Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 57

2002
‎EHUk barneratu duen Estatuaren logikarekiko dependentzia, inperioaren logika, bestela esanda. Horrela, Unibertsitate ofizialak berrinda rtzen ditu gure gizartea menperatzen duten harreman sozial, politiko, kultural eta ideologikoak, interes propio eta pribilegiatuak dauzkan burokrazia erdi teknokratikoaren barnean egituratuz.
‎Gestioaren gardentasuna eta efikazia: baditugu gure gizartean irakaskuntza munduan esperientzia nahikoa hori nola egin behar dugun jakiteko. Eta puntu honetara ailegatuta ez gara eroriko betiko eztabaidan (publiko pribatua); gure ustez ez dago zalantzarik zerbitzua publikoa dela, baino horrek ez du esan nahi gestioak Administrazioarena izan behar duenik.
2003
‎Izan ere, landa esparruko biztanleak (baserritarrak) beren habitat etik bultzadaka baztertzen ari gara, eta, bestetik, naturarenkontserbazioak, ondare kulturala dela ahaztu gabe? erabaki eta estrategia tinkoak behar ditu gure gizartearen dinamika bortitzaren aurrean. Ekosistemak, biodibertsitatea eta naturaren prozesu naturalak neurri handi batean gure jardueraren eraginpean daude, onerako eta txarrerako.
2004
‎Orduan, nik" nazio eraikuntza" delakoa gizartearen oinarrira ekarri nahi dut. Lehen lehenik, adostasuna behar dugu gure gizarte ekintzen inguruan. Partzuergoan ez badugu adostasunik euskaldunen artean, ez dugu zer egiterik.
‎Ronald Colman da IDRCko zuzendari exekutiboa eta honela esplikatu du bere erakundearen lana: «Indikadore horiek ez dute gure gizartea neurtu bakarrik egiten, etorkizuneko forma ematen ere laguntzen dute. Ohiko adierazleek gizartean eta ekonomian gertatzen den guztiaren zati baten argazkia ateratzen dute.
‎–Bai, arrazoi duzu. Baina badakizu, estereotipoek indar handia dute gure gizartean. Eta hori izango da.
2005
‎Kontsumitzaileok markazko produktuak erosten ditugu, gure izaera, ori ginaltasuna, estatusa edo bizitza estiloa adierazteko. Markak, produktuak bereizteko baino gehiago, kontsumitzaileak bereizteko balio du gure gizarte urbano honetan; alegia, marka bera erabiltzen dutenen eta erabiltzen ez dutenen artean ezberdintzeko (Bocock, 1995, eta Ritzer, 2000).
‎Euskal Ingurumen Estrategiara itzuliz, zenbaitetan sinesgarritasuna ukatu egin izan zaio funtsezkoak diren epeak eta aurrekontuak ez jasotzeagatik. Esan behar dugu xedetzat duela gure gizarteak bizi kalitate osasungarria lortzeko erdietsi behar dituen helburuak finkatzea, hain zuzen gure atzetik etorriko direnek ergelkeria eta etsipen gehiagorik heredatu behar izan ez dezaten. Estrategia horretan, berriro ere ahalik eta elementu gehien inplikatzea lortu nahi da, hala nola produkzio agenteak, herritarrak eta administrazioa.
2006
‎Portugaleko Enbaxadak Jaurlaritzarekin hitzarmena du sinatuta 2004az geroztik. Hortaz, hamahiru urteko programa horren esperientzia eta historia luzea kontuan harturik, portuges hizkuntzaren arazoak nahikoa erantzun erraza du gure gizartean.
‎Bada alderik Caro Barojarengandik Savaterrengana, bada alderik, eta hori inon baino hobeto ikus daiteke biei Olentzerori buruz susmatzen diedan iritzietan. Pertsonaia maitagarria batentzat, zinezko amodioa sortzen ziona, praktikotasun handirik ikusten ez zion arren bizimodu modernoan, baina bere tokia merezi zuena gure gizartean, toki mugatua izan arren; bestearentzat, txokokeria arlotearen erakusgarri barregarria, asko jota pazientziaz eta umorez soportatu beharreko xelebrekeria, ume txikientzako bakarrik balio duena. Bada, Caro Baroja lasai eta patxadan mugitzen zen Arantzazuko santutegian, baina Fernando Savater bat?
2007
‎Gotzon Garaterekin bat nator Euskal Herriaren independentziarako arrazoietako bat euskara bera dela dionean. Euskararen ezagutzak derrigorrezkoa izan behar du gure gizartean. Ez dezagun ahaztu euskaraz egitera animatzen ditugun gazteak Euskal Herriko gazteen parte bat baino ez direla, eta batzuek euskaraz egin dezaten denek jakin behar dute.
‎Sakon sakonean, puntua argi dago: euskarak zer izan behar duen gure gizartean. Hainbatez, politika guztien gainetik —eta azpitik, jakina— gizarte baliotzat hartzen ez badugu, alfer alferrik ibiliko gara, batetik bestera, gorabeheratsu eta norabiderik gabe.
2008
‎Zuzenagoa zatekeen integrista deitzea. Harrigarriki, XXI. mendean integristek itzal handia dute gure gizartean. Handia eta iluna, oso iluna.
‎Tontxu Campos Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza, Unibertsitatea eta Ikerketa sailburuak etorkizunera begirako erronkak ildo beretik zehaztu ditu, ikasturte berriaren aurkezpenaren testuinguruan. «Denok arduratu behar dugu gure gizartean ezagutzarik aurreratuena zaintzen, lantzen eta erabiltzen duten guneez, eta unibertsitate sareaz, bereziki».
‎Zerga pagatzaileek zein langabetuek tolerantzia izugarria dute gure gizarteko elefante zuriarekiko. Horrek eramaten gaitu pentsatzera ez direla gure lur honetako pariak iriote publikoa lizunkeria gisa laidoztatu dutenak, baizik eta beren buruak haien babesle erradikal izendatu zituztenak. Robespierre bat, edo Lenin, edo Mao Zedong edo Pol Pot bat?, alegia, abokatuak, lur jabeen semeak, soziologoak, zeinak aszetismoan bertutea ikusten baitzuten, zeinak hura ezartzeko terrorismoaren indar guztia erabiltzeko prest baitzeuden.
2009
‎Gaur, ostera, medikuntza akademikoak bete du ia oso osoan herri medikuntzak zuen lekua. Baina gogoratu beharrekoa da, beste herrialde batzuetako herrimedikuntzek, txinatarrak kasurako, gero eta arrakasta handiagoa dutela gure gizartean, medikuntza akademikoaz kanpoko beste alternatiba batzuekin batera.
‎Mugimendu feministak bere borroka hasi zuen garai berberean, zientzialariekemozioekiko interesa agertu zuten, emozioak fenomeno psikologiko, kognizioarekin lorturiko fenomeno eta sentimendu subjektibo eta partikular bezala balioetsiz.Joan den mendeko 60ko hamarkadatik aurrera eta azken lau hamarkadetan zehar, emozioen ikerketa zientifikoak interesa eta balioa berreskuratu du gure gizartean (Conejero, Pascual eta Etxebarria, 2007). Fenomeno horren adierazle Goleman en (1995) Inteligencia Emocional liburuaren arrakasta mundiala izango genuke.Emozioek gero eta garrantzi handiagoa dute gure gizartean, eta, teorian behintzat (praktikan gero eta gehiago), emozioak ez dira jada emakume femeninoenak soilik, baizik eta bi sexuenak, nahiz eta modu ezberdinetan agertu sexu bakoitzean. Gauregun zientzialariak ados daude oinarrizko emozioak denongan agertzen direlaesatean, baina beraien espresio, behar, bizipen subjektibo eta jokabide emozionalakgizon eta emakumeetan ezberdinak direla aurkitu dute.
‎Ia inoiz ez da aldatzen hotelera, mantenu erdian edo mantenu osoan, bisitatzera eta egunero jatetxeak eta tabernak ordaintzera. Eta joera handia du gure gizartean. Agian gutako gehienok sinatuko genuke planteamendu hori, baina nahiago dugu alde batera utzi eta ilusiorik ez sortu.
‎Guk hori baino gehiago nahi dugu. Ez dugu gure gizartea bi oinarri horietan finkatu nahi, nabarmendu du Iturriozek. Garbi aldarrikatzen du hori Gomezek:
‎Gure minek zerikusi gutxiago dute 70eko hamarkadako minekin; zerikusi gutxiago dute instituzioen diziplina errepresiboarekin, eskola, fabrika, familia, kartzela?; zerikusi gutxiago dute gizarte diziplinarioa deiturikoarekin, hauek debekua zuten oinarri, eta desioaren arautze estua?. Zerikusi gehiago dute gure gizarteek barreiatzen duten zentzu gabeziarekin, esperientziaren pribatizatze erradikalarekin, eta indibidualizazio basatiarekin. Supernia postmodernoa ez da debekatzailea, alderantziz, etengabe gozatzera deitzen digu (objektuekin, kontsumoarekin, autolaguntzarekin, lanarekin, teknologiarekin...).
‎–Hitzarmen berria behar dugu gure gizartea berpizteko. Hitzarmen bikoitza, dakizunez.
2010
‎Herritartasun eskubide formalak badituzte, baina errealitatean ez dira eskubide horien jabe eta bigarren mailako herritarrak izaten dira askotan, nolabait ere azpi herritartasun baten jabe izanik. Azken tendentzia horrek gero eta indar handiagoa du gure gizarte garatuetan. Gero eta gehiago dira integrazioaren eta gizarte bazterkeriaren artean kokatzen diren pertsona eta taldeak.
‎egoera ekonomikoa eta PPrekin duten koalizio inplizitoa. Bigarren horrek ez du gure gizartean salmenta errazik. PPrekin estuki lotuta egoteak ez dio uzten gainontzeko alderdiekin unean uneko pakturik egiten.
2011
‎Gainera, euskara asko baliatu da horretaz eta abertzaletasunak hizkuntzaren bilakaeran izan duen eragina ez luke inork ukatuko. Gaur egun, ordea, uste dut gure gizartean herri eta euskal identitatea izatearen kontzientziak eraginkortasun gutxi duten ideiak direla. Gaiak azterketa sakona lukeen arren, ideia hauen ahultzea nabarmena dela esango nuke gazteengan.
‎Mallorcako, eivissako eta Formenterako bost institututan egindako ikerketa honetan, egileak datuekin defendatzen du hoberen integratuta daudenek ikasketak amaitzeko joera handiagoa dutela gure gizartean," burbuila babesleen" barruan daudenek ez bezala (elebakartasun espainola mantentzea, harrera herrialdearekin gutxi identifikatzea, jatorrizko herrialdeko ospakizunetan bakarrik parte hartzea...). Laburbilduz, ez errotzea (eta, alde horretatik, hizkuntza da punturik garrantzitsuena) faktore arriskutsua da eskola porroterako. hizkuntzen ikasketan funtsezko hiru oinarriak hauek direla dio egileak:
2012
‎ALIZIA. Ba bai, arrazoi duzu... uste dugu gure gizartea dela aurreratuena, baina...
2013
‎Sindikalista asko deseroso egon daitezke eztabaida honetan, autogintzan, meatzaritzan edo karbono isuri handiko sektoreetan ari direlako. Ez diete klimaren krisia laga behar ekologistei, sindikalistek barneratu behar dute gure gizartea aberastasunera eraman duen iraultza industriala bera dela orain naturaren sistema guztiak hankaz gora jartzen ari dena.
‎Guzti honengatik, ezinbestekoak dira: 1) Euskarak zentralitateA bete behar duela gure gizartean (zer da Euskal Herria, Euskararik gabe?); 2) Erabaki politiko berriak lortu behar ditugula (baita gure berezko Estatu propioa lortu baino lehen ere). salbatuko... handiagoa delako" (argia, 2012ko irailaren 2a, 2.334 zenb., 26.or.); 11) zenbait arrazoi sozio+ psiko+ linguistiko aldetik ere: zergatik, zertarako, nola, bakoitzaren identitatearen arabera...
‎Guzti honengatik, ezinbestekoak dira: 1) Euskarak zentralitatea bete behar duela gure gizartean (zer da Euskal Herria, Euskararik gabe?); 2) Erabaki politiko berriak lortu behar ditugula (baita gure berezko Estatu propioa lortu baino lehen ere).
‎Noiz sortu ziren? Zertarako behar ditu gure gizarteak. Jarduera honek zalantza horiek argituko dizkizu.
‎Bada ekintzailetza deritzon gaitasun bat, erronkei aurre egiteko jokabidea garatzen duena. Pertsona ekintzaileak behar ditu gure gizarteak, etorkizuneko erronken aurrean irtenbideak eraikitzeko gai diren pertsonak.
‎Hori dela eta, Carlos González pediatraren gogoeta interesgarri bat merezi du: «Ezin ditugu gure gizartearen balioak utzi salmentak handitzea soilik lortu nahi dutenen eskuetan. Gure seme alabei ezin diegu sinetsi adiskidetasuna edari karbonatatua dela pentsatuz; maitasun anaitsua, jogurta; edo solidaritatea, konpainia elektrikoa».
2014
‎Zirrikitu bat haitzean obra bera kontua jorratzen hasteko heldulekua izan da, ezer baino gehiago. Ekainean aurkeztu zuten lan horrek asmo du gure gizartea alderik alde zeharkatzen eta gobernatzen duen heteroaraua ikusgarri egin eta auzitan jartzea, eta, alafede, hasi du bidea.
2015
‎Kontuan izan behar dugu gure gizartearen pentsamendua eraginkortasun ekonomikoari lotuta egon dela. Alegia, merke ekoiztera bideratu da, eta ez du bilatu eraginkortasun fisikoa, hau da, baliabide energetiko eta material gutxiago erabiltzea.
‎Gaur egun, ordea, mundua zeharkatzen duen mezu globalistak alferrikako bihurtu nahi ditu horrelako erreibindikazio guztiak, ezen oraingo joera egitura globaletan integratzea bada, nolatan, orduan, egitura partikularretan tematu? Egoera ez da, noski, orain ehun urtekoa, eta horrek isla izan behar du erreibindikazioan, baina kulturak berme politikoa behar du gure gizartean, iraupena ziurtatu nahi badu, eta nazionalismoa ezin da kultur maila hutsean geratu. Helburu politikoak defendatu behar ditu, ostera, eta hori gaur egun subiranotasun kontzeptuan laburbiltzen da.
‎Ongizatea defendatzen duen gizarte osasuntsu batean lehenengo espazio motak lehentasuna eta nagusitasuna izan balu ere, bigarren espazio moten beharra ere nahiko argi dago. Berez, merkatu sistema ekonomikoak nagusitasuna duen gure gizartean bi gune mota horiek modu orekatu batean elkarrekin bizitzen jakin behar dute, ekonomiaren esparruan ere erakunde publikoak eta enpresa pribatuak era osagarrian elkarbizitzan dauden bezala. Ondorioz, alde batetik espazio publikoak beharrezkoak diren bezala pribatuek eskaintzen ez dutena eskaini ahal izateko, bestetik pribatuak ere ezinbestekoak direla argi dago publikoek eskaintzen ez dituzten ondasun eta zerbitzuak ahalbidetzeko gizarteak ere beharrezkoak dituelako (Saunders, 2014).
‎Egun krisi gogorra bizi dugu gure gizartean. Badira hamar bat urte gure ekonomiak sekulako susperraldia bizi izan zuela, orain egun gutxi eurite izugarriak izan ditugu gurean… Ez da lehen aldia horrelakoak gertatzen direna.
‎Hala ere, Garruzen eta Bankan (Nafarroa Behera) aurkitutako bi hilarriak, 1629 eta 1784koak (hurrenez hurren), garai hartan pilotan jokatzen zela frogatzen dute. Euskaldunen hileta errituetan ikusi da nola grabatuak egiten zituzten hilarrietan, ohitura erdijentila erdi kristaua zen hura, baina horrek begi bistako froga dakar, hots, pilotariek omen handia zutela gure gizartean.
2016
‎Hizkuntza bat baino gehiago dituen gure gizarte honetan, EiTBrentzat ildo estrategiko bat da hedabideetan euskara kontsumitzeko jarrera sustatzea eta normalizatzea.
2017
‎Berdin laguntzekin ere. . Ulertu behar dugu gure gizartean dauden ezberdintasunen erruz, batzuek ezin dutela inoiz lanik egin?.
2018
‎Nahiz eta kontraesan argia egon demografo eta ekonomialariek esaten dutenarekin: immigrazioaren beharra dugula gure gizarte sistemari eutsi ahal izateko. Munduko Bankuak ere hori aitortu du joan den ekainean argitaraturiko txosten batean.
‎Hala, Estatu moderno guztiak Errenazimentuko mitoan bizi dira: . Beren orainaren legitimotasuna agertzen dien memoria baten beharra dute gure gizarteek? (G.
2019
‎Kontuan izan behar dugu gure gizartearen pentsamendua eraginkortasun ekonomikoari lotuta egon dela. Alegia, merke ekoiztera bideratu da, eta ez du bilatu eraginkortasun fisikoa, hau da, baliabide energetiko eta material gutxiago erabiltzea.
2020
‎Zinema, dena den, ametsen lantegia dugu gure gizartean. Iluntasunean murgildurik, gizaki garaikidea bere nahiak eta zapuzketak, beldurrak eta fobiak, amets on eta gaiztoak sortzen ohitu omen da kobazulotik hona.
‎Guztien artean testu honetan hiru aspektu azpimarratuko ditugu. Batetik, arazotzat jotzen ditugun gazteok kokapen zehatza dute gure gizartean. Geroago aipatuko dugun moduan, kokapen hori, nagusiki, gizarteak eskainitakoa eta helduok ezarritakoa da.
2021
‎gazteena. Gazteek izan behar dute gure gizartearen diskurtso berrien protagonistak; gazteek izan behar dute hamarkada honetako zubigileak.
‎Hirugarren faktoreak ere, epistemeak edo kosmo ikuskerak, hezkuntzari markatu dio jarraitu beharreko bestelako joera bat. Alde batetik, orain dela gutxira arte ezezaguna zitzaigun kulturaniztasuna bizi du gure gizarteak. Iraultza digitalarekin paraleloan doazen globalizazioetatik, anitzak baitira, globalizazio kulturala paradoxikoa da, geroz eta nabariagoa den homogeneizazio kulturalarekin batera loratzen ari baita partikularismo kultural mordoa.
‎Pentsatu nahi nuke eraginen bat baduela... baina ez dut uste arteak zentralitate apurrik baduenik gure gizartean. (13)
2022
‎Ulertzen dut zaila dela mundu gero eta globalizatuago eta hiper populatuago hau gutxieneko printzipio batzuei eutsita antolatzea, herritarrei gutxieneko ongizate baterako bideak eta erraztasunak emanda" inor atzean utzi gabe" lelo gero eta hipokritagoak dioen moduan, eta ez dela dena txarra izan beti, alde horretatik, kapitalismoan. Baina gero eta begien bistakoago ageri zaizkigun arrakala horiek kezka seriorako motibo behar lituzkete gure gizartearen eta, oro har, bizi garen munduaren martxa gidatzen ari direnek. Ardura hori inork baldin badu bederen.
‎Tradizio grekoan, laminek hil egiten dituzte maitaleak, baina euskal tradizioan izurde bilakatzen dituzte, eta, beraz, bigarren aukera bat ematen diete. Bigarren aukerarena oso presente izan behar dugu gure gizarte honetan. Bigarren aukera eman behar diogu jendeari, gizarteari oro har, aurrera egin dezagun.
‎Politikak hori gehien behar duten herritarren eskaerei erantzuten ez badie, alferrekotzat joko dute. Hau da, kudeaketa politikoak eragin positibo zuzena izan behar du gure gizarteko pertsona zaurgarrienen eguneroko bizitzan. Gobernatzen duten alderdiek zein oposizioan daudenek, beren jarduera politikoaren bidez, eskubideetan aurrera egitea eta herritar gehienen bizi baldintzak hobetzea bermatu behar dute.
2023
‎Uste dut gure gizartean ez dugula nahikoa baloratzen itzulpenaren ofizioa. Nire editore guztiei eskatu izan diet itzultzailearen izena azalean ager dadila, eta gaur egun sinestezina iruditzen zait argitaletxe guztiek gauza bera ez egitea.
‎Era berean, aipatu nahi dut gure gizartean irakasleak oso gutxi baloratzen direla eta horrek azkenean erre egiten dituela. Irakasleek ardura eta eragin handia dute gure haurren bizitzetan eta gehiago zaindu behar ditugu, eurek ere zaindu ahal izateko.
‎Oinarrizko faktore estruktural bat da, bi zentzutan ulertu dezakeguna. Pobrezia pairatzen duten pertsonek aukera gutxiago dituzte gure gizartean, bizi baldintza eskasagoak; horregatik dira beharrezkoak gizarte politikak, hori orekatzeko. Eta, bestalde, pobreziari lotutako estigma dago, aporofobiarekin lotu dezakeguna, eta horrek ere oztopoak sortzen ditu.
‎Heize hezkuntza publikoa zabaldu beharraz aritu da: «Argi dugu gure gizartearen etorkizunak publikotik etorri behar duela, eta, horretarako, pauso irmoak eman behar dira». Bide horretan, besteak beste, esan dute eskola publikoaren «bilakaerarako eta garapenerako» plan estrategikoa egin beharra dagoela.
‎Has gaitezke esanez testuinguruak baldintzatzen duela pertsonaren garapena, hau da, pertsonak dituen gaitasunak testuinguruaren arabera garatzen direla, eta testuinguruak erantzun desegokiak dituenean eragin negatiboa duela pertsonaren garapenean. Zer ezaugarri ditu gure gizarteak. Indibidualtasunean oinarritzen den gizarte honetan norberarengan jartzen da ardura guztia.
‎Egia da urrun gaudela helburutik, baina erronka ez da makala. Berotegi gasen isurketa murrizteak esan nahi du aldatu behar dugula gure gizartearen egitura osoa, goitik behera. Nola sortzen dugun energia, nola elikatzen garen, nola mugitzen garen...
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia