2000
|
|
Lan akademikoaren funtzioetako bat gauzak sinplifikatzea omen da, bainabien bitartean, akademiak dikotomikoki banatzen dituen errealitate asko dualtasunez beteta azaltzen zaizkigu praktikan, hau da, banaketa horiek gainditzen dituenkonplexutasunaz jantzita. Nazionalismoari berezkoa zaion konplexutasun eta dualtasun horrek garrantzi handia edukiko
|
du
gure azterketan. Honen adierazle bat daelementu politiko eta kulturalen uztarketa.
|
|
Lehen aukerak egingarriagoa dirudi, baina, geroanproiektatzen bagara, zer aukera egonen da, epe luzera, Euskal Herri batua eraikitzeko? Nik, Iparraldetik, horrelako eskema bat arriskutsua ikusten dut, kasik esangenezakeelako, hogei urteren buruan gure euskalduntasuna desagertua izanen dela.Maila apalenetan ere, Estatu frantziarrak inongo borondaterik ez
|
du
gure euskalizaera onartzeko. Beraz, gaudenean jarraituz, hogei urteren buruan hemengo lurraldea da Euskal Herri gisa kontsideratu, euskaraz hitz egin dezaketen hamarbat pertsona bakarrik egongo direlako.
|
|
Horrexegatik, nire ustez, aurpegi bikoa izan behar
|
du
gure erantzunak.
|
|
Kulturan, gure bigarren naturan, aldiz, jaiotzearekin batera sortuak garen giltzabiologikoa genomatik bideratuta eta irentsita eutsi eta gureganatu ondoren ogiegituraturik, jasotzen ditugun sentsazioak eta haiek bidalitako mezuen ezagupenakmetatzen hasten gara. Lana egin behar
|
du
gure gorputzak horretarako. Gure gaingeratuko da, beraz, behin sortzez gero, gure bigarren izaria.
|
|
esaldia gauzatzea; hau da, lagunartean argi adierazi genuke zein den jolasten ari garen jolasa, zeindiren jolas arauak, zein baldintzatan ari garen, zenbait gai ukiezin edo izendaezinzergatik diren... Bestalde, nekez onartuko
|
du
gutariko edonork, bultza egiten dugula, ahulen dirudiena, gutxietsiena edo elkartasun handiena erakusten duena erabiltzenditugula. Era berean, inork ez du onartuko, garai bateko buruzagitzarekiko menpekotasunak eraginda, gatazka irrazionalak bizirik dirautela, familietan?.
|
|
Hasteko, eta arestian adierazi dugunez, musika fenomeno oso konplexua da etaharen burutzapen akustikoa fenomenoaren ardatza baldin bada ere, hori ez da alderdiesanguratsuena2 Ekimen musikalean gauzatzen diren sentieren artean kode akustikoarekin erlazionatzen direnek osotasunaren zati bat osatzen dute beste batzuekin, kidetasun sentimenduarekin erlazionatzen dena, alegia. Izan ere, adierazpen musikalbaten eraginpean hunkituak izateko, aldez aurretik baldintza egokiak sorraraztendituen kidetasun sozialaren sentimenak egon behar
|
du
gure baitan. Kontzertu bat, iaberdina da musikaren nolakotasuna?
|
|
Zerk eman dio bere izakera berezia? Zerk egiten
|
du
gure naziotasuna. Zerkbizi gaitu?
|
|
Erantzunik gabe jarraitzen
|
du
gure euskaltzaleak, han hemenka galdezka ibiliondoren: –Martinet' ek berak bi karia aipatzen ditu:
|
|
Oraindik ere, baserri munduko euskaldun askok irratitik edaten dute, informazio egarria asetzeko. Irratiak garrantzi itzela izan
|
du
gure kulturan, eta horretaz jabetzeko, Ipar Euskal Herriko irratien arrakastari behatzea baino ez da.
|
2001
|
|
Bosgarren puntuan etorkizunean esperientziari zer jarraipen mota emanlekiokeen galdetzen nien. Egia esan, ez didate ezer askorik proposatu; ez dute, nonbait, batere argi ikusten aurten egindakoaz aparte zer gehiago egin daitekeen.Irakasleetako batek komentatu
|
du
gure aldetik egin beharrekoa eginda dagoela, etaorain ikasleek berek, beren kabuz, eman lioketela jarraipena aurtenegindakoari. Baina, hori horrela gerta dadin, norberaren konbentzimendu maila etalanerako prestutasuna omen dira giltzarriak.
|
|
Are gehiago, inkomunikazio sentsazioa eta konektatzeko ezintasunarensentsazioa izugarriak izanda ere, idazteko beharra sentitzen
|
du
gure idazleak. Coleridge ren marinel zahar hura legez, jendeak entzuteko, irakurtzeko?
|
2002
|
|
Ikasleen eskaera, beraz, asetu gabe geratu da iakasu guztietan. Hala ere, modu batera edo bestera, euskarak aurrerapen nabarmenaegin
|
du
gure unibertsitate sarean azken hogeita hamar urteotan.
|
|
Gure ustez, saio horiek errepikatu egin lirateke, ikertzaileeuskaldunen artean euskara lan harremanetarako hizkuntza izan dadin. Zoritxarrez, gure esperientziak ikusita, oso zaila da gaur egun ikertzaile soilaren ibilbideaEuskal Herrian, eta horrek baldintzatzen
|
du
gure hizkuntza komunitateak, txikiabaina oso berezia denak, irautea unibertsitate munduan.
|
|
(?) bada hemen multzo bat euskalduna; kolektibo bat, eta komunikate7 horren zerbitzuko komunikabide7 izan nahi
|
du
gure gailu honek. Elkarren arteko harremana bideratuz, eguneroko bizimoduaren berri emanez, gizarteak sortzen dituen mezuak gizarteari berari iritsarazik.
|
|
Kazetarien lehen lana informazioa kontrastatzea da; alegia, egitateetara edo gertaeretara hurbiltzea; ez informazioetara bakarrik. Metodo hori gutxiegitan praktikatzen da, hala ere; horrek intoxikazioa eta desinformazioa areagotzen
|
du
gure artean.
|
|
Kanpoko faktoreek gure kondukta, eta gure jokaerak moldeatzen dituzte. Gu bizi garen edozein taldek (familiak, eskolak, lankideek, klubak, koadrilak) eragina
|
du
gure konportamoldean.
|
|
eta batzuetan pieza horiek guztiak, militarrak nahiz politikoak? ez direla ezkontzen, ez direla kateatzen; horrek, gerraren arrazonamendu nagusian sumatzen dugun koherentziarik ezak, argi gorria piztu behar
|
du
gugan: ez dakigun zerbait ari da gertatzen; beraz, ez dezagun sinets bertsio ofiziala katixima balitz bezala.
|
|
Komediatik asko izan duen epopeia tragiko batek, bere garaian Bill Clintonek eta Monica Lewinsky k protagonizatu zutena? argi utzi
|
du
gure artean, eskandalu mediatikoaren garrantzia zein handia den bizitza politikoaren baitan. Nork pentsa zezakeen presidente baten hazi tanta bat hain garesti ordain zitekeenik!
|
|
Errealitate sozialen eraikuntzak arduratu egiten gaitu. Gizartearen birkontestualizazio semantikoak sortzen
|
du
gure arreta. Esanda dagoenez, inguruaren narratiba izateaz gain, albisteak politika egiteko erreminta ere badira.
|
|
Zer ikusi, hura ikasi. Zentzumenen aurrean jartzen zaigunak bideratu ohi
|
du
gure pentsamendua, erabat. Eta begien aurrean jartze horretan, nola lehengo gizartean hala gizarte modernoagoetan, komunikazioak lan handia egin ohi du.
|
|
Telebistan, mundua ikuskizuna da; gu ikuskizun horren begirale gara, ikusleak. Telebistak suspentsea sortzen
|
du
gugan, interes dramatikoa pizten du.
|
|
Azquenic noiz edo noiz, Erromaco Jaunac, bota, ayenatu, ta erri egorritu degu Lucio Catilina gaiztaqueriaren gose zana, gure jayoterria izurritzeco asmatzen cebillena, zuec, ta Uri au cemaitzen cituena, su ta odol eramateaz; ta emendic irtetzeco unean jarraitu diogu atzetic agur betico bat eguitera. Joan da, irten du, igues
|
du
gure escuetatic, ta ezcutatu gure beguietic. Ez du onezquero guiza chatar, ta gaiztaquillen Guiari, ta Erraldoe onec gure Urico orma barrumbean calteric ecarrico.
|
2003
|
|
lege jakin batzuk ezarri eta beste moduzko neurriakhartu behar dira hura sortzeko. Horrela gertatu zen(...) XIX. mende hasieran(...) eta justu horrela arida
|
jazotzen
du gure garaian ere bai?.
|
|
Agian, oraindik ere pisu handiegia
|
du
gugan logika deterministak, zientzia, gogor, eta, bortitz?
|
|
landu behar zirela. Jarrera horrek luze iraun
|
du
gure artean, Franco aspaldi desagertu arren.
|
2004
|
|
Beraz, Aro Modernoko irakasgaiak irakasten emandako urteei eta ikerketakemandako esperientziari esker, liburuan aztertzen den garaia, esan bezala, ondo ezagutzen zuen Inaziok eta, horrekin batera, ulergam egiten zuen irakasle on guztiekbezala, ez baita nahikoa asko jakitea, honelako liburuetan ezagupena transmititzeko edo komunikatzcko gaitasuna izan behar da. Gainera aukeraketa eta sintesiahalmena ere ezinbestekoak dira eskuliburuak idazteko memcntoan eta, nire ustez, liburu honek lortu
|
du
gure artean gutxitan lortzen den maila intelektual handiareneta dibulgaziorako gaitasunaren arteko oreka.
|
|
Gukbiok ez dugu berdin hartzen eduki hori: nik neure buruari cgozten diot edukia (ni naizzezenak harrapatuko duena) eta zuk, berriz, ez (beste bat da zczenak harrapatuko duena). Bereizketa horrek azaltzen
|
du
gure jokamoldeen desberdintasuna ere.
|
2006
|
|
Merezi du bertako pasarte batzuk berrirakurtzea. II. Mundu Gerraz ari da, baina balio
|
du
guretzat ere: «Krimen hau denonkrimen bihurtzea da honi eman dakiokeen erantzun bakarra.
|
|
Beste modu batera planteatua: Zerk egiten
|
du
gure literatura, hemengo?, hizkuntzaren erreferentetik harago. Zerk definitzen digu hemengotasuna, hizkuntza ez bada?
|
|
hari egiten baitio erreferentzia eta galdera markaren bidez hasieratik iradokitzen baitzaigu beste hartan ekitearen alde idatzitakoa zalantzak inguratzen duelaorain. Eta, ene iritziz, bere zalantzen aitormen horrekin sekulako gizatasunaerakusten
|
du
gure idazleak. Bagenioen gorago, ekitearen aldeko jarreraz zehaztapenak egin ditugunean, Sarrionandia itsukeriatik urrun dagoela:
|
|
Ezbairik gabe, aipatzen ari garen estrategia horiez baliatzeak maiz zailduegiten
|
du
gure irakurketa. Sarrionandiak badaki hori, eta badaki, jakin, gehiago: badaki testua irentsi beharrean testuaren aurrean geratu egingo bagara eta gogoetaegingo badugu idazkera hori beharrezkoa dela.
|
|
...dea ireki zitzaion Muñozek euskalidazleek gure errealitate mikatzari bizkarra eman diotela salatzeaz batera abiatu zuen eztabaidari (ikus, besteak beste, Gotzon Barandiaranek nahiz Mikel Hernandez Abaituak erantzundakoa). Eztabaida horretan sartzeko inongo asmo barik, arazoa kronologikoki zabalagoa (edota endemikoagoa) ez ote den ere bada eztabaidagarri; alegia, isiltasunerako joera horrek ez ote
|
du
gure literatura berehastapenetatik beretik markatu. Sarrionandiak berak badauka galdera honentzako erantzunik (irakurbitez, esaterako, Hitzen ondoeza bildumako. Literatura lausoa?,. Isiltasuna?
|
|
bilakatzen da. Pertsonalitate morala hartuko
|
du
gure autoreak ipartzat, ondoko ezaugarriekin: duintasuna, hau da, balioekiko orientazio sistematikoa; integritatea, edo aukeratua izan den horrekiko fideltasuna; eta autonomia, aukeratutako balioen gaineko gogoetari dagokionez.
|
|
Horrek guztiak hausnarketa sakonagoa behar
|
du
gure iritziz, tabakoaren eta edari alkoholdunen publizitatea, horiek saltzea eta kontsumitzea debekatuta dagoen tokietan edo telebistan?
|
2007
|
|
Kulturan, gure bigarren naturan?, aldiz, eutsi egiten diogu jaiotzetikgenoman bideratuta datorkigun gako biologikoari; horrekin batera, baina, jasotzen ditugun sentsazioak eta hauek bidalitako mezuen ezagutzakmetatzeari ekiten diogu (biltzeko kutxa). Lan egin behar
|
du
gure gorputzak, garunak azken finean, barnekoa betetzeko. Gure gain geratuko da, beraz, behin sortuz gero, gure bigarren izatea.
|
|
Garenak gara, etaditugun motibazio eta jokabideak identitate joko horien mendeko dira. Geuresozializazioaren dialektikak determinatzen
|
du
gure identitate soziolinguistikoarenizaera, eta izaera horrek determinatzen du gure hizkuntza jokabidea. Aldi berean, garena izanarazten gaituen sozializazio jardunaren oinarrian botere harremanensarea dago, eta sare horretan daukagun lekuak edo posizioak determinatzen duhiztunaren identitate soziolinguistikoa.
|
|
Garenak gara, etaditugun motibazio eta jokabideak identitate joko horien mendeko dira. Geuresozializazioaren dialektikak determinatzen du gure identitate soziolinguistikoarenizaera, eta izaera horrek determinatzen
|
du
gure hizkuntza jokabidea. Aldi berean, garena izanarazten gaituen sozializazio jardunaren oinarrian botere harremanensarea dago, eta sare horretan daukagun lekuak edo posizioak determinatzen duhiztunaren identitate soziolinguistikoa.
|
|
Aldi berean, garena izanarazten gaituen sozializazio jardunaren oinarrian botere harremanensarea dago, eta sare horretan daukagun lekuak edo posizioak determinatzen duhiztunaren identitate soziolinguistikoa. Beraz, azken buruan, botere harremanenefektuak eraikitzen
|
du
gure identitate soziolinguistikoa.
|
|
Kultura globalaren uhinak nola joko
|
du
gure nazioaren identitate egoera. Hitzetik hortzera darabilgun termino horren esanahiaren muga semantikoak askilausotuak izan arren, gutxienez lagungarria gerta dakiguke zeharkako zantzubatzuk hautemateko. Globalizazio orokorraren baitan kulturaren auziak hartzenduen itzalari esker jakin dezakegu, euskal kultura nazionalaren gainerako arerioaketa etsaiak nola ikusten diren gure artean.
|
|
Ezagutzaren bitartez eraikitzen da konzientzia, baina prozesuaren garapenean sentimendu bihurtuta eragiten
|
du
gure buruan. la automatikoki agintzen dusentimenduak burmuinean guretar bat ala aurkakoren bat agertzen denenan. Indarizugarria du gure erabakietan nor garen sentimentuak.
|
|
Ezagutzaren bitartez eraikitzen da konzientzia, baina prozesuaren garapenean sentimendu bihurtuta eragiten du gure buruan. la automatikoki agintzen dusentimenduak burmuinean guretar bat ala aurkakoren bat agertzen denenan. Indarizugarria
|
du
gure erabakietan nor garen sentimentuak.
|
|
Orain arte lurraldetasuna aztertzen saiatu gara arrazoi zientifikoak erbiliz eta orokorki. Prozedura honek egiten
|
du
gure hausnarketa baliogarri edozein tokitakobiztanleriarendako; urak gure errotara ekarri nahi izan gabe eta ikuspegi xobinistamurriztailetik aldenduz jokatu dugu. Lurralde banaketa eta oreka mundu osoarenarazoa izan da betidanik, argi dago, baina interesatzen zaigu azpimarratzea nolabaiteko aldaketa hasi dela etorkizuneko atarian ate joka.
|
|
Bada, naturalki argi diren gauzen aurrean, (AB) egun argitan saguzarren begien egoera bera
|
du
gure arimaren entendimentuak (CD).
|
|
perpausen funtsa argitzean». Hitzokin laburtzen
|
du
gure filosofariak bere kezkarik nagusiena, bere Egunkari pertsonalean 1915eko urtarrilaren 22an jadanik izkiriatu zuenez. Gogamena hizkuntzan gauzatzen da, besteak beste; eta gogoetak hizkuntzaren bidez ematen dira aditzera, hots perpausen bitartez adierazten dira.
|
|
Zerk eman dio bere izakera berezia? Zerk egin
|
du
gure naziotasuna. Zerk bizi gaitu?
|
|
Hizkuntza guztiek ez bide baitute hiztunen nazioa norabide berean akulatzen, eta norabide berean denek ez indar berarekin. Brasileraz, adb., tuba hitzak aita, edo bere aita, edo berak aita bat badu, adierazten omen du, eta, iruzkintzen
|
du
gure autoreak? «hizkuntza horretaz baliatzen den nazioa, horregatik izan daiteke alde askotatik buruargia, leberra eta zentzuduna, baina ideien garapen jare eta gardena, pentsamendu formalean gozamena, ezin erne daiteke hizkuntz egitura horretatik»602.
|
2008
|
|
Bestetik, gure unibertsitatean Europako Unibertsitate Eremura arrakastaz egokitzeko egin beharreko hainbat ekintzaren artean egin beharreko beste ekimenetako bat izango da KREDIargi programa. Horregatik, programa horrek sinergia eta lankidetza jarrera izango
|
du
gure unibertsitatean xede horretarako lantzen diren ekimen guztiekin.
|
2009
|
|
Mugimendu feministak bere borroka hasi zuen garai berberean, zientzialariekemozioekiko interesa agertu zuten, emozioak fenomeno psikologiko, kognizioarekin lorturiko fenomeno eta sentimendu subjektibo eta partikular bezala balioetsiz.Joan den mendeko 60ko hamarkadatik aurrera eta azken lau hamarkadetan zehar, emozioen ikerketa zientifikoak interesa eta balioa berreskuratu
|
du
gure gizartean (Conejero, Pascual eta Etxebarria, 2007). Fenomeno horren adierazle Goleman en (1995) Inteligencia Emocional liburuaren arrakasta mundiala izango genuke.Emozioek gero eta garrantzi handiagoa dute gure gizartean, eta, teorian behintzat (praktikan gero eta gehiago), emozioak ez dira jada emakume femeninoenak soilik, baizik eta bi sexuenak, nahiz eta modu ezberdinetan agertu sexu bakoitzean.
|
|
Zentzumenen bidez jasotako informazioa lehenik talamora joango da (nongarunaren hizkuntzara itzuliko den informazioa), bertatik amigdalara joko du (aktibazio emozionalaren zentro neuralgikoa eta oroimenarekin harremana duena) eta beronek ekintzarako prestatuko
|
du
gure gorputza. Hau, beheko bidearen prozesua dugu eta milisegundotan gauzatzen da, beraz, informazioa modu kontzienteanprozesatu aurretik, azkar asko erantzuteko aukera eskaintzen digu.
|
|
Gure ordezkariak jarraituko ditugunahiz eta horietariko askoren kirol espezialitatea inondik inora ezagutu ez. Beraz, alde batetik badira ikusgarri diren kirolak, gehienbat telebistaren ikuspuntutik, etakasu horietan presentzia handia izango dute kirol emanaldietan, baina, beste hainbat kasutan, nahiz eta kirol espezialitate arras ezezaguna izan, gertuko kirolarirenbat badugu, goi mailakoa noski, oihartzun mediatiko altua izango
|
du
gure artean.
|
|
Harvardeko A. Abadie eta EHUko J. Gardeazabal euskal ekonomiaren ikertzaileek burutu zuten, euskal ekonomiaren gainean, ETAren jardunarmatuak izandako eraginari buruzko ikerlan zientifiko ezagunena (beharbadabakarra). Lan horrek9, harrigarriki, ez
|
du
gurean oihartzun handirik jaso. Ikuspuntu zientifikotik duen sendotasunari, ziur asko, berau informazio ekonomikoaren hartzaile arruntari helarazteko ezintasuna kontrajartzen zaiolako.
|
|
(?) gaur egun inoiz ez bezala publikatu eta idazten da euskaraz, baina euskara eta euskal literatura maitatzen dugunontzat egoera horrek ez
|
du
gure nahia asetzen. Euskal literaturaren merkatua oso finkatuta dago eta oso zaila da hortik kanpo zabaltzea.
|
|
Horren adibide dugu, esaterako, Hollywood. Gugandik hain urrun egonagatik eta filmak urruti ekoitziak izanagatik ere, berauek sorturiko imajinarioak presentzia handia
|
du
gure bizitzetan. Mezuak jasotzeko moduari dagokionez, berriz, haustura egituratuak esan nahi du mezu mediatikoen hartzaileak ere aske egotea.
|
|
(?) Bi hilabete
|
du
Gure Irratia sortu dela: eta jadanik frogatu dugu bide zuzenean gabiltzala.
|
|
Hauek dira Interneterako atea. Sarbide sareak guk aukeratutako ISPren sarearekin konektatzen
|
du
gure sarea. Badaude ISP txikiak (edo Internet txikizkariak) eta handiak (edo Internet handizkariak).
|
|
Estatikoa aplikazioei egindako portu esleipenean datza, hau da, portu erreserbatuen balioan. Balio
|
du
gure sareko konputagailu baten aplikazio batzuk besterik ez izateko atzigarriak, edo jakiteko zein zerbitzu eska daitezkeen gure sareko konputagailuetatik.
|
2010
|
|
Etaerritmo egokian egin behar dugu, gainera: energia berriztagarrietan oinarrituta egonbehar
|
du
gure bizimoduak, energia ez berriztagarriak agortu direlako kolapsoairitsi baino lehen. Beste aldetik, ziklo geoklimatiko handietan egoera itzulezinaksortu baino lehenago, energia hondakinen jarioaren murrizketa absolutua behar da, eta naturak prozesatzeko moduko mailetara iritsi behar dugu.
|
|
sistema ekonomikoak natura ingurunera egokitzeko duen ahalmena (Bermejo, 2005). Hau da, iraunkortasun kontzeptuak zalantzan jartzen
|
du
gure garapen eredua luzera begirafisikoki bideragarria izatea. Beraz, sistemari eusteko, naturari lotutako mugazehatz batzuk jarri behar ditugu; bioaniztasunari eusteari eta natura baliabideakzein zerbitzu ekologikoak edukitzeari dagozkien muga batzuk, hain zuzen.
|
|
Lurralde antolamenduak erabateko garrantzia
|
du
gure egunerokotasunean etagure bizitzan, horregatik, besteak beste, funtsezkoa bihurtzen da herritarronpartaidetza. Etxebizitzak eta lantokiak fisikoki ezartzeko irizpideak eta eremuakidentifikatzen dituzte, eguneroko mugimendu eta desplazamenduak baldintzatuz.Era berean, komertzio eta kontsumorako guneak marraztu eta kokatzen ditu, gizartebaten ohiturak aldatzeko eta espazio publikoan eragin zuzena izateko ahalmenaduelarik.
|
|
Bidezkoa da ziur asko, eta egokia, desoreka horiek konpentsatzeko asmoz onartu eta bideratzen diren industri politikak ezartzea. Bestela, epe luzera, gureak egin
|
du
gure gizarteen egitura demokratikoan, egitura sozialetan, industria egituran, etab.
|
2011
|
|
...on behar da, besterik gabeoniritzia eman behar duzu, infografiaren bat edo beste zerbait atera daitekeen ikusi, eta, azkenean, lan handia egin behar genuen, dena berregin behar genuen. betiko kontuada, Internet ez dute aintzat hartzen, taldea sortzen da Interneteko lengoaia kontuanhartu gabe, Interneteko inorekin hitz egin gabe, eta, orduan, jakina, hiru plataformatanlan egin behar duen kazetariak
|
ez
du gurekin, hirugarren plataformarekin, inolakoharremanik izan proiektua aurkezten digun arte (EET4).
|
2012
|
|
Gorago esan dugun moduan, hezkuntzari, akatsak akats, onura asko aurkitzenzaizkio, eta horien artean garrantzitsuenetako bat da hezkuntza sistemarenardurapean dagoela etorkizuneko herritarrak egitea, hots, herritartasuna transmititzeagogoeta arrazionalaren eta sentimenduen bidez. Urratsez urrats zehazten joanbeharko dugu zein den biderik eraginkorrena helburu horretara heltzeko eta zelakotarteko egoerak sor daitezkeen, baina, gaurdanik esan genezake euskal herritarrakegitea dela Euskal Herriko hezkuntza sistemak izan behar duen helburu nagusietakobat. Horrek esan nahi
|
du
gure ume eta nerabeengan gure herriaren egituraketapolitikoarekiko leialtasuna eta euskal nazioarekiko maitasuna landu behar direla. Etahori inolako beldurrik edo konplexurik gabe adierazi behar da.
|
|
Azkenfinean, kulturak birsortzeko eta bizirauteko bideak ematen dizkio bere buruahalakotzat duen edozein gizarte talderi. Ideia horretatik abiatuz gero, kulturariburuzko azterketa orok uzten dizkigu agerian kulturak boterearekin dituen loturak.Izan ere, kulturalki nahiz sozialki modu egokian birsortu nahi badu gizarte taldebatek, kultura subiranotasun maila jakin baten jabe izan behar
|
du
gure aroan, alegia, baliabide sinboliko batzuk kudeatzeko, arautzeko, sortzeko eta babesteko ahalmena, boterea, izan behar du.
|
|
Honatx, Leturiak sentitzen duenaukeratzearen larrimina. Kierkegaard-ek esango zuen bezala, «zalantzak puskatzendu gure lasaitasuna, zalantzak bihurtzen
|
du
gure izatea zailgoa eta pisutsuagoa».
|
|
Horrek guztiak hausnarketa sakonagoa behar
|
du
gure iritziz, edari alkoholdunen publizitatea, horiek saltzea eta kontsumitzea debekatuta dagoen tokietan edo telebistan, jasotzen duten arauak Konstituzioak babesten dituen eskubideetan (pertsonaren segurtasuna eta osasuna) oinarritzen direlako (De la Cuesta, 2002:
|
|
Publizitatearen Lege Orokorraren 2 artikuluan publizitatearen kontzeptua ezartzeko zabaltasunak ahalbidetzen du, orobat, testu legal horren eremura bideratzea etiketan eta produktuen edo zerbitzuen aurkezpen komertzialean jasotako mezuak. Horrela ulertu
|
du
gure jurisprudentziak, 1991ko ekainaren 6ko Gasteizko Lehen Auzialdiko Epaitegiak emandako epaian91 Epai horretan Epaitegiak baieztatu zuen etiketan eta produktu baten aurkezpen komertzialean jasotako mezuak 2 artikuluan ezarritako publizitatearen legezko kontzeptuan sar zitezkeela92.
|
2014
|
|
Kasu honetan ere, behintzatari da hartzen beste bien lekua, eta behintzat da gazteek gehien erabiltzen dutena, salbuespen gutxi batzuekin. Salbuespena hiztun bakarra izan da, gizonezkoa, etabenpe erabili
|
du
gure corpuseko kasu guztietan:
|
|
Sexuen erabateko presentziak eta esklaboen eta nagusien erabateko presentziaksinesmen berean dute oinarria, eta nagusirik gabe esklaborik ez dagoen modu berean, gizonik gabe ere ez dago emakumerik. Diferentzia sexualaren ideologiak zentsurabaten moduan jarduten
|
du
gure jendartean; izan ere, gizonen eta emakumeen artekooposizio soziala ezkutatzen du naturaren maskarapean. Maskulino/ femenino etaar/ eme kategoriek ezkutatzen dute diferentzia sozialak beti direla atzean izaeraekonomiko, politiko eta ideologikodunak.
|
|
Emakumemaskulinoak eta gizon femeninoak kanpoan gelditzen dira. Butlerrek dioen moduan, gaur egun, gisa horretako gorputzak «pentsaezinak, gorrotagarriak, biziezinak»dira65 Gorputz horien existentziak berak auzitan jartzen
|
du
gure genero sistema.Kirurgialariek, psikologoek eta endokrinologoek, beren kirurgia gaitasunenbitartez, gorputz kulturalki ulergarrien faksimile onak osatzen saiatzen dira. Jaioaurreko tratamenduen bitartez sexu organo mistodun jaiotzak ezabatzea erabakitzenbadugu (hala gaur egun existitzen diren tratamenduen bidez nola etorkizunean sordaitezkeenen bidez), aldi berean erabakitzen dugu gure gaur egungo ulergarritasunsozialaren sistemarekin jarraitzea.
|
2015
|
|
Egun on. Elurra saiatu da baina ez
|
du
gure jardunaldia etetea lortu. Eskerrik asko gaur ere hemenizateagatik. Lurraldea eta Hizkuntza.
|
|
1). Teknologia digitalak, eta Internet sarearen garapenak, egundoko irudi kantitatea ekarri
|
du
gure begien aurrera. Hainbeste direnez, haien artean intuitiboki gobernatzen ikasi dugu.
|
|
Kasu honetan, transmediatasuna baliatzen
|
du
Gure Esku Dago dinamikak erabakitzeko eskubidearen aldarrikapena sozializatzeko; hau da, ekimen parte hartzaile bat eraikitzeaz gain, ahalik eta oihartzun handiena lortzea da haien helburua.
|
|
Sakontasuna: sakontasun maila askoko esperientzia eskaintzen
|
du
Gure Esku Dagok, hasi etxetik mugitu gabe birtualki parte hartzen duen herritarrarengandik eta mugimenduaren langile diren norbanakoetara.
|
|
Diziplinarteko begirada izan dugu liburu honetan eta horrek nabarmenki aberasten
|
du
gure ustez transmediaren inguruko egungo gogoeta: diziplinartean landu beharreko media produktuek askotariko begirada hori behar dute ikerketan ere.
|
2017
|
|
Herri mugimenduak (Gure Esku Dago kasu) bizirik mantentzen du erabakitze eskubidearen aldeko dinamika herritarra. Horrek, baina, momentu konstituziogile baten aurrean kokatzen
|
du
gure herria. Posible da Hego Euskal Herrian, une honetan, prozesu konstituziogilerik zabaltzea?
|
|
(Ir.T.n0513) zuloa proiektuan, berriz, jatorrizkoaren edota alegiazko paradisu haren irudilitzatekeen parajean, Aizkorrondoko Iritegiko harpean, etendura bat sortuko du Araberrik, zuloametal plantxa batez itxiz. Mendiaren orma izurtsuetan ezarritako plano beltz honeknatura/ kultura arteko ordenaren iraulketa bat eragiten
|
du
gure baitan. Era berean, baina, mendiaren izurduretara egokitu nahi duen diseinua da hau:
|