ahaleginetan ari ginela eta gu alde banatan zintzilik etzanik, oinak kanoa barruan, burua uretan, abdominalak eginez bezala niri graziarik egiten ez didaten barre algara eutsi ezinezkoak antzeztuz; halaxe gaundela jo du gure ibilgailua familia zoriontsu batek, lehentxeago aurreratu gaituenaren antzekoak; gurasoek irribarretsu lagundu digute jarrera duinagoa berreskuratzen, umeek begirada gogaituz mespretxatzen gaituztela. Laster jo gaitu bigarren kanoa batek, eta bazter batera apartatzen gaituzten bitartean iritsi da hirugarrena, dagoeneko frantsesez aho betean iraintzen ari zaizkigun umeei beste bi soprano gehituz.
‎–Etnogenozidioaren ezaugarriak dituen kultura erasokor batek markatu du gure patua. Mendebaldearen kultur krimenaren zantzuak, besteak beste, honako hauek ditugu:
‎Senell, Robert: . Elebakartasunak erraztu egin du gure garapen ekonomikoa?, Egunkaria,.
‎Hizkuntzak ez omen du gure pentsaera moldatzen eta ezaugarritzen. Egia ote? . Pentsamenduaren eta hizkuntzaren artean etena dagoela baiesten duen tesiak hori dio.
‎Hizkuntzaren baitakoak ere bagarela ohartzeko. Izan ere, esan bezala, hizkuntza zeharkako fenomenoa da, zeharkako identitate mota bat itsasten du gure nortasunean.
‎–Tira, tira, utzi ditzagun berriketak. Etxe ostean, baserriaren atzeko aldean, ukuilura ematen duen ate bat dago; ba, ate hori zirrikitu batekin zabalik utzi du gure Troiako zaldiak.
‎–Ez dugu banku agiri horren arrastorik aurkitu Heinrichen gelan. Antza denez, jan egin du gure oharkabean. Nire gizonetako batek zerbait murtxikatzen ikusi du, baina pentsatu du gozokiren bat jaten ari zela, ez entzunarena egin zion Mikelen barretxo garratzari?.
2012
‎Minutu batzuk eman ditut oraindik ohean, nagikerian, nahiz eta garbi entzun alaba gu uztear zegoela. Zergatik du gurekin geratu egun pare bat gehiago. Guk zama bera garraiatzen dugu, eta ez gabiltza iheska!
‎Zerbait frantsesa, esan zidan Carlosek; aspergarria seguru, baina ondo etorriko zait etxetik irtetea, ea lagunen bat topatzen dudan. Bai, zuritzen ari du pixkanaka; etxeak, lorategiak, kaleko bankuak, beste toki bat ematen du gure auzoak. Ez zen hura gertatu behar, ez hemen, ez bizilagunei.
‎Guztia guztiaz egina dago. Horrek esan nahi du gure berezkotasun horretan ez dagoela ezer partikularrik. Hori bai, sartzen bagara arautu dugun munduan, hor dena da partikularra, ze, esaten dugu, ni naiz horren jabea, eta ez zu?,, ni naiz nagusia eta zu zerbitzaria?.
‎Sarrera gisan sexua aipatzeak gaitzespena sortzen du gure gizartean, baina amodioa aipaturik ateak zabaltzen dira. Baina ez dakigu amodioarekin zer egin, ez dakigulako maitatzen, ziur aski lehen baldintza, geure burua maitatzea, betetzen ez dugulako.
‎Ez duzu ikusten gaur gertatzen ari dena, gaur gerta litekeena, atzo gertatu zena baizik. Honela funtzionatzen du gure oroimenak, eta herrienak, nazioenak, komunitateenak edo elkarte elijiosoenak, amorrua, gorrotoa eta bortxakeria elikatzen duen oroimenari tinko eutsiz.
‎Bizitzaren pilpira guregan txertatzen den unean loratu da sexuaren lurrina ere, hil arte itzaliko ez dena. Sexuak ez daki adinaren txikitasunaz edo nagusitasunaz, ez du gure egutegia ezagutzen, laket zaizkion ukitu eta fereken hiztegi mugagabea baizik.
‎Ez gaudenean ez diegu antzemango, eta ez du merezi horretan saiatzerik. Hizkuntza horrek balio du gure egunerokotasunean, kode moduan elkar ulertzeko. Badakigu bihar hamarrak etorriko direla eta bilera izango dugula.
‎–Erran duzu jendarmeek atxilotu zutela Betelu. Horrek erran nahi du gure sarekadatik ihes egitea lortu zuela. Baduzu Betelu horren argazkirik?
‎Koordinatzailea betiko txistea egitera doa, oso higatua dagoena baina honekero saihestezina zaiona: . Gaur, tamalez, idazleak ezin izan du gurekin egon??, baina hitz horiek esatera doanean konturatu da baietz, hantxe dagoela Jane Austen, kaletik sartu berria dela eta kalikozko soineko luze urdin estanpatu bat daramala, eta kolore bereko buruko brodatu batek estaltzen diola mototsean bildutako ilea. Eta ondoan eseri zaiola, gonbidatutako idazleek egin ohi duten bezala, eta oso urduri jarri da koordinatzailea une batez, ez duelako ezer prestatu, ez dakielako zer galdetuko dion, edo, hobeto esanda, mila galdera dituelako egiteko eta ez dakielako nondik hasi.
‎–desenkusatu zen aita?. Zure amak ere garbi du gure artean ez dagoela ezer. Garai batean asko maite genuen elkar eta zuek zarete horren emaitza baina... maitasuna amaitu egiten da batzuetan.
‎–tortura kasu batzuetan izan daiteke zilegizkoa? (esaten ez bada, pentsatzen da); edo gutxienez permititzen du guk, hiritar, ezjakinok?, beste aldera begiratzea, edo bestela gure konfiantza handirik gozatzen ez duten Guardia Zibilei gogoz sinestea, torturak ukatzen dituztenean. –Sinesten dizut zuri, baina Guardia Zibilei ere bai?.
‎». Eta, areago, gauza nekeza dirudi?, jarraitzen du gure aldizkariak,, krimen honen tamainako gauza bat egiteko gai diren pertsona doilorrek, uretan murgilaraziko zuen zamarik ipini gabe jaurtitzea gorpua ibaira, zama eranstea oso erraza zutenean?. Hori bai arrazoibideen nahasketa barregarria!
‎4 Aipaturiko bide horietatik ibiltzean, arretarik handiena izango du gure menpeko maitagarririk edo berauen zaldi edo gurdirik hankapean ez hartzeko, eta menpeko horietako inor ere ez du eskuan hartuko haren adostasunik gabe.
‎Ar nahiz eme gazteen heziketarako duten metodoa zoragarria da, eta benetan merezi du guk imitatzea. Hamazortzi urte bete arte, ez zaie olo ale bat ere dastatzen uzten egun jakin batzuetan izan ezik; ezta esnerik ere, oso gutxitan izan ezik; eta udan bi ordu ematen dituzte goizean larrean, eta beste horrenbeste arratsean, eta ere berdin egiten dute; baina zerbitzariei ez zaie uzten denbora horren erdia baino, eta dagokien belarraren parte handi bat etxera ekartzen zaie, eta ordurik egokienetan jaten dute, lanetik libratzeko unerik onenetan.
‎Sinetsarazi zion gaixo zegoela eta horregatik utzi behar zituela Zuzenbide ikasketak. Aita konbentzitu baldin bazuen, horrek esan nahi du gure idazlea histrioniko eta gezurti aparta zela; obserbadore ona izanik, oso ondo ezagutzen zituela gizon emakumeen ahuldadeak, eta berak ere etekina ateratzen ziela horiei. Aprobetxategi galanta genuen.
2013
‎Nahikoa lan izaten du izeba gaixoak gu denok aurrera ateratzeko. Ez dauka apenas jatekorik, baina hala ere beti ateratzen du gu mantentzeko adina. Ogi zopak uretan jaten ditugu eta esne tanta batzuk botatzen dizkigu katiluetara, kolore zuria emateko.
‎–Beno, ba, alabak uste du gure artean harreman bat izan genukeela, eta nik ere bai, urte asko joan dira.
‎–Jarraika. Horrek esan nahi du gu zelatatzen ibili direla, jakin nahi izan zuen Martinek. Erkiagak Eliasi begiratu zion une batez.
‎Begira ura zein arin doan. Une bat irauten du gure parean. Zertan nabil, Gautama dirudit.
‎Polek ez du gurekin pega pega eginda ibili nahi. Eta ez dauka lotara denok ordu berean erretiratzeko gogorik.
‎Aitak irri alaia askatu du gure iritzi xelebreak aditu dituenean. Amaren poza bere alboan.
‎–Pobre ginelako, bizia kendu zigutean; pobre ginelako, ahotsa kendu zigutean? eta nork egingo du gure izenean oihu, hi isiltzen bahaiz. Eutsi goiari, Koldo!?.
‎–Ez penatu. Jean François Ravaillac ek garbituko du gure errege Henrike. Nirea, Frantziakoa baita, eta zurea, Nafarroakoa ere den aldetik.
‎–Pagano hobi honetatik noizbait lekutu behar badu, hobe du gure alabak zuen basa mintzairara sobera ez lerratzea.
‎Vae nobis, quia declinavit dies, quia longiores factae sunt umbrae vesperi. Egin du gureak, zeren akabatu hurran baita eguna, beheititu baita eguzkia, eta itzala ere luzatuago baita arratsaldean. –Dohakaizduna, Zizurren iluna?, erraten zuten, berriz, Iruñean, hiriko harresietatik kanpo. Zizur herrixkan, beraz?
‎Irrigarri sentitu gara, barre txikia atera zaigu lauroi, algararen bat, eta Renéek ez du tutik ulertu. Zur eta lur utzi du gure umoreak.
‎Bildumenerako garaia heldu da azkenik, arre edo iso egitekoa. Bost urteko zulo beltz batek irentsi du gurekiko zure jarrera esplika zezakeen gakoa; 1944an arrastoa galdu genizunetik 1949an Henriette ezagutu zenuen arteko epeak eraman du, hain zuzen. Zipriztin fosilduak besterik ez ditugu ebidentzia gisa jaso.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
edun 186 (1,22)
ukan 90 (0,59)
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
ukan gu espezie 3 (0,02)
ukan gu lan 3 (0,02)
ukan gu aita 2 (0,01)
ukan gu ama 2 (0,01)
ukan gu bizitza 2 (0,01)
ukan gu etxe 2 (0,01)
ukan gu harreman 2 (0,01)
ukan gu hizkuntza 2 (0,01)
ukan gu irrati 2 (0,01)
ukan gu memoria 2 (0,01)
ukan gu adeitsu 1 (0,01)
ukan gu adin 1 (0,01)
ukan gu afaldu 1 (0,01)
ukan gu aginpide 1 (0,01)
ukan gu aiurri 1 (0,01)
ukan gu alaba 1 (0,01)
ukan gu Ametsa 1 (0,01)
ukan gu artista 1 (0,01)
ukan gu asko 1 (0,01)
ukan gu berezkotasun 1 (0,01)
ukan gu berri 1 (0,01)
ukan gu bezalako 1 (0,01)
ukan gu bi 1 (0,01)
ukan gu bitartekaritza 1 (0,01)
ukan gu bizikidetza 1 (0,01)
ukan gu duintasun 1 (0,01)
ukan gu egunerokotasun 1 (0,01)
ukan gu eliza 1 (0,01)
ukan gu erritmo 1 (0,01)
ukan gu eskarmentu 1 (0,01)
ukan gu eskola 1 (0,01)
ukan gu ez 1 (0,01)
ukan gu ezin 1 (0,01)
ukan gu funtzionatu 1 (0,01)
ukan gu geu 1 (0,01)
ukan gu gizarte 1 (0,01)
ukan gu gogo 1 (0,01)
ukan gu gu 1 (0,01)
ukan gu herri 1 (0,01)
ukan gu hezkuntza 1 (0,01)
ukan gu idazle 1 (0,01)
ukan gu ikerketa 1 (0,01)
ukan gu imitatu 1 (0,01)
ukan gu izaera 1 (0,01)
ukan gu kate 1 (0,01)
ukan gu kolonizazio 1 (0,01)
ukan gu kontzientzia 1 (0,01)
ukan gu lagundu 1 (0,01)
ukan gu lurralde 1 (0,01)
ukan gu mundu 1 (0,01)
ukan gu ondoan 1 (0,01)
ukan gu ostatu 1 (0,01)
ukan gu pentsamendu 1 (0,01)
ukan gu pentsatu 1 (0,01)
ukan gu sarekada 1 (0,01)
ukan gu seme 1 (0,01)
ukan gu tratamendu 1 (0,01)
ukan gu tunel 1 (0,01)
ukan gu uste 1 (0,01)
ukan gu zelatatu 1 (0,01)
ukan gu zerbitzari 1 (0,01)
ukan gu zerikusi 1 (0,01)
ukan gu zuzentasun 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia